Trati podél Berounky má od častých kolapsů pomoci redukce vlaků, kraj chce omezit i rychlíky
Spadlý sloup trakčního vedení v Černošicích. Foto: Město Černošice
Jednou z cest pomoci přetížené trati mají být dočasné expresní autobusy.
oprava: Berounky
Proč píšete opravu jako nové diskuzní vlákno?
Zajímalo by ně, který potentát má u Berounyk chatu?
Znám hodně takových lidí, je to příjemné místo.
Co s tím má co dělat nějaká chata?
Špatný technický stav na dnešní 171 přetrvává s různými přestávkami od 70. let minulého století. Zásadní modernizace trati se jen oddalovala. Omezování drážní dopravy na úkor silniční povede jen k tomu, že další přepravy přejdou na gumová kola, která už dnes postavaji ve frontách před Pravou a zhoršují celkovou situaci. Zásadní chybu udělal správce drážní infrastruktury, který modernizoval trať do Berouna přes Rudnou jako „správný hospodář“. Tedy neúčelně pro budoucnost. Trať i přes veškeré své nevýhody měla být lépe optimalizovaná, měla být zvýšena únosnost, propustnost a mělo dojít k elektrifikaci. Pak mohla sloužit jako pomocná odklonova trasa pro mimořádnosti a… Číst vice »
Správný hospodář už by dávno realizoval více staveb, například Dobříš-Příbram, kde přepravní proud je a spojku Dobříš – Skochovice, by ponechal jen jako doplněk, případně při nějaké MU, jako odklonovou možnost.
V 70.letech ta trať byla dělaná celá znovu, tak jaký technický stav na ní asi tak přetrvával? Nebo kdy si myslíte, že tu dnešní trať dělali?
Podle typu zabezpečení v době krátce po vynálezu telegrafu 🙂
Onehdá byla jedna etapa výluk a „Berounky“ byly nahrazeny busem z Berouna na Smíchov … Jízdní doba autobusu – dle VJŘ – byla delší než Os vedeným 471 ….
A dokonce i ČD v tom výlukovém opatření doporučovaly, ať kdo může, jede radši Os vlakem než autobusem NAD.
Ze sáhodlouhé diskuze je jasné, že zoufalost je nejvyšší a řešení nelze nalézt žádné. Jedna možnost se v diskuzi asi neprobírala: Ušetří se něco, pokud jede série vlaků v jednom směru, pak teprve protisměr? Pokud ano, měl by se hlavně naprosto nejpečlivěji zkonstruovat GVD takto, podle právě vyloučeného úseku, i kdyby na konci měly jet 2 Os za sebou kvůli kapacitě. Možná řeknete, že neušetří. A nešetřilo by se ani s nouzovým řešením odhlášek? Zde počítám, že se tomu vysmějete, ale pro podnícení diskuze: chlap s vysílačkou v půlce úseku nebo zavolání od fíry, že projel. (jízdu podle rozhledových poměrů… Číst vice »
Že Vy chcete do plánování výluk na železnici vnést logiku, Vy filuto? 😉
To ne, to se nikdy nedělalo. To se dělá jen na silnici, že když se zavře jeden pruh, tak se tam dá semafor a nejdřív se pustí v jednom směru šňůra aut a když dojedou tak v druhém směru šnůra aut, protože jich tak projede mnohem více, než kdyby se na uzavřený 500 metrů dlouhý úsek pouštělo po jednom autě na střídačku. A to to na té silnici nikdo nereguluje a neřadí, takže občas jede pomalý traktor v čele, ale funguje to.
Při jedné výluce před lety přijely odpoledne do Berouna postupně po 1/2 hodině dvě soupravy žabotlamů. Zpět do Prahy se vracely spojené, druhá souprava ale nebyla určena pro přepravu cestujících.
A co takhle předpis SŽDC D1, to pisateli Mirek Zv. nic neříká?!? Mezi Berounem a Parhou-Radotínem není banalizace, tj. v protisměru se jezdí po nesprávné koleji a je to zabezpečeno jen telefonickým dorozumíváním výpravčích dvou sousedních stanic. Už jen toto je jeden z nejnižších levelů zabezpečení provozu, takže pan Mirek Zv. by si tyto nápady, které nejsou ničím jiným, než naprostými bejkárnami, měl nechat raději pro sebe. A hlavně jsou dosti nebezpečnými bejkárnami. Při nějakém průseru, kdy by se dva vlaky srazily, by vzhledem k velké obsazenosti vlaků také mohlo dojít k nehodě s VÝRAZNĚ horšími následky, než měla nehoda… Číst vice »
Zrovna kolem Berounky při jízdě po nesprávné koleji oddílová návěstidla platí, takže se nejezdí mezistaničně.
Navíc telefinické dorozumívání je i při jízdě po správné.
Po správné kolejí je zabezpečení poloautomatickým blokem-druhé kategorie. A je tady Zadní Třebaň bez kolejových spojek.
Tunel prosím, děkuji
Jak to s přípravami vlastně vypadá? EU na to měla přispět?
zapomeňte na to, že by SZ měla něco někdy v pořádku. aktuální stav na hlavním…výpadky zabezpecovacky.
Tak 400 komentářů číst nebudu. Čili možná dubluji. Přidám k tématu, že se kdysi slíbilo, že se nejdřív udělá Hrbatá přes Rudnou (to se stalo), aby se – až začne konečně rekonstrukce Berounky – mohlo jezdit s rychlíkama jinudy, tedy horem. Rekonstrukce jede a na tohle se dráhy vykašlaly. Nepochopím.
ne, rekonstrukce byla provedena tak, že neumožňuje odklon dálkové dopravy přes rudnou.
No jo no tak nezadrátovali. Pravděpodobně porušili mnoho výhyben. Nebo neudělali švýcarsky výhybnu v každé zastávce.
Neudělali výměnu kolejí a svršku s navýšením rychlosti.
Nedali vlakový zabezpečovač.. Co chtít..
odeslání příslušných činitelů na dlažbu či do vazby.
sice by to ničemu nepomohlo, ale člověk by si alespoň trochu ulevil. snad na vinicich a ne jen obetnich beranech.
S ohledem na sklonové poměry by stačila traťová rychlost 80 – výhodou pak možnost osadit všude výhybky na 80, samozřejmě 3AB, tam, kde by to šlo dvojkolejnou vložku …
Neznáte pravidla dotací ?
Hrbatá byla modernizována (blbě) s podporou EU …. Jednou z podmínek je, že se tam po stanovenou dobu nesmí nic měnit, i kdyby se ukázalo, že to bylo uděláno blbě ….
I kdyby se začalo s předstihem pracovat na „modernizaci“ modernizace a požadavek na dotaci byl podán den po uplynutí stanovené lhůty, lze předpokládat, že EU by se žádostí vyrazila dveře.
Proč chcete modernizovat nedávno modernizované, proč jste to neudělali hned …. no proto, že naši vládní předchůdci to nepovažovali za potřebné a bylo jim líto peněz ….
Praha – Beroun – Plzeň (- Nürnberg) je prostě dálková trať, byla postavena pro dálkovou dopravu. Dálnice Praha – Plzeň – Nürnberg je „dálková silnice“. Pokud se tam vejde i příměstská doprava, je to výhodně využito. Prostě Středočeský kraj si bude muset postavit nějaké „lokálky“. Lokálka není sprosté slovo, to je trať pro místní (nedálkovou) dopravu. Když se jednalo o lokálce do Kralovic, pan Borecký za Středočeský kraj do Čisté nepřijel, radní za Plzeňský kraj a ministr přijeli.
Na Nürnberg jezdí nějaké přímé vlaky? Jinak tahle trať má být tou lokálkou, proč tedy stavět něco dalšího? Tu dálkovou dopravu měl obsluhovat tunel dokončí dle původního plánu v roce 2017 a teď tam už neměli dálkové spoje co dělat a měla se za sníženého provozu dělat rekonstrukce trati. Kde se jen stala chyba…
Bárta 2010 a zaklekneme 2013 a od té doby . A to by nám jej Brusel z 85% zaplatil. Teď máme prd
Jen by to bylo 4 krát předražené. S mnoha problémy. Nedokončené. A zbytek sítě by se rozpadal ještě víc.
Chtělo by to spočítat, kolik nás ta úspora, nyní stojí a bude stát.
A s dnešní inflaci to bude 8 x dražší a nechtěj k tomu připočítat cenu ztraceného času cestujících za těch 15 let navic
To je zase argumentace. Trať vede v převážné délce v trase vytýčené roku 1862, a ač tehdy byla bezesporu primárně „dálková“, dnes je holt situace diametrálně jiná. Zaprvé, mezi Prahou a Berounem od té doby přibylo pár desítek tisíc lidí, co jezděj za prací do Prahy, a zadruhé se poněkud změnily nároky na dálkové trati, protože těžko provozovat seriózně dálkovou dopravu tam, kde trasování umožňuje rozdráždit to na kosmických 90 km/h. Čili, to, že po téhle trati stále ještě jezdí nějaké rychíky, je čirý anachronismus a velmi smutná vizitka Správy. A nevyřeší to nějaké chimérické budování krajské lokálky (neřešme detaily… Číst vice »
To je naprostá pravda, prostě postavit dálkovou trať v nové trase a původní trasu přenechat příměstské. V takovém rozsahu by to v Česku bylo poprvé. Ale teď je to stále trať III. koridoru. Připomíná to situaci, kdy dálnice D5 (E50) „vedla“ Plzní.
