Dopravci Infrastruktura Železnice

Vlaky podél Berounky opět nejezdily. Kvůli nakloněnému sloupu

Spadlý sloup trakčního vedení v Černošicích. Foto: Město Černošice
Spadlý sloup trakčního vedení v Černošicích. Foto: Město Černošice
Správa železnic zjišťuje rozsah poškození sloupu.

Správa železnic dnes ráno zastavila provoz na trati z Prahy do Berouna v úseku mezi Radotínem a Dobřichovicemi. Důvodem je nakloněný sloup. V 8:25 došlo k obnovení provozu po jedné koleji, ve 14:15 po obou.

Omezení na svých stránkách oznámil Ropid. Provoz je aktuálně zcela zastaven v úseku Praha-Smíchov – Dobřichovice. Nakloněný sloup zasahuje do jízdního profilu. České dráhy zavedly náhradní dopravu. „Kvůli spadlým závorám dochází ke zpoždění také na autobusových linkách v okolí tratě,“ uvedl Ropid. Podle Českých drah jsou odřeknuty i rychlíky Berounka. Po obnovení provozu musí cestující počítat se zpožděním řady vlaků.

Naposledy nakloněný sloup způsobil na trati několikatýdenní omezení letos v únoru, kdy došlo k poškození kotevního stožáru v Černošicích. Na trati z Prahy do Berouna je aktuálně omezen kvůli modernizaci také provoz mezi Smíchovem a Radotínem.

Odebírat
Upozornit na
guest
204 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DuDr.

Černošičtí, kteří nejvíce nadávají na stav a pravidelnost železnice si sami sabotují infrastrukturu tím, že si tak dlouho používají sloup trakčního vedení za křovíčkem jako veřejné WC až jim spadne na koleje a zastaví dopravu. To je legrace…

Vašek

Stále mi budete dávat červené palce za to, že dojíždím Be-Pha autem?

Zapa

Tak já ho určitě nedal, jenomže není jen Be-Pha. Ten vlak obsluhuje celé údolí až k Praze a dálnice tam nevede jako z Berouna.

Vašek

To je pravda. Třeba ale z Dobřichovic se dojíždí lépe, než z Berouna. Oni prostě přijdou na nádraží a něco jede. Třeba přijdou na půl osmičku a ona jede teprve zpožděná sedmička. Kdežto když dispačer otočí panťák v Karlštejně, tak Beroun a Srbsko má smolíka. A na to, že se ČD omlouvají za vzniklé problémy, se mohu vy……… Já potřebuji být v práci včas.

rychlodráha

Což o to, z Berouna se dojíždí do PRG v pohodě. Pokud teda pracujete na levém břehu. Ale jezdit po těch okreskách z zbytku údolí je dost peklo.

Leinad

Je fakt, že nejsem zastáncem točení v Karlštejně.
Pokud má zpoždění vlak „z Prahy“, nechat ho dojet, ať i z Berouna má zpoždění a pak obrat na Smícháči.
V rámci zkracování profrčet zastávky v protišpičkovém směru.
V Karlštejně točit jedině pokud tam dva Sloni skutečně přijedou na blok.

Vašek

A co takhle delší pobyty v obratových stanicích, aby se zpoždění eliminovalo? Jako to bylo dřív. Když vás vymetou z vlaku na Smíchově a chtěl jste jet na hlavák, máte další navýšení zpoždění (svoje osobní) min. o 20-30 minut. Ale podle červených palců, co jsem dostal za první koment, jsou buď lidé spokojeni, nebo o tom vědí kulové. Já se přikláním ke druhé možnosti.

Luboš Beneš

Na tak ze Smíchova na hlavní jezdí furt něco co 5 minut.

Vašek

Jenomže takové pravidelné dojíždění s přeskakováním z vlaku na vlak časem omrzí. Už prostě vlakem NE!

Lemmy

Spíš „co 10“ a to ještě dost asymetricky. K tomu je zcela nejasné, co pojede jako první.

Leinad

Hlavně zajistit, aby se jezdilo bez (primární) příčiny zpoždění.

Gwann

SŽ by měla předmětný úsek trati předat NTM. ve stavu exponátu už je.

Vašek

Jo a oni si ho odvezou do depozitáře v Chomoutově.

medical_examiner

A v údolí Berounky by pak vznikla trať akceptovatelných parametrů, tj. s rychlostí vyšší než 100 km/h 😁

Bmo

Tak ona Správa železnic je celá nakloněná, když se to tak vezme (myšleno obrazně, samozřejmě).

Martin z topírny

nakloněna přece tím správným směrem, že ANO… ?

