D49 u Fryštáku nebude slepou ulicí v polích. Provizorní napojení získalo stavební povolení

Stavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSDStavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

Definitivně má napojení dálnice D49 na území mezi Fryštákem a Zlínem v budoucnu vyřešit mimoúrovňová křižovatka.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Fryšták–Vizovice 17,7,km jako PPP

Děkuji panu Vojta_7, že upozornil na nepochopitelnou věc. D6, i některé další (D11, D3), dostávají obrovský „příděl km“ u zahaj. i otev. úseků, konkrétně k 2024 pro D6 připadá 31,9km (více mají jen D3 43,9km a D4 31,9km). Přitom intenzita dopravy na I/6 v úsecích výstavby je 8,7-11,7tis. aut/24h a největší obec, která získá díky nové D6 obchvat, má 480 obyv. Úsek „D49 Fryšták-Vizovice“ má jasné trasování i profil, proto srovnání k D6: stávající I/49 vykázala v odpovídajících úsecích 14,5-19,1tis. voz./24h a tvoří obchvat daleko větších obcí než I/6 (Fryšták, Zlín, Želechovice, Lípa). Tady ale ŘSD uvádí zahájení úseku do… Číst vice »

Vrták

Souhlas, v porovnáním s karlovarskou D6, která je neúměrně preferována a vede zcela pustinou prochází D49 relativně hustým osídlením. Navíc v úseku Pozděchov-Střelná má nahradit i stávající I/57 z Opavy do Trenčína, takže i v této okrajové části bude vytížena tímto tranzitem.

Kodl

Naprosto souhlasím a možná bych vaší analýzu tesal do kamene👍

Otto

Diky… vidim to podobne. Takovych silnic bychom v republice nasli vic… namatkou I/38, I/19 nebo I/20…
Zajimave je, ze na D6 prakticky neni s povolovacimi rizenimi prakticky zadny problem, a to ani v pripade useku ve StC kraji..

Ondřej Kavan

Ad ta povolovani na D6. Kdyz se tam clovek projede, vidi v praxi to, co ukaze nejeden sociologicky pruzkum. Krasnou krajinu a v nich docela smutne lidi s docela smutnymi zivoty. Rozbite, ne prilis dobre mistni komunity, jejichz elity vešes odchazeji pryc. A najde jich tam navic docela malo na obrovske plose. V regionech, kde je slozeni i hustota zalidneni, potazmo ktere jsou krajinne a turisticky atraktivnejsi a exponovanejsi toho odporu nebo alespon pripominek byva mnohem vic… tady vladne rezignace nebo nadseni z jedine sance pro region…

Alex

Moc by mne zajímalo, kudy budou jezdit nákladní auta od případně dostaveného přívaděče od Fryštáku, pokud budou potřebovat dojet do Svitu např. do 34 budovy? Po Sokolské, přes Dřevnici, za ní doprava, pak znovu přes Dřevku, kruháč u Kaufu a hurá do Prštného, a pak znovu (potřetí) přes Dřevku na nejhorší křižovatku ve Zlíně? A pak směr střed Zlína k OKU a do Svitu? Další možnost je přes kopec na Jižní svahy a ještě by to šlo přes Podvesnou.

SYN

No, když to bude tak špatné, tak přinejhorším můžou jezdit tak jako doposud jezdily?

Alex

Nákladní auta v trase Zlín-Fryšták jezdí přes kopec – přes sídliště Jižní svahy (JS). Podle některých se má množství aut v tomto směru znásobit. To jako všichni pojedou přes sídliště JS, tak jako dosud?

Alex

Tuto zcela zbytečnou dálnici a ještě zbytečnější průmzónu si vymyslel Lukáš a jeho melodybojs. Vzpomínám si, jak se na konferencích vychloubal, že se jedná o dálnici evropského významu (prý bude v TEN-T). Ve skutečnosti nebude mít význam ani pro Moravu-Slovensko a ani pro Zlín a okolí.

SYN

Budeme uzavírat sázky o to jaká na ní bude frekvence, teď s tímto úsekem a obzvlášť pak až se prodlouží ještě dál? Bacha abyste neprohrál boty…

Alex

K žádnému prodloužení od Zlína směrem na Slovensko nikdy nedojde. Žádná auta, která jezdí třeba přes Bumbálku, se nepřesměřují na Zlín. Tato „dálnice“ bude sloužit jen pro zliňáky, kteří pojedou směr Brno (Praha). Ti, co pojedou směr Staré Město tuto pseudodálnici nikdy nevyužijí. Dopadne to stejně jako s průmzónou. Jediní, kdo na zóně a dálnici vydělali, jsou Tutter a Lukáš a jejich kámoši.