Jenže teď je to stále ještě především dálková trať, protože v tom směru stále ještě nic lepšího než nebylo postaveno. Mimochodem, přestože je ta trať přetížená, polorozpadlá (to je doufám jen dočasný stav) a relativně pomalá, stále ještě patří u nás k tomu lepšímu, ten anachronismus ve srovnání se světem připomíná většina naší železniční sítě. Je tak spíš otázkou, kam investovat dřív a kde ty investované peníze budou mít největší efekt. Tady se zvolilo velmi drahé řešení, je tak pravděpodobné, že přednost dostanou jiné důležité stavby. Nikdo předpokládám nechce budování nové krajské lokálky. Ale i příprava nové dálkové tratě vyžaduje… Číst vice »
No, to „především dálková trať“ je poněkud sporné. Jasně, nic lepšího tím směrem nemáme, ale zrovna v tom úzkym hrdle jménem 171 má lokální doprava dosti převahu. Jinak, to, že je tunel prokaučováván už asi 30 let, je vizitkou neschopnosti státu a jeho příslušných institucí vykazovat alespoň elementární známky důvodu své existence. Každopádně tak či onak, mělo by se tímto směrem konat hodně zbystra a 171 ponechat v režimu jakýhosi poberounskýho metra.
Ach jo. Má smysl diskuse s lidmi, kteří ano selským rozumem neodhadnou parametry železnice potřebné v 21. století? Česká Západní byla jako dálková trať stavěna podle zadání 160 let starého. V úseku č. 171 má parametry přesně pro příměsto. Dálková osobní trať má mít parametry nad 200 km/h. Nákladní zase cca 120 km/h a rovnobezny GvD plus 25 t/nápravu, 800 m dlouhé koleje. TEN-T tratě mého trochu horší parametry, ale ani ty se mnohde nedodržují, ani ve Švýcarsku. Dálkovou trať osobní ani nákladní nikdo nechce mít u svého baráku, dělá to hluk, nebo tam jsou protihlukové stěny a hlavně z… Číst vice »
Možná příležitost zkusit vést pár vlaků (jak odkloněných rychlíků tak i osobních) z Berouna přes Rudnou místo Smíchova do Hostivic a na Veleslavín (metro)? Jistě tam poptávka bude (např. studenti do VŠ v Dejvicích a Suchdole – patrně lepší cesta než ze Smíchova metrem přes Můstek, nebo z Hl.n. také s přestupem).
trakce, václave, trakce.
neboli – elektrické příměstské vlaky tam nepošles.
elektrické rychlíky a expresy jen s přeprahem v Berouně (+10) a s uvrati v Rudné (+10 nebo možná i víc). o nižší rychlosti na daných tratích jakož i o problémech s kapacitou ať pojednaji jiní.
Trakci samozřejmě chápu. Nicméně tam můžou jet minimálně rychlíky od Příbrami i část osobáků, co po té trati jezdí stejně. Hned by to s kapacitou vypadalo lépe (neříkám, že nějak skvěle).
Úvrať v Rudné – to SŽ není schopna zprovoznit asi 150 m přímé koleje? Nebo už ji stihla prodat a někdo to zastavěl?
a uvolněním kapacity v prokopáku pomůžete čemu? max kapacitě smíchovského nádraží, ale tam aktuálně problém není.
obecně to někdy možná může mít smysl. ale situaci 171 to nevyřeší. vůbec.
Některé MR tam byly odkloněny už v době vozby ČD, po „rovné“ osobní vlaky v motorové trakci několik desetiletí nejezdí …
A rychlost je přes Hostivice rozhodně lepší než Prokopským a Dalejským údolím.
ale jistě horší než kolem vody (když to jede)
Byla tam spojka – v Rudné, stačí obnovit, navíc celá snad ani není vytrhaná.
Nebyla nikdy aktivována. Němci jí postavili, pro vyhnutí se uzlu, ale nebyla zapojena ani do zabezpečovacího zařízení. Je i otázka, kolik a zda po ní někdy něco projelo. Jinak se o aktivaci jednalo, ale majitel (pila) jí nechce prodat. A samozřejmě chybí výměna na Letovické straně.
Nemá se náhodou buštěhradka z Veleslavína do Hostivice a dále do Kladna rekonstruovat, zkapacitňovat, elektrifikovat, aby v roce 2028 mohl jezdit vlak na letiště. Já vím, že nebude, ale přesunout dopravu z jedné zanedbané a rekonstruované trati na druhou podobnou mi nepřijde moudré.
No s rychlostí jak všechny strany reagují se snad radši připravte na stav – hotový Radotín, rozkopaný Karlštejn – Beroun…
Jestliže to bude ze Smíchova do Třebaně jezdit včas (nebo max. 5 minut), pak s tím nemám problém.
Pak totiž bude vlak z Berouna do Prahy jezdit poněkud pozdě – a mně tak nikdy neujede lokálka…(ta obvykle čekává na vlak od Berouna).
A když se snaží reagovat a v předstihu to řešit, tak je to všecko úplně špatně… Protože v alternativních realitách se dá vymyslet úplně jiné řešení.
Řešením by byl buspruh na I/4 z Jíloviště do Prahy, vyhrazeno od 07:00 do 15:00 a v opačném směru od 13:00 do 18:00. V křižovatce policajti a kdo jede v buspruhu a na křižovatce neodbočí doprava, pokutovat. Ať se dá tím buspruhem popojet 50-100 metrů do křižovatky, odbočit z I/4 a nestát přitom v koloně. To se ostatně dá pořešit i vodorovným značením, jako „ztracený odbočovací pruh“, tak kde stavebně proveden není. A jak je již napsáno níže v diskuzi, tak R z Berouna do Prahy mimo špičku nahradit busem taky. Nechat jen Ex a něco pro nákladní dopravu. Cokoliv… Číst vice »
Důvod? Jestli se má nějak urychlit rekonstrukce 171, tak jedině omezením provozu. Při zachování současného počtu vlaků se ta rekonstrukce potáhne neskutečně dlouho.
Jenom tak pro zajímavost – Vyskytují se na této „neurychlitelné“ stavbě nějací pracovníci i po třetí hodině odpolední? Nebo to už si okolní obce vynutili noční klid od 15:00?
A je pro ně nachystaný materiál? Je tam ta správná parta pro danou práci? Mají potřebné nářadí a stroje?
Nebo by stačilo aby bagrista s elektrikářem drhli staré kolejnice dráťákama, zatímco se čeká až konečně přivezou prefabrikáky a jeřáb?
Narážím na to, že chyba může být i v plánování, a tak je zbytečné, aby tam někdo dělal divadlo celé hodiny, když má práci pro ten den hotovou.
Věc technologie stavby, jestli mají blbou logistiku (čekají na materiál, a proto je zastaven provoz), tak nakopat toho kdo stavbu plánoval, případně dodavatele materiálu.
Mix s betonem stojí v koloně u nehody …. řidič trne, aby nezačal tuhnout …. nakopejte toho, kdo zavinil nehodu …
Tohle se stává běžně, několikrát za stavbu? Spolehlivý místní dodavatel něčeho, co musí být na minutu přesně (tuhnoucí beton) má zpoždění kvůli vyšší moci.
Co tak týdenní pracovní doba 40 hodin ?
Máte sice 30 lidí, ale ke každému pracovnímu stroji jen jednoho strojníka … takže vytvořit dvě skupiny po 15 a dělat místo osmiček dvanáctky nedává smysl, oba party potřebují „osmičkového“ strojníka 12 hodin, včetně víkendu …. jedna parta je týden v práci, druhá je doma ….
Dvě skupiny po 15 lidech za 12 hodin práce denně (84 za týden > v pondělí se začne o 2 hodiny později, v neděli se končí o 2 hodiny dříve) – udělají totéž co 30 lidí v osmičkách … za 5 dní …
Vyskytují se i ve tři ráno, v samotném Radotíně i v Chuchli. Do Smíchova i do Krče se dá jezdit jen po jedné koleji.
Zajisté – škrtnou se mnichovské expresy a ústřely do Radotína a hned se nějaké místo najde…
No nevím, to přeci na stavbu nemá vliv, kolik vlaků jezdí po provozní koleji? Málo nebo hodně, to je jen organizací provozu a nemožností dodržet provoz při všem zpožděném, kdy to nepasuje do naplánovaného GVD a zasekává se to více a více. Leda by zastavili provoz úplně, ale to je docela hardcore přístup.
Má to vliv. Otáčející se bagr zasahuje do průjezdného profilu sousední koleje. Musí tak při průjezdu vlaku přerušit práci. Těch srážek už bylo několik.
A jedna zrovna tam: https://www.policie.cz/clanek/stret-vlaku-s-bagrem.aspx
A co kdyby naopak polír řekl výpravčímu „potřebuju otočit barg, zastav provoz“?
