„Když to nejde po dobrém, tak to bude po zlém.“ Odpůrci trati na letiště se nevzdávají, stěžují si na přístup SŽ
Úpravy projektu trati na letiště v oblasti pražské Liboce. Zdroj: SŽ

Proti projektu chce spolek dál bojovat za každou cenu. SŽ reagovala přerušením územního řízení a prodloužením EIA.
“Dlouhodobě” – spolek vznikl v roce 2024
Chtějí tunel. A o kousek dál, Střešovice, zas tunel nechtějí. 😀 Tak si mohou bydlení prohodit. 🤷
Tak tam nechte tu starou jednokolejku tak jak je, i za cenu kapacity, ten kousek se holt budou vlaky stridat. Problem je diesel, ale holt se vypise vyberko na hybridy…
To uz neni normalni co se na Praze 6 deje…
Souhlasím se spolkem, SŽ to tlačí extrémně na sílu a dost možná protizákonně, a je jim to jedno. Přeju jim, at se jim to vrátí i s úroky. Škoda, že to kvůli SŽ bude pozdě postaveno.
No já jen doufám, že celá trať bude alespoň oplocena, protože při počtu sebevrahů a době šetření kolem 3 hodin, tak to bude doprava vlakem na letiště docela risk.
Budou okolo protihlukovky.
Ty mají nouzový průchod pro evakuaci lidi z vlaku.
Ale jo, ať je na dveřích alarm s přivoláním hasičů, a pokud se zjistí kdo to otevřel, tak může platit výjezd a zastaveno provozu.
Ty nouzové průchody se poslední dobou dělají jako vyřezávací otvor, ne jen dveře, které často někdo i ukradl.
Čím víc sebevrahů, tím míň sebevrahů.
A takové pitomé spolky tady blokují vývoj dopravní infrastruktury..nevím proč by se s nimi SŽ měla vůbec jednat..představitelům toho spolku jen jde o tom, aby SŽ jim nabídla nějaké peníze..minimálně se dopouští přestupku v tom, že brání veřejném zájmu..
…ne, vetsinou jim jde o to, aby se nic nezmenilo…
Nova tissi trat? Ne,… zahloubit… A stara trat nevadi? Ano, ale ta uz tu je…
Stačí jedno – nebude se mluvit o nové trati, ale jen o rekonstrukci a opravě stávající, případně přidání druhé koleje, což možné je. A hotovo! A že jim tam na té Praze 6 nevadí ta auta a ty široké vozovky podél obytných domů???!
Tak to se dost pletete. Naopak spolek nabidl i bremenem omezit nejake sve pozemky jen kdyz by to umoznilo zahloubit trat.
Dobrý večer, nejsem zastáncem odpůrců proti projektům. Ale návrh SZ se mi vůbec nelíbí. Je to na povrchu hrozný. On celý projekt je divný. Nebylo by lepší tam protáhnout Metro třeba z Motola nebo Zličína? Ale bojujte a nenechte se. Buď pod zem a nebo nic . Držím palce
Metro až do Kladna?
No nebylo by to špatné, ale dle mého názoru by stačilo metro do Rudné a tam udělat pořádné parkoviště. (trasa A z Motola do Řep, nádraží Zličín, metro Zličín nebo depo Zličín kvůli přestupu na trasu B, Rudná nádraží) a pokud by někdo protestoval proti vedení metra na území středočeského kraje, tak by stačilo Rudnou zahrnout do Prahy.
Ale to je prave kvuli preplnene dalnici a provozu na silnicich, i Praha 6 ma problem s auty,…
Z Kladna nikdo nepojede autem na kraj Prahy, kdyz uz sedne do auta, pojede co nejdal to pujde, az do centra… natoz do Rudne,…
Z Kladna jezdi preplnene kloubaky na Veleslavim a D7 i Evropska jsou kolony, nedavno P6 nechala kvuli zpozdenim udelat bus pruhy…
Metro je pomale, drahe, vlak je rychlejsi a pohodlnejsi varianta…
Proč by měli jezdit Kladeňáci autem do Rudné, když jim tam jede vlak. Ale v tomto případě o ně už nejde, pokud si na P6 postaví hlavu, pak budou spolu se Slaňáky jezdit trolejbusem nebo tramvají z Dlouhé míle a vlak z letiště se pak na tu jednokolejku vejde. Do Rudné by se hodilo nasměrovat okolí D5 a k tomu patří jim nabídnout kromě vlaku i metro. Když to nejde na jedné straně, tak se nebude brečet, ale bude se řešit jiná.
Jenze preplnene silnice na Praze 6 jsou zpusobene hlavne trapnymi pruhy pro taxikare, uber a spol a pak zuzenim Evropske ve prospech cyklo pruhu v kterem muze jezdit jen sebevrah. A neustalym prekopavanim kanalizaci a praskanim vodovodnich potrubi, do kterych francouzsky zlodeji nedali ani korunu
A co tam protáhnout metro z Černého Mostu? Je jednoduché napsat, ze projekt je divný, ale rozepsat podrobnosti a konkretni příklady už je komplikované? Nebo je to jenom takové plivnuti ala nemám žádný argument?
Metro je minimálně na papírech (nebo aspoň v OpenRailwayMap) v plánu. Teda protažení áčka z Motola na letiště. Bude to podivná trajektorie (od Veleslavína metro uhnulo na jih, od Motola se vrací k severu), takže neni divu, že si z ní dělaji na Necyklopedii legraci https://necyklopedie.org/wiki/Chalupoida . Když koukám na mapu, i z toho Zličína je to kousek a rovně (ale tam žádné plány nakreslené nejsou), třeba někdy v budoucnu budeme mít druhý přestup A/B na letišti, bylo by to dobré, kdyby se proud turistů rozdělil na dvě trasy, plus ještě teda na železnici. Ovšem metro je iniciativa města. K… Číst vice »
Obávám se, že s metrem to definitivně „zazdili“ ve chvíli, kdy ho uhnuli do Motola. S ohledem na historicky navrhovaná provedení celé té trasy až na letiště půjde o balík peněz které nebudou. Stačí se podívat na potíže s nově budovaným metrem na jihu Prahy. Takže trochu prognosticko-politický závěr: „Ano, na letiště budou jezdit kolejová vozidla. Pracuje se na tom.“
Jak jsem většinou nesouhlasil s Ing. Šípem, tak zrovna s letištěm měl pravdu. https://zdopravy.cz/sip-koncepce-prazske-zeleznice-je-kukacci-vejce-znemozni-napojeni-vrt-na-letiste-16858/
A je určitě nutná VRT na letiště? Ten vlak co přijede odkudkoliv do Prahy tam dojede i po normální trati.
A myslíte si, že s tímto přístupem Prahy, dostanete VRT do Prahy i jinde. Podívejte se na ochotu stavět zastávky na Malešické spojce. VRT se musí Praze zcela vyhnout a sjíždět do uzlu po normálních tratích. Přesně jak píšete.
Tak teoreticky má VRT končit tunelama na Balabence a Zahradním Městě (+ dvě koleje v Běchovicích), ale pak jsou dál konvenční tratě.
Jakto, ze EIA na mestsky okruh prodkouzit nejde, ale tady to jde?
Protože MO je komunikace pro místní dopravu narozdíl od železnice, která je pro meziměstskou.
Že se vždycky najde nějaký vyčuránek na kterého se nalepí hupáci, a on s nima cvičí půlkou republiky. Za tohle můžem děkovat porevolučním poslancům kteří v ramci bludu „ demokracie“ vymysleli že každý může kecat do všeho důležitého
Nesvádějte lidskou hloupost (jen) na politiky: to, že se lidé odnaučili myslet, a pokud ještě trochu myslí, tak jen na sebe a svůj prospěch, a jinak se sami nechají snadno ovládat, není vinou (jen) těch politiků (kterým to ovšem vrlmi vyhovuje vyhovuje, takže v tom „obyčejné lidi“ rádi podporují), ale především těch lidí samotných.
Zkuste si třeba jen představit, jak by se tady ta debata změnila, kdyby byl text napsán tendenčně tak, že by jen jednoznačně očerňoval SŽ a intenzivně naopak obhajoval aktivitu toho „spolku“.
Hlupáky kdysi nabaloval okolo sebe Hitler, Musoliny, a dneska to slibuje Okamura. Ten slibuje nerealisticky že zařídí vystoupení z EU. A hlupáci na to slyší. Jako slyšeli na názor nějakého hlupáka v Písku, kde se postavili proti stavbě ZEVO. Ale už nepřemýšlí že jim nedal jiný návod co s odpadem. U nás se už deset let bojuje s obchvatem. Jeden vychytralý developer skoupil pozemky vedle trasy obchvatu, bezmozci si tam postavili baráky a když zjistili že se obchvat začně stavět tak se začali bouřit že tam obchvat nechtějí. A nejlepší argument byl, že jim to zhorší pohled do krajiny.
No co kompromisní varianta, tedy estakáda?
V cizině běžné, v ČR sci-fi.
Ta vznikla v Holesovicich u Vystaviste, zmizela bariera…
Nevim zda je to tady nutne, neni to tak kriticke misto, podchod tam je…
Estakáda s parkovištěm nebo garážemi? Nikdy se to tak nedělalo!
Nebylo by bývalo lepší, vyřešit nejdřív trať u letiště a pak přestavbu v Praze? Aby jezdilo aspoň něco…
Děkujeme za moudrou radu. Škoda, že se to tak už dělá. Úsek Ruzyně – Letiště je aktuálně nejblíže k realizaci. Úseky v rámci Prahy budou následovat až pak. To ale neznamená, že se na ně vykašleme a nebudou se řešit.