Pražec

Ilustrační foto je krásně reprezentativní:

Křuslý sloup.
Černošický peron, které je krásně „retro“.
Na kolejích paskvil spřažený z dvoupatráků a Sysla.

A takhle si tu žijeme 🙂

Facepalm

Zase na druhou stranu, kdyby to prošlo rekonstrukcí ve stylu té na Benešov (což bylo také v plánu), bylo by to ještě o tři řády hnusnější.

Lemmy

Tady bude nějak zásadně odlišná rekonstukce? Pokud to projde hlukovou studií, budou nižší PHS, toť je ale všechno…

David

Černošice si vymohli značnou redukci masivního modrého zábradlí a příjemnější a otevřenější řešení přístupu do podchodu.

Jarek

No nevím, jediné, co si zatím vymohly, je velký bordel na dobu neurčitou.

rychlodráha

Ta arogance v podobě korytorizace byla neskutečná! Dobře že proti ní byli.

Jarek

Určitě. Padající sloupy a tohle 1960s retro za to stojí. Hrdost má člověk jen jednu…

Petr

Ale funguje bez problémů,stejně dnes všichni koukají do mobilů a cestu kolem sledují malé děti se zájmem, ostatním je to jedno.

Lemmy

Bohužel tam ale není informace o tom, jak se v Černošicích a okolí provozoval intenzivní vrh vidlí do záměru to změnit.

XXXD

Je rozdíl mezi házením vidlí a rozumným připomínkováním (aby to bylo funkční i pro cestující, především obyvatele Černošic). To, že většina trati neprošla už dlouhá desetiletí pořádnou rekonstrukcí, je chyba především správce infrastruktury. Ta trať měla být zrekonstruovaná už na přelomu tisíciletí.

Jarek

Měla, ale při pokusu to napravit v desátých letech došlo k připomínkování tak rozumnému, že tam dodnes máte hovno a ještě dlouho to tak zůstane.
Zatímco jemnocit cestujících na trati 221 mohutně trpí modrým zábradlím (nenapadá mě úplně kde, ale nechci vám brát životní téma), ale do práce se dostanou celkem spolehlivě…
Mimochodem, v obecné rovině samozřejmě souhlasím s tím, že věci mají mít architektonickou hodnotu, ale bazírovat na dokonalém architektonickém řešení železniční zastávky ve vybydlené středočeské vesnici mi přijde krapet bizarní samo o sobě. Se zohledněním zpoždění rekonstrukce trati 171 bych si to dovolil nazvat nápadem hodně pitomým.

Pavel

Jirka by měl zavelet – sestřihat trakční vedení a vyhlásit zakázku na diesel postrky Praha – Beroun. Pardon já zapomněl, Jarda to neměl v notýsku.

Petr

Kolik máme funkčních parních lokomotiv a velkých dieselů. 🙂

Zrzek

Vyhodit ředitele NTM. Neudržuje zálohy záloh v provozuschopném stavu.

Petr

„Zapasy“ jsou snad pod ministrem obrany. 😀
Tady píšou že zajištění přesunů je pro vojáky klíčové. https://www.idnes.cz/zpravy/nato/cepa-nato-presuny-armada-vojsk-silnice-mosty.A210406_104628_zpr_nato_inc

Zrzek

Jen u nás by bylo potřeba zprovoznit všechny dochované páry a diesely. Při množství elektrifikovaných tratí, průměrnému věku elektrifikace a tempu obnovy to za chvíli bude nutnost. Ani se nemusí řešit rušení obvodů, namrzlá trolej apod. Albatrosů moc není, aby stačily přetahat Ex, IC a SC skrz průšvihove úseky.

Petr

Půjčí si něco z Německa, nakonec při průšvihu jdou věci, které normálně nejdou.

Miroslav Zikmund

Nepůjčí, strojvedoucí nemají záškol …

Petr

Půjčí se s fírou a nějaký pilot se najde.

Vašek

Už se tak někde stalo, nebo jen vymýšlíte nemožnosti?

Petr

Si nepamatujete ten průšvih s německým dieselem bez papírů na síti SŽDC.

medical_examiner

Tak se seškrtají spoje jen na ty skutečně potřebné…
Takže přednostně R a Os, když bude vozidel dost…pak možná i Sp a EC…

Honza

Když Čepro poskytne ringhoffera, tak to snad zvládnou vyjezdit 😀

zdeněk

tak to už aby začali s modernizací a ne jenom mluvitskluz už mají 30 let.

Jiří Kocurek

Tam je skluz už od 70. let. Při takovém vytížení to měla být jedna z prvních tratí autoblokem vybavená. A tak je to tam se vším.

