Výjimečná světová hodnota potvrzena. UNESCO žádá o zachování Vyšehradského mostu
Návrh rekonstrukce Vyšehradského mostu s doplněním třetí koleje. Zdroj: Vysehradskymost.cz

Výbor žádá Česko, aby obnovilo Vyšehradský železniční most na jeho současném místě.
Záleží jestli by rekonstrukce vyšla dráž než nový most tak by se mohla postavit moderní replika, aby to vypadalo co nejpodobněji, ale byl by to fungl nový most, nové technologie a jistota že to nikde neprorezne……a vedle by byl moderní železobetonový most bez oblouků jako je v: Ideovém návrhu mostu, autoři: Petr Tej, Marek Kopeć, Ian Firth, Andreas Galmarini, Steen Trojaborg, Eugen Brühwiler ….to by byl celkem dobrý kompromis, ale hlavně to neříkat unescu… 😀
Jestli urputnost SŽ povede až k vyškrtnutí Prahy že seznamu UNESCO, jako už se to kvůli jinému mostu podařilo Drážďanům, bude to velká frajeřina.
Pokud bude výsledkem nový most, který bude splňovat všechny požadavky nevidím v tom žádný problém.
Cože, Drážďany nejsou v tom Unes.co? To kdybych býval věděl, tak bych tam nejel…
To je samozřejmě ironie, ať si to razítko strčí někam.
Tohle bude nepopulární nazor, ale UNESCO nám v podstatě rika, ze jsme primitivní barbari, když chceme most zbourat.
Chapu, ze tady takovy nazor na urodnou pusu nesende, ale jsou vetsi hodnoty, nez zeleznice.
Zkuste se vyskrabat nahoru na Vysehrad a podivat se dolu.
A co uvidíme teda?
No to je děsné překvapení, že organizace založená pro ochranu starých věcí chce chránit staré věci.
Teď se zeptáme Greenpeace a Dětí Země, jak to vidí s novými dálnicemi.
Je tam podobné zdivo jako na zídkách v Denisových sadech v Brně.
Je tam most, co tam před pouhým půldruhým stoletím nebyl, a kazí panorama scenerie památného Šemíkova skoku.
😀
Já jsem také za zachování toho mostu. Přesuňme jej na po řece na jih, kde bude sloužit pro chodce a cyklisty dalších pětset let. Na jeho současné místě postavme nový krásný železniční most.
Stanovisko UNESCO ovšem opomnělo dvě podstatné technické věci: 1) zastávka na Výtoni a především 2) nutnost most zdvihnout o cca 1 metr výše, aby splňoval normu pro průjezd tramvají – stržená tramvajová trolej je tam skoro každý měsíc. Ani hlukové normy pro rychlost 80 km/hod. starý most nebude plnit – ten je neplní ani nyní při pouhých současných 20 km/hod. Bude se muset ten současný rozebrat a pak znovu poskládat na zvÿšené pilíře. Zřejmě by byl nejlepší kompromis – postavit komplet novou mostovku – tedy nové těleso mostu se 3 kolejemi a po stranách mostu připevnit ty staré původní oblouky,… Číst vice »
Není ten rámus projíždějících vlaků také památkově chráněný? 🙂
No památkově chráněný je, ale že by za ten rámus hygiena nejradši někoho roztrhla jak hada se radši nikde neříká 😀
Stále jsme se nedozvěděli, proč je most rezavý jak liška. Kdyby nechali zrezivět Eiffelovku, to by se asi nestalo
Odpověď Rádia Jerevan: Když budou po Eiffelovce 100 let jezdit několikatunové vlakové soupravy v krátkém taktu, tak ji nátěr také nespasí.
80 kg člověk
80000 kg lokomotiva
Ať už ten krám spadne aniž by to nikoho zranilo. Byl by konec. My fakt neumíme postavit nic nového hezkého. Dezolátní most budeme zachraňovat za nesmyslné peníze ale že na Václaváku vyrostl Primark, vedle historických budov je Unescu fuk co.
Na Václaváku není historického nic, tam jsou samé novostavby.
Tak ona ta katedrála na Hradě je taky vlastně celkem novostavba.
