dkv-spojujeme

Trati podél Berounky má od častých kolapsů pomoci redukce vlaků, kraj chce omezit i rychlíky

Spadlý sloup trakčního vedení v Černošicích. Foto: Město ČernošiceSpadlý sloup trakčního vedení v Černošicích. Foto: Město Černošice

Jednou z cest pomoci přetížené trati mají být dočasné expresní autobusy.

528 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kedul

oprava: Berounky

_Pavel_

Proč píšete opravu jako nové diskuzní vlákno?

kedul

Zajímalo by ně, který potentát má u Berounyk chatu?

_Pavel_

Znám hodně takových lidí, je to příjemné místo.

Elb

Co s tím má co dělat nějaká chata?

Pomáháme Vám se zlepšovat

Špatný technický stav na dnešní 171 přetrvává s různými přestávkami od 70. let minulého století. Zásadní modernizace trati se jen oddalovala. Omezování drážní dopravy na úkor silniční povede jen k tomu, že další přepravy přejdou na gumová kola, která už dnes postavaji ve frontách před Pravou a zhoršují celkovou situaci. Zásadní chybu udělal správce drážní infrastruktury, který modernizoval trať do Berouna přes Rudnou jako „správný hospodář“. Tedy neúčelně pro budoucnost. Trať i přes veškeré své nevýhody měla být lépe optimalizovaná, měla být zvýšena únosnost, propustnost a mělo dojít k elektrifikaci. Pak mohla sloužit jako pomocná odklonova trasa pro mimořádnosti a… Číst vice »

Petr

Správný hospodář už by dávno realizoval více staveb, například Dobříš-Příbram, kde přepravní proud je a spojku Dobříš – Skochovice, by ponechal jen jako doplněk, případně při nějaké MU, jako odklonovou možnost.

Elb

V 70.letech ta trať byla dělaná celá znovu, tak jaký technický stav na ní asi tak přetrvával? Nebo kdy si myslíte, že tu dnešní trať dělali?

tarten

Podle typu zabezpečení v době krátce po vynálezu telegrafu 🙂

Miroslav Zikmund

Onehdá byla jedna etapa výluk a „Berounky“ byly nahrazeny busem z Berouna na Smíchov … Jízdní doba autobusu – dle VJŘ – byla delší než Os vedeným 471 ….

xyz

A dokonce i ČD v tom výlukovém opatření doporučovaly, ať kdo může, jede radši Os vlakem než autobusem NAD.

Mirek Zv.

Ze sáhodlouhé diskuze je jasné, že zoufalost je nejvyšší a řešení nelze nalézt žádné. Jedna možnost se v diskuzi asi neprobírala: Ušetří se něco, pokud jede série vlaků v jednom směru, pak teprve protisměr? Pokud ano, měl by se hlavně naprosto nejpečlivěji zkonstruovat GVD takto, podle právě vyloučeného úseku, i kdyby na konci měly jet 2 Os za sebou kvůli kapacitě. Možná řeknete, že neušetří. A nešetřilo by se ani s nouzovým řešením odhlášek? Zde počítám, že se tomu vysmějete, ale pro podnícení diskuze: chlap s vysílačkou v půlce úseku nebo zavolání od fíry, že projel. (jízdu podle rozhledových poměrů… Číst vice »

MartinS.

Že Vy chcete do plánování výluk na železnici vnést logiku, Vy filuto? 😉
To ne, to se nikdy nedělalo. To se dělá jen na silnici, že když se zavře jeden pruh, tak se tam dá semafor a nejdřív se pustí v jednom směru šňůra aut a když dojedou tak v druhém směru šnůra aut, protože jich tak projede mnohem více, než kdyby se na uzavřený 500 metrů dlouhý úsek pouštělo po jednom autě na střídačku. A to to na té silnici nikdo nereguluje a neřadí, takže občas jede pomalý traktor v čele, ale funguje to.

Míra

Při jedné výluce před lety přijely odpoledne do Berouna postupně po 1/2 hodině dvě soupravy žabotlamů. Zpět do Prahy se vracely spojené, druhá souprava ale nebyla určena pro přepravu cestujících.

Bram

A co takhle předpis SŽDC D1, to pisateli Mirek Zv. nic neříká?!? Mezi Berounem a Parhou-Radotínem není banalizace, tj. v protisměru se jezdí po nesprávné koleji a je to zabezpečeno jen telefonickým dorozumíváním výpravčích dvou sousedních stanic. Už jen toto je jeden z nejnižších levelů zabezpečení provozu, takže pan Mirek Zv. by si tyto nápady, které nejsou ničím jiným, než naprostými bejkárnami, měl nechat raději pro sebe. A hlavně jsou dosti nebezpečnými bejkárnami. Při nějakém průseru, kdy by se dva vlaky srazily, by vzhledem k velké obsazenosti vlaků také mohlo dojít k nehodě s VÝRAZNĚ horšími následky, než měla nehoda… Číst vice »

Novomír

Zrovna kolem Berounky při jízdě po nesprávné koleji oddílová návěstidla platí, takže se nejezdí mezistaničně.
Navíc telefinické dorozumívání je i při jízdě po správné.

Karel JIRÁSEK

Po správné kolejí je zabezpečení poloautomatickým blokem-druhé kategorie. A je tady Zadní Třebaň bez kolejových spojek.

súdružka Kolesárová

Tunel prosím, děkuji

michal82

Jak to s přípravami vlastně vypadá? EU na to měla přispět?

Gwann

zapomeňte na to, že by SZ měla něco někdy v pořádku. aktuální stav na hlavním…výpadky zabezpecovacky.

Savik

Tak 400 komentářů číst nebudu. Čili možná dubluji. Přidám k tématu, že se kdysi slíbilo, že se nejdřív udělá Hrbatá přes Rudnou (to se stalo), aby se – až začne konečně rekonstrukce Berounky – mohlo jezdit s rychlíkama jinudy, tedy horem. Rekonstrukce jede a na tohle se dráhy vykašlaly. Nepochopím.

Gwann

ne, rekonstrukce byla provedena tak, že neumožňuje odklon dálkové dopravy přes rudnou.

zdenek

No jo no tak nezadrátovali. Pravděpodobně porušili mnoho výhyben. Nebo neudělali švýcarsky výhybnu v každé zastávce.
Neudělali výměnu kolejí a svršku s navýšením rychlosti.
Nedali vlakový zabezpečovač.. Co chtít..

Gwann

odeslání příslušných činitelů na dlažbu či do vazby.

sice by to ničemu nepomohlo, ale člověk by si alespoň trochu ulevil. snad na vinicich a ne jen obetnich beranech.

Miroslav Zikmund

S ohledem na sklonové poměry by stačila traťová rychlost 80 – výhodou pak možnost osadit všude výhybky na 80, samozřejmě 3AB, tam, kde by to šlo dvojkolejnou vložku …

Miroslav Zikmund

Neznáte pravidla dotací ?
Hrbatá byla modernizována (blbě) s podporou EU …. Jednou z podmínek je, že se tam po stanovenou dobu nesmí nic měnit, i kdyby se ukázalo, že to bylo uděláno blbě ….
I kdyby se začalo s předstihem pracovat na „modernizaci“ modernizace a požadavek na dotaci byl podán den po uplynutí stanovené lhůty, lze předpokládat, že EU by se žádostí vyrazila dveře.
Proč chcete modernizovat nedávno modernizované, proč jste to neudělali hned …. no proto, že naši vládní předchůdci to nepovažovali za potřebné a bylo jim líto peněz ….

Míra

Praha – Beroun – Plzeň (- Nürnberg) je prostě dálková trať, byla postavena pro dálkovou dopravu. Dálnice Praha – Plzeň – Nürnberg je „dálková silnice“. Pokud se tam vejde i příměstská doprava, je to výhodně využito. Prostě Středočeský kraj si bude muset postavit nějaké „lokálky“. Lokálka není sprosté slovo, to je trať pro místní (nedálkovou) dopravu. Když se jednalo o lokálce do Kralovic, pan Borecký za Středočeský kraj do Čisté nepřijel, radní za Plzeňský kraj a ministr přijeli.

_Pavel_

Na Nürnberg jezdí nějaké přímé vlaky? Jinak tahle trať má být tou lokálkou, proč tedy stavět něco dalšího? Tu dálkovou dopravu měl obsluhovat tunel dokončí dle původního plánu v roce 2017 a teď tam už neměli dálkové spoje co dělat a měla se za sníženého provozu dělat rekonstrukce trati. Kde se jen stala chyba…

Pavel

Bárta 2010 a zaklekneme 2013 a od té doby . A to by nám jej Brusel z 85% zaplatil. Teď máme prd

zdenek

Jen by to bylo 4 krát předražené. S mnoha problémy. Nedokončené. A zbytek sítě by se rozpadal ještě víc.

Petr

Chtělo by to spočítat, kolik nás ta úspora, nyní stojí a bude stát.

Pavel

A s dnešní inflaci to bude 8 x dražší a nechtěj k tomu připočítat cenu ztraceného času cestujících za těch 15 let navic

Facepalm

To je zase argumentace. Trať vede v převážné délce v trase vytýčené roku 1862, a ač tehdy byla bezesporu primárně „dálková“, dnes je holt situace diametrálně jiná. Zaprvé, mezi Prahou a Berounem od té doby přibylo pár desítek tisíc lidí, co jezděj za prací do Prahy, a zadruhé se poněkud změnily nároky na dálkové trati, protože těžko provozovat seriózně dálkovou dopravu tam, kde trasování umožňuje rozdráždit to na kosmických 90 km/h. Čili, to, že po téhle trati stále ještě jezdí nějaké rychíky, je čirý anachronismus a velmi smutná vizitka Správy. A nevyřeší to nějaké chimérické budování krajské lokálky (neřešme detaily… Číst vice »

Míra

To je naprostá pravda, prostě postavit dálkovou trať v nové trase a původní trasu přenechat příměstské. V takovém rozsahu by to v Česku bylo poprvé. Ale teď je to stále trať III. koridoru. Připomíná to situaci, kdy dálnice D5 (E50) „vedla“ Plzní.

Jirka Z

Jenže teď je to stále ještě především dálková trať, protože v tom směru stále ještě nic lepšího než nebylo postaveno. Mimochodem, přestože je ta trať přetížená, polorozpadlá (to je doufám jen dočasný stav) a relativně pomalá, stále ještě patří u nás k tomu lepšímu, ten anachronismus ve srovnání se světem připomíná většina naší železniční sítě. Je tak spíš otázkou, kam investovat dřív a kde ty investované peníze budou mít největší efekt. Tady se zvolilo velmi drahé řešení, je tak pravděpodobné, že přednost dostanou jiné důležité stavby. Nikdo předpokládám nechce budování nové krajské lokálky. Ale i příprava nové dálkové tratě vyžaduje… Číst vice »

Facepalm

No, to „především dálková trať“ je poněkud sporné. Jasně, nic lepšího tím směrem nemáme, ale zrovna v tom úzkym hrdle jménem 171 má lokální doprava dosti převahu. Jinak, to, že je tunel prokaučováván už asi 30 let, je vizitkou neschopnosti státu a jeho příslušných institucí vykazovat alespoň elementární známky důvodu své existence. Každopádně tak či onak, mělo by se tímto směrem konat hodně zbystra a 171 ponechat v režimu jakýhosi poberounskýho metra.

Qěcy

Ach jo. Má smysl diskuse s lidmi, kteří ano selským rozumem neodhadnou parametry železnice potřebné v 21. století? Česká Západní byla jako dálková trať stavěna podle zadání 160 let starého. V úseku č. 171 má parametry přesně pro příměsto. Dálková osobní trať má mít parametry nad 200 km/h. Nákladní zase cca 120 km/h a rovnobezny GvD plus 25 t/nápravu, 800 m dlouhé koleje. TEN-T tratě mého trochu horší parametry, ale ani ty se mnohde nedodržují, ani ve Švýcarsku. Dálkovou trať osobní ani nákladní nikdo nechce mít u svého baráku, dělá to hluk, nebo tam jsou protihlukové stěny a hlavně z… Číst vice »

Václav

Možná příležitost zkusit vést pár vlaků (jak odkloněných rychlíků tak i osobních) z Berouna přes Rudnou místo Smíchova do Hostivic a na Veleslavín (metro)? Jistě tam poptávka bude (např. studenti do VŠ v Dejvicích a Suchdole – patrně lepší cesta než ze Smíchova metrem přes Můstek, nebo z Hl.n. také s přestupem).

Gwann

trakce, václave, trakce.

neboli – elektrické příměstské vlaky tam nepošles.

elektrické rychlíky a expresy jen s přeprahem v Berouně (+10) a s uvrati v Rudné (+10 nebo možná i víc). o nižší rychlosti na daných tratích jakož i o problémech s kapacitou ať pojednaji jiní.

Václav

Trakci samozřejmě chápu. Nicméně tam můžou jet minimálně rychlíky od Příbrami i část osobáků, co po té trati jezdí stejně. Hned by to s kapacitou vypadalo lépe (neříkám, že nějak skvěle).
Úvrať v Rudné – to SŽ není schopna zprovoznit asi 150 m přímé koleje? Nebo už ji stihla prodat a někdo to zastavěl?

Gwann

a uvolněním kapacity v prokopáku pomůžete čemu? max kapacitě smíchovského nádraží, ale tam aktuálně problém není.

obecně to někdy možná může mít smysl. ale situaci 171 to nevyřeší. vůbec.

Miroslav Zikmund

Některé MR tam byly odkloněny už v době vozby ČD, po „rovné“ osobní vlaky v motorové trakci několik desetiletí nejezdí …

Václav

A rychlost je přes Hostivice rozhodně lepší než Prokopským a Dalejským údolím.

Gwann

ale jistě horší než kolem vody (když to jede)

ušatá

Byla tam spojka – v Rudné, stačí obnovit, navíc celá snad ani není vytrhaná.

Petr

Nebyla nikdy aktivována. Němci jí postavili, pro vyhnutí se uzlu, ale nebyla zapojena ani do zabezpečovacího zařízení. Je i otázka, kolik a zda po ní někdy něco projelo. Jinak se o aktivaci jednalo, ale majitel (pila) jí nechce prodat. A samozřejmě chybí výměna na Letovické straně.

MartinS.

