Správa železnic škrtá kvůli nejasnému financování opravu Posazávského pacifiku

Osobní vlak v úseku Zlenice - Hvězdonice. Foto: Martin3107 / Wikimedia CommonsOsobní vlak v úseku Zlenice - Hvězdonice. Foto: Martin3107 / Wikimedia Commons

Správa železnic čeká na státní rozpočet. Jde o další zrušenou zakázku kvůli nejasné výši peněz, které má letos získat.

305 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Odpadlík

Škoda, nejsem žádný šoto fanatik, ale ta trať má potenciál.
Pro vodáky a turisty -a věřím že kdyby se trochu pošlechtila tak by na ní i kdekdo jezdil do práce

Tomáš679.2

Jistě že má. Vždy měla. Kdo pochybuje o vytíženosti může chvilku hledat…a najde. Nemyslím si, že tady vozí vlaky vzduch. Kdyby ano, těžko by bylo nutné používání tak dlouhých souprav.
https://www.youtube.com/watch?v=O_jo6AZyCaQ
https://www.youtube.com/watch?v=OeBbEMpA8Vo
https://www.youtube.com/watch?v=Hg7QB9J13Xs

Tomáš679.2

Ještě k tě videím. Všechny záběry jsou z úseku Čerčany – Samechov. V prvním jsou mj. Chocerady, Vlkovec a Růženín (těsně před stanicí Samechov). Další dvě jsou z Vlkovce.

ABC

a v čem by to pošlechtění mělo spočívat? ve výrazném zrychlení? (+ samozřejmě i z ˇCerčan do Prahy)

Axek

Tož to pošlechtění je jasné – vzhledem k tomu, že ani 141 miliardiček nezajistilo, vyměnit dožilé pražce na hlavní železniční trati … https://zdopravy.cz/drazni-inspekce-za-vykolejenim-vectronu-v-koline-byl-spatny-stav-infrastruktury-102391/

Pošlechtění bude spočívat v tom, že SŽDC napíše na svůj web a napíše to dopravcům:

a) Používání kolejí a všeho okolo Posázavského Pacifiku JEN A POUZE na vlastní nebezpečí.

b) SŽDC nemůže utratit do této tratě ani kačku.

c) Neboť nestačilo ani 141 miliard, aby byly v pořádku aspoň ty nejvytíženější železniční tratě.
.
.
.
Jak prosté, že? Stačí použít to, co je člověk nosí na krku.-

Odpadlik

Tak dovedu si představit tratovou rychlost 60-80km/h bez vyznamnejsich propadu. Na víc nemá smysl pomyslet

Tomáš679.2

Ta trať využívána je. Není to trať, kde by vlaky jezdily prázdné. Pokud by tomu tak bylo nebylo by třeba aby jezdily soupravy o dvou až čtyřech vozech.

Jelen

Ale oni s ní lidi jezdí do práce i dnes, minimálně úsek Čerčany – Sázava je páteřní linkou VHD v regionu a i ve všední dny jezdí vlaky velmi solidně obsazené. Zbytek trati už je o něco málo slabší, ale taky funguje.

Jaroslav Vedrola

Ptám se slušně a snad rozumně: Pane Axele, vím , že je to pouze NICK anonymní . Kdo Vám v životě ublížil ? Která státní instituce se Vám mění na noční můru? Vaše příspěvky , nezlobte se, nejsou normální . Chtěl jsem s Vámi navázat diskusi, ale slovy klasika; je to marný , je to marný , je to marný .

Axel

„Vaše příspěvky , nezlobte se, nejsou normální “ Nejde o nenávist, nebo úmyslnou snahu vysmívat se leckdy poctivé práci okolo dráhy. Já reaguji na naprostý fanatismus, lživost, a umíněné dožadování se dalších a dalších dotací na které prostě není. Býval jsem víceméně spokojený cestující. A dlouhá léta jsem věřil tomu, že údajně celý problém dopravy po železnici je nespravedlnost, že musí platit náklady na údržbu kolejí, zatímco na silnici nemusí platit. A pak přišla ta naprostok neuvěřitelná, zákeřná, a neobhajitená snaha stávkovat. Chápal bych stávku zaměřenou proti zaměstnavateli a dokonce bych držel palce, neboť laicky jsem si myslel, že je… Číst vice »

Martin

Tak hurá po dlouhé době jsem přečetl váš příspěvek do konce protože za a nejsou tam ty debilni zdrobněliny a za b má to hlavu a patu

MilanSima

A Kefalín, povedzte mi. Čo si predstavujeťe pod takým slovom: solventný cestujúcí?

Luboš Beneš

Ten co platí a nechce slevu zadarmo…, ideálně první třídu….ale to by musel mít nějaký standart. Někde je 2 v nových vozech lepší než 1…

xyz

I když s vámi jinak skoro v ničem nesouhlasím, tak tady do nemalé míry souhlas.

Perličkou je, že železniční pracovníci prostřednictvím svých odborů tedy vyhrožovali Jihomoravskému kraji coby významnému objednateli služeb od ČD (mimochodem přesto, že JMK dal podmínky „soutěže“ takové, že nikdo jiný než ČD se v podstatě nemohl přihlásit), přitom ani nebyli následně schopni si se svým zaměstnavatelem dojednat, aby ten poplatek 1500 Kč/osoba/rok byl zaměstnavatelem zčásti či dokonce zcela proplácen (byť toto JMK výslovně umožnil).

Tzn. protest proti objednateli, ale žádné vyjednání s jejich vlastním zaměstnavatelem…

xyz

… a ještě dodám, že hodně zajímavý pro mě byl i leden roku 2009. Zatímco v soukromém sektoru přicházeli lidé houfně o práci vlivem naplno projevené ekonomické krize, tak pracovníci železnice (+ též velkých dopravních podniků) prostřednictvím svých odborů vyhrožovali vládě s tím, že vstoupí do „časově neomezené stávky“, pakliže ministr financí dá k projednání vládě návrh novely zákona o dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti. Tedy zajímavé zjištění, že železnice je natolik náchylný druh přepravy, že její spolehlivost je závislá na tom, co jaký ministr chce dát k projednání vládě (přičemž na vládě + pak případně ve… Číst vice »

Axel

Neupírám právo stávkovat za své zájmy v souladu se zákonem.

Ale stávkovat s cílem odehnat zákazníky svého zaměstnavatele?

A to v situaci, kdy obživa nádražáků umírá kvůli malému zájmu cestujících.

Nepochopitelný postoj nádražáků

Není divu, že také v Jihomoravském kraji zvažují,že dají šanci i menším dopravcům.

Tj. v JMK patrně nebude jedna velká smlouva. tak jako je jedna velká smlouva s ČD (a s JHMD) v sousedním Kraji Vysočina.

Honza

Vy se těm zaměstnancům divíte? Všechno se zdražuje a za ty prachy co tam dělají byste Vy možná jako sólista vyžil v mini bytečku nebo někde v domku někde v prdeli světa ale když bydlíte v městysu nebo městě, ceny na živobytí jsou vyšší, ostatně je to daň za dostupnost. Takže ti lidé co na té dráze jsou, jsou dost často srdcaři a rozhodně nemají za cíl odehnat zákazníky. Proč by to asi proboha dělali? To že je málo cestujících je proto, že SŽ nechala dost tratí dlouho v žalostném stavu, traťová rychlost je místy opravdu k smíchu v dnešní… Číst vice »

BDT

Možná by bylo dobré, otevřít speciální debatu, jen pro jednoho člena, který navštěvuje zdejší diskuse. Z 261 komentářů mu patří cca 50 příspěvků. Asi by si vystačil sám, vzhledem k tomu, že si je schopen protiřečit, v jednom vlákně a to hned několikrát.

Axel

No, tak vidíte. 261 komentářů a furt ani jeden, jediný realizovatelný plán jak sehnat kačky na Posázavský Pacifik.

Přece v takovém případě je zcela racionální, aby zdejší diskutující nádražáci pěli chválu a oslavovali toho člověka, který dnes, nejpozději zítra, vypne penězovod do Posázavského Pacifiku. Aby zbyly kačky na skuiečně důležité tratě.

Protože to musí být fakt pašáci, naprostí „duševní giganti, za 4 roky utratit 141 miliardiček, ale nezbyla ani ta jedna jediná miliardička na skutečně kriticky důležitou trať, která je už dožilá.
https://zdopravy.cz/nejsou-penize-sz-po-vice-nez-roce-zrusila-velkou-zakazku-na-podkrusnohorske-magistrale-u-chomutova-100549/

Axel

Hm…. tož dobré. Cca dvě stě padesát názorů. A furt ani jeden, jediný realizovatelný plán jak sehnat kačky na Posázavský Pacifik.

Tutéž samou otázku jsem položil, když zde bylo cca 200 názorů

Tomáš679.2

Já vám odpověděl. Tak další. Co takhle oželet různé studie (např. ohledně délky souprav)? Nebyly by to další ušetřené kačky?

Martin z topírny

Zde se opět ukazuje Logika věci. Přestože SŽ je relativně drahé za projetí vlakem po svých kolejích a od dopravců peníze stále dostávají. Tak je zřejmě požerou svým vlastním bytím, když jim na menší výluky – což by tohle měla být – nemají. Pro ty co rádi chytají za slovo – nepíši o novostavách velkorekonstrukcích a pod. ale výluk na udržení sjízdnosti.

Axel

chápu kam míříte. A souhlasím, že míříte správným směrem.

Nicméně co jste popsal je menší část problému.

Stačí si srovnat oněch cca 60 miliardiček na „Náklady na zajištění provozu- schopnosti“ (zbytek do cca 141 miliardiček tvrdí SŽDC že jsou investice)

vs.

a) vyinkasované poplatky od dopravců (zdroj: výročky SZDC)
b) plus částka vybranách daní z DPH a ze spotřebních daní za naftu a elektriku, kterou dopravci spotřebují.
c) A něco přinese do české státní kasy daň z firemního zisku (DPPO) a z DPH z činnosti nákladních železničních dopravců. A taky daň ze mzdy

Furt je to několik desítek miliard mínus.

MilanSima

Ony se ty „lokálky“ v kraji vůbec nejak rozpadají, viz. úsek Bošice-Bečváry, Kralovice ani nemluvím. Asi toho bude i víc…

Josef

Bošice – Bečváry a trať 212 je sakra rozdíl… Ano, mimo sezonu rekordy netrhá, ale v sezoně je vytíženost na výborné úrovni…

Axel

Byly by prosím konkrétní čísla? Díky

Tomáš679.2

Kdyby se někteří obtěžovali si informace které požadují dohledávat sami byla by to diskuse zcela na jiné úrovni. Je však asi příliš těžké otevřít youtube a pokusit se třeba počítat cestující v soupravách.

Milan

Škrtací politika nové vlády. Zanechat dluh na infrastruktuře pro vládu budoucí.

Axel

Jistě je to „škandál“, že nynější vláda se teleportovala časem do loňského léta a pokoutně schválila seškrtání rozpočtového výhledu SFDI na polovic.
(ironie)

Seškrtání Ministerstvo financí paní Schillerová zveřejnilo týden před volbami (30.9.2021)

A podobným signálem, že prachy došly, rezervy jsou projedené a státní kase už nikdo nepůjčí, byl totiž fakt, že Babišova/Faltýnkova/Okamurova vláda našla míň než 20% z požadovaných dotací pro dopravce…. Holt, kde nic není, ani předvolební dárečky Babišovců pro voliče se musí zrušit.

https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651/

Krunoslav

Ale hovno, tak to není. Prostě je třeba šetřit a prioritu budou mít jiné stavby, tato bezvýznamná trať počká. Je to normální koncepční uvažování, které ovšem v Česku příliš neznáme. Babišův socialismus skončil, zvykněte si, laskavě.

malý bobeš

V týdnu se tu probírala oprava Kozí dráhy… takhle nějak si mám představit „priority“?

Gwann

37 mio vs. 1500 mio…

Tomáš679.2

Peníze nejsou, ale to nejsou v mnoha odvětvích. Můj názor je ten, že lépe opravit raději dříve za méně, než později za více. Pokud by ceny stoupaly již nemusíme opravit vůbec. Pokud si někdo neumí spočítat 1+1 je to smutné. Nevím třeba kolik lidí využívá tuto trať k dojíždění do zaměstnání třeba do Sázavy do skláren. Předpokládám, že tací být mohou. Ta trať dle mého názoru svoji funkci má. Jistě, pokud oprava není nyní ještě nutná tak počká. Jen aby nečekala tak dlouho, že nebude co opravovat. Ono se vždycky najde něco „důležitějšího“ kam peníze sypat.

xyz

Reálný stav je přitom takový, že i ta tímto odložená koncentrovaná údržba měla být „splacením dřívějšího, letitého dluhu“ na tomto kusu infrastruktury.

