Více práce a žádné lázně. České dráhy zahájily kolektivní vyjednávání zostra
Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

České dráhy navrhují poslat náklady na ozdravné pobyty ve výši 75 milionů korun na osobní ohodnocení zaměstnanců.
Jak „vyjebat“ se zaměstnancemi v přímém přenosu.
ČD nabízí 2 % přitom se učitelům přidává 7 %. ČD neustále vykazuje provozní zisk a zaměstnance by sedřeli z kůže.
Na Týmových hrách ČD jsme zaslechli p.Krpince s p.Kupkou, jak se baví o tom, že peníze jsou, a je jen na Odborech, kolik si vyhádají pro zaměstnance. …
To nejde ani číst ale je to pravda.
Kde se proboha dnes dělá těch 40 hodin práce? I v debilním Mekáči když jsem tam ještě loni pracoval tak plné úvazky co dělaly Po – Pá měli směny 7.5 hodiny práce + 0.5 hodiny pauza. Tj. těch 37.5 hodiny.
Já myslel, že firové a průvodčí mají pracovní dobu podle toho, jak jede vlak. Když třeba vlak přijede na konečnou, tak proč by měli být v práci o hodinu a půl déle.
Proboha, když nevíš o čem mluvíš tak raději mlč. Protože, to co si napsal svědčí o hov.. v tvé hlavě
A kdo podle vás připraví ten vlak na tu jízdu? Provede technickou konrolu? Případně doplní provozní kapaliny? Samo se to neudělá.
Údržba?
Tradiční každoroční kolorit…10 let jsem se toho zúčastni..lzaměstnavatel a odboráři přijdou s nereálnými návrhy…a pak se hroty obrušují..i s KOP je to stejné…pamatuji, že když jsme něco vyměnili, tak se pak ukázalo, že to není tak výhodné…ostatně podívejte se na diskuzi, co návrhu tady padá…kolektivní vyjednavači dostali ohledně KOP jasný úkol…
tak máte špatnou kolektivní smlouvu.. na letošek žádné 12tisíc nemáme.. nebudeme .. leda ti, co pracují 10+ u ČD.. Loni jsme dostali všichni oněch 12000,-.
Teď jsem si tu kolektivku na letošek prošel pro sichr ještě jednou.. nic takového tam fakt není.
Je hezké, jak zaměstnavatel jen přesouvá letošní finanční prostředky na jiná místa, jako každý rok, a letos se mu dokonce povedlo vykouzlit na oko 2% navýšení mezd, což samozřejmě při zvýšení fondu pracovní doby znamená snížení hodinové mzdy, menší potřebu počtu provozních zaměstnanců atd…
Jediný bod k jednání může být KOP, kde by si mohl zaměstnanec vybrat mezi současným řešením, nebo navýšením své dovolené.
Takhle vedení přistupuje k zaměstnancům. Bylo by dobré kdyby se podívali o kolik od roku 2020 klesly reálné mzdy zaměstnanců.
Ještě že na odměny a pokuty za „skvělá“ rozhodnutí manažerů peníze jsou.
Počítal jsem, že to zvýšení fondu pracovní doby znamená pokles přes 4%, což je absolutní výsměch ze strany zaměstnavatele. Aby došlo k celkovém nárůstu v rozumné výši museli by dát do tarifu 8% a to je v kategorii sci-fi…🙃
Ten výpočet platí ale pro strojvedoucí…
V jednosměnném režimu, třeba v dílnách, je to snížení už téměř o 7% (37,5 na 40 hodin). Takže vedení nejen, že nenavrhuje mzdový růst, který by konečně mohl začít kompenzovat výrazný inflační propad od roku 2021, ale navrhuje v podstatě další pokles, tedy cca -5%.
Aby to dávalo smysl, tedy bylo akceptovatelné, musel by mzdový růst pro tyto profese být na úrovni 15%.
Jenže zachovat KOPky chtějí kolikrát i kolegové, kteří jinak na odbory nadávají, ale na snahu o zrušení reagují, jen počkej až budeš tak starý jako já a mít tolik odježděno, to budeš za to rád.
Za mě by se KOPky neměly rušit všem naráz, ale těm, kdo už nárok mají, zachovat, těm kdo nemají dát náhradu (peníze navíc, těch 10 dní navíc a udělej si volno, jak chceš, atd….). Respektive těm co nárok mají dát na výběr, buď KOP, nebo to co mají ti, kteří nárok nemají.
Chápu že stávka je u vedení odborů sprosté slovo a že by radši políbili Jančurovi rektum než aby se do podobných akcí pouštěli, ale díky tomu máme platy jak zdravotní sestry nebo učitelé a pracovní dobu mnohem horší než uvedené profese.