A proč se tedy tvrdí, že zpoždění v přípravě (povolení) stavby úseku přes Liboc by negativně ovlivnilo i stavbu úseku k letišti, protože je to údajně vše v jediném „balíku“? Nebo to snad má být jen pokus o vystrašení toho spolku?
Protože se vychází ze stejné EIA.
Protože se právě v tomto balíku bude překládat nádraží Ruzyně na druhou stranu silnice a dá se předpokládat, že to bude v jiné výšce, neboť to musí mimoúrovňově překonat Drnovskou, kde je nyní přejezd, který důvěrně zná řada řidičů a který má být odstraněn. Vlaky po schodech bohužel jezdit neumí. https://praha.camp/praha-zitra/projekt/zeleznicni-stanice-praha-ruzyne Pokud by se to v Liboci zahrabalo, tak tedy nevím jak by to pak vypadalo na tomhle místě, vlak by vyjet nestihl + jsou tam vlečky které musí jít napojit = dělat tunel vedle skladu je kravina. Silniční nadjezd by zrovna tam nebyl ten nejlepší nápad neb to tam… Číst vice »
Postavili jsme si domy vedle trati a oni nám tu chtějí nechat jezdit vlaky….
Je to marný, je to marný. Milí spoluobčané, kteří se nastěhovali nebo koupili byty v okolí železnice, to odmítají akceptovat. Smůla pro ně, protože se to stejně zrealizuje a bohužel i pro SŽ, která se snaží o co nejmenší vliv, ale je to jako házet „perly sviním“.
Koupím si dům velde 150 leté železnice (stejně tak jako ti velde 80letého letiště, nebo 50tileteých dálnic) a začnu proti ní protestovat, aby stát zrušil dopravní stavbu pro tisíce lidí, protože já jsem jsem si včera koupil něco aniž bych věděl co a kde. Nebo jsou tam tito aktivisté jen půlročním podnájmu, a budou zpět doma na vsi dříve než se začne stavět to proti čemu protestují? Kdo chce bydlet v lese by se neměl stěhovat do velkoměsta. Komu v milionovém velkoměstě vadí tisíce aut, vlaků, letadel, tramvají, ať si koupí stan a v lese si pak může stěžovat, že… Číst vice »
Nazývat Prahu velkoměstem chce opravdu bujnou představivost. Jinak samozřejmě souhlas.
Když jsem byl malé dítě, bydleli jsme naproti nádraží. Já si to samozřejmě nemůžu pamatovat, byly mi 2 roky, když jsme se odstěhovali na panelákové sídliště, ale vyprávěl táta, jaký tam byl kravál (zvlášť ještě když se jezdilo na páru). A nikoho nenapadlo protestovat (ani by to tehdy nešlo). Ale to může být cokoliv, základní škola měla svého času co do činění s nějakou babou, co si furt stěžovala na řev dětí. A to tam taky ta škola byla o dost dřív. Chápu to ještě u učňáku, který se stavěl pozdějc, tam snad škola platila i nějaké vyšší ploty a… Číst vice »
Lidi jsou vyrazne citlivejsi, drive lide bydleli vice pospolu, rodiny byly vetsi ci zili v mensich bytech a byly zvykli na hluk od ostatnich, i z venku…
I na hluk z okoli, protoze lidem tovarny davali praci a hluk z nich jim nevadil, od zeleznice take ne, byly i radi, ze ji maji… i kdyz byly obce co protestovali i tehdy…
Dnes opravdu kazdy protestuje proti vsemu, bez ohledu na rozvoj a kvalitu zivota, protoze chteji bydlet jen ve svem, na dobrem miste daleko vseho, ale sami pak delaji hluk ve mestech a neberou ohledy na ostatni…
Když se podíváte na projekt tak mě napadá který inteligent to plánoval nejjednodušší řešení by bylo prodloužit trasu B a jestliže Zličín a Řepy nechtějí metro je to jejich věc. Trasu vedu povrchem podél okruhu ,stanici Ruzyně posunu k okruhu tam postavím parkovací dům a pokračují kde udělám tunel až na letiště . Protože je to jednoduchá varianta tak se zamítne protože se nedá tolik rozkract veřejných prostředků.
Nejjednodušší ale nejzbytečnjší. Jako fakt všichni chtějí na letiště (a do/z práce ze severozápadu StČ kraje) jezdit přes Smíchov.
Pane Jardo, je již rozhodnuto. Jakékoliv úvahy o prodloužení metra jsou zbytečné.
A jak tím splníte požadavek, že letiště má být připojeno na železniční síť? I když by dojelo na letiště metro, tak tam stejně musí dojet i vlak. To metro by navíc muselo zaplatit město. Většinu nákladů na železnici zaplatí formou dotace EU.
a to je čí požadavek? když ho nesplníme … tak nám ho zavřou?
EU, síť TEN-T
Projekty financovane z eurofondov musia mat urcite prinosy, ktore ked nesplnia, tak sa musi dotacia vratit. Uz usek do Motola mal problemy, preto sa zrusilo pasmo na Dejvickej. Dalsi problem metra je ten, ze tieto dlhe vlaky z letiska by bud sli prazdne alebo uplne napchate a to nechcete. V lete stacila porucha supravy v sedle a 15 minutova diera, aby sa z vlaku stala nedychatelna sardikaren, ktora uz mala problem pobrat ludi, ak by neexistovala povrchova doprava.
Aha a Kladno byste napojil jak? Předpokládám že by to Béčko vedlo z letiště ještě do Kladna ne? A co ho rovnou protáhnout do Varů vy inteligente? Z centra by to takovým metrem bylo na Kladno dobrá hodina a půl, to by určitě bylo to co je potřeba, fakt inteligentní myšlení
A naprostou nedostatečnou kapacitu tratě na Kladno řeší váš návrh jak přesně?
Přeplněná Evropská? ANO, TO CHCEME! Moderní kapacitní železnice? ŘÍKÁME RÁZNÉ NE!
Podle studii ma existence modernizace trati na Veleslavin minimální dopad na intenzitu dopravy na Evropské, tam jsou rozhodující jiné vlivy.
Vliv Hrubeš?
Nemáte pravdu: na modernizaci trati je navázána stavba velkého parkovacího domu na Dlouhé Míli, který by bez obsluhy kapacitní a rychlou kolejovou dopravou ztratil smysl – a všechna auta by zůstala na Evropské i dál.
a z Dlouhé Míle pojedou vlakem mnoho let na … Veleslavin. Uvádíte jinde v diskuzi mnoho nepravd, nastudujte prosím těch devět krabic projektové dokumentace, leccos se tam dozvíte.
Železnice o rychlosti dnešní MHD, klikatá koněspřežka zavodící ne a AE, ale s 59+metro. Kolik autosedů z Evropské asi přetáhne?
Rekl bych, ze dost, podivejte na autobusy z Kladna, jsou precpane, a k tomu hodne lidi jezdi z Kladna, prave autem a vlak bude navazovat na vsechny trasy metra v Praze….
Spise bych rekl, ze je to malo ambiciozni, jedna vetev by min. mela vest jeste podel D6… K tomu ukonceni v Kladne by si zaslouzilo jeste prodlouzeni az na Svermov, Brandysek…
Spíš podél D7 – (Kladno, Smečno, Slaný, Knovíz, Brandýsek,Buštěhrad, Tuchoměřice outlet/letištní parkoviště, Letiště). Podél D6 už je ta Buštěhradka, i když směr na Rakovník by si taky modernizaci zasloužil. A Podél D5 také zásadně zmodernizovat. Ať se ty kolony aut na Zličíně zredukují.
A v Kladně by to chtělo tu modernizaci prodloužit až do Kralup. (ne jen prostou elektrizaci jak je plánovaná, celá ta trať byla původně plánována jako dvojkolejka už když ji stavěli).
Na tohle by se měly dát ty peníze za tunel pod Střešovicemi…
Vážně chci vidět, jak po dokončení železnice přijedou silničáři a v celé délce Evropské zbourají jeden pruh. Třeba jak se to stalo s magistrálou po otevření Blanky…
Mám ten pocit, že tu někde byla zmínka, že tunelová varianta to ekonomicky pohřbí.
Myslete si co chcete, ale tímhle věčným remcáním tady ta železnice bude cca v roce 2300. Taky mám kousek od domu železnici a je mi to jedno. Hold mi tam občas projede vlak. Zatím mi dům nespadl. Proto se tady u nás staví vše tak dlouho neustále někdo remcá. Paralelní dráha na tu budeme taky čekat spoustu let, protože si někdo postaví dům kousek od letiště a pak se diví, že mu tam létají letadla. Na tu dráhu na letiště se čeká už jakou dobu. Bohužel metro neklaplo, radši se staví metro D, tak bude železnice a povede okolo vás… Číst vice »
Nejhorsi je, ze v tech 90 letech se CR zvedla neuveritelne ale za poslednich 20 let skoro vubec akorat sledujeme jak za hranicema to jde nejak rychleji….
Neberte me za slovo co se tyce investic, ale ten posum je fakt sneci…
Oponenti stavěli vedle železnice a teď nechtějí, aby tam jezdily vlaky. Bude vlaků víc, ale budou tišší. Bylo to vlakem rozdělené 150 let a „mně se to nelíbí, já to nechci“ je argumentace pubertální dívenky. (Nejde to, ale) dal bych jim na vybranou: buď tak, jak je to navrženo, nebo návrat do stavu z šedesátých let = pára s Hektorem na postrku. Všechny ty nové domy byly postaveny, když „rychlodráha“, PraK a další projekty byly dávno známé. Připomíná mi to ten soud z Francie, kdy se z města přestěhovali na venkov a pak chtěli soudně zakázat chov hospodářských zvířat, protože… Číst vice »
Nárůst intenzity hluku je patrný z projektové dokumentace.