Vrták

Tuším, že tady dojde i na trenky…

Frantík

Naopak okružní křižovatka mezi Starým Městem a Huštěnovicemi bude zřejmě otevřena až s otevřením D55, jako by se na ní jezdit nedalo (a teď je tam celou dobu stykové provizorium) bez toho výjezdu směrem k dálnici.

Karel IV.

Řekl bych, že tato okružní křižovatka drží časový rekord, neboť se staví už od 19.10.2021 (slovy dva a čtvrt roku) a ještě stále není otevřená…

Vojta_7

Je absurdní obviňovat někoho jiného než stát, řsd, projektanty atd.. Ta etapa měla končit na budoucí MÚK nebo mít vyřešený provizorní sjezd.
Jinak by mě fakt zajímalo, co za 2,5 roku udělal Kupka, protože v seznamu staveb k zahájení nic nepřibylo, resp. tam už skoro nic není… Obchvat Zlína by měl mít větší prioritu než třeba D6 v KV kraji, kde vede mimo obce…

Avoda

Zeptejte se těch, kteří tady pod každým článkem o ŘSD adorují Mátla jako nějakou modlu.

Dnes si asi vzali volno…

marek hudec

Matlova strategie je v tom, ze stavi primarne tam, kde nejsou problemy s projektanty, ekoextremisty, NIMBYsty atd

Michal M

Řekl bych půl na půl. D35 a obchvat Budějovic byly a jsou ultrasračky. A snad se mu povede i první kus D0, což je mistrovská disciplína.
Souhlas s tím, že pak dohání objemy v polích, ale i ty úseky jsou potřeba pro dostavění sítě a pokud je má zafinancované, zbytečné nejsou.

Jiří Kocurek

Tak on projektant může zadavateli doporučit, ale už ne poručit. Tohle si mělo ŘSD ohlídat a dotáhnout tu salámovou metodu i s MÚK u Fryštáku jako jednu akci. Ať je štangle salámu celá, chce se říct.
Že v seznamu zahájení staveb už skoro nic není je na jednu stranu dobře – stavby se hýbou. Že tam nic nepřibylo… s tím novým úřadem bude trochu pauza. Hádám že hlavním impulzem pro jeho vznik nebyla až tak doprava jako spíš JETE a JEDU.

Jaaa

Nene, původně mělo jít jen o dopravní úřad. Energetika se přilepila až cca půl roku před vyhlášením

Otto

No tak pokud vim, tak Matl (RSD) stavi to co rekne vlada (kterou si volime my), dale MDCR a jeji centralni komis. To zaprve… nicmene je fakt, ze se spousta nachystanych projektu, kde jiz je nebo se v dohledne dobe ocekava SP, podivne odsouva nekam do vzdalenejsi a vzdalenejsi budoucnosti…

Jiří Kocurek

Podivně? On rozpočet není nafukovací a popravdě, D35 je o řád důležitější než tohle. Že se nestaví úseky, kde řádí právní bitva o stavební povolení, to je vcelku pochopitelné, s tím neudělá nic ani ta nejlepší realizační firma.

Otto

Psal jsem o stavbach, kde RSD bud ma SP nebo ho v dohledne dobe bez problemu dostane

Vrták

O to větší je to paradox a ostuda, když teď máme ve vládě tak velké zastoupení lidí z Moravy.

tomash

Takže za 14 dnů tu máme rozklad proti stavebnímu povolení, co bude dál? Že by se letos začlo provizorní napojení stavět, nevěřím.

W14

Rozklad nemá odkladný účinek, v případně, že dojde k jeho zamítnutí, tak i kdyby to šlo k soudu, tak stavba může začít (za předpokladu, že soud nevydá předběžné opatření).

mlokXCM

Naopak rozklad má odkladný účinek, leda že zvláštní zákon jej vyloučí.

Démon

Naprosto tragický přístup. Stavba, která je zasmluvněná od roku 2008 nemá dodnes (2024) vyřešeno napojení na Zlín. Vyhozené peníze, stavba k ničemu

q89

Stavba, kterou dodnes nikdo nepostavil, dodnes není postavená… bože.

Kodl

Vypadá to na desetiletí provizorního napojení.. Mě přijde, že tento vymodlený kus dálnice stejně ve větším kontextu prostě nedává žádný smysl bez dalšího napojení směrem na Slovensko.