Ten polír – jakož i bagrista a všechny osoby pracující v kolejišti – jsou absolventy bezpečnostního školení VŠ01 z předpisu SŽ Bp1 jakož i souvisejících předpisů (BOZP při práci v blízkosti trakčního vedení)… takže jsou seznámeni s tím, jaká jsou pravidla bezpečností práce; u každého pracovního stroje má být bezpečnostní hlídka (BH) dostávající informace od předsunutých bezpečnostních hlídek – komunikace prostřednictvím vysílaček …
Pokud dostane BH informaci o jízdě vlaku, je povinna zastavit práci pracovního stroje … S výpravčím to nemá nic společného …. vedoucí práce si může „instalovat“ styčného zaměstnance i na dopravním stanovišti v dopravní kanceláři …
Jestli se má urychlit rekonstrukce 171, tak to bude muset nejdřív být ve smlouvách, které SŽ uzavírá se zhotoviteli stavby. Mimochodem jediný způsob jakým by se stavba mohla reálně urychlit by bylo zavedení nickolejného provozu, což je v tomto případě naprostá blbost. Holt současná situace je bídná, ale reálně žádná lepší možnost moc neexistuje. Jednoduše se to bude muset nějak přečkat a je to v první řadě daň za to, že se na tu trať dlouhá desetiletí v podstatě úplně kašlalo.
Nějak přečkat. Po jedné koleji je to nevyjezditelné, takže i ta NAD spadá do toho „nějak přečkat“.
Tak vyjezditelné to je s tím, že prostě ve špičce většina vlaků nabere zpoždění. NAD v tomhle případě nedává vůbec smysl. Co by možná trochu pomohlo je vedení alespoň posilových vlaků od/do Řevnic ve směru proti špičce přes Krč.
Ne. Rekonstrukce se dělá systémem sudá-lichá. Na polovině se pracuje a nejezdí tam nic. Na té druhé jezdí všechno, co se tam vejde. Na té opravované polovině se prostě jezdit nedá, když tam nejsou koleje a mosty.
A pak se udělá to, že se „buspruhy“ zamalují tak, že tam bude napsáno oranžovými písmeny „IZS“, na dolním okraji ukazatelů „pouze IZS!“
Pokuta za porušení budou 3 denní sazby.
Pokud se budeme bavit o rekonstrukci Beroun – Karlštejn řešení by bylo panťák po dobu rekonstrukce točit v Karlštejně a R by zastavovali v Karlštejně a v Srbsku. Samozřejmě i nějakej ten bus. Ale ustřelit mezinárodní expres v Berouně jak tady někdo navrhoval je prasárna na flákanec. A sysloidy s brejlovcem po hrbatý místo regionovy.
Jízdní doba BUS Beroun-Karlštejn v minulosti cca 40 minut …
Bus pruh z Jíloviště je hezký nápad. Doporučuji vám projet si silnici Všenory – Jíloviště Potkat autobus znamená najet na chodník, místy široký jen půl metru. A šikana dole ve Všenorech…
Na dálnice D5 se udělá extra pruh pro autobusy.
Však se tam také připravuje třetí pruh. A na strakonické už se buduje.
Nahradit vlaky z Řevnic do Prahy autobusy může vymyslet jen člověk co tam v životě nejel, Černošice a Radotín je prakticky ve špičce neprůjezdný, oklikou přes Všenory je úzká silnice, kde se autobus sotva vyhne, ve spičce jsou kolony až na Cukrák. Pane Borecký vraťte se do Úval. Prosím.
Mě úplně stačí, že je pan Borecký radní za organizaci s názvem STAN (hlavní stan z filmu Pozor, vizita!) To vysvětluje jeho názory. A tihle by chtěli vládnout celé republice? NIKDY!!!
na MD škodí již osmým rokem sekta ANO. ti se už předvedli. nebo máte pocit, že dělají něco dobře? vyjma hrabání do spřátelených kapes?
Jednu věc bych našel: Koordinace na stavbě Žebovřeská II, kde to jde podle plánu, ŘSD a MM Brna spolupracují až nevídaně příkladně.
Sekta ANO neškodí stejně jako neškodily sekty jiných politických stran ovládajících po určitou dobu MD.
Škodí úřednický aparát nezávislý na SEKTÁCH …
no, pokud za 8 let si nedokáží udělat ani pořádek mezi pár sty úředníky, tak potes koste
Silnice přes Jíloviště je nesjízdná? Já jen že tam mají autobusy zastávku a ve Všenorech U Křížků taky.
Ale chápu, mají přece na kraji nedělat a rekonstrukce trati je zbytečná.
Ono jde hlavně o to, že jeden vlak by se musel nahrazovat x autobusy (linkami), protože silnice prostě vedou jinudy než koleje. Kdyby měl jeden autobus (respektive spíš linka), obsloužit všechny zastávky a stanice jako vlak, tak by to časově mělo smysl tak pro lidi nejdál z Černošic.
Expresní busy z Řevnic zřejmě nemají název expresní proto, aby se proplétaly ke každé zastávce. Jeden by si pod názvem expresní představil bus, který pobere Řevnice, Dobřichovice a tradá rovnou do Prahy.
Totiž kdykoliv se řeklo expresní bus NAD, tak jel z Brna až do Kojetína/Hulína bez vymetání zastávek mezi. Dlužno dodat, že byl rychlejší než rychlík.
Jinými slovy potřebujete několik linek náhradní dopravy, abyste nahradil jediný vlakový spoj. A to ani neberu v potaz, že minimálně ráno je Strakonická ve směru do centra pravidelně zasekaná.
Si v tý mapě, ze které evidentně čerpáte informace, zapněte i vrstevnice a street view. Všenory jsou čirý zlo, úzká klikatice, kde potkat náklaďák znamená skákat na chodník i s poměrně subtilním osobákem. A teď tam zkuste poslat počet autobusů odpovídající dejme tomu 8 ešusům každou hodinu. A pak tu máme prudce stoupající silnici na Jíloviště, kde městskej autobus vyvine tak 30 km/h, a která je vyhlášena problémy v zimním období…
Jojo – pane Borecký, jděte do hajzlu a spláchněte se…
Jak to bylo. „Přijde novej, mladej, ten se nezakecá“
Na současné infrastruktuře je řešení,
1) aby Spržel pořádně dělala výlukové GVD. Plánovaná výluka není důvod zpoždění – plánovaná výluka je důvod překreslit celou trasu vlaku(vyřešit všechny kolize, čekačky,…) Obrat není důvod zpoždění, důvod zpoždění může být něco, co bylo před obratem. Pokud se to nevejde, ok postupovat podle priorit (vlaky s nízkou prioritou nechat jet v noci)
2) Aby SprŽel trať aspoň trochu udržovala. Viz případ, kdy do napáječky v Chuchli praští blesk. SprŽel to „zkontroluje“(=byrokraticky odškrtne), napáječka je v pořádku a za pár dní vyhoří. A pak následoval výukový gvd s nesmyslnými časy (co nákladní vlak nestíhá).
„vlaky s nízkou prioritou nechat jet v noci“
– NEx má přednost před zastávkovýcm Os. Os tedy pojede v noci?
„Aby SprŽel trať aspoň trochu udržovala.“
– Ale asi jen trochu, protože velká rekonstrukce právě probíhá
Ano. Pokud se Os do GVD nevejdou, tak nepojedou (nabídne se jim čas v noci). Ale to má říct SprŽel při sestavování gvd, ne Borecký (IDSK, ROPID) kteří mají bojovat za své cestující.
Viz ten příklad s napáječkou, vážně takhle vypadá údržba? Že probíhá rekonstrukce je dobře, včera bylo pozdě.
NEx má prioritu, co se týče řízení provozu, nikoli prioritu ve smyslu přidělení kapacity, tam je to přesně naopak, jelikož Os je v závazku veřejné dopravy.
Jenže ta velká rekonstrukce probíhá ve chvíli, kdy je ta trať už léta rozpadlá. A rozpadlá je vinou desítky let trvající zanedbané údržby.
Zase ovšem na druhou stranu, to, že se to dělá teď, má i svoje plusy – kdyby to vyšvihli už před dvaceti lety, bylo by to nemlich stejný peklo jako to betonový koryto s občasným výronem kotasovský estetiky směr Benešov. Dobře si pamatuju projekty z tý doby, který počitaly s de fakto spojitejmabetonovajma PHS celým údolím Berounky, betonovejma antivandalníma přístřeškama a dva metry širokejma temnejma podchodama.
Tak to asi budou mnichovské expresy lůžkové…když budou jezdit v noci…
Měnírna v Chuchli vyhořela bezprostředně po úderu blesku.
PS. zapoměli jste na sloup v Černošicích, co spadl sám od sebe přes nástupiště na vlak..
Potom se urychleně vyměňovalo zemění a dávaly někde nové sloupy.
Tak nevím, natahat tam sedmi, osmi vozového soupravy Bmto, nebo prostě Elefentům vespod sebrat sedačky, aby se tam vešlo více stojících cestujících, jak to udělali třeba v Izraeli?
Kde ty bmto vezměte?..
V Německu v křoví by něco být mohlo.
nezapomeňte na muzejní jednotku Bpjo.
pravdou je, že vidět v kolíně jak jede osobák na havl brod či kam v podobě eso – Bmto – BDs, přičemž se takto dosahuje hlavně té nízkopodlažnosti, tak si dost ťukám na čelíčko…
ale jen i těch pár uvolněných vozů…nic neřeší.
Bmto bylo 50, vlivem neúdržby šly první do šmelcu snad 10-15 leté.
teď je jich max. 30, část asi neprovozní
Ona ta nízkopodlažnost je někdy nekompatibilní s technickým vybavením stanic. 😀 https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1229636.jpg&nmale=3&razeni=Vlozeno&poradi=sestupne&stranka=1
A brání něco fírovi zastavit tím o pár čísel vedle?
Dle sdělení jejich tiskového oddělení, to neumí.