A kdy že ji dostavěli? 1929!
Historická budova muzea na Václaváku je z roku 1891 vs Primark 2021. Hrad je tu s námi cca od 9. století, katedrála 1929. Čili relativně vzato je katedrála na Hradě mnohem větší zvěrstvo.
Té byla dostavěná jen půlka, navíc se snahou (víceméně) respektovat původní styl a domnělý původní plán.
Zato vyšehradský kostel…
Zeptali se památkářů, jestli smějí zbourat památkově chráněný most, a dozvěděli se že ne. Já teda překvapený nejsem. Kdo se moc ptá, moc se dozví.
Ten most jako takový chráněný není. Jen je na okraji památkové zóny.
Mohl by někdo doložit alespoň jednoho zahraničního turistu, který do Prahy přijel speciálně kvůli tomuhle mostu?
Uko Ješita
Pama Tkaři, japonsko…
Začal bych tím, že se současný most natře v barvě původního nátěru mostu. Tím bude pro většinu lidí jeho historická hodnota zničena, ale nebudou moci říct ani popel. Pak bude konečně možné postavit tam moderní trojkolejný most. Obecně jsem pro památkovou ochranu a nesouzním s názorem, že všechno, co dělají památkáři, je špatně. Pokud by dvoukolejný most splňoval nároky současné a výhledové dopravy, a šel opravit, tak pro mne za mne, ať se opraví, i kdyby to třeba mělo stát o něco víc, než stavba mostu nového. I když podle mne oprava historickou hodnotu mostu nezachová a pro panorama není… Číst vice »
Svetova unikatnost bude zrejme nejvice spocivat v uprave konstrukce pro elektrickej provoz z let 20. a 60… a ty lavky pro pesi jsou taky uplne puvodni a orizinelni?
No nejvic se desim, kdyby nas opravdu cervenou propiskou vyskrtli a smahem by sem diky tomuhle rozhodnuti najednou prestali jezdit turisti. No aspon by byl klid 😂😂😂
Pozor, na babiDNES se Kupka nechal slyšet, že to ještě do voleb rozsekne. 🙂 Tak to jsem na to zvědav.
A to „babiDNES“ myslíte jako „babišDNES“? Pokud jo, tak jste sám poněkud včerejší:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/mafra-kaprain-odkup-medialni-spolecnosti-synthesia_2309011327_fos
Není včerejší, všichni víme jak iDnes píše a že tam zůstali Babišovi lidi.
Chtělo by to se do těch klenotů někdy začíst. 🙂 Zejména komentátoři na tom, co se dneska jmenuje „lidovky“ jsou opravdu echtovní…
Redaktoři iDnesu lezou slovenskému velkouzenáři do zadku přímo vzorově.Zkorumpoval je pořádně.
Které volby máte na mysli?-:)
Neskonale by mě zajímala diskuze za 50 let, až se bude opět kousek opravovat 😀. Myslím si, že proti Karlovu mostu nelze (vzhledem k dopravnímu účelu) donekonečna tento most opravovat a opravovat a opravovat… Takže jednou to rozhodnutí novostavby bude muset přijít…
A nevyšel by tunel pod Vltavou levněji? Každopádně hlavák není nafukovací. Dálkovku přes Vršovice, regionálka na Smíchov. A ta kulisa ať si autenticky rezne dál…
Kdysi končily některé rychlíky od ČB na Smíchově. Dokázal bych si představit, že, kdyby byl v pořádku most, že by tam mohly končit rychlíky Lužnice.
I osobáky. Ale nemyslím si, že by to dnes bylo účelné 🙂
A to jako k čemu?
Nemohly.
S tunelem se beztak pocita pro regionalku v ramci NS2/Spodku. SN-KN-VN-HLN-Karlin-Vysocany/Liben
Tam se ale počítá s tím, že bude tunel i most.
Je namistě urychleně zdvoukolejit radotinsky tunel a odklonit tudyvětšinu dopravy. Protoze tahle šaráda bude stát za to.
Dejte vědět až, se začne s opravou, vezmu si dovolenou a půjdu se bavit, jak se bude měnit jeden kus za druhým.
