Přehledně: Dalších 11 tratí na odpis. SŽ mezi ně zahrnula i tu, na kterou vlaky záměrně nepustila
Příjezd vlaku do zastávky Krupka město letos v září. Foto: Město Krupka

Budoucnost tratí chce diskutovat SŽ se samosprávami.
Navrhuji zrušit poslaneckou sněmovnu a senát. Rovněž nedosahují limitu 300 kvalitních zákonů ročně. Zrušit pro nepotřebnost objekty konzervovat přestavbou na byty ….
rušit železnice by se mělo častěji a více… využívat více P+R a P+D
To je stejný jako ta komedie se zvedacím mostem v Lužci nad Vltavou. Už před 5ti lety se vědělo že tu trať zruší a stejně to postavili. Prý už se nedá zastavit běžící projekt. A rozhodlo o tom předchozí zastupitelstvo. Čtvrt miliardy v tahu.
A co trať Mělník – Mladá Boleslav? Kolik ta stála peněz a teď jezdí vlak jen v sezóně od března do října. A i tu chtějí nadobro pohřbít.
Ne, v roce 2019 se nevědělo, že tam od 12/2021 dojde k zastavení osobní dopravy.
Stejně jako se v roce 2015 nevěděla podobná věc – o omezení osobní dopravy od 12/2021 – mezi Mělníkem a Mšenem.
P. S. Ty zvedací mosty v Lužci jsou 3 (2 silniční, 1 železniční).
Mělník – Mladá Boleslav stála drobné v podstatě. Vlak tam jezdí celý rok o víkendu. Jen se mění rozsah. Ale ona Boreckýmu ta trať této vnitřní periferie leží tak v žaludku, že její osud naplní.
Drobné?
Toho občana Boreckýho sleduji již delší dobu. Zvláštní.
Za každý kilometr zrušené trati postavit kilometr nové, potřebné trati – to by bylo pravidlo pro rušení málo využívaných tratí.
Kandidátů by se našlo dost:
Brno – Znojmo
Vizovice – směr Slovensko
Praha – Liberec
Praha – Most/Chomutov
atd.
Ta ironie, že při velmi rychlé trati z Brna do Hrušovan n/J. by o to větší smysl mohlo mít obnovení tratě z Hevlína do Laa, kdy mezitím se už Dobrá správa tratě na českém území zřekla. 🙂
A ta ironie, že nová trať „od Hrušovan k Hrušovanům“ je v rámci VRT-projektů připravována, ač má ryze regionální význam, zato potenciálně mezistátní trať Vizovice – Valašská Polanka tam vůbec není…
U tratě do Malé Morávky to taky může dopadnout tak, že Moravskoslezský kraj tam objedná vlaky i o zimních víkendech tak, aby počet vlaků os. přepravy převýšil 300 spojů za den.
Takže Dobrá správa bude spokojená… s tím, že tam bude muset řešit nově i zimní údržbu, osvětlení atd. (což při těch cca 200 ryze letních spojích za den řešit nemusí).
Varianta by byla s odbočkou z Světlé Hory do Karlovi Studánky
Na SŽ prostě nějaký úředník dostal za úkol vypracovat seznam tratí, kde jezdí málo vlaků a ty automaticky navrhnout na kanzervaci. Pokud tam je nějaká, kde jezdí více vlaků, považoval bych to za chybu onoho úředníka. ODS prostě počítá, že příští volby nevyhraje a chce si udělat radost a do voleb zlikvidovat co nejvíc tratí. Nic jiného bych v tom neviděl. A my se můžeme jen modlit, aby ODS nevymyslelo nějakou fintu, jak po volbách sestavit vládu, protože ještě jedno jejich volební období a s nákladní dopravou na našich tratích je ámen. SŽ bych z toho nevinil, ti dělají jen… Číst vice »
Totéž už bylo v tom roce 2010 – jen tehdy nebyl kritériem počet vlaků za rok (mmch. bez ohledu na vytížení), ale roční tržby za dopravní cestu (mmch. bez ohledu na náklady na údržbu/řízení té tratě a dokonce bez ohledu na délku tratě).
proč máme šotoušům platit tratě, kde nic nejezdí? netahejte do toho politiku.je to čistě ekonomická záležitost.
Jen menší část těch tratí je zcela bez provozu + u nich jsou už dnes mechanismy k prodeji či zrušení.
Zkratka SŽ – Smrt železnici
Co skanzen zeleznic?
zkuste si zjistit, kolik máme km tratí a kolik si každá „lokálka“ vyžaduje nákladů. chcete na to přispívat? já tedy ne?
Na vlastní nebo spolkovou určitě ano.
Jen nějak nechápu co to máme za demokracii, když máme ve státě organizace, které se neřídí ani zájmy lidu, ani zájmy průmyslu, ani zájmy dopravců, ani zájmem o fungování státu. Ano mám na mysli Sabotáž Železnic, která by měla fungovat dle přání občanů, a ne že bude likvidovat tratě o které mají občané zájem. Pokud SŽ svévolně přeruší provoz tratě, zatímco kraje a firmy se marně snaží objednat dopravu, na které jsou třeba závislé, nechá to pár let chátrat a pak s velkou pompou nakráčí, že to stejně nevyužíváte, tím jste tedy dali najevo, že to chcete vytrhat, tak je… Číst vice »
https://www.koridory.cz/slavkovska-draha-aneb-jak-to-tehdy-bylo/ A přidávám článek, jak ortodoxní rušiči kvůli zlikvidování tratě s radostí zlikvidují i velkou firmu.
V článku je malá nepřesnost, Vildumetzová byla první, kdo o cyklostezce uvažoval, a to již v roce 2011. Dá se dohledat její vyjádření v ČT
Aha, a nevíte kdo se v tom teď nejvíc angažuje? Cosi jsem slyšel, že to odblokoval současný ministr vnitra Kulhánek, a roli v tom určitě hrají i dotace na cyklostezku, nebo ne?
Kdyby měli občané o ty tratě zájem, možná by se po nich občas i svezli, aby se ukázalo, že provoz na nich je potřebný. Většinou je ale ten zájem pouze verbální.
Kdyby měli občané o ty tratě zájem, možná by se po nich občas i svezli, aby se ukázalo, že provoz na nich je potřebný.
Ale jak to udělat třeba na takové trati kde žádné vlaky nejezdí?
to jsou jen šotoušské kecy. lokálky ztratily svůj ekonomický význam, který měly v době svého vzniku. nejsme už v 19.nebo na začátku 20. století.
Tohle je právě důkaz demokracie. ODS vždy při své vládě konala jasné kroky proti železnici a volit ODS znamená souhlasit s politikou: „nákladní doprava na silnice“, takže když ODS vyhraje volby (sestaví vládu) znamená to, že národ souhlasí s jejich dosavadní politikou, takže je v pořádku, že SŽ dělá co dělá.
Za vlády ODS + KDU-ČSL + SZ (od podzimu 2006 do jara 2009) se významně zlepšil (i když O. K., už předtím 2004 – 2006 započatý) koncept pravidelného taktu rychlíků + totéž i v regionální dopravě, kde skoro všichni hejtmani po roce 2004 byli z ODS.
politické kecy. tohle nemá s ODS nic společnéh. zkuste si spočítat náklady provozu a tržby? jsou to desítky milionů do minusu jen ve Stč kraji 🙁
Víte ale co je zajímavé? Když se měla rušit v roce 2014 naše místní lokálka, tak se našlo 12 zájemců o pokračování provozu. Jakmile to ČD zjistily, hned se od zrušení upustilo a tento stav trvá dodnes.
stát nefunguje podle přání občanů. fakt musí provoz tratí někdo zaplatit. pokud těmi tratmi nikdo nejzdí, proč je stále udržovat? kvůli pár šoutoušům, kteří tady jen nadávají na SŽ?
Zcela v pořádku. Železnice tu není pro to, aby plnila přání šotoušů (nic proti nim). Pokud někde jezdí motorák, který má kapacitu autobusu, tak ten autobus bude prostě levnější. Je to o ekonomice. Pokud někdo chce nějakou takovou trať zachovat, může si to zaplatit ze svého. Ale to ne, vykřikuje se, protože já to chci, ale ostatní mi to mají zaplatit.
Ale i šotouši platí daně a rádi by z těchto peněz měli železnici. Co je na tom špatně? Jenže aktuálně lidi píšou petice apod. že chtějí funkční lokálku a dostanou ukodrcanou karosu a kolony kamionů.
Daně se neplatí kvůli prospěchu malé skupiny obyvatel, tedy sotousu, ale pro potřeby státu nebo z jinak specifikovaneho veřejného zájmu. Pokud se týká železniční dopravy, tak tam je řada veřejných zájmů, např v podobě šetrnosti z hlediska veřejných financí, ochrany životního prostředí, ochrany technických památek, posouzení územního rozvoje, zlepšení kvality dopravy osob apod. Posouzení všech těch aspektů by mělo vyustit v řešení, které by řeklo, kdo bude majitelem tratě, kdo ji bude provozovat, jaké dopravní prostředky na ni budou jezdit, z jakých finančních zdrojů bude dotovana, popř když se nenajde žádný nový majitel ani případný provozovatel, a ekonomicky se její… Číst vice »
Ano, ale co když je stát infiltrován protiželezničním spiknutím?
Nitky vedou přes Vatikán do Washingtonu
To si snad má rozhodnout ten který kraj.
A ve většině uvedených případů rozhodnul, že přinejmenším sezónní dopravu ta objedná.