Toto je od ČD Není však v silách strojvedoucích, aby se jim toto při každém zastavení vlaku zdařilo, neboť ne vždy je možné, aby ze stanoviště strojvedoucího při zastavování sledovali, zda je souprava již všemi dveřmi mimo snížené přechody.
Všemi dveřmi to ani nemusí být možné. Ale u reginy trefit se dveřmi nízké části by stačilo.
Nejsem fíra, pouhý cestující, který doprovází většinou někoho o berlích a tohle se opakuje celkem často, vzhledem k tomu, že zas tak často nepoužívám toto spojení. Takže buď to opravdu tak nejde, nebo mám neskutečné štěstí.
Tak že by konečně svitla naděje a někdo dostal rozum? Už jen interval 10 minut bez autobloku je naprostý nesmysl a k tomu při rekonstrukci a ještě když se mezi to má vejít rychlík, expres nebo náklad.
Náklad? A kam by tak asi jel?
Tam toho je…
Báboblok zase není o moc horší, než autoblok.
Ten báboblok je ale jednosměrný…
Ve správném směru hradla, proti srsti hlásky.
Kdo ví, jestli by se banalizovalo a dělal obousměrný autoblok – i kdyby tak ve špičkách předjíždění proti srsti nehrozí.
Autoblok není nemocný, nemusí se mu plánovat šichty…
A pokud se podaří naleznout/vyvinout přenos návěstních znaků na vzdálenost vyšší než 15 km…tak není co řešit…
Zrovna vliv autobloku je v tomto konkrétním problému relativně zanedbatelný. Problém je samozřejmě rekonstruovaný úsek Radotín – Smíchov (především jednokolejný úsek odb. Závodiště – Odb. Barrandov). Mimochodem v celém daném úseku je už automatické hradlo. 10 minutový interval tam od zahájení stavebních prací nikdy nebyl.
10 minut bude ve špičkách až po roce 2045, kdy už bude hotový tunel Praha – Beroun – dálkovina tunelem, příměsto po staré trati.
Formálně bude v okolí Prahy a Olomouce limit 96 párů denně, všude jinde (včetně Brno – Blansko!) 48 párů denně.
Hlavně, že se před několika lety kompletně rekonstruovala trať č.173 přes Rudnou a argumentovalo se tím, že se to dělá zejména proto, aby tudy pak mohly při reko trati č.171 jezdit alespoň některé odkloněné rychlíky na Plzeň (-Cheb, -Klatovy, -Domažlice). Přetahovat ty vlaky v úseku Praha-Beroun a opačně s lokomotivou nezávislé trakce a nebo místo jedné vlakové soupravy hnát třeba až do Plzně několik expresních autobusů s několika řidiči…. No nevím, nevím, jak to vychází po ekonomické a ekologické stránce…
Při řešení průšvihu způsobeném Bártou, jde ekologie a ekonomika trochu stranou.
Proč ještě není zavřený????
Myslím, že už bych to nechal vyšší spravedlnosti, než té světské.
Týjo, Bárta může za to, že na trati 170 autoblok je a na 171 není?
Ta 170 měla jít úplně jinudy. Za to může Bárta.
Třeba mimo Černošice 😀
Ano, přesně:-)
Jednokolejná trať 173 je na hranici propustnosti. Díky Arrivě , která se svými pravidelně zpožděnými dálkovými spoji způsobuje, že osobní vlaky mají nabouraný takt a jezdí opožděně. Zažil jsem zpoždění na trase 30 min +20 min a jen z důvodu, že nás předjíždí či čekáme na vlak vyšší kategorie této společnosti. Také při poruše jejich moderních souprav jsou některé spoje ukončeny třeba v Nučicích … pokud jedete dál ve směru Beroun, musíte čekat na další spoj. Takže prosím další odklonové vlaky ani omylem !!!
A ty R si tam Arriva vozí svévolně? Nebo jsou v objednávce a tím pádem je potřeba pokárat objednavatele, že objednal rychlíky tam, kde žádné jezdit neměly?
Arriva si R nevozí svévolně … nicméně objednavatel jaksi nepočítal s tím, že spoje R26 budou jezdit PRAVIDELNĚ opožděny a negativně tak ovlivní jízdní doby osobních vlaků, které si poté svá zpoždění předávají z vlaku na vlak po celý den. Určitě pamatujete dobu, že tyto spoje za dopravce ČD jezdili po trati 171 (170) , v případě potřeby byly odkláněny na 173. Na této vytížené a jednokolejné 173 R26 prostě z pohledu logiky nemá co dělat, jednoduché a prosté. Chyba konstrukce GVD.
173 byla opravena jako odklonová trasa, nejdřív se měla opravit 171 a pak zavádět na 173 víc vlaků.
Ano, pravdou je, že jeden z důvodů modernizace 173 byl požadavek na zajištění odklonů vlaků po dobu rekonstrukce 171 … ale nikde jsem nezaregistroval požadavek, že dokud se nezmodernizuje 171, nesmí se na trati 173 navíšit počet spojů. Také se připravuje modernizace trati 173 ( zatím tkzv. studie proveditelnosti ) – zvažuje se mimo jiné zdvojkolejnit úsek Praha Řeporyje – Rudná u Prahy z důvodů zkapacitnění trati a třeba zřízení odstavné koleje na zastávce v Nučicích, kde jsou některé spoje ukončeny a vrací se zpět do Prahy. Ve hře je i elektrifikace trati – trakcí 25 kV.
Což byla právě ta chyba. Využívá se to k jinému účelu, než pro jaký se rekonstruovala.
Ne tak docela … díky modernizaci se přistoupilo i k zřízení nových zastávek na 173 ( Jinočany, Rudná zastávka ) a tím došlo k významnému nárůstu cestujících. A také šlo o to, aby se uvolnily přeplněné silnice v lokalitě.. Trať má sloužit lidem a je dobře bez ohledu na stav 171, že slouží. Akorát modernizace trati měla být kvalitněji a hlouběji požadována tak, aby trať vyhovovala v delším časovému horizontu ( to je ta chyba ) – pak by nebyl problém pro odklonové vlaky ze 170, které jsou pro 173 zcela irelevantní. No a když vládl pan Bendl, ten chtěl… Číst vice »
Právě, že to byla tra´t na zavření, tak měla nejdřív posloužit k odklonům a pak jí začít využívat pro regionální dopravu.
Na zavření byla jen v úvahách pana Bendla, jenž po mohutntných protestech se snad poprvé v životě se dostavil osobně na průzkum a od chybného záměru neobjednat dopravu ustoupil … následně byla trať začleněna do systému PID a její potenciál ukazuje současnost … obecně platí. že pokud se na jakékoli trati neobjedná doprava,, trať nemůže být využívána a je na zavření. Je smutné, že Bendl, na kterého negativně vzpomíná v regionu kde kdo, měl moc tuto trať zrušit a lidé o zachování provozu museli silně bojovat. A v tom je velká chyba systému.
Bohužel politici moc dobře ví, že nová silnice jim přinese plno hlasů, ale skutečná rekonstrukce lokálky, bohužel daleko míň.
A p. Borecký na to navazuje.
Snad si pan Borecký přečetl petici na omezení dopravy, jež podepsalo cca 5500 lidí … já ho osobně považuji za diletanta, jež nemá v úřadu co pohledávat.
Co to je 5500 voličů 🙁 a problém je, že má ve spoustě věcí pravdu. Na kterou si zakládal přístup ČSD, ČD, SŽ(DC), ROPIDu, IDSK i MD , už dlouhé roky. Víte ono to bez rozvoje a rozšiřování nejde a u železnice jsme ustrnuli při krizi v třicátých letech.
A udýchané 845 tomu moc nepomohou…
No 854 k tomu ještě kvičely. Chtělo by to nové stroje ale kde brát a nekrást.
Pro 843 se asi už kšefty našly…a 842 se nikde neuvolnily…smůla…
To ale nejsou nové stroje, ostatně 842 jsou zčásti „zcizené“ právě z Budějovických rychlíků.
Díval jste se kde a jak vzniká zpoždění u R26?
Nedíval – a nevím , kam se přesně podívat … ale je to úplně jedno; pokud zpožděné dálkové vlaky vjedou na 173, tak rozhodí všechny spoje jak popisuji bez ohledu na to, kde a jak zpoždění vznikná. 173 je jednokolejná trať a zpožděné vlaky Arrivy jezdí jak ze směru Beroun, méně častěji od Prahy, …v tom případě osobní vlak směr Beroun musí zastavít třeba v Řeporyjích na 10 až 15 min, než se milá Arriva líně doplouží z Praha Smíchov do Rudné u Prahy … a pak můžeme teprve pokračovat dále do Rudné a modlit se, abychom zase nečekali na… Číst vice »
Ona ta R26 jede skoro pořád po jednokolejce, takže každé křižování se zpožděným osobákem, nebo rychlíkem, navyšuje zpoždění. Například S60 čeká na zasekanou R16 a jsme v bludném kole. 173, je sice odklonová trať, která je ovlivněna zpožděním na 171. Stačí se podívat občas na https://grapp.spravazeleznic.cz/
Hmm…v budoucím systému turnusových skupin to zas tak vadit nebude…tam se budou jízdní řády kreslit podle skutečného stavu. Mimo jiné i dle předpokládatelné náhradní soupravy/hnacího vozidla.
