V dalším kraji končí tarif Českých drah. Odpadne zmatek z dražší jízdenky, vysvětluje radní
Siemens Desiro Českých drah v barvách Ústeckého kraje v Děčíně. Foto: České dráhy

Kraj si od kroku slibuje i větší kontrolu nad tržbami.
Jedině dobře.
hlavně by měli instruovat řidiče DSUK, že pokud jedu z Litoměřic do Slanýho, mohu jet na tarif PID, pokud jedu ze Slanýho do Litoměřic, mohu jet na tarif DÚK. A že na jízdenku PID mohu nastoupit ještě před její platností, postačí, že je aktivovaná. Ale toto vše by mělo snad samo umět obstarat odbavovací zařízení, ne?
Zůstane aspoň In-100…?
Fairtiq a fertig!
Nutnost povolit aplikaci plný přístup k poloze, plný přístup k mikrofonu, k mobilním datům a k vyhledávání okolních mobilů v dosahu je děsivá. Takový digitální koncentrák ať zůstane ve Zlíně a nikam dál se nerozšiřuje.
What?
Zapnutá GPS, aby apk věděla kde je, i tak dál zapnutá data jinak nefunguje, zapnutý mikrofon, aby „rozpoznala, že jste ve vozidle“, vyhledávání ostatních mobilů se shodnou apk, kdybyste se náhodou zapomněl odhlásit. Díky, nechci.
Tak ať mají cestující možnost, ono těžko jinak účtovat cestu zpětně. Určitě by ale státní aplikace měla vyhledat nejvýhodnější tarif předem i bez toho.
Má to jeden malý háček.
Pokud se nic neděje, ok. Ale stačí jet třeba Ústí – Kamenice a při zpoždění posledních vlaků jste u ČD měli při jejích jízdence nárok na Taxi. Teď bude nárok jít pěšky 😁
A to se vyplatí… :-(… Jak komu.
On ten tarif ČD, zejména pro cestující bez Inkarty, jak tak drahý, že kdo chce ušetřit, stejně už se mu i nyní vyhýbá jako čert kříži. Když jsem jel v Libereckém kraji Arrivou na jejich jízdné, bylo to levnější než Idol a nepotřeboval jsem k tomu ani žádnou debilní slevovou kartičku.
Hlavně, aby DÚK nebyl dražší než ČD.
No to snad ani nelze…
Lze, SJT 😁
Vy co tady kritizujte krajské tarify, tak prosím zvedněte zádel a jeďte se povozit do JČK za plné jízdné ČD. Třeba Strakonice-Blatná za lidových 70 kč…
No, vidite, a s Oneticket dokonce 71 Kc 🙂
Bez problémů. S mojí IN50 za 35 Kč. Hned teď.
Myslím, že by měly existovat tři stupně tarifu: Krajský ovšem jednotně platný v celé republice s jedinou aplikací, který by byl platný v Os, Sp a evtl. vyjmenovaných rychlící resp úsecích. Praha by například byla zóna 1000, Brno 2000, Ostrava 3000, Plzeň 4000… a v kruzích by se dané zóny vzdalovaly od měst, ale při počítání jízdného by byl klíčový jen jejich počet, které cestující projede. Dálkový závazkový v. komerčního vnitrostátního tarifu s jednotným rozhraním/aplikací pro všechny závazkové vlaky od MD i komerční vlaky všech dopravců. Případné relační a akční slevy by dopravce nahrával přímo do aplikace, cestující by tak… Číst vice »
V dokonalém světě by samozřejmě mohl být Krajský a Dálkový sloučený v jediné rozhraní a cestující by tak neřešil vůbec nic, vše by se odehrávalo na pozadí a byla by prostě jen jistota nejlepší ceny… O zbytek by se pak postaral clearingové centrum.
Nemáme dálkovou dopravu natolik rozdílnou od regionální, takže já bych po vzoru Rakouska a Švýcarska uznával IDS i v dálkových vlacích (tedy aspoň těch v závazku)
a až si všimnete, že lidi nejezdí jen radiálně z/do krajského města, tak se celý systém zhroutí.
Jezdí jich tak většina. Mimochodem, příkladem budiž Kralupy – Kladno. A světě div se, systém se nezhroutil.
Nevíte jak to bylo ještě nedávno ve Středočeském kraji, při nákupu jízdenky u pokladny na nádraží? Měl se vydávat automaticky jízdní doklad PID v rámci jízdy ve Středočeském kraji nebo se o jízdenku PID muselo požádat a jinak dostal člověk automaticky jízdenku Českých drah?
Pokud si člověk výslovně neřekne o tarif PID, dostane automaticky doklad v tarifu ČD.
Bude na cesty do ústeckého kraje nadále možné využít OneTicket? (např. když jedu z Prahy z Veleslavína do Chomutova přes Lužnou?)
Ano, platnost SJT to nijak neomezuje.
Ono ostatně při vnitrokrajských jízdách s OneTicket se stejně nakonec tržba odvede kraji, takže objednateli je to jedno.
To je úžasný zážitek pro toho, kdo jede vlakem jednou za rok.
Kdyz u pokladny nebo pruvodciho rekne, ze chce jet z x do y, tak mu to tak normalne prodaji, max se zeptaji na cas odjezdu. Takze to ten cestujici ani nemusi vedet, ze ma integrovanou jizdenku. DUK na rozdil treba od jihomoravskeho kraje zadna specialni pravidla nevymysli.
Přesně proto by ale ve všech krajích snad skoro povinně mělo být k dispozici řešení jako Fairtiq, aby cestující bez místní aplikace, bez znalosti místních tarifních specifik (zóny, pásmy, výjimky…) mohl prostě v jedné aplikaci na pár kliknutí si koupit nejlevnější jízdenku. I přes hranice kraje, i rychlíkem, i EC, i osobákem. A ne řešit, jestli tam tento tarif platí nebo neplatí.
Následuje razantní zdražení každý kraj si hraje na svém písečku
Jaké zdražení? Jste příčetný? Krajské tarify oproti tarifu ČD znamenají vždy výrazné zlevnění a mnohdy odpovídají PLACENÉ slevě IN50.
Jak kraj převezme kontrolu na vlastní tarif tak aby sjednotil ceny tak přistoupí k razantní mu zdražení jízdného Jihomoravský kraj to tak začíná dělat
Eh? JmK má snad nejnižší jízdné v zemi
„raj neuvedl, jak striktní bude v tom, které jízdní doklady Českých drah bude akceptovat, například režijky“
Režijky platit budou, protože ČD získaly smlouvy přímým zadáním. V takovém případě režijky dle zákona platit musí. U řádně vysoutěžených smluv to už pak neplatí.
Je v tom fakt zmatek, třeba jízdenky PID také vychází levněji než tarify železničních dopravců. Ale pro pracovní cesty musím vykázat trasu odkud kam, tam mně pásma neuznávají, ale zase to zaměstnavatel proplácí, tak proč hledat nejlevnější jízdenku.
Lepenkové jízdenky ČSD byly v podstatě taky pásmové. Váš zaměstnavatel si neumí spočítat, jestli daná kombinace pásem a časové platnosti odpovídá vykazované relaci?
Byly kilometricky pásmové, ne tarifně pásmové.
Mmch. jedna věc je zaměstnavatel, jiná věc příp. finanční úřad při kontrole.
To máte nějaký podivný vnitřní předpis nebo hloupou administrativu. Jinde to normálně jde, včetně síťových jízdenek, když jsou levnější (používám běžné např. na sluzebky Ústí – Brno).
to je ovšem pouze ukázka hlouposti (tuposti) zodpovědné osoby u vašeho zaměstnavatele
Chtějí vlastně pak na toho cestujícího, co jede za jejich tarif po kraji příspěvek? Nebo kraj platí nějaký fix na kilometr vlaku?
Řekl bych, že se to dopočítává podle nějakého koeficientu, který se určuje podle nahodile konaných průzkumů skladby jízdného.