Učitel si donese dom 50 litrů a ještě si po každé směně zanadává u piva, jak to stojí za hovno a dřív to bylo úžasné, v tom ráji na zemi, co tady byl???
Ty jsi fakt dobrej týpek. Ukaž mi učitele s padesáti čistýho, troubo.
To by měl asi udělat Vitek, žejo?
Jo tak, sorry. Já tě nepochopil, přehlíd jsem ty otazníky na konci. Omlouvám se.
Když pominu fakt, že vyhlásit stávku tak, aby byla legální taky není nejjednodušší, jinak hrozí, že budete platit zaměstnavateli škodu, a má to být až jako poslední prvek, když selžou všechna ostatní jednání, tak hlavně mi řekněte, kde seženete dostatek stávkujících?
Půjde do stávky alespoň 60% zaměstnanců, pochybuju velká část spíš řekne se stávkou souhlasím, ale nezúčastním se jí, protože ….. (Doplňte libovolné – hypotéka, nájem, atd….). To by odborová organizace musela mít fond, jako například v Německu, ze kterého by stávkující po dobu stávky platili. Jinak si můžete vyhlašovat stávkových pohotovostí kolik chceme, ale budeme jen k smkchu.
Jsem pro to zvýšit týdenní pracovní normu, ale zrušit dělené směny atd. Prostě přijdu na nástupní místo, odpíchnu si čas a až půjdu domů, vše se bude počítat do odpracované doby. Taky bych rád aby někdo prosadil aby se práce přesčas započítávala do odpracovaných let….
A co ti, kteří mají dobré turnusove důvěrníky, kteří doteď zajišťují, že přerušené směny nemají?
To máte kliku
K těm děleným směnám, jak potom zajistíš to, že jak vlaky, tak MHD (tam je to vidět více) budou mít i nadále ve špičkách kratší intervaly. Nabízí se, že by to jezdili ti, co tam mají zkrácené úvazky, ale je jich tolik?
To je věc zaměstnavatele, aby ti zajistil výkony. Když ti může rozdělit směnu, tak se tak nesnaží.
KOP jednoznačně nechat. Zdraví si za peníze nekoupíš a mladí, co jezdí tři roky a hned na Vectronech vědí prd, jak vypadají záda strojvedoucího třeba po 25 letech služby na kostitřasech. Generační rozdíly by se úplně do kolektivního vyjednávání tahat neměly, budou vždycky a je zajímavé, jak se lidé a jejich názory a přibývajícím věkem mění. Páky na vyjednávání jsou. Jedna menší provozní jednotka, 40 lidí z cca 70ti má v říjnu odpracováno hraničních 400 hodin práce přesčas, to je cca 16000hodin práce. Jen díky ochotě zaměstnanců dělat navíc. Jinak to mužem zavřít. Takže slušný nárůst do tarifu nebo šlus.… Číst vice »
Já zareaguji na ,, Páky na vyjednávání jsou“. Opravím to na : Páky na vyjednávání by byly. Museli by ovšem lidé držet při sobě. Uvedu příklad ze své praxe. Jezdil jsem v turnusu, kde nás bylo devět lidí, samí starší zkušení pardálové a chtěli jsme trochu poopravit turnus, ale nesetkali jsme se s ochotou. Tak jsem tedy navrhl, že trochu zatlačíme a povídám: ,, Stačí, když nebudete chvíli dělat přesčasy“. ( Já jsem je nedělal vůbec, neb jsem s penězi za normální hodiny vyšel a byl jsem rád doma). Dostalo se mi několik reakcí: ,, Já peníze potřebuju, splácím hypotéku.… Číst vice »
Přesně, u nás je to stejné. Jezdí tu vlakvedoucí co smrdí korunou a to jenom díky tomu, že to všechno prochlastají, ale zbytkace jim prochází, protože dodnáší
na KOP se vyprdněte a raději místo toho dejte dovolenou na víc – nutit lidi jezdit někam, kam nechtějí a když nejedou, tak nemají nárok, je takové komunistické – stejně, aby se člověk v těch lázních dal aspoň trochu dopořádku, tak potřebujete min. měsíc – 10 dní je nic.
Otázkou je, jestli KOPka jednou za dva roky, s tím co je tam poskytováno, do celkového zdraví nějak zasáhne. To už by bylo např. prospěšnější každý měsíc proplácet nějakou masáž. Ale je mi jasné, že každý to vidí jinak.
Jaká je věková struktura pracovníků ČD a jaká bude za pár let?
Ptám se i proto, že mám pocit, že spíš víc lidí bude z ČD odcházet do penze (příp. pracovat jinam) než přicházet na pracovní trh (příp. že přejdou odjinud).