Petr

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč se neuvažuje o modernizaci či aspoň optimalizaci spolu se zadrátováním tratě Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany/Dobříš? Tak aby na ní rychlost byla dejme tomu až 100 km/h? Vždyť to by rozšířilo pražskou aglomeraci a zlepšilo by to spojení navazujících regionů s Prahou. Přijde mi absurdní, že je na železnici vedoucí z Prahy do okolí padesátka.

Axel

Penize. A neexistence DLOUHODOBÝCH SKUTEČNÝCH priorit při utrácení kaček z rozpočtu.

V SŽDC hospodařili se 141 miliardami tak rozmařile, že v SŽDC nezbyla ani jedna, jediná miliarda na opravu dožilé tratě, kterou se vozí spousta nákladních vlaků s hnědým uhlím = naprosto prioritní železniční trať

https://zdopravy.cz/nejsou-penize-sz-po-vice-nez-roce-zrusila-velkou-zakazku-na-podkrusnohorske-magistrale-u-chomutova-100549/

MilanSima

Tak trať 210 se nedávno nějak modernizovala, včetně přepojení zabzař do Vraného.

Axel

Hm…. tož dobré. Cca dvě stě názorů. Ale ani jeden, jediný realizovatelný plán jak sehnat kačky na Posázavský Pacifik.

Samozřejmě, že nikomu neberu jeho/její víru, že na popáté se tentokrát Babiš trefil a do společné kapsy přiteče nějaká ta opakovaně slibovaná kačka z lithia. Nebo nějaké podobné chiméry, kterou nás zkoušeli oblbovat, kdyz rešili své kšeftíky, které NYNÍ ochudí společnou kapsu

Viz nynější projednávaný nákup části ČD Telematika do rukou SŽDC=čili další kačky ze společné kapsy… tož se společná kapsa velmi prohne, díky tomu jak vyšroubovali částku za akcie ČD Telematika … ti „kluci co spolu mluví“
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/faltynkuv-diar-jak-se-dostalo-zlate-vejce-ceskych-drah-k-miliardarum-150501

Axel

Všichni fanoušci, kteří si přejí zachovat/opravit/zainvestovat tuto konkrétní trat… prosím o Vaše KONKRÉTNÍ návrjy, kde navrhujete ušetřit, aby zbylo na Posázavský Pacifik? Konkrétně které akce škrtnout, aby zbylo dost kaček na tuto trať? Ptám se konkrétně. A připomínám, že minulá vláda uzavřela např. s pasažerskou ČD takové smlouvy, které brzy způsobí výrazně vyšší odliv kaček ze společné kapsy. Jen za poslední období byly dotace na dálkové vláčky ČD navýšeny o cca půl miliardy (týká se to zhruba 21 dálkových linek = ročně zhruba 32 milionů vlako-kilometrů)… Zdůrazňuji, že u zbytku dotovaných dálkovách linek nenastalo tak výrazné zvýšení dotací (mluvím o… Číst vice »

Tomáš679.2

„Všichni fanoušci, kteří si přejí zachovat/opravit/zainvestovat tuto konkrétní trat… prosím o Vaše KONKRÉTNÍ návrjy, kde navrhujete ušetřit, aby zbylo na Posázavský Pacifik?“

Nejde o to být fanouškem.
Konkrétní návrh? Co třeba D35? Nebo stavby trolejbusových tratí? Dle mého názoru by se mělo nejprve opravit stávající, aby byl zachován rozsah a až následně budovat další nové. Co přinese trolejbusový provoz v Praze obyvatelům Benešovska?

Axel

Tak jděte do konkrétní obce a vysvětlete jim, že lepší než trolejbusky je opravit Posázavská Pacifik. Dejte vědět jak jste dopadnul.

Zrušit D35 by nemělo takřka žádný kladný vliv, aby byly kačky na Posázavský Pacifik. Neboť na D35 nám do ČR posílají kačky resp. eura daňoví poplatníci z bohatší části EU = tito zahraniční daňoví poplatníci chápou, že D35 je užitečná.

Ale pokud jde o Posázavský Pacifik, tak nenajdete v zahraničí lidi, kteří by ze svých daních chtěli poslat jeden jediný haléř na tuto trať.

Co dalšího, duchaplnějšího, Vás napadlo?

Tomáš679.2

Co pořád máte s tím posázavským Pacifikem? Možná ta trať tak nazývána byla, ale dnes je to normální trať po které doposud jezdí z velké části 810ky . A protože ty končí bylo jen otázkou času čím a zda je máme možnost nahradit.

Však to má logiku. Už se osekal provoz z Uhlířských Janovic do Ledečka. Tak teď to vezmeme z druhé strany od Čerčan. Necháme to zchátrat ještě více. Nebude li trať nebude potřeba vlak.

Axel

Pane Tomáš… tolik slovíček a ani jedno k vyřešen dotazu – jak sehnat kačky na cca 50% železničních tratí, které už si nemůžem, my jako daňoví poplatníci, dovolit platit? Dalších cca 20% až 30% železničních tratí má perspektivu nejasnou.

Totiž… jemně si dovolím připomenou těch 141 miliardiček, které SŽDC utratilo za koleje a nádražíčka za roky 2017-2020.

Proti utraceným 141 miliardičkám je tržba pár miiardiček ročně pro SŽDC od pasažerských nádražáků (kteří jsou taktéž velmi závislí na nějakém penězovodu ze společné kapsy)….

Tomáš679.2

No vy jste jich zde již přinesl mnohokrát více a také to k ničemu nepřispělo. Asi se nemá cenu o tom dále bavit a je třeba si počkat, co přinese čas.

Axel

„a je třeba si počkat, co přinese čas.“

jj, dává perfektní smysl před problémem schovat hlavu jako pštros…v naději, že problém zmizí.

(ironie)

Tomáš679.2

Pokud na někom nezávisí možnost jeho řešení jiná možnost mu nezbývá.

Axel

Jenže vybrakovaná, zadlužená společná kapsa vs. utracenách 141 miliardiček SŽDC závisí na nás, daňových poplatnících. Já totiž 100% hlasuji, aby naprostou prioritou byly SKUTEČNÉ DŮLEŽITÉ železniční tratě. Nepotřebuji nablýskané nádraží. Nepotřebuji železniční tratě, si na sebe ani zdaleka neumí vydělat (neboť jsou málo využívané a ještě ke všemu: pasažerští dopravci platí velmi podprůměrné částky za použití kolejí) Potřebuji, aby kriticky důležité ttatě kde jezdí spousta nákladních vlaků s prašným zbožím (uhlí) byly v pořádku. https://zdopravy.cz/nejsou-penize-sz-po-vice-nez-roce-zrusila-velkou-zakazku-na-podkrusnohorske-magistrale-u-chomutova-100549/ Mě u kolejí plně postačí zámková dlažba pro příchod ke kolejích. Posvítit si na cestu ke kolejím umím sám. A klidně budu nosit lampičku na… Číst vice »

xyz

„Potřebuji, aby kriticky důležité ttatě kde jezdí spousta nákladních vlaků s prašným zbožím (uhlí) byly v pořádku.“
Zajímavé, že zrovna přeprava uhlí coby poměrně neekologického a takříkajíc zastaralého (mj. co do neefektivity ve věci „z kolika kg paliva se vyrobí stejné množství elektřiny ve srovnání např. s jadernou elektrárnou“) typu paliva je pro vás důležitá.

Tomáš679.2

A ono se to jako nějak dělí? Nebo jde vše do jednoho hrnce a z toho se následně bere?

Axel

Ano, rozpočet komunálu – obce či města – je ten se kterým jsou občané nejvíc ztotožnění Jo, ono totiž se osvědčilo, že nejvíc spokojení jsou občané, když rozhodují o kačkách ze svých daní na které vidí. Tj. občané chápou, že je dobré když obec platí že v noci svítí pouliční lampy, že je dobré když ráno děcka do školy odveze autobusek MHD. Ale občané obtížně chápou když o penězích ze společné kapsy se neprůhledně rozhoduje někde v Praze nebo někde na tenisu v Prostějově či v některém z paláců ve Francii které prý nepatří bývalému premiérovi. Tj. chtěl bych vidět… Číst vice »

Tomáš679.2

Daně se platí a tečka. Vy máte možnost volit komu svěříte svoji důvěru a tečka. Stejně i to závisí na volbě dalších lidí. O zbytku není třeba diskutovat. Ani vy, ani já neovlivníte to, kam kolik peněz půjde. a jediné co oba můžeme je souhlasit či nesouhlasit.

Axel

Souhlas. A jaká je souvislost?

Zatím jste Vy a ani nikdo jiný neuvedl konkrétní REALIZOVATELNÝ plán, jak sehnat kačky na Posázavský Pacifik.

MartinS.

A trolejbusovou trať v Praze financuje stát? Opravdu?
D35 financuje stát, jenže nejprve by se mělo rozhodnout, které silnice/dálnice/železnice jsou pro stát perspektivní, obslouží nejvíce zákazníků v osobní i nákladní dopravě a teprve potom by se měly dávat peníze do dalších méně perspektivních. To, že někde něco existuje, to, že někde vedou koleje, ještě neznamená, že je nutné tam provozovat dopravu v nezměněném rozsahu.

Axel

„to, že někde vedou koleje, ještě neznamená, že je nutné tam provozovat dopravu v nezměněném rozsahu.“ Něco si tu odložím: a) Hustota železniční sítě ve vztahu k rozloze státu ČR 12,13 km železničních tratí připadajících na 100 km2 rozlohy ČR Německo 11,01 Polsko 6,22 Rakousko 6,75 Slovensko 7,40 b) Jak intenzivně jsou vláčkové koleje používány pro dopravu pasažérů ČR denně v průměru 39 pasažerských vláčků použije jeden průměrný km železniční tratě (a to včetně málokapacitních vláčků jako dieslvagonek 810 nebo lokotka 714 plus jeden či dva vagonky) Německo 60 Polsko 24 Rakousko 58 Slovensko 28 c) Kolik peněz dokážou vláčkoví… Číst vice »

Tomáš679.2

Ach ta vaše posedlost pažažérskými nádražáky cestujícími v lokotkách a jejich vagoncích …

Axel

Tož v celkovém efektu – ono je to podobně hospodárné utrácení kaček, jako když si stodolarovkami připalovali cigárka
https://www.csfd.cz/film/413149-barry-seal-nebesky-gauner/prehled/

xyz

„Kolik peněz dokážou vláčkoví dopravci zaplatit majiteli kolejí (z vyinkasovaného jízdného od pasažérů)“
… resp. o to více z veřejných peněz, pakliže jde o vlaky „v závazku“.

Zejména na Slovensku (kde všechny vlaky objednává MD, včetně regionálních vlaků), kde stát tedy zaplatí do rukou ZSSK (víceméně nikoho jiného, že) o to víc peněz, které pak ZSSK v té vyšší míře zaplatí státní firmě ŽSR na poplatku za dopravní cestu.

xyz

To Slovensko je ale taky krásný příklad. Hustota železnic tedy o poznání nižší než u nás. A poplatky za DC vyšší než u nás.

Člověk by z toho čekal, že v o to lepším stavu bude taková průměrná slovenská trať. A třebas že i těch vlaků po takové trati bude jezdit více.

Ale ono je to docela jinak, že.

Tomáš679.2

U trolejbusů nevím. Axel se ptal a já odpověděl, nic víc. Všiml jste si něčeho? Takhle přesně zní některé názory tady a já mohu také říci co je mi do D35, když jí nepotřebuji.

Axel

Ne, ani jeden z Vašich návrhů nezajistí ani kačku na Posazavský Pacifik. Vždyť jo, klidně vysvělete místním, že nepotřebují trolejbus. Když je přesvědčíte, tak ty kačky použijí na něco jiného v jejich obci = na Posázavský Pacifik nedají ani haléř. A klidně protestujte proti D35. Pokud přesvědčít, kteří D35 platí, tj. pokud přesvědčíte daňové poplatníky v bohatští části EU (Německo, Holandsko, Švédsko,…), tak řeknou fajn, tak ty miliardy pošleme třebas do Polska, sice trasa dálnice přes Polsko bude trochu delší, ale když v Polsku chtějí propojit celoevropskou dálniční síť a pokud v ČR NECHTĚJÍ celoevropskou dálniční síť. Takže ani zrušení… Číst vice »

xyz

Jen tak pro zajímavost – jak vysvětlíte, že loni se „našly kačky“ na rekonstrukci úseku Samechov – Ledečko, jakož i na dokončení rekonstrukce Podhradského tunelu?