Mmch. když tu zmiňujete ekonomiku – snad všechny uvedené tratě jsou řízené tak, že pro jejich řízení není potřeba žádný dodatečný pracovník.
Srov. s mnoha tratěmi s pravidelným provozem a výpravčím v každé stanici.
Výpravčí jsou už vzácným zbožím, snad jsou téměř všichni soustředění v Praze na Balabence nebo v Přerově.
Namátkou tratě č. 126, ba i 081 nebo 087 (i po rekonstrukci) – záměrně píšu tratě v Ústeckém kraji, ve kterém je i několik tratí „ze seznamu“.
A ona se trať nemusí udržovat, kontrolovat, opravovat? To také stojí peníze. Na silnici jezdí spousta jiných vozidel. Nevím, jak chcete racionálně obhájit existenci trati, na který jezdí vlaky pár měsíců do roka.
Pokud jde o letní provoz (resp. obecně jaro až podzim), pak se na ní nemusí odklízet sníh, většinou ani provozovat osvětlení; tak jako tak jde o tratě řízené dle D3 nebo jako velmi dlouhý mezistaniční úsek = v ani jednom případě nejsou potřeba dodateční pracovníci řízení provozu.
Ano, roční výnosy za dopravní cestu jsou (i v přepočtu na km, což Dobrá správa ne vždy uměla zohledňovat „v tabulkách“) jsou nižší, ale náklady také (zejména když vezmu, že turistický provoz = bez nutnosti normovaných nástupišť atd. atd.)
Kecáte z hladu (nebo z nedostatku informací). Byly tu tratě, o které byl zájem si je pronajmout a zprovoznit a reakce SŽ: neexistuje, než vydělávat na pronájmu, radši utratit peníze daňových poplatníku za zrušení (konzervaci).
Opravdu. Které ze zde jmenovaných se to týká? A víte co, pokud se neumíte vyjadřovat slušně, tak na mne prosím nereagujte. Děkuji
2011 a 2018: Malá Morávka (přinejmenším zprvu, než Dobrá správa „změkla“. 2008 – 09: Kozina (tuším že celá). Od přelomu 2010/11: Kozina (Telnice – Teplice l. b.). Od podzimu 2015 i Děčín západ – Telnice. Vyřešeno až 2022 (resp. Telnice – Krupka město 2024). Od 2010: Polná. Od 2011: Uhřice. Cokoliv 2012: 6x či kolikrát navýšené poplatky za DC u „tratí bez pravidelné osobní dopravy“. Myšlena teda jednorázová jízda či sezónní jízdy dle standardního procesu přidělení dopravní cesty (ne pronájem tratě, to byl leda tak Bártův nápad, ať si tratě bez osobní dopravy, ale s nákladní dopravou, pronajme ČD Cargo… Číst vice »
A když jsem to před pár týdny nastínil v diskusi, dostal jsem takových mínusů :DDD
To není nic neočekávatelného – spíš si v tomto kontextu vzpomínám na komentáře typu „konzervační hranice pořád nic neznamená; je to možnost, nikoliv povinnost konzervovat“. 😀
Je fakt že Most Inteligence (0 pravidelných osobáků) a Masarykovo Nádraží (0 pravidelných nákladů) zatím málokoho napadlo rušit. 😀
Samozřejmě, že se to dalo čekat, ale někteří to odmítali přiznat. S ohledem na to, že je u nás jednotka dočasnosti jeden furt, a taky na to, že když na cyklostezku bude dotace, těžko ji někdo odstraní pro obnovení provozu. A i v případě, že se trať nechá zarůstat jako Loket – Horní Slavkov, se časem zjistí, že by se na obnovení provozu musely vynaložit takové peníze, že to nikdo nezaplatí, protože by tím popřel smysl existence téhle konzervace, kdy by náklady převýšily peníze ušetřené za údržbu. U některých lokálek, které mají potenciál, pokud by byla ochota dostavět několik km,… Číst vice »
Nejsem proti rušení tratí, ale může mi někdo ze SŽ vysvětlit, když chtějí zrušit trať Zlonice – Straškov, proč se tam minulý týden rekonstruovaly tři přejezdy, kde byla dosazena i nová světelná signalizace ?
To je klasika. Nové PZZ do Polné na silnici 352 vlak nikdy nevidělo 😁 Rozkaz zněl jasně. Při zřízení dálkoviny Ji-HB musí být zabezpečena i trať do Polné včetně nových PZZ namísto VÚD. Jen co se to dodělalo přišla výluka trvající dodnes. Kdyby tehdy raději za ty desítky milionů vyměnili pražce a přejezd byl jen s kříži a nějakým TOR pro vlak…
Vidělo – do Polné se jelo ještě v září 2009. PZZ tam je od roku 2008.
🙂
Klasika. 🙂 tam kde zrekonstruují lokálku až prapodivně dobře, tam se smráká.
A je to trať, která vede k plánovanému terminálu VRT. Takže lidé ze Slaného k němu mají jezdit auty, protože trať se snese? No nedivil bych se, kdyby to tak Správa železnic preferovala, když ty terminály staví v podstatě jako obří parkoviště.
To máte stejné jako Zavidov na trati 162. Tam byla vždycky, když tam byl pravidelný osobní i nákladní provoz, jenom STOPka.
Závory SŽ vybudovala ve chvíli, kdy se na té trati omezil provoz na 2 páry vlaků o víkendu. Teď jich sice jezdí 9 párů, ale proti dřívějšímu provozu je to nic.
Ono ta trať zůstane, protože je to náhradní trať pro cyklohráček do slaného, takze této bych se nebál
Zdravím všechny,
budu zase ďáblův advokát, ale dívali jste se na ty tratě místo emotivních výkřiků? U většiny z nich to smysl dává, u některých je teda i za mě trochu otazník…
Ty podmínky jsou stanoveny už dneska hodně velkoryse a prostě se občas nějaké málo vytížené tratě zruší. Ve srovnání se zahraničím je to rušení hodně měkké a je to dobře.
Zase to není takové drama…
Rušit něco, co naši předkové s nesmírným úsilím vybudovali, je naprosté barbarství a neúcta k hodnotám. Železnice je zatím nejekologičtější doprava, což si gryndýlové asi neuvědomují..
Tohle a GreenDeal je něco jiného.
Je to tak.
Stát má dnes 14 krajů místo dřívejších 7 krajů. Mezi kraji to drhne. Nenavazuje to. Chytří úředníci vytvoří jízdní řád tak aby to lidem nevyhovovalo. Pak se řekne, že jezdí málo lidí. Takhle to bylo u trati Nezamyslice – Morkovice. Dnes je to stejné na trati Skalice – Boskovice. Zrušily se spoje a lidé vyhnali do autobusů. Jinak radní pro dopravu v Jimorovaském kraji dělá také starostu města Blansko. Když vidím jet velký autobus na lince Doubravice – Obora místo malého mikrobusu, to samé Újezd u Boskovic – Doubravice v taktu 3 x denně. Tak lidé musí jet autem.
Protiželezniční spiknutí! …a přitom do SŽ padá podobně miliard jako do ŘSD
Ještě předtím (1949 – 1960) měl ten stát (tedy česká část tehdejšího Československa) taky 14 krajů.
Morkovice padly ještě bez existence krajů + za unitárních ČD.
Boskovice – Velké Opatovice je ryze území JMK.
A hranice krajů byla za Velkými Opatovicemi i v době existence těch jenom 7 krajů.
** Mmch. při těch 14 krajích 1949 – 1960 krajská hranice za Velkými Opatovicemi zčásti NEBYLA (zato tam tedy vznikla v roce 1960 při pouze 7 krajích) – resp. byla tam jen hranice krajů Brněnského a Olomouckého, ne však krajů Brněnského a Pardubického (protože okresy Svitavy a Moravská Třebová tehdy patřily do kraje Brněnského, ne Pardubického).
Jo, z Obory totiž všichni musí do Doubravice, zatím co spojení do Skalice nad Svitavou 12x denně asi neexistuje. Stejně tak z Újezdu u Boskovic bude asi významnější spojení do Boskovic, ne? Jo, pro ty školáky co to potřebují jede velký autobus, protože mít na ty 3 spoje za den, jak píšete malý mikrobus by bylo dost neekonomické. Možná by to chtělo napřed zapojit mozek. 😉
je otázka co je velký autoBUS – jsou MIKRObusy z dodávek, ale pak speciální BUS konstrukce MIDIbusy délky 8 až 10m (při čemž mohou mít stejný rozvor – vzdálenosti os přední a zádní nápravy, a od ttoho odvozený stejně malý poloměr otáčení, ale znatelně odlišnou kapacitu), BUS standartní délky cca 12m, tří osý prodloužený BUS délky 15m a (jedno)kloubový/dvoučlánkový BUS délky cca 18 až 20m. Bydlím u Jílového u Prahy a od loňského prosince, po změnách dopravců a s tím spojené obměně vozového parku, do naší vsi na lince 445 jezdí většinou BUSy délky 10m, ale o víkendu první 3… Číst vice »
Pokud je mi známo, tak snad se chystá trať z Boskovic vést na jih do Doubravice místo do Skalice a ten cancourek má být elektrizovana. Potom asi regionální vlaky z Brna ve směru na Blansko, budou střídavě končit v Letovicích nebo v Boskovicích.
SŽ bude rušit jednu trať o druhé až ve finále zruší sama sebe. Doporučuji obrácený postup a tím tratě zachránit
Broumov – Otovice by měla být v budoucnu použita pro mezinárodní relaci HK – Klodsko.