Na jednu stranu bych chápal tím pádem snahu o navýšení úvazků, na druhou stranu – jestli by kvůli tomu měla část těch pracovníků odejít, pak by to bylo až kontraproduktivní. 🙂
No konkrétně na našem pracovišti je věkový průměr cca 55let!!
která na letošek zaručovala zvýšení tarifních mezd o 2,5 % a mimořádnou odměnu 12 000 korun. Ta má být vyplacena v listopadové mzdě?
Ta byla vyplacena snad už loni ne?
Na rok 2025 opravdu tam nic není
Jsem strojvedoucí ČD,mám odježděno 40 let,kategorie 60+……na KOP jezdím ..Beru to jako odměnu za 20 let věrnosti firmě.(nebudu polemizovat o tom,že smyslem tohoto ozdravného pobytu bylo primárně pozitivně ovlivnit zdraví nosných profesí na dráze….tedy strojvedoucích + výpravčích,co je z toho teď je věc jiná).Doba se vyvíjí…..dokázal bych pochopit,aby se KOP zrušily,ale nesouhlasím aby tyto peníze byly rozděleny všem zaměstnancům . ..ale měly by přináležet pouze těm,kteří jsou ve firmě 20+let.A těm mladším tedy týden dodatkového volna navíc.
v článku sa píše „všech zaměstnanců, kteří mají dnes na KOP nárok“ … možno by niekto znalý mohol vysveliť, aký vplyv na význam časti pred čiarkou má tá časť za čiarkou
Že jsem tak smělý, na ony KOPky dostane zaměstnanec nárok po oněch dvaceti letech služby?
Ano, po dvaceti odpracovaných letech, ale jen určité profese.
přesně tak, po odpracovaných 20 letech ve vyjmenovaných provozních pozicích (zjednodušeně řečeno)
jsem pro prodloužení týdenní pracovní doby když mi firma zaplatí ty 2×3 hodiny dělené směny 👍
A co my, co máme dobré důvěrníky, kteří nám dokázali dělené směny nezařadit do turnusu?
Zakopanej pes je uvedenej v posledních dvou řádcích, v provozu není ani polovina zaměstnanců a třeba paní personalistka má více než 250000 měsíčně, ale za to. jak to loni zkouleli s navýšením mezd, si to asi zasloužila. Ono 36 hodin týdně vypadá pěkně, ale kolik je hodin dělených směn a spaní mimo domov, to se radši neřeší. Jinak, vlakvedoucí je velice perspektivní .zaměstnání, zvlášť ve středočeském kraji,
Já vám nevím, ale 250 nemá ani průměrný poslanec.
no právě
Přehled inflace v letech: – 2024: 2,4%, letos prozatím 2,3%, prognóza ČNB na 2026: 2,3%. Poslední zvýšení tarifních mezd o 2,5 % inflaci vyrovnalo. V příštím roce se ale bude pozaměstnancích chtět více muziky za méně peněz, protože má dojít i k prodloužení pracovní doby, k osekání benefitů a první nástřel na zvýšení mezd je nižší, než předpokládaná inflace. Vedení firmy si tam asi nechává nějaký vyjednávací prostor. Důvodem toho všeho je výrazný propad hospodářského výsledku ČD-C, které po dlouhá léta celou skupinu ČD (vyjma VÚŽ) drželo v černých číslech. Bude zajímavé v prosinci sledovat, jak se tato nepříznivá situace… Číst vice »
Vtip je v tom, že u ČD vůbec nedošlo k narovnání inflačního propadu z období 2021-23. Odcházející vláda toto období bagatelizuje a tvrdí, že za poslední dva roky zaměstnavatelé přidávali v průměru nad 7%. Zaměstnanci v některých firmách už prý mají období vysoké inflace dokonce zcela vykompenzované (asi dostali 2x 20%). Jenže u ČD se s narovnáváním ještě ani nezačalo. Je jasné, že to vyrovnat jednorázově nelze a zaměstnanci tak stejně každým rokem budou tratit, ale férová nabídka od zaměstnavatele by byla 4 roky v řadě růst mezd o 10%, nebo 3 roky v řadě růst o 10% + růst… Číst vice »
Přiznám se, že více let zpětně jsem údaje nehledal, šlo mi jen o to, zda navrhovaný růst alespoň pokryje očekávanou inflaci. Nepokryje a k tomu dochází k nárustu pracovní doby, takže výchozí návrh je zhoršení dosavadního stavu.