Grapp znám … tam je někdy i pěkně červeně … no v souvislosti připravovanou rekonstrukcí žst. Praha Smíchov vznikne u obratiště tramvají ve směru na Barrandov provizorní zastávka, kde bude linka S6 po dlouhou dobu ukončena … a zároveň bude výchozí stanicí do Berouna přes Rudnu u P. Nevím, zda projektant plánoval, že by v době mimo špičku zajížděly soupravy od ukončených spojů na výhybnu Prokopské údolí, aby mohla projet linka R26 … ale protože je to jednokolejná trať, tak se asi R26 bude muset vrátit na trať kolem Berounky ( je to jen odhad … ).
Podívejte se teď na 7914 a jak ovlivní R 1171, protože R 760 je seklá.
Tak dneska to vyjde fifty fifty.
Pak je na Boreckém, aby si vyřval na SŽ, že zpožděný Arriví vlak nebude nabourávat jízdní řád vlaků PID a když, tak za každou minutu zpoždění vlaků PID zaplatí SŽ „pokutu“ 1 000 Kč ….
R26 je také integrovaná, takže by to platilo i obráceně.
No to je silné sci – fi … pan Boreckého situace 173 x Arriva vůbec nezajímá, maximálně informaci veme na vědomí a tín to skončí.
Od toho má lidi, které to má zajímat.
Dle mého názoru 10 minutový interval vlaků (osobáků) na 2 kolejné trati nemá co dělat, ten je dobrý, pokud je trať 4 kolejná, což v tomto případě u nás bude, pokud se někdy u nás dočkáme tunelu Praha – Beroun. Redukovat rychlíky mi nepřijde moc dobré řešení. Ono i 15 minutový interval osobáků na 2 kolejné trati, kde se ještě musí vejít rychlíky a náklady je docela mazec, když vypadne zabezpečovací zařízení, nebo mají vlaky zpoždění.
Bylo by také dobré, aby se u nás nestávalo pravidelně to, že když je bouřka tak, aby každou chvíli nebylo v poruše zabezpečovací zařízení.
Na dobře postavené/zrekonstruované dvojkolejce s dostatkem míst pro předjetí by neměl být interval 10 minut pro osobáky problémem. Stále by tam mělo zbýt 6 časů za hodinu pro R/Ex a náklady. Jen by ta trať musela být dobře zrekonstruovaná, v tom bude kámen úrazu.
Jen by mě zajímalo, zda v Německu, nebo Rakousku mají také tolik poruch zabezpečovacího zařízení, nebo trolejového vedení jako u nás? A to tady u nás nemáme tratě přes Alpy.
Proč zrovna tyhle dvě země? O čem to má vypovídat?
Je to sice historie, ale součástí těch zemí zemí jsme byli. „Rakušané“ jsme byli, když se tratě stavěly. V Německu byly některé trati v době, na kterou nemáme pěkné vzpomínky.
No tak třeba v itálii mají jeden velmi dlouuuuuuhý železniční tunel a jeden méně dlouuuuuhý přes Apenini (Boloňa – Florencie)
Stejně tak soustavu dálničních tunelů včetně jednoho velmi dlouuuuuuhého také pod Apeninami (dálnice A1 Boloňa – Florencie) – jel jsem tím a je to „mazec velebnosti“
Možná. Ale zcela nepochybně to umějí daleko rychleji řešit
Padlo zz = myslíte, když bába z bábobloku musí na velkou…
Co dělá bouřka s elektromechanickým zabzař?
Pokud vím, tak hlavní mechanismus je mechanický – takže ty následky nebudou tak drastické (leda že by se tím poškodil drátovod)
Pravda je, že u autobloku (nebo nějakého jeho vylepšení) to bude horší.
A to třeba tak, že by návěstidla byla pouze v zastávkách a stanicích, mezi nimi balízy. A na monitoru v EJ by se tak zobrazovala vzdálenost k nejbližšímu návěstidlu, ale tím i k nejbližší zastávce. Prostě takové AVV „na ruku“…
Ale co kdyby blesk uhodil do balízy ECTS?
Tohle je nějaká představa z dob mechanických návěstidel a telefonického dorozumívání, ne? Moderní dvoukolejka může mít interval následných vlaků kolem 2 minut (se zabezpečovačem patřičných kvalit). Proložit rychlou a pomalou vrstvu je složitější, ale kolem 5 minut by to mělo jít. Na Beroun není nic co by dvoukolejka nezvládla. To že tam je prachmizerné předpotopní zabzař je problém.
Dvoukolejka, tři vrstvy, rychlost 285 km/h, interval tři minuty…
https://global.jr-central.co.jp/en/info/timetable/_pdf/210901_0930.pdf
10 minutový interval je mimo jiné vynucen tím, že vlaky v intervalu 15 minut nemohou mít 3×471, protože SŽ necítí potřebu udělat delší perony … na Smíchov se vejdou, ale na HLN už bude problém … 9 vozidel se nevejde na rozpůlené „nástupiště“ k cestovému návěstidlu …
Ona celá ta infrastruktura v té oblasti je dost mizerná. Na Prahu dvě úzké silnice táhnoucí se kilometry mezi domy a končící na ucpané Strakonické, případně možnost objet je po jiných úzkých a delších klikatých silnicích v okolí. Jediná hlavní železniční trať sloužící i dálkové dopravě, sice celkem rychlá, ale obrovský průšvih, když se něco pokazí. Člověk by čekal, že budou mít snahu s tím něco udělat, ale tam zřejmě nemá šanci nic projít. Částečně i kvůli konfiguraci terénu, ale především kvůli místním lidem. Jediné, co by prošlo a na co se spoléhá, je tunel z Prahy do Berouna, který… Číst vice »
Jo Geopark Barrandien, není Polabí, tam se ta doprava řeší snadno a levně. Tady je to složité a drahé.
Ano…bude to složité…vyrubat 4,2-5,6 milionu m3 kamení…
Ale je to přímo urgentně nutné…
Všichni vědí že výstavba tunelu do Berouna bude na dlouho a bude stát ranec peněz – ale jednou se musí začít!!!
Hlavním problémem není ani tak to, že to bude drahé, ale to, že se všichni zúčastnění doslova bojí toho, že tam budou krasové jevy ´tedy že se prokopou tím vápencem do soustav podzemních řek a krápníkových jeskyní !!!
A já vidím další problém v tom, že se všichni drží strašně přizemi a provozní rychlost je plánována (při odhadované životnosti nějakých 150 – 200 let) při takhle drahé stavbě pouze na 200 Km/h … to mi hlava vážně nebere..
Ale kdepak nemusí začít. Pokud klesne mobilita, tak se to vejde k vodě.
to bude super atrakce. pendolinem do podzemní stanice….Mořina-jeskyně. tam prohlídka krasových jevů a pak hezky výtahem na povrch k Velké Americe
Ehh?
Z výchozí zastávky Praha hl.n. se bude zastavovat až v Berouně…a pak:
R: Zdice, Rokycany, Plzeň, Nýřany, Staňkov, Domažlice, Česká Kubice (= cílová stanice)
Ex: Plzeň, Česká Kubice (= cílová stanice)
Tak jestli tam má nějak rozumně jezdit i náklad, tak to větší rychlost jak 200 km/h moc nevidím. Ono navíc by bylo asi dost těžké prosadit větší rychlost, když hlavní směr z Plzně směrem na Domažlice bude taky na 200 km/h (a to navíc jen částečně), o trati na Cheb škoda mluvit a u úseku Plzeň (Ejpovice) – Beroun je také dost nejasné, jestli vůbec nějaká lepší trať pro dálkovku někdy bude a s jakými parametry.
Když bude 24 párů dálkoviny denně (8 párů Ex, 16 párů R), tak bude místa pro náklady habaděj.
A mezi Os v intervalu 10-30 minut (špička vs. sedlo) se nějaké to místo taky najde…
Něco Vám tam chybí R+Sp via Příbram a možná nějaký soukromník via Plzeň.
Do Příbrami atd. je to jen kousíček z Berouna do Zdic.
A se soukromníky nepočítám z logiky věci. Leda právě v nákladním provozu…
Ale tunelem, budou muset i Příbramské R a Sp. Soukromník (RENFE, Jančura, ARRIVA) si také nenechá ujít rychlou trasu do Plzně, obdobně jako si nenechal ujít Ostravu.
No a co že se prokopou do krasu…tak se udělají skleněné stěny, na krápníky světýlka…a aspoň bude ta čtvrthodina jízdy z Prahy do Berouna zajímavější…
Problém by byl jedině v případě, že by ta podzemní řeka byla nad trasou tunelu…
Vy jste asi spadl z višně, jak byste asi chtěl udělat 4 koleje odb. Závodiště (Velká Chuchle) – Smíchov. Současně sledovaná varianta novostavby trati Smíchov – Beroun v podobě tunelu Tachlovice je v pořádku, ale naneštěstí hned tak nebude, vzhledem k tomu, že se opětovně otevřela relativně nedávno.
Jedna malá výhrada: „jediná hlavní železniční trať“ slouží přece dálkové dopravě a teprve pak i místní dopravě. (Samozřejmě dálková doprava si může najít jinou trasu a tu původní pak přenechat dopravě místní.)
Co raději přidat do JŘ trochu rezerv? To se obecně u opravách u nás moc neděje…
A dále pak ty „rychlé“ obraty – např. 8816 na 8823 má v Berouně 8 minut, zpoždění na příjezdu za posledních 7 dní podle Babitronu v průměru 11 minut. K tomu není co dodat…
A jaké byly příčiny zpoždění 8816?