Krupka – Oldřichov je neprovozní kvůli krádežím a prý už za to padly i pokuty, protože se jedná o technickou památku.
Tam žádná památková ochrana není.
Ne, přes Otovice by se jezdit nemělo.
Ruší se nakládkové koleje i nádraží, které pak chybí. Třeba Rajhrad. Záměrně jízdní řády tak aby to nebylo pro lidi. Tak zlikvidovali lokálku do Morkovic . Teď to samé očesali jízdní řád Skalice – Boskovice. Radní pro dopravu dělá starostu v Blansku.
No, na cyklostezky jsou asi vyšší dotace:-/
hlavne tam pak na nich uvidite lidi … coz se o tech lokalkach rict neda (odecitam personal a rezijkare)
Zrovna podél trati Broumov – Otovice už jedna krásná cyklostezka vede. Mám to štěstí, že po ní mohu poměrně pravidelně jezdit. Když míjím bývalou dopravnu Otovice a koukám, jak strašná vzdálenost ještě zbývá k hustě obydlené části obce, říkám si, kdo z místních má asi tak čas ráno, kdy se potřebuje dopravit do práce, nejdřív ještě jít 30 minut na zastávku vlaku. O bývalé zastávce Otovice-zastávka platí to samé v bleděmodrém. Oproti tomu na té cyklostezce potkávám nejen řadu turistů z ČR i PL, ale hlavně bezpočet místních, kteří prostě v tom Broumově budou na kole rychleji, než by je… Číst vice »
Však provoz vlaků do Otovic je podmíněn zprovozněním úseku až do Polska, jinak se vlaky neobjednaji. Mimochodem zmíněná zastávka Otovice (bývalá dopravna) by se přesunula k přejezdu P5144 a název by byl Martínkovice. Otovice-zastávka v původní poloze.
To už zní smysluplněji 👍
Otovice – zastávka je 200 m od obecního úřadu a hospody https://mapy.com/s/buvasoruge
Rozhodně žádných 30 minut.
Otovice bývalá dopravna je dostupná hůř https://mapy.com/s/marulolura , ale pokud se přesune k přejezdu https://mapy.com/s/gugenerero, tak to obslouží okolí velmi dobře.
Ano. A u obecního úřadu a hospody bydlí celkem asi 12 lidí.
Kde tedy bydlí většina z těch 327 stálých obyvatel? A ne, nemusíte mi vysvětlovat, že i to je nízké číslo, to samozřejmě vím.
Čerpám ze zdroje: Plán dopravní obslužnosti Královéhradeckého kraje 2022 – 2026
5. TRAŤ 027 STARKOČ – BROUMOV
C) Dlouhodobý výhled – horizont 2
(strana 90)
Zrovna tam to 30 minut navíc, oproti cestě na bud není, pro většinu lidí spíš 10. Ale počet obyvatel Otovic je minimální, tam se vlaky nevyplatí udržovat, bez napojení dále do Střední Stěnavy. Ale i s tím napojením bude mít provoz smysl jen jako sezónní pro turisty.
Zrušit trať je mnohem lepší než nevpustit lidi do vlaku i když mají platnou jízdenku že ?
Všiml jste si, že doba ČSD, organizační složky státu, je dávno pryč a na české železnici působí mnoho nezávislých subjektů?
Ono většinou na lokálkách působí jen jeden nezávislý subjekt. A i kdyby, tak ti nikdy nepřijedou všechny nezávislé subjekty naráz, aby sis mohl vybrat, kterým nezávislým subjektem zrovna pojedeš.
Eh, o to vůbec nejde (ostatně, i tu nejmenší lokálku ovlivňují minimálně tři nezávislé subjekty – SŽ, kraj coby objednavatel, a dopravce).
Jen jsem se snažil upozornit pana Bohumila, že SŽ (o níž je tento článek) nemá nic společného s (ne)vpouštěním cestujících s jízdenkou do vlaku.
No vida a v tomto konkrétním případě, o kterém píše pan Bohumil, byly všechny subjekty státní. Správa železnic – státní, kraj – de facto taky stát, ČD – státní akciovka.
A všechny jejich kroky mikormanažersky řídí nejvyšší pan železničář. Klidně si dál mysli, že kraj je stát a ČD jsou stát, nepovažuju za účelné to zrovna tobě vyvracet.
Ano, je to stát. Mě vůbec nezajímá, že jeden dělá tohle a druhý támhleto. Pořád to všechno zaštiťuje jedna právnická osoba – stát.
A nás vůbec nezajímají Vaše nesmysly. Ani trochu.
Co všechno zaštiťuje jedna právnický oosoba, a jak se jmenuje když železničních dopravců jsou desítky až stovky samostatných firem – právnických osob včetně nákladních dopravců směcících na území ČR zajíždět z okolních států jen doo první stanice? Největším dopravcem v ČR jsou ČD – České dráhy a.s. vlastnící několik dceřiných společností cčetně nákladního doprvace ČD cargo. Linky přepravy osob v ttv. závazku jsou objednávány státem přes Ministerstvo dopravy (rychlíky a vyšší kategorie), a jednitlivýni kraji ČR (zastávkové osobní a spěšné vlaky) Většinu železničních tratí vlastní v ČR stát a přes Ministerstvo dopravy zřídil k péči o ně – spravování a… Číst vice »
To, že se ČD účelově rozdělily na x firmiček a správu železnic, je úplně jedno. Pořád je za tím vším stát.
Je tu stejný přístup.
Podle mě je to stejný přístup, odmítnutí klientů.
Je daná žádost o trasu, Spržel trasu neudělí s výmluvou na výluku. (Pokud někde je výluka opravdu, tak místo v gvd udělí a platí nad)
Je x lidí co chtějí nastoupit, jsou odmítnutí s výmluvou na kapacitu (pokud by bylo naplněno 100% míst na stání, nešlo by najít místo k sezení)
Takže vzkaz objednatelům (viz konec článku), ať těch 300 (nebo 301 apod.) spojů objednávají pořád – tím pádem bez 5letého závazku; pokud by to bylo méně, tak hrozí, že se k 300+ spojům budou muset zavázat.
Mmch. ty spoje končící v Krásném Dvoře jsou i proto, aby se to dalo dobře vyjezdit s jednou soupravou než aby vše jelo až do Podbořan.
„Nula vlaků vykazuje Správa železnic mezi Oldřichovem u Duchova a Krupkou. Ústecký kraj zde opakovaně projevil zájem objednat provoz, SŽ ale záměrně udržuje trať ve stavu, kdy na ni vlaky nemohou.“
To jako SŽ může? Pokud má kraj zájem na trati jezdit, tak snad SŽ musí dělat taková opatření, aby to šlo, ne?
Nejlepší by bylo kdyby si kraj vzal celou trať do své péče.
A má kraj zájem?
Proč by měl. SŽ na tu trať léta inkasuje peníze za údržbu, která je nulová. Nedávno se začalo s prořezem. Ten ovšem podle počtu určených zaměstnanců bude trvat roky.
Obecně je to ale neskutečná drzost. SŽ je správce infrastruktury. Měl by ji tedy udržovat. Ostatní je politické rozhodnutí.
A co bylo před tím prořezem, kam šly vykázané peníze?
Na té trati je vtipné, že naopak je zájem o rekonstrukci v úseku Oldřichov u Duchcova – Teplice (Lesní brána) kvůli zpracování Lithia.
Takže SŽ brání zprovoznění pár kilometrů železnice mezi koncem Krupky – Probostovem a Novosedlicemi, kde chce kraj objednávat dopravu. A na obou koncích tratě budou provozovane úseky.
No a rozum šel spát.
Ministerstvo dopravy neustále vymýšlí, jak snížit kamionovou dopravu a posílit dopravu nákladů po železnici.
Ministerstvo nedělá nic pro nákladní dopravu na železnici. Kolik zrušili vleček a nakládacích kolejí? Ani nechce doplácet na kusové zásilky na železnici.
a co to má společného s lokálkami, po kterých není ani co, ani kam/odkud vozit?
Vy jste snídal vtipnou kaši, že? Bavíme se zde o tratích, kde jaksi pro náklad chybí to nejpodstatnější – odesílatel a adresát.
Zatím spíš stát vymýšlí jak udělat kamionovou dopravu nehlučnou, bezemisní, bez otěrů z pneumatik a sazí z výfuku, ideálně vedenou pomocí nějaké dráhy. Jen se při tom nesmí vyslovovat slovo železnice, protože to vymysleli již v 19.století a my to umíme přece lépe.
Chrudim – HM jim asi neprojde, to už armáda byla proti, když tam města chtěla dělat cyklostezku, který by navíc svým trasováním byla nesmyslná.
Nejspíš ani Kaštice-Krásný Dvůr. Ačr má v Kadaňském Rohozci záložní nakládací místo. Nemyslím si, že ho někdo někdy využije, ale slyšel jsem, že se rušení nakládacích míst hodně brání.
Však asi proto tam není úsek Vilémov – Kad. Rohozec.
ale jak se na ten úsek dostanete, když si zrušíte Kaštice – Vilémov? Most v Kadani je pro cokoliv těžšího než 742 nepřípustný.
Pravda. Hlavně trať zase zarostlá. Místo aby se to tam projelo roundupem tak bude SŽ zase plakat, že náklady budou vysoké. Přitom peníze na údržbu inkasuje. Stačí se podívat na stav tratě u zastávky Bylany. Škoda slov.