Jojo, a v tomto scénáři by mě bavilo pozorovat výmluvy těch lhářů, že to nemohli vědět, že to dělali zadarmo, tak to byla jen malá studie atd. atd.
Most by se během pokusu o opravu vyměnil prakticky celý, a to se vyplatí, Horste.
Nikdo nemohl očekávat nic jiného. V tom výboru zasedají lidé s jednorozměrným památkářským myšlením, kterým je například doprava na tom mostě úplně šumák a kteří nikdy nedají souhlas s čímkoliv, co se týká jakékoliv památky UNESCO. Chtějí vždy vše zachovat, opravit a hlavně nic neměnit. Většinou ale reagují na různé žalobníčky z členských států, kteří svůj názor nedokážou doma prosadit a potřebují se zaštítit nějakou mezinárodní autoritou. Tuto funkci plní dokonale. Prohlašovat tento most za nějaký naprostý světový unikát je prostě směšné. Nakonec to vyřeší červené terče a přeměna Smíchova na hlavové nádraží. Pokud tedy na podzim nepřijde na ministerstvo… Číst vice »
Tak se postaví ta 3 kolej, stejně teď na most může jen 1 vlak. Takže po nové koleji posviští 80 místo 30 a ono se to vyjezdí….
„Podle ní se most dá opravit tak, že práce i s přípravou potrvají čtyři roky, přinesou minimální omezení provozu, budou levnější než nová stavba a zajistí životnost dalších 100 let.“
Co prosím? Tohle opravdu někdo s vážnou tváří řekl? 😀
Při stavbě z Lega nebo Merkuru by to odpovídalo.
Krátká citace Martina Bsjtlera:
Dilema mezi rozvojem a zachováním historických hodnot řeší také Vídeň. Její historické centrum se dostalo dokonce na seznam památek v ohrožení, tedy jakýsi předstupeň vyškrtnutí.
Na tom, že se stále více měst potýká s výtkami ze strany UNESCO, se nicméně ukazuje, že seznam světového dědictví příliš nestíhá reagovat na neustálý rozvoj měst a jejich přechod do nového tisíciletí.
Závěrem, členství v Unesco není zdarma a Praha za něj musí platit. Nemyslím si že toto členství Praha v roce 2025 ještě potřebuje.
Nenapadlo mě že by Praha za členství na seznamu UNESCO musela platit ale pokud je to tak tak se nabízí poměrně rychlá, jednoduchá a vratná možnost otestovat odhodlání UNESCO – nezaplatit a počkat na reakci.
O poplatek tady nejde. Je to příspěvek do fondu na záchranu památek, které jsou skutečně v ohrožení, jako bylo to starověké město v Sýrii, které tam poničil islámský stát. To je skutečné světové dědictví, které stojí za to ho zachovat a chránit. A ne ne nějaké rozpadající se traverzy někde v Praze.
A ten příspěvek není myslím nějak závratný.
Pak by bylo lepsi, kdyby Praha prispela na obnovu / zachranu konkretni pamatky primo. Bez zbytne rezie byrokratickeho molochu.
Žijeme jako ve skanzenu a ještě za to platíme? To má být vtip?
Prahu z UNESCO nevyškrtnou i když tam bude nový most. Jsou to jen plané výhružky.
Například Drážďany byli vyškrtnuty se seznamu UNESCO a většině obyvatel je to jedno.
V Drážďanech nešlo o samotné město, to ostatně vzalo za své za války. Tam se cenilo to údolí Labe a jeho panoráma. Nejen ve městě, ale i v jeho okolí.
Jiste. Nicmene na veci to vubec nic nemeni.
A most jim tam spadl Unesco neunesco.
Já bych ho tam postavil rychle v noci, aby si toho v UNESCO nevšimli. 🙂
Hurá, doufám že ještě bude podmínka parní provoz a maximální rychlost 20, aby se neplašil koňský provoz pod mostem.
Není tam náhodou aktuálně maximální rychlost 10 km/hod?
Myslím že 20 😁
Asi mluvil o koncovém stavu po opravě… 😀
Stále ještě 20. Jestli bude další level 10, nebo 5, jest otázkou 🙂
Spíš 0 km/h
Dost mi na Vltavě chybí v zimě ledaři, to hodlá UNESCO řešit jak? Bez ledařů není panorama kompletní.