Sám si můžete ověřit, že zpoždění se zvyšovalo především mezi Smíchovem a Radotínem, tj. v místě stavby.
Schválně se ještě podívejte na tentýž vlak v JŘ 2015, kdy se určitě ještě nestavělo… a uvidíte téměř stejnou jízdní dobu (Smíchov-Beroun 43 vs. 42 minuty, s dílčími změnami).
Jaký by mělo smysl přidaní rezerv? Už teď je jízdní doba prodloužená, další prodlužování by jen způsobilo zbytečné čekaní osobáků, kterým se problémový úsek podaří projet bez čekání. Když už tak zvýšit dobu na obrat, což by si ale vyžádalo další soupravu.
Hlavně pro každou změnu ve výluce mít vyjezditelný GVD.
Pomalá jízda – tak se prodlouží jízdní doby. (Žádné „nepředpokládané“ pomalé jízdy řešené dispečersky, trvající týden)
Jednokolejka – tak se to poskládá, žádné navýšeno zpoždění o 0-10 minut.
1) prodloužení obratů > jezdit přes obrat (38 minut) by znamenalo další EJ, která se promítne do ceny, kterou kraj (lakotný Borecký) by musel zaplatit
2) nedostatek EJ 471
– jednak daný tím, že se objednalo málo EJ, stratégové ČD nepředpokládali nárůst přepravních pořadavků
– jednak tím, že přesun z Ostravska je politicky neprůchodný (jediná možná náhrada 460)
– jednak tím, že objednat další EJ (671) provozně kompatibilní s EJ 471 nelze – VŘ zamázne ÚHOS … na základě protestu jiných výrobců … neschopných vyrobit provozně kompatibilní vozidlo …
1) To není věc SprŽel, SprŽel prostě udělá vyjezditelný GVD. Pokud nic důležitějšího nemá zpoždění, budu mít postaveno tak abych já dojel na čas. Pokud něco jiného má zpoždění, nakopat viníka.
2) Nemožnost 671, kdo řekl, že to a) musí mít stejný dopravce b) musí to být kompatibilní.
Obce okolo 171 už mnoho let sabotují rekonstrukci 171 a teď, když by měly nést důsledky svých obstrukcí, tak kraj volá po omezení dálkové dopravy. Přijde mi to jako těžko uvěřitelná drzost. Jen ať si přípražští teď užijí boreckého expresní busy. Šťastnou cestu. PS: Pokud někdo v dohledné době počítal s tunelem, tak nemohl být zcela zdráv
Co to melete osobo ? To jako že když obce nesouhlasí s přístupem SŽDC „my si tady u vás něco postavíme a vy nám do toho nebudete kecat“, to je u vás sabotáž ?
je ale pravdou, že kus viny na tom různí ti černošičtí mají…ono když se banda (polo)pomatenců potká s jinou bandou dementů, tak výsledkem nemůže být nic jiného než fenomenální bordel
Jak obce sabotují rekonstrukci?
Když Černošice odmítly kilometry modrého zábradlí, a SprŽel jim jako druhou alternativu dala projekt kterému lze dát stejně výtky?
Máte úplnou pravdu.
Až na to, že ten, kdo to zdržoval byla SŽDC (možná i dokonce jednotné ČD). Obce jen rozumně připomínkovali návrhy projektanta. Ale to je evidentně váš problém, že píšete o něčem, o čem vůbec nic nevíte.
S expresními autobusy z Dobřichovic a Řevnic to bude složité – příští rok má vypuknout rekonstrukce Barrandovského mostu, takže čekám Strakonickou zaseknaou až na Zbraslav. Jedině že by byl tak všeřešící ten budovaný třetí pruh…
Nemusí být až tak „expresní“. Stačilo by přidat zrychlené spoje na linku 311, bez závleků do Mořinky, Mořiny, Bubovic aj. Z Řevnic na Zličín by to mohlo být 45 minut. Pro lidi, co mají cíl někde na Praze 13, nebo podél trasy B metra, by to byla varianta.
Na Strakonické se už nějaký ten pátek staví separovaný buspruh tak, aby šlo zachovat 2 pruhy pro auta.
Postavili si domy u dálkové trati a diví se, že tam jezdí dálkové vlaky, zabírají místo na trati a dělají hluk, že je trať občas třeba zrekonstruovat a modernizovat a s tím jsou spojené další potíže.
Mimochodem, když už je ta trať pro ně tak důležitá, měli by raději pomáhat a spolupracovat při jejím dalším rozvoji. Pokud ho naopak ještě převážně sabotují, pak se nemohou divit.
Kdo, co? Není problémem spíše urputná snaha správy řešit vše pouze technokraticky (litím betonu a sázením bariér)? Schůdné řešení je v případě této trati celkem zřejmé.
Jaké? To že tam nechtějí Cargo? Magoři?
Zřejmé? Na tunel zatím zapomeňte.
Tak ať si na něj milé obce přispějí. A uvidíme, zda stále budou chtít tunel.
Před 160 lety tam byl jen prales a pár jeskyních lidí, samozřejmě žádné vesnice a ani domy…
Co jste měl za známky z dějepisu?
No…zas tak moc se nemýlí. V roce 1900 bylo např. v Černošicích 674 obyvatel a 117 domů…
A obdobně Dobřichovice a Všenory…
I ten Karlštejn tam přitáhli, aby mohli otravovat železničářům život!
Hmm…a protože je už tehdy sejřili turisti, tak se k hradu jde ze všech stran do kopce…a z nádraží 2 km a 89 m převýšení… 😀 😀 😀
A nejsou to takové ty obce podél trati, které vymýšlely nesmysly jako podmínky modernizace?
Proč nesmysly? Vy byste si nechal líbit u baráku cokoli, byť řešitelného jinak a možná pro všechny lépe?
Vy jste si tam ty baráky koupili, že tam je ta železnice.. Pokud ne. Je milion jiných lokalit.
Podél té trati bude mnoho lidí, kteří tam po několik generací žijí ještě před nějakými kolejemi. Tahle arogance a tupost mě vždycky dokáže překvapit, před 150 lety totiž všude byli jen pralesy a jeskynní lidé.
A hlavně – ten blahobyt mít odvoz do školy/práce za rohem…
V Oslí je volno a bez železnice 😀
A co jako? Stavební zákon pro Spržel neplatí, že nemusí jednat s majiteli dotčených parcel?
Docela by mě zajímalo, co by přesně obce měli z blokace rekonstrukce. Tím by naopak škodili sami sobě. To, že nepřijali hned první blbost, kterou byl schopen projektant vymyslet opravdu ještě není blokace.
Jako nezainteresovaný pozorovatel z druhé strany republiky se zeptám, zda by mohlo být řešení začít paralelně stavět 3. kolej. Dle mého to má smysl, pokud je trať extrémně vytížená, jsou tu jistě nějaká ale..?. Finance neřešme.
nemohlo. neni kde.
Není místo. Řešením je jen tunel Praha-Beroun, který je ale v nedohlednu.
A kraj ho nemá ani v prioritách, aby na jeho stavbu tlačil.
A proč by měl celostátní železnici pro mezinárodní spojení řeišt kraj? To se snad mají skládat v Kojetíně na druhou kolej Brno-Přerov?
On na to v Kojetíně Olomoucký kraj netlačí? Tak si to najděte zde https://www.kidsok.cz/wp-content/uploads/2019/10/Pl%C3%A1n-dopravn%C3%AD-obslu%C5%BEnosti-%C3%BAzem%C3%AD-Olomouck%C3%A9ho-kraje-2019.pdf
Kraj by to měl řešit. Původně dálková železnice by uvolnila trasu pro příměstskou železnici. A pak, možná i lidi z Řevnic někdy pojedou mezi Brnem a Přerovem.
Tunel nic nevyřeší, to by v něm nesměla jezdit žádná nákladka a navíc má jen 2 koleje..už v návrhu, tak jak je dnes, je tam plánována úroveň kvality dopravy riziková, tj. bez volné kapacity pro budoucnost se všemi budoucími zpožděními dopravy, co tam pojede.
Natáhne na sebe novou dopravu a situace bude stejná jako dnes akorát se vyhodí 50 miliard nebo kolik – vůbec se nedivím, že to kraj nepodporuje – naopak – chová se velice rozumně.
Proč by v něm nesměly jezdit náklady? Není to spíše naopak? Dvě koleje navíc nestačí a přitom vadí natažení další dopravy? Chápu, že pokud ji současně neubere ze souběžných silnic, je přínos sporný, ale…
50 miliard, to se na těch Plzeňských rychlících o pěti vagónech nevrátí ani v roce 2500..
No jo – ale v období, když už bude D5 samý výmol a ještě se za to bude platit to bude víc než 5 vagonů. Spíš tak 10-15…
To už spíš z dvou kolejní a z elektrizují vedlejší trať..
A proč by v něm jezdit nemohla?…
Kapacity budou mraky…
Není místo a NIMBY. Mají se stavět dvě další (Tachlovický tunel), ale kraj to jako prioritu nemá.
tunel hlavně není ten, kdo by měl tunel stavět či plánovat. od toho tu máme dobrou správu a půlministerstvo
Plánovat a stavět ne, podporovat ano.
Tady jsou jmenované stavby, které kraj potřebuje https://www.facebook.com/petr.borecky.3/posts/10216502699479601
3. kolej vám v běžném provozu nic moc nevyřeší – v jednom ze směrů jízdy v každou konkrétní chvíli zůstává k dispozici jen 1 kolej.