A která investice kvůli tomu podle vás musela být odřeknuta, aby „zbyly kačky“ na tuto dvojici rekonstrukcí?

Tomáš679.2

Vše, co se nyní buduje …obešli jsme se bez toho doposud a tedy se můžeme obejít i nadále. Na druhé straně nám bude chátrat stávající infrastruktura (ať již silnice či tratě) . Tedy na jedné straně budeme mít pěknou novou dálnici a na straně druhé necháme zchátrat to, bez čeho jsme se doposud neobešli.

Axel

Dotaz byl na konkrétní úsporu. Nikoliv obecné nekonkrétnosti.

Kam putují kačky z našich daní je vidět na monitor.statnipokladna.cz

Tomáš679.2

Víte, na rozdíl od některých zde mi je zcela jedno kam jdou.

Axel

Prima. Takže dilema je vyřešeno = ani obhájci vláčků nepřišli s návrhem kde vzít kačky na Posázavský Pacifik.

Tož vypnout dotace hned. Teď. Teda ještě líp = vypnout dotace na Posázavský Pacifik už včera, nebo předevčírem.

Tomáš679.2

A víte co? Co takhle nestavět cyklostezky? Ušetříme při rušení trati a ještě nebudeme muset vynakládat prostředky na stavbu stezky?

Axel

Souhlas.

Akorát nevím které cyklostezsky má škrtnout Ministerstvo dopravy, když na žádné cyklostezsky neposílá ani kačku?

Alibaba

d) zrušíme investice do dálnic

Axel

Pane/paní Alibaba, Konkrétně které konkrétní dálnice byste chtěl zrušit, aby zbylo dost kaček na Posázavský Pacifik? Jsou-li tím míněny dálnice které ostatní občané v Evropě považují za součást celoevropské dálniční sítě, a proto daňoví poplatníci z bohatší části EU platí stavbu těchto dálnic v ČR…. tož zrušení těchto dálnic nepřinese ani kačku na Posázavský Pacifik, neboť peníze za zrušené dálnice z ČR se přesunou na jiné dálnice, např. v Polsku = holt když v ČR odmítnout celoevropskou dálniční síť a v Polsku staví celoevropské dálnice tak rychle jak můžou… Není co řešit. Tím chci říct, že Posázavský Pacifik nechce platit… Číst vice »

Alibaba

Dálnice, jakákoliv nepostavená dálnice, jakákoliv investice do dálnic. Rozumíte slovu dálnice?

Nebo mám psát dálnička pro autíčka,
abych napodobil Axlíčka? 🙂

MilanSima

„Všichni fanoušci“…

Nechci Vám brát iluze, ale ten, kdo používá tuto trať, vůbec nemusí být fanoušek, ale člověk, cestující, který se chce dostat z bodu A do bodu B. Hned první větou jste tak svůj příspěvek degradoval na „patlaninu“, která nemá reálné opodstatnění, gratuluji. 🙂

Axel

Na rozdíl od Vás vycházím z tvrdých faktů…Já totiž se nebojím použít kalkulačku, neboť matematika se nedá odhlasovat/uřvat

Totiž… jemně si dovolím připomenou těch 141 miliardiček, které SŽDC utratilo za koleje a nádražíčka za roky 2017-2020.

Proti utraceným 141 miliardičkám je tržba pár miiardiček ročně pro SŽDC od pasažerských nádražáků (kteří jsou taktéž velmi závislí na nějakém penězovodu ze společné kapsy)….

MilanSima

A já se nebojim zase říct, že člověku, který tvrdí, že každý cestující na trati je fanoušek, ani to použítí kalkulačky nepomůže…

Axel

Pane MilanSIma. Proč jste nenapsal nic k tématu = kde vzít kačky na Posázavský Pacifik?

A kde vzít kačky na dalších cca 4 až 5 tisíc železničních tratí v ČR?

Dovolím si ocitovat, to co před pár týdny napsal diskutér „Petr Šimral“: zhruba ve smyslu, že nákladní železniční dopravci v ČR zhruba 90% železniční nákladní přepravy provádějí na cca 15% z celkového počtu železničních tratí v ČR

MilanSima

Ale to všichni víme, ze nejsou peníze 😀 v podstatě už od devadesátých let. Nemusíte to tu pořád opakovat. Ale vy nechápete, že cestující v žádném případě nemusi byt fanoušek železnice, čímž se stále oháníte.

Axel

141 miliardiček, které SŽDC utratilo v 2017-2020 nejsou peníze?

Mě to připadá jako náramný balík peněz vzhledem k tomu, že u 9,5 tisíc kilometrů železničních tratí v ČR:
a) je 10 až 15% které fakt jsou skutečně potřeba z hlediska našeho národa
b) cca 5 až 10% železnčni tratí v CR budou fknancvat kraje jako např. Bludov-Jesenk
cú cca 20 až 30% má perspektivu nejistou.
d) zbývajících 50% železničních už dávno mělo být odstřiženo od penězovodu ze společné kapsy. Buďto se nějaké firmě povede nějakou takovou neužitečnou trať rozjezdit za kačky z firemní kapsy, anebo se tato trať časem rozpadne.

MilanSima

A vidíte, jak Vám ty procenta vůbec nevycházejí :D. K letošnímu grafikonu tu máme kolem 200 tratí (cca), včera jsem Vám uvedl příměstské a dálkové tratě jen z Prahy, což by hodilo cca těch 10%. Podle Vašeho propočtu by např. příměstské linky na Plzeňsku, Ostravsku či Brněnsku mají nejistou perspektivu, popř. by se dávno měly zrušit. Děkuji, to mi stačí, další důkaz, jak jste mimo 😀

Axel

Slušný pokus jak okecat čísla. Nicméně důkaz jak to vypadá v praxi, když dojdou prachy na dopravní dotace je k dispozici = viz vláčky v regionu podobně lidnatém a trochu chudším než ČR = Srbsko+Kosovo+Severní Makedonie…. jj, tak to vypadá, když se zkombinuje nevalná úroveň služeb nádražáků se zchudlou společnou kasou. Pane MilanSima… nemá smysl se mě ptát, jak konkrétně so převádíte z celkové délky železničních tratí na Váš součet železničních tratí dle jakéhosi administrativního dělení SŽDC. Koneckonců: administrativní dělení dle jakýchsi čísel tratí nedodržuje ve svých výkauzech ani SŽDC. Tož klidně dál onanujte nad kolejemi do Mochova či nad… Číst vice »

MilanSima

Pletete si pojmy s dojmy . A ukázal jste se jako člověk, kterému když dojdou argumenty, tak píše nesmysly Já nikde posázavský pacifik ani Mochov neobhajuji, naopak se Vám tu věcně snažím vyvrátit vaše nesmyslná procenta tratí, které se podle Vás mají rušit, a když na to nedokážete reagovat, tak odbíháte od tématu a přisuzujete mi něco, co jsem neřekl. Žijte si dále ve své vlastní bublině, když Vám to vyhovuje 🙂

Axel

Ale kdeže:

nikdo nechce tratě rušit (tj. to tvrdíte Vy: „které se podle Vás mají rušit“)

Akorát ty tratě už není a) z čeho (státní kapsa prázdná a zadlužená)
b) a ani není ochota
dotovat.

Chápete ten rozdíl?

Že veškerá ta agresita šotoušů a nádražáků není na místě?

Jediné co dává smysl je radikálně zlepšit služby aby sehnali dost solventních zákazníků.

Jenže já takřka nevidím žádnou snahu začít SLOUŽIT ZÁKAZNÍKŮM

=

Náš zákazník, náš pán.

Fňukání, stávky, pomluvy, či přehnaná agresitivita nezajistí perspektivu většiny nádražáků

MilanSima

Ale já jsem dal přiklad. Vy tu napíšete nějaká procenta s tratemi, kde výslovně píšete, ze dohromady cca 70% trati v ČR má být odstřiženo od peněz nebo nemá perspektivu. A já se Vám to snažím věčně vyvrátit na konkrétních prikladech ze je to nesmysl. To byste musel zrušit i tratě, kde lidi jezdí dost, a to proste nevychází. Když byste napsal treba 10% celkově, tak budu souhlasit, ale takhle ne.

BDT

Krmíte trolla, debata, na jakékoliv téma s Axel nemá smysl, on si pojede tu svoji pořád dokola.

Axel

Pane BDT … všimněte si, že nikdo v této diskuzi nedal REALIZOVATELNÝ recept, kde vzít na zaplaceni nádražáků… kolejí, techniků na provozu, odborníků na rekonstrukce a modernizace.

Takže mě zajímá, kde vzít peníze na zaplacení všeho nádražáckého, což jsem popsal výše.

Kde ty peníze vzít, pane BDT?

Konkrétně, prosím.

Díky.

Chada

Naprostý souhlas. Každý kdo na něj reaguje jen přispívá k jeho zdejšímu zasí.ání diskuzí.

Axel

Myslím,že je dobré pokud si nádražáci vezmou příklad z této tratě. To, že do části trati bylo nainvestováno až přespříliš kaček nezajistí penězovod do této tratě.

Pokud nádražáci nezískají dost solventních pasažérů, tak Posázavský Pacifik brzy bude odstřižen od penězovodu.

A podobný princip zavládne také u dalších tratí.

Spousty dalších tratí.

tarten

Peníze nejsou už tisíce let.

Axel

141 miliard penězovodu pro SŽDC a odhadem dalších cca 100 miliard pro železniční dopravce za roky 2017-2020 … je náramný balík peněz.

A vidíme, že výsledkem dotací je, že pro kriticky důležitou železniční trať není k dispozici ona miliarda na okamžitou rekonstrukci dožilých částí.

A vidíme, že vláčky pasažerské ČD vozí na 83% sedačkách vzduch, nikoliv pasažéry, přestože díky dotacím je uměle udržováno jízdné na velmi nízké úrovni (když člověk se dopravuje svým autem, tak je to výrazně dražší než jízdné vlakem ČD)

Jak jinak toto tento stav nazývat než OBROVSKÉ PLÝTVÁNÍ pro NEEFEKTIVNÍ NÁDRAŽÁKY?

tarten

Konkrétní návrhy? Nevěděl jsem, že ředitelství SŽ je veřejný kolektivní orgán.

Axel

To ředitelství SŽ opravdu není.

Neboť to jsou volby. Nevím jestli si všiml, ale loni na podzim jedny byly.

Radikální zvýšení daní bez citelných úspor státní kasy, v předvolebních řečech jsem si nevšiml ani u jedné partaje. Leda s tou výjimkou těch, kdo potřebují rozhazovat co nejvíc, aby nebyl tak nápadný ten penězovod „klukům co spolu mluví“

… Třebas škrtnutí miliard na podporu firemního výzkumu výměnou za kačky pro jednu nejmenovanou drobnou maličkou firmičku v Lovosicích…. „To prostě chceš“. (ironie)

BDT

To opravdu nemá cenu, dejte minus a diskutuje, pokud možno s nikým jiným. „Nikdy se nehádejte s blbcem, protože se tím snížíte na jeho úroveň a tam Vás ubije svými zkušenostmi…“

Axel

„Nikdy se nehádejte s blbcem, protože se tím snížíte na jeho úroveň a tam Vás ubije svými zkušenostmi…“ Háček je v tom, že cca 30 až 40 tisíc nádražáků a cca 300 až 400 tisíc lidí, kteří fakt potřebují používat cestování vagonkem, potřebuje každoročně desítky miliard kaček od zbytku národa, Vašimi slovy od 10 MILIONŮ BLBCŮ, aby pokračoval penězovod nádražákům. Čili opravdu není potřeba diskuze. Stačí vypnout penězovod. Bude stávka? Jasně, bude? Ani kolo. Tož ke slovu přijde oněch víc než 6 milionků autíček, které si lidi (a firmy) postupně nakoupili a to víceméně bez dotací. Neboť většina nádražáků si… Číst vice »

LKB

Já myslím, že SŽ ukázala správný důvod, proč jim historicky moc nejde management železničních tratí směřovaný na 21. století. Rekonstrukce sto a více let staré trati prostě není investice. Takový větší projekt teď chtějí dělat proto, že některé úseky dostatečně neudržovali. Ach jo.