V ÚK platí kraj plně náklady dopravce (vyjma nějakého paušálu z MD) a tržby jsou jeho příjmem.
největší kravina co může existovat..
V krajské integrované dopravě nemá tarif dopravce co dělat. Správný krok.
Teď ještě aby stát na spojích, které objednává, vyžadoval jednotný státní tarif a netoleroval tam komerční tarify a „zákaznické“ slevy. Jenže on by tím pak nikdo nejezdil, co?
Jizdenku DUK koupenou v Muj vlak to pruvodcim nenacte.. takze zas neco co nekdo udelal jen napul. Zkusenost z vlaku RC do Moldavy
Není důvod aby to nešlo, ten QR je 1:1 stejný jako v DÜKapce.
zrušením jednoho zmatku nastane další zmatek..ne všichni jezdí pouze v rámci kraje a navíc část spojů jezdící po kraji pořád bude v tarifu dopravce (některé výhradně) a ještě do toho stále je zmatek v podobě oneticket..jako krok z pohledu kraje chápu, z pohledu cestujícího je to vytloukání klínu klínem
„zrušením jednoho zmatku nastane další zmatek“
Ano, bude líp. Ovšem kdy to bude to už se říci zapomnělo.
Jezdím běžně do JMK, kde toto mají už nějakou dobu, jako cestující to nevnímám (a nedostávám drahý SJT), takže to jde vyřešit tak, aby to pro cestující bylo ok.
to lze vyřešit i platnost několika tarifů.. já v tom nevidím problém, ale ono problém bude ve smlouvách, kdy kraj přichází o peníze a dopravce naopak o kšefty nebo jak to mají z jízdenky ČD? odvedou kraji celou cenu jízdného? To asi ne
Pokud to bude dělené a zůstane to jako jedna přepravní smlouva (a práva z toho vyplývající) proč ne? A ideálně jeden nákupní bod.
Tohle se dalo čekat, je to trend a stejně se ve většině případů vyplatilo jet v rámci kraje na DÚK. Předpokládám, že na mezikrajské cesty se opatření vztahovat nebude, podobně jako na mezinárodní cesty nebo síťové jízdenky. Spíše mě ale zajímá jak to bude vypadat, když od prosince pojede cestující Praha-Teplice, ujede mu přípojný spěšňák do Chomutova a místo něj dojede do Teplic osobákem, co jede o 11 minut později (velmi běžné). Tady se ale budou střídat ČD a RJ. Bude jízdenka uznána i u RJ? Mám o tom jisté pochybnosti. Já to řešit nebudu, protože si platím celoroční DÚK… Číst vice »
V osobáku s spěšňáku přeci bude platit DÚK.
A bude tato jízdenka rozdělena i při nákupu? Včetně toho, že to bude jedna přepravní smlouva včetně práv a povinností z toho vyplývajících?
A z Prahy v rychlíku z Prahy?
První „z Prahy“ škrtněte bez náhrady.
To ano. Ale jízdenku Praha-TP kupuji u ČD.
Je to super. Měl by platit jen krajský. Už mě dost prudí kraje, kde vám ČD prodá svojí předraženou jízdenku místo krajské. Nevím, proč bych si měl pořizovat nějakou inkartu.
Mě prudí to když vstoupím do vlaku Českých drah a nemohu využít jejich tarify a jejich benefit služby protože bruto smluvy s krajem. Je to úplně stejné jako by obchodní centrum obdoba krajů určovala a rozhodovala za kolik se budou prodávat služby a zboží u jednotlivých prodejců a řekněme že by zákazníci nemohli používat věrnostní kartičky například lékárny v daném obchodním centru protože mají uzavřené bruto smlouvy. Paradoxně už dnes některé obchodní řetězce nabízejí věrnostní programy takže stačí zajít do nějakého butiku a člověk může mít levnější zboží než kdyby použil věrnostní kartičku daného butiku.
A on někdo přispívá na provoz těch obchodních center? To bude jaksi zásadní rozdíl, lékárna v OC není někým hrazená objednávka, je to komerce.
Tak to vyúčtování se dá taky nějak vyřešit, třeba že by ČD odváděly objednavateli tržbu, jako by slevová akce neplatila.
„ako by obchodní centrum obdoba krajů určovala a rozhodovala za kolik se budou prodávat služby a zboží u jednotlivých prodejců “
Ale obchody v obchodních centech jsou na vlastní riziko, nejsou pobíratelé kompenzací ztrát. Kraj/ministerstvo objedná a určí podmínky.
A teď si představte, že to ČD nevyhrajou a bude tam jezdit někdo jiný než ČD… Co teď?
Honza Ajznboňák by se nejspíš pokusil o sebevraždu, kdyby něco takového nastalo 😁😁😁.
To je pravě ta absurdita, jedete vlakem ČD ale jizdenka ČD vám tam neplatí. Tohle je bordel na entou.
A teď si představte, že jedete v PID autobusem Arriva a tarif Arriva vám tam neplatí, musíte jet na tarif PID. Proč by to mělo být na železnici jinak?
Proč? Někdo to objednal a někdo to dotuje. Ten rozhoduje!
Ať si rozhoduje když to dotuje. Jen aby ale nesplakal nad výdělkem.Já si myslel, že ty dotace ve velkém jsou proto, aby to pomohlo lidem. No tak asi ne a některé dotace jsou účelovka a kampááááň.
A nebo stojíte na zastávce autobusu a kolem jede zájezd. Očekáváte, že vás sveze zájezdový autobus? Je to bus, musí vás svézt nebo ne?
Pokud je napsaný v jízdním řádu vyvěšeným na zastávce tak ano.
Zájezd napsaný v jízdním řádu na zastávce? Jste si jistý, že víte, o čem píšete?
A proč by nemohl? Stačí aby řidič zapomněl sundat ceduli kterou byl autobus prve označen a která již neplatí 🙂
Ten je prokazatelně pouze ve vaší hlavě.
Kraj vám zajišťuje službu, ČD jsou jeho dodavatel. V obchodním centru také platíte přímo obchodu a ne dodavatelům (pekárnám, mlékárnám, textilce…).
což konečně pochopit, že ten vlak má s ČD tarifně společné totéž, co s výrobcem jeho vagónů? Tedy nic.
Ač krajský Tarif – jsem jeho zastáncem – tak tady je to absolutně nevhodné. Situace v kraji si sedla a většinou je výhodnější volba cestujícího, pan „Rígr“z demokratů má po 10 letech fungování tu drzost z cestujících udělat negramoty a lhát o nějaké kontrole? Co zakázat OneTicket? Pokud ta půjde kupovat není na místě rušit TR10. Co přeshraniční MPS – nebo výhodnější příhraniční cstování dle TR10, nebo cestování EC v rámci kraje. Jen tupá hloupost. Proč to teda úředníci z odboru dopravní obslužnosti nezařízli hned na začátku?
Tak hlavně aby si ujasnili jaké přepravní podmínky budou platit pro nahlašování skupin 🙂
Jaká pravidla pro nahlašování skupin? Na just bych se jim na nějaké pravidlo vykašlal a klidně bych se hádal, že jsme 20 jednotlivců. Jestli jedem spolu nebo se známe, do toho nikomu nic není. Kdyby dopravce na základě avíza (bez nutnosti nakoupit jízdenku pro celou skupinu předem) aspoň navýšil kapacitu spoje, tak by to nějaký smysl mělo, ale na tohle bych se jim vykašlal. A kdyby madam průvodčí měla nějaký problém, byl by to jenom její osobní problém, ne můj.
Přepravu skupin bez ohlášení zakazat a bude klid 🙂
Jak definovat „skupinu?“
Prostě ve vozidle VHD nesmí najednou cestovat víc než jeden cestující. Tečka, vyřešeno.
To si klidně zakaž, co chceš. Dvacet jednotlivců je dvacet jednotlivců.