Lemmy

A je zajímavý, že Západní dráha na 170 autoblok stihla dát ještě za totáče, spolu s elektrizací…

Vašek

To je jednoduché. Přeci bude Praha- Beroun tunel, tak nač vrážet peníze do lokálky při Berounce! (Pro méně chápavé- toto je ironie).

Zrzek

Ironie to pro SŽ není, oni na to spoléhají.

Leinad

Jaká ironie, Spržel přesně takhle uvažuje. (Jenom drobný detail, že při tom tunel nestaví).

Petr

Ano vzdušné zámky a sliby.

PilsenTom

ta trať je prostě skanzen, člověk když projíždí stanicemi Černošice a Černošice-Mokropsy tak má dojem že se vrátil do roku 1950… je to celkem ostuda zvlášť když si vezmeme že je to hlavní trať na západ. Jedete si takhle expresem z Prahy do Mnichova, ale místama si připadáte jako když jedete lokálkou ze Znojma do Okříšků…

Paja

Naopak. Je to super. Jen si vemte kolik filmů, odehrávajících se v 50. letech, se točí na Smíchově. Mají dobové kulisy zadarmo.

Jiří Kocurek

Nádhera. Místní to může hřát u srdce, když moknou na zastávce cestou do práce při čekání na vlak, který už zase nejede.

Kuba

Tak s tím moknutím jste střelil trochu vedle. Zatímco dnes jsou peróny kryty téměř v celé délce, po rekonstrukci bude zastřešení výrazně redukováno.

Ľadová Kráľovna

Vy jste asi ještě nestál v dešti na nástupišti v Mokropsích. Tam se ani pod střechou neoplatí stát bez deštníku

Jarek

Nevyplatí.

XXXD

Ano trať z Prahy do Berouna je opravdu ostuda, nicméně železniční spojení z Prahy na západ (především do Mnichova) je ještě větší ostuda.

Facepalm

Přičemž při pohledu na generel výstavby VRT je jasné, že to tak zůstane pravděpodobně navždy…

XXXD

Tak ona opravdová VRT z Prahy do Mnichova nepovede pravděpodobně asi nikdy, vzhledem k tomu, že úseky Praha – Beroun a Plzeň – Stod – (Domažlice) budou jen na 200 km/h. Když to půjde dobře, tak na Mnichov povede spíš takový místy lepší koridor.

medical_examiner

To máte pravdu…😂
Nyní není snaha, pak nebude důvod…👺

Y.K.

Takový malý důkaz, že trakční vedení na této trati je viditelně v tragickém stavu a zdejší časté závady nejsou spiknutí přírody proti dokonalé technice a SŽ.

libor

Dálkové vlaky jezdí asi odklonem po hrbaté? jo moment, oni ji zapomněli dodělat dráty….nojono škoda… no ještě, že mám auto 😉

Petr

Už by se konečně mělo říct, kdo zpackal zadání pro úpravu 173 na odklonovou vozbu („nebuďte slušnej“).

Lemmy

A územko přes Prokopské údolí si umíte vytáhnout z klobouku? 🙂

Petr

Na dráty, územko?

Lemmy

No dobrý jitro…

Petr

Tím chcete říct, že na optimalizaci, nebylo územko a na to aby byla při té optimalizaci elektrizovaná trať by muselo být?

Jarek

To je zajímavá diskuse. Většina dohledatelných elektrizací ÚŘ má, ale to může být vyvoláno umístěním různých staveb souvisejících s PEÚ.
Nicméně přiklonil bych se taky k tomu, že i samotné zapíchání sloupů a trolejí je tak významnou změnou stavby, že územní řízení vyžaduje (a tady by se měl posuzovat ještě vliv na chráněnou přírodní lokalitu a dopad o 30% zvýšené intenzity provozu).
https://frankbold.org/poradna/stavebni-a-uzemni-rizeni/stavebni-a-uzemni-rizeni/uzemni-rizeni/rada/uzemni-rizeni

Kulík

A nejen územní řízení. Také posudek na vliv stavby na životní prostředí.

Jarek

Přesně tak, proto i mně přijdou představy o jednoduché elektrizaci poměrně naivní…

Petr

To je snad jasné, že když to dělám každé samostatně tak musí být dvě územka, ale ptám se pokud by to bylo součástí proběhlé optimalizace, zda by stačilo jediné územko?

Jiří Kocurek

No jistě. Už kvůli křížení a odstupovým vzdálenostem jiných sítí. Aby se přišlo na to, co všechno se bude muset vyřešit, aby bylo stavební povolení.
A taky nová měnírna. Ta v Chuhli to rozhodně neutáhne.