Lektor

To není, žádný větší projekt, ale jen ta vaše údržba. Jediný co udělají, je, že vymění již nevyhovující materiál.

LKB

Jenze udrzba je levnejsi, kdyz se dela postupne, nez kdyz se necha nahromadit. Kdyz ji delaji postupne, jde to z penez na udrzbu. Kdyz se to necha zhorsovat, jednak to demoralizuje cestujici, kdyz vidi tu nizkou kvalitu, a druhak to je pak drazsi a musi se na uvolnovat investicni penize, ktere jsou relativne drazsi.

Peťa Flaška

já bych to zrušil je to zbytečnej kus tratě nemá význam prostě nic! nechci aby se utrácely prachy jen proto aby si nějaký šotohovada mohli fotit vláčky v posázaví!

Gwann

aaaa, hulvát opět zde…

zdydy

ty jseš vypatlanej a dutý jako kokos

Tomáš679.2

A nechci lidi jako Péťa Flaška co pravděpodobně hledí jen sám na sebe a svůj zájem. Vy máte štěstí, že se umím ovládat, protože v případě vašeho příspěvku nemám k nelichotivým slovům daleko.

Axel

Vy máte štěstí, PROSÍM PĚKNĚ, zapoměl jste udělat ten druhý krok = uspořádat veřejnou sbírku aby zůstalo zachováno Vaše hobby. Určitě se nikdo nebude od Vás převzít výtěžek v potřebné výši stovek milionků z veřejné sbírky. Kolik kaček už jste vyžebrali od veřejnosti na Posázavská Pacifik? Díky P.S. Já Vám nepřispěji, neboť bych raději přispěl na železniční trať, která by pomohla lidem = tj. aby na křížení dvou železničních tratí (Přerov-Břeclav a Kyjov-Veselí nad Moravou) vznikla přestupní zastávka. Když člověk z Kyjova, Bzence jede do Okresního města Hodonín, tak kdyby bylo použitelné vláčkové spojení, mohl by přestoupit na této neexistující… Číst vice »

Tomáš679.2

Tady nejde o žádné moje hobby. Už si to konečně uvědomte. Běžte a řekněte lidem, že mohou přijít o trať . Jsem zvědavý s jakou se potážete.

A nepřispívejte. Nikdo se vás o to nežádá. Přispějte si u vás na to, co vám se zdá užitečné a co potřebujete. Nejlepší jsou tací, co z druhého konce republiky odsuzují k zániku něco, co se jich nedotkne a neovlivní jejich život.

Axel

Zájem veřejnosti je evidentní z faktu, že 83% sedaček ve vagoncích pasažerské ČD loni vozilo vzduch, a to přestože jízdné vybírané od pasažerů firmou ČD je uměle udržováno dotacemi na velmi nízké úrovni a to v průměru necelou kačku /km kterou pasažér platí firmě ČD. Dalším důkazem je prudký nárůst používání internetu = část poptávky po cestování tím zanikla. A víc než ZDVOJNÁSOBENÍ počtu autíček (nyní přes 6 milionů autíček na 10 milionov národ) ukazuje na přání veřejnosti. Koneckonců o něčem svědčí fakt, že např. v Deutsche Bahn je výrazně víc autobusků (zhruba 10 tisíc) oproti něco přes 6 tisíc… Číst vice »

Tomáš679.2

„poté co jsem vyvrátil Vaše tvrzení, “
Co si myslíte, že jste vyvrátil?

Já žádnou sbírku pořádat nehodlám. Pokud nějaká bude rád přispěji. Ten, kdo se zasazuje o rušení tratí se zasazuje dle mého osobního názoru o zvýšení počtu automobilů a dalších prostředků v silniční dopravě, ubírá lidem možnosti volby dopravního spojení v závislosti na jejich možnostech a požadavcích a rovněž zatěžuje občany zbytečnými výdaji a nutností řešit nové alternativy na které nebyli zvyklí. Toho já se účastnit nehodlám.

Axel

„Ten, kdo se zasazuje o rušení tratí „… mohl bych prosím nějaké takové lidi vidět?

IMHO nikdo nic rušit nechce.

Akorát veřejnost už nechce dotovat železniční síť v ČR, která je nejhustší v rámci celé EU a kteá je minimálně využívána, přestože průměrný pasažerský vláček za použití kolejí v ČR platil 9x krát MÉNĚ než kolik platí průměrný pasažerský vláček např. v Něemcku.

Zopakuji charakteristiku sítě železničních tratí v ČR: předdimenzovaná, prodávaná dopravcm za velmi nízkou částku a podprůměrně využívaná.

Tomáš679.2

Veřejnost už nechce dotovat…tak ať si pak veřejnost nenaříká.

Axel

Vždyť veřejnost takřka nenaříká. Viz občané Dobříše, kteří odmítli regionální vláčky vzhledem k množství kaček, které to stojí. Ono není náhodou, že ve Středočeském kraji tak pláčou nad množstvím kaček dotací dopravcům… Bo v přepočtu na ujetý kilometr vychází 5x NIŽŠÍ dotace pro průměrnuý autobusek než průměrný vláček ve Středních Čechách… viz konkrétní částky dotací pro dopravce https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Souhrnne-zpravy-o-zavazcich-verejne-sluzby-dotaz/Souhrna_zprava_o_zavazcich_verejne_sluzby_za_rok_2020_Stredocesky_kraj.xlsx.aspx Chápu, že CityElefant naplněný po okraj, který doveze pasažéry až do širšího centra, je něco jiného než autobusek. Ale to není případ většiny dotovaných vláčků ve Středních Čechách. A když víme, že RegioNovy jezdily do/ž Dobříše naplněné na 4%, tož není co… Číst vice »

Tomáš679.2

Jo, „zbytečnej kus tratě“. To je argument. Pokud je zbytečný tento, tak Sázava- Samechov bude pak ještě zbytečnější bez smysluplného zakončení a možnosti přestupu na hlavní trať. No a pak to bude Sázava – Ledečko……Co kdyby jste byl tak hodný a sdělil nám region ve kterém žijete a v kterém využíváte dopravu? Že bychom mohli až nastane ten správný čas také začít takto křičet a volat po zrušení. Co je nám do nějakých flašek a jejich potřeb? Co vy na to?

Jelen

Jaká „šotohovada“? Tady snad neplatí nějaká pravidla slušného chování a nepoužívání vulgarit?

ABC

no, když tu tolerují jistého Facepalma…

Krunoslav

Facepalm je policejní provokatér.

Jan

Bohužel máme co jsme chtěli. A to je začátek až nám borec Stanjura někdy představí podle něj proinvestiční rozpočet nebude ani na toaleťák na nádražních toaletách….

Tomáš679.2

„Bohužel máme co jsme chtěli.“

To jste napsal moc hezky.

digi

To se nám to žere, dokud nám ostatní na žrádlo půjčujou….

Karel

Vždy je to o rozhodnutí o rozsahu zajišťovaných služeb ze strany státu na jedné straně a o výši příjmů – daní na straně druhé. Pokud má být rozsah poskytovaných služeb vysoký, znamená to vysoké náklady a tedy nutnost pokrýt tyto výdaje příjmy – z naprosté většiny daňovými. Pokud jsou výdaje vyšší než daňové příjmy, zbývají 3 možnosti. 1) Nějakou dobu to platit z půjček a navyšovat dluh – to se děje nyní. 2) Zvýšit daně (a ne je snižovat). 3) Snížit rozsah služeb a nákladů na ně. A může to začít přestat investovat do silnic a železnic a nechat to… Číst vice »

digi

Teď jste objevil keynese, 19. století, naštěstí ovšem nemáme ekonomiku 19. století, takže bych ho nechal spát už…

Ono postačí zrušit pár daňových vyjímek (např nezdanění investičních fondů ) zavést větší kontrolu bank (viz panama papers, kyperské fondy, africké fondy atd) odpovědnost úředníků za škodu, a hned je na 50 pacifiků…

Karel

Omyl, to není vůbec o Keynesovi. Hlavní myšlenky Keynese leží úplně jinde. Je vidět, že jste ho moc nečetl, nebo si to ze školy již nepamatujete 🙂

Toto jsou standardní zákonitosti, které platí jako pro stát, tak pro jednotlivce. Nebo snad ne? 🙂

digi

Stát není firma, ani rodina… Stát taky místo škrtů, může snadno navýšit příjmy, příklady jsem vám dodal výše…

Keynese jsem pochopil, ale prostě, v 21 století už nefunguje… škrtnout služby není řešení pro úspory, ale pro revoluci…

Jiří Kocurek

On se toaleťák kupoval z peněz určených na investice a nikoliv z peněz určených na provoz? Tak to by měl někdo jít k soudu.

ABC

investiční hajzlpapír vždyť to zní dobře

Tomáš679.2

Když jsme v těchto končinách a často řešíme elektromobilitu, tak jedna perlička pro zdejší čtenáře: Už před přibližně 20-30ti lety bylo možné na silnici mezi Komorním Hrádkem a Chocerady a nebo v okolí spatřit elektromobil. Skutečný elektromobil! Byl jím Škoda Favorit pickup. Provozovatelem bylo ŠVS MO Komorní Hrádek a byl využíván pro zásobování a rovněž při vojenských cvičeních v okolí Chocerad. Z Komorního Hrádku do Chocerad to měl z kopce a tedy jízdní doby byla ok. Cesta nahoru však trvala o něco déle. Ale abych zůstal u tématu. Cesta po silnici z Hvězdonic do Chocerad a opačně se vyznačuje velkým… Číst vice »

MartinS.

Ekonomičtější? Ale jak pro koho? Pro cestujícího asi ano. Ale jezdí z Hvězdonic do Chocerad nebo skrz Hvězdonice a Chocerady dostatečný počet cestujících, aby to bylo ekonomičtější i pro společnost?

Tomáš679.2

Tak jistě, že v první řadě to musí být ekonomičtější pro cestující. Kdyby nebylo, tak by jezdilo lidí málo. Současný stav neznám, ale i kdyby ráno do Čerčan jelo jen 10 lidí je to dost. Doprava je služba. Musíme si říci, co chceme. Chceme lidem sloužit a nebo se na ně vykašleme, protože se nám to nevyplácí ? Tohle kdyby si dnes řekl zdravotnický personál tak jsme víte kde.

Chronosphere

Takže kdyby tam jezdila 5x levnější maršrutka,tak by to nebyla služba lidem?

Axel

Dle pana Tomáše by to tak nebylo, ledaže by v maršrutce platil… cituji jej: „železniční tarif“… SIce nevíme přesně co to je, a neví to ani on sám, ale když to dělá šiši-hů, tož panu Tomášovi to k onanování asi stačí.

Os5600

Pokud bychom chtěli ušetřit převedením železniční dopravy na silniční. Znamená to pro nás vystavět jen mezi Čerčany a Zručí nad Sázavou 25 silničních mostů v parametrech pro silnice druhé třídy, dále přibližně 45 km nových silnic v parametrech druhé třídy tak aby se autobusy mohly na silnici vyhýbat. Další nejméně 4 mosty spolkne propojení obcí mezi Zručí nad Sázavou a Ledčí nad Sázavou. Též bude nutné přebudovat a vybudovat přibližně 25 km silnic. Pokud jeden kilometr silnice stojí kolem 95 milionů korun a most je na kilometr čtyřikrát dražší. Vyjde nám že jenom na silnice dáme přes 6,6 miliardy korun… Číst vice »

Axel

Slušný pokus.

Jenže my známe reálný příklad, že to jde i bez Vašich NEZBYTNÝCH podmínek.

Stačí se podívat na region zhruba stejně lidnatý a o trochu chudší než je ČR = tj. železniční doprava v Kosovu, Severnií Makedonii Srbsku.

Neboť Vy jste se vyhnul tomu hlavnímu = že většina nádražáků dělá činnost, která se neuživí neboť nesehnali dostatek solventních pasažérů.

Když nádražáci změní svůj přístup, a začnou POCTIVĚ SLOUŽIT SVÝM ZÁKAZNÍKŮM, tož třebas si udrží obživu i po vypnutí větší či menší části dopravních dotací… K vypnutí dojde tak jako tak. Otázkou je jak brzo a kolik dopravních dotací zůstane….