Nemá se náhodou buštěhradka z Veleslavína do Hostivice a dále do Kladna rekonstruovat, zkapacitňovat, elektrifikovat, aby v roce 2028 mohl jezdit vlak na letiště. Já vím, že nebude, ale přesunout dopravu z jedné zanedbané a rekonstruované trati na druhou podobnou mi nepřijde moudré.

J.K.

No s rychlostí jak všechny strany reagují se snad radši připravte na stav – hotový Radotín, rozkopaný Karlštejn – Beroun…

medical examiner

Jestliže to bude ze Smíchova do Třebaně jezdit včas (nebo max. 5 minut), pak s tím nemám problém.
Pak totiž bude vlak z Berouna do Prahy jezdit poněkud pozdě – a mně tak nikdy neujede lokálka…(ta obvykle čekává na vlak od Berouna).

Jiří Kocurek

A když se snaží reagovat a v předstihu to řešit, tak je to všecko úplně špatně… Protože v alternativních realitách se dá vymyslet úplně jiné řešení.

Jiří Kocurek

Řešením by byl buspruh na I/4 z Jíloviště do Prahy, vyhrazeno od 07:00 do 15:00 a v opačném směru od 13:00 do 18:00. V křižovatce policajti a kdo jede v buspruhu a na křižovatce neodbočí doprava, pokutovat. Ať se dá tím buspruhem popojet 50-100 metrů do křižovatky, odbočit z I/4 a nestát přitom v koloně. To se ostatně dá pořešit i vodorovným značením, jako „ztracený odbočovací pruh“, tak kde stavebně proveden není. A jak je již napsáno níže v diskuzi, tak R z Berouna do Prahy mimo špičku nahradit busem taky. Nechat jen Ex a něco pro nákladní dopravu. Cokoliv… Číst vice »

Jiří Kocurek

Důvod? Jestli se má nějak urychlit rekonstrukce 171, tak jedině omezením provozu. Při zachování současného počtu vlaků se ta rekonstrukce potáhne neskutečně dlouho.

MildaIV

Jenom tak pro zajímavost – Vyskytují se na této „neurychlitelné“ stavbě nějací pracovníci i po třetí hodině odpolední? Nebo to už si okolní obce vynutili noční klid od 15:00?

Jiří Kocurek

A je pro ně nachystaný materiál? Je tam ta správná parta pro danou práci? Mají potřebné nářadí a stroje?

Nebo by stačilo aby bagrista s elektrikářem drhli staré kolejnice dráťákama, zatímco se čeká až konečně přivezou prefabrikáky a jeřáb?

Narážím na to, že chyba může být i v plánování, a tak je zbytečné, aby tam někdo dělal divadlo celé hodiny, když má práci pro ten den hotovou.

Leinad

Věc technologie stavby, jestli mají blbou logistiku (čekají na materiál, a proto je zastaven provoz), tak nakopat toho kdo stavbu plánoval, případně dodavatele materiálu.

Miroslav Zikmund

Mix s betonem stojí v koloně u nehody …. řidič trne, aby nezačal tuhnout …. nakopejte toho, kdo zavinil nehodu …

Leinad

Tohle se stává běžně, několikrát za stavbu? Spolehlivý místní dodavatel něčeho, co musí být na minutu přesně (tuhnoucí beton) má zpoždění kvůli vyšší moci.

Miroslav Zikmund

Co tak týdenní pracovní doba 40 hodin ?
Máte sice 30 lidí, ale ke každému pracovnímu stroji jen jednoho strojníka … takže vytvořit dvě skupiny po 15 a dělat místo osmiček dvanáctky nedává smysl, oba party potřebují „osmičkového“ strojníka 12 hodin, včetně víkendu …. jedna parta je týden v práci, druhá je doma ….
Dvě skupiny po 15 lidech za 12 hodin práce denně (84 za týden > v pondělí se začne o 2 hodiny později, v neděli se končí o 2 hodiny dříve) – udělají totéž co 30 lidí v osmičkách … za 5 dní …

Karel JIRÁSEK

Vyskytují se i ve tři ráno, v samotném Radotíně i v Chuchli. Do Smíchova i do Krče se dá jezdit jen po jedné koleji.

medical examiner

Zajisté – škrtnou se mnichovské expresy a ústřely do Radotína a hned se nějaké místo najde…

Y.K.

No nevím, to přeci na stavbu nemá vliv, kolik vlaků jezdí po provozní koleji? Málo nebo hodně, to je jen organizací provozu a nemožností dodržet provoz při všem zpožděném, kdy to nepasuje do naplánovaného GVD a zasekává se to více a více. Leda by zastavili provoz úplně, ale to je docela hardcore přístup.

Jiří Kocurek

Má to vliv. Otáčející se bagr zasahuje do průjezdného profilu sousední koleje. Musí tak při průjezdu vlaku přerušit práci. Těch srážek už bylo několik.

Jiří Kocurek
Leinad

A co kdyby naopak polír řekl výpravčímu „potřebuju otočit barg, zastav provoz“?

Miroslav Zikmund

Ten polír – jakož i bagrista a všechny osoby pracující v kolejišti – jsou absolventy bezpečnostního školení VŠ01 z předpisu SŽ Bp1 jakož i souvisejících předpisů (BOZP při práci v blízkosti trakčního vedení)… takže jsou seznámeni s tím, jaká jsou pravidla bezpečností práce; u každého pracovního stroje má být bezpečnostní hlídka (BH) dostávající informace od předsunutých bezpečnostních hlídek – komunikace prostřednictvím vysílaček …
Pokud dostane BH informaci o jízdě vlaku, je povinna zastavit práci pracovního stroje … S výpravčím to nemá nic společného …. vedoucí práce si může „instalovat“ styčného zaměstnance i na dopravním stanovišti v dopravní kanceláři …

XXXD

Jestli se má urychlit rekonstrukce 171, tak to bude muset nejdřív být ve smlouvách, které SŽ uzavírá se zhotoviteli stavby. Mimochodem jediný způsob jakým by se stavba mohla reálně urychlit by bylo zavedení nickolejného provozu, což je v tomto případě naprostá blbost. Holt současná situace je bídná, ale reálně žádná lepší možnost moc neexistuje. Jednoduše se to bude muset nějak přečkat a je to v první řadě daň za to, že se na tu trať dlouhá desetiletí v podstatě úplně kašlalo.

Jiří Kocurek

Nějak přečkat. Po jedné koleji je to nevyjezditelné, takže i ta NAD spadá do toho „nějak přečkat“.

XXXD

Tak vyjezditelné to je s tím, že prostě ve špičce většina vlaků nabere zpoždění. NAD v tomhle případě nedává vůbec smysl. Co by možná trochu pomohlo je vedení alespoň posilových vlaků od/do Řevnic ve směru proti špičce přes Krč.

Karel JIRÁSEK

Ne. Rekonstrukce se dělá systémem sudá-lichá. Na polovině se pracuje a nejezdí tam nic. Na té druhé jezdí všechno, co se tam vejde. Na té opravované polovině se prostě jezdit nedá, když tam nejsou koleje a mosty.

medical examiner

A pak se udělá to, že se „buspruhy“ zamalují tak, že tam bude napsáno oranžovými písmeny „IZS“, na dolním okraji ukazatelů „pouze IZS!“
Pokuta za porušení budou 3 denní sazby.

krteček

Pokud se budeme bavit o rekonstrukci Beroun – Karlštejn řešení by bylo panťák po dobu rekonstrukce točit v Karlštejně a R by zastavovali v Karlštejně a v Srbsku. Samozřejmě i nějakej ten bus. Ale ustřelit mezinárodní expres v Berouně jak tady někdo navrhoval je prasárna na flákanec. A sysloidy s brejlovcem po hrbatý místo regionovy.

Miroslav Zikmund

Jízdní doba BUS Beroun-Karlštejn v minulosti cca 40 minut …

Klondajk

Bus pruh z Jíloviště je hezký nápad. Doporučuji vám projet si silnici Všenory – Jíloviště Potkat autobus znamená najet na chodník, místy široký jen půl metru. A šikana dole ve Všenorech…

petr

Na dálnice D5 se udělá extra pruh pro autobusy.

Petr

Však se tam také připravuje třetí pruh. A na strakonické už se buduje.

Kubík

Nahradit vlaky z Řevnic do Prahy autobusy může vymyslet jen člověk co tam v životě nejel, Černošice a Radotín je prakticky ve špičce neprůjezdný, oklikou přes Všenory je úzká silnice, kde se autobus sotva vyhne, ve spičce jsou kolony až na Cukrák. Pane Borecký vraťte se do Úval. Prosím.

Jan Pochman

Mě úplně stačí, že je pan Borecký radní za organizaci s názvem STAN (hlavní stan z filmu Pozor, vizita!) To vysvětluje jeho názory. A tihle by chtěli vládnout celé republice? NIKDY!!!

Gwann

na MD škodí již osmým rokem sekta ANO. ti se už předvedli. nebo máte pocit, že dělají něco dobře? vyjma hrabání do spřátelených kapes?

Jiří Kocurek

Jednu věc bych našel: Koordinace na stavbě Žebovřeská II, kde to jde podle plánu, ŘSD a MM Brna spolupracují až nevídaně příkladně.

Miroslav Zikmund

Sekta ANO neškodí stejně jako neškodily sekty jiných politických stran ovládajících po určitou dobu MD.
Škodí úřednický aparát nezávislý na SEKTÁCH …

Gwann

no, pokud za 8 let si nedokáží udělat ani pořádek mezi pár sty úředníky, tak potes koste

Jiří Kocurek

Silnice přes Jíloviště je nesjízdná? Já jen že tam mají autobusy zastávku a ve Všenorech U Křížků taky.

Ale chápu, mají přece na kraji nedělat a rekonstrukce trati je zbytečná.

XXXD

Ono jde hlavně o to, že jeden vlak by se musel nahrazovat x autobusy (linkami), protože silnice prostě vedou jinudy než koleje. Kdyby měl jeden autobus (respektive spíš linka), obsloužit všechny zastávky a stanice jako vlak, tak by to časově mělo smysl tak pro lidi nejdál z Černošic.

Jiří Kocurek

Expresní busy z Řevnic zřejmě nemají název expresní proto, aby se proplétaly ke každé zastávce. Jeden by si pod názvem expresní představil bus, který pobere Řevnice, Dobřichovice a tradá rovnou do Prahy.

Totiž kdykoliv se řeklo expresní bus NAD, tak jel z Brna až do Kojetína/Hulína bez vymetání zastávek mezi. Dlužno dodat, že byl rychlejší než rychlík.

XXXD

Jinými slovy potřebujete několik linek náhradní dopravy, abyste nahradil jediný vlakový spoj. A to ani neberu v potaz, že minimálně ráno je Strakonická ve směru do centra pravidelně zasekaná.

Facepalm

Si v tý mapě, ze které evidentně čerpáte informace, zapněte i vrstevnice a street view. Všenory jsou čirý zlo, úzká klikatice, kde potkat náklaďák znamená skákat na chodník i s poměrně subtilním osobákem. A teď tam zkuste poslat počet autobusů odpovídající dejme tomu 8 ešusům každou hodinu. A pak tu máme prudce stoupající silnici na Jíloviště, kde městskej autobus vyvine tak 30 km/h, a která je vyhlášena problémy v zimním období…

medical examiner

Jojo – pane Borecký, jděte do hajzlu a spláchněte se…

Petr

Jak to bylo. „Přijde novej, mladej, ten se nezakecá“

Leinad

Na současné infrastruktuře je řešení,
1) aby Spržel pořádně dělala výlukové GVD. Plánovaná výluka není důvod zpoždění – plánovaná výluka je důvod překreslit celou trasu vlaku(vyřešit všechny kolize, čekačky,…) Obrat není důvod zpoždění, důvod zpoždění může být něco, co bylo před obratem. Pokud se to nevejde, ok postupovat podle priorit (vlaky s nízkou prioritou nechat jet v noci)
2) Aby SprŽel trať aspoň trochu udržovala. Viz případ, kdy do napáječky v Chuchli praští blesk. SprŽel to „zkontroluje“(=byrokraticky odškrtne), napáječka je v pořádku a za pár dní vyhoří. A pak následoval výukový gvd s nesmyslnými časy (co nákladní vlak nestíhá).

Jiří Kocurek

„vlaky s nízkou prioritou nechat jet v noci“
– NEx má přednost před zastávkovýcm Os. Os tedy pojede v noci?

„Aby SprŽel trať aspoň trochu udržovala.“
– Ale asi jen trochu, protože velká rekonstrukce právě probíhá

Leinad

Ano. Pokud se Os do GVD nevejdou, tak nepojedou (nabídne se jim čas v noci). Ale to má říct SprŽel při sestavování gvd, ne Borecký (IDSK, ROPID) kteří mají bojovat za své cestující.

Viz ten příklad s napáječkou, vážně takhle vypadá údržba? Že probíhá rekonstrukce je dobře, včera bylo pozdě.

XXXD

NEx má prioritu, co se týče řízení provozu, nikoli prioritu ve smyslu přidělení kapacity, tam je to přesně naopak, jelikož Os je v závazku veřejné dopravy.

Facepalm

Jenže ta velká rekonstrukce probíhá ve chvíli, kdy je ta trať už léta rozpadlá. A rozpadlá je vinou desítky let trvající zanedbané údržby.

Zase ovšem na druhou stranu, to, že se to dělá teď, má i svoje plusy – kdyby to vyšvihli už před dvaceti lety, bylo by to nemlich stejný peklo jako to betonový koryto s občasným výronem kotasovský estetiky směr Benešov. Dobře si pamatuju projekty z tý doby, který počitaly s de fakto spojitejmabetonovajma PHS celým údolím Berounky, betonovejma antivandalníma přístřeškama a dva metry širokejma temnejma podchodama.

medical examiner

Tak to asi budou mnichovské expresy lůžkové…když budou jezdit v noci…

Karel JIRÁSEK

Měnírna v Chuchli vyhořela bezprostředně po úderu blesku.

Mirek

PS. zapoměli jste na sloup v Černošicích, co spadl sám od sebe přes nástupiště na vlak..
Potom se urychleně vyměňovalo zemění a dávaly někde nové sloupy.

Elb

Tak nevím, natahat tam sedmi, osmi vozového soupravy Bmto, nebo prostě Elefentům vespod sebrat sedačky, aby se tam vešlo více stojících cestujících, jak to udělali třeba v Izraeli?

Gargy

Kde ty bmto vezměte?..

Petr

V Německu v křoví by něco být mohlo.