Petr

Takže důvod nesplnění cíle (níže uvedeného) bylo, že by elektrizace neprošla přes územko a musela by se postavit nová TM, nebo TT.
možnost vedení odklonové dopravy z trati č. 171 (Praha-Smíchov – Beroun přes Dobřichovice – součásti III. železničního tranzitního koridoru) zejména při její rozsáhlé rekonstrukci, ale i v budoucnu v případě různých mimořádností,

Miroslav Zikmund

A co tak hypoteticky elektrizovanou 173 napájet od Berouna a Chuchli mít jako zálohu …

Jarek

Od Berouna jednoznačně ano, a střídavě.

Miroslav Zikmund

Ministerstvo dopravy České republiky …

Petr

Už by se skupinová vina, měla jednou provždy odsunout do temné historie.

Petr

Že by ten kdo to podepsal, da mínus, 😀

Petr

Dal.

Oldřich Sládek

Právě běží SP SRuB, která to, mimojine, řeší.

Jaaa

Tady ty budovatelské zkratky, to je mor, kdo tyhle hnusy furt vymýšlí… :-/

libor

„oddělení zkratek“ na MD 😉

Petr

Ano, to vím, jenže to bude právě potřebovat to nové územko. Jak je vidět napravuje to pouze něčí chybu.

Lemmy

Jo dotaz, co je za problém s odb. Jeneček? Přes most se nedá od Rudné přímo?

olgoj

A v létě, až přijdou horka, se ještě začne roztahovat o 17 metrů most ve Všenorech!

rychlodráha

Samozřejmě, hlavními nepřáteli SŽ(bezDC) jsou tradičně jaro, léto, podzim a zima.

Jiří Kocurek

A cestující.

súdružka Kolesárová

Tunel prosím, děkuji

Zrzek

Radši ne ten by taky při té údržbě spadnul.

medical_examiner

Včera bylo pozdě!
Akorát si tam, páni projektanti, přepište zadání:
Začátek hned za vyšehradským mostem (žádné Lachau!), rychlost 250 km/h, konec Beroun-Závodí (tedy v ose žst. Beroun). Trasování co nejsnadnější, bez ohledu na marginálie.

rychlodráha

171 je vlajková loď Dobré Správy!

Petr

Zřejmě aby po ní k nám vojska nepronikla. Ťokův průsmyk a trat 171 děsí všechny armády. 😀 .-D

Sysel

Docela se děsím, jestli někoho nenapadne zkontrolovat všechny sloupy na trati, to může být solidní průser. Na idnes je vidět fotka, jak je sloup (jeho železné armování) dole úplně prožraný korozí. Divil bych se, kdyby byl jediný, takto poškozený, spíše je první, který spadnul. Doufejme, že se ta velká oprava trati i zde rozběhne co nejdříve…

rychlodráha

Kdyby tam nebyli všichni kamarádi, tak už je v Berouně dávno červený terč.

SaulGoodman

Tak ta už se v podstatě rozběhla, teď SmRad, budou následovat další úseky. Snad na všechny úseky už alespoň nějaká fáze procesu běží, na YouTube teď dávají i vizualizace.

Nicméně je to prostě oprava, rekonstrukce. Opravdový rozdíl udělá leda ten tunel, do té doby ta trať bude kvůli masivnímu vytížení stále problematická, byť když bude v dobrém stavu, tak to samozřejmě bude lepší.

Jinders

Tahle trať je snad zakletá:-)

nowas

Ne, zanedbaná.

K.S.

Se nevylučuje…

Jaroslav Tyle

Není zakletá. Fyzikální zákony platí vždy a všude.

ČD4ever

Co přijde na řadu dál? Prdne most v Dolních Mokropsech? Něco s opraveným podjezdem v Radotíně?

Facepalm

Most neprdne, ten nebyl stavěnej za socialismu.

nowas

No právě.

Facepalm

Jo pardon, já zapomněl, že je to tu samej zapšklej satrobolševik.

nowas

Nálepky si nech zavařeniny. Socialistický a nesocialistický stavitelství si zas tak moc vzájemně nic vyčítat nemůže. Kdopak nám to hodil před vlak rovnou celej most?

Vbb

Kdyby ten původní, socialistický, most býval byl postavený pořádně, tak se měnit nemusel a tudíž by před vlak vůbec nemělo co padat.

Zrzek

Aha a co to spadlo západoněmeckým soudruhům před vlak? Kvalitní kapitalistický most, který museli vyměnit, protože se jaksi na konci životnosti začal rozpadat. Průšvih těchto věcí je koroze, která probíhá i v betonu a nelze ji zabránit, maximálně jí kde zpomalit.

Leinad

Koroze není nic neznámého, na co by se nepřišlo při občasných kontrolách a údržbě.