…a pak taky zakázat přepravu kočárků bez předchozího objednání stejně jako přepravu jizdních kol a do finále přepravu lidí kteří ke svému pohybu potřebují invalidní. Tyto všechny bez milosti vyloučit z přepravy pokud jejich jízda nebude nahlášena dostatečně předem ideálně v řádu dnů a to bez ohledu na to, že nikdo nikomu peníze za jízdné nevrátí pokud se situace změní a dotyčný předem ohlášenou cestu nenastoupí. Tomu se říká svoboda při rozhodování a plánování vlastního času. Stejné jako kdysi nutné papírování před nějakou cestou do zahraničí na nesprávnou stranu. Aby i dneska člověk musel hlásit každou maličkost a ještě musel… Číst vice »
A bohužel nejsem daleko od pravdy, protože třeba Arriva ve svých přepravních podmínkách má, že pokud není místo může být člověk z přepravy vyloučen. „Můžu cestovat s kočárkem? Ano, při cestě naším vlakem doporučujeme zarezervovat si místa s nejvyšším číselným označením. Vedle těchto míst se zpravidla nachází rozšířený prostor, kde je možno odstavit kočárek, protože místo je dostatečně prostorné na odstavení několika kočárků, takže problém s nedostatkem míst nehrozí. Při cestě autobusovým Arriva Expressem je kočárek potřeba umístit v zavazadlovém prostoru. “ Takže můžete, ale musíte rezervovat tm kde je místo. Co se stane pokud člověk rezervaci mít nebude nebo… Číst vice »
To je info dostupné na stránkách pro širokou veřejnost. Kdo však chce může si dohledat Smluvní přepravní podmínky kde se dočte : Článek 12: Bližší podmínky přepravy zavazadel Jako ruční zavazadlo může cestující do vozidla ARRIVA vzít bezplatně věci snadno přenosné, které: a) lze umístit na klíně nebo nad a pod místem, které cestující obsadil, b) nepřekročí ani jeden z rozměrů 900 x 600 x 400 mm. Ze sportovního náčiní větších rozměrů je dovolená přeprava páru lyží s holemi, snowboardu a bobů. Ukládání ručních zavazadel je zakázáno na sedadlech a v prostoru sociálních zařízení vozidla ARRIVA. Za dohled nad ručním zavazadlem,… Číst vice »
„musíte rezervovat“
Zkuste nějaký jednoduchý slovník, tam jistě významový rozdíl mezi slovy „doporučujeme“ a „musíte“ dokážete nalézt.
Doporučujeme zné lépe než musíte. Doporučujeme rezervovat protože v opačném případě můžete mít problém 🙂
To ona paní vlakvedoucí problém mít nebude, prostě vás rozdělí pro vyčerpání kapacity a sbohem a šáteček, sobecký bl….. 😉 😁😁
Přesně tak to ta vyhozená parta chtěla, říkali „vemte toho co de na přípoje“ ale soudružka se rozhodla vyhodit všechny včetně těch co seděli na volných sedačkách.
Ale ona je nerozdělila, ale vyhodila všechny…
Třeba taková třída která jede s jedním pedagogem. Jak tu budete chtít rozdělit aby obě skupiny měly potřebný dozor? 🙂
Z hlediska přepravních podmínek může jet bez dozoru každý cestující starší 6 let. Jinak do toho, kteří cestující na sebe chtějí navzájem dohlížet, vlakovému personálu nic není.
Takže pedagog vystoupí s celou skupinou. Jiné řešení není.
To rozhodne ten pedagog a ne průvodčí ne?
To je ovšem problém školy (zda to jde, či nejde, a pokud ano, za jakých podmínek) a té vlakvedoucí je po tom velké kulové.
Já si prostě nastoupím a ať se třeba zblázní, když nedokážou přidat vagón, sobecký blbe.
Já teda nevím, ale až si budu moci projet s tarifem DÚK vlakem celou republiku i s kolem za 21 990 Kč ročně jako s jízdenkou ČD IN100, tak si nějakou tu jejich DÚK jízdenku klidně koupím. Těch 22t je zcela adekvátní službám, které lze pořídit za rakouský Klimaticket. Realita je ovšem taková, že jen podle tarifu IDS-JMK bych dal za roční jízdenku pro dojíždění Brno-Břeclav + 1 zóna (celkem 10 zón) 23 500 Kč. Za jednu jedinou trať, a to ještě bych po ní mohl jezdit jen jedním jediným „rychlíkem“ R13 značky Moravan s jednotkami Inteschrotter, které každou chvíli… Číst vice »
Nějaký takový už existuje v rámci OneTicket, jen je dražší.
Na jeho zlevnění by se daly použít např. výnosy z ETS 2, které současná vláda prosadila na úrovni EU i s řadou výhod pro ČR, ale jaksi se kvůli volbám nemá k transpozici. A zatímco benzín a nafta jsou vůči průměrné mzdě nejlevnější v historii, většina veřejných dopravních systémů zdražila. Je to příležitost.
Pokud se zavede ETS2 tak určitě se zdraží i doprava na železnici. Takže se obávám že dopravci tohle budou chtít zneužít a zdražit jízdné nehledě na to že ETS2 zdraží lidem život.
Která je už teď dost drahá
Samozřejmě předpokládám, že výnosy z ETS 2 půjdou částečně na zvýšené kompenzace VHD. Už to tak dělá řada zemí.
A ETS se zavede, je to schválené na úrovni EU a z transpozice se nevyvlikne ani vláda Okamura s komunisty. Jde jen o to, jak se to dobře udělá.
A platí na veškerou veřejnou dopravu? Vlaky, autobusy, MHD, aood?
Až bude, dejte vědět…
na to snad platí IN100?!
Síťová jízdenka konkrétního dopravce by logicky měla platit pouze na komerčních linkách tohoto dopravce a případně jeho smluvních partnerů.
Na ten nesmysl jste přišel jak?? IN100 samozřejmě platí jen pro vlaky (a to jen pro vlaky ČD).
A kdo to zaplatí, pokud to má stát stejně jako Klimaticket?
Klimatiket po Česku. Cena musí být někde hluboko pod Oneticket 100, řekněme 15000. A rozšířit na autobusy a MHD.
Tohle mě po pravdě trochu mate. Prodejem klasických jízdenek se v době krajských tarifů nejvíc vydělává. Např. v Praze a ve Středočeském kraji jsem neustále svědkem toho, jak si většina cestujících, kteří si kupují jednotlivé jízdné pro cesty z Prahy nebo do Prahy u průvodčího, kupují klasickou jízdenku z bodu A do bodu B. Nějaký tarif PID mají v paži, protože se nikomu nechce řešit nějaká pásma. Při tom systém PID už nemůže být jednodušší. Ale proč platit na cestu z Kolína do Prahy 60 Kč, když můžu zaplatit skoro jednou tolik? A to by mě ještě zajímalo, kolik lidí,… Číst vice »
Cožpak pásma, ale čas… Loděnice – Řeporyje dvě pásma, ale za cenu tří, protože jízdní doba o minutu delší, než platnost jízdenky pro dvě pásma. Nejjednodušším už bych to od jisté doby nenazýval, posbíralo to dost háčků, na druhou stranu – a to je fakt – to bývá většinou levnější.
Ano, to je bohužel pravda. To účelové zkrácení časové platnosti byla nehoráznost. To už ty jízdenky měli přímo zdražit nehrát tuhle komedii.
K tomu ještě musí člověk počítat s tím, že většina expresů je z PID vyloučená. A pokud člověk jede rychlíkem z jiného kraje, jízdenku PID mu prodá pouze průvodčí ve vlaku (a pokud je v první stanici PID obsazená pokladna, tak má smůlu a dostane to i s pokutou).
Ale pořád je to většinou nejlevnější, dnes už i pro kratší vzdálenosti od Prahy.
může si jí koupit přes Lítačku, ne
Ano, proto píšu o jednotlivých jízdách mezi kraji. Většina z těch kteří pravidelně dojíždějí mezi Prahou a Středočeským krajem, pásmový kupón nejspíš má (i když asi taky ne všichni).
I jednotlivou jízdenku si přece může koupit přes Lítačku. Jedu Hradečanem na Iredo lístek do Nymburka, od Nymburka si v appce koupím lístek na krajská pásma ku Praze a je mi jedno, že je v Nymburce obsazená kasa.