A proto projekt počítá i s protihlukovými úpravami – pořád je přitom ještě čas zvolit takové, které budou co možná nejpřijatelnější.
V PD jsou již vysoké PHS, i s nimi je nárůst hluku, zejména díky intenzitě provozu.
Mozna kumulovany, ale jednotlive soupravy budou tissi i na tissi trati,… tedy kazdy prujezd vlaku oproti dnesnimu bude prijatelnejsi a s nizsim hlukem…
Moc neverim tomu, ze by prujezd soucasneho vlaku delal mene kravalu nez prujezd el. vlaku na nove trati…
Kumulovane nevim, vlaku bude vice, tedy bude slyset mnohem casteji, teoreticky je mozne, ze bude celkove hluku vice a casteji, ale o mensi intezite…
Otazkou je pak i to, ze pokud se nasadi lepsi vlaky, ale diesely na stare trati, o stejne cetnosti, tak na tom mistni budou hure, nez s novou trati, co potom?…
SŽ už teď deklaruje, že zhotovitel v projektu PPP bude mít možnost v projektu dělat úpravy před dokončením…
Technopárty pořádat nesmím, soused smí kokrhat, protože to soused dělal i včera.
Vy jste ale nepochopil o co kráčí. Spolek nebojuje proti zeleznici jako takove. Ta stavajici tady nikomu nevadi, ale styl jakym je navrzena nova varianta je tragicky. Ty obrazove vizualizace vubec neodpovidaji pomerove zomu jak by to bylo ve skutecnosti. Baraky okolo by meli vecny stin a podchod by byl brzy posprejovany, pochca.ny, v zime nebo v desti plny bezdomovcu a fetaku…to tady fakt nechceme.
Státní firmy jednají všechny stejně. Arogantně na sílu. Pak nepotřebujeme ani přebujelou korupci, aby bylo všechno výrazně dražší než by to bylo, kdyby se jednalo s lidmi jako s lidmi a né jako s dobytkem. Stejně tak ČD přišlo o vlaky v Plzeňském kraji. Když jsem se na kraji známých ptal proč tolik vlaků dali Arrivě, bylo mi řečeno, že ČD s nima jedná tak, že s nima už nikdo jednat nechce a už tam prostě ČD nechtějí. Totéž Česká Pošta, státní doly Ledvice a mohl bych pokračovat. Na vysoké posty státních firem se dostávají neschopní „trafikanti“ nabubřelí nekonečnou arogancí,… Číst vice »
Se státními firmami to je plus mínus pravda, ale ti oponenti nic jiného než tunel nechtějí, žádný kompromis pro ně není přijatelný
Jo a SŽ jim svým přístupem dává krásné argumenty. Bůh ví, jaký developer za tím stojí. Pozemky nad tunelem by se daly dobře využít.
Kompromisem oponenti nabizeli sve okolni pozemky, aby umoznili zahloubeni trate. To je myslim velky ustupek a projev snahy se domluvit
Tenhle spolek odmita jakoukoli variantu krome zahloubeni a tunelu. Jenze kdybysme meli stavet tunely vsude, tak zadnou infrastrukturu nikdy mit nebudeme, nekde caru nakreslit musis. V ty lokalite k tunelu neni zadny duvod.
Souhlas. Ale smůla že lidi jako Kupka dělají precedenty kde staví tunely kolem vlastních bydlišť. Libenice kde je co 7 vlaků za hod a daleko od vesnice plus protihlukové opatření.
Pak každý chce tunel a to je logické i když smutné a není správné.
Co třeba podjezd na Libocké s intenzitou 18tis aut denně, když se v ČR staví obchvaty pro intenzity 8-10tis aut – to není důvod?
Ne to není ani omylem důvod hnát vlak do tunelu. To by mohl být leda tak důvod hnát do tunelu ty auta. Ten podjezd je pouze likvidace přejezdu = odstranění rizikových situací a eliminace čekání na přejezdu. A i kdyby byl vlak v tunelu, tak by tam ty auta stejně byly. Nevypaří se.
Naopak pokud by byl rozumný vlak, je velká šance že jím budou lidi jezdit a mohlo by být méně aut jak v Liboci tak na Evropské = méně smradu a kraválu.
Křižovatka v tunelu? Na povrchu by byly lepší rozhledové poměry než v podjezdu, kde vychází rozhledový trojúhelník na 15kmh pouze. Přejezdy jsou tam aktuálně dva a jeden podjezd, místo kterých má být jeden podjezd. Neznalost PD, máte povrchní informace.
V norsku maji krizovatku v tunelu, dokonce i kruhak…
Jistě mám povrchní informace jeden přejezd je jednosměrka, stávající šílený podjezd jednosměrka z protisměru a ten druhý přejezd vedle je podobně úzká ulička. Lituju ty lidi co jim kolem domu jezdí auta z těch jednosměrek z obou stran.
Důvod k čemu? Jak by to změnilo zatunelování železnice, které by ta auta naopak vytýhlo nahoru na terén?
Jakkoli je v tom horlení mnoho pravdy, tak zrovna v tomto případě je přístup SŽ překvapivě zjevně až nečekaně vstřícný a vidím tam snahu najít řešení smysluplné, řádně fungující a přitom ekonomické jak investičně, tak i provozně.
Už dřív jsem tady napsal, že většinou bývám spíš na straně různých rebelů kritizujících (oprávněně), že za drahé peníze se mají budovat jen polovičatá a ve výsledku nedokonalá řešení, ale jsem přesvědčen, že to není tento případ, protože tady by naopak efekt nebyl zdaleka úměrný vynaloženým nákladů. A podobně to ostatně platí i pro tunel pod Střešovicemi.
V čem je vstřícné? Třeba v tom, že veřejné představení projektu uspořádala SŽ až když už běžela lhůta na odvolání? Vždyť se to píše i v tom článku.
Jo a jeste taky sž na dotazy pri predstaveni projektu odpovidala stylem, ze si o odpoved mame zazadat pres zadost o info se lhůtou na odpoved 30 dnu, coz bylo dalece po konci lhity na namitky….tolik ke vstricnosti
Když nechtějí betonový koridor, tak já bych tam ty PHS nedával vůbec. Železnice tam vede cirka 150 let, takže jenom přidat druhou kolej a elektrifikovat, maximálně udělat podjezdy z přejezdů.
Mimochodem netestovalo se pár let zpátky nějaký řešení protihlukové stěny maximálně ve výšce podvozků?
Testovali,ale třeba byla nižší protihluková stěna levnější nebo nevím, proč se nedělá.
Protože tomu, pokud vím, bránila „traťovka““ šlo o nějaký snad anglický systém, kdy byly blízko kolejnic nainstalovány jen nízké betonové bloky bránící šíření hluku od styku kolo-kolejnice, ale údajným argumentem proti rozšíření toho řešení bylo snížení bezpečnosti osob v kolejišti, které by nemohly rychle ustoupit stranou před možným jedoucím kolejovým vozidlem. Kolik je na tom pravdy, nevím, zkoušelo se to na několika desítkách metrů v Praze-Hlubočepech, ale výsledky těch zkoušek neznám a zda je to tam osazeno třeba ještě stále, nevím.
Protoze by museli byt i mezi obema kolejemi, na sousedni takova stena nechrani…
Pouzit to lze, ale ne vsude a vetsinou prave na jednokolejkach…
U nás na Kladně je zaměstnaná bratru tak půlka lidí, a z té půlky tak asi půlka je zaměstnaná právě na letišti (s nadsázkou). Na terminál zajíždí přesně jeden autobus s trasou vpravdě velmi vyhlídkovou. V Liboci si postavte třeba hyperloop, ale hlavně už stavte z druhý strany 😀 😀 😀
Tady je otázka, jestli by mohli být tento úsek zůstat dočasně nerekonstruovaný než proběhnou odvolání a soudy a provizorně tam jezdit BEMU, DEMU nebo DMU?
já bych zapřáh 971 za hydru a tadááá – částečně nízkopodlažní obousměrná souprava (vem čert že to spolu nemluví)
Jasně že mohl a měl. Na letiště už se dávno mohlo jezdit.
Takhle se u nás nepostaví nikdy nic. Možná, že mi někdo bude tvrdit, že se mi to mluví, když tam nebydlím. Ano, nebydlím tam ale bydlím v lokalitě, kde, když jsem se nastěhoval bylo ticho jako v hrobě. Nedalekou nemocnici jsem chápal jako jistou výhodu. Bum, postavil se heliport. A začalo to. Každou chvíli přelet vrtulníku, který nad naším činžákem už klesá. Bydlím v posledním patře a díky tomu už vím, jak asi vypadá zemětřesení. Jenže také vím, že v tom vrtulníku je někdo, kdo bojuje o život. Takže to chápu a to občasné zemětřesení, které zejména v noci je… Číst vice »
Ano, máte helikoptéry nad hlavou… Bojují o životy… Nikdy nevíme, kdy bude bojovat o naše. Jste jeden u těch, kteří to chápou
NIMBY ideology at its best.
Kdyby se to zakopalo, tak se to na ceně těch pozemků na povrchu celé vrátí třikrát. Ale to by holt v kocourkově nesměl být tak rozlezlý resortismus.
A proč by se měla hodnota pozemků těm spekulantům ještě zvyšovat? Oni ty pozemkny naopak pořídili výhodněji právě kvůli těm negativním externalitám okolo. O té trati věděli, když tam tu svou novostavbu budovali.
Nemluvím o nemo lidí okolo, ale o pozemcích Správy železnic.
lol vypalcován doslova za:
A: „Zasraní NIMBYsti!!!“
B: „Pojďmě to zakopat, postavit tam 4km dlouhý pruh bytových bloků, všechno se to zaplatí 3x a spousta lidí bude mít kde bydlet a lidi v okolí budou mít klid. Win-win-win, you know, Tokyo style…“
A: „Zasraní sPekULanTi!!!
