Stadler má první zakázku na vodíkové vlaky pro úzkokolejky, dodá je na Sardinii a do Kalábrie

Vizualizace vodíkové jednotky pro Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST). Foto. Stadler RailVizualizace vodíkové jednotky pro Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST). Foto. Stadler Rail

Pro Stadler jde o první zakázku na vodíkové vlaky v Evropě.

Společnost Stadler Rail získala jako první na světě zakázku na dodávku nových jednotek s vodíkovým pohonem na úzkokolejných tratích. Dodá až deset jednotek pro italského dopravce Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST), provozujícího železniční dopravu na Sardinii a až patnáct Ferrovie della Calabria (FdC), která provozuje úzkorozchodné tratě v Kalábrii na jihu Itálie.

Novou zakázku oznámil Stadler Rail v tiskové zprávě. Po kontraktu na dodávku jednotek FLIRT H2 pro USA jde o další dvě smlouvy na vodíkové vlaky od Stadleru a první od evropského zákazníka.

Smlouvy s dopravci jsou rámcové, součástí dnešního podpisu je objednávka šesti kusů pro každého dopravce, celkem tedy dvanáct jednotek. Jezdit budou po tratích o rozchodu 950 mm, nákup bude financován z Národního plánu obnovy.

Jednotky bude Stadler vyvíjet a vyrábět ve svém závodě v sídle firmy ve švýcarském Bussnangu, který se dlouhodobě specializuje na menší zakázky,

Půjde o dvouvozové jednotky z hliníku, mezi oběma vozy bude powerpack s palivovými články a nádržemi na vodík. Jednotka bude měřit zhruba 50 metrů, nabídne 89 míst k sezení a dalších 66 k stání. Jednotky budou bezbariérové, umožní přepravu jízdních kol či kočárků nebo invalidních vozíků.

Vodíková jednotka pro Ferrovie della Calabria (FdC). Foto: Stadler RailVizualizace vodíkové jednotky pro Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST). Foto. Stadler RailVizualizace vodíkové jednotky pro Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST). Foto. Stadler RailVodíková jednotka pro Ferrovie della Calabria (FdC). Foto: Stadler RailVodíková jednotka pro Ferrovie della Calabria (FdC). Foto: Stadler Rail
Tagy Azienda Regionale Sarda Trasporti Ferrovie della Calabria Stadler Rail vodíková mobilita
29 komentářů