Když už, tak 4 koleje – ale s tím se počítá (kdy 2 nové koleje povedou jinudy).
Tak například to skvěle řeší výluky. A to že v jednu chvíli v jednom směru je jenom jedna kolej vadí konkrétně čemu? Ta třetí kolej je skvělá na spoustu věcí, například předjíždění pomalých vlakú těmi rychlejšími. Než se postaví tunel, tak přibude hodně cestujících na této trati. Náklady taky všechny tunelem nepojedou. I ten tunel bude občas zavřený respektive provoz omezený na jednu kolej.
Jak píšou ostatní, trať vede v údolí podél řeky mnohdy v husté zástavbě. Problém je též na koridor nízká rychlost. Nejlepším řešením je skutečně ten tunel, škoda, že se to z Víta Bárty hodilo pod stůl, mohlo to být již dávno hotovo.
Haha a 6 krát dráž s mnoha problémy.
Cena byla 33 miliard včetně Berounského nádraží.
Dnes je plánován méně ambiciózní projekt za 50 miliard bez Berounského nádraží, které je řešeno zvlášť
Ta třetí kolej by se hodila hlavně přímo v Praze a pak těsně u Prahy. S tím místem je to tam horší, ale když se chce, všechno jde. A hodila by se i v případě postavení tunelu do Berouna.
Pár postřehů: Když Radotín zoufale volá po posílení 244, je ticho. Nezastavující Ex6 si natáhly poměrně dost cestujících. (Rychlost je tím, co lidi zajímá.) Takže je zredukujeme? Chytly se i přidané spoje v okrajových časech. Jančura osekal žluté autobusy mezi Plzní a Prahou téměř k nepoužitelnosti. Přesedání z Ex v Berouně do náhradních autobusů vedených po dálnici se nabízí. Ovšem s dvojím rizikem: stojící D5 před Prahou, ev. tradiční špunty na D0 (+ průjezd Prahou), ochota cestujících tento přesedací cirkus podstupovat. Poberouní utíká z vlaků, domlouvají se spolujízdy, kolabují kvůli tomu Všenory (jezdí se horem, ví se, že přes Radotín… Číst vice »
nechat přesedat dálkovku do busu, než se vyřeší rozpadající se 171, to ji rovnou zruste. a zasypejte i ejpovicky tunel. 2 vlaky za hodinu na plzeň jsou sice možná zbytečný luxus, ale zrušit mezinárodní expres asi úplně nejde a nechat ho zastavovat ve zdicich taky ne. max spojit soupravy a odvésit/zavesit rychlík v berouně. expres by měl minimálně +10… dle mého ma smysl přesunout R26 na hrbatou (pokud to ten klumpr vyjede), jakkoliv tohle moc nepomůže. a asi udělat maximum pro možné prodloužení souprav (např i provizorní prodloužení peronu, kde by to šlo) aby méně často jezdící spoje (např. po… Číst vice »
Jinak ta R26 je někdy to jediné co jede včas Z Prahy do Berouna 😀
Přesunout R26 na hrbatou? Vždyť už tam jezdí!
Asi překlep s R16.
ok, pak správně. naposled jsem tím jel někdy vloni (tuším) a to se jelo po 171
Měl jsem dojem, že R26 už po hrbatý jezdí, ne? Pravidelně potkávám rychlíky do Budějc v Rudný.
Ano, jezdí … bohužel a kvůli těmto spojům jsou zpožďovány osobní vlaky Praha – Rudná – Beroun. R26 na 173 byla chyba.
Tak ještě se ty spoje mohly zrušit úplně (z Prahy do Berouna). Na 171 holt není kapacita (zvlášť ve špičkách pracovních dnů).
Chybějící kapacita 171 není problém 173. která je hojně využívána. 173 je navíc přetížená díky R26, které jezdí opožděně a díky jednokolejce 173 je pro provozovanou osobní dopravu problém – opožďuje provozované spoje … další odklony nejsou žádoucí. Nejméně bolestivé řešení je trasovat rychlíky jen v úseku Plzeň – Beroun s přestupem na rychlíkový BUS do Zličína k metru. Ale rozhodně není řešení přenášet problém tratě 171 na tratě jiné. Navíc se připravuje rekonstrukce žst. Praha Smíchov a spoje 173 budou ukončovány a výchozí z provizorní zastávky umístěné cca 2 km od stanice u obratiště tramvají … tudíž žádný odklon… Číst vice »
Zastavovat expresy ve Zdicích by jistě šlo, když už staví i v Holýšově (integrované do IDPK), za čárou pak v dírách jako Cham,, Neufahrn nebo Freising (tam už aspoň bez integrace), často i Regenstauf a Maxhütte-Heidhof. Úsek Schwandorf-München pak jezdí spojené se soupravou RE 2 z/do Hofu, celá manipulace tam trvá do 10minut.
Jistě, zbývá ještě paragraf 1..
Beroun, Zdice, Hořovice, Kařez, Rokycany. A jste minimálně +15min, možná i +20min
Samotné Zdice nic neřeší.
A co takhle opačně – co kdyby R zastavovaly mezi Smíchovem a Plzní jen v Berouně, Zdicích a Rokycanech?
To by přineslo naopak 15-20 minut zrychlení?… 😉
dost možná ano…to ten expres tahají jiné mašiny než rychlík? vše dle mého 362. a vagony jsou i na rychlíku tuším bmz, takze stejna Vmax
Myslíte, že zrušením dvou zastavení s minutovým pobytem (+ přirážka na zastavení a rozjezd) zkrátíte cestovní dobu ze 43 minut o 15 – 20 minut ? Zastávkový osobník jede 63 minuty …
Zdvojený Elelefant má i se stojícími někde k tisícovce cestujících, to tam vážně během během jednoho rána převezou celé okresní město, když je tedy takhle zaplněná i silnice?
Se podívejte na jiné aglomerace ve světě, jezdí tam i mnohem kapacitnější soupravy.
Když ten zdvojený elefant přijíždí v ranní špičce do Prahy, tak se v něm běžně i stojí, kolikrát je i skutečně narváno. Samozřejmě že nejede takto plný už z Berouna, cestující sbírá postupně. Když tu kapacitu dvou slonů rozdělíte na jednotlivé obce a města podél trati, tak to zas tak velké počty na jednu zastávku/stanici nejsou.
Pokud by tam byl strojený ešus, tak aby se nesardinkovalo v intervalu 15 minut, ale to by SŽ musela natáhnout perony na 250 metrů ….
To je ta síťovitost železnice. Síť, která není.
Právě, není. A namísto jejího doplnění přidáváte silnice, když už ta auta není pořádně kam cpát. 🙂
Borecký tam jezdí co 10 minut:-) a chce omezovat rychlíky:-)
Ať si jezdí tím svým slavným skvělým busem:-) Má tam tu „dálnici“ přece kolem.
Zvlaštní je, že je to páteřní trať na západ. A nikdo ji není 2022 po nevím 50 letech zmodernizovat ani do původní stopy.
A nikdo ejhle nečekal, že se rozpadne.
to byli asi nějací saboteri…co ji rozpadli.
prostě lhaní a propaganda…realitu nezmění.
Nikdo to není chopen zmodernizovat? A ta probíhající stavba je teda co, přesně?
STAN Borecký jezdí vlakem z Úval ….
Když se může na rok zavřít Blansko-Brno, proč by se na rok nemohlo zavřít Praha-Beroun 🤔
Blansko – Brno se v dálkové vrstvě objede přes Vysočinu. Jak se objede Praha – Beroun? Kudy se dostane rychlík z Prahy do Plzně?
Přes Rudnou samozřejmě.
Na které jaksi nebyla zvýšena kapacita…
Jste si vědom, že se jedná o jednokolejnou trať? Že po té jednokolejné trati jezdí dva páry osobáků za hodinu, jednou za dvě hodiny rychlík a někde mezi tím nákladní vlaky s kamení z dolů? Jak na tu jednu kolej chcete nacpat další vlaky?
Jo, tady je jasně vidět jak nám chybějí Kralovice – Mladotice 🙂 Hned by bylo Praha – Plzeň vyřešeno.
Akorát že ten problém není u Plzně, ale naopak u Prahy. Teoreticky jde s vlakem dojet do Berouna, střihnout do Rakovníka a pak to vzít vrchem přes Kladno a Mladotice – Kralovice na to nejsou potřeba.
Tak to určitě. Kralovice – Mladotice by to spasily. Jen expres Praha – Plzeň přes Mladotice by už s jízdní dobou 3 hodiny nebyl jaksi expresem. To by se rovnou mohlo přes Blatno s úvratí.
Praha – Plzeň ne, ale Rakovník – Plzeň nebo Praha – Plasy ano.
Tak frekvence cestujících na trasách Rakovník – Plzeň a Praha – Plasy je tak velká, že by se to určitě skvěle vyplatilo, kdyby tam jezdilo lidí na jednu 810 za 2 hodiny (a to jsem optimista).
V Plasech by chěl žít každý! Kromě mě teda.
přes hrbatou
Hrbatá je ráda, když obslouží osobáky a rychlíky do Budějovic… odpoledne tam občas už teď vznikají pěkná zpoždění…
Leda tam ty osobáky na nějakou dobu zrušit do autobusů.. Mnohem reálnější, než dálkovinu.