Tak to nevím jak. Mně tam nabíjeli vždycky kupón a vždycky jenom na prodejním místě dopravního podniku.
Přes Lítačku (App) jde koupit i jjednotlivá….
Loděnice – Řeporyje jsou 3 pásma 2, 1, B, tudíž jízdenka na 3 pásma za 30 Kč a 30 minut.
S Lítačkou pro Prahu 2 pásma nestačí, protože vlak to jede 22 minut (v opačném směru 23) a jízdenka na 2 pásma je jen na 15, takže jízdní doba o 7 minut delší.
Asi to bude tím, že lidé jsou zvyklí platit nejen v restauraci pouze za jídlo, které snědí. Málokterá restaurace vám nabídne obědové menu z 150 Kč, a když ho do 30 min nesníte (třeba proto, že kuchař nepřišel do práce, nebo proto, že v restauraci byl nával), tak musíte zaplatit dalších 150 Kč, anebo 1500 Kč pokutu. Tarif PID a jemu podobné legalizují okrádání cestujících za bílého dne. Nelze míchat podmínky MHD s regionální dopravou z místa A do místa B. Jediný čas, který by měl do přepravího tarifu vstupovat, je automatická náhrada za zpoždění, i u předplatních jízdenek. Vše… Číst vice »
Je to spíše tak, že vám restaurace obědové menu za 150 Kč nabídne to samé za 90 Kč, když to zvládnete objednat sníst za hodinu
Časové omezení má nejen pásmový tarif PID, ale i zónové tarify v krajích. Není na tom nic divného. Platí na jednu cestu. Kdyby tam časové omezení nebylo, tak by někdo mohl jezdit celý den za 20 nebo 30 korun v rámci svých pásem nebo zón.
Jo, ale ta časová platnost by mohla být na dobu, za kterou to jedním směrem ujede i vymetací bus. Pokud za daný čas nestihnu projet daný počet pásem, proč se to prodalo jako xpásmová jízdenka?
To časové omezení má ale právě platit pro jízdy v rámci jedné zóny. Ne na spoje, které to jedou nejkratší běžnou trasou (čili ne úplně rychlíky) směrem do centra zón.
Hloupější srovnání jste si vymyslet nemohl.
Tohle je fakt hrozné, to by měl ROPID zakázat nebo vyměnit ČD 😁
Jen technická: Kolín – Praha v rámci PID nestojí 60, ale 80 Kč (0B123456), resp. 100 Kč (P0B123456).
S pražským kupónem 60 (123456).
ČD by se měly jít pomalu zahrabat. Jediné co mohlo zvýšit povědomí veřejnosti o železnici a o tomto dopravci zařízli (Železničář pro veřejnost úplně a ČD pro Vás bude jen občasník) a ještě k tomu už s nimi nepůjde na mnoha míst jezdit na jejch tarify. Je to jako s Českou poštou. Ta dělá také vše pro to, aby šli zákazníci jinam čímž jen docílí toho, že služby zdraží, aby odešli i ti poslední. A co má Česká pošta a ČD společného? Jedno je státní podnik a druhé národní dopravce.
A ony o tom mohou ty podniky rozhodovat samy o své vůli? Je-li na něco tlačeno politicky…
O to je to záhadnější. Dokud tady v téhle zemi asi bude něco co bude patřit státu bude to nejspíš špatně. Ale co. Tedy si vzpomeňme až se budou zase řešit emise na ten milion různých dopravců v případě pádu České pošty nebo emisí osobní individuální dopravy v případě zdražování tarifů VHD. Zkrátka aby nebylo něco co člověku ten život udělá snazší a planetu Zemi zase o malinko zelenější, že?
Je to bohužel přesně naopak. To, co se zprivatizovalo, přestalo sloužit lidem, zatímco to výborně slouží tomu, kdo to zprivatizoval. Nejlepším příkladem je voda. Privatizace čehokoliv nikdy není v zájmu lidí, i když si to všichni myslí.
Však to říkám. Je pro mě záhadou, že to co je státu se musí zlikvidovat,aby na to místo nastoupil soukromník. Divím se, že se stát nesnaží, aby služby byly pro lidi. Podívejte se na služby pošty. Z každé platby poukázkou má pošta peníze, ale proč by tak někdo platil když ta cena je neskutečná a stále se zvyšuje? To to raději člověk zaplatí online a zadarmo. Pak se není čemu divit, že se musí zdražovat aby utáhli provoz protože náklady se musí ve finále rozložit mezi menší počet zákazníků. Pak musí prodávat losy a nabízet různé služby o které člověk… Číst vice »
protože z principu každá státní firma funguje jako:
1) trafika
2) zdroj rozkrádání
vše ostatní je jen nutné zlo, které spotřebovává peníze ukrajující z 1 a 2.
Nikdy bych zas netvrdil, ale kličových věcí k privatizaci dojít nemělo, voda, elektřina, železnice…
U nás bohužel stále vládne komplex, že vše státní je špatné a soukromník je buh…
Jestli ono to nebude tím, že lidé, kteří tomu na rozdíl od vás rozumějí, jasně vidí, jak ty státní molochy (a to nejen u nás) „fungují“.
pletete si důsledek monopolu s důsledkem privatizace.
Kecy v kleci.
Kvůli autonomii krajů vznikají státy ve státě a neviditelné hranice, které se veřejnou dopravuou stále hůře překračují.
A přesto ve vlacích přibývá cestujících.
To spíše v těch dálkových nedávno jsem jel první třídou a první třída byla hodně narvaná a pamatuji si že kdysi jak se cestovalo z Ostravy do Prahy tak první třída byla úplně poloprázdná.
IMHO protože tarifní rozdíl mezi vozovými třídami je dnes mnohonásobně nižší vzhledem k platům, než býval kdysi.
No neřekl bych například první třídou z Bohumína do Prahy to vyjde kolem tisícovky a ve druhé třídě na 300 Kč
Ty 300 jsou při nákupu dlouho dopředu? Protože jinak je to kolem 500 za vázanou. Jednička je za dvojnásobek, ale je flexi. Každopádně za komára byl doplatek kolem 35 tehdejších korun, což je na dnešní peníze kolem 800. Ale uznávám, že to není několikanásobně levnější. Zajímavé, že v mezinárodní dopravě je u ČD ten poměr jedničky a dvojky příznivější.
A většina z nich se právě žádným kombinováním jízdenek nezabývá, protože je to moc složité.
Ne, přesto, ale právě proto. Protože kraje začaly konečně požadovat skutečně funkční dopravu.
Mně nejvíc štve že i přes existenci autonomii krajů i České dráhy neustále každý rok zdražují In kartu a kdysi jsem platil roční poplatek in50 zhruba 2990 Kč a dneska je to 3590 Kč. Stejné je to i s jízdenkou na léto avšak obávám se že některé kraje jí přestanou akceptovat. Momentálně ji uznávají v rámci ODIS tedy v moravskoslezském kraji i když neuznávají tarif IN 50 otázka je jak dlouho budou kraje tento letní komerční tarif ČD akceptovat. 🤔 Mně se taky rozhodně nelíbí že kraje si hrajou na svém vlastním písečku a jak říkal profesor Klaus, na naší… Číst vice »
Na rozdíl od profesora Klause (kterému vždy vadilo cokoliv, co nebylo centralizované) byste třeba dokázal pochopit, že nezáleží na velikosti státu a počtu VÚSC, ale mnohem víc na tom, které funkce zůstávají v centru a které jdou blíž lidem, a na tom, jak to doopravdy funguje.
Klaus mj. vykřikoval o tom, že je „nesmysl, aby malé Československo mělo tři země“ – existence mnohem menšího Rakouska s devíti spolkovými zeměmi a ještě mnohem menšího Švýcarska s 26 kantony mu patrně zůstala dodnes utajena.