Tokyo Style :-D…
No, v Tokiu vam vlak jede tesne vedle baraku na estakade,… 😀
O te trati a jeji podobe nikdo nevedel. Jedna zaprodana politicka prahy 6, ktera uz tam ani neni to proste pri tvorbe uplne puvodniho projektu nenechala jit na verejnost. Asi mela palmare od nejakeho lobisty a chtela to protlacit ma silu. vzhled a jeste k tomu neodpovidajici pravde ukazala tusim az nekdy v roce 2023
No tak se ještě podívat na mapu a zjistit, jaké jsou výškové rozdíly…. Veleslavín má být zahloubená stanice, tedy ještě o pár metrů níž, než je nyní, do Ruzyně trať stoupá. Zahloubit úsek Veleslavín-Liboc nedává smysl, protože následně by do Ruzyně vzniklo strmé stoupání. V Ruzyni je požadavek i na zachování nákladní dopravy od Hostivice, vynucené zahloubení by znamelo likvidaci nákladní dopravy (jsou zde vojenské objekty), pokud by se kvůli stoupání musela zahloubit i Ruzyně, A nebo nechat na povrchu část nynější trati. Dlouhá Míle je kopeček, zářez řeší mimoúrovňové vykřížení s ostatní dopravou (auta, autobusy, tramvaje) a navíc zmenšuje… Číst vice »
Může být a nebo taky ne. Dám spíš na tu SŽ, která by si určitě pomohla, kdy by měla i další argumenty, ale celé to odpálkovala jenom s tím, že „by to bylo drahý“.
Ano, tunel by byl výrazně dražší, to je další argument. Ostatně už tak je ta část od Výstaviště do Veleslavína pořádně drahá. Pokud SŽ vynechává z argumentace technické parametry výškového vedení a nutnost zachování obsluhy vleček v Ruzyni. tak je to škoda.
Pointa mého příspěvku je, že v 21. století je jakákoliv železnice v intravilánu milionového města vždycky v posledku „dražší“ než tunel. Ale nejsme v Holandsku nebo Japonsku, kde se dají zkoordinovat větší urbanistické projekty, které ta území dále zhodnotí a tak v podstatě „zadax“ financovat další městskou dopravní infrastrukturu. Bohužel. Odtud kocourkov a resortismus.
Technicky je to proveditelné, právě proto, že Veleslavín bude zahloubená stanice a v plánuje velmi výrazné stoupání na krátkém úseku do Liboce (podjezd na Libocké). Nákladní doprava není plánovaná. Jaké vojenské objekty s težkou technikou?
Požadavek na zachování nákladní dopravy od Hostivice pro vlečky v Ruzyni, bez nákladní dopravy má být Ruzyně-Masarykovo n.. Okolo kasáren jsou sklady. Úsek Dejvice-Veleslavín má být se sklonem 25 promile. Z Veleslavína k Libocké to právě vychází o trochu lépe při rovnoměrném stoupání ze zahloubené stanice. Taky se může stát, že při tom zahloubení kolem rybníka nevyjde vykřížení se silničním podjezdem do plánované výšky a bude místo toho zvednutý silniční nadjezd. A od aut by to rozhodně nebylo „zahučení“ vlaku“ s odstupy několika minut, ale stálý hukot automobilové dopravy. Na ty výškové posuny je tam cca 2,5 km, je potřeba… Číst vice »
Není jednoduché vysvětli něco takového lidem, kteří nemají patřičnou představu o projektování liniových staveb, N.B. když třeba internetové mapy (ani turistické) nezobrazují dostatečně hustou síť vrstevnic – v plošném (2D) zobrazení to vypadá vše jednoduše, ale v reálu je všechno naopak mnohem složitější: niveleta koleje v tunelu totiž musí být o dost nižší než by se zdálo. Možná by stálo za úvahu zkusit zahloubení trati jen třeba o 3 metry, aby PHS tolik netrčely nad terénem, ale je tam podjezd (a má jich být dokonce víc), což by asi muselo být řešeno naopak dost vysokým(i) nadjezdem(-dy), protože tam budou troleje,… Číst vice »
Vzdělání v oboru… Vychází lépe zahloubit celé, existuje na to studie.
Ták. A je to venku. V tom případě by se na ten tunel měli složit majitelé pozemků, jejichž ceny stoupnou…
jj, třeba hlavně Správa železnic
Nad tím (nejspíš jen svrchu hloubeným) mělkým tunelem by mohl být ovšem nanejvýš tak park nebo (pravděpodobněji) silnice.
Plánovaná páteřní cyklostezka A6, která je teď v návrhu s řadou ztracených stoupání, křížení, nebezpečnými úseky “cyklisto sesedni z kola” atd.
Ty koleje tam byly dřív než baráky tak ať neremcaj a odstěhují se
Přesně. oni se tváří, jako by jim tou stavbou teprve tu čtvrť měli rozdělit, ale kdo to tam zná, tak ví, že tam už trať je a je na náspu a v té ulici, odkud je ten spolek je již dnes pěkně hnusná protihluková stěna. Předpokládám, že tenkrát díky tomu koupili výhodně byty a teď by si to tam za státní chtěli nechat udělat hezké.
Kdo to tam nezná, tak železniční trať nebude nová ale jde ve stávající trase – nově tedy přibudou podchody, zelené protihlukové stěny a navíc stanice Liboc – vše tedy k lepšímu. Ani si nejsem jistý jestli bude větší frekvence vlaků než nyní. Možná se o něco zvýší rychlost, ale ne o moc, protože se to tam dost klikatí.
Jelikoz by tudy meli jezdit vlaky na letiste, tak bych vyssi frekvenci urcite ocekaval. Ale s tim pomohou prave ty protihlukove steny a nove teleso koleje – tady u nas se to osvecilo a hluk to zasadnim zpusobem snizilo.
Veleslavín-Ruzyně by mělo mít parametr do 80 km/h, Vzhledem k malým vzdálenostem mezi zastávkami to využije rychlík. V prezentacích se uvádí maximální frekvence cca po 5 minutách ve špičkách, ale v reálu by mohlo stačit vlaků méně.
Myslite tu stanici, ktera je nazvana liboc, ale ktera vubec nebude v liboci, ale o nekolik kilometru dal v ruzyni? Tak to mi tedy fakt neprijde lepsi
Pohled na mapu a gis portál: stanice má být zhruba v místě stávající zastávky autobusu Brodecká, dle mého názoru to bude z důvodu návaznosti na MHD. Pokud by to bylo na původním místě starého nádraží v ulici u stanice, kde by tam byla umístěna autobusová zastávka, aby se tam dalo pohodlně, bezpečně a bezbariérově přestupovat do všech směrů, vešly se tam alespoň dva autobusy, cyklostezka a přitom nevznikaly kolony aut?
Nebylo by jednodušší tyto protestující vyvlastnit za tržní cenu ať si koupí sluníčkove bydlení bez cest a železnic někde jinde? A po dostavbě trati takto zhodnocené pozemky prodat se ziskem nějakému developerovi? S lepší dopravní dostupností totiž cena vždy výrazně stoupá.
Predpokladám, že ani u Vás sa nedá vyvlastnovat hocičo na akékoľvek účely, t.j. sú striktne dane podmienky, za akých sa môže vyvlastnenie vykonať.
Pochybujem, že zákony umožňujú vyvlastnovat len preto, že sa štátna firma nevie dohodnúť s vlastníkmi okolitých nehnuteľnosti.
V daném případě by měli být ti majitelé prostě a jednoduše odesláni do prdele. Územní dokumentace s tratí počítá déle, než tam stojí ten barák.
Taky mne vyvlastnění napadlo. Ale jejich byty neleží v trase železnice, stát je nepotřebuje. Zákon o vyvlastnění s takovýmto případem nepočítá (což je možná škoda, kdyby stát měl možnost zalepit pusu křiklounům nabídkou na odkup nemovitosti za výhodnou cenu, většina by zklapla).
Ta parcela leží hned u trati.
To je krásné.
Na nádraží je to zkratkou přes les hodinku a půl.
Největší problém je styl komunikace SŽ v této věci, zamlžování, vyhrožování, manipulace…
problém je systémové NIMBY a zákony které umožňují všem bez odpovědnosti blokovat jakoukoli výstavbu.
Největší problém je ten, že stěžovatele neuspokojí nic jiného, než je jimi předkládané řešení.
To spíš dělá ten spolek, zamlčuje a mlží o tom, že požaduje nelogické zahloubení před stoupáním do Ruzyně. Argumentuje příkladem zahloubení přes Dlouhou míli, kde je podle nich zářez zbytečně v polích. Přitom zářez je tam nutný pro mimoúrovňové křížení na terminálu a Dlouhá míle je navíc ještě o několik metrů výš než stanice v Ruzyni.
Já nerozumím proč kolem toho musí bejt taková nekonečná estráda. Snad existujou nějaký normy a předpisy, který maj chránit tyhle „starousedlíky“. Tak buďto je ten projekt splňuje a pak se staví, nebo je nesplňuje a pak stavět nelze. Tak na co ten cirkus?
Samozřejmě, že existují. Problém je, že někde, se staví daleko ohleduplněji a tím i dráž než připouští normy. Místní chtějí stejný přístup.
Chtějí jen buzerovat, snad už dvacet let. Jen se dohodne jeden úsek, přijde nějaký mamlas, že mu neporostou kedlubny.
A to chtění má nějakej právní základ?
Tipuju, že to v pohodě spadne třeba pod zákon o diskriminaci.
Tak se na něj podívejte, tipaři. Máte to skoro hned na začátku:
„z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru“
Chci vidět, jak argumentujete, že Liboc je tradičně černošská čtvrť.