Vidím problém hlavně v té třetí koleji.
Dobře, …. pokud tedy most zůstane, pak jsem zvědav, jak dopadne návrh doplnění třetí koleje – tedy další souběžný most.
Vše co jsem zatím viděl, tak byla cudně se schovávající tenká linka za konstrukcí starého mostu.
Nechci tvrdit, že vznikne kočkopes, který v konečném důsledku poškodí panorama města (i siluetu samotného původního mostu) více než novostavba tříkolejného mostu, ale tenká nenápadná linka to určitě nebude.
Já vidím hlavní problém v tom, jak by se na současný most dalo trolejové vedení na 25 kV 50 Hz AC. Ale třeba stihnout prohlásit ten úsek 3 kV DC také za památku a tím to bude vyřešené.
Když může bejt napětí památkově chráněný na Bechyňce, může bejt i na Výtoni. Ale lepší by bylo potěšit UNESCO návratem staré dobré páry…
Já si myslím, že panorama bylo zničeno (což je ekvivalent změněno) už postavením tohoto mostu. A totéž platí vlastně i pro Karlův most, Hradčany a jakoukoliv stavbu kdekoliv.
Já jsem hlavně zvědav na to, jak se most pro třetí kolej schová za stávající most i při pohledu z Vyšehradu na Pražský hrad i při pohledu na Vyšehrad.
Neschová. Bude to hnusná slepenina. Jako u Červené, jako soumostí v Plzni. Prostě proto, protože jsou moc blízko u sebe. A. Ijsk neladí ani se nedoplňují.
Hlavně ten most pro třetí kolej vznikl v nějakém 3D Paintu tak, aby byl neviditelný, mrk mrk.
Pokud má mít rozteče pilířů jako starý most, tak uplně placatý být nemůže.
Ať si tedy UNESCO vyřadí Prahu že seznamu. Turisti si do Prahy najdou cestu i bez UNESCO. Stejně už je na tom seznamu kde co. Ta prestiž, co to dříve znamenalo na tom seznamu být, už je pryč.
Do Karlových Varů, pokud tam zrovna není festival, tak tam stejně moc turistů cestu nenajde. A taky jsou na seznamu UNESCO.
O toto nejde, ale že z Unesca jsou právě úředníci posraní.
výborně! čekal někdo něco jiného? 🙂 až bude parta amatérů a lhářů ze sž příště postupovat dle pravidel, nebude třeba nic takového řešit
Amatér a lhář je tady leda tak Tej, který prohrál architektonickou soutěž a snaží se do hry vrátit oknem za pomoci strejců z ICOMOSu.
Tohle anonymní urážení jiných si nechte od cesty. Myslím si o panu Tejovi své, ale jestli jsem na něco alergický, tak to jsou přemoudřelí hrdinové schovaní rádoby pod rouškou anonymity a používající takováto silná slova.
Ano, jsem kulturní barbar. Nevím, proč mají obrazy Toyen nebo Kupky tak vysokou hodnotu. Nevím, proč film Kmotr dostal Oscara. A nevím, co je na tom kovovém šrotu tak světově hodnotného. Ale pokud není podmínkou to, že musí stát na svém místě, pak si ho můžou vystavit v technickém muzeu a udržovat ho tam. A mezi Výtoní a Smíchovem se postaví nový, hezký, kapacitní tříkolejný most, který bude plnit funkci architektonickou a především dopravní.
Právě že ta kulturní hodnota stávajícího mostu pod Vyšehradem spočívá v jeho umístění, kontextu. Nejde o tu konstrukci jako takovou.
Osobně jsem pro nový most, význam pro dopravu cítím výše, než význam kulturní, ale můj názor není samozřejmě rozhodující 🙂
Oblouky pod Vyšehradem, skrz které můžeme koukat na Pražský hrad, může mít i jiný most.
To už nebude ono 🙂
Já té argumentaci taky moc nerozumím. Ale chápu, že originál třeba obrazu z 16. století je mnohem cennější, než jeho dokonalá kopie, protože právě má za sebou tu historii a autenticitu, na rozdíl od kopie, byť úplně vizuálně dokonalé.