Gwann

nezapomeňte na muzejní jednotku Bpjo.

pravdou je, že vidět v kolíně jak jede osobák na havl brod či kam v podobě eso – Bmto – BDs, přičemž se takto dosahuje hlavně té nízkopodlažnosti, tak si dost ťukám na čelíčko…

ale jen i těch pár uvolněných vozů…nic neřeší.

Bmto bylo 50, vlivem neúdržby šly první do šmelcu snad 10-15 leté.
teď je jich max. 30, část asi neprovozní

Petr

Ona ta nízkopodlažnost je někdy nekompatibilní s technickým vybavením stanic. 😀 https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1229636.jpg&nmale=3&razeni=Vlozeno&poradi=sestupne&stranka=1

Leinad

A brání něco fírovi zastavit tím o pár čísel vedle?

Petr

Dle sdělení jejich tiskového oddělení, to neumí.

Petr

Toto je od ČD Není však v silách strojvedoucích, aby se jim toto při každém zastavení vlaku zdařilo, neboť ne vždy je možné, aby ze stanoviště strojvedoucího při zastavování sledovali, zda je souprava již všemi dveřmi mimo snížené přechody.

Leinad

Všemi dveřmi to ani nemusí být možné. Ale u reginy trefit se dveřmi nízké části by stačilo.

Petr

Nejsem fíra, pouhý cestující, který doprovází většinou někoho o berlích a tohle se opakuje celkem často, vzhledem k tomu, že zas tak často nepoužívám toto spojení. Takže buď to opravdu tak nejde, nebo mám neskutečné štěstí.

richmond

Tak že by konečně svitla naděje a někdo dostal rozum? Už jen interval 10 minut bez autobloku je naprostý nesmysl a k tomu při rekonstrukci a ještě když se mezi to má vejít rychlík, expres nebo náklad.

Daniel Jablonecký

Náklad? A kam by tak asi jel?

medical examiner

Tam toho je…

Leinad

Báboblok zase není o moc horší, než autoblok.

Jiří Kocurek

Ten báboblok je ale jednosměrný…

Leinad

Ve správném směru hradla, proti srsti hlásky.
Kdo ví, jestli by se banalizovalo a dělal obousměrný autoblok – i kdyby tak ve špičkách předjíždění proti srsti nehrozí.

medical examiner

Autoblok není nemocný, nemusí se mu plánovat šichty…
A pokud se podaří naleznout/vyvinout přenos návěstních znaků na vzdálenost vyšší než 15 km…tak není co řešit…

XXXD

Zrovna vliv autobloku je v tomto konkrétním problému relativně zanedbatelný. Problém je samozřejmě rekonstruovaný úsek Radotín – Smíchov (především jednokolejný úsek odb. Závodiště – Odb. Barrandov). Mimochodem v celém daném úseku je už automatické hradlo. 10 minutový interval tam od zahájení stavebních prací nikdy nebyl.

medical examiner

10 minut bude ve špičkách až po roce 2045, kdy už bude hotový tunel Praha – Beroun – dálkovina tunelem, příměsto po staré trati.
Formálně bude v okolí Prahy a Olomouce limit 96 párů denně, všude jinde (včetně Brno – Blansko!) 48 párů denně.

Tomáš

Hlavně, že se před několika lety kompletně rekonstruovala trať č.173 přes Rudnou a argumentovalo se tím, že se to dělá zejména proto, aby tudy pak mohly při reko trati č.171 jezdit alespoň některé odkloněné rychlíky na Plzeň (-Cheb, -Klatovy, -Domažlice). Přetahovat ty vlaky v úseku Praha-Beroun a opačně s lokomotivou nezávislé trakce a nebo místo jedné vlakové soupravy hnát třeba až do Plzně několik expresních autobusů s několika řidiči…. No nevím, nevím, jak to vychází po ekonomické a ekologické stránce…

Petr

Při řešení průšvihu způsobeném Bártou, jde ekologie a ekonomika trochu stranou.

Jan Pochman

Proč ještě není zavřený????

Petr

Myslím, že už bych to nechal vyšší spravedlnosti, než té světské.

Jiří Kocurek

Týjo, Bárta může za to, že na trati 170 autoblok je a na 171 není?

Petr

Ta 170 měla jít úplně jinudy. Za to může Bárta.

medical examiner

Třeba mimo Černošice 😀

Petr

Ano, přesně:-)

Martin

Jednokolejná trať 173 je na hranici propustnosti. Díky Arrivě , která se svými pravidelně zpožděnými dálkovými spoji způsobuje, že osobní vlaky mají nabouraný takt a jezdí opožděně. Zažil jsem zpoždění na trase 30 min +20 min a jen z důvodu, že nás předjíždí či čekáme na vlak vyšší kategorie této společnosti. Také při poruše jejich moderních souprav jsou některé spoje ukončeny třeba v Nučicích … pokud jedete dál ve směru Beroun, musíte čekat na další spoj. Takže prosím další odklonové vlaky ani omylem !!!

Jiří Kocurek

A ty R si tam Arriva vozí svévolně? Nebo jsou v objednávce a tím pádem je potřeba pokárat objednavatele, že objednal rychlíky tam, kde žádné jezdit neměly?

Martin

Arriva si R nevozí svévolně … nicméně objednavatel jaksi nepočítal s tím, že spoje R26 budou jezdit PRAVIDELNĚ opožděny a negativně tak ovlivní jízdní doby osobních vlaků, které si poté svá zpoždění předávají z vlaku na vlak po celý den. Určitě pamatujete dobu, že tyto spoje za dopravce ČD jezdili po trati 171 (170) , v případě potřeby byly odkláněny na 173. Na této vytížené a jednokolejné 173 R26 prostě z pohledu logiky nemá co dělat, jednoduché a prosté. Chyba konstrukce GVD.

Petr

173 byla opravena jako odklonová trasa, nejdřív se měla opravit 171 a pak zavádět na 173 víc vlaků.

Martin

Ano, pravdou je, že jeden z důvodů modernizace 173 byl požadavek na zajištění odklonů vlaků po dobu rekonstrukce 171 … ale nikde jsem nezaregistroval požadavek, že dokud se nezmodernizuje 171, nesmí se na trati 173 navíšit počet spojů. Také se připravuje modernizace trati 173 ( zatím tkzv. studie proveditelnosti ) – zvažuje se mimo jiné zdvojkolejnit úsek Praha Řeporyje – Rudná u Prahy z důvodů zkapacitnění trati a třeba zřízení odstavné koleje na zastávce v Nučicích, kde jsou některé spoje ukončeny a vrací se zpět do Prahy. Ve hře je i elektrifikace trati – trakcí 25 kV.

Petr

Což byla právě ta chyba. Využívá se to k jinému účelu, než pro jaký se rekonstruovala.

Martin

Ne tak docela … díky modernizaci se přistoupilo i k zřízení nových zastávek na 173 ( Jinočany, Rudná zastávka ) a tím došlo k významnému nárůstu cestujících. A také šlo o to, aby se uvolnily přeplněné silnice v lokalitě.. Trať má sloužit lidem a je dobře bez ohledu na stav 171, že slouží. Akorát modernizace trati měla být kvalitněji a hlouběji požadována tak, aby trať vyhovovala v delším časovému horizontu ( to je ta chyba ) – pak by nebyl problém pro odklonové vlaky ze 170, které jsou pro 173 zcela irelevantní. No a když vládl pan Bendl, ten chtěl… Číst vice »

Petr

Právě, že to byla tra´t na zavření, tak měla nejdřív posloužit k odklonům a pak jí začít využívat pro regionální dopravu.

Martin

Na zavření byla jen v úvahách pana Bendla, jenž po mohutntných protestech se snad poprvé v životě se dostavil osobně na průzkum a od chybného záměru neobjednat dopravu ustoupil … následně byla trať začleněna do systému PID a její potenciál ukazuje současnost … obecně platí. že pokud se na jakékoli trati neobjedná doprava,, trať nemůže být využívána a je na zavření. Je smutné, že Bendl, na kterého negativně vzpomíná v regionu kde kdo, měl moc tuto trať zrušit a lidé o zachování provozu museli silně bojovat. A v tom je velká chyba systému.

Petr

Bohužel politici moc dobře ví, že nová silnice jim přinese plno hlasů, ale skutečná rekonstrukce lokálky, bohužel daleko míň.

ušatá

A p. Borecký na to navazuje.

Martin

Snad si pan Borecký přečetl petici na omezení dopravy, jež podepsalo cca 5500 lidí … já ho osobně považuji za diletanta, jež nemá v úřadu co pohledávat.

Petr

Co to je 5500 voličů 🙁 a problém je, že má ve spoustě věcí pravdu. Na kterou si zakládal přístup ČSD, ČD, SŽ(DC), ROPIDu, IDSK i MD , už dlouhé roky. Víte ono to bez rozvoje a rozšiřování nejde a u železnice jsme ustrnuli při krizi v třicátých letech.

medical examiner

A udýchané 845 tomu moc nepomohou…

Petr

No 854 k tomu ještě kvičely. Chtělo by to nové stroje ale kde brát a nekrást.

medical examiner

Pro 843 se asi už kšefty našly…a 842 se nikde neuvolnily…smůla…

Petr

To ale nejsou nové stroje, ostatně 842 jsou zčásti „zcizené“ právě z Budějovických rychlíků.

Petr

Díval jste se kde a jak vzniká zpoždění u R26?

Martin

Nedíval – a nevím , kam se přesně podívat … ale je to úplně jedno; pokud zpožděné dálkové vlaky vjedou na 173, tak rozhodí všechny spoje jak popisuji bez ohledu na to, kde a jak zpoždění vznikná. 173 je jednokolejná trať a zpožděné vlaky Arrivy jezdí jak ze směru Beroun, méně častěji od Prahy, …v tom případě osobní vlak směr Beroun musí zastavít třeba v Řeporyjích na 10 až 15 min, než se milá Arriva líně doplouží z Praha Smíchov do Rudné u Prahy … a pak můžeme teprve pokračovat dále do Rudné a modlit se, abychom zase nečekali na… Číst vice »

Petr

Ona ta R26 jede skoro pořád po jednokolejce, takže každé křižování se zpožděným osobákem, nebo rychlíkem, navyšuje zpoždění. Například S60 čeká na zasekanou R16 a jsme v bludném kole. 173, je sice odklonová trať, která je ovlivněna zpožděním na 171. Stačí se podívat občas na https://grapp.spravazeleznic.cz/

medical examiner

Hmm…v budoucím systému turnusových skupin to zas tak vadit nebude…tam se budou jízdní řády kreslit podle skutečného stavu. Mimo jiné i dle předpokládatelné náhradní soupravy/hnacího vozidla.

Martin

Grapp znám … tam je někdy i pěkně červeně … no v souvislosti připravovanou rekonstrukcí žst. Praha Smíchov vznikne u obratiště tramvají ve směru na Barrandov provizorní zastávka, kde bude linka S6 po dlouhou dobu ukončena … a zároveň bude výchozí stanicí do Berouna přes Rudnu u P. Nevím, zda projektant plánoval, že by v době mimo špičku zajížděly soupravy od ukončených spojů na výhybnu Prokopské údolí, aby mohla projet linka R26 … ale protože je to jednokolejná trať, tak se asi R26 bude muset vrátit na trať kolem Berounky ( je to jen odhad … ).

Petr

Podívejte se teď na 7914 a jak ovlivní R 1171, protože R 760 je seklá.

Petr

Tak dneska to vyjde fifty fifty.

Miroslav Zikmund

Pak je na Boreckém, aby si vyřval na SŽ, že zpožděný Arriví vlak nebude nabourávat jízdní řád vlaků PID a když, tak za každou minutu zpoždění vlaků PID zaplatí SŽ „pokutu“ 1 000 Kč ….

Petr

R26 je také integrovaná, takže by to platilo i obráceně.

Martin

No to je silné sci – fi … pan Boreckého situace 173 x Arriva vůbec nezajímá, maximálně informaci veme na vědomí a tín to skončí.

Petr

Od toho má lidi, které to má zajímat.

beda

Dle mého názoru 10 minutový interval vlaků (osobáků) na 2 kolejné trati nemá co dělat, ten je dobrý, pokud je trať 4 kolejná, což v tomto případě u nás bude, pokud se někdy u nás dočkáme tunelu Praha – Beroun. Redukovat rychlíky mi nepřijde moc dobré řešení. Ono i 15 minutový interval osobáků na 2 kolejné trati, kde se ještě musí vejít rychlíky a náklady je docela mazec, když vypadne zabezpečovací zařízení, nebo mají vlaky zpoždění.

Bylo by také dobré, aby se u nás nestávalo pravidelně to, že když je bouřka tak, aby každou chvíli nebylo v poruše zabezpečovací zařízení.

MartinS.

Na dobře postavené/zrekonstruované dvojkolejce s dostatkem míst pro předjetí by neměl být interval 10 minut pro osobáky problémem. Stále by tam mělo zbýt 6 časů za hodinu pro R/Ex a náklady. Jen by ta trať musela být dobře zrekonstruovaná, v tom bude kámen úrazu.

beda

Jen by mě zajímalo, zda v Německu, nebo Rakousku mají také tolik poruch zabezpečovacího zařízení, nebo trolejového vedení jako u nás? A to tady u nás nemáme tratě přes Alpy.

Daniel Jablonecký

Proč zrovna tyhle dvě země? O čem to má vypovídat?

Míra

Je to sice historie, ale součástí těch zemí zemí jsme byli. „Rakušané“ jsme byli, když se tratě stavěly. V Německu byly některé trati v době, na kterou nemáme pěkné vzpomínky.

Jarda 2

No tak třeba v itálii mají jeden velmi dlouuuuuuhý železniční tunel a jeden méně dlouuuuuhý přes Apenini (Boloňa – Florencie)
Stejně tak soustavu dálničních tunelů včetně jednoho velmi dlouuuuuuhého také pod Apeninami (dálnice A1 Boloňa – Florencie) – jel jsem tím a je to „mazec velebnosti“

medical examiner

Možná. Ale zcela nepochybně to umějí daleko rychleji řešit

Platamon

Padlo zz = myslíte, když bába z bábobloku musí na velkou…

Daniel Jablonecký

Co dělá bouřka s elektromechanickým zabzař?

medical examiner

Pokud vím, tak hlavní mechanismus je mechanický – takže ty následky nebudou tak drastické (leda že by se tím poškodil drátovod)

Pravda je, že u autobloku (nebo nějakého jeho vylepšení) to bude horší.
A to třeba tak, že by návěstidla byla pouze v zastávkách a stanicích, mezi nimi balízy. A na monitoru v EJ by se tak zobrazovala vzdálenost k nejbližšímu návěstidlu, ale tím i k nejbližší zastávce. Prostě takové AVV „na ruku“…
Ale co kdyby blesk uhodil do balízy ECTS?