Ak SZ zochce, tak to pretlačí.
Len samozrejme bude čoraz väčší odpor a veľa odvolaní. Miestny to vedia iba oddialiť, nie zastaviť.
V Holešovicích jsou starousedlíci, kteří dostali novou trať cca 5 metrů nad zemí, o 2 metry výš než byla ta původní. Stačí militantní odpůrce, který bude hecovat další sousedy k odporu proti čemukoliv, co se mu nelíbí, i když to podmínky splňuje.
Tak díky za další zdržení stavby. Stale tak budu jezdit autem a kudy budu objíždět kolony?
Samozřejmě přes Liboc
Doporučuji ulici Naardenskou.
Tak tak kamarád se na tu trať těší už 20 let, jezdí do centra přes Liboc a Ořechovku….
Vůbec nerozumím proč je tam vůbec zastávka Liboč. Zrušit. Není to přestupní bod a je to jen km od Veleslavína a Ruzine. Podle mě v tom na prsty developer.
Ta zastávka jen zpomaluje celou trasu pro nedůležití a duplikováni bod.
Správně je Liboc ne Liboč a Ruzyně ne Ruzině.
Zastávka je nejspíš jen úlitba místním, kterou ani místní nechtějí.
Zastávka Liboc byla už v minulosti, jen se později zrušila a minimálně už 25 let je v plánu ji obnovit.
Pomalu se stírá rozdíl mezi vlakem a metrem. Nová stanice Ruzyně bude za Drnovskou, vzdálenosti do Liboce přibližně 1,4 a 1,8 km, z Veleslavína do Dejvic pak zas budou 4 km. Na území Prahy 13 km, 7 zastávek, na letiště 18 km, 9 zastávek, to už je opravdu spíš jak povrchové metro.
Metro v milionovém se zastávkami po dvou kilometrech, to by bylo opravdové terno – tak dlouhé úseky mezi zastávkami nemívají běžně v zástavbě ani „S-bahn“, a dráha na letiště má být právě něco takového: kdyby se nepodařilo prosadit ten zbytečný tunel pod Střešovicemi, byla by naopak pravděpodobně navrhována i ještě další zastávka právě někde u Ořechovky.(j tam by ostatně bylo možné vytvořit vazbu s MHD).
V původním praku tam ty zastávky byly 2 – Gymnazijní a Ořechovka…. bohužel tunel je pohřbí. Přitom na Gymnazijní by byla kromě MHD i vazba na ČVUT, VŠCHT, koleje, střední školu, gympl a pod. Ne to by přece bylo moc logické, bude se na Veleslavíně přestupovat na metro nebo na tramvaj.
Projekt se táhne od 80. let, proto by se k němu měl vyjádřovat pouze ten, kdo v oblasti bydlel v té době.
Všichni ostatní museli vědět, co je tam bude čekat.
Klasika české malosti. „my chceme lepší dopravu, lepší dálnice, železnice a tak. Ale prosimvás, kdybychom pro to nemuseli absolutně nic dělat a kdyby to, prosím, mohlo vést spíš přes SOUSEDŮV dvorek, než kolem naší zahrady. Jitrnice. Ještě do toho vstoupí spolek „Voda z Tetčic“ jako do stavby D52 a je konec.
Tzv. investice do železniční dopravy, pokud jí nebude alespoň z části tvořit nákladní, není moc racionální.
Tvl ty jedno „tzv.“, to není TAK ZVANÁ investice, ale naprosto regulerní investive ve formě zdvoukolejnění, elektrifikace a zrychlení trati.
Radši ani nechci vědět jak nesmyslně si odůvodňujete „kde není náklad, je to zbytečné“. Podle vás je asi metro zbytečné, že? (alternativní, byť horší napojení letiště na kolejovou dopravu do města)
My si tykáme ? Investice to rozhodně není, u ní je po letech nějaká návratnost. Tento projekt se nikdy nevrátí, neboť provoz bude vždy dotovaný. Prostě si na sebe nevydělá, narozdíl od nákladní dopravy.
Natahnout koleje na letiste (po cem tu volaji lide uz desitky let) neni racionalni?
Otázka je jak to bude s celým létáním za pár let při dnešním zeleném šílenství. Že se bude jezdit na letiště vlakem asi jako úlitba stačit nebude.
A Záporno čo? To bude ďalej jazdiť autami a autobusmi?
Nevim o tom ze by se mela stavet dalnice z CR do Egypta aby Cesi mohli dojet autem az na plaz. Jestli se tu ohanite racionalitou, tak berte v potaz dlouhodobe rostouci pocet pasazeru na letisti a zoufalou dopravni situaci na silnicich k nemu vedoucich. Stupidni reci o „zelenem silenstvi“ si nechte do putyky.
Proč české malosti. Vždyť je to takhle snad všude na světě. Nebo si snad někde řeknou: Jupí, povede nám za barákem dálnic (trať atd.), postavte jí prosím co nejblíž!
Ano, stát má mít zcela nepochybně nástroje, jak stavbu prosadit, ale když to vezmu obceně, tak je to logické, že nikdo nechce, aby vedla zrovna pod jeho okny.
Faktem teda je, že v tomto případě ten odpor nechápu. Ta trať už je tam dávno, takže k žádnému rozdělení území nedojde, spíš naopak. Taky získají zastávku a tedy rychlé spojení do centra. Hluk se pravděpodobně také spíš sníží.
Dojde k optickemu rozdeleni. Ted vede trat na povrchu, a lide v okoli nemaji zadny trvaly stin od hnusne sede steny ve ktere je pocurany a posprejovany podchod, kde by se clovek bal v zime projit, protoze se tam budou stahovat particky alkoholiku a fetaku. A ta zastavka, kterou se tady kde kdo ohani, jako uzasnou veci pro mistni…je sice nazvana jako „Liboc“, ale je o nekolik kilometru dal v ruzyni….takze to je asi to, proc se to tu mistnim nelibi
Na tohle jedině „polský“ přístup. Není možné mít několik staveb v zemi, na které se vyplývají všechny prostředky. Prostě ne. Takhle se nikam nedostaneme.
Určitá a relativně velká neoblomnost úřadů je na místě a příslušně je lehce v tomto smyslu potřeba doplnit legislativu.
Možnost vyjádřit se, ano. Jenže evidentně to využívají skupinky křiklounů nebo mediálních virtuózů. Takže to stejně, tak úplně neplní svůj účel.
Viz Výtoňsky most, severní část obchvatu Prahy, nádraží Ústí nad Orlicí atd atd
Díky serverům, jako tento, že to „nasvětlují“.
Ale on ke problém v tom, že jestliže polský přístup, tak všude. Ne jen někde. Přes Martinice, přes Ořechovku…
SŽ udělala v minulosti obrovskou chybu. Stalo se jí ti bohužel v nejluxusnější čtvrti v republice. To zamrzí. Bohužel mají asi logicky dlouhé prsty. Nikdo si toho moc nevšimnil včas a to je taky chyba. Každopádně chyba se stala, to zamrzí, ale bylo to naposledy.
Vy jste asi petent těch požadavků?
Nechť SŽ tedy tu chybu napraví. Nebo to ať to bere jako nový standard.
Na nový standard nemá zbývajících deset milionů obyvatel peníze. Tam už to jsou spálené buchty, nedá se nic dělat, bohužel holt blíže k centru bude tunel, ono to má jistou logiku.
U Vašich domů, holt ta železnice byla a dalo se předpokládat její další využití a modernizace tímto způsobem.
Ale dá. Může se stejně na sílu protlačit povrchová varianta blíže k centru. Postavené to ještě není.
Milý Jane. Budeme stavět VRT. Představa, že budou celé pod zemí je zcestna, směšná, tragikomická. Používáte systematicky demagogii. To , že Franta někoho zastřelil mi nedává nárok taky střílet lidí. Babisovy miliardy mi nedávají narok mit taky miliardy etc. Alelidi jako vy znemožňují této zemi fungovat a posílají ji směrem k Africe
Je to úplně o něčem jiném. Stát se má ke všem občanům chovat stejně. Tedy jestliže někde zaplatí tunel, má ho zaplatit buďto všude, kde jsou stejné podmínky nebo nikde. Tedy žádné speciální zacházení. Ani když je ministr dopravy zastupitel.
Ale ony ty podmínky nejsou nikdy stejné.
Na počátku ovšem stejné byly – i v Liboci měli možnost ozvat se včas, aby to bylo také možno včas řešit, ale nevyužili toho, tak teď už je to jen jejich problém.
Zákony platí pro každého stejně. Chovat se ke všem stejně znamená zavést důchody všem nebo je všem zrušit? Tunel ve Střešovicích je možná chyba. Nutí nás to opakovat chyby donekonečna? Z Vaší strany je to jen záminka. Našel by jste si jinou, kdyby tam ten tunel nebyl. Slyšel jsem to už tisíckrát v různých verzích je to pořád to samé : my to tady nechceme
Ten tunel ještě postavený není, tedy chyba se ještě nestala.
Důchody, pro ty platí zákon a pro všechny, nečekaně, stejně.
Souhlasím v tom smyslu, že od této chvíle všem stejně nikomu nic extra. Tamto byl průšvih, který se neměl stát.
Je to jako kdyby důchodci požadovali odchod do důchodu v šedesáti, jsko to bylo dříve. V současné situaci to není ekonomicky možné, jedině se sníženou penzí.
Tunel má opodstatnění při průchodu kopcem, kdy to nezhorší výškové vedení. Stavět tunel v Liboci, když je potřeba trať vytáhnout z Veleslavína na kopec do Ruzyně a na Dlouhou Míli, opodstatnění nemá.
Někteří obdobně nesmyslně požadovali vedení tunelem přes Holešovice, do Dejvic je to z Bubnů prostě do kopce. Má se stavět železniční trať, ne horská dráha.