Svět se bude točit i bez ČD tarifu na regionálních vlacích
Mě nejvíc štve To že když cestuji českýma drahama v moravskoslezském kraji tak nemohu využít tady v Českých drah ale jen tarif ODIS. To je úplně to samé jako bych přišel do obchodního centra westfield Chodov ( obdoba kraje ) a chtěl nakoupit v Albertu ale ceny by neurčoval Albert to znamená například cenové akce by nebyly pod jeho vlivem ale westfield Chodov by určoval ceny. A přesto když si nakoupím dneska v Albertu v obchodním centru westfield Chodov tak peníze které já zaplatím za zboží jdou stejnak majiteli westfield Chodov protože ty firmy musí platit pronájem. Takže můžeme udělat… Číst vice »
Máte to přesně naopak. Je to jako byste vlezl do Westfieldu, vzal si zboží v Albertu a chtěl ho zaplatit na informacích Westfieldu.
Když si koupíte zájezd u CK, také dáte peníze cestovce a ne aerolinie. Pokud jsou smlouvy s krajem brutto, tak je to podobný charter jako ten dovolenkový let. Prostě platíte tomu, kdo si ten vlak objednal a platí ho.
Máte v tom naprostý chaos – ČD v regionální dopravě jsou pouze dodavateli pro objednatele, kterým jsou kraje. Takže je logické, že pravidla (včetně tarifu) určují kraje.
A ještě lépe by se točil bez IDS tarifů v rychlících.
Kraje nejsou autonomní vůči České republice.
Mmch. než vznikly, tak autobusová doprava byla placena okresními úřady. Některé linky končí v „poslední obci okresu“ dodnes.
Ale fungují jako stát ve státě. Některé kraje zase vrací 75% slevy pro důchodce. Ani se nedivím že vláda nechce krajum dávat peníze.
S tím nesmyslem vracení jízdného nijak nesouvisí to, že kraje jsou naprosto nezbytné (a v té dopravě tuplem).
Rozumné kraje se umí dohodnout na platnosti svých systémů do jiných krajů… viz PID do Rokycan, IDPK do Hořovic. Častějším cestujícím to pomůže, občasný cestující si to zjistí nebo jede na SJT.
A IN 100 platit bude nebo ne? Diky:-)
Kupovat si in kartu nemá už vůbec význam.
Asi jak kde a na co. Určitě je plno relací, kde si s kombinací IDS neškrtnete.
Za prvé síť, kterou provozují ČD, už je hodně osekaná. Ale hlavně je to podraz měnit takhle pravidla během hry.
Nicméně, bezkonkurenčně největší prasárna, o které se skoro nemluví a která by si zasloužila nejvíc pozornosti, je one ticket. Nejdřív jsme vám privatizací železnice pořádně zkomplikovali život. Teď vám ho trochu zjednodušíme, ale budete cálovat jak diví. Zapomeňte! Ani kdybych se jmenoval Rotschild.
Předtím byla železnice zcela oddělená od zbytku veřejné dopravy. Při nástupu do autobusu se musel kupovat lístek pokaždé.
Opravdu má být v každém tomhle městě oddělený systém, jehož jediná přednost je stejný rozměr lísků, avšak jiný potisk?
https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%A1_hromadn%C3%A1_doprava_v_%C4%8Cesku#Mapa_m%C4%9Bst_s_MHD_v_%C4%8Cesku
A co mají ČD dělat? Nejsou tím, kdo by určoval výherce soutěží.
Třeba in-kartu nenabízet nebo jí aspoň nezdražovat. Ale samozřejmě, o tenhle bordel, který tu pochopitelně nevznikl žádnou náhodou nebo nedbalostí, se nejvíc zasloužil stát.
Problém je v tom že České dráhy zdražují nejen In kartu ale i jízdenku na léto kdy jsi na 14 dní mě stála jízdenka na léto 990 Kč dneska je to 1690 Kč. A to nemluvím o traťových jízdenkách, ty úplně ztratili smysl v době kdy kraje si určují tarify.
In 100 je na rok a lze ji vrátit a dostanete poměrnou část zpátky.
Třeba garantovat, co cestující dostane za in kartu (když na nějaké trati přestane platit tr10, tak stejně po dobu platnosti in můžou čd přispívat na slevu pro držitele.)
Nějak se s objednavatelem domluvit, aby in karta furt fungovala a sám nepřicházel o tržby.
A kdy by podle vás ta „hra“ skončila, aby se mohly dělat změny?
Třeba nakonec k tomu švýcarskému modelu pomalu dokonvergujeme, ale trochu mi vadí, že se to dělá tak plíživě.
Ve švýcarsku v rámci kantonu jedete vždy na tarif IDS a mezi kantony na kilometrový či relační tarif (+ dopravce může nabízet pro kilometrový či relační tarif nějakou slevu při včasném nákupu). Platí to tam pro všechny vlaky (EC/IC/IR/R/…). Je to jednoduché a přehledné.
Pokud dojdeme také k tomu, že to najdu v jedné aplikaci (nebo automatu) jako SBB Mobile přes všechny dopravce (a ideálně i busy či přívozy a lanovky) a tudíž to jako občasný cestující nebudu muset chápat tarify a dopravce, tak jsem pro.
Přesně tohle jsem se snažil níže říct. Nechci nic chápat, nechci se nic nikde učit, chci prostě použít kompletní VD.
Ten tarifní bordel se hrozně přeceňuje. Třeba Polsko – rychlíky stojí tarifně zcela mimo osobáky, osobáky pak krom Polregia provozují i různí místní dopravci, často na jedné trati jezdí i obojí, a každý má svůj vlastní tarif nekompatibilní s tím druhým. Integrace prakticky neexistuje, jen ve Varšavě něco je. Třeba absolutní tarifní neintegrace v Trojměstě je do očí bijící. No ale přesto tam lidi vlaky jezdí, a jezdí hodně. Pravda, mají tak aplikace typu Koleo kde koupíte jízdenky na všechny dopravce, ale to u nás Idos už umí taky.
Polský bordel neni zdaleka tak chaotický a dá se v tom zorientovat. Dalkovka svuj tarif pak Polregio a případny místní dopravce. U nás máte absurdity kdy na ČD jizdenku můžete jet rychlíkem, ale osobakem nikoli, v sousedním kraji je to zase zcela jinak, do toho předražený one ticket… Nepřehledný nelogický bordel
Ani ve Švýcarsku jejich systém nevznikl ze dne na den. Například za zavedení General Abonement(u) bojovalo několik občanských spolků déle než sto let. A i ve Švýcarsku jsem vlastní kombinací několika tarifů dosáhl pěkných úspor. Systém mi tam před pěti lety například nenabídl denní jízdenku na zpáteční cestu, přestože je to s ní o několik franků levnější.
Jak to bude s uznáváním Jízdenky na léto ? 🤔
Mě by k tomu zajímalo, jak mají přesně dopravci nabízet a prodávat tarif DÚK, nebo respektive OneTicket.
Dost mě zaskočilo, že když jsem si v Ústí na hlaváku v pokladně Regiojetu koupil lístek na vlak Regiojetu, tak mi vydali OneTicket, a ne DÚK!
Dovolím si zaspekulovat, že kdybych si na týž vlak Regiojetu koupil lístek v pokladně ČD, tak bych dostal tarif DÚK a tím pádem paradoxně levnější(?). V Můj Vlak to nabízí DÚK taky, ale cestující sedící naproti se prokazoval taky OneTicketem z e-shopu ČD (i když už nevím, v jaké relaci).
O tom uz bolo viacero reportazi, ze dopravcovia predavaju primarne svoj tarif resp OneTicket a nie IDS, tie iba na konkretne vyziadanie.
Z Oneticketu má dopravce předpokládám nějakou provizi, z IDS má kulové. Ale divím se že objednatel tohle nemá podchycené, že dopravce musí vždy prodat IDS jízdenku, pokud je to možné. Tj. zákaz prodeje Oneticket na vnitro IDS relace.
Co pořád mají všichni tendence něco zakazovat? Cestující si umí vybrat sám a dražší variantu odmítnout.
