ČD hrozí konec na západě. V soutěži na Bavorské expresy je Leo Express výrazně levnější

Z Německa do Německa aneb Bavorským expresem do Plzně. Foto: Aleš PetrovskýZ Německa do Německa aneb Bavorským expresem do Plzně. Foto: Aleš Petrovský

V soutěži na pětiletý provoz jsou jen dva dopravci.

Odebírat
Upozornit na
guest
258 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr K.

Talgem do Mnichova… Brr až mě zamrazilo, ne děkuji, jen to ne.

franta

D. systém. Západ zcela bez státního dopravce. Aspoň že to zatím nemá celé monopolně arriva. Pro mě to tím pádem končí.
Pokud tedy zcela k. nezničí auta. Já takovou železnici nechci.

hbf

Jj, asi patříte na východ. Šťastnou cestu.

franta

Spíš do Rakouska, Itálie, Švýcarska.

Remenestar

To mě zase táhne sever. Sice jsem líný šlapat…. Ale ty hory, lesy, ten chlad.. 😁a i záběry z vlaků tam jsou luxusní

Remenestar

Víš o tom, že jsou čtyři světové strany… Že jo? Sever, jih, východ, západ … Že někoho netáhne západ, neznamená automaticky, že chce východ … Jak tu Franta píše, táhne ho jih… Mě je západní strana taky putná, táhne mě sever. 😁 Tak než do toho začneš tahat politiku, zamysli se. Díky 👍

Chronosphere

Žáden státní dopravce nemusí nutně existovat.

Vadym

Nezcela. Většinu regionálních vlaků mají ČD.

Josef Pešek

Kladu si jinou otázku: ČD zajišťují vozbu pro Alex až do Schwandorfu. Ale nebude mít nikdy lidi na zajištění úseku Schwandorf-Furth. ČD trvalo poměrně dlouho, než si strojvedoucí CZ/D v Plzni vypiplaly. Jak tento problém vyřeší Leo. Strojvedoucí CZ/D u ČD mají nadstandartní smluvní platy. Leo bude muset hodně přitlačit, aby je přeplatil a praxe ukazuje, že přeplatit se podaří zhruba tak polovina. Kde zaloví pak? U Plzeňáků od Metransu a nabídnou sto litrů měsíčně?

Leoš Konečný

To asi pane Pešku vaše zbytečná starost. Jo a píše se nadstandardní nikoli nadstandartní.

Josef Pešek

Asi jsem Vám šlápl na kuří oko, že vás to tak irituje a snažíte se bagatelizovat. Počež tedy Lovu strojvedoucích zdar!

Honza L

Absolutně nechápu, jak je možný takový rozdíl v ceně. Buď o to ČD prostě nemají zájem, nebo je to velká chyba těch co rozpočty dělají a to z jedné nebo druhé firmy. Tohle už snad nemůže být ani domluvený, takhle okatě by to nemohli udělat.

Mili

Bavorský objednatel BEG v roce 2023 rozhodoval mezi výrazně levnejsi nabídkou Allegra a dražší od Laenderbahnu. Nabídka rakouské dcery dopravce OBB se ukázala být neverohodnou a nakonec získal zakázku Laenderbahn, a to i přes veškerou kritiku na kvalitu a včasnost vlaků. Nápadně to připomíná současnou situaci ve výběrovém řízení na české straně. V sázce je mezinárodního spojení, které celkem dobře funguje, když ho nebrzdi kontrolami spolková policie, DB Netz a podobné vlivy. Byla by škoda o něj přijít. Rád bych doufal, že nabídky obou uchazečů budou důkladně prověřeny s ohledem na všechny požadavky,. Vozy například musí být vybaveny el. Infosystemem,… Číst vice »

Gajda

Počet vagonů co je potřeba, kdyby půlka byla stále od DLB není zas tak velkej, aby to s Renfe nedali nějak dohromady, aby to splňovalo vše co musí. Současně tím, že je go jen na 5 let to mohli spočítat i na malou ztrátu, jen aby to získali.