Samotný tunel do (nových) Holešovic by asi vyšel, ale problémem by bylo křížení s tratí Bubny – Bubeneč.
Ve veleslavine je ta zeleznice taky, dokonce ve vetsi vzdalenosti od okolnich staveb, takze tam by povrchove vedeni nevadilo , ale bydli tam vice bohatych, takze je tam silnejsi lobby a tak prachy daji radsi na bohatsi ctvrt
Nevím co je dle vás polský přístup, ale pokud máte na mysli jejich výstavbu dálnic, tak tam se s nikým nemazlí. Tam je spousta pozemků vyvlastněna. Mám tam rodinu, takže o tom něco vím.
Ano, s nikým se nemazlit, Třeba s obyvateli, Ořechovky nebo Líbeznic. Všem stejně.
Ten spolek odpůrců má jméno. Jeto spolek taxikářů, který bojuje proti trati na letiště od samého začátku tohoto nápadu. Ví se o tom, ale nějak se to nechce řešit. Proč asi?
protože vekslák a taxikář je tradiční český kolorit a měl by být zapsaný v seznamu Unesco
To už není normální. Vypadá to na taxikářskou mafii v pozadí, případně silniční lobby, které by tak nastala konkurence. V kombinaci s neprůrazností SŽ a zastaveným financováním této stavby od končící vlády je to poměrně tristní situace. Tady se fakt nic nového nedá postavit, pokud to není pro auta. Ať se už všichni problémáři chytnou za ruce a jdou se navzájem do pralesa kopat do zadku.
To nevím, ale městský okruh a dálniční síť se staví taky dohromady sto let, takže to nebude unikátní pro vlak.
Ježíšmarjá, proberte se. ŘSD tady staví megadálnice 4-6 pruhy + přestavbu staré jedničky, kdežto SŽ tady staví pomalodráhy podle devadesátkových či osmdesátkových (koncepčně) projektů. PRAK, Brno – Přerov, ODSun Brna.
30 minut do Kladna na 30 km je už tak strašná jízdní doba (RYCHLÍKU) a cestovní vzhledem k polohám stanic v Kladně ještě horší… ŘSD dělá MUK na dálnicích po pár kilometrech, tady není MÚK v Bubnech a některé vlaky budou končit na Veleslavíně.
Prostě je strašné, že ŘSD umí stavět kapacitní stavby pro rychlou silniční dopravu, kdežto SŽ staví drahé kočkopsy jako Brno – Přerov nebo tuto drahou pomalotrať…
Sorry, ale přestože Zkáza Železnic je tragická organizace, tak tohle jsou strašný kecy. Srovnávat silnici a železnici není možné. Železnice je úplně na jiné úrovni a to jak náročností, tak i cenově. Ano, rozhodně to SŽ nedělá ideálně a dá se jí vyčítat mnohé, ale srovnávat ji s ŘSD je absolutní nesmysl.
Ano, SZ ve srovnani s RSD naprosto selhava. A sotousci hykaj, ze budou mit novy, par let cisty sterk, 550 mm vysoky peron a nove PHS… SZ znovu a znovu dokazuje ze je organizace akorat pro utraceni penez bez zasadnich prinosu pro dopravce a cestujici
Brno-Přerov není kočkopes, ale normální trať pro rychlíky, spěšňáky, osobáky a nákladní vlaky, přesně odpovídající poměrům 21. století, kdy 200 km/h už není na padnutí na zadek.
VRT provoz má později jít po separátní trati.
Protestuje proti tomu vůbec někdo kdo bydlí přímo u toho?
Aby to nebylo jako u Výtoně, že reální místní samozřejmě chtěli nový most kvůli tichu. Ale po dvou letech jeho projektování zvítězí UNESCO a Instagram a rachot tam bude na věčné časy…
Zrovna Výtoň je fakt blbý příklad. Vždyť ta petice vzešla přímo od místních. Nehledě na to že rekonstrukce, které se SŽ bránila jak čert kříže je podle jednoho z posudků rychlejší i levnější.
To ještě všichni uvidíme jak bude rekonstrukce levnější. Pokud se dobře pamatuji, tak odborníci z Kloknerova ústavu na to měli jiný názor…
To opravdu není. To už dnes snad netvrdí ani samotní petičníci.
Odborníci říkají (ti skuteční), že cena rekonstrukce se dá zajistit až v okamžiku, kdy se ten most snese a řízne se do toho… A že se klidně může stát, že se postaví replika..
Petice vznikla od lidí, co chodili popíjet na blízkou loď, nikoliv od lidí, kteří tam reálně bydlí.
“ Stane se z toho dálnice, co povede prostředkem města,”
Komediant. To asi nemyslel ani Prahu ani dálnici… Myslím, že někdo ze Spořilova apod. by si s ním byt klidně vyměnil.
A nejhorší je, že jim nejspíš jde hlavně o parkovací místa…
Neprijdou o jedine parkovaci misto, kolem trati je mista dost. Cele to stoji na vylhanych argumentech jako je „dalnice prostredkem mesta“. Tohle neni magistrala a bourani nadrazi Tesnov – tady jedna kolej uz davno stoji a ma pribyt druha
Myslel jsem parkovací místa teoreticky vznikla přesunutím dráhy pod zem.
A nevyřešila by to tedy estakáda s parkovištěm pod tratí nebo řada betonových garáží vedle trati místo protihlukové zdi a elegantního roští?
Číňani postavili mezi lety 2008 a 2020 8000 km VRT. Češi už 35 let diskutují o 20 km obyčejné dvojkolejné trati na největší a nejdůležitější letiště. To není demokracie. To je bezohlednost ,malost , sobectví a hloupost.
No, Liboc a Ruzyně jen chtějí to, co dostala Ořechovka
Bezohlednost malost a sobectví. Je jedno jestli na Ořechovce nebo v Písku. My to tady nechceme. To je to jediné co se tu dozvíš. Tahle země jako by nikoho nezajímala. Jen svůj prospěch. Nejsou my a oni. Všechno se to staví z daní. Za naše peníze.
Co je špatného na tom, chtít stejné podmínky jako jiní?
Jde o to jací „jiní“. Myslíte ty v Holešovicích, co mají estakádu v úrovni druhého patra 10 metrů u baráku? Nebo ty, co bydlí třeba kolem Evropské, kde jim po okny denně projedou stovky autobusů? Nebo od teď budou všechny dopravní stavby v tunelu, protože „jiní to tak mají“?
Jo, no oni si vždycky dokážou „tvořivě“ vybrat ty jiný se kterýma se chtějí srovnat…
Nechť tedy ty „jiný“ kteří se dají vybrat SŽ nevytváří.
Předpokládám ale, že když si pan Papež pořizoval nemovitost v Naardenské, tak tam ten vlak zaregistroval, stejně jako musel vědět, co se tam plánuje. A tunel to tedy nikdy nebyl.
Samozřejmě, že věděl. Ty budovy, ve kterých bydlí, jsou mladší než projekty na rychlodráhu na letiště. Pan papež je jen věčný prudič a stěžovatel, který nemá v životě nic jiného na práci, než vysírat.
Na jiných částech to šlo změnit. Byl původní projekt úseku Dejvice – Veleslavín tunel?
Šlo to změnit, ano. Ale proto, že se místní ozvali včas. Nezačali prudit v poslední možný moment ve chvíli, kdy už se utratily za projekt stovky milionů.
Tipuju, že to bylo tak, že všem řekli, že to nejde změnit. Tihle to skousli, ale Ořechovka si změnu vymohla i když to „nešlo“. Tak tihle chtěji taky.
Chybu SŽ vidím v tom, že vůbec ustoupila Ořechovce. Tohle je důsledek.
BTW, stejně a ještě víc budou rezonovat Kupkovy tunely na VRT
Kolik týdnů se ještě bude hrát na Kupkův tunel?
Dokud budou
Ořechovka sice samozřejmě nějaké „ohleduplné“ řešení rozhodně zaslouží, ale ty manévry, které z toho nakonec vznikly, rozhodně adekvátní nejsou – navíc tím i sami sobě zlikvidovali možnost zřídit tam i nějakou další zastávku. Ani to ale není důvod pro stavbu dodatečně požadovaného tunelu v Liboci, když jej navíc původně ani nikdo nepožadoval: železnice přece není metro, které navíc i leckde ve světě také jezdí na povrchu, a to i v zástavbě.
Jestliže dostanou nějaké zacházení jedni, mají jej dostat všichni.
Tak já “chci” na vsi metro a plat 100k mesicne, druzi to prece maji no ne?!
To se nedá vyloučit, ale „když voni tak my“ vám získá akorát opravdu hnusnou nenávist pěkně velkého množství lidí… a jeztli vaše argumentace právně neobstojí, nebudete mít nic akorát tu nenávist. A dobře tak…
předsedooo, voni mají záchody 😀
Když se má vést trať z Veleslavína nahoru do Ruzyně, tak vám dává smysl udělat na trati dolík v Liboci?
A dává smysl dělat dolík pod Ořechovkou a nevést to po povrchu? Pak z Veleslavína nemusíte tak stoupat.
Ten projekt se za těch 20let podstatně změnil k horšímu. O tom SŽ nemluví. Také tehdy bylo plánováno metro souběžně s tratí.
A to metro na to má vliv jaký?? Jakože vlak pojede tišeji nebo co??
Intenzita třeba?
Zaplatí si ty vyřvané věcí Ořechovka, Liboc nebo Ruzyně?
Proč já mám ze svých daní platit nějaké extra zacházení s nejuřvanějšími lidmi v okolí?
Nezaplatí si to ani jedni. To ale nedává důvod jednoho zvýhodňovat.