Radekr

Mně vlastně taky. Dopravu ve směru od Malenovic převede na směr od Fryštáku, kde není zdaleka tak kapacitní silnice a vznikne tak ještě větší dopravní peklo, ale možná se mýlím. Navíc pokud povolování dalších úseků nepůjde podle plánu, tak to bude vypadat podobně jako na D55 před Bzeneckou doubravou. Na druhu stranu se někde začít musí.

Jiří Kocurek

Dopravu od Malenovic převede, píšete.

Lidi asi nezačnou jezdit takto: https://mapy.cz/s/motovulude Spíš to pobere dopravu z/do Lípy nad Dřevnicí, která by v ten směr okolo Divadla stejně jela.

J.M

Já ten směr budu využívat při cestě do Prahy. Holešovic už budu jenom míjet

Bobmaster

Ony ty stavby obvykle dávají smysl jako celek. Za mě lepší postavit aspoň část, s výhledem na pokračování, než se další roky koukat na tu rozestavěnou brázdu v polích a nadjezdy uprostřed ničeho u Hulína.

Vrták

D49 a II/490
Konkrétně pro Zlín, střed města, Březnické křižovatky či baťovského areálu, Příluky a hlavně Jižní Svahy je toto napojení na dálnici R49 mnohem kratší, efektivnější a rychlejší než se motat mezi MHD ve špičce až 40 minut (8km) směr Otrokovice na D55, kde to má smysl pro části Prštné a samozřejmě Malenovice. Tím chci jednoduše naznačit, že se většina dopravy, která míří na D1 přesune z I/49 na silnici II/490 a napojí se pod Fryštákem a pak její šířka a mimoúrovňové křížení bude muset řešit.

kodl

Dobre, rozumim. Ale oznamit na zacatku roku 2024, ze definitivni napojeni bude hotovo v roce 2030 je fakt marasmus. Dovedu si dost dobre predstavit, ze se nasledujici desetileti nic neuda a D49 se nerozroste ani o kilometru smerem ke Slovensku.

Richard

Pohledem na mapu je to pěkné. Ale jezdíte po Fryštácké a víte, jak to tam ve špičkách vypadá? A co tam způsobují drobné nehody?

Vrták

To, že to chce plánovaný obchvat Zálešné a plnohodnotný přivaděč je jasné.

Kodl

Ten o kterém se již deset patnáct let jen kecá a neustále se posouvá do budoucna?

thebearspook

Pro Zlín to dává smysl. Východní část Zlína se nebude muset plahočit přes centrum, aby se dostala na dálnici.

Vrták

Postupné rozšiřování do Uher je nutnost. Je třeba si uvědomit, že doteď se ozývaly jen ekoteroristické spolky, co všemožným způsobem hatily zahájení stavby. Letos, až se ten první úsek dodělá, tak nejen ŘSD počítá s tím, že si její pokračování „vyřvou“ obyvatelé u nedokončeného úseku, protože se jim to tam řádně zahustí tranzitem jak na Zlín, tak směr Vizovice, Vsetín a Púchov k D1. Třeba pro Fryšták to bude znamenat, že se doprava převede na křižovatku pod náměstím, aby se dalo pokračovat na Štípu, Hvozdnou, Veselou nebo Lípu, protože tam nebude sjezd. Dále, co by kraj měl udělat v první… Číst vice »

Jiří Kocurek

Po téhle silnici přes Štípu? https://mapy.cz/s/fazefudemu Doporučuju přečíst ty dodatkové tabulky. Pak se posuňte na konec Družstevní ve Hvozdné. Ano, tudy asi ne.
Možná tak přes Hrobici a Lukov, ale to je tak pro slušovické…

Kodl

Já si spíš začínám myslet, že ta čtyř-proudovka nahoru na jižní Svahy a poté dolů kolem nové točny trolejbusů se stane novým, naprosto přirozeným a značně přetíženým přivaděčem na Fryšták a na D49. A to se spoustě lidí rozhodně zamlouvat nebude. Aktuálně tam jezdí i těžká doprava a občas tranzit.

vlachjan

Budu se opakovat, ale nepostavit tu dálnici v jednom zátahu alespoň po napojení na 491, včetně řešení problematické křižovatky v místech, kde silnice přetíná Lutoninku, je neuvěřitelným selháním tolik populární salámové metody.

Jan

Na téhle dálnici se snad pokazilo vše co šlo. Od ministerského rozhodnutí šetřit v r. 2010 na již zahájené stavbě a zastavit ji, 11 let „odpočívání“ státu a samospráv kde bude dálnice napojena nebo skončí v polích až po provizorní napojení za stovky mil. korun, které se snad v budoucnu bude předělávat.