Josef Pešek

Leo touží po této lince již delší dobu.

koumák

Když je jediným kriteriem cena, tak lze těžko uplatňovat jiné podmínky.

Leoš Konečný

No LE má méně přeplácených manažerů

Honza

Takže teoreticky Pendolino Plzeň – Ostrava nebude. Leo Express napálí cenu a ještě přibude přestup v Praze. To asi každý kdo má auto raději zvolí D1

Pražák

Plzeňský kraj bude velice pestrobarevný co se týče dopravců v podstatě jako Liberecký kraj.

Josef Pešek

Pestrobarevný nebude. Všichni dopravci jezdí v PK designu.

Petr

Mohou to jezdit na vlastní riziko.

michal82

Pendolino muže jezdit na komerční riziko.

Bob

Cenu asi nenapálí, protože budou mít konkurenci Arrivy, která má (na jiných tratích) výrazně nižší jízdné než ČD. Navíc tu je a bude R16, kterou už dnes řada lidí preferuje díky nižší ceně (IDPK+PID) oproti předraženému tarifu ČD.

Krakonoš

No co, prohráli. Tak si na žal zajede vedení na fotbal a vydají nějakou trapárnu na Fejsbůčku, jak jsou kůl….

Petr

Však oni vyhrajou jinde. Máme tři velké dopravce, tak nemůže jeden vyhrávat všechno, občas vyhraje i nějaký jiný.

Zdendik

ČD nedávno porazily konkurenci ve výběrku na rychlíky na Moravě. Výrazně nižší cenou proti dalším zájemcům, kteří měli všichni podobné ( a asi reálné) nabídky. Můj soukromý názor je, že tu nabídku úmyslně výrazně podstřelili a Jančura jim to nechal „vyžrat“.

Lihoš Zeman

K motorových lokomotivám – éterem se již delší dobu nese, ze Šauer jedná o koupi 754ek, vrakových ze Slovenska. ČD mají modernizovat svoje 754 ve Třebové a Šauer by tam poslal tyto vraky na „zprovoznění „. Tam by ovšem došlo pouze k novému nátěru a přehození čísel – modernizaci by podstoupili ty vraky, to je jedno, ale Šauer by se tak dostal zadarmo k provozním lokomotivám. Kdo je starší, tak ví, že to takto udělal s lokomotivou 750.096 – ve skutečnosti je to ex ČD 750.312…

Logiku to má, uvidíme, co je na tom pravdy.

El Barto

To bude nejspíš nějaký šotodrb. Není ani jisté, zda k nějakým modernizacím 754 nakonec dojde. Navíc na Slovensku nedávno začaly kompletní šrotace vybrakovaných 754, naposledy 754.052 a 056.

Lihoš Zeman

No však právě, dle zdrojů ze ZSSK je poptáváno 5 ks… Což bohatě postačuje. Nedivil bych se, takovéto šmeliny Šauer umí.

Mili

Lokomotiva 754 není řešení, do Furth im Wald nemá přechodnost dle registru EVR. A co se týče lok 223, tak pouze ty od DLB mají zajištěnou součinnost s kolejových obvody na 25 KV 50 Hz. Jiné ne.

MPE

Tohle je fakt peklo…Kdyz uz u dieselu neni potreba resit napajeci soustava, tak jedna rada loko nemuze papirove do Nemecka, druha papirove do Cech (i kdyz jina loko stejne rady ano)…A pak se vsichni divi, ze je zeleznicni doprava v porovnani se silnicni tam kde je…

Lihoš Zeman

A hlavně, když tam ty 754 leta jezdily…

Bakiy

Gmünd je na tom stejně. Taky tam 754 nesmí…

Mili

Přesně tak, snad jen pár lok CD Cargo tam smí na výjimku.