Cestující porovnává cenu vlakem (=kolik skutečně zaplatil) s cenou benzinu kdyby jel autem. A když to vychází podobně, auto má pár výhod.
Nicméně jo, bylo i vyjádření někoho z PIDu, že tolerovart vnucování TR10 jim přináší výhody, méně doplácí.
Jakože méně doplácí za akceptaci PID? Já myslel že za to dopravce dostává nějaký paušál.
Tak těžko říct, jak to nabízejí třeba v aplikaci. Ale můj vlak má třeba i rozklik mezi první a druhou třidou, tak se to vleze i mezi to.
běžný cestující o variantách jízdného a jejich porovnání ví kulové
Upřímně, já chci naprosto jednotný tarif napříč všemi veřejnými dopravními prostředky. A kraje si pak dejme tomu mohou zadotovat nějakou relaci, například podporující turistiku. Tyhle šílené kombinace jsou cesta do pekla a rozhodně to nezatraktivní cestování VD. Já vím, že máme SJT, což je dobrý krok, ale měl by se víc propagovat a protlačovat na úkor právě těch krajských, či soukromých tarifů. Nekomentuju cenotvorbu, to je zas věc jiná. Z pohledu cestujícího chci jednoduché rozhodování, žádné šílenosti. Chci zadat odkud, kam a pak případné možnosti. Nebo chci jízdenku na 1 hodinu, 2 hodiny apod. Nechci řešit s kým, jestli někde… Číst vice »
Chápu názor na jednotný systém – jeden tarif, ale jakékoli potlačování na úkor něčeho je kontraproduktivní.
Takže pro své cesty Trutnov – Most a zpět si budu muset kupovat více lístků a nebo hnít v Praze o hodinu dýl, no super – IN50
In můžeš zahodit. Už to není in. 😁
Státem objednávaných rychlíků (Krušnohor) se to nedotkne.
Než je jednoho dne v soutězi vyhraje někdo jiny…
nic vám nebrání si těch více lístků koupit – nebo můžete předvádět „mučedníka za princip“ při hodině čekání navíc – co z toho si vyberete je ovšem volba vaše, nikoli Ústeckého kraje.
No záleží jak se to provede a zda to bude platit v kraji ve všech vlacích, aby si člověk nemusel dávat pozor, zda z Děčína do Ústí jede rychlíkem nebo mezinárodním EC. Takový zmatky jsou třeba ve Středočeském kraji v PID, kdy z Prahy do Kolína tarif integrované dopravy neplatí ve všech vlacích.
neplatí proto, aby davy cestujících Praha-Kolín v těch vlacích neblokovaly místa cestujícím na delších trasách
Jihočeský kraj přechází od nového grafikonu taky na svůj tarif.
Už bylo načase…
Ale ten snad nebude výlučný, jako ty v článku zmíněné.
Od nového grafikonu to nebude, prý až někdy „začátkem“ příštího roku
Neee, já mám ještě pořád platnou in50, a tak pro mě byly jízdenky ČD potom levnější než krajský tarif. Ale to už nikdo neřekne, nevzpomene… Dost mi vadí, že tohle nikomu nechybí, já jsem určitě cenu in50 projezdil a tedy jsem za ta léta ušetřil, ale tahle možnost už prostě nikdy nebude – alespoň ne tak, aby to v kontextu republiky dávalo smysl.
Jsem na tom stejně. IN50 se mi vrátila za 4 měsíce.
Njn pro stávající cestující využívající IN50 vše zdraží pro příležitostné cestující, kteří doposud jezdili třeba jednou za měsíc zlevní. To je pořádná výhoda, ne? 😀 Pak je otázka, jak vyjdou síťové jízdenky, měsíční, roční atd.
Tak to je otázka na MD proč OneTicket nemá obdobu IN 50.
Na to taky čekám. Byl bych ochoten za ni dát třeba 4500 Kč.
Protože one ticket vznikl jako držhubné pro kritiky liberalizace
Nakonec to dokonverguje ke stavu jako v Německu nebo Rakousku: V rámci IDS platí jen jeho tarif, pro cesty mimo tarif dopravce. Což bude pro obyčejného cestujícího nejlepší řešení.
Pro obyčejného cestujícího by nejlepší řešení byla existence cenově smysluplné celosíťovky na vlaky i busy. Tak jako je to v Německu nebo Rakousku…
To ovšem musí někdo zadotovat.
A hlavně Vám DB prodají jízdenku na celou cestu, kde si nějaké tarifní džungle ani nemusíte všimnout (s výjimkou čistě komerčních vlaků je FlixTrain).
Ano. Ale prodají vám ji v tarifu DB, který je nevýhodný více než velmi. Tarif DB je de facto německou obdobou českého OneTicketu.
Příklad za všechny:
Kytlice – Praha: One ticket: 343,- ; ČD flexi: 343,- ; ČD vázaná: 309,- : DÚK + PID (rozděleno v Roudnici): 125,- + 70,- = 195,-
Tak na tyhle dlouhé vzdálenosti se to vyplatí vždy (nezapomenout ale na nemožnost použití EC/Krušnohoru, což v případě Kytlic moc nehrozí). Horší už jsou pak ty kratší, kdy třeba v rámci DUK si někdy sami cestující říkají o tarif ČD.
„(nezapomenout ale na nemožnost použití EC/Krušnohoru, což v případě Kytlic moc nehrozí).“
Proč ne v případě Kytlic? Praha – Děčín jedete v každém případě.
Krušnohor nejezdí přes Děčín a EC nenavazuje na osobáky od Kytlic, takže jste víceméně odkázán na R20.
Protože U8 navazuje na R20?
Pokud R20 není zpožděný. Opakovaná zkušenost. Z EC máte rezervu.
Proto jsem to také psal, ale stále platí, že většina přestupuje z R20. A blbý pak jsou víkendy, kdy R20 jezdí po 2 hodinách.
A pro majitele IN 50 je k dispozici cena i 98 Kč s možností jet z Děčína EC. 🙂
Ale běžný, nebo náhodný, cestující na delší a mezikrajské cesty, není sotouš, aby zkoumal, kde a jak rozdělit kupování jízdenek podle toho, co kde platí. …….. To samé plno lidí neví, že u nás jezdí hafo dopravců. Běžně zažívám každou směnu, že dopravce RJ, nebo LEO si nechávají zastavit v nácestných stanicích a „vylučují“ cestující bez jízdenky. Tedy bez jejich jízdenky, oni zaplatili a jízdenku mají, ale na jiného dopravce a platit znovu nechtějí. ČD to dlouho tolerovalo, ale už se stává, že postupují stejně …….
I tak s několikaletým odstupem – původně už to takto mělo být od 12/2019: https://zdopravy.cz/dalsi-kraj-otocil-a-bude-uznavat-i-nadale-jizdenky-ceskych-drah-i-rezijky-36126/
Tohle roztříštění železničních tarifů na kraje je neskutečná pitomost, kterou absolutně stát neměl připustit. Člověk když jede přes víc krajů, tak musí jak magor hledat krajské tarify, odkud kam platí a kolik to stojí a většinou bez krajské aplikace stejně nic nekoupí. Tohle je opravdu peklo a bude hůř…
jen a pouze problém toho dopravce, že cestujícím nechce jízdné poskládat a vnucuje jim své dražší.
Mimochodem, lidí kteří cestují v jednom IDS s kombinací různých druhů dopravy (pro které je tarif IDS přínosem) je násobně více, než lidí cestujících přes víc krajů výhradně vlaky téhož dopravce.
Jenže to, že dopravce vnucuje lidem své dražší jízdné, není problémem toho dopravce (pro něj je to naopak výhoda), ale těch cestujících.
Já myslel že kraje se snaží o to, aby VHD byla atraktivní, a ne o to aby dopravce nabídl cestujícímu méně výhodný tarif.
Nicméně to, že zaplatíte víc, je pořád problém vás (jakožto cestujícího) a ne dopravce.