Tady se ovšem žádné zvýhodňování nekoná, a N.B. na úkor někoho jiného: všichni měli stejnou možnost ozvat se včas se svými připomínkami.
Však se také Liboc ozvala již v roce 2008…
Tak si kupte vilu na Orechovce, vzdyt je to stejne jako 2kk v Pocernicich… Vsem stejne ne? 😉
a co chtela Kupka v Libeznici. Priklady tahnou, pane ministre…
Trať mezi Dejvicemi a Veleslavínem má nově vést v tunelu pod kopcem. V Liboci žádný kopec není. Srovnáváte nesrovnatelné.
A v Líbeznici je jaký kopec?
V Číně vlastní veškerė pozemky stát nebo obce. Soukromé vlastnictví půdy tam vůbec neexistuje…
Tady by to holt chtělo všechno vyvlastnit za dvojnásobek tržní ceny, zbořit, postavit trať, kolem zastávky nastavět výškovou zástavbu a zisky z prodeje bytů by to celé zaplatily.
Ne, Čína soukromý pozemky vykupuje za ceny vyšší než tržní (to nedělá ani ČR), a v praxi moc nevyvlastňuje.
Občas se objeví takový ten jeden barák, kolem kterého je 1m vedle obtočená dálnice – neprodal, tak mu to postavili hned za okno, kolem.
https://static.independent.co.uk/2025/01/24/09/Jam_Press_JMP616346.jpg?quality=75&width=1368&auto=webp
Nedělá ani ČR? Však při výkupu jsou ceny i 8x vyšší jak tržní. Obvykle tedy tak 2-4x vyšší.
Tržních cen to zdaleka nedosahuje. Odpuchuje se to od jakési virtuální běžné ceny. Za to, co dostanete si adekvátní náhradu ani zdaleka nekoupíte.
V Číně jsou veškeré pozemky v majetku státu. Občan si je pouze může pronajmout na určitou dobu. U firem býval pronájem na 99 let. Jak je to pro normální občany, to si bohužel nyní nepamatuji.
99y leasehold není unikátní pro Čínu, mají i v Singapuru. Co bude v Číně za 99 let neví nikdo. Ale pravda.
Tohle je opravdu jak budování dráhy přes loviště Komančů. S nimi dohoda nebude. Argumentují jen svými dojmy a chtěním. Ta dráha tam vede 150 let. Generace lidí se na vlaky dívaly, jezdily jimi. Děti chodily s prarodiči ke sraňkům a mávaly fírovi, aby jim zahoukal. Divná doba je dneska.
Veřejný zájem existuje a nesmí být blokován svévolnými postoji laiků.
Tak přistupujme k úseku Dejvice – Veleslavín a Veleslavín – Ruzyně stejně a dejme stejný rozpočet na kilometr kolejí.
Jsem pro. Aspoň by se ušetřilo za ten megalomanský tunel, který si tam vymohli, ještě souběžně se metrem.
Přesně tak. To byla uhelná dráha, po které se vozilo kladenské uhlí například do holešovické elektrárny a průmyslových podniků v Libni, Karlíně atd. Běžně tam jezdily těžké nákladní vlaky i s ocelí z kladenských oceláren do Buben, kde bylo seřazovací nádraží a výtopna. Nejdřív pára, pak diesely. Takový diesel pod plným výkonem do kopce z Dejvic do Veleslavína a dál, to bylo něco, až se třásly okna. A takový „spolkáčci“ tenkrát drželi pusinky a chodili mávat na prvního máje za další rozvoj. Nevím, co je tam tak důležitého – směska původních vil, socreláckých paneláčků a „nové sídliště“, kde si někdo… Číst vice »
Totéž bylo řečeno i v úseku Dejvice – Veleslavín, přesto se tam naplánoval megalomanský dvoukolejný tunel úplně mimo.
Ta část Prahy 6 je asi nějaká zakletá (nebo možná spíš prokletá): stačí připomenout kousek vedle tramvaj sídlištěm na Dědině. Jsou to opravdu zbytečné „šprajcy“, zejména když se jim SŽ tentokrát skutečně zjevně snažila vyjít vstříc pozitivními úpravami původního řešení – místo aby měli radost z obnovení dávné zastávky a umožnění využívat „S-bahn“ jezdící v krátkém intervalu rychle až do centra, tak jen zbytečně kalí vodu a chtějí plýtvat financemi, které by bylo lépe využít účelněji jinde. Jakkoli ve velké většině podobných případů podporuji protestující strany, protože vidím, že by tam mohla a měla být realizována lepší, prospěšnější a často… Číst vice »
Evidentně šlo vyjít vstříc ještě víc. Třeba jako na jiných částech této trati.
ALE PATNÁCT LET ZPÁTKY NE DVA ROKY PŘED STAVBOU
První námitka, která to zmiňovala, byla podaná dříve.
Vy tam bydlite? Máte velmi málo povrchních informací.
Chápu co nechtějí – betonové koryto protihlukových stěn.
Je hezké, že to má být porostlé zelení – ale to funguje na vizualizacích. V reálu se o to musí někdo starat, stojí to prachy, porostlé to bude možná za x let a kdoví jestli. Mnohem pravděpodobnější scénář je ohyzdné posprejované betonové monstrum.
Mám z toho dojem, že ty vlaky by až tolik nevadily. Proti hluku vás ale budeme chránit stůj co stůj, a běda vám, jestli se vám to nebude líbit, běda vám !
Souhlasim, presne tak to je. Konečně mam v tady te stoce diskuze pocit, ze nekdo pochopil a co nam jde. Dekuju (to nemyslim nijak ironicky) opravdu jste totiz vystihl presne to, o co nam tu jde
Fajn, ale v tom případě, když nechcete beton, proč nechcete třeba něco takového https://www.liadur.cz/cz/reference/kategorie/transparentni-steny to by přece mělo větší šanci na úspěch než tunel.
kdyz nebude tunel na Orechovce, tak s vami souhlaa. ale nejde zvyhodnovat lepsolidi na Orechovce. Spravne reseni je po dostavbe metra VA to vest uplne jinudy, aby JD Kladno – centrum Prahy bylo tak 15 minut a ne pulhodina
Mám takovou – docela zásadní poznámku – k větě „Takový diesel pod plným výkonem do kopce z Dejvic do Veleslavína“ – do kopce ty nákaldní vlaky jezdily prázdné!! Plné jezdily z kopce !
Zdaleka ne vždy. Vozilo se uhlí do teplárny Veleslavín, ty wapky jezdily zpátky prázdné, ale kopec z Dejvic byl bez postrku pro nákladní vlak nepřekonatelný. I když byl třeba prázdný. Vzadu vzdy tlačil Hektor. Mluvím o 60-70.letech, který tam osobně pamatuju.
Bohužel, rezidentura bude stále zvedat hlavy a to i přes dávno existující územní plán, dokonce už jednou přepracovaný.
A to se ještě téměř nehráblo. To se potom objeví vzácný brouk, krasová propadlina, pravěké tábořiště … etc.
“ Veřejný zájem existuje a nesmí být blokován svévolnými postoji laiků.“ Tu větu tesat do kamene !
Ale – Již brzy !
No, pozor na laiky. Mají na svoji blbost nárok a někdo jim chce dokonce umožnit poměrné zastoupení na správě státu:
https://www.irozhlas.cz/komentare/jak-zvladne-87-procent-vysokoskolaku-ve-snemovne-reprezentovat-vsechny-ostatni_2510190630_elev
Pražská Kaštanka…
Poukazovat na „rozdělení ¨zemí“ je (eufemisticky řečeno) dost nešťastné, protože to území nebylo od vzniku „buštěhradky“ úplně souvislé vlastně nikdy a jakoukoli souvislost ztratilo definitivně vybudováním protihlukových opatření před už dost dlouhou dobou, takže území na obou stranách dráhy fungují odděleně už dávno a nabízené návrhy na jejich propojení jsou zjevně přínosem. Bohužel v tomto případě jde zjevně jen o zbytečně velké „šprajcy“ obou stran, ale na rozdíl třeba od „kauzy Havránková“ tohle skončí spíše prohrou toho spolku a v nejlepším případě realizací těch úprav původního řešení, protože zakopání trati by bylo skutečně značně komplikované a hlavně příliš drahé. A… Číst vice »
Mohu se zeptat , kde jsou ta protihluková opatření? Především v dnes propojeném území P10 – P12? Tam, kde stojí PHS dnes nikdy napojené území nebylo
Liboc je v Praze 6 a PHS podél sídliště u Naardenské ulice je dokonce patrná i v mapě …
PHS končí právě P10, což umožňuje nerušený průchod a scelené území mezi P10 a P12
Aha, vy myslíte přejezdy a ne pražské MČ – to ovšem z vašeho příspěvku nebylo na první pohled jasné, takže se omlouvám, že jsem to hned nepochopil.
Mezi těmi přejezdy sice PHS skutečně není, ale přecházení kolejí kdekoli stejně není povoleno, takže odvolávat se na ně stejně nelze – lze napadat jedině vizuální překážku, která by výstavbou protihlukových opatření skutečně vznikla, ale nějaká protihluková opatření by tam ovšem měla asi stejně existovat už dnes, takže kdyby jim je tam SŽ třeba z trucu postavila už teď, nepomohli by si stejně.
Protihluková opatření nemusí být nutně vysoká zeď. Sice to na SŽ moc nechtějí, ale jsou i lepší možnosti
jaké možnosti?
„Nerušený průchod“ přes trať? Uvědomujete si že je to normálně zakázané přecházet trať libovolně? Jako doposud vám tam pokuty nerozdávali, ale formálně to propojené NENÍ kromě definovaných míst…
Já vidím problém v tom že o kousek vedle to jde zahloubit ať to stojí co to stojí a jinde to najednou nejednou nejde…… Kvůli křiklounům nejde zjevně opravit Vyšehradský most protože se SŽ a MD potentočkovala a tady bude SŽ machrovat…… Tyto problémy si SŽ zbytečně vyrábí sama….