ABC

hmm a nebo se podíváme na mapu a zjistíme že v podstatě paralelně vede dálnice….

Os5600

Která je mi ovšem pro obsluhu daných vesnic naprosto k ničemu. Nebo hodláte vybudovat na D1 terminály a vozit z každé obce do terminálu cestující, kteří sednou do autobusu, který pojede po dálnici?

Tomáš679.2

Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem dříve slíbil. Již na vaše příspěvky nebudu reagovat a to ani v případě, že by se jednalo o reakci na můj příspěvek.

Tomáš679.2

Nevím co je maršrutka a tedy nemohu odpovědět.

Tomáš679.2

Tady „důkaz místo slibů“ 🙂 . Ten „armádní“ byl bílý a neměl prosklenou nástavbu.
https://www.skoda-club.net/pod-model/skoda-favorit-electra-151-pick-up-214

Miroslav Zikmund

Vyžilé dřevěné pražce lze nahradit nevyžilým výziskem odjinud. Při cestách vlakem po české železnici vidím „tisíce“ betonových pražců hezky poskládaných vedle kolejiště ….
Takže v čem je problém …

Pavel Q

Ty pražce se tam nepřesunou a nepřimontují samy.

Jiří Kocurek

Nejsou Lidové Milice aby tam hlídaly politické vězně. Nejsou vojáci základní služby, ani PTP. Nejsou akce Z. Není možná ani robota.
Za tu práci se bude muset zaplatit.

Axel

Akci Z bych radši neee.

Něco podobné bylo a výsledkem je, že zhruba sedmá až desátá nejdůležitější přeshraniční trať to má: 8 týdnů natvrdo
https://zdopravy.cz/valasska-trat-na-slovensko-bude-osm-tydnu-bez-vlaku-sprava-zeleznic-musi-opravit-svah-101257/

VTT

Připadá mi trochu smutné, že se pozlatil úsek uprostřed horního Pacifiku okolo Zruče, kde šukafony vozí vzduch, protože trať vede naprosto zoufale, ale tady, kde má trať šanci na to stát se atraktivním spojením ne až tak malé Sázavy, Chocerad atd. s Prahou, a to i pro denní dojížďku, tak se to nechá dál chátrat.
Proč mám pocit, že se s opravami mělo začít odsud (i za cenu, že by u Zruče hrozil čerený terč).

Tomáš679.2

Jen doplním. Ten kdo jede z Chocerad a nebo třeba Stříbrné skalice přímo do Prahy má rovněž možnost jet autobusem. Tímto směrem je to autobusem je to pohodlnější, než přestup v Čerčanech. A pokud člověk využije automobil a nájezd 29km „Naháč“ je to po dálnici do prahy cca 20minut.

Miroslav Zikmund

A kam do Prahy ? Ta začíná v Kolovratech – ty jsou taky obsluhovány autobusem nebo po dálnici ?

Tomáš679.2

Tak pokud bus jede přes Říčany, tak asi ano. A z dálnice to je do Kolovrat jen kousek

tarten

To je pochopitelně nesmyslné srovnání. Když se má nahradit vlak co jede na Kačerov, Vršovice a Hlavák, srovnání to chce s busem co vymete Posázaví a pak jede na Florenc se zastávkou kdekoli u metra – např. na Pankráci.

VTT

Samozřejmě, autem je to dobré, pokud není ucpaná dálnice a nebo problémy v Praze.
Ale myslím, že moderní motorák po opravené trati do Čerčan k kombinaci s nějakým Sp, co by ale nehnil v Říčanech, by byly lepší, než ten autobus.

Tomáš679.2

Záleží na tom, kdo kam jede. Z Chocerad jede tuším přímý bus na Skalku a nebo Želivského. Cesta po dálnici- Ano, pokud je nehoda a nebo hustý provoz je cesta očistec.

Jelen

Autobusem pohodlnější? Jel jste někdy ve špičce autobusem přes Říčany a Uhříněves? Vlak je asi tak milionkrát spolehlivější a jeden přestup je tam vždy, buď v Čerčamech mezi vlaky, nebo na Hájích na metro.

tarten

Výhledově v úvahách zřejmě bude potřeba počítat s dvoukolejkou 25 kV~ minimálně do Braníka, spíš ale do Vraného.

Tomáš679.2

Tak ty přestupy jsou rozdíl. V Čerčanech je nutný již během cesty do Prahy a na Hájích (nebo na Skalce, podle toho kam to jede) je to již po ukončení této cesty. I v případě vlaku by jste pravděpodobně musel přestupovat na nějakou formu MHD. Ale aby jsme si rozuměli. To byla jen existující varianta. Nebylo to o tom, že bych říkal, že autobus tam jede tak není potřeba trať. A jak píšete o špičce- to je právě to. Je třeba, aby byla možnost rozptýlení lidí do více dopravních možností. Někomu více vyhovuje vlak a jinému autobus.

Georg

stejně tak se pěkně opravila kozi draha, kde vetsinu casu nebude ani nic jezdit. holt politicke priority..

xyz

Ten červený terč byl mezi Zručí a Kácovem celkem 1 rok a 9 měsíců. Už i to bylo, myslím si, vcelku dost.

xyz

** … a už předchozího 2,5 měsíce před osazením toho červeného terče, byly v předmětném úseku zavedeny takové pomalé jízdy, že úsek byl víceméně nepoužitelný (a i proto byla za většinu vlaků zavedena NAD).

VTT

Na jednu stranu, souhlas, ale zase se tady opravila trať, která vede územím nikoho, jediná trochu větší sídla spádují buď ke Kutné Hoře nebo (míň) k Vlašimi. Je to krásná trať, ale asi by nikomu moc nechyběla. Nebo mnohem míň lidem, než ten úsek u Chocerad.

xyz

To je možné. Každopádně v předchozím komentáři jste se dopustil nepravdivého tvrzení (pro červený terč použit podmiňovací způsob namísto pravdivého oznamovacího), na kterého jsem považoval za potřebné reagovat. Mezi Čerčany a Samechovem zatím žádný červený terč není (na rozdíl od úseku Kácov – Zruč, který by bez opravy byl v tuto chvíli vyloučen 4 roky a 4 měsíce; též je spekulativní, jestli by mezitím nebyl již zcela uzavřen i úsek Rataje odb. – Kácov. O. K., pokud by doopravdy tímto hrozil v úseku Čerčany – Samechov červený terč, pak nemám problém také uznat, že oprava tohoto úseku je reálně potřeba… Číst vice »

Tomáš679.2

Co vím, provoz na trati Rataje směr Zruč je rovněž nějaký prapodivný. Nedávno tam byla v okolí v provozu NAD. Tahle trať svůj význam má. Pokud chcete třeba z Českého Šternberka do Chocerad jsou dvě možnosti. D1 a nebo vlak. Pokud by úsek Čerčany -Samechov nebyl v provozu je to velká komplikace. Aneb příběh o tom, jak v současné době již přeplněnou D1 zaplnit ještě více.

Tomáš679.2

Zde se dočteme toto a jinde se dočteme, že jisté „hotely a restaurace“ získaly na dotacích za covid téměř 44 milionů

55p

Musíte rozlišit dotace a kompenzace. Když stát někomu zakázal podnikat, je správné, že mu ztráty kompenzoval.

Tomáš679.2

Souhlasím. Ale kompenzovat hlavně tam, kde je to třeba.

Miroslav Zikmund

Zákon je obecný, platí pro všechny stejně. Nemůžete někoho diskriminovat, protože nezapadá do šuplíčku vašich politických sympatií …

Tomáš679.2

To není diskriminace. To je o tom, že je potřeba pomoci potřebnému a ten kdo má prostředky na to, aby „přežil“ holt může použít vlastní. Asi by mělo platit, že nejprve z vlastní kapsy a pokud to již není možné je na řadě pomoc.

MHD

Takže by se kompenzace dávali těm neschopným, co neměli finanční rezervu, nebo jim podnikání nešlo? A ti dobří by měli smůlu? Poněkud socialistické….

Tomáš679.2

Do této problematiky nevidím, ale jak to bylo při tornádu na Moravě? Jak to nakonec dopadlo? Ten kdo měl pojištění dostal rovněž od státu?

Bert

Takže byste trestal ty podniky, které v předchozích letech hospodařily lépe a dělaly si rezervy?

Tomáš679.2

Netrestal. Pokud si firma vytváří rezervy je to zodpovědná firma. Pokud někdo řekne, že je něco socialistické…..stačí se podívat do dob starších. Ten kdo „měl “ byl často donátor (nebo lidově řečeno Dobrodinec“) a z jeho vlastních prostředků se financovaly např. veřejné stavby. Jenže tehdy si byli často tito lidé vědomi odpovědnosti vůči společnosti. Prostě je to jen můj názor, ale je-li krize je třeba si utrhnout od úst a to i za cenu toho, že to je ve prospěch jiného.

Jiří Kocurek

„je třeba si utrhnout“

Stát jim zakázal podnikat. Stát jim urval od huby. Chápete?!

Vasek

To bolševik nepochopi

Tomáš679.2

Chápu. Ale je třeba si říci proč to udělal. Bylo to v obecném zájmu.

Jiří Kocurek

Samozřejmě, byly přece v zisku a to je zhola nepříspustné! Soudruzi!! Soudruzi, doktrína stanoví, že jakýkoliv soukromý podnik je ve ztrátě. A oni porušují doktrínu!

Tomáš679.2

Nepochopil jste mě! Tedy ani já vás nepochopím. Píši vám mínus.

Tomáš679.2

Ono to není jen o schopnosti či neschopnosti. Pokud máte někoho, kdo podniká a je rád, že mu tržby pokryjí náklady je to něco jiného než někdo, kdo z tržby pokryje náklady hravě a ještě má nemalý zisk.

tarten

To za určitých podmínek právě je o schopnosti a neschopnosti.

Lektor

Kompenzovat musíte všem komu jste zakázal pracovat, než ohledu na to jestli se vám jeho práce líbí nebo ne. A pokud se vám to nelíbí tak mu nemáte co zakazovat.

Tomáš679.2

To jistě. Ale stále je tady ještě jedna věc a to ta, že o tuto podporu musí dotyčný požádat a asi splnit určité podmínky. Pak je na každém zda o tuto podporu požádá a nebo ne a přenechá ji tak potřebnějším.

Gwann

ta díra není jen z kompenzaci, které mnohdy měly racionálni jádro, ale hlavně a především z nesmyslného snížení daní a navýšení důchodu nad rámec zákona, obdobně z navýšení platů ale i přehnaného navýšení cen za zdravotní peci (skrz příspěvek na státní pojištěnce)

Surio Mario

Přehnané navýšení plateb za státní pojištěnce? Tak si srovnejte, kolik je minimální záloha na zdravotní pojištění pro OSVČ a kolik za své pojištěnce platí stát. Přičemž ten živnostník je obvykle zdravý člověk, který dokáže sám sebe uživit a jeho nároky na lékařskou péči jsou minimální. Zatímco státní pojištěnci jsou děti a důchodci, u kterých jsou náklady na lékařskou péči ze všech věkových skupin nejvyšší.

Gwann

problém je dopad na státní rozpočet.

ten nárůst je děsivý – a zaplatíte to zase vy a já…jenže tentokrát z DPH a daně z příjmu.

akorát se neudržitelně navýšily náklady na zdravotnictví, v duchu myšlenky…zdroje jsou, tak je třeba je utratit.

PS: je mi 40, platím opravdu dost a čerpám dost málo (pokud se jednou za 10 let nevysekám na lyžích…)

Jiří Kocurek

podíváme: https://www.vzp.cz/o-nas/tiskove-centrum/otazky-tydne/zmena-vyse-zaloh-na-zdravotni-pojisteni-v-roce-2022

minimální záloha OSVČ zvýší na 2 627 Kč
za státní pojištěnce … pojistné bude 1 967 Kč

Miroslav Zikmund

Pak můžeme jít dál, proč ZP platé covidovou léčbu neočkovaných ? Očkování je prevence zdarma …
Má-li vlastník vozidla v „rozhodné době“ letní, místo zimních pneumatik, dojde k nehodě, tak mu pojišťovna může krátit vvyplacenou částku nebo žádat o refundaci ….
Tak proč to neudělat i na úrovni ZP – bez závažného medicínského důvod jsi odmítl očkování, tak si léčbu zaplatíš ….

