SŽDC musí do ejpovických tunelů nalít další peníze. Kvůli požadavkům hasičů

Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.

Sedm měsíců po zahájení provoz v ejpovických tunelech čeká Správu železniční dopravní cesty další investice do jejich vybavení. Důvodem jsou

Sedm měsíců po zahájení provoz v ejpovických tunelech čeká Správu železniční dopravní cesty další investice do jejich vybavení. Důvodem jsou požadavky hasičů.

SŽDC už vypsala veřejnou zakázku s odhadovanou cenou 9,7 milionu korun na doplnění vnitřního osvětlení a další změny. „Jedná se o přizpůsobení technologie aktuálně platným předpisům a normám, u kterých došlo ke změně,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Osvětlení přitom bylo důvodem, proč došlo už dříve k prodražení stavby tunelu. Za instalaci světel zaplatila SŽDC navíc 134 milionů korun.

Důvodem dalších změn mají být výsledky prověřovacího cvičení integrovaného záchranného systému těsně před zahájením provozu jižní trouby v listopadu 2018. „Z tohoto cvičení vzešly dodatečné požadavky Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje na úpravu požárně bezpečnostních zařízení v tunelu včetně osvětlení. Splnění dodatečných požadavků  je zcela zásadní pro schválení Požárně bezpečnostního řešení tunelu a pro souhlas s kolaudací tunelu a trvalým provozem,“ vysvětlila Pistoriusová.

V případě SŽDC jde o zajímavý přístup ke změnám norem. Podobný problém řeší totiž i u norem na hluk na Novém spojení v Praze, kde se obyvatelé dožadují lepší protihlukové ochrany. SŽDC ale tvrdí, že se řídí normami platnými během stavby.

Tunel je aktuálně ve zkušebním provozu. Před několika týdny zde proběhla pantografová zkouška pro rychlost 160 kilometrů v hodině. Její výsledek SŽDC dosud nezveřejnila. Během léta by se měla v tunelu začít testovat dvousetkilometrová rychlost.

 

Tagy Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top Tunely Ejpovice
96 komentářů