Zrzek

Ale ono se o ní ví, jen se ty sloupy měli dávno jaksi vyměnit, ale proč když bude tunel. Jednou možná

Lemmy

Spíš ale proč, když bude optimalizace. A s ní někde drobné posuny osy nebo kolize s budoucími PHS.

medical_examiner

No jo…ale kdo to kdy viděl, aby Sebevražda Železnic něco udržovala…

Robert Šalda

Co konkrétně mělo západoněmeckým soudruhům spadnout před vlak?

Zrzek

Opičili se po Studénce, jen jim místo nového spadnul starý. Zůstal tam fira z nákladu. Je to asi 2 roky, tuším Basel Karlsruhe tyhle končiny.

Facepalm

To, že se dnes leckdy staví strašně (páč to tak investoři chtěj), samozřejmě vůbec nesouvisí s tím, že za bolševika bylo zbastlený téměř vše z principu, protože ani nebyly pořádný technologie. Pročpak se asi bourá takový množství mostů, kterejm není ani 50 let, zatímco stará dobrá rakouská práce vydrží bez problémů několikanásobnně déle?

Zrzek

Klenby drží už ze své podstaty, ocelové konstrukce se dříve natíraly suřikovou základovou barvou. Bohužel nic lepšího není a olovo je fuj. Další věcí je koeficient bezpečnosti, který se používal vyšší. A poslední věci je působení sil při namáhání, jejich směr a rozložení.

Jiří Kocurek

Oni ho tam hodili záměrně? To jsou mi věci, ona se „kapitalistickým soudruhům“ zřítila dočasné podpora ze starého dobrého socialistického PižMa…

Úmyslně nastražit a havárie jsou dvě rozdílné věci. Pokud to ovšem někdo nedokáže rozlištit….

2084

A co se s ním teda stane? Zlí američtí imperialisté ho vyhodí do povětří?

Facepalm

co by se sním mělo jako dít?

Jaroslav Tyle

Napadá mě důvod pádu sežrané armování bludnými proudy.

Zbyněk

Můžete to trochu vysvětlit.

Jaroslav Tyle

Zpětné proudy ze stejnosměrné soustavy tečou do měnírny nejen kolejnicemi, ale z velké části zemí jako bludné proudy. Přitom poškozují kovové konstrukce v okolí trati (elektrokoroze). Intenzita bludných proudů je pochopitelně dána rozsahem provozu. Zatímco v roce 1990 touto tratí jezdilo 22 rychlíků denně a 60 osobních vlaků denně, v roce 2019 tudy jezdilo 62 rychlíků denně a 124 osobních vlaků denně. Tudíž došlo z důvodu nárůstu počtu vlaků k více jak dvojnásobnému navýšení toku zpětných, tedy i bludných proudů.

Prádelník

Takže spása přijde až s konverzí na 25kV?

Lemmy

Ne, tam jsou bludné proudy taky.

Leinad

A stridavina navíc trefí i přes nevodič.

medical_examiner

Protože při 25kV se mohou tvořit daleko delší elektrické oblouky?

Leinad

Protože se může nabíjet a vybíjet kapacita.

Vbb

To píšete sice hezky, ale nějak mi uniká důvod, proč by se měly bludné proudy vydávat zrovna do toho stožáru? Aby vylezly až na vršek, rozhlédly se po okolí, snědly svačinu a vrátily se zpátky do země?

BND30

Od toho to jsou přeci bludné proudy…

Lemmy

😀

Lemmy

Jako teoreticky tomu mohly bludné produy pomoci, pokud už stožáru uhnilo uzemnění, ale spíš bych to přikládal věku železobetonové konstrukce vyrobené před 50 lety (standardy řízení kvality tehdy fakticky neexistovaly) a vystavené povětrnostním vlivům.

Zrzek

By mě zajímalo jaká bude trvanlivost dnešních sloupů s řízenou kvalitou. Armaturu z nerezi asi nikdo nezaplatí a když tak se vydroli beton.

Lemmy

Betonové sloupy 25 let staré už k vidění jsou. Na první pohled je to „mastnější“ beton, z jemnějšího písku, nevím, zda to nemá nějakou hydrofobní penetraci.

Jarek

Lepší provedení vyvýšených patek tomu taky pomůže. Jinak ve sloupu, co spadl, najdete 2-3 cm oblázky jak na schodech z akce Z – to tam nemá co dělat…

Y.K.

Ale jak sám píšete, týká se to „vratného proudu“ co neteče zpět k měnírně jen kolejnicemi, ale ulehčuje si to i zemí a souběžnými konstrukcemi. Co by bludný proud dělal na sloupu s opačným pólem?

Zrzek

Ten sloup tam byl dřív než tam začla jezdit el. trakce. Možná pamatujete mazutky ve Zdicích.