„Na zakonzervované trati může vzniknout třeba dočasná cyklostezka“… Jednotka dočasnosti – jeden Furt… 😂
V rámci Československa byla jednotka dočasnosti 21 let.
skoro 23, okupanti odešli zpátky do ruska až v červnu 91
Zrušení těch Otovic je na přes hubu. Kousek za hranicemi je velký kamenolom s nakládkou na vlak. Tady je kameniva čím dál větší nedostatek. Na místo propojení s možností zásobovaní po železnici tam uděláme cyklostezku a šutr budeme vozit náklaďáky? Přemýšlí oni vůbec o nějaké strategii?
Nepřemýšlí, ale to bohužel není problém jenom SŽ….
Asi by bylo dobré si k tomu zjistit detaily. Proti obnově trati se silně stavěli NIMBYsti z obce Otovice a vzhledem k tomu, že zájemce o obnovu trati byl z Polska, usoudilo se, že to nestojí za boj.
Já o tom vím. Jednou ta trať byla schválena , postavena a provozována, takže bych nějaké námitky považoval za irelevantní. Tady hlavně nebyla vůle.
Ale, vůle nevůle, NIMBYsti podají žalobu, soud se potáhne hromadu roků, bude stát bambilion peněz a výsledek nejistý. Komu by se do toho chtělo?
To je nějaký nesmysl, když po celé republice obce u kamenolomů vyřvávají, že pokud to nebudou vozit po železnici, tak nepovolí těžbu. Já myslím, že to zamítli buď papaláši na kraji, kamionová lobby, nebo sami těžaři. A antiželezničním politkům to vyhovuje, jinak by obnově trati šli naproti. Musíte si uvědomit, že diletantství SŽ je většinou v souladu s politickou scénou.
Ono je těžké bojovat proti lidské omezenosti. Poláci tlačili na obnovu trati z Tlumaczowa do Otovic, chtěli to i zaplatit, protože peáž do Mieroszowa přes Meziměstí jim dávala velký smysl. Královéhradecký kraj to podporoval a jako úlitbu otovickým slíbil kompletní rekonstrukci silnice od hranic do Broumova. Na té trati je obrovský turistický potenciál v relaci Wroclaw – Walbrzych – Adršpach – Broumov – Klodzko. Není to trať odnikud nikam, ale propojuje významná sídla a lokality. Jenže to právě otovičtí úplně zařízli. Argument byl, že jde i o rekreační oblast a vlak jedoucí ve vzdálenosti cca 200 metrů od obydlí by… Číst vice »
Peáž přes Meziměstí smysl nedává, hned vedle mají Poláci trať. Pro obnovu trati byla vypracovaná studie proveditelnosti (2010) čistě pro osobní dopravu. Počítalo se s okruhem Meiměstí-Broumov-Nová Ruda-Valbřich-Meziměstí.
Otovice podle mého názoru vyděsili někteří novináři: „Zaniklá trať má opět sloužit, ale jen kvůli štěrku.“
Dnes je v Otovicích situace naprosto jiná.
Kamenolom to rozhodně není. Je to melafyrový lom. Cca 5 km na české straně je v Rožmitálu taktéž melafyrový lom, druhým směrem taktéž cca 5 km, v Božanově, pak je skutečně kamenolom – těží se tam pískovec, mimochodem velmi kvalitní a žádaný pro jeho vysokou odolnost vůči mechanickým i povětrnostním vlivům.
Zeptám se, je melafyr hornina? Pokud ano, jde o kamenolom.
Tak to se omlouvám. Jsem myslel, že výlevná vyvřelá hornina bazaltového až andezitového složení se mezi kameny nepočítá, ale v geologii se jsem slabší.
Kde se tam vzalo to se? Ten autocorrect mě trápí čím dál časteji 🤦♂️
Mám rád železnici, ale je potřeba se zaměřit na dálkové trati, promestskou dopravu a významné regionální spoje. Nedává smysl udržovat random lokalky, po kterých nikdo nejezdí.
No, SZ na nektere trate vlaky nepusti i ldyz je zajem je provozovat, a navrhuje je zrusit pro nesplneni podminky objednavky… jak je uvedeno v clanku u trati na ustecku…
No a v [olsku dlouho nevyuzivane trate obnovuji… zajimave…
Třeba okolo Glucholaz. 😀
Už je to klišé, ale musím to napsat: ty dnes v Polsku (nebo Německu) obnovované tratě se s těmi z aktuálního seznamu v tomto článku nedají významem srovnávat.
Vidím, že pán je znalec – prosím tě, odkdy se bude jezdit do Velké Kraše, Krnova a Opavy? A do Zlateho Stoku?
U nás také obnovili po 40 letech trať do Židlochovic.
Pro to že si to Vitula vydupal,
Koridory, elektrifikovany tratě a dvojkolejky… jedna napájecí soustavy. Nechat a posílat Koridory a obsluhy velkých měst. Ne nějaký spoje od někud z poli do taky města (kde ty vesnice nemají spádové ani úřady, nemocnici, školy, …)
Místo zbytečně velkých nádražnich budov by taky mohl byt supermarket, pošta, lékárna a ne hala pro počet lidí, který tam neprojde ani za měsíc.
Tak to je slovo do pranice! V Kladně zlikvidovali velkou krásnou nádražní budovu. Proč, to nikdo neví, jen radniční páni a dámy. Představa, že by na tom místě postavili supermarket, poštu, lékárnu, no to je nápad na Nobelovku.
Tam hlavně už toto je v sousedství.
Do značné míry falešné dilema, viz Slovensko, které řadu lokálek odstřelilo osobní dopravou (některé i z hlediska provozování tratě) a jejich zaměření na příměsto/dálkovku nic moc.
Na SŽ by si mohl zřídit NKÚ detašované pracoviště….To by byly rázem úspory…
VRT nás bude stát bilion. To je 1000 miliard. Namísto se zaobíráním, jak to celé zlevnit a zefektivnit, se tu hnípeme v nějakých zarostlých kolejích, které reálně nestojí vůbec nic. Problémem jsou předražené zakázky, monopoly, neefektivní stavební práce nikoliv 2,5 km zarostlých kolejí kdesi u Polné….
Zrovna neobnovení tratě do Polné při existenci VRT-terminálu Jihlava-Pávov (pár km od žst. Jihlava město aneb „jinde na Vysočině VRT-stanice vzniknout nesmí“) je taky bizár.
K úseku Broumov – Otovice přidám odkaz: https://nase.broumovsko.cz/zpravy/broumovsko/starostove-nechaji-vypracovat-analyzu-obnoveni-trati-do-polska
V úseku Broumov – Otovice zastávka byla 10. 12. 2005 zastavena pravidelná osobní doprava // návrat do budoucnosti 😀
Jak to souvisí?
Víte prosím někdo zda se do toho počítá i NAD?
V letošním JŘ i v návrhu JŘ 2026 je provoz na trati 132 objednán z Krupky až do Oldřichova. Tzn kdyby Ústecký kraj zavedl v úseku Krupka město – Oldřichov skutečně NAD do doby než SŽ trať obnoví, tak se počet spojů NAD počítá do těch 300 vlaků za rok?
Můj tip je, že ano, neboť například v úseku Chotiměř – Radejčín se nehne ani kolo a SŽ zde žádnou konverzaci nezmiňuje.
Nahlížím na to možná z příliš pesimistického úhlu, ale nemělo by ministerstvo obrany být akčnější? A v současné každým dnem vyhrocenější době trochu zauvažovat, jestli jim tyto tratě (samozrejmě po nutných opravách a optimalizaci pro nákladní provoz) nepřipadají, i potencionálně jen jako objízdné tratě, strategičtější než pár cyklostezek odnikud nikam?
Ten Heřmanův Městec asi jo, ale Broumov-Otovice?
ten určitě směrem do Polska
To by nebylo raciální.
„U nás jde všechno tak tychle, že my se už dnes máme lépe než zítra.“
Popis u fotky: Příjezd vlaku do zastávky Krupka město letos v září. Foto: Město Krupka
Na to, že je teprve 14. července dost dobré. Nebo je to snad nějaká vizualizace budoucího možného provozu. 🙂
Proč takový humbuk kvůli 11 tratí. A několika km české železnice. Je naprosto mimo to vůbec řešit. Prostě to nemá využití, zrušit, co se pořád řeší, vždyť ten přepravovaný výkon nestojí vůbec za úvahu. Borecký je borec, že se toho nebojí.
To že nenávidíte železnici nemusíte psát všude. 😉
Motáte dohromady neobjednání osobní dopravy a zrušení, respektive konzervaci tratí. TO jsou dvě (tři) odlišné agendy.
A hlavně se v nich nedá utopit tolik miliard jako ve VRT:-/
Na silnice se všichni nevlezou Vy jste borec.
Běžte si zapnout dýzla v kamionu a nepruďte.
Jedná se o zločin. Kralovice – Mladotice by propojilo regionální centrum s Plzní. Loket – Slavkov – Bečov mohl z Karlových Varů obsluhovat víkendový turistický vlak. Tratě by měly být obsluhovány dle návaznosti velkých uzlů, tedy např. z Ostravy do Valmezu, a ne dle krajských hranic.. jenže tato země nikdy nebude fungovat jak má, všechno špatně..
Luďku, proberte se. Už je den
😀 😀
Zlatí komáři. 7 krajů místo dnešních 14. To je ten pokrok. A staví se další kanceláře.
Za komárů řešilo dopravu 80 okresů, které spolu nemluvily, MHD města, železnici stát, nic s ničím nebylo propojené.
Tehdy ani nebyla žádná „objednávka veřejné dopravy“ v pravém slova smyslu.
A hlavně spolu tzv. nemluvily vlaky vs. busy.