Asi proto i protestují proti aplikaci FAIRTIQ, že by to vyhledávalo optimální jízdné samo (vím, umí to i IDOS…).
Můžete mě navést, kde si mohu koupit jízdenku IDS iredo online?
Tak zrovna u železnice je to v pohodě, protože existuje OneTicket.
Který je i vůči tarifu ČD kolikrát cenově úplně mimo… OneTicket by měl fungovat na principu, kdy spojí nějvýhodnější jízdné pro cestujícícho do jedné smlouvy, ne to, co je teď…
Vy jste nějak nepochopil ideu One Ticketu.
Zákazník nemusí řešit, jaký je kde tarif, ale zaplatí víc.
Anebo chce ušetřit, ale pak musí hledat výhodné nabídky.
One Ticket by měl především prosekat tarifní džungli, kterou stát a kraje svým rozhodováním o veřejné dopravě vytvořili. Pokud je jeho cena pro většinu cest nesmyslná, tak tu funkci neplní.
Ale však on tu džungli prosekal. Za cenu vyšší ceny.
Jinými slovy: „naházíme vám klacky pod nohy a za jejich odstranění si musíte připlatit“. Super motivace využívat veřejnou dopravu.
To by šlo úplně proti účelu privatizace železnice. Tím bylo právě vytvořit tenhle bordel.
Ne, účelem privatizace bylo zkvalitnit nabídku . Což se prokazatelně povedlo.
Průměrný důchodce nemá problém s letakovymi kampaněmi několika řetězců, kde je některé zboží s kartou, jiné jen v určité dny, …
Ten samý stát zřídil One-Ticket.
přesně,od té doby co si každý hraje na svém písečku,je ve všem takový binec,že už se v tom pořádně nikdo nevyzná.
Ještě vetší peklo jsou in- out- karty a hlavně dynamická cenotvorba. Krajský tarif je alespoň jasný kolik stojí cesta z místa A do místa B.
Když se vezmou v úvahu problémy a nejasnosti ohledně dob platností jízdenek, povolených a nepovolených tras, zapojených a nezapojených spojů, tak to tak jasné už není.
Je škoda, že kraje neuznávají ony slevy jako IN 50. Určitě by se to dalo nějak rozumně rozúčtovat.
Líbí se mi tyhle nenápadné příklady. 🙂
Jak chcete rozúčtovat, když si u ČD zakoupím slevu In50 a pak na ní budu jezdit třeba u Arrivy?
To se hned pozná, že pán je „znalec.“ U Arrivy mu IN 50 neplatí, víme?
To se pozná, že pán nepochopil, zkus se zamyslet, co tím chtěl říct..
To se pozná, že pán nepochopil pointu, s ČD IN50 nemá žádnou slevu u Arrivy, proto je ten jeho příměr poněkud hloupý, zkus se příště zamyslet…
Přečtěte si výchozí příspěvek:
„Je škoda, že kraje neuznávají ony slevy jako IN 50. Určitě by se to dalo nějak rozumně rozúčtovat.“
No a já rozvádím úvahu, jak by se měl rozúčtovat případ, kdybych si u ČD koupil In50 a (dle názoru původního pisatele) by jí měli uznávat všichni dopravci.
Nikde ani zmínka o tom, že je to (dnes) možné.
Vy opravdu nebudete nejčilejší koťátko z vrhu. Vbb reagoval na předchozí příspěvek, kde pisatel chtěl, aby se IN50 uznávala ve vlacích všech dopravců, a vy na poznámku Vbb, že to nejde, ostře nesouhlasíte, že to nejde 😀 .
No, třeba máte aspoň šikovné ruce.
Budete si muset zaplatit plné jízdné a to dostane kraj.
Slevovou kartiču od Alzy by měly kraje také uznávat?
Pokud kraj zajišťuje nějak služby prodeje elektrozboží prostřednictvím Alzy, tak ano.
A pokud Alza bude provozovat VHD v závazku kraje, tak taky? Protože u InXX to kraj neuznává.
Většina krajů přešla na vlastní tarif PRÁVĚ PROTO, že u ČD se nic ROZUMNĚ rozúčtovat nedá. Myslíte, že kraje mají nějakou extra radost z toho, že budou (bude jich přibývat) samy provozovat regionální vlakovou dopravu? Jenže dostat z ČD jakákoliv věrohodná čísla o skutečných nákladech na provoz je dvě desítky let nereálné.
Sice hezký porovnání Ústí – Děčín, že ČD dražší o 10 Kč, ale cestující je pro slevu nucen platit kartou. V mnoha případech je ČD levnější než DUK. Lidi co si k tomu alespoň na chvíli sednou a koupí si třeba in50, tak mají jízdné o poznání levnější. Lidi mají traťovky v 1.třídě in50, takže teď se jim to prodraží a možná odradí. DUK není PID, PID je stále směšně levný, tam se ČD s jízdenkami nechytají.
PID také podstatně zdraží.
Co se týká DUK, tak stejně za rok a půl bude in50 použitelná mezi DC a ÚL jen v EC a Labích, protože ostatní přebere Jančura.
V Praze např. z hlavního do Zahradního města ČD za 29, PID za 30. Do Vršovice je rozdíl větší.
jenže ten PID platí i v MHD cestou k vlaku a od vlaku – oni normální lidi jaksi nejezdí z jedné nádražní budovy do druhé
A co skupiny? Už mohou nastupovat?
Do lanovek skupina vždy i s koly a nejlépe minimálně 20 kusů do kabinky.
Z jednoho excesu bych nedělal pravidlo.
Buďte radši spokojená, haha
Tvorba tarifního bordelu pokračuje
Jakoby tarif Českých drah vynikal přehledností. Akorát, že vůbec 🤣
Ano, tarif ČD vynikal přehledností. Prostě si zadáš odkud kam chceš jet, zaplatíš a jedeš a nemusíš přemýšlet o tom, přes které kraje jedeš.
Jen do chvíle, dokud člověk jede jen vlakem s ČD.
se soukromníkem!
Jen musím přemýšlet, jestli úspora dvou stovek stojí za to jet o hodinu dřív.
Jestli říkáte přehlednost tomuto, tak děkuji: Když jedu z Prahy do Rumburka (ať zůstaneme u UL kraje) přes Děčín, tak za jízdenku u ČD v eshopu zaplatím 219 Kč a když z toho vlaku vystoupím již v Krásné Lípě, tak jedu do Krásné Lípy za 219 Kč. Ale když jsem poctivej blbec a koupím si u ČD v eshopu lístek Praha – Krásná Lípa, tak za něj zaplatím 345 Kč. Za dvě naprosto stejné jízdenky, vázané na konkrétní vlak z Prahy, bez požadavku na včasnou koupi (obě lze za tuto cenu koupit těsně před odjezdem), takový rozdíl.
Ano, to je zcela bezne i na jinych relacich.
Tarif ČD nevyniká přehledností už desítky let. Obyčejné jízdné, in25, in50, skupinové jízdenky, skupinové víkendové, vázané, … V tom si šlo koupit nevýhodnou jízdenku dávno před nástupem soukromníků Mimochodem už v komunistickém tarifu (km pásma) se vyplatilo dělit jízdenky, pokud by člověk kvůli pár km musel připlatit další 50 kilometrové (neřku-li 100 kilometrové) pásmo. Dnešní systém je dobrý v tom, že si můžu vybrat jízdenku výhodnou pro mě, byť je to pokaždé nějaká jiná. Tu úplně nejlacinější, když je to jednorázová cesta bez dalších návazností, jindy klidně celodenní, příšté třeba OneTiket Prostor pro zlepšení by se našel, ale ten by… Číst vice »
Nevím kdy se vyplatilo kilometrové jízdenky dělit 🤔 další vzdálenost byla vždy levnější než krátká, vždy se vyplatilo si koupit jízdenku z Turnova do Prahy než z Turnova do Boleslavi a z Boleslavi do Prahy
Možná nějaké slevové akce, to ale spíš obráceně – nesměl jste vystoupit dřív, než dojedete do objednané stanice.