ABC

odmítl jsi dobrovolné očkování, tak si léčbu zaplatíš?

Jiří Kocurek

Odmístl jsi dobrovolnou účast v Prvomájovém průvodu? Dvojka z chování!

Gwann

do diskuze s očkováním nechci vstupovat, sám očkovaný jsem a úplně nechápu ty, co nejsou….

myšlenka s úhradou je problém hlavně v tom, že pak už je jen kousek od toho…kouříš…platíš si sám. žereš bůček? dtto. a tak by se dalo pokračovat. až to pojištění bude pro kočku….nebo se použije jako nástroj až totalitního řízení života obyvatelstva.

Tomáš679.2

Klidně do ní vstoupím. Nejsem a vzhledem k důslednému dodržování všech opatření trvalo dva roky, než jsem to koupil. Nebylo otázkou zda, ale jen kdy. Průběh nic moc, ale žiju. Rovněž se nakazil i očkovaný s lehkým průběhem. Rozdíl vzhledem k dalšímu šíření nebyl žádný. Takže očko má přínos jen pro očkovaného a nikoliv pro okolí. Ten, kdo propadne falešnému pocitu bezpečí a řekne si „jsem očkovaný, tak proč respirátor“ může být možnááá v klidu, že nebude mít komplikace, ale stále je hrozbou pro ostatní.A jedno zda očkované či neočkované.

Tomáš679.2

A ještě doplnění. Moje léčba nestála stát ani korunu. Tedy s výjimkou dvou PCR. Vše ostatní šlo z mé kapsy a stále jde. A že respirátory a antigenní testy fakt zadarmo nejsou.

Tomáš679.2

A to zase pr. O tom, zda se někdo nechá naočkovat či nikolv má právo rozhodovat jen on sám. Očkování, které nezabrání očkovanému v nákaze a rovněž nezabrání možnému přenosu na dalšího nemá valného smyslu. Spíše se zamysleme nad tím, kolik lidí činí ochranná opatření typu respirátor či rouška a to zejména v uzavřených prostorech. Víte jak to je? Většina lidí na to z vysoka s..e. Je jim úplně u pr…e, že někoho mohou nakazit a nejsou schopní si na tu h..u něco vzít. Takoví lidé jsou burani a byl bych pro, aby v případě toho, že se prokáže to,… Číst vice »

svojsin

Bureš si nemohl nechat ujít takovou příležitost.
Tyto věci jsou právě to, proč šel do politiky.

Tomáš679.2

Pokud někomu zakáži nosit v dešti deštník, tak bych já měl být tím prvním, kdo tento deštník nebude používat. Už jen proto, abych šel příkladem.

Miroslav Zikmund

Kompenzace ze „zákona“ – každý podnikatelský subjekt dostal kompenzace, bez ohledu na vlastníka … v rámci „války“ s covidem by tyto částky měly být vykázány jako výdaje na obranu a zaúčtovány na vrub ministerstva obrany …

Tomáš679.2

Tohle není obrana. Není to válečný stav. Ani ty ochranné prostředky není možno v tomto případě přidělit jako v případě války. To jsou opatření z pozice zdravotnictví.

Kamui

Ono to přijít muselo, v situaci kdy si stát napůjčoval a rozházel půl bilionu.

Gwann

opravím…účet za posledni dva roky je bilión. probendeny v dárcích voličům ( z větší části…a stejne to Buresovi nakonec nepomohlo…)

Miroslav Zikmund

Já jsem žádný dárek jako volič nedostal ….

Gwann

ale dostal. nadzákonné navýšení důchodu (se domnívám, že už v důchodu jste)

Martin

Nevím, jestli tento způsob financování přispěje ke konkurence schopnosti železnice, když vidím nespočet investičních akcí na silnici, tak je železnice absolutně odepsala.

Roman Čadek

Čím by mohl Posazávský pacifik konkurovat? Jde o víkendovou atrakci, bez dopravního významu.

ABC

Tak zrovna ten byl adept na poslední zastavení nebo omezení provozu. Nicméně zůstal, protože náhrada by znamenala totální překopání organizace provozu, protože mezi některými místy prostě žádná souběžná silnice nevede, viz Zlenice – Hvězdonice – Chocerady (tam není vůbec), Samechov – Stříbrná Skalice (to je spíš bobová dráha než silnice)

Gwann

přesně tak, chybí silnice nebo je naprosto nepoužitelná. ono i kolem kácova je to mnohde zajímavé…atp

Miroslav Zikmund

Stačilo si projet NAD ….byl to moc hezký výlet …

Gwann

mně stačil jízdní řád NAD. šel jsem raději podstatnou část pěšky…

Martin

Když tam není silnice, neznamená, že tam má zůstat nekvalitní železnice.

Gwann

znáte to tam? pokud ne, tak se prosím nejprve podívejte do mapy, do jízdních řádů PIDu a pak se vyjadrujte

Tomáš679.2

Správně. Nebo bych takovým doporučil se tam přestěhovat, aby si mohli vyzkoušet jaké to je.

Vasek

Každej, kdo tam bydlí, tak má auto, protože dojíždět zrovna někam pacifikem se rovna očistci.

ABC

Tak silnice tam jsou, jen vedou jiným směrem. Říkám že by se trasování obsluhy muselo značně překopat a rozlámat do několika směrů. Na druhou stranu, pro některá místa by rychlý návoz na S9 mohl být zajímavý. Ona ta „skoroúvrať“ v Čerčanech taky rychlosti nepřidá.

Tomáš679.2

Tam není třeba žádná rychlost. Tam je třeba, aby ten vlak tím směrem jel.

ABC

No jasně, i cesta může být cíl. Zvlášť pro denní dojíždění.

Tomáš679.2

Přímý autobus do Benešova z Chocerad žádný nejede. Pouze 3x denně (ráno, poledne, odpoledne a to jen do Čerčan 😉

ABC

no přímý vlak taky ne.

Tomáš679.2

Mám pocit, že se chytáme za slovo. Jistě, ale v případě vlaku je zde větší frekvence a tedy bych očekával lepší návaznost spojů.

Tomáš679.2

Ještě bych se rád zeptal. Jste místní? Využíváte a nebo jste někdy tu trať za účelem denního dojíždění využíval? Já ano.

ABC

Ano jsem místní. Pro denní dojíždění je to pro nás nepoužitelné, především časovou polohou spojů ráno.

Tomáš679.2

Děkuji za odpověď. Tedy jinak, Pokud by byly ranní spoje přizpůsobené potřebám obyvatel bylo by to pro vás využitelnější, než jiná forma dopravy. Patrně odpoledne to pro vás využitelné je.

ABC

využitelnější ano, no jak jste sám psal 20 – 25 min z exitu 29 po D1 dop Prahy vs více než hodina vlakem stále dává jasnou volbu. Jo a vím že 20 min je to na okraj ktežto vlakem na Hlavák, jenže já potřebuju právě na ten okraj 🙂

Tomáš679.2

A teď si představte dva lidi , co ráno jedou autem do Prahy a odpoledne se jeden vrací a druhý jede později vlakem. Dobrý co?

Tomáš679.2

A ještě jedna věc. Už jsem zde v jiné diskusi ohledně autobusových linek toho dotknul. V Choceradech je Zš a Mš. Pod Chocerady spadají i Hvězdonice i Samechov. Tedy je třeba si uvědomit, že absence trati by se výrazně dotkla i školáků a jejich dojíždění. Ten kdo jede třeba z Bezděkova jede busem, ale žáci bydlící při trati využívají právě vlak. Rovněž studenti jedoucí do Benešova a nebo po hlavní trati třeba směr Říčany.

ABC

Tak zrovna do Samechova jezdí 465 (ve „školním“ rozsahu), protože Samechov je na velkém kopci 1,5 km od nádraží.

Tomáš679.2

Ano, Samechov je na kopci, to máte pravdu. Nádraží Samechov je spíše nádraží Růženín. Ale i z Růženína či Vlkovce lidé dojíždějí.

ABC

jinak pod Chocerady spadají Hvězdonice možná školou, ale jinak je to samostatná obec, narozdíl od Samechova

Tomáš679.2

Tohle si myslím, nehraje vůbec žádný roli.

Frantisek

Ano, může tam být (konečně) kvalitní železnice. Nebo je 17% podíl vlaků na všech přepravách furt tak strašně moc?

ABC

a co je to „kvalitní“ a jak jí z té současné udělat?

Jiří Kocurek

A těch 17 % přeprav dostává 40 % rozpočtu SFDI. Když se 1 % ubere, tak je z toho hysterie.

Tomáš679.2

Ze Zlenic se sice podél vody do Chocerad dostanete, ale je potřeba přívozem přes vodu, kousek podél vody lesem k dětskému táboru a následně od hotelu Čihák po silnici do Chocerad. Z Hvězdonic se do Chocerad dostanete třemi způsoby. Lze využít lávku pro pěší přes vodu a pak po silnici po pravém břehu Sázavy do Chocerad. Druhá možnost je pro pěší podél trati
a třetí ( jediná využitelná pro automobil) je přes Komorní Hrádek. Chocerady – Samechov je v pohodě.

Tomáš679.2

Tudíž ze Zlenic je třeba jet přes Lštění do Čerčan, pak Přestavlky , Vranov do Hvězdonic nebo přes Kom.Hrádek do Chocerad. Ten, kdo řekne, že tahle trať je bezvýznamná v dané lokalitě asi nejspíš nikdy nebyl a natož aby tam byl žil.

Fučida

A je tímto směrem nějaký významný dopravní proud? Nebo většina míří kolmo k řece na Prahu?

Tomáš679.2

Přeposílám vám reakci místního na to, že by tam vlakové spojení třeba v budoucnu nemuselo existovat: „Musí! Blbost. Není jiná síť dopravy.“

K tomu si dohledejte co jsem zde psal o dojíždění školáků do Zš Chocerady a studentů do Benešova a dalších větších měst.

ABC

Děti ze Zlenic fakt nejezdí do školy do Chocerad.

Tomáš679.2

Ukažte mi , kde jsem napsal něco o tom, že děti dojíždí ze Zlenic do Chocerad !

ABC

A jaký smysl má tedy vaše barvité líčení jak se musí ze Zlenic do Chocerad přívozem a lesem?

Tomáš679.2

Pro vás? Asi žádné. Pro někoho, kdo místní kraj nezná to může být třeba přínosné. Barvité, barvité. No aby si někdo mohl udělat obráke a třeba dohledat na mapě to barvité být musí. Nebo jsem to měl napsat jako od nádraží ze Zelenic rovně z kpce k vodě ,přes vodu, pak doprava a rovně až do Chocerad ? Tak pardon, že jsem uvedl orientační body. Vy to tam asi znáte. Jen ten hotel Čihák na mapě nenajdete ;-). Ten už vzal za své
https://mapy.cz/turisticka?x=14.7488611&y=49.8825173&z=19&pano=1&q=kolovraty&source=ward&id=4661&pid=68327699&yaw=4.747&fov=1.571&pitch=-0.082&ds=2

ABC

Tak jako tip na výlet to jistě přínosné být může, když už je to z hlediska diskuze o dopravní obslužnosti zcela mimo.

Tomáš679.2

No, zas tak zcela mimo to není, ale budiž.

Tomáš679.2

A jaký význam má „Samechov – Stříbrná Skalice (to je spíš bobová dráha než silnice)“ ?
Samechov dolů na Marjánu je úzká spojka. To se nedá považovat snad ani za silnici. Ale ve Stříbrné Skalici bych očekával Silnici. Ta tam však není. Je to prachsprostý tankodrom a nikdo není schopný to opravit. Konkrétně ulice Pražská a Sázavská v bezprostřední blízkosti náměstí.

ABC

To je konstatování že v tomto případě nahradit vlak 1:1 autobusem je problém. To ovsem neznamená že nelze nahradit jinak a že bez něj by to byla odříznutá Sibiř.

Tomáš679.2

S první částí souhlasím. Autobus ze Skalice přes Ondřejov do Chocerad je jediná možnost. Podél vody kolem Vaníčka a nebo přes Samechov 🙂 no, potěš Bůh. Náhradní formy dopravy by tedy byly jaké? Vlastní automobil a nebo snad nějaký mikrobus? To nedává smysl. Ten by velmi rychle odešel na podvozek a přes Ondřejov je to delší trasa a navíc silnice Skalice-Ondřejov rovněž v bídném stavu. Vlak zde má své využití a je jen o lidech jak se přizpůsobí. Nelze na jedné straně křičet „vlak je neekonomický, zbytečná-zrušit“ a na druhé chtít autobus. Ty opravy vozidel a nebo komunikací také někdo… Číst vice »

ABC

Náhradní formy dopravy by tedy byly jaké?