Y.K.

Tohle je nějaká představa z dob mechanických návěstidel a telefonického dorozumívání, ne? Moderní dvoukolejka může mít interval následných vlaků kolem 2 minut (se zabezpečovačem patřičných kvalit). Proložit rychlou a pomalou vrstvu je složitější, ale kolem 5 minut by to mělo jít. Na Beroun není nic co by dvoukolejka nezvládla. To že tam je prachmizerné předpotopní zabzař je problém.

Y.K.

Dvoukolejka, tři vrstvy, rychlost 285 km/h, interval tři minuty…
https://global.jr-central.co.jp/en/info/timetable/_pdf/210901_0930.pdf

Miroslav Zikmund

10 minutový interval je mimo jiné vynucen tím, že vlaky v intervalu 15 minut nemohou mít 3×471, protože SŽ necítí potřebu udělat delší perony … na Smíchov se vejdou, ale na HLN už bude problém … 9 vozidel se nevejde na rozpůlené „nástupiště“ k cestovému návěstidlu …

Jirka Z

Ona celá ta infrastruktura v té oblasti je dost mizerná. Na Prahu dvě úzké silnice táhnoucí se kilometry mezi domy a končící na ucpané Strakonické, případně možnost objet je po jiných úzkých a delších klikatých silnicích v okolí. Jediná hlavní železniční trať sloužící i dálkové dopravě, sice celkem rychlá, ale obrovský průšvih, když se něco pokazí. Člověk by čekal, že budou mít snahu s tím něco udělat, ale tam zřejmě nemá šanci nic projít. Částečně i kvůli konfiguraci terénu, ale především kvůli místním lidem. Jediné, co by prošlo a na co se spoléhá, je tunel z Prahy do Berouna, který… Číst vice »

Petr

Jo Geopark Barrandien, není Polabí, tam se ta doprava řeší snadno a levně. Tady je to složité a drahé.

medical examiner

Ano…bude to složité…vyrubat 4,2-5,6 milionu m3 kamení…
Ale je to přímo urgentně nutné…

Jarda 2

Všichni vědí že výstavba tunelu do Berouna bude na dlouho a bude stát ranec peněz – ale jednou se musí začít!!!
Hlavním problémem není ani tak to, že to bude drahé, ale to, že se všichni zúčastnění doslova bojí toho, že tam budou krasové jevy ´tedy že se prokopou tím vápencem do soustav podzemních řek a krápníkových jeskyní !!!
A já vidím další problém v tom, že se všichni drží strašně přizemi a provozní rychlost je plánována (při odhadované životnosti nějakých 150 – 200 let) při takhle drahé stavbě pouze na 200 Km/h … to mi hlava vážně nebere..

Petr

Ale kdepak nemusí začít. Pokud klesne mobilita, tak se to vejde k vodě.

Gwann

to bude super atrakce. pendolinem do podzemní stanice….Mořina-jeskyně. tam prohlídka krasových jevů a pak hezky výtahem na povrch k Velké Americe

medical examiner

Ehh?
Z výchozí zastávky Praha hl.n. se bude zastavovat až v Berouně…a pak:
R: Zdice, Rokycany, Plzeň, Nýřany, Staňkov, Domažlice, Česká Kubice (= cílová stanice)
Ex: Plzeň, Česká Kubice (= cílová stanice)

XXXD

Tak jestli tam má nějak rozumně jezdit i náklad, tak to větší rychlost jak 200 km/h moc nevidím. Ono navíc by bylo asi dost těžké prosadit větší rychlost, když hlavní směr z Plzně směrem na Domažlice bude taky na 200 km/h (a to navíc jen částečně), o trati na Cheb škoda mluvit a u úseku Plzeň (Ejpovice) – Beroun je také dost nejasné, jestli vůbec nějaká lepší trať pro dálkovku někdy bude a s jakými parametry.

medical examiner

Když bude 24 párů dálkoviny denně (8 párů Ex, 16 párů R), tak bude místa pro náklady habaděj.
A mezi Os v intervalu 10-30 minut (špička vs. sedlo) se nějaké to místo taky najde…

Petr

Něco Vám tam chybí R+Sp via Příbram a možná nějaký soukromník via Plzeň.

medical examiner

Do Příbrami atd. je to jen kousíček z Berouna do Zdic.
A se soukromníky nepočítám z logiky věci. Leda právě v nákladním provozu…

Petr

Ale tunelem, budou muset i Příbramské R a Sp. Soukromník (RENFE, Jančura, ARRIVA) si také nenechá ujít rychlou trasu do Plzně, obdobně jako si nenechal ujít Ostravu.

medical examiner

No a co že se prokopou do krasu…tak se udělají skleněné stěny, na krápníky světýlka…a aspoň bude ta čtvrthodina jízdy z Prahy do Berouna zajímavější…
Problém by byl jedině v případě, že by ta podzemní řeka byla nad trasou tunelu…

XXXD

Vy jste asi spadl z višně, jak byste asi chtěl udělat 4 koleje odb. Závodiště (Velká Chuchle) – Smíchov. Současně sledovaná varianta novostavby trati Smíchov – Beroun v podobě tunelu Tachlovice je v pořádku, ale naneštěstí hned tak nebude, vzhledem k tomu, že se opětovně otevřela relativně nedávno.

Míra

Jedna malá výhrada: „jediná hlavní železniční trať“ slouží přece dálkové dopravě a teprve pak i místní dopravě. (Samozřejmě dálková doprava si může najít jinou trasu a tu původní pak přenechat dopravě místní.)

Jan1203

Co raději přidat do JŘ trochu rezerv? To se obecně u opravách u nás moc neděje…

A dále pak ty „rychlé“ obraty – např. 8816 na 8823 má v Berouně 8 minut, zpoždění na příjezdu za posledních 7 dní podle Babitronu v průměru 11 minut. K tomu není co dodat…

Leinad

A jaké byly příčiny zpoždění 8816?

Jan1203

Sám si můžete ověřit, že zpoždění se zvyšovalo především mezi Smíchovem a Radotínem, tj. v místě stavby.

Schválně se ještě podívejte na tentýž vlak v JŘ 2015, kdy se určitě ještě nestavělo… a uvidíte téměř stejnou jízdní dobu (Smíchov-Beroun 43 vs. 42 minuty, s dílčími změnami).

XXXD

Jaký by mělo smysl přidaní rezerv? Už teď je jízdní doba prodloužená, další prodlužování by jen způsobilo zbytečné čekaní osobáků, kterým se problémový úsek podaří projet bez čekání. Když už tak zvýšit dobu na obrat, což by si ale vyžádalo další soupravu.

Leinad

Hlavně pro každou změnu ve výluce mít vyjezditelný GVD.
Pomalá jízda – tak se prodlouží jízdní doby. (Žádné „nepředpokládané“ pomalé jízdy řešené dispečersky, trvající týden)
Jednokolejka – tak se to poskládá, žádné navýšeno zpoždění o 0-10 minut.

Miroslav Zikmund

1) prodloužení obratů > jezdit přes obrat (38 minut) by znamenalo další EJ, která se promítne do ceny, kterou kraj (lakotný Borecký) by musel zaplatit
2) nedostatek EJ 471
– jednak daný tím, že se objednalo málo EJ, stratégové ČD nepředpokládali nárůst přepravních pořadavků
– jednak tím, že přesun z Ostravska je politicky neprůchodný (jediná možná náhrada 460)
– jednak tím, že objednat další EJ (671) provozně kompatibilní s EJ 471 nelze – VŘ zamázne ÚHOS … na základě protestu jiných výrobců … neschopných vyrobit provozně kompatibilní vozidlo …

Leinad

1) To není věc SprŽel, SprŽel prostě udělá vyjezditelný GVD. Pokud nic důležitějšího nemá zpoždění, budu mít postaveno tak abych já dojel na čas. Pokud něco jiného má zpoždění, nakopat viníka.
2) Nemožnost 671, kdo řekl, že to a) musí mít stejný dopravce b) musí to být kompatibilní.

Caracas

Obce okolo 171 už mnoho let sabotují rekonstrukci 171 a teď, když by měly nést důsledky svých obstrukcí, tak kraj volá po omezení dálkové dopravy. Přijde mi to jako těžko uvěřitelná drzost. Jen ať si přípražští teď užijí boreckého expresní busy. Šťastnou cestu. PS: Pokud někdo v dohledné době počítal s tunelem, tak nemohl být zcela zdráv

ksz

Co to melete osobo ? To jako že když obce nesouhlasí s přístupem SŽDC „my si tady u vás něco postavíme a vy nám do toho nebudete kecat“, to je u vás sabotáž ?

Gwann

je ale pravdou, že kus viny na tom různí ti černošičtí mají…ono když se banda (polo)pomatenců potká s jinou bandou dementů, tak výsledkem nemůže být nic jiného než fenomenální bordel

Leinad

Jak obce sabotují rekonstrukci?
Když Černošice odmítly kilometry modrého zábradlí, a SprŽel jim jako druhou alternativu dala projekt kterému lze dát stejně výtky?

Jan Pochman

Máte úplnou pravdu.

XXXD

Až na to, že ten, kdo to zdržoval byla SŽDC (možná i dokonce jednotné ČD). Obce jen rozumně připomínkovali návrhy projektanta. Ale to je evidentně váš problém, že píšete o něčem, o čem vůbec nic nevíte.

Indijanek

S expresními autobusy z Dobřichovic a Řevnic to bude složité – příští rok má vypuknout rekonstrukce Barrandovského mostu, takže čekám Strakonickou zaseknaou až na Zbraslav. Jedině že by byl tak všeřešící ten budovaný třetí pruh…

Viados

Nemusí být až tak „expresní“. Stačilo by přidat zrychlené spoje na linku 311, bez závleků do Mořinky, Mořiny, Bubovic aj. Z Řevnic na Zličín by to mohlo být 45 minut. Pro lidi, co mají cíl někde na Praze 13, nebo podél trasy B metra, by to byla varianta.

Kalanis

Na Strakonické se už nějaký ten pátek staví separovaný buspruh tak, aby šlo zachovat 2 pruhy pro auta.

Jirka Z

Postavili si domy u dálkové trati a diví se, že tam jezdí dálkové vlaky, zabírají místo na trati a dělají hluk, že je trať občas třeba zrekonstruovat a modernizovat a s tím jsou spojené další potíže.
Mimochodem, když už je ta trať pro ně tak důležitá, měli by raději pomáhat a spolupracovat při jejím dalším rozvoji. Pokud ho naopak ještě převážně sabotují, pak se nemohou divit.

Frantisek

Kdo, co? Není problémem spíše urputná snaha správy řešit vše pouze technokraticky (litím betonu a sázením bariér)? Schůdné řešení je v případě této trati celkem zřejmé.

zdenek

Jaké? To že tam nechtějí Cargo? Magoři?

nowas

Zřejmé? Na tunel zatím zapomeňte.

zdenek

Tak ať si na něj milé obce přispějí. A uvidíme, zda stále budou chtít tunel.

Elb

Před 160 lety tam byl jen prales a pár jeskyních lidí, samozřejmě žádné vesnice a ani domy…

MildaIV

Co jste měl za známky z dějepisu?

medical examiner

No…zas tak moc se nemýlí. V roce 1900 bylo např. v Černošicích 674 obyvatel a 117 domů…
A obdobně Dobřichovice a Všenory…

Jiří Kocurek

I ten Karlštejn tam přitáhli, aby mohli otravovat železničářům život!

medical examiner

Hmm…a protože je už tehdy sejřili turisti, tak se k hradu jde ze všech stran do kopce…a z nádraží 2 km a 89 m převýšení… 😀 😀 😀

zdenek

A nejsou to takové ty obce podél trati, které vymýšlely nesmysly jako podmínky modernizace?

Frantisek

Proč nesmysly? Vy byste si nechal líbit u baráku cokoli, byť řešitelného jinak a možná pro všechny lépe?

zdenek

Vy jste si tam ty baráky koupili, že tam je ta železnice.. Pokud ne. Je milion jiných lokalit.

Elb

Podél té trati bude mnoho lidí, kteří tam po několik generací žijí ještě před nějakými kolejemi. Tahle arogance a tupost mě vždycky dokáže překvapit, před 150 lety totiž všude byli jen pralesy a jeskynní lidé.

medical examiner

A hlavně – ten blahobyt mít odvoz do školy/práce za rohem…

Petr

V Oslí je volno a bez železnice 😀

Jiří Kocurek

A co jako? Stavební zákon pro Spržel neplatí, že nemusí jednat s majiteli dotčených parcel?

XXXD

Docela by mě zajímalo, co by přesně obce měli z blokace rekonstrukce. Tím by naopak škodili sami sobě. To, že nepřijali hned první blbost, kterou byl schopen projektant vymyslet opravdu ještě není blokace.

alf

Jako nezainteresovaný pozorovatel z druhé strany republiky se zeptám, zda by mohlo být řešení začít paralelně stavět 3. kolej. Dle mého to má smysl, pokud je trať extrémně vytížená, jsou tu jistě nějaká ale..?. Finance neřešme.

Gwann

nemohlo. neni kde.

michal82

Není místo. Řešením je jen tunel Praha-Beroun, který je ale v nedohlednu.

Petr

A kraj ho nemá ani v prioritách, aby na jeho stavbu tlačil.

Jiří Kocurek

A proč by měl celostátní železnici pro mezinárodní spojení řeišt kraj? To se snad mají skládat v Kojetíně na druhou kolej Brno-Přerov?

Míra

Kraj by to měl řešit. Původně dálková železnice by uvolnila trasu pro příměstskou železnici. A pak, možná i lidi z Řevnic někdy pojedou mezi Brnem a Přerovem.

Dušan

Tunel nic nevyřeší, to by v něm nesměla jezdit žádná nákladka a navíc má jen 2 koleje..už v návrhu, tak jak je dnes, je tam plánována úroveň kvality dopravy riziková, tj. bez volné kapacity pro budoucnost se všemi budoucími zpožděními dopravy, co tam pojede.
Natáhne na sebe novou dopravu a situace bude stejná jako dnes akorát se vyhodí 50 miliard nebo kolik – vůbec se nedivím, že to kraj nepodporuje – naopak – chová se velice rozumně.