Marks

A to ještě smí posunovat pouze na velenickém zhlaví.

Mili

Všechno je možné, jen musí HV dovybavit a doschvalit, resp. požádat o rozšíření oblasti použití u ERA. A to je časově a finančně dost náročný úkol, rozhodně ne stihnutelny do 12/2026.

Petr Šimral

A ještě nějakou pohádku 🙂

A. Mikulka

Že se s ním vůbec bavíš. Pohádky z fírcimry.

hedonism.bot

Chápu možnosti, ale je vůbec vzhledem k ceně komponentů ještě jakákoliv rekonstrukce 75x v současné době ekonomicky smysluplná – obzvlášť když provozně je na rychlíky Vmax 100 prostě brzda a na ostatní úkoly existují třeba novostavby s delší životností (Effishunter a spol) ?

Jarda

je otázkou jestli by to nešlo zvednout třeba na 120, netuším co vše by to obnášelo, ale ono těch 100 moc brzdou není, kolik úseků je, kde to je skutečně brzdou?

Flek

CZ Loko nabízelo 120 už pro 750.7, ČD odmítly právě proto, že s tím není kde jezdit, možná krátké úseky kolem Brna a pak nějaká napětová výluka.

pedri67

No sláva. Stejně to byla linka za trest a jen na ČD házela špatné světlo.

Mohlo by to taky konečně zlepšit vozy na jižních expresech. Třeba zase vrátit Bdmpee233, které má Plzeň přesunuly a místo nich teď jezdí kupé klecáky.

Pražák

Spíš to tipuji na R8, nebo R12

Jiří Kadlec

Na západ Praha – Cheb severní trasou stále ještě bude jezdit ČD Krušnohor.

Petr Šimral

No, pro mě In Bussines asi taky…

A. Mikulka

Kdy jsi jel naposled na západ vlakem 😁?

Josef

IN 100 už nejspíše pro mě, jako cestujícího stratila naprostý význam.

Marty

Hlavně ta čeština se ztratila

Petr Šimral

No, pro mě In Bussines asi taky…

Mili

Neříkám, že vlaky zajišťované v kooperaci ČD a DLB jsou perfektni, ale pokud to dostane Leo Expres, to teprve bude mezinárodní ostuda. Může nabídnout max. nějaké staré ojeté šunky z Německa nebo z Holandska, které nejsou schválené v České republice a ty holandske vozy nejsou schvalene ani v Nemecku. Take tyto vozy nesplňují požadavky objednatele na německé a české straně. Skončí to přestupem ve Furth im Wald, snad tam bude kam zajít do hospody na Weissebier🤣🤣

hedonism.bot

No popravdě pořád staré ojeté šunky mohou být pořád významné zlepšení současné sbírky vozů DLB složené vylítaných převážně dvě dekády dozadu modernizovaných ex-FS a ex-DR vozů… navíc jestli stejnak z Plzně na čáru díky vymodlené rekonstrukci nepojede po železnici ani kolo…

Chronosphere

Talgo v celé trase, výměna lokomotiv na hranicích. Kde máte neschválené vozy,a kde přestupy.

Rejpal

Nebude to tím, že Leo Express počítal s NAD Plzeň – Schwandorf a vlakem na zbylých úsecích? Pak by se k té částce co nabídl dostal.

J.K.

Což je i správně. Protože kdy výluky v kuse nebudou, to je velká otázka, v roce 2027 poběží II. stavba naplno, v roce 2028 možná výluky kvůli první v místě kolizí a 2028 teoreticky – 2029 prakticky a dál poběží 3. stavba – spousta jednokolejných úseků, takže výluky.

Jun31

Ja bych nebyl takový optimista 😀 přeci jen tato vláda má priority jinde

J.K.

Ne, i tato vláda uvedla že mimo jiné tuto trať má jako prioritu. Kromě VRT páteře.