Jenže most není obraz. Obraz můžete vystavit stejně v Praze, Tokiu, New Yorku, a jeho hodnota bude pořád stejná.
Já jsem taky pro nahradu mostu pod Vyšehradem, ale teda neshledávám moc taktickým u toho vykřikovat, že vím prd, proč Toyrn, Kupka nebo Kmotr. Střílet do nohy se není třeba.
Protože se chce distancovat od myšlení určité skupinky potrhlých podivínů.
Já taky…
Děkuju za podporu. ❤️
Zaujalo mě úvodní foto. Takže tam, kde je teď u mostu na smíchovské straně oplocená skládka, by i v případě zachování stávajícího mostu mohlo být veřejné prostranství? tj. břeh Vltavy pod mostem bude průchozí až ke smíchovské náplavce?
Nechal bych tam skládku, aby bylo zachováno stávající panorama.
Za chvilku bude i ta skládka kulturní památkou. Ostatně jestli skládka nebo železný šrot… to už není tak daleko
Pardon, jak tam narveme tu 25 Kv Ac trolej? Ktere oddeleni Unesco to má pod palcem?
vy nenarvete nikam nic
Nemarveme, bude tam parní provoz a na Výtoni a Smíchově přepřah. A to bude taková atrakce, že bude UNESCO žasnout.
Dobrý nápad, dříve byly elektrické přetahy, tak dnes jen zavedeme naopak parní…
Teď mě napadl námět na nový megafilm…Godzilla vs. UNESCO 😀
Pořád na to musím myslet. Ty záběry na vyděšené výrazy komise UNESCO, když Godzilla rozdupává památky jednu po druhé…jak zírají a diví se: „To přece nemůže udělat…my si to totiž nepřejeme!“ A pak Godzilla udělá takový ten klasický vítězný megaskřek a v komisi třetí paní zleva omdlí, zbytek pláče.
Ať si to UNESCO strčí tam, kam Slunce nesvítí
Pořád doufám, že zvítězí zdravý rozum a ta hromada šrotu půjde pryč. Z UNESCA okamžitě vystoupit.
Mám dojem, že zdravý rozum prostě prohrál. Nejsem zasvěcený, ale prostě nevím, jestli je šance se někam posunout dál. A hlavně kudy.
V.zemi slabých politiků a žvanilů se.není kam posouvat
Je to furt na rozhodnutí ministra dopravy. Tohle jsou spíš očekávané tanečky kolem.
Počítám že ministr v rámci voleb zaujme stanovisko já nic a Babiš v rámci vše je špatně bude chtít nebourat. (Teda otázka je, že pokud si jeho poradci přečtou diskuze, tak usoudí v rámci kritiky a potencionálních hlasů, že nikdy neřekl nebourat a otočí 😁)
Vymluví se na HIA a ta do voleb nebude.
A ten teda čeká na co? A proč čeká tak dlouho?
Nakopat unesco do zádele …
Možná jsem moc podezřívavý, ale pamatuji dobu, kde výhra v soutěži o produkt roku měla svou cenovku. Takže mě zajímá, kdo ten posudek sestavil a podepsal. Aby to náhodou nebyli jen místní odpůrci nového mostu, kteří si to sami připravili a nějak protlačili na jednání UNESCO.
Výjimečná světová hodnota. To to železo tak zdražilo?
Předpokládám, že UNESCO je spíše poradní hlas, ale HIA bude pro investora závazná, pokud se nechce soudit.
Jinak, už jsem svůj názor psal i jinde, UNESCU vadí nový most, ale kýč (masáže a podobné cetky) na Královské cestě ne. Mně osobně více dojem z Prahy kazí právě ten kýč.
Sakra zachovejte ten most! Jinak nás vyškrtnou z UNESCO a těch 5 lidí co nemá google , a pro dovolenou se dívá do seznamu UNESCO a podle toho jezdí, tak nepřijede! A co pak !!!! 😀 😀
Praha se určitě obejde i bez UNESCO. Stejně jako se bez něj obešly Drážďany. Funkce Prahy jako hlavního, největšího a nejbohatšího města v ČR rozhodně není plnit roli skanzenu pro turisty.