Frantisek

Proč by v něm nesměly jezdit náklady? Není to spíše naopak? Dvě koleje navíc nestačí a přitom vadí natažení další dopravy? Chápu, že pokud ji současně neubere ze souběžných silnic, je přínos sporný, ale…

Elb

50 miliard, to se na těch Plzeňských rychlících o pěti vagónech nevrátí ani v roce 2500..

medical examiner

No jo – ale v období, když už bude D5 samý výmol a ještě se za to bude platit to bude víc než 5 vagonů. Spíš tak 10-15…

Elb

To už spíš z dvou kolejní a z elektrizují vedlejší trať..

medical examiner

A proč by v něm jezdit nemohla?…
Kapacity budou mraky…

Petr

Není místo a NIMBY. Mají se stavět dvě další (Tachlovický tunel), ale kraj to jako prioritu nemá.

Gwann

tunel hlavně není ten, kdo by měl tunel stavět či plánovat. od toho tu máme dobrou správu a půlministerstvo

Petr

Plánovat a stavět ne, podporovat ano.

Petr

Tady jsou jmenované stavby, které kraj potřebuje https://www.facebook.com/petr.borecky.3/posts/10216502699479601

xyz

3. kolej vám v běžném provozu nic moc nevyřeší – v jednom ze směrů jízdy v každou konkrétní chvíli zůstává k dispozici jen 1 kolej.

Když už, tak 4 koleje – ale s tím se počítá (kdy 2 nové koleje povedou jinudy).

MildaIV

Tak například to skvěle řeší výluky. A to že v jednu chvíli v jednom směru je jenom jedna kolej vadí konkrétně čemu? Ta třetí kolej je skvělá na spoustu věcí, například předjíždění pomalých vlakú těmi rychlejšími. Než se postaví tunel, tak přibude hodně cestujících na této trati. Náklady taky všechny tunelem nepojedou. I ten tunel bude občas zavřený respektive provoz omezený na jednu kolej.

_Pavel_

Jak píšou ostatní, trať vede v údolí podél řeky mnohdy v husté zástavbě. Problém je též na koridor nízká rychlost. Nejlepším řešením je skutečně ten tunel, škoda, že se to z Víta Bárty hodilo pod stůl, mohlo to být již dávno hotovo.

zdenek

Haha a 6 krát dráž s mnoha problémy.

_Pavel_

Cena byla 33 miliard včetně Berounského nádraží.

_Pavel_

Dnes je plánován méně ambiciózní projekt za 50 miliard bez Berounského nádraží, které je řešeno zvlášť

MildaIV

Ta třetí kolej by se hodila hlavně přímo v Praze a pak těsně u Prahy. S tím místem je to tam horší, ale když se chce, všechno jde. A hodila by se i v případě postavení tunelu do Berouna.

Dachs

Pár postřehů: Když Radotín zoufale volá po posílení 244, je ticho. Nezastavující Ex6 si natáhly poměrně dost cestujících. (Rychlost je tím, co lidi zajímá.) Takže je zredukujeme? Chytly se i přidané spoje v okrajových časech. Jančura osekal žluté autobusy mezi Plzní a Prahou téměř k nepoužitelnosti. Přesedání z Ex v Berouně do náhradních autobusů vedených po dálnici se nabízí. Ovšem s dvojím rizikem: stojící D5 před Prahou, ev. tradiční špunty na D0 (+ průjezd Prahou), ochota cestujících tento přesedací cirkus podstupovat. Poberouní utíká z vlaků, domlouvají se spolujízdy, kolabují kvůli tomu Všenory (jezdí se horem, ví se, že přes Radotín… Číst vice »

Gwann

nechat přesedat dálkovku do busu, než se vyřeší rozpadající se 171, to ji rovnou zruste. a zasypejte i ejpovicky tunel. 2 vlaky za hodinu na plzeň jsou sice možná zbytečný luxus, ale zrušit mezinárodní expres asi úplně nejde a nechat ho zastavovat ve zdicich taky ne. max spojit soupravy a odvésit/zavesit rychlík v berouně. expres by měl minimálně +10… dle mého ma smysl přesunout R26 na hrbatou (pokud to ten klumpr vyjede), jakkoliv tohle moc nepomůže. a asi udělat maximum pro možné prodloužení souprav (např i provizorní prodloužení peronu, kde by to šlo) aby méně často jezdící spoje (např. po… Číst vice »

Petr

Jinak ta R26 je někdy to jediné co jede včas Z Prahy do Berouna 😀

Daniel Jablonecký

Přesunout R26 na hrbatou? Vždyť už tam jezdí!

Petr

Asi překlep s R16.

Gwann

ok, pak správně. naposled jsem tím jel někdy vloni (tuším) a to se jelo po 171

Glum218

Měl jsem dojem, že R26 už po hrbatý jezdí, ne? Pravidelně potkávám rychlíky do Budějc v Rudný.

Martin

Ano, jezdí … bohužel a kvůli těmto spojům jsou zpožďovány osobní vlaky Praha – Rudná – Beroun. R26 na 173 byla chyba.

XXXD

Tak ještě se ty spoje mohly zrušit úplně (z Prahy do Berouna). Na 171 holt není kapacita (zvlášť ve špičkách pracovních dnů).

Martin

Chybějící kapacita 171 není problém 173. která je hojně využívána. 173 je navíc přetížená díky R26, které jezdí opožděně a díky jednokolejce 173 je pro provozovanou osobní dopravu problém – opožďuje provozované spoje … další odklony nejsou žádoucí. Nejméně bolestivé řešení je trasovat rychlíky jen v úseku Plzeň – Beroun s přestupem na rychlíkový BUS do Zličína k metru. Ale rozhodně není řešení přenášet problém tratě 171 na tratě jiné. Navíc se připravuje rekonstrukce žst. Praha Smíchov a spoje 173 budou ukončovány a výchozí z provizorní zastávky umístěné cca 2 km od stanice u obratiště tramvají … tudíž žádný odklon… Číst vice »

Gale

Zastavovat expresy ve Zdicích by jistě šlo, když už staví i v Holýšově (integrované do IDPK), za čárou pak v dírách jako Cham,, Neufahrn nebo Freising (tam už aspoň bez integrace), často i Regenstauf a Maxhütte-Heidhof. Úsek Schwandorf-München pak jezdí spojené se soupravou RE 2 z/do Hofu, celá manipulace tam trvá do 10minut.
Jistě, zbývá ještě paragraf 1..

Gwann

Beroun, Zdice, Hořovice, Kařez, Rokycany. A jste minimálně +15min, možná i +20min

Samotné Zdice nic neřeší.

medical examiner

A co takhle opačně – co kdyby R zastavovaly mezi Smíchovem a Plzní jen v Berouně, Zdicích a Rokycanech?
To by přineslo naopak 15-20 minut zrychlení?… 😉

Gwann

dost možná ano…to ten expres tahají jiné mašiny než rychlík? vše dle mého 362. a vagony jsou i na rychlíku tuším bmz, takze stejna Vmax

Miroslav Zikmund

Myslíte, že zrušením dvou zastavení s minutovým pobytem (+ přirážka na zastavení a rozjezd) zkrátíte cestovní dobu ze 43 minut o 15 – 20 minut ? Zastávkový osobník jede 63 minuty …

Elb

Zdvojený Elelefant má i se stojícími někde k tisícovce cestujících, to tam vážně během během jednoho rána převezou celé okresní město, když je tedy takhle zaplněná i silnice?

MildaIV

Se podívejte na jiné aglomerace ve světě, jezdí tam i mnohem kapacitnější soupravy.

Jelen

Když ten zdvojený elefant přijíždí v ranní špičce do Prahy, tak se v něm běžně i stojí, kolikrát je i skutečně narváno. Samozřejmě že nejede takto plný už z Berouna, cestující sbírá postupně. Když tu kapacitu dvou slonů rozdělíte na jednotlivé obce a města podél trati, tak to zas tak velké počty na jednu zastávku/stanici nejsou.

Miroslav Zikmund

Pokud by tam byl strojený ešus, tak aby se nesardinkovalo v intervalu 15 minut, ale to by SŽ musela natáhnout perony na 250 metrů ….

Já, kdo jiný

To je ta síťovitost železnice. Síť, která není.

Frantisek

Právě, není. A namísto jejího doplnění přidáváte silnice, když už ta auta není pořádně kam cpát. 🙂

zdenek

Borecký tam jezdí co 10 minut:-) a chce omezovat rychlíky:-)
Ať si jezdí tím svým slavným skvělým busem:-) Má tam tu „dálnici“ přece kolem.
Zvlaštní je, že je to páteřní trať na západ. A nikdo ji není 2022 po nevím 50 letech zmodernizovat ani do původní stopy.
A nikdo ejhle nečekal, že se rozpadne.

Gwann

to byli asi nějací saboteri…co ji rozpadli.

prostě lhaní a propaganda…realitu nezmění.

Jiří Kocurek

Nikdo to není chopen zmodernizovat? A ta probíhající stavba je teda co, přesně?

Miroslav Zikmund

STAN Borecký jezdí vlakem z Úval ….

Poutník99

Když se může na rok zavřít Blansko-Brno, proč by se na rok nemohlo zavřít Praha-Beroun 🤔

MartinS.

Blansko – Brno se v dálkové vrstvě objede přes Vysočinu. Jak se objede Praha – Beroun? Kudy se dostane rychlík z Prahy do Plzně?

Jan

Přes Rudnou samozřejmě.

Frantisek

Na které jaksi nebyla zvýšena kapacita…

ZdendaP

Jste si vědom, že se jedná o jednokolejnou trať? Že po té jednokolejné trati jezdí dva páry osobáků za hodinu, jednou za dvě hodiny rychlík a někde mezi tím nákladní vlaky s kamení z dolů? Jak na tu jednu kolej chcete nacpat další vlaky?

ABC

Jo, tady je jasně vidět jak nám chybějí Kralovice – Mladotice 🙂 Hned by bylo Praha – Plzeň vyřešeno.

Severák

Akorát že ten problém není u Plzně, ale naopak u Prahy. Teoreticky jde s vlakem dojet do Berouna, střihnout do Rakovníka a pak to vzít vrchem přes Kladno a Mladotice – Kralovice na to nejsou potřeba.

MartinS.

Tak to určitě. Kralovice – Mladotice by to spasily. Jen expres Praha – Plzeň přes Mladotice by už s jízdní dobou 3 hodiny nebyl jaksi expresem. To by se rovnou mohlo přes Blatno s úvratí.

Frantisek

Praha – Plzeň ne, ale Rakovník – Plzeň nebo Praha – Plasy ano.

MartinS.

Tak frekvence cestujících na trasách Rakovník – Plzeň a Praha – Plasy je tak velká, že by se to určitě skvěle vyplatilo, kdyby tam jezdilo lidí na jednu 810 za 2 hodiny (a to jsem optimista).

ABC

V Plasech by chěl žít každý! Kromě mě teda.

Gwann

přes hrbatou

MartinS.

Hrbatá je ráda, když obslouží osobáky a rychlíky do Budějovic… odpoledne tam občas už teď vznikají pěkná zpoždění…

Elb

Leda tam ty osobáky na nějakou dobu zrušit do autobusů.. Mnohem reálnější, než dálkovinu.

Jan Pochman

Ale pirátský kraj radši bude rušit dálkovou dopravu, protože lidé dojíždějící z dálky je nevolí. A budou křičet, žer za to může Havlíček.

Miroslav Zikmund

Jaká je příčinná souvislost s cukrářským výrobkem -kobliha ….

Martin

Nezbláznil jste se ??????

medical examiner

Opačně – naopak se zruší 380…
V té 814, později 844 se těch pár důchodců ztratí…

Daniel Jablonecký

Expresy přes Rudnou (s posílením přímými vozy do Plzně), rychlíky jako NAD v úseku Praha – Beroun.

Martin

Jednokolejná , přetížená trať. Mrkněte na GVD – jak chcete nacpat sem ještě expresy ???

Anonymní alkoholik

Co takhle za expres připojit R26 s rozpojováním v Berouně/Zdicích? Spojování vlaků ČD a Arriva už funguje v Pardubicích – liberecké rychlíky + regína do Chrudimi, tak proč to neudělat i tady? Die Länderbahn přišla o rychlíky Mnichov – Lindau, takže by uvolněné lokomotivy mohly jezdit na mnichovských expresech až do Prahy – nebylo by třeba přepřahovat v Plzni a tím pádem by se spojováním a rozpojováním (tolik) neprodloužila jízdní doba expresů. Ale třeba si to představuju moc jednoduše. 😀

Miroslav Zikmund

Jako v motorové trakci jezdit aus Schwandorf bis Prag … A kdo to bude platit ?

JiraH

oklikou přeš Budějice nebo třeba přes Cheb

xyz

A za ten rok by se tam stihlo udělat úplně všechno od Smíchova až po okraj Berouna?

Gwann

kdyby se chtělo, tak za rok a půl ano. jenže toby:
a) se muselo chtit
b) musely na to být papiry
c) muselo by být vysoutezeno
d) a jinde v síti by se nesmělo nic většího dělat (kapacita firem)

vzhledem k tomu, že a)-d) nehrozí ani teď ani za pět let, tak vše pouhá teorie

Petr

Stejně se to na „chvilku“ zavře až se bude dělat most přes Berounku.

Indijanek

Tohle by mě zajímalo, je už nějaký plán?

Petr

Plán asi bude, ale radši ho nikdo ještě nezveřejnil.

Lukáš Chytil

Starý sundají a dají tam mostní provizorijum a budou stavět nový, můj odhad.

Zapa

Proč tak složitě? Vedle se postaví nový, ten se pak vymění za starý.

Miroslav Zikmund

Vedle se postaví jednokolejné provizorko, zřídí se výhybny pro přejíždění na most, pak se „vymění“ mosty (starý > nový) a následně se převede provoz na nový most ….
Tak nějak to dělali v Uhrách za Szolnokem směr Drákulaland.