Poslední slušná kolektivka byla na rok 2021. Další roky jsou bohužel už jen ve znamení propadu…
Se zrušením KOP v současné formě souhlasím. Rozpuštění nákladů v osobním ohodnocení ale nebude žádný velký vejvar a poživatel to nijak zásadně nepocítí. Takže bych to vyřešil těmi 10 – 12 dny volna jednou za dva roky navíc + případně příspěvek na pobyt dle vlastního výběru a uvážení. Ale to už pro mne není tak důležité jako to volno. Co se pracovní doby týče, uvědomme si, že její zkrácení je jistá kompenzace za dělené a přerušené směny, kdy pauzy, které nejdou do fondu pracovní doby, ale člověk být na pracoviští musí a často na druhé straně republiky, a které mají… Číst vice »
Drobně vás opravím – při dělené směně nemusíte být na pracovišti… je to vaše osobní volno, za které berete příplatek.
Ovšem je to jalová doba, kdy (pokud nebydlíte pár minut od místa, kde dělená směna probíhá) nejste doma. A u mnohých jsou to desítky hodin měsíčně, které ostatní mohou trávit s rodinami.
A ano, komu se to nelíbí, může odejít, samozřejmě. Ale proč se vzdávat těch několika málo benefitů/kompenzací, které ještě vůbec na dráze zbyly…
Přesně a to lidi v civilu už nevidí jako plno dalších věcí.a když někomu řeknu,tak to pojdctaky dělat,to už se nikomu nechce.kdyz slyší slovo železnice prostě všude je něco
Beru si popcorn, bude sranda sledovat jak se zaprdění odboráři,co se zasekli v 80. letech ,srazí s realitou tržního prostředí.
Mně naopak přijde fajn, že nějaké elementární výhody a benefity ta práce má. Sám pracuji v soukromém sektoru, v němž není možná práce na HPP a o podobných benefitech si mohu nechat jen zdát. Nevidím ale nejmenší důvod, proč je nepřát jiným, pokud mají možnost si je vyjednat.
Já jim přeji ať si vyjednají nejlepší podmínky.
Ale budou o tom rozhodovat páprdové co jsou 40 let na dráze a vědí všechno nejlíp (ne, nevědí) a jinou práci nikdy nedělali.
Tak hodně štěstí.
Jaké máte u vás v práci benefity??
Vyjednávání kolektivní smlouvy probíhá každý rok.
A každý rok se ruší KOPky?
Ano, posledních pár let to je pravidelný návrh ze strany zaměstnavatele.
Realita tržního prostředí? A co to školství, zdravotnictví zdarma? Co ty dotace všeho druhu na cokoliv si vzpomenete? To nezní moc tržně:) ono je hrozně jednoduché odsoudit něco, co se mě zrovna netýká, ale jakmile se to týkat začne, to je najednou řev…Sem zvědav jak se budete tvářit, až vám za operaci kolene prijde faktura, nebo za vývoz popelnic zaplatíte reálnou tržní částku
Žijeme to ale v nádherném období pozdního kapitalismu…
Tady je kapitalismus asi jako za socialismu komunismus
Kéž by se našla vláda, která by měla koule tuhle černou díru na peníze zprivatizovat :/
no tak to by to dopadlo….
OK tak po dvacáté: Když ten podnik zprivatizujete, tak se snado může stát, že ten, co jej (za pár šupů, vždyť je to „díra na peníze“) koupí, vydá velkou hromadu dluhopisů, z těch si vyplatí velkou dividendu. Pak udělá reverzní merger, kterým tu firmu uvede na burzu (protože žádná slušná banka by na předlužený podnik IPO neudělala) a výsledkem bude, že ta firma bude za rok na bubnu. A protože je ta firma je zodpovědná za 70% přepravních výkonů v České republice, tak státu nezbude nic jiného, než ji vykoupit za mnohem větší náklad zpět. Pokud vám to přijde malinko… Číst vice »
Také té firmě může přestat dávat výkony. S tím, že si to rozdělí jiní.
Než ten „výkup zpět“.
No a privatizace OKD byla v poněkud jiné době a týkala se odvětví, které bylo z principu útlumové.
Jo, jak by taková privatizace dopadla si můžeme nastudovat třeba ve Velké Británii… soukromníci jezdili, dokud se vše nezačalo rozpadat, protože jen brali prachy a do rozvoje nedali ani vindru a teď to postupně stát kupuje zpět a bude to stát neskutečné prachy to dát trochu do pořádku…
U nás malá ukázka je třeba Jindřichohradecký úzkorozchodka, kde to probíhalo dost podobně…
A nebo se můžete kouknout třeba do Slovinska, kde vláda prodala 49 % státního carga soukromníkovi, mimochodem českému.
Když se privatizace udělá s rozumem a ne ideologicky, tak funguje.
…mohli by se mínusáři vymáčknout, co jmenovitě se jim nelíbí?
Nicméně u JHMD nastal hlavní problém, že byla privatizována i infrastruktura.
Kterou ale ČD už naštěstí nemají (ovšem, pořád kromě různých pozemků čekajících na další miliardový odkup).