Otto

Spolu s D52 je tato dálnice ostudou našeho státu (ergo nás všech) prosadit veřejně prospěšnou stavbu.

bakiy

Řekl bych, že D3 přes Posázaví je větší ostuda…

Jiří Kocurek

Ještě u o obchvatu Prahy…

Otto

To ano, ale D3, to bude boj na mnoha frontach(proti bude kazda druha vesnice), ale v tomto pripade jsou proti stavbe dva obskurni spolky, a stat to neni schopen zvladnout. Uvidime co novy urad, jestli s tim pohne…

Kodl

Máte pravdu. Stavba tohoto úseku D49 je totální Chaos a ukázkou naprostého selhání státu a ŘSD. Jsem zvědavý, jestli ji ke konci tohoto roku opravdu otevřou. Také jsem velice zvědavý, jak toto skutečně pomůže či nepomůže Zlínu.

Otto

Obávám se, že pouze částečně. I/49 ve Zlíně je z velké části využívána pouze místní dopravou, které D49 úplně nepomůže. Ale je způsobilá převzít část tranzitu z I/50. Ale samozřejmě záleží i na výstavbě na slovenské straně.

Za další fail považuji výstavbu od Vizovic pouze jako silnici I. třídy…

mimochodem

A jak to na te slovenske strane vlastne vypada, je tam v planu nejaka prelozka mezi hranici a Puchovem?

kodl

Na Slovenske strane se podle mych informaci nedeje absolutne nic, ani jakekoliv pripravne ci jine prace. Proste se s tim na dalsich 20 let nepocita. Je to smutne.

jkjk

Plánuje se tam R6 (2-pruhová), ale má to hodně nízkou prioritu, dřív než 2040 to nebude. Intenzita dopravy je tam nízká.

Otto

No jo, ale kde by se v tech “dedinach dlhych ako babske reci” a horach ted nabrala nejaka intenzita? Mel jsem zato, ze se to stavi prave proto, aby se tam prevedly intenzity z I/50 a Makova existovalo spojeni CR se strednim a vychodnim slovenskem.

Otto

Podle mne je to pro Slovaky jeste mensi priorita nez u nas, a to uz je co rict… rekl bych, ze se (hlavne financne) soustredi na dostavbu D1, R2, mozna D3…. Tohle je moc nepali…

Vrták

Bratja by chtěli raději dálnici z Brodu do Trenčína, to se ví, ale ten terén přes Bílé Karpaty a Chřiby je mnohem komplikovanější než přes Vizovické vrchy.

Otto

To uz by bylo jednodussi to tahnout po I/54, tam je teren priznivehsi, ale taky CHKO…

vlachjan

Vzhledem k tomu, že na Slovensku na nás žádná dálnice nečeká to naopak považuji za relativně rozumné rozhodnutí.

B0R1S3K

Z mého pohledu, je toto opět další důkaz o účelovosti blokačního spolku děti země. Spor o dálnici samotnou jim nevyšel, tak to chtěli zařídit tak, aby dálnice končila v poli (i když si to tedy ŘSD mohlo ohlídat). Když už tam dálnice je, tak snad by dávalo z každého i ekologického pohledu ji využívat ne?

Jaaa

Není to spíš naopak? Že “nové koště dobře mete”, tedy úředník nového úřadu rozhoduje podle své libovůle a tohle se zasekne u soudu?

Jiří Kocurek

Úředník se zásadně nemá rozhodovat dle své libovůle. Má se rozhodovat podle zákona a vyhlášek.
A ne že zamítne stavební povolení, protože žadatel … má Forda a ne Škodovku. (Sice je to VW Transporter, ale utkvělé představy jsou silnější než realita)

Jiří Kocurek

… prostě jakýkoliv důvod vč, pomsty za Boreckého neobjednání vlaků do Mochova, za nehodu na opačném konci republiky u které žadatel prokazatelně nebyl nebo za údajnou příslušnost k rase/náboženství atd.

Gregyros

Dávno dokázáno předešlými spory

Jan M

Četl jsem si jejich námitky obsažené v rozhodnutí. Oni jsou buď hloupí, nevzdělaní nebo oboje. To jako mysleli vážně? Vždyť vše, co namítali, tak je obsažené, popsané, vysvětlené a dostupné i pro nás, kteří nejsme účastníky řízení. Opravdu to už hraničí s účelovým napadáním. Pokud by se tento vzorec měl opakovat, tak by ŘSD mělo začít uvažovat o žalobě těchto spolků.