Gargy

Takou blbost vymysli jen SZ

medical examiner

Ono to tak i dopadne.
Ale minimálně v mých poznámkách to bude stát za to:

Praha hl.n. odjezd 80 km/h
skrz nádraží Praha-Vyšehrad 75 km/h
Na vyšehradském mostě 110 km/h
Smíchov – Černošice 160 km/h (cca. 13,2 km)
Černošice – Mokropsy 115 km/h
Mokropsy – Dobřichovice 130 km/h
Oblouk před Řevnicemi 100 km/h
Za obloukem 95 km/h
Před Zadní Třebaní 105 km/h
Před Karlštejnem 95 km/h
Karlštejn – Srbsko 130 km/h
Pod Tetínem 125 km/h
Vjezd do Berouna 100 km/h

Miroslav Zikmund

Z HLN máte pomalé veksle – viz rychlostník; skrze
je jen 60 ZV 400 metrů, lze krátké prostorové oddíly,
i za 75 na 110 na most na několika desítkách metrů rychlost nezvýšíte, tím spíše, že na Smíchově zastavujete … v opačném směru ze Smíchova se na 110 nerozjedete, abyste brzdil na 75 ….

XXXD

Zrovna v případě Blansko – Brno nebyla reálně jiná možnost (v tunelu jsou obě koleje). Navíc, jak už bylo zmíněno, to alespoň dálkovka může objet přes Vysočinu. 171 objedete maximálně po D5.

Kamui

Jedná se o tranzitní koridor celoevropské důležitosti, a proto by kraj měl být příliš malý pán na nějaké požadavky na omezování. Pokud něco omezt, tak osobáky na 20 minutový interval, a šmytec.

ABC

tak. ať si postaví svoje koleje 🙂

MartinS.

Jasně. Jezdí tím lidi. Ti si nezaslouží nic dobrého. Vždyť do té Prahy můžou dojet jinak…. třeba na kánoi po Berounce…

Petr

Je nutné snížit počet cestujících. Mobilita v současném rozsahu je neudržitelná, poslechněte si pana Boreckého. Mobilita je drahé zboží a pro nízko a středně příjmové skupiny, bude luxusem.

Frantisek

Ale plýtvat energii přesouváním přepravních proudů na silnice, to jo.

Petr

Veškerá mobilita, tedy i ta na silnicích. Poslechněte si to v čase 11:10. https://youtu.be/exHY9o631wY?t=670

_Pavel_

Při stávající ceně bytů ve městě je bydlení někde opodál a dojíždět stále výhodnější.

Petr

Zatím, ale nemá to budoucnost. Řešením je aditivní výroba, sdílená realita a další části průmyslu 4.0, proč přesouvat lidi, když jde přesouvat myšlenky a materiál.

Jiří Kocurek

“ když jde přesouvat myšlenky a materiál.“

Nepíšete o kus vedle VEŠKERÁ mobilita?

Petr

Ano omlouvám se veškerá mobilita lidí.

Daniel Jablonecký

Přesně tak. Je to otázka priorit. To si musí každý rozhodnout sám.

medical examiner

Tak to čeká trať 260 velká konjuktura, když vezmu, že Brno (a Ostrava) budou v regulovaném nájemném ve IV.kategorii (tedy bez omezení).
Naopak Praha bude v I.kategorii, tj. do 150 Kč/m2 měsíčně… 😀

Jan Pochman

On neví, co kecá.

medical examiner

No rozvoz vzduchu autobusy za 17 milionů ročně opravdu oželíme… 😀

ušatá

Říkám, že na jeho místě by měl být úplně někdo jiný.

Gwann

neříkejte dvakrát, kánoe v ZDO, rafty místo rychlíku, ještě to nějaký debil zavede

ABC

a P+R na náplavce

Petr

Když může být u dálnice (přestup auto, bus), tak proč ne u vody.

Jan Pochman

No to není vůbec špatný nápad, využít Berounku. Když se může jezdit lodí do Podolí a Bráníka.

_Pavel_

Celoevropská důležitost je těch pár prázdných vlaků na Mnichov. Když by došlo k dočasnému sloučení Ex a R, tak se nic nestane.

Michal Štěpán

Ne, žádný Ex není prázdný v úseku Praha-Plzeň. A ty co jedou na Cheb jsou relativně dost vytížené i za Plzní.

Řešení je dočasně osekat některé Os a nahradit je NAD i když to vzhledem ke stavu silniční infrastruktury není ideální řešení.

_Pavel_

Jsou to vlaky, které tahají 4 vagóny. Proč to dočasně neprodloužit na 8 vozů se zastávkami rychlíku (tj. Beroun, Hořovice, Kařez, Rokycany)? CityElefanty jezdí často na Beroun ve dvojicích, což je celkem dost autobusů a úbytek pohodlí. Lidi to odnaučí cestovat vlakem.

medical examiner

A to by nešlo, když jedou max. do Plzně raději přiměřeně posílit normální rychlíky do Klatov?
A zrušením mnichovských expresů uvolnit tu kapacitu?

Miroslav Zikmund

Leda osekat interval 15 minut, ušetřenou EJ posílit zdvojenou, ale to by se SŽ musela DOKOPAT na perony dlouhé 250 metrů, i kdyby je měly udělat z PRKEN jako kdysi provizorní GYMNAZIÁLNÍ na 120 v Dejvicích … (nebo jak se ta zastávka jmenovala) – stavěl METROSTAV ….

Karel JIRÁSEK

Jízdní doby po silnicích to neumožňují. Jsou násobně delší než u vlaku.

Bohumír Golda

Pan Borecký opravdu dokazuje excelentně svoji odbornost. Expresní autobusy z Řevnic a Dobřichovic? A kudy? Přes Radotín nebo po Strakonické? Pan radní by si měl dát obklad na hlavu.

Petr

Je otázka zda je to z hlavy pana Boreckého. Ostatně páteřní linky plánuje kraj po Strakonické dlouhodobě, protože není schopen prosadit spojení třetího největšího města kraje po železnici, tak aby bylo rychlé a kapacitní. P+R Dubenec je přeci plánováno už celkem dlouho.

Daniel Jablonecký

A jak byste si představoval to „rychlé spojení třetího největšího města kraje po železnici“ v konkurenci funkčního spojení po D4 s intervalem, kterému by mohla závidět nejedna městská část v Praze?

Petr

To musí říct kraj, už skoro deset let ho požaduje v plánu dopravní obslužnosti.
Zatím by stačil Tachlovický tunel, těch 200 km/h co má požadavek na vozidla, by šlo zatím oželet. https://www.kr-stredocesky.cz/web/doprava/dopravni-plan

medical examiner

Nebo taky občas pít vodu…

Dan Žatecký

Stačilo by jednoduše udělat dva kroky.

Zredukovat osobní vlaky na interval 30 minut,
Prodloužit soupravy vlaků.
Rychlíky/expresy nechat pouze hodinový interval s přestupní vazbou v Plzni.
Popřípadně obsluhovat těmito vlaky centrální část trati tj Praha Smíchov – Radotín popř Řevnice.
Dřív nebyla taková nabídka spojů a přípojů, a cestující museli přestupovst běžně.

MartinS.

Ufff… no hlavně, že máte jednoduchá řešení…. jak prodloužíte 2×471, aby se to vešlo k nástupištím? A čím odvezete ty lidi, když už interval 15 minut je ve špičce pokud jde o obsazenost na hraně?

Petr

Čím víc cestujících, tím větší ztráta, určitě jste to slyšel od p. Boreckého.https://youtu.be/exHY9o631wY

ušatá

To už nám říkali z MD a ČSD v období let 1970 – 1999.

Petr

Zřejmě to tedy bude pravda, když to říká i protistrana.

Miroslav Zikmund

Borecký je z Úval … co kdyby tam začaly Os projíždět, snížila by se energetická náročnost nebo by tam zastavil jeden vlak za hodinu …

Petr

Přece by neměl dvojí metr, takže to tak zřejmě časem bude.

Gwann

tak možná by šlo…z nějaké jednotky v údržbě vyjmout vložený vůz. 2x4v by se vešly, ne?

ano, pak by treba na kralupy jezdil třeba jen 2v slon. možná by to stacilo

MartinS.

Já bych se teda do takových experimentů u 20 let starých jednotek nepouštěl. Ale teoreticky by to určitě šlo.

Gwann

starších než 15 let je nejstarších 16 jednotek, dvacetiletých jen prvních 5.

část ještě nemá ani 10 let.

jsou to prakticky nové vlaky (ty poslední série).

myslíte, že to nerozpojují při opravách?

technický problém v tom není žádný, jedna jednotka byla dodána původně jen jako dvouvozová. a myslím, že s 2 vložáky se počítalo při návrhu, šlo by to.

jen by se někomu muselo říct, sorry jako, tobě kapacitu omezíme.

Miroslav Zikmund

Na ONJ o tom kdysi uvažovali, ale čtyřče se nevejde do šturu 11 / 13 na HLN a zdvojené by mělo problém na kolejích k cesťáku …. Kralupské jezdí taky docela plné ….

Frantisek

Prodloužením nástupišť a pospojováním vlaků do delších souprav?

MartinS.

No, dobrý nápad, ale to jaksi neuděláte teď při současném stavu té tratě. A s prodlužováním nástupišť SŽ moc nepočítá…

ABC

a to jsou jásavé vize pana Pohla vs realita

V. K.

Kdyby naše infrastruktura nebyla hrozivě podfinancovaná, tak se to nestane. Tunel do Berouna mohl už dávno stát.

ABC

No právě. Infrastruktura je hrozivě podfinancovaná ale tady se bude hltat jak budeme jezdit autonomními elektromobily na zavolání k VRT…

Jaro

Na dálnici budú zácpy- treba zrušit ministrom a politikom jejich jazdy autami a posadit ich do VHD

Elb

A on tam nějaký žije? Ti spíš v poslaneckých státních bytech po Praze 1..

medical examiner

Což by hlavně vyšlo mnohonásobně levněji…

MRC

Proč se po dobu rekonstrukce neupraví JŘ rychlíků tak, aby stavěli ve významnějších stanicích, kde nastupuje x desítek lidí a suplovali by tak v úseku Praha – Beroun Osobní vlaky, a nemuselo těch vlaků jezdit tolik? Snad po tu dobu rekonstrukce by to problém být nemusel…

Marek

Protože by ten rychlík pak nejel hodinu a pár minut ale hodinu a 40 minut…

Daniel Jablonecký

A to je špatné řešení? Není. Mimořádná situace vyžaduje mimořádné řešení. A to navýšení cestovní doby by bylo do 10 minut.

Gwann

posadit vás do aktuálně odkloněnych expresu přes vysočinu. brno praha 3:30…běžná jízdní doba.

pak tohle nebudete říkat tak snadno.

navíc trať na beroun se bude opravovat tak 5let…

Daniel Jablonecký

To mě nemusíte nikam posazovat, já přes Vysočinu jezdím. Jak to ale souvisí s tratí 171?

Gwann

tak, že navrhujete zcela klidné dlouhodobé prodlužování jízdních dob pro dálkovou dopravu.

mně ty nekonečné jízdy z Brna hodně moc štvou. je to pomalejší než souprava Eso + koženková béčka na Brněnském Draku v roce 2005 (odjezd 6:00 z Brna, do Prahy tuším 9:03).

Miroslav Zikmund

Tak si vemte na cestu zajímavou knížku, rychleji vám to uteče ….

Gwann

PS: ono navýšení by totiž mimo jiné nebylo jen o 10 minut, jsou to zastavení v Berouně, Zdicích, Hořovicích, Kařezu, Rokycanech….

MildaIV

Mě ty odklony přes Vysočinu vyhovují. Jízdní doba z Králova Pole je stejná jako dřív a mám to bez přestupu 🙂

Miroslav Zikmund

Žádná mimořádná situace není …

Mrc

Takže radši aby nejel vůbec, protože trať je přetížená, než by dočasně jezdil takhle?..

Gwann

tak může jezdit podle vašeho nápadu….ale pak nejspíš prázdný….

Frantisek

Všichni se rádi přesunou do kolon na dálnici. 🙂

Gwann

ten autobus v té koloně bude stát taky.

když si má člověk s autem vybrat stát na dálnici v koloně, většina tam bude stát raději ve vlastním autě…

xyz

A navíc by musel mít takový počet vagónů, aby pobral lidi z těch příměstských stanic. Velmi neefektivní.

O zdlouhavé výměně cestujících (jednokřídlé dveře + schody) nemluvě.

Frantisek

Co je neefektivní na přidání vozů ke krátkému rychlíku? Také můžete použit Bdmtee, ty mají široká vrata a mohou jezdit i 160 km/h.

Jiří Kocurek

A nejhorší schody na světě. Nehledě na sedačky. Tímhle ty lidi zaručeně vyženete z vlaku.

Václav

Jistě by nemělo smysl, aby stavěl všude… ale Řevnice, Dobřichovice, Černošice.

Frantisek

Tři zastavení navíc dají přes půl hodiny? 🙂

libor

jenže ta rekonstrukce bude probíhat několik let možná desítek let! to fakt ne!!!

Jan

Desítek let? Proč, to tam dělá všechno jeden člověk?

medical examiner

No právě proto že jsou rychlíky.
Což pravda, kdybychom měli brát doslova, tak ze Zdic budou stavět až v Rokycanech…

xyz

Zajímavý žebříček hodnot – Zdice ano, ale Hořovice ne. 🙂

Gwann

Zdice jsou uzel, Hořovice ne (byť jsou větší)

medical examiner

Přesně tak…

Miroslav Zikmund

Zdice – uzel čeho ? 3 páry končících / výchozích vlaků, zbytek projíždí … terminál BUS ?

Petr

To už řešil pan Petrtýl, jenže se to nějak zabrzdilo. Takže se tam autobusy pouze odstavují a na zastávku se do musí do města.

Teo

Aby rychlík z Klatov pobral kapacitu CityElefanta, musel by mít výrazně více vagonů. A zase je škoda tahat tolik kapacity z Klatov, aby se zaplnila 15km před Prahou. V praxi by se kapacita nejspíš moc nezvedla, z Rokycan by jeli déle, ti z Černošic zase narvaným vlakem a kvůli delší jízdní době by se nestíhal obrat rychlíku v Praze.

Frantisek

Se připojí během stání v Plzni. Při zpožděních jízdou po zacpané trati se obraty stíhají?

MildaIV

Pojedou celkem prázdné i z té Plzně.

Miroslav Zikmund

Za tři minuty plánovaného pobytu, včetně posunu zálohou s dobíranými vozy asi těžko ….