To jenom šotouši kvičí že nebude neomezený rozpočet na neomezeně prodražované VRT včetně libovolných sekundárních větví co taky „musí být“, protože šotouši musí mít prostě vždycky všechno.

Jun31

Je naivní si myslet že tahle vláda bude myslet i na něco jiného než agrofert a dárečky pro své voliče za peníze těch druhých. Podle harmonogramu se v roce 2028 rozestavět celá republika 😀

František

Jenže v tom je jádro pudla, jak na celý problém nahlížet: 1. Novostavba, tedy stavby 1. a 3. jsou buď zcela nebo alespoň zčásti součástí ramene RS3, zjednodušeně Praha – Plzeň – Domažlice – Německo (viz https://vrtky.cz/useky-a-mapy), takže by dle vlády měly projít prověřením. Byť, což je opět česká specialita, ač je rameno RS3 součást rychlých spojení, nebude to VRT, takže bude prověřováno, nebo ne? Toť otázka. 2. Jenže se nechal slyšet pan ministr, že bude především protěžovat nákladní železniční dopravu, kde ŽESNAD již dlouhou dobu tlačí na potřebu druhého kapacitního spojení do Německa, což má logiku, když se něco… Číst vice »

Berounský strojvedoucí

A cestující budou mít poptákách, neboť kolik bude stát jízdné? To, že je nízká cena, to není samo sebou. Jak Leo Express umí pracovat s cenou známe již Moravy. Pro cestující to tedy bude znamenat zdražení. Na výhodné Region + Německo mohou už zapomenout.

Jan K.

To by byla velká škoda, kdyby skončila jízdenka Plzeňský kraj + Bavorsko. Na většině přeshraničních úseků, pokud cestující jede krátkou i dlouhou cestu za hranice, je to jízdné velmi drahé. Ale právě tady na tomto spojení, ta jízdenka zmiňovaná, je dost levná a výhodná. A podsekávání ceny a nejistoty v soutěžích značí si myslím jednu věc. A to je růst ceny na jízdném.

Gajda

Když se dívám na jízdně v závazku, včetně Slovenska, vypadá to spíš na slevnění. Komerční vlaky už nejsou jablka, ale hrušky.

Leinad

Určitě tam bude platit Oneticket. A pochybuju že by Leo nechtěl cestující Praha – Plzeň, kde bude levná Arriva, PID+IDPK R16 a busy na Zličín.

MarKing

Tak jestli to LE je schopný za 80 korun odjezdit, tak proč ne, zhoršit se to nemůže, laťka už je na podlaze

Mili

Vždy může být hůř a vzhledem k tomu, že nikdo pořádně neví, co vlastně Leo Expres nabízí, zhoršit přijít může.

Michal82

Přiveze několik Talgo souprav a loko si půjčí.

TGD

Skoro bych řekl, že se ČD nesnažily naschvál. Ta linka je kvůli německé straně tragická a byť to je ztráta výkonů, tak na druhou stranu i ztráta starostí.

a8n

Spíš čekaly, že do toho nikdo jiný nepůjde.

Traveller

V tomto případě bych napsal “na Západě” s velkým Z, protože to, kde přestanou jezdit ČD, je opravdu ten vyspělý Západ z velkým Z, nikoliv jen pouhý západní konec ČR.

Jiří Kadlec

Bude mít LEO Express na neelektrifikovaný úsek trasy rychlé motorové jednotky? Myslíte, že využijí něco jako „British Rail Class 800“ – rychlý motorák, dovede jet až 200 km/h:
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_800
?

Kubrt

Ne.

J.K.

A proč, když tam budou pořád výluky?

Lihoš Zeman

Pokud to Leoš vyhraje, které provozní soubory zůstanou v plzeňské pm kraji ČD?

A za druhé ten přestup ve Furtu, no to je jak přestupovat v Miedzylesie. Tento směr a linka asi bude navždy zakletá.