Když o Anglii evidentne nic nevíš tak tu alespoň nepis sotobludy. Je tu pár podobné zaměřených a ti tomu bezezbytku věří a tyto smuky se tu budou stále točit.
Ale ono to tak je , pane Petře pětihvězdičkový, proč myslíte, že to stát kupuju zpět?
V Británii někdo objednává výkony a dopravcům platí? Vážně? Zkuste si o tom britském systému něco přečíst. Kdyby tady fungoval, tak už jsou ČD dávno v bankrotu.
Tam to funguje stylem, že si subjekt koupí „licenci“ na trať kde pak jezdí a stará se o ni?
Pravda je že to tam moc (vůbec) nefunguje.
Jednosměnný provoz nemá 40 hodin? O jaké jde prosím profese, které potřebují/dosud mají zkrácenou pracovní dobu? Popř. proč.
Pro mínusaře, je to dotaz.
Ten trik spočívá ve 30 minutové přestávce na oběd.
U některých firem máš pracovní dobu 8 hod, ale ve skutečnosti to je 7,5 hod + 0,5 hod, takže za týden máš 37,5 hod.
Někde je 8 hod + 0,5 hod, takže máš pracovní dobu od 6:00 do 14:30, ale za týden to je 40 hod.
Tomu moc nerozumím. Zákoník práce nařizuje nejdéle po šesti hodinách půlhodinu volna na jídlo. Neplacené, nezahrnuté do práce.doby. Pokud prac.výkon nejde přerušit, tak placené a zahrnuté do pracovní doby. Proto těm ČD uvazkům nerozumím.
Pokud jsou zaměstnanci na jednu směnu vesměs v kanceláři (THP), tak asi můžou na jidlo práci přerušit. Pak by měli mít přestávku na jídlo nezapočítanou.
dyť vám to tam píše. 7.5 hodiny tj. 37.5 hodin týdně děláš 6-14 v tom je půl hodiny přestávka. 8 hodin, tj. 40 hodin týdně děláš 6-14.30 v tom je půl hodiny přestávka.
Podívej se na kone cpracovniho kalendáře, mají to všechny profese stejne jen nekdo jako bonus může úvazek snížit
To je super vtip. Všude na světě se jde s hodinovou pracovní dobou dolů z pěti dnů na 4 a podobně plus se všichni předhánějí v benefitech. Jen u nás je ten svět jako vždy na ruby. By mě zajímalo když něco zbtoho schválí, kokik potok lidí bude vůbec u ČD chtít zůstat. Celá konkurenceschopnost molochu ČD jako matky jde absolitně doprdele. Osobka ztrácí jednu linku za druhou, cargo jednu zakázku za druhou a SŽ se aboslutně pos… když byla schopna zdrazít 54 násobně za neprojetou kapacitu. No hold železnice jde do prdele.
Kde všude ve světě?
Současná délka pracovní doby u ČD odpovídá průměru EU a trend je skutečně ve zkracování pracovní doby. Jsou studie, které potvrzují, že zkráceni pracovní doby přináší vyšší efektivitu pro zaměstnavatele a pro zaměstnance to pak znamená růst mezd. 😉
40hodinový pracovní týden je stále standard. O tom o čem píšete se hodně mluví, ale v reálu zatím jsem zaznamenal pouze experimenty. Navíc to zvýšení produktivity se netýká všech profesí stejně. Například průvodčí prostě efektivnější nebude. Ledaže by štípla všechny lístky už v Praze na hlaváku a do Ostravy by pak nemusela jezdit.
40 – hodinový pracovní týden je zákonné maximum dle ZP, což automaticky ještě neznamená standard, ačkoliv u nás je bohužel pravdou, že si z toho zaměstnavatelé rádi ten standard udělali. Němci mají stejně nastavený zákonný limit, ale těžko budete v Německu hledat firmu na limitu. Současné nastavení u ČD je na úrovni průměru EU, nejedná se tedy o žádný benefit, ale rozumné nastavení. Ta efektivita se projevuje v úrovni pozornosti a reakční době… po více hodinách se prostě projevuje nějaká ta úroveň únavy a otupělosti, takže výkon člověka přirozeně klesá, aniž by si to vůbec uvědomoval. Nicméně v těch studiích… Číst vice »
To platí především u kancelářských profesí. A nemějte obavy, srovnání mám – můj HPP je kancelářská profese, můj vedlejšák je strojvedoucí. Tak bych se zkracováním pracovní doby kvůli urychlení práce na dráze v provozu raději nepočítal, to povede akorát k nehodám.