Oprava: nejde zjevně vyměnit a postavi starý most který je zenitem za nový, moderní a tichý most
Jenže i u toho mostu si to podělali naprostou arogancí. Rozdíl je v tom, že most chtěla SŽ nový, zatímco vedení tratě Dejvicemi staré. Přitom kdyby most řešili včas, mohl být vyspraven a doplněn starý, stejně tak trať Dejvicemi (doplněná případně nejvýše druhou kolejí v tunelu pod první, nešlo-li by jinak).
I Jawa Minor lze opravir, ale jako rodinný vůz použít nejde.
Pan Papež měl mnoho let na to si prosadit zahloubení, jako pod ořechovkou. Tam se místní nepostavili na hlavu nedávno, jako prudič papež, ale v době, kdy to mělo smysl.
Teď už fakt není čas ani peníze měnit řešení. Znamenalo by to kompletní přeprojektování 2 nádraží, jedné zastávky, mnoha kilometrů trati a návazností. To by stavbu posunulo klidně o dalších 5 až 10 let.
ten projekt je už tak zpožděný, cca 30 let, a tak drahý, že naopak je potřeba ho zahodit a hledat něco lepšího. Za 130 mld+ tohle fakt ne…
ten projekt měl smysl jako povrchové levné zdvojkolejnění a elektrizace, ale jako paralelní metro, které vzápětí přejde v klikatici na 75 km/h…
jet na letiště systémově půl hodiny a stejně tolik do Kladna, spolu s polohou nádraží v Kladně není adekvátní druhé polovině dvacátéhoprvního století
Projekt sice není ideální, ale stát nesere prachy, aby rozdělané projekty zahazoval a nahrazoval je jinými, brutálně drahými. Staví se to prostě tak, aby to bylo ufinancovatelné. Vy i dle vašich ostatních komentářů žijete v pohádce. Což je sice krásné, ale s realitou se to moc nepotkává
lepsi zahodit stovky milionu za spatny projekr, nez sto miliard za neefektivni realizaci
Lež, v Liboci žádají místní tunel již od roku 2008, viz schvalování EIA.
Očividně nevite třeba o tom jednom jediném plánovaném podjezdu s normální dopravou, opatřeném světelnou křižovatkou o predikované intenzitě dopravy 18000 aut denně – k nahlédnutí v PD.
Nefungují. Mate spatnou mistni znalost. Zeleny nasep je jen pres kousek uzemi a taky neni tak ohyzdny jako se planuje ted
Nemají v tom prsty i taxikáři z letiště,.co tučně vydělávají na tůristech? 😂
SŽ tady rajtuje na dávno mrtvém koni. Po prodloužení metra na Veleslavín, původník PRAK ztratl dopravní význam. Je to megadrahé zdvojkolejnění koňky. Je potřeba nová trať v přímé stopě (ne současná klikatice, která důsledně míjí všechny důležité cíle) zapojená do Nového spojení 2 – a to někde v prostoru Andělu.
A ono se snad plánuje prodloužení metra na letiště? 😀 Aha, neplánuje.
Pastelkou v mapě nakreslíte kdeco, ale mohlo by to dopadnout jak tunel na Beroun – ten se také řeší už 20 let. Navíc to Nové spojení 2 dřív než v roce 2047 taky nebude.
Na 2047 jste přišel jak? Ze Sosnovy strategie? Tak to snad nemusíme brát vážně…
Pravda, rok 2100 se bude více blížit realitě.
Jo, spíš později.
Mrtvý kůň má v modelech od profilu Ruzyně největší zatížení z pražských eskových linek a to i ve výhledu k letům 2050 i 2070.
Dopravní model snese ledacos… stejný model ukazuje, že na Evropské ani Patočkově to neklesne…. vysvětlení? Ne taková indukce tam fakt nebude
A i kdyby tam to zatížení bylo, tak to neznamená, že za cenu tunelů na Ořechovce a nesmyslného zaokruhování letiště nejde vymyslet lepší řešení Kladno – letiště – centrum Prahy
Že Vy máte nemovitost poblíž Dlouhé míle a těšíte se na zhodnocení za neskutečný peníze daňových poplatníků…
Jak po dobrém? Vždyť čekali co nejdéle to šlo a pak začali požadovat kompletně překopat projekt. To je na mne od začátku po zlém.
Mýlíte se
To mi připadá jak jednání s nějakým kmenem z Amazonie… Teď už tam trať přece je, nebude nová… A teď jim tam po staré trati jezdí staré diesly… A čím více to budou blokovat , tím déle budou, tak jo, no…
Na druhou stranu, teď jezdí diesly maximálně jednou za deset minut (víc se nevejde) a trať se dá v celé délce pohodlně přejít. Nová trať nabídne možná tišší vlaky (ale bude jich víc), takže celková hluková zátěž vyšší a to, že by se trať dala přejít všude, kde teď (všude) se nedá mluvit.
Jinak, SŽ udělala strategickou chybu, že někde ustoupila do tunelové varianty. Teď ji chtějí všichni.
Mýlíte se – už dávno je tam několik metrů vysoká protihluková zeď, takže s tím přecházením kdekoli už je konec dost dávno.
Mohu se zeptat kde je PHS mezi P10 a P12? Tam je to spojené území.
To území je rozdělené železnici už od dob existence koňky, tedy skoro dvě století – a proti tomu se snad chce někdo odvolávat až teď?
Nechtějí jej rozdělovat více, než je teď. Tedy žádná PHS za zachování současného hlukového zatížení a možnost (i když nelegálně) přejít.
Vraťme se na stromy – nic lepšího se k těm vyšim připomínkám nedá dodat.
Vážně se zde bijete pro zachování NELEGÁLNÍ ČINNOSTI???
OK, půjdu vás asi vykrást a když se vám to nebude líbit, začnu řvát že chci svou činnost zachovat.
Asi jste jel po jiné trati – taky žádné několik metrů vysoké protihlukové stěny nejsou
Trať můžete přecházet jenom v místech kde je to dovolené
Fyzicky můžete přecházet kdekoli, kde není dostatečně nepřekonatelná fyzická zábrana…
A pak se člověk diví, proč je na železnici tolik přejetých lidí.
Protože možnosti přejít nerespektují přirozené trasy a dávají se tak, aby to bylo co nejpohodlnější pro auta nebo železnici. Stejně jako třeba s přechody. Tam kde je trasa se dá radši zábradlí než aby se auta zdržovala přechodem.
Ano rozumíme si – jako argument poslouží cokoliv, klidně nezákonné…
Ta trať se teď NEDÁ přejít všude, leda za pokutu. Bylo by načase je začít namátkově udělovat…
Tak ta „Amazonie“ se řeší už přes třicet let. Ty koleje tam byly dřív než většina zástavby okolo.
Tito lidé z novostaveb se nastěhovali vedle trati s vědomím, že bude přestavena, a to v podobě násobně horší než je aktuální projekt. Jsou to škodné, nic jiného. Zablokovat jim využívání jakékoliv infrastruktury, na hrubý pytel hrubá záplata.
Stejně tak lidé na Ořechovce, a helemese, tunel
Naopak: na Ořechovce je v naprosté většině území stará zástavba, kdežto podél trati v Liboci jsou nová sídliště, která se starší zástavbou na vokovické straně trati nijak nesouvisejí.
Zástavba je novější než trať v obou případech, a i v Liboci/Ruzyni jsou starší domy, stejně jako v Dejvicích/Střešovicích novější. V obou případech tam nikdy nebyla taková zátěž, jakou tam plánují, nicméně v tišší variantě (a to tam dnes z dálky stejně hučí auta na Evropskě). Takže pokud drahý tunel může být dole, nedivím se, že chtějí stejný i nahoře. V obou případech je to ekonomicky i dopravně zhůvěřilost, to už se mohlo vést na letiště metro, a to zcela bez „chalupoidy“, tedy Vítězné náměstí – Červený Vrch – Petřiny – Dědina (ideálně zde jeden vestibul směrem k nádraží Ruzyně,… Číst vice »
Sice hezká vize (jen mi tam u toho metra nesedí až tak úplně ten trochu závlek na Petřiny), ale dobrá k prosazení snad ještě tak před 30+ roky – a za to, že se nic z toho nikdy prosadit nepodařilo, můžete (můžeme) „poděkovat“ tomu ódéesáckému zpanštělci Jančíkovi a jeho kamarádíčkovi Bémovi. Takže teď už je to jen pláč na špatném hrobě.
Ne. Tihle, v domech postavených po roce 2000, se o projekt nikdy nezajímali a probudili se až někdy před rokem až před dvěma.
Hustota osídlení?
Bývalý radní za ANO.
No tady je více starostaveb než novostaveb…..
Zablokování čehokoli by byla stejná hloupost, jakou je neústupnost tiho spolku – jen by to celou stavbu zdržovalo ještě více.
Mám pocit, že spolku by plně stačil kompromis, kdy by šlo pod zem asi 400 metrů trati mezi P10 a P12…
A jak to chcete dokázat? Dráha neumí jezdit výtahem a těch vašich 400 metrů tunelu by znamenalo postupné zahlubování v délce cca 3/4 km na každé straně tunelu včetně adekvátních úprav okolního terénu – to vám nedochází?
Bylo by to na kilometr dražší než Dejvice – Veleslavín?
Byl jste tam vůbec někdy nebo máte informace pouze ze satelitního snímku? Všiml jste si jak výrazně tam stoupá terén? Víte kolik promile je teď plánované stoupání z Veleslavína?
Naopak, ten projekt doznal za 20 let dost podstatných změn k horšímu.