Ústecké autobusy a trolejbusy budou mít nové barevné schéma. Nejde ještě o finální podobu

Nová vizuální identita Ústí nad Labem v oblasti MHD. Foto: Trifor studioNová vizuální identita Ústí nad Labem v oblasti MHD. Foto: Trifor studio

Autoři vítězného návrhu počítají se zkratkou DPÚ.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPmÚL) čeká v příštích letech proměna podoby autobusů a trolejbusů i zkrácení názvu na vozidlech na DPÚ.

Vyplývá to z vítězného návrhu na novou vizuální identitu města Ústí nad Labem, kterou vyhrálo studio Trifor. I nadále zůstanou autobusy a trolejbusy v červeno-bílé kombinaci. Nejde ale ještě o finální podobu. „Jde o koncept, který se bude dál vyvíjet na základně zpětné vazby od Dopravního podniku,“ uvedl Martin Richter z Trifor studia.

Do soutěže přišlo celkem 84 různých návrhů. Otevřenou designérskou soutěž na vizuální identitu organizovala odborná organizace Czechdesign.

Podle tiskové zprávy nová vizuální identita reflektuje historii města, ale zároveň i jeho novou perspektivu. Dominuje jí výrazné logo, které působí přímočaře, sebevědomě, důrazně a nezaměnitelně. „Identita má prezentovat Ústí nad Labem jako město, ke kterému mohou začít občané cítit hrdost a které stojí za návštěvu,“ komentoval na začátku soutěže Petr Nedvědický, primátor Ústí nad Labem. Koncept vizuální identity od studia Trifor je založený na specificky seseknutém písmu, přičemž jeho nejsilnějším momentem je výrazné logo.

Samotný logotyp představuje protnutí historie, poválečné architektury (zejména brutalismu) a nové perspektivy. Charakteristickými prvky je propojení typografie, známé siluety budovy krajského úřadu, tzv. ústecké „vany“, novogotického lomeného písma odkazujícího na německou historii města a dimenzionalita pohledu symbolizující perspektivu, kterou město může nabídnout,“ doplňují autoři.

Pro základní logotyp je použité písmo Monument Extended v řezu Black. Jako doprovodné písmo např. pro sazbu textů byl zvolen font Louka Daniela Barka, ústeckého typografa a studenta Fakulty umění a designu místní UJEP. Písmo Louka rozehrává kontrast mezi logotypem a doprovodnou typografií a cílí na neutralitu a čitelnost.

Autory nového logotypu a vizuální identity města Ústí nad Labem jsou designéři Ilona Chalupecká a Tomáš Trykar z chomutovského Trifor studia. Studio se zaměřuje na budování identit, design a kompletní reklamní tvorbu v online i offline prostředí a stojí např. za identitou největšího zooparku v České republice (Zoopark Chomutov), logem dotačního programu Dešťovka nebo za vizuálním stylem Skiareálu Klínovec.

(aktualizováno 21.2. 14:27 o upřesnění, že nejde ještě o finální podobu)

Nová vizuální identita Ústí nad Labem v oblasti MHD. Foto: Trifor studioNová vizuální identita Ústí nad Labem v oblasti MHD. Foto: Trifor studioNová vizuální identita Ústí nad Labem v oblasti MHD. Foto: Trifor studio

Tagy Dopravní podnik města Ústí nad Labem DPMÚL Ústí nad Labem
53 komentářů