Pražák

Pouze defacto Os + Rožmberk

jan.potucek.2831

Jen si poplač, režisto,
Leoš tu jde na jisto.
V kapse Májku, v hlavě plán,
paštikář je tvrdý pán.

Petr

Kdy už na ČD začnou přemýšlet a ne prohrávat každou soutěž

Juraj

Teď vyhrály moravské rychlíky, zase taková tragedie to není.
Mezi námi, než se dál trápit s DLB, možná je lepší upřímit síly jinde.

2101

Tak zrovna tady si ČD s DLB opravdu nemají co vyčítat… Ačkoliv přišly slavné CJ tak je běžné že DLB má oba vozy a ČD pošlou jeden…

Mirek/

Mám opačnou zkušenost.

Účetní

Ale je.
Tohle je už na odvolání generálního ředitele.

REMET

Cimz se ovsem realne nic nezmeni.

Jun31

Tahle linky je spiš hromada problému než nějaký přínos

Václav

Začíná se to v té Plzni lehce hroutit 🤣 hlavně že ČD nabírá nové lidi 🤣🤣 bude to tam pěkná strojovka 🤣🤣

Franta P.

Jestli opravdu nebude ČD jezdit, tak mi opravdu NEBUDE líto ani trochu, protože tahle company nepochopila, že jsou tady pro lidi a né lidi pro ně

tak strašně dlouho byli ČD zvyklí na to, že se jim všechno přikleplo jakoby jiní dopravci neexistovali…
a můžete mě zase „věrní nádražáci“ zablokovat (mám z toho srandu a celé moje oddělení se mnou)

Zapa

Na kterém oddělení vlastně jste? Mmch jak se tu blokuje? 😀

Berounský strojvedoucí

To bude psychiatrie.

Mynic

Bohnice, Kosmonosy anebo Opava ?

Josef Pešek

Dobřany

Král Nutrií

Změňte lékaře nebo alespoň medikaci

Mir

Ješeto Ješeto… To je tak, když má osobní dopravu ČD v péči „fotbalista“. Avízo bylo, že s Krausem odejde z vedení ČD i on.

Dálkový cestující

S Leo Express na jednu jízdenku Mnichov-Varšava, další mezinárodní dopravce!

ČD stejně tam jezdily s tím, co jim právě zbylo, či nezbylo.

Teď už jen vyčistit SŽ, aby měli po čem jezdit.

Xaver

ČD tam jezdily s ComfortJetami, tedy s tím nejkvalitnějším, co měly.

Kubrt
Guvernér Farnex

ČD přes Domažlice do Německa s Comfortem jenezdi.. jezdi s Railjetem a s tím comfortjetem přes Ústí do Mnichova tod vše.

Mirek/

ČD tam jezdily dle kontraktu s Bdmpee. Což nejsou špatné vozy. Rozhodně lepší než Alex. Navíc často doplňovaly vozy právě za Alex.

alph

Tak, a tímto spolu s Včasnými jízdenkami ČD do Evropy skončí možnost jet vlakem do jižního a středního Německa, Švýcarska, západního Rakouska, Lucemburska atd… (všude, kde bude potřeba přestup)
Jet dlouhou cestu vlakem a nemít vázanou jízdenku na první přestup nedává vůbec smysl (nehledě na cenový rozdíl).
Hodně lidí tím bude odkázaných na FlixBus 🙁

Petr *****

To bylo i nyni. Ten aktualni humus snad skonci. A vazana jizdenka kdyz te vyhodi jinde je ti k nicemu. To i kolotoce na pouti byli predvidatelnejsi nez toto. Tohle byla zoufalost a snad bude lip

Martin S.