Vyznam UNESCO pro Prahu je nulovy. Vyznam Prahy pro UNESCO je zasadni – bez takovych mest a mist by si ti vyzirkove tezko namastili kapsy tak snadno.
UNESCO: Vyškrtneme Prahu ze seznamu!
Česko: Jéééé, to jsem se lek …
Snad to nějak přežiju… už se stalo 😀
Přesně…ty drink parties sem totiž určitě jezdí na základě doporučení UNESCO 😀
Bylo by dobrý se zeptat v letadle Manchesteru, co je UNESCO 😁
Přesně, úplně to slyším: „You mean that Japanese meal?“ 😀
Zřejmě budeme po vzoru letadel instalovat pod sedadla ve vlaku záchranné vesty.
A vlakušky budou předvádět tanečky a pojede i instruktážní video 😀
Nový most bych na počest někdejšího zápisu pojmenovat „Most světového dědictví“ a to opravdu 😀 … Naopak by to dobře připomínalo problematiku chráněni starého a řešením nových potřeb
Blahopřeji. Je dobře, že budeme mít město, kde se mohou bez jakékoli přípravy natáčet historické filmy 🙂 Náme tak rádi.
Ta poslední věta je v sanskrtu? 😀
Utíkej kdo můžeš, UNESCO se zlobí.
opak potvrzen!!! řek jsem si od stolu zase já.
Nějak mi došla slova, tak si půjčím Láďova…
https://youtu.be/p_UF_QyPu0o
Já bych to viděl trochu razantněji, jako Ozzák.
https://www.youtube.com/watch?v=cNU-EAdVjlo
S dovolením světoznámou klasiku, Fred + Ginger
https://media.posterlounge.com/img/products/770000/760553/760553_poster.jpg
Jestlipak Tančící dům není nakonec cennější, i přes tehdejší plamenné debaty.
No a výluky už začaly před několika lety. Nedala by se aspoň urychlit výstavba metra D, tak aby se aspoň v roce 2029 zlidštilo nádraží v Krči, protože ten komunistický hnus určitě není součástí UNESCO. A o zdvoukolejnění tunelu a Michle s případnou novou zastávkou.
Nevíte, kde se dá sehnat asi 50t termitu? Po 25t na dvě pole by mohlo stačit…
Neuvěřitelné.
Vsadím se, že pár expertů by to zvládli s o několik řádů menším množstvím.
Já bych to naložil do prámů a zapálil pod tím. Proto takový nadlimit 😉
Kdybyste misto t psal kg, davalo by to smysl.
Chcete na místě mostu udělat pražskou Macochu? To by pak pražští sklenáři mohli mít co měsíc nové Bentley.
Víte, co je to termit?
Zápalná látka a náplň zápalných pum, průbojných střel a granátů. Tedy že to chcete vyhodit do luftu. Nebo snad s tím chcete svařovat ty kolejnice na mostě? 😁
Oxid železitý a práškový hliník. To někde seženete. Ale proč proboha tolik?
Nebyl by lepší semtex? Případně kyslík-acetylen? No, nechat demolici mostu na internetových hrdinech by taky byla legrace. Možná by to bylo i na darwinovu cenu, až by si odpálili trhavinu pod zadkem. Pokud by se tedy dřív neutopili ve Vltavě.
Ten původní jednokolejný?
Pořád nemohu přijít na to, jaký postih bude hrozit „Nadačnímu fondu Vyšehradský most“ ve chvíli, kdy opravená konstrukce (například) deset let po „zachování mostu“ přestane kvůli pokračujícímu opotřebení původních dílů vyhovovat provozu…
Anebo najdou firmu, která dá záruku na sto let? Mohl bych ji vidět?
Samozřejmě že žádný, to je na tom (pro ně) krásné. Hodili vidle do stavby nového mostu tím, že UNESCO namazali med kolem huby. Odpovědnost ale nemají žádnou.