Facepalm

Je (tedy spíše byl) to původní trakční sloup z elektrifikace koncem 60. let, ty mazutko.

Zrzek

Těch sloupů ve věku 50+ tam bude absolutní většina. Máme se letos zase na co těšit, jejích výměna za plného provozu bude chuťovka.

Zlámalík

K čemupak potřebuje parní lokomotiva trakční sloup? Aby podél něj lépe stoupal dým? 😀

Zrzek

No koňka tam při elektrifikaci jezdila těžko.

Jiří Kocurek

Že by napřed musely být sloupy trakčního vedení a teprve po tom samotné trakční vedení? Až potom elektrické lokomotivy?
Že by začaly jezdit elektrické mašiny už před tím, než se začaly stavět sloupy trakčtíno vedení, to vykládejte v parlamentě.

Zapa

Mě napadá ještě jedna verze, a to ta, že ho místní, s odpuštěním, uchcali.

Jaroslav Tyle

Samozřejmě spolupůsobení koroze z vlhkosti tam také bude.

Péťa

Bludne proudy jsou v zemi, ne na sloupu.

BND30

Proud, který bloudí, leze všude….

Facepalm

Chcací sloupy jsou tam jiné, tenhle byl moc na ráně na to, aby tam slušný člověk šermoval s klobásou :).

Jiří Kocurek

Čoklům je to jedno.

Kulík

A ještě nesmíte zapomenout, že tyto sloupy byly párkrát omyté rozvodněnou Berounkou, to životnosti rovněž nepořidá.

Tom Matoo

Já si pod pojmem nakloněný sloup zasahující do průjezdního profilu, představím trošku něco méně dramatického, než je na fotkách :).

Pavel

Jeden se mym laickym okem naklonil o 90 stupnu 🤷

mic

tomuto náklonu se u nás říká „pád“

zdeva

Trať 171 je úplně vydojená…

medical_examiner

Hmm, vhodnější by asi bylo „vydrolená“ 😂

ABC

dneska to asi na auto nesvedou, co

Facepalm

Pojízdná univerzita zenového buddhismu na trati 171 koukám funguje i během pandemie :).

Huh

To je celá síť SprŽele. Nedokáží v 21. stoleti ani vypsat nástupiště 10 min před odjezdem. Dnešní zkušenost zatím Praha hl. n. a Nymburk 🙂

Facepalm

Jojo, tenhle zvyk je geniální, zejména v kombinaci s ještě geniálnějším umístěním pragotronu na Hlaváku přímo nad centrální podchod, do nějž se pak člověk musí doslova probít přes davy, který tam čekají na povel ke sprintu, až se dozvědí, že jejich rychlík odjíždí za 4 minuty ze 7. nástupiště. Další obligátní sprželinou je pak způsob, jakým se oznamují zpoždění – „Když to má reálně deset, napiš tam 5 a pak průběžně po 10 minutách přihazuj. Kdybys lidi informoval rovnou, že to má hodinu, mohli by si třeba dojít něco koupit nebo ten čas nějak jinak smyslupně využít, a takovou zpovykanost… Číst vice »

Kamui

Tak já raději sleduji tabule on-line a jdu předem na nástupiště, odkud vlak pravděpodobně pojede.

Zvědavý cestující

Taky tak. Appka se jmenuje NaVlak.

Facepalm

To já samozřejmě taky, ale vysvětlujte to těm davům turistů. A taky je pěkný, jak už má člověk informaci v mobilu (tedy ta informace existuje), ale Správa nepovažuje za nutné ji poslat dál…

Gwann

jo, jenže třeba žluťák se chová dost podobně, navíc nevím kde u něj najít, kde se vlak vůbec nachází

ABC

napiš tam 5 a pak průběžně po 10 minutách přihazuj

§1 Vždycky se to tak dělalo

Zdenda

A vy muzete vyloucit, ze se cela spouprava teleportuje a zpozdeni tak dozene? Oni proste chteji byt pripraveni na vsechny eventuality, proc se omezovat realitou?

Iveta

Hm já s tím problém na hlaváku nemám a stát pod pragotronem nebudu ,protože vím odkud to pojede systém je jednoduchý a pořád se opakuje .A zpoždění ,ano nesmíte koukat na tabule ,zjistím si polohu vlaku a pak jdu třeba na pivo a jen si to hlídám ,no někdo bude stát pod pragotronem.Jo dobře jsem na dráze 28 let to se to kecá normální cestující toto nezná

Huh

No právě, zdá se, že ta železnice je jen pro nádražáky a šotouše. Normální člověk když má tohle podstoupit, tak si řekne, že to tím vlakem zkusí zase za 20 let…

rychlodráha

Šotouše a režisty.
Především:

§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
§2 Ještě nic nepřišlo
§3 Všichni jsou na obědě
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na hovno

Jmfjv

Co navrhujete lepšího? Univerzální postulát internetového diskutéra: Nemám ponětí, jak to funguje, ale mám z toho nějaký pocit, a můj pocit je středem vesmíru.

