Kolem Vesuvu budou jezdit další nové vlaky od Stadleru

Nové jednotky pro provoz na úzkorozchodných tratích u Neapole. Foto: Stadler RailNové jednotky pro provoz na úzkorozchodných tratích u Neapole. Foto: Stadler Rail

Stadler může podle dvou smluv dodat do Kampánie až 100 nových úzkorozchodných jednotek.

Výrobce kolejové techniky Stadler Rail získal krátce po podpisu objednávky na nové tramvaje pro Miláno další velkou zakázku v Itálii. Pro dopravce Ente Autonomo Volturno (EAV), která zajišťuje veřejnou dopravu v regionu Kampánie, dodá až 60 nových jednotek pro provoz na úzkorozchodných tratích kolem Vesuvu.

Jde o již druhý kontrakt Stadleru a EAV. V roce 2021 obě strany uzavřely smlouvu na až 40 jednotek, nyní ještě o dvacet více. EAV současně objednala z nové rámcové smlouvy prvních šestnáct jednotek, součástí je i pětiletá údržba. Nákup je financován z italského národního plánu obnovy.

Nové jednotky mají být dodány do června 2026. Budou podobné těm ze smlouvy z roku 2021. Budou třívozové s hliníkovou skříní. Jednotka bude mít 90 míst k sezení a celkovou kapacitu 396 míst. Nové vlaky umožní bezbariérový nástup, jednotky budou vybaveny novým informačním a kamerovým systémem. Šest jednotek bude vybaveno monitorovacím a analytickým systémem, který má vylepšit plánování údržby vozidel. Jednotky se budou vyrábět v závodě ve Valencii.

Nové vlaky by měly výrazně zvýšit kvalitu na tratích sítě Circumvesuviana. Ta je využívána hojně jak místními, tak turisty, vede totiž podél Pompejí či do Sorrenta, jedněch z hlavních výletních cílů v Neapolském zálivu. Na téměř padesátiletých soupravách je jejich stáří už značně patrné, stejně jako na části samotné infrastruktury. Kromě těchto jednotek jezdí v Neapoli na stejných tratích ještě novější soupravy Metrostar. Rozchod sítě je 950 milimetrů.

Tagy Circumvesuviana EAV Itálie Kampánie Stadler Rail
5 komentářů