D49 u Fryštáku nebude slepou ulicí v polích. Provizorní napojení získalo stavební povolení

Stavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSDStavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

Definitivně má napojení dálnice D49 na území mezi Fryštákem a Zlínem v budoucnu vyřešit mimoúrovňová křižovatka.

Nově vzniklý Dopravní a energetický stavební úřad dal Ředitelství silnic a dálnic naději, že rozestavěná dálnice D49 neskončí u Fryštáku jako slepá ulice v polích. Aktuálně vydal stavební povolení ke zhruba šestisetmetrovému provizornímu prodloužení dálnice.

Úřad neuznal námitky ekologických spolků Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu a Egeria, které mimo jiné poukazovaly na údajný nesoulad plánů s podmínkami vzešlými z procesu EIA nebo žádaly sloučení stavebních řízení. Provizorní napojení D49 na silnici II/490, která spojuje Fryšták a Zlín, se totiž řeší ve dvou řízeních.

Aktuálně vydané stavební povolení se týká tří objektů, z nichž nejdůležitější je právě prodloužení úseku Hulín – Fryšták o dalších 600 metrů. Z toho bude 250 metrů plnohodnotná dálnice a 350 metrů jen pravý pás sloužící oběma směrům. Povolení není zatím pravomocné, lze proti němu do 15 dnů podat rozklad k ministerstvu dopravy.

Druhé stavební řízení řeší 11 objektů, především navazující zhruba dvousetmetrovou spojku a okružní křižovatku; oba tyto objekty budou dočasné a v budoucnu zmizí. Na celé provizorní propojení nové dálnice se stávající silniční sítí už ŘSD vypsalo tendr, odhad ceny činí 265 milionů.

Definitivně má napojení dálnice D49 na území mezi Fryštákem a Zlínem řešit až následující stavba, kterou ŘSD oficiálně nazývá Fryšták – Lípa, 1. etapa. Její součástí bude i nová mimoúrovňová křižovatka Fryšták. Stavba ale zatím nemá ani územní rozhodnutí. Silničáři počítají s tím, že ve výstavbě bude v letech 2028 až 2030.

D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSDD49 Hulín - Fryšták včetně provizorního napojení u Fryštáku. Pramen: ŘSDD49 Fryšták - Lípa, 1. etapa a definitivní řešení sjezdu skrze MÚK Fryšták. Pramen: ŘSDStavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

Dálnice D49 má končit u Vizovic a dále ke slovenské hranici pokračovat jako čtyř- či třípruhová silnice I. třídy. Toto řešení se ŘSD snaží protlačit procesem posouzení vlivů na okolí (EIA). 

První úsek dálnice D49 (Hulín – Fryšták) se dostal znovu do výstavby po jedenáctileté pauze koncem roku 2021. Hotov (včetně provizorního napojení) má být letos.

 

Tagy D49 D49 Hulín - Fryšták ŘSD
65 komentářů