Z mych zkusenosti se dost casto vyplati, ale ne pokazde. Take zalezi na vychozi a cilove stanici.
„Ano, tarif ČD vynikal přehledností.“ – Jasně, byl tak přehledný, že samy pokladní nevěděly, jakou jízdenku mohou kam nabídnout (kromě základního zlodějského tarifu).
Mít jeden tarif místo dvou je bordel? No.. o něčem to svědčí… 😉
Jenomže v každém kraji je to úúúplně jinak, jiná aplikace, jiné podmínky, jiné typy jízdenek atd. Prostě holt bordel.
Zatím co při cestě za tarif ČD to vždy stojí stejně? Ještě větší bordel. 😉😁 Zlaté krajské tarify. Aspoň to platí i při přestupu na bus či MHD.
A kolika lidí se tenhle use case reálně týká?
To má být otázka s očekáváním přesné odpovědi, nebo rétorická otázka s očekávanou odpovědí „málo“?
P. S. sám bych vícero tarifů ani tak nenazýval „bordelem“.
Na většinu krajů vám stále stačí Můj Vlak od ČD. A jestli je ta jízdenka přes ČD aplikaci v tarifu tom či onom je snad jedno?
Twix vedle popisoval Rigu:
„vlaky sice po městě jezdí ale tak nějak vedle MHD (bez integrace tarifní i organizační), na hlavním nádraží nejede nic skrz“
Nedovedu si představit návrat k tomuhle v PIDu nebo IDSJMK, kde denně přestupuje několik desítek tisíc lidí mezi vlakem a busem – že by nově kupovali 2 i 3 lístky.
A kapitola sama pro sebe je i lotyšská dálková doprava se svojí „četností“.
To je bohužel úděl celé privatizace železnic proti kterému bojoval pan Dušek bývalý železničářský odborový boss. Mě na celé privatizaci štve že stát přiděluje linky soukromým dopravcům například R8 z Bohumína do Brna ale na této lince už potom nejezdí konkurence. Já nemám nic proti tomu když na jedné lince jezdí konkurence například ostrava-praha kde si mohou konkurovat různí dopravci. Ale konkurence končí a nastupuje monopol pokud stát prodává státem dotované linky soukromým dopravcům a není možné použít konkurenční náhradu například linka R8 a nebo připravovaná varianta že Krušnohory bude obsluhovat RegioJet nebo Západní expres Arriva To znamená že když… Číst vice »
Kapacita železnice je omezená, v tom je trochu problém.
Nejen v tom, hlavní problém je v tom, že prakticky žádná trať (s výjimkou Pr-Ov) nemá takovou poptávku, aby se tam vedle dopravce jezdícího v závazku veřejné služby uživil ještě další „na své triko“.
Píšete naprosté nesmysly, počínaje tím, že stát nějaké linky dopravcům prodává. A Praha-Ostrava je výjimka právě proto, že tam se všichni dopravci uživí bez dotace, jinde ne.
Těch pár měsíců se to přežije.Jen ten pojízdný šrot je problém co občas nedojde nebo nevyjede by někdo měl těšit.
Tak bohužel co se týče tarifu ČD už ztratily poslední zbytky soudnosti a pokud si jízdenku nekoupíte daleko dopředu,
Dá se za normálnější peníze jet snad pouze v úterý… Jinak klidně o více než půlku dražší než krajské tarify… Omlouvám se za rozdělení příspěvku, zas mi to tam jaksi předskakovalo
Omyl včasné jízdenky už nemaji. Když chcete jet např Baltíkem z ÚO k moři tak dva dospělí a dítě 2500 ale nákupem na ten samý vlak od Poláků pojedete za 900kc.
Dokonce i Košičan při nákupu ZSSK dokáže být levnější.
Taky jsem koukal ze slovenské jizdenky jsou levnejsi nez nase
Pokud se to Polákům rentuje….
Řekl bych osobně, že uzrál čas kilometrický tarif ČD prostě zrušit. SJT tarif ČD prakticky supluje. Promoční nabídky adresných jízdních dokladů v mezikrajských relacích klidně ponechat, jiní dopravci je mají také, ale archaický tarif podle kilometráže v režiji ČD odstřelit.
SJT nabízí slevu In-50?
Nenabízí nejen IN 50, ale ani žádné (víkendové) jízdné pro rodiny, které by bylo cenově přijatelné (konkurenceschopné vůči autu), ani slevy pro skupiny… Je to škoda, že se tam takové nabídky hned na začátku nezapracovaly, protože dodatečné úpravy asi nepůjde udělat bez státních kompenzací dopravcům.
On SJT totiž nikdo, kromě cestujících, nechtěl ani nechce, proto tomu hází klacky pod nohy. Současný stav je takový, že vlk se nažral (SJT existuje) a koza zůstala celá (je skoro k ničemu) a rozhodně není zájem to nějak rozvíjet. Co kdyby to začali lidi častěji používat? Taková skupinová víkendová, která by platila ve všech vlacích a nejen ve vlacích českých drah (které mají čím dál menší pokrytí) by z cestování o víkendu udělala peklo – musely by se navyšovat kapacity a to fakt nikdo nechce řešit, když se smlouvy včetně přepravních kapacit dělají na 15 let dopředu 😉 Výsledek… Číst vice »
Zajímavé, že se přidal Leo Express.
No nevím. Podle mě má SJT jediný cíl, jízda na jednu jízdenku kamkoliv, administrativní pohodlí za vyšší cenu. Dopravci (a kraje) mají svoje možnosti jak nabídnou cestování za méně, ale cestující to zaplatí svým časem a nutností používat mozek (ale zase tak složitý to není).
To jste vystihl přesně… železniční bordel lidi z vlaků vyhání, smysl liberalizace po česku mi uniká. Jedinymi spokojenymi účastníky jsou majitelé privatnich dopravců kterym se bez práce a sankcí sypou statní peníze
V objednávané dopravě by se měly odstřelit tarify všech dopravců. SJT nebo IDS stačí.
Jakože rychlíkem přes 3 kraje se bude msuet na mnohem dražší SJT než je tarif dopravce? Právě jste zabil polovinu R v ČR.
Prumerny duchodce nema problem studovat letaky 8 retezcu a ke kazdemu mit vernostni karticku. Tak nevim, proc by prumerny cestujici nemohl znat par IDS a mit k nim prislusnou aplikaci 😉
Čímž dokazujete leda tak to, že si dokáže koupit lístek dopravce.
A proč prostě SJT neumí poznat a prodat jízdenky pro 3 IDS? Vždyť je to státní služba, nemá za úkol generovat nějaký zisk.
Možná tak pár korun navíc za to samotné vyhledávání, ale souhlasím.
protože například jízdenky IDS neplatí v řadě vlaků (i ČD)
Tarif SJT by se v tomto pripade musel zlevnit tak aby byl zajimavý
SJT je o dost drazší než ČD tarif.
SJT přiblizně kopíruje taríf ČD,jelikož SJT systém i taríf ČD je postaven na cenovém výměru ministerstva financí akorat SJT spravuje někdo jiný
pro někoho je SJT fajn,někdo využije taríf a nabídek ČD a někdo zas využije taríf kraje v rámci krajské relace
Jak kde….na relacích, kde není přímá konkurence autobusu nebo jiného dopravce, ČD i jiní dopravci rádi nastavují ceny na úroveň SJT.
Nepovidej, OneTicket je prakticky kopií základního jízdného ČD.
Ne, SJT stojí prakticky stejně jako Flexi ČD, u Vázaných záleží jestli jsou k dispozici a za kolik. Samozřejmě když si koupíte ČD jízdenku v předstihu, můžete oproti SJT dost ušetřit, ale to je právě podstata SJT abyste mohl jet kdykoliv čímkoliv. Nedávalo by smysl kdyby byl Flexi ČD dražší než SJT.
je stejný jako základní tarif ČD. Nesmíte si to plést s Flexi jízdenkami, což je forma slevy za nějaká omezení.
Nepletu, i ty normalní vycházejí lepe než SJT