Ale pirátský kraj radši bude rušit dálkovou dopravu, protože lidé dojíždějící z dálky je nevolí. A budou křičet, žer za to může Havlíček.
Kraj nekřičí, že za to může Havlíček. Zkuste se místo konzumace koblih naučit číst.
Jaká je příčinná souvislost s cukrářským výrobkem -kobliha ….
Nezbláznil jste se ??????
Opačně – naopak se zruší 380…
V té 814, později 844 se těch pár důchodců ztratí…
Expresy přes Rudnou (s posílením přímými vozy do Plzně), rychlíky jako NAD v úseku Praha – Beroun.
Jednokolejná , přetížená trať. Mrkněte na GVD – jak chcete nacpat sem ještě expresy ???
Co takhle za expres připojit R26 s rozpojováním v Berouně/Zdicích? Spojování vlaků ČD a Arriva už funguje v Pardubicích – liberecké rychlíky + regína do Chrudimi, tak proč to neudělat i tady? Die Länderbahn přišla o rychlíky Mnichov – Lindau, takže by uvolněné lokomotivy mohly jezdit na mnichovských expresech až do Prahy – nebylo by třeba přepřahovat v Plzni a tím pádem by se spojováním a rozpojováním (tolik) neprodloužila jízdní doba expresů. Ale třeba si to představuju moc jednoduše. 😀
Jako v motorové trakci jezdit aus Schwandorf bis Prag … A kdo to bude platit ?
oklikou přeš Budějice nebo třeba přes Cheb
A za ten rok by se tam stihlo udělat úplně všechno od Smíchova až po okraj Berouna?
kdyby se chtělo, tak za rok a půl ano. jenže toby:
a) se muselo chtit
b) musely na to být papiry
c) muselo by být vysoutezeno
d) a jinde v síti by se nesmělo nic většího dělat (kapacita firem)
vzhledem k tomu, že a)-d) nehrozí ani teď ani za pět let, tak vše pouhá teorie
Stejně se to na „chvilku“ zavře až se bude dělat most přes Berounku.
Tohle by mě zajímalo, je už nějaký plán?
Plán asi bude, ale radši ho nikdo ještě nezveřejnil.
Starý sundají a dají tam mostní provizorijum a budou stavět nový, můj odhad.
Proč tak složitě? Vedle se postaví nový, ten se pak vymění za starý.
Vedle se postaví jednokolejné provizorko, zřídí se výhybny pro přejíždění na most, pak se „vymění“ mosty (starý > nový) a následně se převede provoz na nový most ….
Tak nějak to dělali v Uhrách za Szolnokem směr Drákulaland.
Takou blbost vymysli jen SZ
Ono to tak i dopadne.
Ale minimálně v mých poznámkách to bude stát za to:
Praha hl.n. odjezd 80 km/h
skrz nádraží Praha-Vyšehrad 75 km/h
Na vyšehradském mostě 110 km/h
Smíchov – Černošice 160 km/h (cca. 13,2 km)
Černošice – Mokropsy 115 km/h
Mokropsy – Dobřichovice 130 km/h
Oblouk před Řevnicemi 100 km/h
Za obloukem 95 km/h
Před Zadní Třebaní 105 km/h
Před Karlštejnem 95 km/h
Karlštejn – Srbsko 130 km/h
Pod Tetínem 125 km/h
Vjezd do Berouna 100 km/h
Z HLN máte pomalé veksle – viz rychlostník; skrze
je jen 60 ZV 400 metrů, lze krátké prostorové oddíly,
i za 75 na 110 na most na několika desítkách metrů rychlost nezvýšíte, tím spíše, že na Smíchově zastavujete … v opačném směru ze Smíchova se na 110 nerozjedete, abyste brzdil na 75 ….
Zrovna v případě Blansko – Brno nebyla reálně jiná možnost (v tunelu jsou obě koleje). Navíc, jak už bylo zmíněno, to alespoň dálkovka může objet přes Vysočinu. 171 objedete maximálně po D5.
Jedná se o tranzitní koridor celoevropské důležitosti, a proto by kraj měl být příliš malý pán na nějaké požadavky na omezování. Pokud něco omezt, tak osobáky na 20 minutový interval, a šmytec.
tak. ať si postaví svoje koleje 🙂
Jasně. Jezdí tím lidi. Ti si nezaslouží nic dobrého. Vždyť do té Prahy můžou dojet jinak…. třeba na kánoi po Berounce…
Je nutné snížit počet cestujících. Mobilita v současném rozsahu je neudržitelná, poslechněte si pana Boreckého. Mobilita je drahé zboží a pro nízko a středně příjmové skupiny, bude luxusem.
Ale plýtvat energii přesouváním přepravních proudů na silnice, to jo.
Veškerá mobilita, tedy i ta na silnicích. Poslechněte si to v čase 11:10. https://youtu.be/exHY9o631wY?t=670
Při stávající ceně bytů ve městě je bydlení někde opodál a dojíždět stále výhodnější.
Zatím, ale nemá to budoucnost. Řešením je aditivní výroba, sdílená realita a další části průmyslu 4.0, proč přesouvat lidi, když jde přesouvat myšlenky a materiál.
“ když jde přesouvat myšlenky a materiál.“
Nepíšete o kus vedle VEŠKERÁ mobilita?
Ano omlouvám se veškerá mobilita lidí.
Přesně tak. Je to otázka priorit. To si musí každý rozhodnout sám.
Tak to čeká trať 260 velká konjuktura, když vezmu, že Brno (a Ostrava) budou v regulovaném nájemném ve IV.kategorii (tedy bez omezení).
Naopak Praha bude v I.kategorii, tj. do 150 Kč/m2 měsíčně… 😀
On neví, co kecá.
No rozvoz vzduchu autobusy za 17 milionů ročně opravdu oželíme… 😀
Říkám, že na jeho místě by měl být úplně někdo jiný.
neříkejte dvakrát, kánoe v ZDO, rafty místo rychlíku, ještě to nějaký debil zavede
a P+R na náplavce
Když může být u dálnice (přestup auto, bus), tak proč ne u vody.
No to není vůbec špatný nápad, využít Berounku. Když se může jezdit lodí do Podolí a Bráníka.
Celoevropská důležitost je těch pár prázdných vlaků na Mnichov. Když by došlo k dočasnému sloučení Ex a R, tak se nic nestane.
Ne, žádný Ex není prázdný v úseku Praha-Plzeň. A ty co jedou na Cheb jsou relativně dost vytížené i za Plzní.
Řešení je dočasně osekat některé Os a nahradit je NAD i když to vzhledem ke stavu silniční infrastruktury není ideální řešení.
Jsou to vlaky, které tahají 4 vagóny. Proč to dočasně neprodloužit na 8 vozů se zastávkami rychlíku (tj. Beroun, Hořovice, Kařez, Rokycany)? CityElefanty jezdí často na Beroun ve dvojicích, což je celkem dost autobusů a úbytek pohodlí. Lidi to odnaučí cestovat vlakem.
A to by nešlo, když jedou max. do Plzně raději přiměřeně posílit normální rychlíky do Klatov?
A zrušením mnichovských expresů uvolnit tu kapacitu?
Leda osekat interval 15 minut, ušetřenou EJ posílit zdvojenou, ale to by se SŽ musela DOKOPAT na perony dlouhé 250 metrů, i kdyby je měly udělat z PRKEN jako kdysi provizorní GYMNAZIÁLNÍ na 120 v Dejvicích … (nebo jak se ta zastávka jmenovala) – stavěl METROSTAV ….
Jízdní doby po silnicích to neumožňují. Jsou násobně delší než u vlaku.
Pan Borecký opravdu dokazuje excelentně svoji odbornost. Expresní autobusy z Řevnic a Dobřichovic? A kudy? Přes Radotín nebo po Strakonické? Pan radní by si měl dát obklad na hlavu.
Je otázka zda je to z hlavy pana Boreckého. Ostatně páteřní linky plánuje kraj po Strakonické dlouhodobě, protože není schopen prosadit spojení třetího největšího města kraje po železnici, tak aby bylo rychlé a kapacitní. P+R Dubenec je přeci plánováno už celkem dlouho.
A jak byste si představoval to „rychlé spojení třetího největšího města kraje po železnici“ v konkurenci funkčního spojení po D4 s intervalem, kterému by mohla závidět nejedna městská část v Praze?
To musí říct kraj, už skoro deset let ho požaduje v plánu dopravní obslužnosti.
Zatím by stačil Tachlovický tunel, těch 200 km/h co má požadavek na vozidla, by šlo zatím oželet. https://www.kr-stredocesky.cz/web/doprava/dopravni-plan
Nebo taky občas pít vodu…
Stačilo by jednoduše udělat dva kroky.
Zredukovat osobní vlaky na interval 30 minut,
Prodloužit soupravy vlaků.
Rychlíky/expresy nechat pouze hodinový interval s přestupní vazbou v Plzni.
Popřípadně obsluhovat těmito vlaky centrální část trati tj Praha Smíchov – Radotín popř Řevnice.
Dřív nebyla taková nabídka spojů a přípojů, a cestující museli přestupovst běžně.
Ufff… no hlavně, že máte jednoduchá řešení…. jak prodloužíte 2×471, aby se to vešlo k nástupištím? A čím odvezete ty lidi, když už interval 15 minut je ve špičce pokud jde o obsazenost na hraně?
Čím víc cestujících, tím větší ztráta, určitě jste to slyšel od p. Boreckého.https://youtu.be/exHY9o631wY