Je to strašně skvělý všechno, jenom prostě narozdíl od tvých šotohalucinací těmi vlaky nechce nikdo jezdit. Udržovat trať pro víkendový turistický vlak samozřejmě lze, ale nevím proč by to měla dělat Správa železnic jako garant celostátní sítě.
A co je zase za problém z Ostravy do Valmezu? Potřebuješ vozit vzduch z Frenu do Valmezu soupravou, která větší užitek udělá na obratu do Ostravy?
A další, pro koho je všechno špatně? V Pelhřimově jsi už byl?
Správa železnic je správce železnic (tedy i těch se sezónním provozem).
Pojem „garant celostátní sítě“ neexistuje (resp. existuje „dráha celostátní“, ale i mnoho „drah regionálních“ s celoročním provozem).
Špatně je přestup ve FnO, resp. obecně systém jiný než s rozpojováním/spojováním jednotek ve FnO (čímž by se vyřešilo obojí – žádný přestup směr Frenštát ani Ostravice + žádná vozba vzduchu).
Víc cestujte. Víc koukejte kolem sebe. ČR patří k těm lépe fungujícím zemím, a to se týká i železnice. Takže ta poslední věta je úplně mimo.
Ano, je mimo vás, nepotkala vás, nedostala se k vám, pro vás je mimo..
Zase bylo moc alkoholu a příběhy z ostrova Sodor?
Všechno špatně, bo nad ránem došel rum…
Limit pro přerušení provozuschopnosti a provozování dráhy má být nejméně 3000 osobních nebo 200 nákladních vlaků za rok. Navíc je nutno změnit legislativu tak, aby kraje nesměly dotovat turistické a dovolenkové aktivity
Pokud by to zavřeno i některá letiště/politické trafiky, tak jedině dobře.
Dotace do krajských letišť jsou samozřejmě obludné mrhání peněz daňových poplatníků. Samozřejmě jsem měl na mysli i je. A měla by skočit přednostně.
Přesně, nedávno tady byl článek, jak jezdí náklady do Bochova, pak z toho vyplyne, že tam naloží 150 vagónů za rok. Což o to, je to hezké, že se využívá železnice, ale ta efektivita, když tam bylo napsáno, že tam ročně jede 66 služebních jízd SŽ…
Takže se zavřou třeba infocentra.
tady to koukam byla taky docela vasniva noc.
Zákeřná primitivní demagogie. Nějaký pokus o argument dohromady nedáte?
Např. že by smůlu měla trať se 195 nákladními vlaky za rok a 2900 os. vlaky za rok.
Nebo že náklady na provozování tratě s ryze sezónním (nejde-li tedy o zimu) provozem můžou být nižší (netřeba svítit, odhrnovat sníh atd.). Stejně tak na trať bez osobní dopravy (taky netřeba svítit, udržovat nástupiště atd.).
Čtyři páry osobních vlaků za den je na základní dopravní obslužnost málo. Nicméně spolu se 195 vlaky nákladními by asi mohl ministr trati udělit výjimku.
Proč ministr? Dobrá správa má právní subjektivitu.
200 nákladních je moc, vemte si že jsou tratě na které třeba navazuje vlečka, která má ale jen sezónní využití, například sila – obilí, tam se zajíždí sice jen párkrát do roka, ale finální vlak má i přes 2000 tun, toto by byla blbost posílat na silnici.
Proč by neměli kraje dotovat turistické linky? Jsou oblasti, které žijí především z cestovního ruchu.
Dotuje-li stát nějakou ekonomickou aktivitu, pak lidé, kteří z této ekonomické aktivity mají příjmy, produkují zápornou přidanou hodnotu. Cestující turistických linek jsou jednodenní tudíž ztrátoví turisté.
Jednodenních výletů ale člověk udělá za sezónu daleko víc.
Takže je potřeba to celkově sčítat. A ne izolovaně brát ten jeden den, jako by nikdy předtím ani potom nikam nejeli.
Ten, v článku, napsaný limit 3000/200 je špatným, má tam být 300/12. Je to uvedeno v Zákoně o drahách par.10a odst.1.
3000/200 je můj názor, v článku nic takového není.
Tak to tam uměle objednají celoročně – ostatně viz Kamenický Šenov, kdy ty všední dny byly doobjednány tak, aby KŽC těsně přesáhla limit na financování údržby tratě od SFDI.
Totéž svého času doobjednání (nepříliš potřebných) celoročních spojů do Nové Bystřice.
A silnice zrušit také často vedou jen někam kde jsou 2-3 domky. Taky nemocnice, stačí jedna v Praze.
Srovnávat nemocnice a silnice s nevyužívanými lokálkami je bezectná primitivní demagogie.
Letos září ještě nebylo.
Stejně jako neexistuje Oldřichov u Duchova. Ale vlastně by to nebylo špatné a do těch končin se to i hodí. Když tam mohou mít Hrob proč by nemohli mít Duchov 🙂
Konkrétně :
„Nula vlaků vykazuje Správa železnic mezi Oldřichovem u Duchova a Krupkou. Ústecký kraj zde opakovaně projevil zájem objednat provoz, SŽ ale záměrně udržuje trať ve stavu, kdy na ni vlaky nemohou.“
Člověk by řekl, že SŽ tu trať neudržuje a ono je to jinak. Ona jí udržuje aby to stále byla….. trať duchů.
čekal jsem větší seznam ale i tak dobrý …. čekal jsem tam třeba slaný – louny ještě
Úsek Slaný – Louny nesplňuje zákonné podmínky pro to, aby jej šlo konzervovat. Je totiž předmětem sporu mezi Středočeským a Ústeckým krajem. Ústecký kraj zrušení vlaků na tomto úseku odmítá, a odmítl ho už v minulém volebním období.
Doběhne smlouva a ta linka skončí nebo do ní bude sypat peníze pouze kraj Ústecký. Po volbách už také nemusí být radním pro dopravu v Ústí šotouš a ta trať nakonec skončí tak jak už dlouhá desetiletí zaslouží.
Pro poslední usnesení zastupitelstva Ústeckého kraje, které se týkalo této trati, hlasovalo 44 zastupitelů z řad koalice i opozice. Zdrželi se pouze 3 zastupitelé za STAN, proti nehlasoval nikdo.
a usnesení znělo jak?? zrušit???
Neumíte číst? Ústecký kraj je pro zachování provozu.
to neznamená že to není adept na zrušení 🙂
Než ty tratě úplně zrušit, stálo by za to nabídnout je k odprodeji někomu jinému, ať už železničním dopravcum, železničním spolkum, či obcím, v případě Doupovské dráhy, či Kozí dráhy by se zájemci určitě našli
To by ale taky asi pobírali příspěvky na údržbu od státu. Je pravda, že o ty má nicméně SŽ přijít konzervací tak jako tak.
Příspěvek z SFDI není automatický je vázan na pravidelnou dopravu a objem přeprav.
Není důvod, aby ten kousek udržoval někdo jiný než ten, kterému to patří „před“ i „za“.
Je to jednoduche. Nejsou žádní oni. Cenu za provoz by měli platit cestující. Případně obce na trati. A vidělo by se.
Přesně tak. Kdo platí, ten poroučí. No a na železnici toto pravidlo neplatí, neboť si diktují železniční monopoly, které jako jediné mají užitek z oněch tisíců nevytížených tratí.
Neboť kdyby zůstaly v péči státu pouze obě skutečné železniční tratě celostátní (Děčín-Břeclav a Bavorsko-Ostravsko), tak by bylo naprosto jasně ty přemrštěné částky, které požadují železniční monpoly viz např. ta raketa, co chtějí za Českou Třebovou.
Nazdar Axeli. No a Česká Třebová leží kde?
Takže by se rekonstruovala i tak, že.
Myslím, že byste byl velmi překvapen, kolik infrastruktury z veřejných peněz využíváte, kdyby Vám najednou začala obec účtovat chůzi po chodnících a jízdu po silnicích.
A copak má někdo problém, aby si např. Ústecký kraj koupil a ve režii (tj. bez státních dotací vyjma spotřební daně z nafty pro kolejové busy) provozoval ty tratě odnikud nikam co na nich chtějí železniční garáže z Děčína parkovat vagony?
DIskuze je o tom, že nedává smysl, aby o regionálních záležitostech se rozhodovalo celostátně. Vždyť i např. silnice jsou krajské, obecní, privátní (a plus celostátní což jsou zejména dálnice).
Axeli.
Stejně by od státu dostával peníze na údržbu těch tratí, tak jak je to u silnic. Takže moc nechápu, kde bereš tu úsporu.
Pokud obec určí alternativní trasy místo těch zastavěných chodníky, tak jich budu používat.
Takže… výkonové zpoplatnění všech silnic a parkovišť? 🙂
Tomu se pánové říká demagogie. Cost/ benefit. O ničem jiném to není. Zpívali jsme na Václaváku kdysi: nauč se synecku hospodařit. Podle mne v republice děláme všechno jiné. Ve všech oborech. Z cizího krev neteče, ať to zaplatí oni. Ti mystičtí oni jsme my všichni.
„Hospodařit“ nemusí znamenat „vydělat si na provoz bez dotací“.
Takže neudržuju trať a tudíž tam nemohou jezdit vlaky, ikdyž o to je zájem. No a pak tu trať navrhnu pro zrušení, protože na ní vlaky nejezdí (protože nemůžou). Top👌
Ano, takovou legislativu nám zákonodárci bez povšimnutí oka schválili, a Správa železnic to za přihlížení Drážního úřadu vesele praktikuje.