Já doufám, že ministr dopravy bude mít dost odvahy na to, stanovisko UNESCO ignorovat a prosadí i tak stavbu nového mostu. Ani trochu tomu nevěřím, ale doufám…
Tady brutalně selhal stat, tyhle dohady neměl vubec připustit
V tom souhlasím. Kdyby ministr kultury zrušil památkovou ochranu mostu, už se mohlo stavět.
Drážďany si postavily most, za to UNESCO vyškrtlo krajinu Labe z památek a nestalo se nic. Kdyby ten most nebyl, tak po pádu Carolabrucke by se dnes stříleli do hlavy.
Praha UNESCO nepotřebuje opravdu k ničemu. Obráceně si tím tak jistý nejsem.
😂
A ze je placata a toci se kolem Prahy, co?
zas nějaký formality
Magistrála a podchod by měla myslím být už taky technickou památku když je i most se zákazem na ni sahat 😄😄😄😄😄😄
Však magistrála je nepochybně součástí nové odbavovací haly která je součástí Fantovy budovy… 😀 A vlastně touto logikou dojdeme k tomu že je památkově chráněná celá ČR.
Na stromy. prestehujeme se zpatky na stromy.
boze.
Na to se dá říct asi jediné, pryč z UNESCO!
Vlastně ještě jedno, tento most pravděpodobně využívají především obyvatelé Středočeského kraje, tam je Kupka lídrem do voleb. Tak jestli máte v plánu volit ODS a zároveň jezdíte VHD, hodně si volbu Spolu rozmyslete, Kupka je jak pro podřízení se názoru Unesca u tohoto mostu, tak například proti spojce z VRT Sever na Neratovice…
Zatím se nijak konkrétně nevyjádřil. Krom toho že hodlá rozhodnout do voleb až budou k dispozici všechny posudky.
Nám příznivcům nového mostu uz zbývá jen jediná ještě mocnější organizace – Ředitelství vodní cesty.. to když zaveli,tak most půjde dolu do měsíce..kdyby chtěli, dostanou zvedací pole i na Karlově mostě 🙂
a máte po ptákách
Ale kdepak, je to na rozhodnutí vlády (ministr kultury, ministr dopravy), jak se k tomu postaví. Ti současní, pravda, se požadavku podřídí (ale nemuseli by).
A to víš jak?
Chápu tak dosavadní chování. Pokud se pletu, tím líp.
Ptáci = funčkní, kapacitní, tišší a trvanlivější varianta, která také řeší problém přechodu na 25kV střídavina, bezbariérové spojení obou břehů pro pěší, nevyhovující světlou výšku podjezdu tramvají a která bude nejspíše ve výsledku i levnější?
Vy asi nechápete, že sem minimálně polovina turistů jezdí právě kvůli mostu na Výtoni a pokud se postaví nový, tak tu turismus zkrachuje?
Je to tak, je to jedinečná kulturní památka. Zachovat pro budoucí generace. Škoda, že se nezachovala i historická nástupiště na Smíchově, byla to ukázka tradiční socialistické architektury. 😉
Chápu nadsázku, vidím smajlíka, ale nedá mi to 😉 Smíchovské nádraží mnohem víc než sorela bylo/je dozvuk funkcionalismu, včetně nástupišť (žádné kudrlinky, účelný, ale elegantní tvar). Jediné socialistické umění tam je ta freska.
Naštěstí se nemění nádherné nádraží Vyšehrad. Spolu s rezavým mostem vytvoří v Praze jedinečný zážitek pro davy návštěvníků.
Přesně tak! Lidi chodí na Karlův most, aby z něj koukali na Výtoňský a na panorama, které vytváří. Když chce pak někdo rozhled z trochu větší výšky, musí na Hrad. Taková dvě místa, která by bez výhledu na Výtoňský most byla úplně prázdná.
Takže infrastruktura má být podle toho, aby měl někdo „po ptákách“.
Aha, já myslel že má sloužit lidem k přepravě a ne posilování ega.
To jste nám to fakt nandal. Akorát to ale odnesete taky. 😀
To si ještě povíme…
Myslím, že výstup z UNESCA Praze nijak neublíží, rozhodně ne tedy tolik, co spadnutí tohoto mostu, z důvodu neustálé nečinnosti.