Jiří Kocurek

Hmm takže do plného rychlíku nabereme dalších 300 lidí, však oni si postojí v chodbičce ve dvou řadách.

Václav

Také by to šlo v těch odkloněných rychlících přes Rudnou. Už teď by mohly na v Rudné (samozřejmě na zastávce uprostřed) zastavovat, nic by se nestalo a pár osobáků by se mohlo do skončení rekonstrukce zrušit.

Miroslav Zikmund

A jak pojede vlak tažený E lok po neelektrifikované trati. Dobrání přípřeže / odvěs = prodloužení cestovní doby ….

Miroslav Zikmund

Co tak si zopakovat pasáže z ČJ „shoda podmětu a přísudkem“ ….

xyz

Přičemž ty expresy tam jezdí teprve 4 roky, kdy při jejich zavedení již byl znám špatný stav tratě + také to, že se trať bude potýkat s výlukami. 🙂

Jinak ale souhlas s některými předřečníky – s prominutím, představitel kraje nemá co kecat do toho, aby MD zkrouhlo objednávku. Navíc, těch rychlých vlaků tam jezdí max. 2 páry za hodinu, na rozdíl od krajské osobky, které tam ve špičce jezdí 4 páry za hodinu.

Daniel Jablonecký

Stejně tak jako představitel státu nemá co kecat do krajské objednávky (viz Havlíčkova show v Dobříši i jinde).

xyz

Ano, i v tomto samozřejmě plný souhlas.

Petr

Přesně tak, však už MD vydalo koncepci, jak to převzít všechno.. https://mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Vlada-schvalila-koncepci-verejne-dopravy,-resi-zaj

Daniel Jablonecký

Oni nejsou ani schopni udržovat tratě, ani pořádně soutěžit rychlíkové linky a budou se vrtat do regionální objednávky 13 krajů? Autor této myšlenky opravdu není při smyslech.

Jiří Kocurek

Oni to nejspíš soutěžit nechtějí. Všechno přímým zadáním a motivací je jen a jen touha po moci.

Petr

Tak střední Čechy, mohou také něco říkat o soutěžích na dopravce. 😀

MildaIV

Dokud ty tratě platí stát a ne kraj, tak do toho co mluvit má.

MartinS.

Možná byste se měl podívat také na obsazenost těch vlaků, ne? Nemusí to být jen o počtech spojů, ale i o počtech cestujících v nich.

xyz

Tak ať si ČD zařadí na Os vlaky dostatečně dlouhou soupravu tak, aby postačil 30min. interval i při pobrání všech těch cestujících. Jednoduché.

Marcel Štancl

Dostatečně dlouhá souprava (jednotka) znamená dostatečně dlouhá hala na opravy a to třeba ONJ nesplňuje.

Gwann

řešitel blbosti. o ONJ to je až v poslední řadě.

Marcel Štancl

Aha a až se Beroun přepne na 25 kV tak kde budete udržovat 5 vozové pantery ?

Miroslav Zikmund

Na ONJ, když se tam vejde sedmivozový, 185 metrů dlouhý Potěmkin, tak se tam vejde i Panter dlouhý 133 metry.

Miroslav Zikmund

Ale splňuje ….

Gwann

CD zařadí, až SZ postaví dost dlouhá nástupiště…

MartinS.

Tady nepůjde o možnou délku soupravy, ale spíš u délku nástupišť, aby se nevystupovalo do výhybek… s tím ČD ani Ropid nic neudělají.

MildaIV

A on Ropis nějak rozporoval zkrácování nástupišť při optimalizaci?

MildaIV

Pardon překlep – Ropid

Miroslav Zikmund

Optimalizace tratí (rozsahu infrastruktury začala) začala v době, kdy ROPID začínal (90. léta) a řešil „porodní“ bolesti systému …. nějaká nástupiště se s ním nekonzultovala …. ROPID začal 1993, to se už „optimalizovalo“ (mnohde kurvilo) ….

Martin

a jak a kam z těchto vlaků budou vystupovat či nastupovat lidé, když jste omezen délkou nástupiště ??? Na delší soupravy jsou nástupiště krátké.

Jiří Kocurek

To jsou ti experti, co si ani nezjistí, jaké soupravy tam běžně jezdí (až 3x 471), ale hned mají obecnou poučku po ruce.

Miroslav Zikmund

Opravdu jednoduché ….
Podmínkou je, že SŽ prodlouží perony ve stanicích / zastávkách na nějakých 250 metrů … (3×471 nebo 9 vozů 26,40 m) ….

Mirekl

Borecký se snaží mluvit do objednávky MD? To jako bude rozhodovat o co bude jezdit v dálkové dopravě, když mu to vůbec nepřísluší? SŽ by se měla snažit, aby trať byla plně sjízdná a ne brečet, že tam jezdí moc vlaků a opotřebovává jim infrastrukturu. Jo pokud se kašle na pravidelnou údržbu, tak to pak u SŽ vypadá, že se trať rozpadá před očima.

Martin

Pokud ctu dobre, tak Borecky v tomto pripade zval na jednani ministra ohledne situace na trati na ktere probiha rekonstrukce. A cilem jednani melo byt omezeni vlaku po dobu rekonstrukce, kdy MD naopak pocet vlaku navysilo… Mj, uz jsem tu myslim jednou k teto trati psal poznamku, ze pri te rekonstrukci muze rada dalkovych vlaku koncicich v Praze koncit v Beroune a odtam je nahradit autobusy k metru. A to jsem netusil, ze nekoho napadne neco podobneho jako je to v clanku. Otazkou je provoz na dalnici, zda to autobusy nezdrzi. A mluvi se tu o omezenich po dobu rekonstrukce,… Číst vice »

xyz

Vždyť to není nic nového – NAD za R se mezi Prahou a Berounem konala již v minulých letech (když už existovaly expresy) v situacích, kdy zejména mezi Radotínem a Dobřichovicemi byla dočasná jednokolejka.

medical examiner

A za R byla jeden týden r. 2019 taky.
Do Rudné to šlo, ale pak se to ucpávalo, až to u Geologické úplně stálo.
Takže příjezd před smíchovské nádraží v okamžiku, kdy by jinak člověk už vystupoval na Thákurově z tramvaje…

Frantisek

A to jen proto, že „Praha – Rudná – Beroun“ je přeci neperspektivní jednokolejka, na které nepotřebujeme přidávat kapacitu.

Miroslav Zikmund

Začátkem září o víkendu + 2 dny taky a bus na Smíchov jel déle než Os … I za noční výluky, kdy je na D5 „volněji“ to trvá docela dlouho, sic na 20 minut byl BUS na okraji Prahy …

Gwann

jenže ta rako bude napár let

ušatá

Ta NAD tam občas byla při výlukách a byla to tragedie. Zdlouhavé, nepohodlné a stačilo poslouchat lidi, jak mluvili o tom, že víckrát už tím nepojedou. Už jen od Prahy hl. n. vyjet a dojet aspoň ke Smíchovu.. To trvalo i přes půl hodiny.

Radek

Ono se může snadno ukázat, že počet cestujících v osobácích je vyšší než v rychlících.

Ivan

To se nemusí ukazovat, to je dávno doloženo.

Gwann

to se nemusí ukazovat, to je pravda

Gwann

tak pohled na arrivi tyrkysovy klumpr na 171 by zavařil kazdemu

Lektor

Nevím proč by se měla omezovat dálková doprava. Rekonstrukci brzdí především obce na trati, tak by měli být omezovány přede vším oni např. Černošice.

libor

přesně v černošicích vůbec nestavět! nebo jen 1x za hodinu

medical examiner

Při přeložce obejít…

Rudolf Tuček

Takže podle vás budeme na lokálkách vozit vzduch protože jsou volné a tam kde to má smysl to zrušíme protože není kapacita.

Jiří Kocurek

A protože se chtějí někomu konečně už pomstít, za to všecko. Jedno komu! Za co? To sami nevědí…

Chronosphere

No jo,ale oni by vám ti Černošičtí potom zaplavili silnice. Problém je třeba vyřešit, a ne přesunout.

Marcel Štancl

Dobře se vědělo, že je potřeba trakce Praha – Žatec – Chomutov – pro odlehčení vlaků Praha – Cheb. Jenže v době kdy se to mělo stavět by se zadrátoval úsek Praha – Žatec stejnosměrně, tak se rozhodlo nakonec, že je lepší tam dráty nedávat. Tak holt většina nákladů do Chebu jezdí přes Beroun.

Jan Hasek

Co je to za trať Praha-Zatec?

Petr Šinagl

Přes Kladno a Lužnou

Martin

Tak, pamatuji si jeste pred revoluci, ze jezdil i osobni rychlik z Chebu pres Kladno do Prahy…
Trat z casti vedena mesicni krajinou – opravdu jako v katastrofickem filmu nebo na jine planete, do Zatce, Kladna a pak Prahy po semeringu na Wilsonak…

Jiří Regál

Přesně tak, vlak vyjížděl okolo 23 hod. z Chebu a K Vary, Chomutov, Žatec, Lužnou dojel.na Masaryčku, tenkrát Praha střed,kde byl v 6 hod. ráno. Zážitek na který dodnes vzpomínám. Brejlovec, čtyři vozy Bai, parní topení. Nádhera

Bespi

Jizdi doba Chomutov-Zatec-Praha byla cca stejna jako pres Usti. Jenze, vzhledem ke stavu trati a souprav co tam jezdily i pres vyssi cenu to kazdy radeji vzal pres Usti.

Miroslav Zikmund

U nočních spojů nikoli …

Miroslav Zikmund

9801, ale ten byl na Masaryčce dříve …. mašinka jezdila na HLN na R 632 do KV. V opačném směru jezdil R 638.

Gwann

bustehradka

Jan Hašek

A tam se dají provozovat nějak smysluplně nákladní vlaky?

libor

tady by stačilo, kdyby SŽ již někdy dříve začala připravovat dráty na trať přes Rudnou (tzv. hrbatou) a nejlépe kdyby již v roce 2021 ta trať byla pod napětím, tak se mohlo část vlaků odklonit…

Frantisek

Plus také nějaká přidaná kolejová kapacita…

libor

tak to určitě, jenže v čr vše trvá strašně dlouho…

Jiří Kocurek

No a máte ověřeno, že se tam nezavazejí pilíře mostů například? Narážím na to, že pod most Semeringu se druhá kolej nevejde.

Miroslav Zikmund

To by nemuselo vadit, pod mostem se bude jezdit jednokolejně – takové nuance mají stále ve Švýcarsku i na hlavních tratích ….

Frantisek

Naopak, byly ubrány koleje, nějaké drobné „žehlení“ (které by náklady zvládly) vůbec neuvažováno, osobní spoje roztrhány, lidem i zboží namísto toho postaveny další nové silnice.

Jiří Kocurek

Jak že ubrali jednokolejce koleje? Osobní spoje jsou zničeny tím, že tam jezdí Arriva?

Gargy

Kdyby správa železnic dělala svoji práci..a ne si hrála na správu cyklostezek…nebyl by problém.jo několik let se na tu trať nesáhlo a ejhle ono se nám to sype pod rukama..s řešení ala Kocourkov.

Martin

Zde se cekalo na stavbu tunelu, ktera se nekolik let odkladala, az uz neslo rekonstrukci trate na Beroun odkladat,…. a skutecne se rozpada pod rukama…

Ted tu mame pretizenou rozpadajici se trat a tunel na papire…

Lukáš Chytil

Ono to bylo trochu jinak. Investiční akce nad 250 tisíc byly zakázané, protože bude koridor a trvalo to několik let. Mezi tím to dospělo do stavu, kdy uhnívají sloupy a podobně.

Frantisek

S běžnou údržbou nelze čekat na něco, co se teprve rodí v myšlenkách.

Jan Hasek

Je to všechno hrozne křehký. Trať do Berouna nemá zrekonstruovány ještě ani jeden úsek a furt samé problémy. A objízdná trasa hrbatá se vylepšila jen velmi spoře, ačkoliv se vědělo, ze k totální optimalizaci 171 dojít jednou musí. Další mela bude jestli se stane něco na vysočině s 230/250, tam se stihlo opravit asi 40% úseku. V Úvalech tam je to vůbec výživný, odklonová a dosud archivní 231 zatím drží… Je to taková agonie, vyšší provoz, novostavba žádná a jezdí se na starých kolejích…. Nevyticila se podle mě absolutní priorita, jen se maluji plánky různých VRT včetně pomylenych úseku do… Číst vice »

Gargy

Hrozně křehký

MildaIV

Aspoň by v rámci té optimalizace nemuseli nesmyslně zkracovat peróny. Takhle po dokončení optimalizace plynule naváže další, kdy se ty peróny budou zase prodlužovat.

Miroslav Zikmund

„Museli“, ve vztahu k nějaké TNŽ byly zbytečně dlouhé a ušetřilo se na modernizaci …

Triangl

Bylo na čase. Je to tam těžce zoufalý. Osobaku opravdu zbytečně moc. Stačí aby Os měl trochu zpoždění a už ho s Ex nebo R tlačíte před sebou až do Prahy, o nějakým předjíždění nesmí být vůbec řeč. To by ROPID nepřežil. Co je ale blbost je osekání i dálkových vlaků. K tomu snad nedojde.

podiven

Ehm, nevím, kde cestujete, ale standardně získávají osobáky směrem na Prahu +10 min ke stávajícímu zpoždění kvůli čekání na předjetí rychlíkem. Je to vždy loterie, stihne se to před ním, nebo tu vyhnijeme ještě dýl?

Martin

Osobaku neni zbytecne moc, oni jezdi narvane a nestaci, dokonce se zvazuji 4 vozove dvoupatraky a zdvojene,…

Ta trat ma byt v budoucnu prave hlavne pro osobni primesto…
Pro dalkovku vc. nakladnich ma vetsinou byt tunel… jen se vse odkladalo a odkladalo…

medical examiner

Tak tak – naopak dálkovinu omezit!
Aspoň o 60%!

Martin

Nikdo dalkovku nechce omezovat, ale mela byt z vetsinu v tunelu, jenze se jeste ani nekoplo do zeme…

medical examiner

No právě – až bude tunel, ať si jezdí R i Ex klidně po 30 minutách.
Ale dokud tunel není, musí se dálkovina držet na uzdě…

Frantisek

Tak se mají nasadit co nejdelší (při úpravách nástupišť) patráky, a místo po 10 až 20 se může jezdit po 15 až 30 minutách, aspoň na to půjdou vázat přípoje. Fiktivním tunelem těžko procpete reálné vlaky…

MartinS.