To se furt bavíme o té Kozí dráze, nebo jste našli jiný mrtvý cancour pro vedení techto keců?
2011 a 2018 též Malá Morávka. Dalo by se polemizovat nad dalšími případy.
Mmch. Kozí dráha není „cancour“ (spojuje dvě odbočné stanice, ne jednu odbočnou a jednu koncovou).
U kterých tratí už to praktikovali?
Není pravda, pokud vím v zákoně je definováno, že objednávka dopravy nesmí být ze strany provozovatele dráhy znemožněna.
Ruší se lokálka z Vraňan do Lužce, tedy trať kde před nedávnem vyrostl zdvihací most přes plavební kanál, trať která končí na jedné straně uprostřed obce a na druhé straně ve Vraňanech přímo navazuje na trať Praha-Kralupy-Ústí. Doba jízdy cca do 10ti minut. ( 3km ). Opravdu nemá využití?
Když tam zrušili vlaky, tak teď píšou ze využití nemá, za mě zachovat všechny tratě, kde vlaky jezdí
Ale tak přeci dle Boreckého se dojede autobusem do Kralup a ještě oblouslouží více vesnic za méně peněz! To že ten autobus jede asi hodinu a Kralupech nenavazuje, tak s největší pravděpodobností všichni sednou do auta, to už nikoho nezajímá bohužel.
Krajský úřad pro spojení Lužce se světem zvolil méně nákladný autobus (s ne příliš úspěšné vyřešenou vazbou na trať ve Vraňanech).
Mosty přes kanál (nejen ten železniční) jsou příkladem zoufalého přístupu ŘVC, respektive státu, ke koordinaci staveb.
Most v Lužci je hlavně důsledkem toho, že požadavky krajských samospráv nemají závaznost. Most v Lužci se dělal především proto, že si ho tehdejší zastupitelstvo Středočeského kraje vydupalo, že tam chtějí objednávat vlaky, bohužel bez nějaké závaznosti pro
Další zastupitelstva, a pak přišel Borecký a dopravu redukoval.
Most v Lužci je hlavně důsledkem (IMHO i tak sporné) stavby z kategorie „vodní cesty“.
Nejlepší je že ten slavný autobus z Lužce vůbec nenavazuje na vlaky.
Tak je třeba upravit jízdní řád. Se zrušením tratě nemá neprovázanost jízdního řádu nic společného.
Nebo to takhle obyvatelům Lužce vyhovuje, co my víme.
Kolik lidí potřebuje na vlak? Většina potřebuje Mělník, Kralupy. Je pravda, že linka 466 je tragická. Je potřeba se podívat na mapu PID, ne na jízdná řád, tak teprve její absurdnost vynikne. Pro Lužec by byl vhodný vlak, obsluhovaný jako výtah, na obou koncích tratě tlačítko, pak by přijel jakýsi akumulátorový 10 místný vozík, nemusel by mít ani střechu. Ani řidič by tam být nemusel.
A kde to jezdí?
Z Lužce n.Vlt. lze do Kralup n.Vlt. cestovat linkou 473 – přímý spoj s jízdní dobou 27 minut ze zastávky „Vojkovice,Bukol,lávka“, ke které Středočeský kraj společně s obcí Lužec n.Vlt. nechal vystavět krásnou lávku pro pěší. Vzdálenost z centra obce cca. 500 m pěšky. Z linky 473 možnost přestupu směr Praha na linku 370 ve Veltrusích, případně na vlak v Kralupech n.Vlt.. Druhou možností je využití linky 473 druhým směrem do Neratovic a přestoupit na Štěpánském mostě na 369, případně na 348 do Prahy. Časové polohy spojů linky 464 reflektují požadavky na spojení místního charakteru do základních škol a PN… Číst vice »
A ty další spojení s přestupem bus/vlak ve Vraňanech jste nenapsal proč?
473 5 spojů v pracovní den a ještě běžet 500m čekat u sloupu v poli, fouká tam jako na Vidrlolci.
Zmiňovaná zastávka vypadá skutečně reprezentativně
https://mapy.com/cs/zakladni?pid=84087961&newest=1&yaw=4.089&fov=0.942&pitch=-0.071&x=14.3984735&y=50.3174520&z=17&ovl=8
No a ten most se tam musel postavit,protože tam byla trať. Kdyby tu trať zrušili dřív,nemusel tam být most za miliardu. 🙂
a tedy by nebyl ani bakšiš z té miliardy 😉
Vy fakt nesmíte řídit státní instituce 🙂
Židlochovice – Hrušovany u Brna 3 km a elekrifikace, občané Židlochovic si přáli přímý spoj s Brnem.
„lokálka“ vraňany lužec nebyla nikdy vážně myšlena pro osobní dopravu, byla to „pískařská“ dráha, a z Lužeckého (ostrovního) písku se postavil karlín, žižkov a vinohrady (trošku přeháním samozřejmě). v lužci ještě dneska můžeme podle plotů poznávat, kudy vedly dávno zrušené vlečky do té které štěrkovny/pískovny. osobní provoz byl na této dráze zaveden asi 50 let po vybudování lokálky (přesné čáslo jsem líný hledat a samozřejmě si jej nepamatuji)
Na Ministerstvu dopravy by se měla vydiskutovat budoucnost řady lokálek. Co s nimi, kdo by mohl být jejich majitelem, zda nějaký uživatel nákladní dopravy, spolek železničních nadšencu, krajský úřad nebo svazek obcí. A jak jsou tyto tratě důležité z hlediska územního rozvoje, obrany, strategických zásob atd. Neměl by snad být problém vytvořit komisi za účasti zástupců MD, Ministerstva obrany, Ministerstva vnitra, příslušného kraje, ZESNADu, zástupců dopravců, zajišťujícich v současnosti osobní dopravu, popř dopravců, kteří na ni chtějí osobní dopravu provozovat zástupců železničních spolku a obcí, kterých se projednávána trať bude týkat, aby spolu s ekonomy navrhli optimální způsob, jak naložit… Číst vice »
Vaše dilema a obsáhlé diskuze vyřešil jednoduchý fakt, že došly peníze.
Prioritou je zdravotnictví pro děti (jak předepisují Ustavní zákony), což dnes není hotovo a ještě dlouhá léta nebude, protože na tuto oblast se dlouhodobě kašlalo a dnes většina dětských lékařek/lékařů je v důchodů/těsně před důchodem.
Holt nádražní monopoly si budou muset najít jinou obživu.
A že zrovna jmenujete zdravotnictví, které je svojí nehospodárností a politizací vyhlášené.
To o dojití peněz jsem četl už v jiné diskusi na přelomu 2010/11, když byl tehdejší seznam „nerentabilních“ (s tržbou na DC do 1 mil. ročně; toto není ukazatel rentability) tratí.
Mmch. ty neudržované tratě dají vzniknout dostatku mladých lékařů jak?
Anebo logicky Správa železnic, která za tím účelem byla zřízena.
Mmch. „uživatel nákladní dopravy“ – a když by tam měl jet jiný dopravce, tak potom co?
Ústecký kraj již oznámil, že v případech Kozí a Doupovské dráhy se bude konzervaci bránit právní cestou. To samé lze očekávat v případě Moravskoslezského kraje na trati Bruntál – Malá Morávka.
po 30ti letech na železnici jsem zjistil,že nemá cenu o něčem moc přemýšlet,nemá cenu v ničem hledat logiku!!!možná na to časem také přijdete
To platí nejen o železnici.
Za Rakouska se tratě stavěly, dnes se ruší. Pokrok nezastavíš. Nakonec tady zbude jenom koridor spojující Berlín a Vídeň, kde vlaky možná budou stavět v Praze.
Po Rakousku se tratě začli redukovat, sice pomálu ale jistě, nejvíce to bylo po válce, a pak nejvíce po sametu…
To je smělé tvrzení, ale ne úplně sedící na realitu.
A bavíme se o úplném zrušení trat, nebo o zastavení osobní dopravy?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Zru%C5%A1en%C3%A9_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_trat%C4%9B_v_%C4%8Cesku
Jak to bylo za Rakouska s rychlostí internetu a nebo výkonem nákladních aut?
Já myslím, že řeč je o železnici. A ten internet dneska taky nic moc, pokud to vůbec ještě můžeme považovat za internet. Klidně bych se vrátil do doby před 20 lety.
Ano, zasadni problem je v tom, ze spousta lidi tu recni jen o milovane zeleznici. Realitu okolniho sveta uplne ignoruji.
V roce 1905 Zemský výbor království Českého dostal do rukou finanční výsledky jim garantovaných lokálek a zjistil že výsledky jsou ještě horší než očekávali. Žádnou další už nikdy nepodpoříli, garance dostali jen tratě které jí měli už přislíbenou.
Kdyby se na blbost daly pohánět rakety, už je česká vlajka zapíchlá na Marsu a Musk prodává v Johannesburgu hotdogy.
Pokud chcete jít do extrému,tak Berlín -Vídeň nemusí jít přes Českou kotlinu,ale Polsko- Rakousko jinudy než přes Moravské úvaly jít nemůže. Takže tohle by byla ta poslední trať.
Světlá Hora – Malá Morávka… a ta půlka trati pak bude k čemu? Nákladní doprava tam neexistuje.
Zato tam od roku 2018 funguje úspěšná sezónní osobní doprava a taky trať využívá čím dál více zvláštních vlaků. Ostatně do trati od roku 2018 SŽ docela dost investuje každý rok, na to že před zahájením sezony 2018 ještě řešili že díky chybějícím pochozím plechům na mostku tam všichni cestující zřejmě zemřou…
Názorná ukázka rozhodování od stolu někde z tepla kanceláře na druhém konci republiky.Při minimální znalosti místa, takhle nelogikcy nikdo nemůže rozhodnout.Právě ta Malá Morávka dělá cílový bod, proč tuto trať vůbec turisticky provozovat.