Dráhy nejsou jen strojvedoucí. A už i pro ně by se dali navrhnout smysluplné směny a ne nesmysly ve stylu superstrovedoucích kde v resumé jsou místo 12h pryč z dom i 20h…
A trend je opravdu s pracovní dobou jít dolů. Navrch už to opravdu jen proto, že žepeznice dostává pěkně naloženo
Jo,každý vidí jen fíry nebo vlakvedoucí ale co třeba my v dílnách??
Zkracování pracovní doby nemá nic společného s urychlením práce na dráze, ale se zkvalitněním. Vyšší efektivita se projeví lepším výkonem zaměstnance… méně únavy, méně nepozornosti = kvalitněji odvedená práce. I v té kanceláři to znamená méně chyb v tabulce… a tedy méně následných oprav. 😉
Právě proto, že ČD nejsou při současném nastaven konkurence schopné, tak se musí omezit nálady, je to prosté.
Stačí zeštíhlid přebujelí a zbytečný administrativní aparát.
Tak snad to odboráři navrhnou v rámci vyjednávání 😉
Toto je záležitost vlastníka, tedy ministerstva. Odboráři do toho zasahovat nemohou…
Ve finále jistě, ale pokud by měly odboráři dojem, že firma hospodaří nefektivně, můžou na to upozornit a posléze nebránit redukci zbytných zaměstnanců. Ti jsou ovšem taky v odborech, takže se to nestane a vedení a odbory společně dovedou firmu ke krachu.
Zasahovat ne, navrhnout ano. Od toho je to vyjednávání, každá strana může navrhnout cokoli, co je v rámci zákona možné.
„…zeštíhlid přebujelí a zbytečný…“
Ježkovy oči
Dvě hrubky v kratičké větě je opravdu výkon!
Ty zbytečné náklady generuje barák na nábřeží. Takový aparát konkurence nemá a k ničemu ho nepotřebuje. Pak může lépe platit lidi v provozu. To, že prohrávají jednu soutěž za druhou, ale přitom si nahoře pořádají papalášské akce, je jen perlička k lepšímu. Titanic prostě v podpalubí nabírá vodu, ale na horních palubách hraje hudba a stále tančí…
Trochu férově, prosím. Minimálně část zbytečných nákladů generuje státní vlastnictví a z toho důvodu podřízenost právní úpravě zadávání veřejných zakázek i tam, kde soukromá konkurence nic podobného řešit nemusí.
Ano, s tím samozřejmě souhlasím, to je relevantní argument. Mluví se o tom dlouho a toto nastavení ČD pochopitelně znevýhodňuje. Bohužel netuším, jak tuto nevýhodu odstranit, protože to je legislativní záležitost.
Na druhou stranu se tato nevýhoda ČD kompenzuje možností prodeje nepotřebných nemovitostí a pozemků, ktere v době dělení na ČD a SŽDC měly racionálně být přiřknuty správci kolejí, nicméně zůstaly pod ČD.
Myslím si, že například pozemky pod Negrelliho viaduktem ČD k provozu svých vlaků z žádného důvodu nepotřebují.
Jenže tohle nevyřeší zrušení benefitů… těch několika málo, které ještě zbyly…
Přesně,co nám zbylo?na co by se dali nalákat lidí?u i ta rezijka stojí za prd
Můžete ten bod se SŽ nějak rozvést? To mi nějak uniklo.
Tozvést to, to urcitě mohu jen je to na mnoho řádků a už tak tu na mobilu sekám chyb jak maku. Jde o to, že dosud se platilo SŽ klasicky za kapačitu na železnici a jako dalši bod byly vlaky se zpožděním čimž se donutilo nebo spíše mělo donutit dopravce jezdit na čas. Jenže ejhle ono se nic nestalo ba nakonec ještě horší a na flastrech si SŽ akorát mastila kapsy. Nyní od prosince toto padne a bude se platit klasicky za kapacitu + neprojeté úseky tras aza nezkonzumovanou kapacitu a to vyjde dopravce 54x více než tyto zpoždění. Ano… Číst vice »
samozřejmě ti,co se blíží k důchodu..takoví už asi těžko budou něco shánět nového.ani mě se do toho už fakt nechce.po 30ti letech u podniku
Všude se dělá 37.5h při nepřetržitém provozu.
U nás žádné KOPky, Multisportky a podobné číčoviny nemáme, místo toho máme v červnové výplatě premie na dovolenou (letos to bylo 11 tis.) a na vánoce bonus (loni byl 18 tis.).
A máme síťovou jízdenku do 1. třídy.
ČD je v odměňování zaměstnanců 100 let za opicema.
Holt jiný gang…tak si to užívejte..