Facepalm

S touhle logikou vlastně ani není potřeba stavět nádraží, páč si všechno zařídím a zjistím přes mobil a nastoupit pak můžu někde u závor. Ale ty vlastně nebudou taky potřeba, protože AŽD přece vyvíjí ten systém, kdy mi před křížením cesty s kolejemi začne v kapse hejkat telefon.

Dominik

Menší zpoždění než reálné se uvádí z důvodu možného krácení, tak aby se nestalo, že by si někdo stěžoval, že mu vlak ujel, protože zkrátil zpoždění.

Facepalm

No, to vížežejo.

Kubrt

A už se to krácení někdy povedlo?

Dominik

Ano, zas tak neobvyklé to není, na trase Praha – Pardubice, jde zkrátit i 5 – 10 minut. Z Třebové do Pardubic lze zkrátit cca 5 minut, ale zažil jsem krácení třeba i u Os z H. Brodu do Pardubic, kdy z Chotěboře odjížděl s + 15 a v Pardubicích měl cca + 3 minuty.

Dominik

Na trase Kolín – H. Brod byly tak volné jízdní doby, že pokud rychlík nenabral zpoždění skrz výluku, tak do Brodu přijížděl s náskokem 3 – 5 minut.

Facepalm

A jak tohle prosím souvisí s naprosto debilním použitím pragotronů na Hlaváku? Pardon, ale pokud stojím na nástupišti, odkud měl před 10 minutami odjet můj vlak a SŽ mne v tu chvíli informuje o tom, že zpoždění bude 5 minut, nesouvisí to nijak s žádnou vatou kdekoli, ale čistě s tím, že jako v každým státním podniku tam maj nějaký lidi / cestující naprosto na salámu. Jo a mimochodem, součástí každýho hlášení o zpoždění je ona klasická douška „očekávané zpoždění vlaku se může změnit“, která celej ten váš pokus o vysvětlení, proč je ten nesmysl vlastně úplně logickej, naprosto popírá…

Dominik

Reagoval jsem nato, že se zpoždění přihazuje, po částech, o tom, že zpoždění 5 minut (což se moc neděje) napíšou po 10 minutách od odjezdu, to zde poprvé zmiňujete až teď.
To další je reakce na dotaz, zda ke krácení skutečně dochází.

A není to můj pokus o zdůvodnění, ale reálná odpověď, kterou mi (tehdá ještě) SŽDC poskytlo, když jsem se na to dotazoval.

Facepalm

Joaha. No to teda na sž plácaj pěkný blbosti. A jinak, o tom, že při zpoždění 10 minut tam hoděj 5, píšu už v původním příspěvku – tedy že to přihazování velmi často klopýtá za v tu chvíli již existujícím zpožděním, což je cestujícímu fakt naprosto k ničemu. Navíc, často se děje i to, že člověk naprosto jasně vidí (na MymVlaku, Grappu, etc…), že vlak má reálnou sekyru třeba půl hodiny, ale na nádraží se pragotron tváří jakože nic a pak to začne naskakovat po těch desetiminutách. Nebo třeba člověk vidí, že vlak na Prahu někde vyklek, takže musí bejt… Číst vice »

medical_examiner

Hmm, to by se to nemohlo ovládat samočinně s tím, že zpoždění by se ukazovalo v minutách (např. 48 min., 12 min.)?

Apollo17

V současné době krátí každý R Teplice -Ústí nad Labem i 10 minut, protože je v jízdních dobách vata na výluky.Ale ty jsou ještě před Teplicemi, takže v Teplicích 20 minut,v Ústí 10 minut.

Petr K

Platí to ovšem, pokud ovšem R z Ústí směr Praha stejně svižně odjede. Vlakové cesty a našlapaný provoz na ústeckém hlavním moc velkou flexibilitu neumožňují…

Miroslav Zikmund

JD ÚL hl.n. – TPC 16 minut – 17 km …. kde máte těch 10 minut rezervy na výluky ?

Leinad

Často se uvádí menší zpoždění, než „aktuální – vaty“

Bespi

No jasne, predem se vi, ze zpozdeni bude 2 hodiny, protoze neni fyzicky cim pred danou dobou odjet a presto se pridava kazdych 5 minut dalsich 5 min na tabuly … .Je to vylozene trapne.