Ropid by to přežil, ale v těch osobácích bývá víc cestujících než v těch rychlících. Možná by bylo lepší myslet na ně. Rychlou a celkem kapacitní dopravu z Prahy do Plzně nabízely RegioJet a FlixBus autobusy ze Zličína. Jezdilo to i co půl hodiny a ve špičkách i zdvojeně. Kvůli zavedení hodinového taktu Západních expresů a kvůli covidu od toho cukly na pár spojů denně.

Caracas

Bus jako kapacitní doprava? Hmmm…

MartinS.

Pro ten počet lidí v Západním expresu? To by se dalo vydržet. Problém by byl jen u několika spojů ráno z Plzně a odpoledne do Plzně, jinak by to možná pobral i jeden bus.

Martin

Myslim, ze by to nyni pomohlo u nekterych spoju tocit Beroun-Zlicin metro… jako nahradni dopravu…

Jan

Postavili trať, ale jezdily jim tam vlaky.

Jiří Kocurek

Postavili ji dávno, byla kvylitní, tak byli přesvědčení, že údržbu nepotřebuje. Ani když tam bylo polovinu času v roce něco rozbitého.

121065

Ropid si hrál na šotouše, udělal vlakoMHD a ono to stejně nefungovalo. Pokud syslovka pendluje Řevnice a do toho ještě má otočku do Radotína při obratech 6-7 minut, tak to je nesmysl. Stačí nahlásit závadu na dveřích a obrat je zrušen.
Jenže paradoxně část obyvatel o novou trať ani nestojí, takže ono je to celé trošku sporné. Přípražák se odstěhuje z centra Prahy na okraj k trati a pak nadává, že mu tam jezdí vlaky.

Gwann

a většina obyvatel prahy zase nestojí o ty přívaly S a U v ulicích.

Chronosphere

Tak ať si tu Prahu oplotí.

Frantisek

Stačí do ní nestahovat všechno z blízkého a zejména dalekého okolí – věc politiky a územního plánování. Mimochodem, problém netkví v jezdících vlacích, nýbrž v technokraticky pojaté betonáži, řekl bych.

Chronosphere

Zkuste navrhnout v parlamentu,pro začátek,ať nepřeháníme, přestěhování 10% centrálních úřadů do regionů. Uvidíte ten řev. Tohle je v tomto státě nerealizovatelné.

Jiří Kocurek

Mno NSS je v Brně.
Ale zkuste navrhnout, že by se Dlážděná přesunula celá do České Třebové. … navesniciiII? To by byl jekot.

Gwann

to se už děje. modré čáry na ulicích. ale toho řevu, který to působí….

JiP

Uplne nejlepsi bude, kdyz tam nebudou jezdit zadne vlaky, koleje se neojezdi, trolej neprosoupe a zadny kolaps nikdu nenastane. Toto je naprosto zvracene mysleni, uz 20 let se mluvi o nove trati do Berouna a dalsich 20 bude, tak jako v mnoha jinych pripadech. Ceska zeleznice dlouhodobe stagnuje, vse se pouze tzv. nutne opravuje, ve skutecnosti se ale pouze konzervuje na dlouha leta jiz dnes znacne nevyhovujici stav trati.

Martin1

Souhlas. Často ani optimalizace ani rekonstrukce, ale obyčejná konzervace.

Já, kdo jiný

Nebo konverzace (kecání)?

medical examiner

Ano…za 25 let se už bude jezdit i Os do Berouna 160 km/h, protože trať do Berouna a Plzně se bude řešit jako druhá v pořadí…

Frantisek

Jasně, zastávkový vlak v zastaveném území 160 km/h (ideálně tunelem bez zastávek) – a ještě více dopravy v autech. 🙂

medical examiner

– Praha hl.n. odjezd 80 km/h
– Praha-Vyšehrad 75 km/h
– Vyšehradský most 110 km/h
– Smíchov – Černošice 160 km/h
– Černošice – Mokropsy 115 km/h
– Mokropsy – Dobřichovice 130 km/h
– oblouk před Řevnicemi 100 km/h
– za obloukem 95 km/h
– před Zadní Třebaní 105 km/h
– před Karlštejnem 95 km/h
– Karlštejn – Srbsko 130 km/h
– pod Tetínem 125 km/h
– vjezd do Berouna 100 km/h

Už je to srozumitelnější?

Gwann

a co z toho udělat rovnou cyklostezku?

fous55

To je výborný nápad! Je to po rovině kolem řeky, takže fyzicky nenáročné, na dvojkolejce bude dost široká pro bezpečný provoz v obou směrech, není třeba jízdní řád, protože každý pojede, kdy potřebuje, kapacita bude stačit a průběžné zastřešení celé trasy pro pohodlný provoz za špatného počasí včetně úschoven kol ve stanicích vyjde podstatně levněji než samotná zabezpečovačka na trati, a ještě se ušetří na zdravotnictví, protože lidé se budou více hýbat a tudíž budou mít méně civilizačních chorob.. Kdyby na to byla přišla nějaká partaj a dala to do volebního programu, mohla tady v údolí vyhrát volby! 🙂

Luboš Beneš

Tak nejprve vytvoříme super spojení do Plzně vlakem co 30 minut, vlakem začnou jezdit cestující a my jim teď ty vlaky sebereme. A co místo rušení expresů zrušit příměstské vlaky? A nebo provádět řádnou údržbu a rekonstrukce postupně a ne na několika místech naráz.A nebo nechat zastavit rychlíky v některých stanicích (Radotín, Černošice…). O tom že by šlo zrychlit stavbu píšu v technologické přestávce-)

David

Ty příměstské vlaky vozí mnohem větší počet cestujících než ta expresní vrstva.

jouda

Spíš je otázka, zda také více platí v Os než ti, kteří jedou v Ex a R. 🙂

Josef J.

V přepočtu na kilometr ano.

Jiří Kocurek

Takže problém se přesouvá do roviny nadřažených a podřadných cestujících, čímž se jakékoliv řešení oddaluje …

libor

jenže ta expresní vrstva zase ujede více km

Míra

Problém je ten, že na dálkové trati jezdí příměstské vlaky. Jako kdyby na dálnici Plzeň – Praha měli mít přednost ti, co jedou z Berouna do Prahy.

David

Jenže tohle není dálnice, ale regionální trať vedoucí hustě obydlenou oblastí. Něco jako kdyby silnice I. třídy vedla přes vaší vesnici ale vy ji nesměl použít protože přednost má tranzit.

MartinS.

Cestující v dálkovce se na trati Plzeň – Praha dá zvládnout převézt autobusy… z terminálu Plzeň hl.n. na Zličín k metru za 55 minut. Cestující v příměstu busy neodvezete…

Lukáš Chytil

No to nevím kudy. Bydlím u dálnice D5 a poslední měsíc vidím denně z domu nebo vlaku zácpy na dálnici mezi Žebrákem a Berounem. Dneska to stojí u Zdic.

Frantisek

No jo, „do Zličína k metru“ ale ještě není tak úplně do Prahy. Využijí tak cestující do Stodůlek, Řep a podobně.

JiriP

Máte na mysli Zličín u Berouna?

SaulGoodman

Jestli budou otevřené školy, jako že se zdá, že jo, tak je holý nerozum omezovat S7. Tam jezdí ty vlaky úplně narvané, to autobusy neodvezou.

Celkově mi to teda nepřijde moc jako dobrý nápad, ale rozhodně je reálnější nahradit autobusem ty méně časté dálkové než osobáky.

MartinS.

Tak, tak. Dobré řešení neexistuje, je potřeba hledat to nejméně špatné. I s vědomím, že je špatné.

Frantisek

Nebo prodloužit soupravy při stejné nabízené kapacitě. Škola přeci nezačíná co 10 minut (jo, jsou různě vzdálené, ale to se dá pořád zaokrouhlit i po 15 minutách).

SaulGoodman

Tam jezdí ve špičkách zdvojené Elefanty, nic většího se k nástupišti nevejde. Možná by šlo vypustit nějaké ty posilové syslografy jezdící jen do Dobřichovic nebo kam, o něco méně lidí než před koronou jezdí. Ale sahat na ten půlhodinový špičkový interval na celé trati by podle mě byl docela kolaps.

David

Lze tam poslat ztrojený Elefant, běžně tam jezdil i před koronou i když se ne všude vejde.

Hodně štěstí

Spíše by se mělo tlačit na SŽ. Mít na místě pohotovostní četu dráteníků 24 hodin denně pouze pro 171 a zabezpečováků.

Gargy

Dratenici drží pohotovost

Hodně štěstí

Jo co jsem slyšel od výpravčího Radotíně cca 2 měsíci, tak při poruše trakčního vedení po 16 hodině ta vaše slavná pohotovost oznámila, že denní směna tam už nepojede a čekalo se několik hodin na noční.

MildaIV

A hlavně urychlit stavební práce, aby se výluky maximálně omezily.

Jiří Kocurek

Zadupat na beton pomůže, ale čím větší snaha o zachování provozu, tím pomalejší stavba a naopak.

Miroslav Zikmund

Beton nedostatečně na D1 vytvrdl, následující technologický úkon ho drobně poškodil, takže popraskal …
Urychlete práce – asi vzpomínáte na školní příklad – 1 dělník postaví zeď za 100 dní. Za jak dlouho postaví zeď 100 dělníků ? V počtech (trojčlenka) za den, reálně nikoli, možná 10 zedníků za 10 dní, protože těch 100 lidí by se na stavbu nevešlo …

Hodně štěstí

Ono v reálu je skoro jedno jestli tech vlaků pojede deset nebo pět. Prostě při poruše trakčního vedení či zab. zař. to stejně bude stát vše.

121065

Přesně tak.

JiriP

Jedno to není. Zpoždění bude mít jen polovina vlaků a to vypadá líp…

Ferda Vomáčka

Já se nezastávám ani jedné strany, ale pan Sůra ty články píše vždy tak, aby z toho Havlíček vyšel jako trouba a Borecký jako borec…

D.S.

A co jiného Havlíček je? Nějaké racionální vyjádření jsem od něj dlouho neslyšel.

Frantisek

Problém je, že Borecký bohužel není až takový borec, aby volal po kvalitativním zlepšení železniční sítě, nýbrž jen kopíruje reálnou státní preferenci silnic (přidávání kapacity, nových tras, přeložek, přípojek) a přesunu další dopravy na ně, jako by jí tam už nebylo až až a nepůsobila problémy.

fous55

Borecký (STAN) je odpovědný pouze za provoz veřejné hromadné dopravy. Do kvality železniční sítě nemá co kecat. Za dopravní infrastrukturu je na kraji odpovědný Martin Kupka (ODS), který je současně i poslancem, takže má určitě větší možnosti působení.

Jiří Kocurek

To je pod rozlišovací schopnost těch, kteří v omezené objednávky vidí snahu vytrhat koleje.

Dle této „logiky“ se Hl.m. Praha snaží o likvidaci stovek ulic, ve kterých dopravu neobjednává.

Miroslav Zikmund

A hlavně nemá na nic čas – je navíc starostou v Líbeznicích …. takže 3 funkce vyžadující plné nasazení 8 hodin denně …
Podle toho to také vypadá ….

ušatá

To prosazování silniční dopravy za každou cenu, tedy ať to stojí, co stojí, z něj čiší na hony. otázkou je proč a za za tím doopravdy je, když čísla o skutečných nákladech a problémech hovoří zcela jinak.

fous55

Jenom dlouho? Já bych řekl, že snad nikdy. Alespoň si na žádné nevzpomenu.

Marian

Přesně tak. Antibabiš za každou cenu. To opravdu není profesionální. Už aby bylo po volbách, ale pachuť z tohoto počínání zůstane …

D.S.

Nevím jak hodně sledujete politiku, ale v současné době se mi zdá že antikampaň převládá spíše na jiné subjekty a že je dost špinavá a mystifikující, to na Babiše je a byla alespoň pravdivá.

Poudy

Každý vidí to co vidět chce. Pokud přehlížíte reálnou situaci a vidíte nějakou křivdu tak je to jen vaše vidění reality. Pravda je taková že pan SuperHuman Havlíček Boreckému nesahá ani po kolena, morálně ani po kotníky. Pan Sůra není politický novinář ani nepracuje pro ČT, může nám podávat informace takové jaké skutečně jsou.

Jan Hasek

Nejlepší by bylo, kdyby železniční síť přešla pod Agrofert.
Vzdyt Kolik milionu/nebo miliard získala linka na toustovy chleba, tak kolik miliard až bilionu by tím pádem mohla inkasovat třeba Buresovo železniční síť.

Jiří Kocurek

100 miliónů. A to jenom proto, že konkurence tu technologii již měla.
Jinak řečeno, musely by existovat soukromé paralelní koleje, aby Babiš vylepšoval „ty svoje“ za dotace.

Což jaksi není reálné.

xyz

Nyní je tomu ale naopak – představitel kraje takříkajíc útočí na představitele MD (nikoliv přímo na ministra) co do četnosti objednávky dálkových vlaků.

Miroslav Zikmund

Sami se za nekompetentní neoznačí ….

fous55

Borecký na Havlíčka nebo MD útočí? Borecký přišel s nějakým návrhem a pozval Havlíčka na jednání o problému. Co je na tom špatně?

Gargy

Havlíček trouba je.

medical examiner

A elektrická, plynová, nebo v kachlových kamnech? 😀

fous55

Bohužel ani jedna. Každá z nich je totiž na rozdíl od všehoministra užitečná.

Jiří Kocurek

Štramberská je zase oblíbená mezi turisty.

Jak se říká těm troubelím na střeše hradu Bítova? Prohání se v ních vítr a troubele tak hučí, duní a sténají… podobně jako aiolské harfy, ale jsou plechové.

MildaIV

Ale to ještě neznamená, že Borecký není.

Martin1

Jenže on Havlíček skutečně trouba je. A ještě k tonu velký tlučhuba. Bohužel pro dopravu. A vlastně i průmysl.

Daniel Jablonecký

Logicky. Žádný kvalitní člověk pro Babišovu sektu už dělat nechce. Tak tam má nýmandy typu Havlíček nebo Šilerka.

Luboš Beneš

Když ono jinak psát o tom ministrovi co skoro nespí jde těžko…-)