Njn,na všechno jsou tabulky
Když na jednoho fíru nebo vlakoše sedí další jeden zaměstnanec v kanclu u stolu, tak se nemůžou divit, že jsou ve výběrku dražší než konkurence. A ty slavný Kopky? Beztak se tam jezdí jen chlastat, jako ozdravný pobyt se to nedá ani nazvat … A za takový prachy co to stojí, to si rovnou může člověk koupit zájezd na týden do Turecka mimo sezónu a s allinclusive. A vrátí se domů víc fit a nabitý energií než v letitých lázních, co mají svou éru už dávno za sebou
Pokud pracujete u ČD nebo ČD Cargo na 12 h. směny tak většinou máte méně jak 4 směny za týden.
Kéž by ty směny měly 12 hodin…
V průměru 3.5 směny týdně jenže co to.más tím společné
U nás ještě máme nějaké benefity??už ani ta volná jízdenka jde do kopru
KOP 20 let nepřetržitého pracovního poměru a mám nárok na poukaz od zaměstnavatele, lepší přidat částku do osobního ohodnocení a za dva roky za stejnou částku jako přispívá zaměstnavatel mohu taky absolvovat týdenní pobyt v lázní dle osobního výběru a klidně i v zahraničí. Osobní názor.
Ano, ale nikdo vám nepřidá těch 13 dní dovolené navíc k tomu.
Žádných třináct dní to nikdy nebylo. Vzhledem k turnusu tak max.sedm dnů dovolené.
Drobný problém je, že osobní ohodnocení je nenároková složky mzdy… Takže není tak velký problém, aby zůstala pouze na papíře…
A jeden rok KOP vymění za tuto „možnáodměnu“ a tu příští rok sníží nebo zruší… a rázem není ani ozdravný pobyt ani prémie… a stačí na to dva až tři roky… je s podivem, jak málo lidí si toto dokáže uvědomit…
A hlavně kdy chce a může zamestnsnec a ne kdy mu to nařídí zaměstnavatel.
Vypadlo vám z toho návrhu zavedení týdenního dodatečného volna pro zaměstnance ve směnném provozu, což souvisí s tím prodloužením týdenní pracovní doby.
Za mě by měli přidat alespoň 10%. Protože poslední roky u Čd drží zaměstnance hodně zkrátka. Všude se každý rok přidává kolem 5%. U Čd o dost méně.
U Správy se nepřidává téměř vůbec. Při specializovaném druhu zaměstnání beru po 31 letech 30 čistýho.. Za týden končím 😀
a hlavně to nechce nikdo dělat!!u nás lidi před důchodem a mladý nikde
To kde tak dobre pridávajú? Ja robím u súkromníka a za 6 rokov nám šiel plat hore o 7% 😀 A teraz nám chcú zobrať benefity a zvýšenie platu 0.
Hmmm navýšení rozsahu týdenní pracovní doby? V managementu evidentně sedí odborníci na čísla, protože to na první pohled vypadá krásně. Stejnou práci zvládnu s méně pracovníky. Jen si teda nejsem jistý, že na tyhle podmínky uslyší generace Z, která dává důraz na kvalitní osobní život. Aby se pak nedivili, až nebudou na trhu práce schopni nabrat ani to menší potřebné množství pracovníků. Obávám se, že tudy cesta nevede, respektive vede, ale do pekla.
Ukazuje se, že když musí firma fungovat v tržním prostředí, tak dlouhodobě vytvářené benefity se začnou rušit jako první. \Vedení potřebuje mít v provozu totožné náklady jako konkurence.
A 1,5 hod měsíčně u strojvedoucích při 3000 úvazků znamená 4500 hodin navíc, což znamená ušetření 120 strojvedoucích, který je u ČD nedostatek a tím odpadne hodně přesčasů.
Jenom poupravit. Jedná se o 1,5 hodiny týdně. 😉
Děkuji za opravu.
benefity….jaké ještě vůbec zůstaly???
Ano prosím, KOPky zrušit. Na tenhle benefit ČD nikoho nového nenalákají a ti co na ni mají nárok kvůli jejímu zrušení do fabriky neodejdou. Peníze na pásce jsou ve výsledku lepší. Aspoň si můžu vybrat kam, kdy, s kým a za jakým účelem pojedu. Ale dokud odbory a jednání povedou strejdové, co si benefity představují jak před 60 lety, tak se to nezmění. A teď do mě, večer si to přečtu 🙂
Jako jo, ale lonsky navrh zruseni KOP za procento do tarifu, kdy se bavime o trech stovkach/mesic priblizne, za to ani nestalo. Ale vic nez samotna KOPka mi vadi, ze kvuli jejimu zachovani se pak odbory dohodnou na kdejakym nesmyslu do PKS, kterym jsou pak byti vsichni zamestnanci.