Dominik

To zas tak častý případ není, a většinou když se ví, že takové zpoždění bude, tak se naráz napíše (ne celé 2 hodiny, ale třeba hodina a půl), rozhodně se nepřihazuje 5 minut, když má 40 minut, tak se napíše 30 – 35 (kdyby zkrátil). Ale 2 hodiny, to je většinou následek nějaké MU, poruchy, apod…, a tam se málokdy ví, jak dlouho to bude skutečně trvat, takže se raději napíše jen hodina místo 2 hned.

Patrik

Tak a teď si zkuste představit – jste například výpravci v nějaké stanici a fira vám ohlásí – hele, stojím tady, nějak mi to nejede, jdu se na to podívat a pak ti řeknu… Jaké zpoždění „vyhodite“ na tabuli?

Facepalm

No, jestli se zpoždění na český železnici určuje podle toho, co si poví fíra s výpravčím, tak to pak asi nemá smysl řešit vůbec nic. Člověk by řekl, že když budujem ty centra pro řízení provozu, že pak díky nim vidíme provoz v reálným čase, ale jak vidím, opět jsem nedokázal pochopit železniční realitu. Prostě zpoždění začíná pěti minutama, protože se to tak vždycky dělalo.

medical_examiner

To zpoždění by mělo naskakovat a ubývat v reálném čase podle polohy vlaku!

Dominik

A zkusil jste psát na Správu železnic, ať s tím něco udělají, nebo jen brečíte zde?

Facepalm

Samozřejmě. Poprvý tak před 15 lety, o tý doby asi dvakrát. Vždy bez odpovědi.

Dominik

Z vlastní zkušenosti, že buďto jste výjimka, nebo jste se neptal, jelikož jsem se dotazoval za poslední 4 roky na x věcí, a vždy odpověď přišla (třeba i včetně různých tabulek). Jednou včetně omluvy, že to trvalo déle, než mi odpověděli.

Facepalm

Uf. Jasně, mám potřebu si tu vymýšlt, že jsem někam psal, když jsem tam ve skutečnosti nepsal. Hele, já nejsem žádnej šotomentál, abych se choval tímto způsobem.

qwasar

Oni to doteď nevěděli?!? 😯

Vbb

Kámoši po cyklovýletě dorazili na nádraží, tam „+100 minut“, a když se za půl hodiny vrátili, tak byl vlak fuč. Z Košic vypravili namísto pendolína náhradí 460 včas. Stálo je to další jízdenku a jedno ubytování navíc.

Facepalm

„očekávaná doba zpoždění se může změnit“, žejo. Každopádně je pěkný, jak se tu snažíte omlouvat letitou zcela nesmyslnou praxi a jako argument použijete situaci, kdy slavná SŽ ani neví, co jim jede po kolejích a kdy.

Miroslav Zikmund

OSUD ….

Leinad

No vidíš to, takže důvod příhozů v jiném případě není zabránit té popisované situaci. Buď se přihazuje, nebo náhradní souprava odveze vzduch.

Situace, že by se ohlásilo rovnou reálné zpoždění původní soupravy, aby si cestující mohli zařídit něco u nádraží by dávala smysl. Že by se ohlásilo pár minut a zároveň by se vypravila náhradní souprava, to by taky dávalo smysl.

None

A vlak pak náhodou nedodrží zpoždění a lidi budou nadávat, že jim to ujelo 😉
Blbý je to v zimě. To přidávání po pěti minutách je nepříjemné.

Facepalm

Jojo, tuhle logiku mám taky rád – mohlo by možná dojít teoreticky ke komplikaci, na což vyzrajeme tím, že rovnou uděláme komplikaci jinou a nepříjemnější.

Manky

V Nbk to je standard. Vlak (většinou rychlík) přijíždí k nástupišti a na ceduli pořád nic.

medical_examiner

Kde to je, Nbk?

Martin 11

Asi v noci foukal vítr.😄

Jan Hašek

Ještě, že jsme zelektrizovali a zvoukolejnili hrbatou a a rozestavěli tunel Praha-Beroun.

Facepalm

Z všechno můžou Habsburkové který tu trať nedokázali postavit ani tak, aby vydržela blbejch 200 let bez údržby.

BND 30

Ještě že jsme se odtrhli, podívejte, kde jsou teprve oni a kde už my !

K.S.

😀

Swariner

Genau!

Olin

Viribus Unitis!

Prádelník

No prostě to je ve (s)p(r)želi.

Jiří Kocurek

Na kolik by tam vycházel normativ pro lok. 163/363? Aby nakonec expresy do Plzně nepotřebovaly postrk.

Lemmy

Tak to snad zase ne… Zejmena ve vztahu k tratove rychlosti…