A od Malé Morávky dál je teď i nový svršek
Nový svršek je pouze ve staničních kolejích na Morávce a několika přejezdech. Jinak se z výzisku opravilo několik míst a mezi Světlou a Rudou zastávkou se dřevěné pražce doplňují betonovými. Na té trati vozím vlaky pravidelně už od roku 2016 a právě mě fascinuje neustálá snaha o to tu trať zrušit, zatímco tam SŽ každý rok hojně investuje. Dokonce až tak, že jeden rok musela být neodkladná výluka i v letní sezóně…
Tak neodkladná, že týden po jejím začátku auta (i když přes zákaz) přes inkriminovaný přejezd v Bruntále sem tam projížděla – konstrukce tam normálně byla přítomna.
Taky nechapu, proc nektere z trati nenabidne k prodeji – kdyz se tam nyni jezdi…
Protože by se mohlo krásně ukázat, jak to ve skutečnosti se záměry SŽ je. Mají strach aby to nedopadlo jako na trati Šumperk – kouty n/D.
Ve srovnání s investicemi do koridorů a VRT budou investice do udržování těchto několika lokálek kapkou v oceánu, nicméně SŽ k likvidaci této kapky přistupuje s neobyčejnou urputností.
Je potřeba na tom pálit zdroje a lidi, kterých je nedostatek. Pořád tam je část věcí ruční údržba. Místní malý průmysl, který ty tratě obsluhovaly, dávno neexistuje, vytíženost osobní dopravou tristní, komfort pro cestující taktéž…
Pokud je někde zajímavý turistický potenciál, není nic jednoduššího než převod na kraj či spolky v režimu vlečky. A řekl bych, že tuhle diskusi se snaží SŽ vyvolat.
SŽ se nesnaží vyvolat diskuzi. SŽ prostě a jednoduše likviduje železnici v ČR.
Tak určitě.
Pane generální řediteli Jiří Svobodo, mohl byste nás konečně seznámit se svou koncepcí železniční dopravy v ČR? Zatím to totiž vypadá spíš na antikoncepci. Hlavně, abyste nemuseli nic spravovat… #Mynic
Koncepci by mělo mít hlavně MD
To je nesmysl, údržbu plně nezvládá, ale pár lokalek kde nic nejezdí není likvidace.
Zkuste založit spolek a nějakou trať převzít a udržovat. Pak uvidíte co to obnáší. V republice se takto může udržet jen pár trati,
Ono tyhle argumenty že udržovat trať je brnkačka většinou přicházejí od lidí, co neudržujou ani chatku v zahrádkářské kolonii…
Neco jineho je starat se o jednu lokalku s nekolika kilometry, nez o celou zeleznicni sit, kde navic stat posila penize. V te zeleznicni siti u SZ se ty penize presunuji jinak, nez ve spolku, ktery si prevaznou financ musi sehnat.
Mnohem snazší právě je, když to dál udržuje Dobrá správa, která na to má dostupnější techniku než aby to bylo zčásti/převážně ručně jak to dopadlo v Zubrnicích a jinde.
Diskuze se vyvolá, ale jenom tady na šoto webech.
Je pravděpodobné, že některé dotčené obce se taky ozvou, např. Otovice.
Jak pomůže místní průmysl pomoci při vytrhanych manipulačních kolejích,zbořených skladech s rampou, zrušených vyprávěních oprávnění a příplatky za jednotlivé vozové zásilky? Lépe pod sebou řezat větev snad ani nelze!
Jenže v drtivé většině k tomu „vytrhání manipulačních kolejí, zboření skladů s rampou“ došlo léta potom, kdy se nevyužívaly. Ano, někde se po letech ukázalo, že nějaká vytrhaná manipulační kolej pro naložení zejména dřeva by se hodila. Že by dnes někoho oslovilo C.K. dřevěné skladiště, si nemyslím.
„Výpravní oprávnění“ a příplatky za JVZ jsou obchodní záležitostí dopravce. ČD Cargo (jakož i všichni ostatní nákladní dopravci) jsou obchodní společnosti a musí vydělávat, aby přežily. Nejsou tu od toho, aby provozovaly charitu.
Rozkaz zněl jasně. Zlikvidovat nejprve nákladní infrastrukturu, aby někdo ty JVZ náhodou nechtěl využívat. A pak zrušit i JVZ, dyť to přece nikdo nevyužívá. Tolikrát realizovaný postup, že to našince nemůže překvapit.
Tu osobní dopravu určují objednatelé.
Převod na kraj = zbytečná zátěž pro kraje. Od toho byla zřízena Dobrá správa. O tom není „diskuse“ (kromě toho, že by se chtěla zbavit něčeho, pro co byla zřízena – tedy spravovat železniční doprvní cestu).
Nejde o úplně zanedbatelná čísla, jsou to stovky milionů ročně jenom za údržbu. A pak třeba někdo udělá modernizaci za 400 mil. na trati, kde kraj nechce žádnou dopravu objednávat.
Tak nejsem teda zastáncem rušení tratí. No co do počtu cestujících to vidím bídně na tratí Suchdol nad Odrou Fulnek. Strojvedoucí se tam vozí víc než často zcela i sám. Nebo veze nás šotouše. Sem tam někoho místního. I diskuze se strojvedoucími o počtech cestujících jiné informace než že většinou je to o jednotkách cestujících i občasné nule nějaké naděje pro tuto trať
opravdu nepřináší. Ohledně objednávky po roce 2033 ze strany kraje to tedy nevidím optimisticky.
Co sledujete vašimi opakujícími se komentáři proti Fulnečce? Jak jistě víte, v návrhu GVD 2026 dochází k redukci počtu spojů. Když se znáte s jednatelem KODIS (jak sám Ing. Stejskal uvedl zde v podcastu), nemohl byste s ním dojednat, aby na vlak navazovaly linkové autobusy? K čemu autobusy zajíždí k žel.st, když návaznost na vlak není (nebo je zcela náhodná)?
Zdravím. Nesleduji tím nic. V podstatě jde o připomenutí stavu. A tedy ta redukce je zároveň předzvěstí avizované reality po roce 2033. Za mě by bylo hlavně dobré až se postaví to nové nástupiště udělat pořádné P+R v místě cca současného nástupiště. A tu malou točnu nahoře u vstupu do budovy nechat pro autobusy. A ano samozřejmě nebude li objednán krajem vlak. Bude potřeba minimálně krátká autobusová linka. Ale abych pravdu řekl měla by proběhnout revize současných linek a vytvořen tak nejlépe nový koncept linek v oblasti. Nic až tak zásadního/nového to sice asi nebude. Ale něco přece jen. Zmínit… Číst vice »
Ta návaznost snad u nás ani neexistuje nikde celém Česku, to si myslím že je i hlavní problém celé železnice u nás
To je ale hrozná blbost, jak jsi na to přišel? Zcela běžně jezdí autobusy z obcí ke stanicím železnice právě na konkrétní vlaky, aby se lidi dostali do obcí, které nejsou přímo u trati. Jen namátkou, Moravský Krumlov, Harrachov, Střelice Dolní a mraky dalších. Kolikrát mi i výpravčí pozdrží odjezd a čekám pár minut než dojede autobus a lidmi na přestup, když se někde na silnici zdržel. A takhle to funguje skoro všude, kde není žel. stanice blízko u centra obce. Výjimkou jsou spíš případy, kde to nenavazuje.
Mě dost překvapilo obnovení nákladní dopravy na trati do Fulneku, po dvaceti letech jsem to opravdu nečekal. Tak by bylo fajn nekoukat na Fulnečku jen skrze osobní dopravu, která tam je opravdu bídná. Chápu, že na Kodisu nebo na kraji je těžké zjistit věci, co se netýkají osobní dopravy, není to jejich věc, ale o to větší opatrnost bych měl při vynášení jakýkoliv soudů o budoucnosti tratí – když neznám všechny okolnosti.
Jaká tam funguje nákladní doprava? Dřevo? Díky.
Jj, dřevo. Není toho moc, ale dřevař má vůli alespoň něco posílat po kolejích.
Proto jsem psal že nejsem nějakým zastáncem rušení tratí. Neobjednání dopravy pro tak nízký počet lidí ale považuji za rozumné vzhledem k cenám za bus a vlak. Mírné úpravy linek v oblasti a z do Fulneku může jezdit autobus 4-22 5-23 v hodinovém intervalu po místních komunikacích kde nějaká kolona opravdu nehrozí…
Kdyby se radeji starali a ne jen skodili.
Vcera stanice Domousice. Drevene prazce zjevne v katastrofalnim stavu. Ze maji cas venovat temto taneckum a pritom nezvladaji ani drzet sit ve slusnem stavu…
To je AŽD, ne?
To je Rakovník Louny, pod kuratelou SŽ.
Protože se musejí starat i o zbytečně tratě a množství peněz i dělníků je omezené. Holt se musí něco zrušit, aby zbylo na jiné.
Nějak není vidět, že by to reálně dělali.
Vypadá to ze začínají, počkáme jak to dopadne……
Mimo stanici Domousice novy svrsek a napr stanice Mutejovice komplet nova.
Proste udrzba v podobe SZ, jen kousky na trati, proc to udelat logicky cele, ze? Pristi rok muzu zacit delat reko Domousic a zavrit trat ci nechat zavest NAD.