To máte 3.600 ročně, to zase tak marný neni. Furt lepší u vás v kešeni, než aby se místo toho válel odborářskej nemakačenko někde ve Varech ve vaně…
3 600 kč/měsíc by to šlo, ale za rok takhle rozdrobkovaný nic moc… zas znám víc kolegů, u kterých, kdybych si měla vybrat, jestli budou jezdit na KOP, nebo budem mít o ani né 2kč/hod víc, tak asi jim tu KOPku přeju víc a kde se válej odborářský nemakačenka je mi jedno…
Práce v provozu je náročná. Tělo rozhodně potřebuje odpočinek, procedury atd. k regeneraci. Nevím, proč tito lidi nazýváte nemakačenky. Jste arogantní jak Stanjura aspol.
Naprostý souhlas. Pokud ve vedení odborů budou pořád sedět lidé 60+, kteří mají splacené hypotéky, děti mimo domov, a budou pořád trvat na takové zbytečnosti jako jsou KOPky a plácat se po zádech, že nám vyjednali zvýšení mezd o 2,5%, tak opravdu nebudeme vědět, co s penězi. Ale je to také vina nás mladších, že se do vedení odborů neženeme. 🙂
Do odborů bychom inšli jen není vůle když je to obsazeno těmi 60+ kteří si na svou trafiku nennechají šáhnout.
Nj. vy chcete hned do vedení odborů, ale to nejde když do nich nevstoupíte 🙂
V odborech jsem od začátku
Když Vás členové zvolí, budete šéf odborů Vy. Je to volená funkce.Takové kecy, že si na to někdo nedá šáhnout je blbost.
Já už dlouho tvrdím že až tady ti vincouři potáhnou do důchodu, případně na nábřeží na nejakou trafiku co jim tam za zradu svých voličů drží, tak to bude pro řadového strojvedoucího největší vítězství za posledních 30 let.
Naprostá pravda… řada benefitů je absolutně za zenitem. Nemluvě o tom, že spousta odborářů žije ještě v minulém století a nechtějí si nechat sáhnout na své. V 21. Století jsou benefity absolutně jinde. Třeba ČD cargo po letošním vyjednávání přijde nejspíše o většinu né-li o vše. Zavedení nových benefitů které jsou ve světě normální a nemusely by být ani tak finančně náročné a mnohem vstřícnějši k zaměsnancům to u nás nikho ani nenapadne. U nás se aboslutně zkamenělo s příspěvky na důchodko. Proč klasické ano a DIP ne? Vždyť SŽ i osobka turo možnost má. Sick days? Ne raději běžte… Číst vice »
ono na co ještě nalákat??..ono už nic nezbylo..i jízdenka pozbývá významu..
Firma ty peníze za KOPky chce ušetřit, takže nebuďte naivní, že vám těch 75000, které si za ní počítají, rozpočítají do 24 výplat… ne, fakt ne… 😉
Pracuji na pozici strojvedoucí u ČD, a.s. Na KOPce jsem byl již třikrát a nárokovost tedy mám. Se současnou a letitou formou ale nesouhlasím. Mne osobně a je to můj subjektivní názor, stávající forma nikdy nevyhovovala. Osobně bych preferoval, kdyby jednou za dva roky, kdy vzniká nárok na KOPku pro zaměstnance, bylo možnost využít dodatkové dovolené. V rámci stávající KOPky musím jet do určeného zařízení ve stanovený termín, podstupovat procedury a hlavně být na konkrétním místě. Pokud by však místo toho jsem měl možnost mít dodatkovou dovolenou placenou průměrem, tak by zaměstnavatel ušetřil za pobyt, stravování, procedůry a další. Naopak… Číst vice »
No, rekla bych, ze ani ta dodatkova neni dobre nastavena. Protoze spousta z nas je v situaci, kdy kolikrat nestiha vybrat ani beznou dovolenou, takze za odmenu za praci na tu dodatkovou ani nevznikne narok.
Tady se ale bavíme o dodatkové dovolené místo KOPky, takže nárok jednou za dva roky. A to že nestíháte vybrat ani řádnou dovolenou je individuální problém ve Vás.
No, ja s tim mam problem ze specifickych duvodu. Ale u me zatim ani dodatkova nehrozi. A ne, neni to individualni problem, jen je to zatim vetsinou o dohode, pac i kdyz se nedohodnem, zamestnavatel muze tu dovolenou neschvalit, nebo i zrusit a v provozu neni problem si to obhajit.
To, že není vyčerpaná dovolená je hlavně problém zaměstnavatele, který za to klidně muže dostat i pokutu od inspektorátu práce.
Souhlas. Problém je, že oni ty peníze neprevedou všechny do osobního ohodnocení. Prostě zkrátka aby se ušetřilo… kdyby aspoň díky tomu CD vyhrály soutěže.
Dovolenou určuje podle zákoníku práce stejně zaměstnavatel, tak co si chcete vybírat ?