To se nejspíš dozvíte pokud k té opravě a výluce skutečně dojde 🙂 Nevím co máte za obsesi s Chocerady jako středobodem světa. Ve Skalici mají školu vlastní, dále 382 Sázava – Praha a 490 do Strančic. Samechov, Ruženín a Vlkovec NAD do Chocerad, dále přes Vranov do Čerčan. Chocerady – Hvězdonice holt bude potřeba závlek nebo nějaký extra pendl. Zlenice, Lštění NAD rovnou do Čerčan.

Tomáš679.2

„Nevím co máte za obsesi s Chocerady jako středobodem světa. “
To samé bych mohl říci já o Stříbrné Skalici. Ale k Choceradům. To je přeci naprosto jednoduché. Je to jedna z těch větších obcí na trase Čerčany – Samechov o kterou zde jde. Stříbrnou Skalici pokud vím obsluhuje zastávka stejného jména a této se oprava dotýkat nemá. Tedy Stříbrná Skalice je z toho venku a její dopravní obslužnosti alespoň ve směru na Ledečko se tato oprava/neoprava nedotkne. Rovněž Stříbrná Skalice je od nádraží významně vzdálena tedy je logické, že jejím obyvatelům je bližší doprava autobusová.

ABC

Jinak kdyby nešlo o NAD ale dopravu obecně, klidně bych si dovedl představit linku z Chocerad a okolí a pak po dálnici do Prahy. Nebo aspoň na S9 třeba do Mirošovic.

Tomáš679.2

To jistě. Pro cestující do Prahy by to mohlo být fajn, ale stále nám tady zůstávají lidé, co potřebují jiným směrem, třeba do Benešova. Těch autobusových spojů by muselo být více .

Tomáš679.2

“ V Choceradech je Zš a Mš. Pod Chocerady spadají i Hvězdonice i Samechov. “ Vidíte tam něco o Zlenicích?

Tomáš679.2

Ne každý jezdí do Prahy . Pokud budeme stále jen řešit to, že někteří dojíždí do Prahy, tak zcela házíme přes palubu ty, co pracují v této oblasti a dopravu zde potřebují.

ABC

Ještě taky můžete místo přívozu do Čtyřkol, a tam přes Bailey Bridge přes řeku a zpátky po druhém břehu.

Tomáš679.2

To můžu, ale proč bych měl jít na západ a pak se vracet, když potřebuji na východ? To už je lepší to ze Zlenic vzít po kolejích do Hvězdonic přímo.

ABC

protože přívoz jezdí jenom v létě třeba 🙂

Tomáš679.2

Jo a když by jste chtěl ze Zlenic přes Čtyřkoly do Hvězdonic, tak musíte přes vodu hned třikrát 😉

Tomáš679.2

Děláte si ze mě legraci? Víkendová atrakce bez dopravního významu? Samechov- Čerčany? To nemyslíte vážně, že ne?

Tomáš679.2

Ale abych řekl i B. Možná jste viděl v článku Posázavský Pacifik a proto byla vaše reakce jaká byla. Tento pojem je skutečně spojen s víkendovými akcemi, trampingem atd.

Jelen

Není to pravda, je to základní dopravní obslužnost a to především v místech, kde by se to po silnici obsluhovalo velmi obtížně. Rozhodně není posázavský pacifik jen nějaká turistická atrakce, k tomu sice slouží taky, ale to je spíš vedlejší efekt.

Axel

Prosím definujte to Vaše : základní dopravní obslužnost. Díky.

Je to:
a) Praha-Olomouc-Bratislava?
https://zdopravy.cz/bratislava-a-berlin-leo-express-chce-od-prosince-nasadit-cinske-jednotky-na-nove-linky-26762/

b) Praha-Olomouc-Uherské Hradiště-Trenčín?

c) Staré Město u UH-Břeclav-Brno-Praha?

d) Vídeň-Bratislava-Bohumín-Varšava resp. Bohumín-Přemyšl?

Ondra

Kluci, zrovna tahle trať je všechno, jen ne bezvýznamná. Trať je důležitá jak pro lokální obslužnost, ačkoliv třeba teď v zimě jezdí ty vlaky velmi prázdné, tak především pro letní sezónu, kdy jezdí jak pravidelné motoráky, tak posilové spoje dosti narvané.
A jak psali lida výše, silniční náhrada téhle trati pořádně neexistuje

Jarda Š.

Ano, kolem té trati je rekreačních objektů několikanásobně víc než trvale obývaných, takže obsazenost vlaků velmi kolísá v závislosti na roční době a na počasí.

Tomáš679.2

Ano, rekreačních objektů je tam spousta, ale rovněž trvale žijících obyvatel.

Axel

Pane Ondra, prosím pěkně, KONKRÉTNĚ kde navrhujete ušetřit? Konkrétně které akce škrtnout, aby zbylo dost kaček na tuto trať?

Ptám se konkrétně.

Připomínám, že loni v létě ( a zveřejněno to bylo 30.9. tj. týden před volbami) Babišova/Faltýnkova/Okamurova vláda seškrtala NA POLOVINU rozpočtový výhled SFDI.

Tj. Váš návrh na škrtnutí nějakách výdajů musí přidán k seškrtání na polovinu.

Jinými slovy = škrtejte v té zbývající části SFDI (zhruba polovina), která zbyla po seškrtání loni.

Díky.

Systémový_specialista

Škrtat se ještě bude, protože provizorium. Ale za tohle můžeme poděkovat hlavně paní Alence…

Marana_CZE

Tohle je problém toho, že nová vláda šetří na špatných místech 😀

Gwann

vláda je ve funkci už měsíc. ale může za vse.

to je jasná ukázka mozkové mlhy Vám podobných diskuteru

PS: dřív se dokonce vykládalo něco o 100 dnech hájení. tady jsou ostřelování od okamžiku, kdy vyhráli volby…i když agent Zeman je jmenoval až cca za 2,5 měsíce…

Marana_CZE

Upřímně, když vláda chce přehodnocovat státní rozpočet, tak by neměla šetřit na takových místech. Železnice by z tohoto „uškubuvani“ měla být vyjmuta, jakožto kritická infrastruktura. Já fandil pirátům ve volbách, jakožto jediné straně, co měla opravdu vůli něco udělat s českou železnici. Minulé vládě jsem taky nefandil nějak moc, ale aspoň nešetřila na kritických místech 😀

Lumiere

Rozpočet ještě zdaleka není hotový, ale vy už víte, že vláda bude šetřit na železnici. A takhle kurz BTC na příští měsíc náhodou nevíte, jestli už mám přikupovat, nebo ještě počkat?

Miroslav Zikmund

Za c.k. monarchie a Vilémovského Německa a Pruska byly železnice součástí strategické infrastruktury pro vojenské účely …
Pro AČR, ačkoli se na větší vzdálenost musí přepravovat těžká technika vlakem železnice strategická není ….

Jiří Kocurek

Za c.k. monarchie neexistoval ani průzkumný letoun natož bombardér. Dělostřelectvo chovalo koně.

tarten

AČR, že něco potřebuje přepravovat po železnici? Jste si jistý, že si ji nepletete s ČSLA?

Axel

Tak ono záleží.

v AČR asi o vláčkofily není nouze: https://mise.army.cz/aktualni-mise/ll/zprav/cesti-zeniste-v-lotyssku-prevzali-operacni-ukol-od-vojaku-z-praslavic-229131/

Zatímco velkoautíčka s laufem (Zuzana2) slovenské armády jela zhruba tamtéž, ale po své ose.

Gwann

vy jste nový rozpočet viděl? já teda ne.

Jiří Kocurek

Kritická infra? Po železnici jezdí jednotky IZS?

ABC

tak se mohli ty 2.5 měsíce připravovat

Gwann

bez úřednického aparátu nepřipravi těch pár poslanců a lidi placených že stranických peněz skoro nic. max jednoduchý návrh zákona. ale státní rozpočet rozhodně ne.

ABC

tak tvrdili jak to maj připravený, jak ušetřit 80 miliard aniž by to někde bolelo 🙂

Gwann

za jejich mnohdy přehnané sliby je hájit nemůžu. fakt před volbama strašně kecali

Rozhodčí

Tak si to shrneme. Nová vláda slibovala, jak s nimi bude všechno lepší, všechno budou dělat jinak a lépe a že konečně přijde ta změna. Co tu zatím máme? Kauza Farský a jasné pohrdání voliči, přístup hlavního aktéra je ještě více sprostý, než u minulé garnitury. Dále tu máme pandemii a zmatkaře Válka, který to vede ještě více chaoticky než předchozí čtyři ministři dohromady. Sliboval, jak to povede lépe, zatím je to fraška. Dále tu bylo slíbeno zrušení slev na jízdné, nakonec se jen sníží… Další obelhání voličů. Slibovali úspory ve výši 120 mld., skutek utek tolik to nakonec nebude…… Číst vice »

idk123

Ale vyhazovat miliardy za buzeraci občanů zbytečným testováním, to zase umí skvěle….

Lektor

Tak rozpočtové provizorium, je proto, že se současná a předchozí vláda nechtěla dohodnout na rozpočtu. Takže v tomto případě si nemají co vyčítat.

Gwann

no, jak se chcete o čemkoliv bavit s někým, kdo řekne, že tam není ani koruna k ušetřeni…to fakt nevím.

pri tomto přístupu je dohoda nemožná, protože to znamená totální kapitulaci jedné ze stran…

Jelen

Aby to za chvíli nemuseli zavřít, jako nedávno úsek Kácov – Zruč…

Bram

Není to nutné, protože tady byl v sedmdesátých letech použit zcela nový materiál kdežto mezi Zručí a Kacovem byl použity kolejnice s datem výroby okolo roku 1920, s předchozí kariérou na nějaké hlavní trati.

Miroslav Zikmund

A kolejnice z roku 1920 jsou materiálově nevyhovující ?

Jiří Kocurek

Pokud měly předchozí kariéru na nějaké hlavní trati tak mohou být opotřebované na limit. Víkendové ježdění lehoučkého motoráčku ještě pár let vydrží, ale nejsou na věčnost.
On je opravdu rozdíkl, jezli po trati projede 200.000 denně nebo 200 tun denně. 1000x menší opotřebení.

Alibaba

Jsou, protože toho už 100 let zažily. Budou ojeté, budou únavově opotřebené a pevnostně nevyhoví požadované zatížitelnosti C3 natož D4, kde D4 by kvůli nákladní dopravě mel být standart.

Roman Čadek

A když zavřou, tak se aspoň ušetří na dotacích z veřejných peněz;)

Gwann

komplet všechna ZDO funguje s dotacemi.

a taky školy jsou placený z daní, taky je zrušíme? když zjevně jejich navstevovani nemá na schopnost přemýšlet značně části frekventantu žádný vliv?

Axel

Naprostou většinu své dopravy si lidé zajišťují nezávisle na dotacích ze společné kapsy z Prahy. Pěšky, na kole, autíčkem svým nebo se sousedem/sousedkou, MHD dotovanou komunálem takže se neplýtvá, dálkovým autobuskem. Nebo pomocí těch zhruba 20% vláčků, které jezdí bez dotací z Prahy či z kraje. Jinými slovy – pouze menší část dopravy pasažérů je dotována. A taky proto řadovým pasažerským nádražákům firmy ČD je fuk, že víc než 80% sedaček ve vagoncích ČD vozí vzduch, nikoliv cestující … přestože průměrné jízdné činí necelou kačku /km (zbývajících cca 70% až 80% nákladů pasažerské ČD dorovnává stát/kraj penězovodem ze společné kapsy).… Číst vice »

Gwann

PS: neznám celý pacifik, ale mnohde je náhrada busem vzhledem k terénu značně pochybná až nemožná… vlak 10 minut, bus 40 min apod. jasne to je vidět u NAD

MartinS.

Neporovnávejte NAD s trasováním jiných (autobusových) linek. NAD kopíruje železniční trať. Autobusové linky by mohly spojit obce se spádovými centry přímo. Pokud je mezi některými zastávkami frekvence cestujících limitující k nule, není potřeba je přímo spojovat jen proto, že to tak vždycky bylo, protože tam vedou koleje.