Za to vsak a jedine muze SZ. Nikdo jiny.
Tak ještě jednou… oblíbeným „argumentem“ v diskuzích o vině bývá „odborníky“ zjištěná koroze. Větu „kdyby se most řádně natíral, byl by dnes v pořádku; desítky let na něj nešáhli…“ jsem četl už mnohokrát.
Namalujte si časovou osu; před „desítkami let“ se o most měly starat ČSD; poté následovaly ČD – vámi zmiňovaná organizace v té době ještě zdaleka neexistovala…
SZ je tady pres 20let.. pokud dlouhodobe udrzbu zanedbavate, tak se nemuzete divit, ze to dopadlo, jak dopadlo. Nehlede na to, ze nezakone soutezili novy most atd.ale chapu, to uz se nehodi do kramu.
Most měl údržbu odpovídající očekávané životnosti. Dopadlo to blbě, protože výměnu sabotují památkáři.
Nikoliv. Může za to z zhruba z poloviny podstata konstrukce a z poloviny zanedbaná údržba od roku zhruba 1950.
Ono se to nikdy neudržovalo, protože snahy o snesení tohohle monstra se objevují od doby výstavby. Za první republiky chtěli subtilní železobetonovou konstrukci právě kvůli tomu, že to považovali za ohyzdné a ničící panorama…
Takže je to zázrak a bytelná stavba, když je stále provozní i po `75 letech bez údržby! To ještě 50 let vydrží….
Za únavu materiálu? Nebo že se zavčas nevyhradil jen pro pěší?
Ne. Za to může konstrukce, překročení životnosti a nedostačující kapacita.
Múžou za to památkáři, protože nebýt jich, tak už tam je nová ocelová konstrukce jako náhrada staré, která je na konci životnosti.
Do výstupu je ještě hodně daleko. Tohle je nějaký požadavek, když ho SŽ nebude respektovat, tak si toho někdo všimne a rozjede se další jednání a v nejhorším tedy dojde k vyškrtnutí (což dle mého mínění nic reálně znamenat nebude). Zásadnější je, že pan Kupka jakožto ministr dopravy, se hodlá tímto požadavkem řídit. Nevíme, kdo ho vystřídá, ale tak nějak si nemyslím, že to byl nějaký střelec, který bude prosazovat nový most.
Už se opakuju, ale nejvíc mě na celé akci zajímá, jak se bude realizovat ten neviditelný most pro třetí kolej.
Žádný takový střelec se nenajde. Nechá se to v podobě dvou kolejí a řekne, že třetí kolej bude až někdy v budoucnu.
To máš, bohužel, pravdu. Spotřební dárečky pro voliče budou po volbách nejvyšší prioritou (ne že by se současná vláda s tím šetřením na spotřebě nějak přetrhla).
No právě že nakonec nijak… Nevěřím, že ten nový most vedle postaví.
Kdo prosím říká že se tím hodlá řídit?
Jak už jsem napsal výše, chápu tak dosavadní postoj. Pokud je to jinak, jen dobře.
On se hlavně nijak konkrétně nevyjádřil.
No právě. To vnímám jako lavírování, čekání na alibi podložené posudkem. To je jedno, uvidíme, jak to dopadne.
Ten tam taky nebude 😉, rušil by ty panorámata 😁 a už by to nebylo co dříve 🤣. Tady se počká až bto spadne a pak se postaví úplně nový most😉😉.
Bouráme, stavíme, jezdíme. Jiná varianta není!!!
A když se stát požadavkem výboru řídit nebude… tak co? 🙂
Kupka si naběhl, Kupka musí vycouvat.
Náklady toho když člověk chce bejt pořád a za každou cenu hodnej na všechny strany… 🙂
Kupka za 2 mesice končí, ten to řešit nebude.
A nový ministr to nechá natřít, aby se na něm obratem zakázal provoz.
A ještě bych tipnul rekonstrukci zabezpečení na ETCS level 5…
Přispěje výbor UNESCO?
Hodnota potvrzena, funkčnost nikoli. Ať žije skanzen!!!
Pane doktore, bolí mě třetí kolej, co poradíte?
😀