Ústí nad Labem znovu vypsalo půlmiliardovou soutěž na trolejbusy, předchozí zrušil ÚOHS

Trolejbusy MHD Ústí nad Labem. Pramen: DPMÚLTrolejbusy MHD Ústí nad Labem. Pramen: DPMÚL

Dopravní podnik před vypsáním soutěže oslovil výrobce, prodloužil termín na dodání.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) vypsal novou soutěž na pořízení až 33 parciálních kloubových trolejbusů s odhadovanou hodnotou 572,5 milionu korun. Trolejbusy se mohly již vyrábět, kvůli diskriminačním podmínkám však první tendr zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Nové vypsání trvalo dopravnímu podniku téměř rok. Odhadovaná cena je o zhruba 15 milionů korun vyšší než v první soutěži. Dopravce chce nákup financovat z evropských dotací. Podobně jako ve zrušené soutěži budou mít 90% váhu v hodnocení náklady životního cyklu, po 5 % délka dodací lhůty a záruční lhůta.

Dopravní podnik hledá kloubový trolejbus, jeho délka může být maximálně 18,75 metru. Do nízkopodlažního trolejbusu se musí vejít nejméně 115 cestujících, z toho čtvrtina musí sedět. Na baterii má zvládnout dojet nejméně 12 kilometrů. Vozidla musí být plně klimatizovaná, součástí budou USB nabíječky pro dobíjení drobné elektroniky.

DPMÚL před vypsáním vypsal předběžné tržní konzultace, v kterých oslovil šest výrobců: Cegelec, Solaris, SOR Libchavy a Škodu Electric, Tram for envi a Hess. Švýcarský výrobce jako jediný nereagoval. Z předběžných tržních konzultací vyplynulo, že trolejbus v požadované specifikaci náprav aktuálně nevyrábí žádný účastník. Došlo tak k prodloužení základní dodací lhůty. Právě termíny byly jedním z důvodů, proč antimonopolní úřad soutěž zrušil. Dopravce opět požaduje dvoumotorový trolejbus.

Smlouva s vítězem bude rámcová, DPMÚL se zaváže k odběru jediného trolejbusu. Výrobci tak hrozí, že bude investovat do vývoje trolejbusu, který vyrobí jen jeden.

Zakázku na nové trolejbusy naposledy vyhrála v Ústí nad Labem Škoda Electric, která dodala devět kloubových trolejbusů 27 Tr. Již v roce 2018 ÚOHS kvůli zadávacím podmínkám soutěž na trolejbusy pro Ústí nad Labem zrušil. Důvodem byly rovněž zadávací podmínky, které tehdy napadl SOR Libchavy. Škoda byla i jediným soutěžícím ve zrušeném zadávacím řízení.

Tagy Dopravní podnik města Ústí nad Labem DPMÚL parciální trolejbusy
44 komentářů