Frantisek

Jistě. A ty opravy a rozšiřování silnic či auty ucpaná cílová města včetně vyšší spotřeby paliva a následků jeho spalování budou zadarmo. Tak určitě.

Chronosphere

Vyšší spotřeba paliva není pro stát nevýhodná. Upravte si notičky.

Jelen

A proč by se to mělo zavírat? Pokud jezdí vlaky vytížené, není důvod je rušit. A zrovna mezi Čerčany a Sázavou jezdí vlaky vytížené hodně a to v jakoukoli denní, týdenní i roční dobu.

Axel

„není důvod je rušit.“ Však rušit nikdo nic nechce. Akorát jediným veřejnosti je aby se brutálně nezvyšovaly daně, tož přáním veřejnosti je vypnout spoustu penězovodů ze společné kapsy. A penězovod ze společné kapsy pro kolejové a pro pasažerské nádražáky je horký kandidát na vypnutí. Neboť např. za leden až červen 2021 vagonky pasažerské ČD v průměru z 83% sedačkách vozili vzduch, nikoliv cestující. A to přestože jízdné je výrazně levnější než když člověk jezdí sám svým autíčem = po té co cca 70% až 80% nákladů pasažerské ČD zaplatít dotace, tak jízdné vyžadované ČD od pasažerů v průměru činilo necelou… Číst vice »

Axel

No jo.

Až 23 miiardiček od SŽDC pro pasažerskou ČD
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-poslaly-sprave-zeleznic-miliardovou-fakturu-za-pronajem-pozemku-ta-ji-odmita-98895/

Zhruba 1,3 miliardičky do 13,5 km železnčni tratě Litvínov – Oldřichov u Duchcova

Klesly poplatky od dopravců, kteří po kolejích ještě nedávno vozili spoustu kůrovcového dřeva

A do tak perspektvních tratí jako 033 Václavice–Starkoč utratili za tzv. „zajištění provozuschopnosti“ 20 milionků / 1 km tratě a to počítáno jen za roky 2017-2020… Kačky nebyly vykázány jako „investice“, ale opravdu SŽDC tvrdí, že tato trať vyžadovala k zajištění provozuschopnosti utratit 20 milionků za km tratě.

Tož dobré. Ještě dalších pár takových „úspěchů“ a myslím, že někteří budou překvapeni.

Axel

K té „perspektivnosti tratě Václavice-Starkoč … viz plánovaná částečná náhrada jinou tratí dle zprávy před 3,5 rokem:

https://zdopravy.cz/szdc-chce-zrychlit-vlaky-v-kralovehradeckem-kraji-zkouma-opet-vysokovskou-spojku-12674/

Systémový_specialista

Vy jste fakt idiot, tohle je jedna z nejdůležitějších spojek v KHK, tunelu se nikdo nedožijeme…

Apten

Výborně já už to tvrdím dlouho

Winchester1973

Kolega to zřejmě myslel dobře, jen to neuměl podat. Chtěl zřejmě poukázat, že namísto toho aby se za těch bájných x miliard železnice přizpůsobovala potřebám současného světa ( tedy aby se stavěly dle potřeby nové úseky, narovnání, budovaly přesmyky, či odstraňovaly úvratět) tak se za ně notoricky konzervuje letitý stav, mnohdy ještě z Rakousko-Uherska kdy jedinou konkurencí byl koňský potah. Tedy dojde pouze k výměně pražců, nanejvýše k vybudování ostrovního nástupiště.To je případ soustavy úvratí typu vysokovské spojky, která má potenciál vytíženosti trati HK-Pardubice. I zde je jediným výsledkem několik studií, zatímco Starkoč-Trutnov je typický příklad, kdy během modernizace došlo… Číst vice »

Frantisek

Ba ne, on by je zrušil. Ostatně plánované budování nových úseků ideálně zcela mimo sídla a vzhlížení k provozně nákladným přesmykům (dost to žere) má často tendenci opomíjet další aspekty nízkého využití. Jo, zabetonování nedostatečné kapacity a rychlosti doprovázené mega nástupišti je špatně, ale na to poukazujete podle mě až Vy. Ovšem, pána neznám. 🙂

Axel

Aha pan František, pan Systémový specialista a další nepochopili… Těmi 4 příklady jsem poukázal, že na SŽDC chybí NORMÁLNÍ HOSPODÁŘ, který ví, že v první řadě je nutné poplatit klíčové priority a který ví, že jednotlivé výdaje si má naplánovat = rozpočtovat odhad nákladů, který napasovatna množství kaček v rozpočtu? Vám případá smysluplné platit druhou nejdražší opravu („zajištění provozuschopnosti“) nějaké jednokolejky bez pavučinky nad kolejemi… A současně dávat kačky do předprojektové přípravy na duplicitní stavbu? Jistěže v podání ekonomicky infantilních je správné se chovat jak v SŽDC = rozhazovat miliardičky jak šílený a to leckdy na málo prioritní, a neřešit,… Číst vice »

MartinS.

Byl jste někdy ve východních Čechách? Víte, kde jsou Václavice a kde je Starkoč? Kdybyste tuhle blbost napsal před 30 lety, měl byste asi pravdu, tehdy byla trať Václavice – Starkoč opravdu k ničemu, protože rozumné návaznosti na vlaky Jaroměř – Trutnov ve Starkoči a Týniště – Náchod ve Václavicích byly asi 2x denně. Dnes se ta spojka používá pro přímé spěšné vlaky HK – Náchod – Broumov a spěšné vlaky navazující na rychlíky od Prahy. Ta trať je páteří veřejné dopravy okresu Náchod.

Axel

Proč mi to píšete? Co to má společného s tím, že na SŽDC chybí hospodář, který ví, že v první řadě je nutné poplatit klíčové priority a který ví, že jednotlivé výdaje si má naplánovat = rozpočtovat odhad nákladů, který napasovatna množství kaček v rozpočtu? Vám případá smysluplné platit druhou nejdražší opravu („zajištění provozuschopnosti“) nějaké jednokolejky bez pavučinky nad kolejemi… A současně dávat kačky do předprojektové přípravy na duplicitní stavbu? Nejdražší opravou nějaké jednokolejky bez pavučinky nad kolejemi byly kačky do Železný Brod-Tanvald, ale u této tratě jsem nenašel utrácení kaček za duplicitní akce. Železný Brod-Tanvald – utraceno cca 26… Číst vice »

Alibaba

Však je to v tomto kraji klíčová priorita, tak proč se čílíte? Má ji SŽ neopravovat a nechat rozpadnout?
Zajištění provozuschopnosti je tak nějak základní činnost SŽ, duplicita nebude, Vysokovská spojka by neměla duplikovat tento úsek, ale zásadně zlepšit (odstranění úvratí) spojení z Hradce do Náchoda. A po postavení spojky bude zachována.

Axel

„A po postavení spojky bude zachována.“

Pane Alibaba, můžu se zeptat kde jste sehnal tu kalkulačku, která Váš počítá tak nějak podobně jako kdyby bylo 1. apríla?

Totiž… jemně si dovolím připomenou těch 141 miliardiček, které SŽDC utratilo za koleje a nádražíčka za roky 2017-2020.

Proti utraceným 141 miliardičkám je tržba pár miiardiček ročně pro SŽDC od pasažerských nádražáků (kteří jsou taktéž velmi závislí na nějakém penězovodu ze společné kapsy)….

Alibaba

Já nerozumět řeči váš kmen.

Miroslav Zikmund

Co to je pasažérská = cestující ČD ?
Můžete se vyjadřovat – prostému lidu – srozumitelnou češtinou

Alibaba

Poslední dobou mám pocit, že je to blbě naprogramovanej robotí troll.

Alibaba

Trať 033 už neexistuje. 🙂 Jinak tento úsek Václavice – Starkoč je v současné době velmi perspektivní, že bude asi v budoucnu nahrazen Vysokovskou spojkou mu na důležitosti neupírá, proto se musel opravit. Víte co se tam opravovalo, že vám cena nesedí? Já to nevím.
Ono totiž podělit sumu počtem kilometrů je docela hloupé.

Axel

Pointou bylo, že v SŽDC si neumí řídit výdaje dle priorit. SŽDC neumí hospodařit, ani tak jak uměl hospodařit rolník, který věděl, že část obilí musí zůstat, aby mohl další rok zasít opět…. Právě proto jsem uvedl tyto 4 příklady dokazující chybné/neexistují zodpovědné hospodaření. Dalším příkladem je zácpa na železniční křižovatce v Praze (viz linka S49, S61). A kdo nevěří že v SŽDC neumí zodpovědně hospodařit, tak snad pochopí u dalšího příkladu: https://zdopravy.cz/nejsou-penize-sz-po-vice-nez-roce-zrusila-velkou-zakazku-na-podkrusnohorske-magistrale-u-chomutova-100549/ Je to jak v přísloví = když se zima zeptá co jsi dělal v létě Jen tak dál…. pokud brzy nenastane radikální zlepšení, tak se velmi přiblíží… Číst vice »

Axel

Ad „trať 033 už neexistuje“….

Já důsledně používal terminologii, kterou SŽDC použilo loni … https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753/

Neboť jsem člověk, tvor omylný. Tož třebas jsem ty čísla u této tratě „Václavice – Starkoč“ sečetl nepřesně.

Že šlo o takřka nejdražší opravu nějaké jednokolejky bez pavučinky nad kolejemi.

Tož jesti to není pravda, tož budu rád, když mě opravíte.

Alibaba

Ono nejde jen o samotné absolutní číslo (a jestli jste to sečetl dobře), ale co se za něj dělalo. A pokud opravujete třeba most na kratší trati (úseku), pak vám cena za opravu „kilometru tratě“ narůstá do nesmyslných hodnot.
A jak to souvisí s trolejema? Myslíte si, že ty vyloženě něco zdraží?

Axel

A co tedy přesně je důvodem, že „Václavice – Starkoč“ získalo pěkné druhé místo jako druhá nejnákladnější jednokolejka bez pavučinky nad kolejemi? Z pohledu tzv.„zajištění provozuschopnosti“ ?

Ad pavučinka nad kolejemi – nevím čím to, ale prý když železniční trať je elektrifikována, tak obvykle proto, že je velmi nadprůměrně využívána = vyšší opotřebení trati lze z toho vyvodit.

Alibaba

U prvního odstavce jsem vám odpověděl už dřív, že nevím.

Trať pro nadprůměrné využívání se nadprůměrně dimenzuje, právě proto, aby se zas tak neopotřebovávala. A ty dráty opravy vyloženě nemůžou zdražovat.

Rychloběžka

Jak tak koukám, tak se někdo zaměřil konečně na nejasné státní zakázky, hlavně co se týče výše peněz. To je dobře, alespoň nějaká snaha konečně zarazit oškubávání státu.

Axel

Myslíte?

A konkrétně kdo by měl být oním poctivem z řad odborníků-úředniků? Ti samí, kteří „křivárny“ nezpozorovali?

Aby se narovnaly poměry, které zkazil Babiš svým „Agrofert = stát ve státě“, a aby to nesklouzlo k repríze takových těch kabelek a jiného všimného, jak za Nečase …… tož to zabere spoustu času
… viz subjektivní názor státního úředníka, který tento malér (rozloženou státní správu) dost detailně komentuje
https://neovlivni.cz/opravit-statni-spravu-po-babisovi-bude-trvat-roky/

bkv

Nepovídej 🙂 O žádnou snahu zaměřit se na nejasné státní vůbec nejde. Jen SŽ díky rozpočtovému provizóriu neví kolik bude mít v roce 2022 peněz, takže prostě musí stavby a opravy rušit…

Axel

Loni v létě Babišovou/Faltýnkovou/Okamurovou vládou seškrtán rozpočtový výhled SFDI na polovic. Informace o seškrtání zveřejněna týden před volbami (30.9.) paní Schillerovou, tak možná proto to šotoušům uniklo, když pan půlministr (který jako člen vlády hlasoval o seškrtání) prosazoval aby pokračovaly liduprázdné RegioNovy z Dobříše. U jiných dotací z Ministerstva dopravy bylo seškrtání ještě vyšší…. Na dotace pro dopravce skrz krajské rozpočty vláda odmítla požadavek krajů. A krajům vláda poslala míň než 20% požadovaného. Ono totiž společná kapsa je jen jedna, tož když se navyšují výdaje v nějaké oblasti, tak logicky se musí škrtnout v jiné oblasti. Tož když pro pasažerskou… Číst vice »