To jsem nikterak řešit nechtěl, pouze jsem uvedl na pravou míru umístění 🙂
Na této trati jezdí vlaky Rakovník-Most a zpět a jsou v celku využívané.
pozor,domoušice a domousnice!to už tady taky jednou bylo
Ano, přehlédl jsem chybějící n. Ale že to není ani česky(bez diakritiky), to je věc druhá.
Dopadne to tak, že se zruší vše, kromě koridorů, které spojují okolní státy, a lidem tak zbyde buď vlastní nebo autobusová doprava. By mě zajímalo, o kolik kilometrů tratí jsme přišli od roku 1989, a o kolik kilometrů tratí jsme přišli mezi roky 1942 – 1989. V nějakém pořadu byla mapa, kde byla síť železnice někdy kolem roku 1920 (myslím) a už tehdy se některé tratě rušily. Ale pro porovnání jak rychle ubývá železnice by to bylo zajímavé.
SŽ ma víc lidí než ŘSD a všechny krajský SÚS + TSK. Ta neefektivita je docela tragická.
Počet lidí SŽ to je kapitola sama o sobě… Ono celkově SŽDC a ČD a jejich hospodaření a pracovním nasazení, o tom by byli články na počtení na několik dní 😂😂😂
Přenech to někomu kvalifikovanému a užívej si radši prázdniny.
Myslite ze odbor standardizace nadraznich hlaseni ma zcela nenahraditelne know how? Nebo ty vandaly co pravidelne nici vzhled historickych stanic? Nebo umelce, co ve stanicich velikosti Male Svatonovice prosazuji podchod pod celym kolejistem???
Tohle je nenahraditelne? Maximalne z toho hlediska, ze takove kousky snad uz nikde jinde nenajdete. Max na ŘVC
Stanice Male Svatonovice nepotrebuje zadny podchod. Kdyby se chtelo, tak staci urovnovy prechod na druhou stranu, kam se chodi neofiko. Je na jednokolejce, takze zadne zvlastni nebezpeci nehrozi, podchod je kravina za stovky mio.
Neni treba menit litinove sloupy zastreseni za nove kovove trubkove. Staci otryskat a natrit. Lze ctit i historicke cleneni zastreseni, dvere zrepasovat ci nahradit replikami aj.
A nadrazni hlaseni nebudu radsi komentovat
Všiml jste si na které straně kolejí je ve Svatoňovicích zástavba obce a na které je nádražní budova (bude se tam právě dát chodit ofiko)?
Víte jaká tam je dopravní technoligie (hlavně potřeba počtu kolejí a křižování)? Myslíte si, že se dá odstavit (nákjladní) vlak na přechodu? A co umístění hran nástupišť (s podchodem se dají udělat dvě vnější a nemusíte rušit dopravní koleje na ostrov)?
Křižování už tam 10 let být nemělo – viz koncept „Starkoč X:30 h + Trutnov-Poříčí X:00 h po revitalizaci“. 🙂
P. S. otočit/posunout přístup ke kolejím se dá i bez podchodu, zdravím do (vcelku nedalekých) Václavic, dále do Louky u Litvínova; co do posunu (ne však otočení) též do Horek u Staré Paky; ze zahraničí namátkou Meissen-Triebischthal.
Jiné křižování než současné tam být nemůže?
Bývaly snahy tam mít i vrsvu osobních vlaků. Náklady tam taky občas jezdí.
A kdo za to půjde sedět v jakékoliv tzv. poloperonizované stanici s úrovňovým přechodem?
Víte že SZ zaměstnává i dispečery, výpravčí ….. , což organizace které uvádíte nemají?
Taky ŘSD nemá výhybka, hradlaře a další…je 21. století… mimo dráhu se spoustu téhle profesí zvládne automatizovat.
Pojďme si říct, kolik má SŽ vývojářů, datových architektů, devops lidi na cloud, AI inženýrů, data scientists …
A k čemu bude datový architekt ve stani či která potřebuje výpravčího a výhybkáře. Teprve až se tam ukonci normální provoz může SZ ty lidi převést jinam, resp zrušit. Dělal jste někdy na dráze?
ŘSD má taky dispečink – dálniční 🙂
Jasně, železniční dopravní cesta je svou vyšší organizovaností a zabezpečením personálně náročnější, a bude tomu tak vždy, i po zavedení maximální automatizace železničního provozu. „Odměnou“ za vyšší personální náklady by měla být vyšší bezpečnost, resp. bezpečná vysoká rychlost, kapacita, nižší personální náročnost na straně vozidla/vlaku. Z toho plyne, vy to víte, pro vás to nepíšu, že železnice má smysl tam, kde se tyhle potenciální výhody uplatní a převáží tu personální náročnost na straně dopravní cesty (takže vlaky kapacitní, rychlé).
Zase bych to s tou odborností drážních pracovníků nepřeháněl, většina jenom obsluhuje techniku 19. století.
Určitě by to bylo zajímavé, takže nebuď lenoch a najdi si to.
Blbost, jsou i tratě kde vlaky jezdí a ty mají smysl udržovat, jenže jiné co se jezdí jen občas berou kapacity i finance.
Železnice ubývá velmi pomalu. Buďte v klidu a nevěřte blábolům.
Jaké nákladní vlaky jezdí na Hněvčeves – Smiřice? Děkuji za info.
Dopravce MBM jezdí do Račic na vlečku. Co a proč se musíte zeptat u MBM.
Tam někde byly vojenské sklady. Jezdili jsme tam s manipulakem. Ale co tam je dnes?
Vojáci tam jsou dodnes.
Nn, myslím, že už to dávno prodali / pronajali.
Tak pořád je to spojka 2 tratí a může se hodit při mimořádnostech.
A právě proto ji ti klauni musí zrušit 😀
V tom výčtu by měla být i trať z Mýta do Litomyšle.
Kde je pravidelna osobni doprava. Fakt musi ze ukazovat mindraky na verejnosti?
SŽ tam chce investovat dalších cca 300mil na ETCS , při tom počtu cestujících a nakladu a pomalostí nesmysl.
Tak zda je ETCS opravdu potreba lze jiste diskutovat.
trochu mimoň . ono tam je plánovano ETCS a bateriové vlaky a ty to chceš zrušit
Ne že bych souhlasil s Davidem, ale že SŽ někde něco plánuje ještě neznamená, že to dává smysl.
To sice ano ale tady je potenciál růstu prepravy
ETCS do ty reinkarnace 810tky lidi nepritahne… ty nadrazi jsou mimo a vlaky jezdi spatnym smerem. Proti dalnici a pak u prazdne i35 nemaji sanci.
Potenciál tam je, kdyby se ta trať celá předělala zrychlila a protáhla třeba do Svitav. Dnes 12 km 25 minut . Každý 3 vlak jezdí až do Litomyšle. Nákladní doprava po odchodu od uhlí bude končit v Cerekvici. Někdy by vyšlo levněji, kdyby kraj objednal taxík.
Lokálky by se měly převést na kraje, stejně jako místní silnice…
Máte ve slově zrušit chybu… to oddělení kvůli zabezpečovačce a kartelu kolem ní nebude zase tak jednoduché.
To není zase tak velký problém. Ale je to dost drahé. Správa železnic si vyfakturuje pěkné částky za obsluhu atd.
Dráhu umí provozovat i jiné subjekty, než SŽ.
Reálně si nemyslím, že by kraje měly o regionální tratě plošný zájem, možná o nějaké vybrané jednotky, kde by se SŽ vyloženě chtěla zbavit a kraj vyloženě cítil důležitost pro sebe (samozřejmě až poté, co by to bylo legislativně schůdné).
No právě – kraje by si lépe rozmysleli kam objednávat dopravu, odpadly by tyhle agónie udržovat / neudržovat, SŽ na to evidentně nemá čas a kapacitu…
To by mohl být finální efekt, ale nemyslím si, že se kraje nechají uvrtat do této agendy, i kdyby ministerstvo chtělo.
Správa železnic byla za tímto účelem založena, tzn. měla by si ten čas/kapacitu z principu najít.
Ony kraje mají zájem o tratě jen potud, kdy si můžou zajistit jejich údržbu provoz (často zcela zbytečný) za cizí peníze.
Pokud by to měly dělat na vlastní triko, začnou počítat i kraje a morální hazard skončí.
Samozřejmě. A udělají maximum pro to, aby to tak zůstalo.
Přičemž Ústecký kraj objednává turistické vlaky už na dvou tratích, které nejsou v Dobré správě (a mmch. některé údaje nasvědčují tomu, že ZMŽ nemá nárok na příspěvek od SFDI, takže náklady na údržbu tratě kalkuluje do provozu vlaků v plné míře a proto mají vlaky ZMŽ tak vysokou nákladovou cenu).
Kraje (ani obce) žádné cizí peníze mít nemohou. Jsou to všechno stále ty jedny stejné daně.
V tu chvíli jsou to jejich peníze – v jejich rozpočtu.
Vždyť tu osobní dopravu objednávají a platí ze svého rozpočtu.
Mmch. jak by to bylo u tratí s pouze nákladní dopravou? „Ať si údržbu zařídí nákladní dopravce“? (jo, tohle byl Bártovic plán z konce roku 2010 pro ČD Cargo)
Nebo samotný přepravce, který chce vozit věci nákladními vlaky?
I pro ně by to byl „morální hazard“, nebo ne? (příp. proč ano/ne?)
Třeba by převedení tratí na kraje ten kartel konečně rozbilo. 🙂