To co blábolíte? Vázaná jízdenka automaticky platí na další dostupná spojení ve směru. To jsem takhle jel od Hamburku ku Domažlicím a jelikož mi ujel poslední Berlín -> Praha, tak jsem místo toho jel pres Lipsko a Norimberk do Weidenu, odkud je to kousek ráno, abych potřebné stihl ráno. U DB nikdo neřekl křivého slova, protože to je dle Nařízení a nic je to nestojí.

***** Petr

Právě to říkám troubo. K čemu je ti jízdenka když tam není vlak? Potulovat se skoro pět hodin kolem nádraží a ráno dál jet tím co jede je velká hitparáda. A o trase na Berlín toto vůbec není.Nejsem šotoblázen abych jezdil ad hoc a zkoušel a zkoušel něco, co má prostě fungovat. Dodnes nechápu, že na Norimberk a Mnichov nevede elektrifikovaná dvoukojeka. Z domova mi to z osmi hodin vlakem udělalo dvanáct místo šesti autem. Ale ano, chybama se člověk učí 🙂

Juraj

Pryč jsou časy, kdy to jinak než přes CIV nešlo.
Spousta dopravců v Evropě už dneska umí OSDM, a tím i výhodnější navazování segmentových jízdenek do jedné. Že to zatím nedorazilo do Česka, je spíše otázkou rezistence majoritních dodavatelů technologie.

Jun31

Ten přestup by byl úlet. Jen by dokazoval naprostou nekompetentnost zadavatele

Ludanto

Vzhledem k tomu, že mezi Plzní a Domažlicemi se bude předělávat trať a očekává se poměrně dost výluk, tak je asi ve finále jedno, jestli vás autobus vysadí ve Furth im Waldu, nebo ve Schwandorfu

Účetní

A takhle to dopadá, když na nábřeží mají na nabídky celé oddělení a na LE nějakou junior pozici : – )

Jarda

To je naprosto skvělá zpráva, pokud opravdu ČD skončí, to se bude muset řádně oslavit. Držím palce Leo express.

Mirek/

Co jako chcete slavit? Že v případě zpoždění z D dojde k odřeknutí spoje? Namísto náhradní soupravy, byť v B? Nebo jako teď v týdnu doplnění vozů ČD za chybějící Alexe?

Petr

Třeba to, že konečně bude tlak na jízdní doby a snad zmizí ta absurdní zcela nedůvodná kvůli osobákům politicky protlačená 20 minutová rezerva v trase Plzeň – Praha, odpadnou deb*lní opatření dopravce ČD, že expres nesmí předjet osobní atd…

XXX

Nebylo spíš kvůli zpoždění z D.

Petr

Nenene, stejnou rezervu mají i IC z Chebu a R16. Jízdní doby jsou nastavené tak, že Os mají velmi ostré jízdní doby, které většinou nezvládají a expresy prodloužené tak, aby za nimi cca 30 km „poskakovaly“ a dosahovaly tak cestovní rychlosti koňského povozu z předminulého století. A protože podle opatření dopravce ČD expres nesmí předjet osobní, tak k eliminaci zpoždění fakticky stejně nedochází, pokud si to tedy nevezme dispečer SŽ na triko a expres v souladu se zdravým rozumem pustí. To se ale stává málokdy. Spíše se zpoždění prodlouží, protože se expres zpomalí, aby „neposkakoval“ a na hlavní nádraží se… Číst vice »

Honnzok

To jsem teda dost zvědavý, co za spolupráci má Leoš vymšlenou pro ten úsek mimo dráty. Sehnat dieslovou lokomotivu je dnes v EU skoro nemožné. Spolupráce s Alexem a pokračování 223? Nebo snad pronájem 754 od ČD? Měl by ještě někdo prosím nápad, kde by mohla být nezávislé HV s topením k dispozici? (Nezpochybňuji, že to má Leoš zajištěné, jen by mě zajímaly možnosti v dnešní době)

Honnzok

Sám totiž skoro žádné možnosti nevidím…

Výpravčí

V nedávné době bylo k odkupu několik strojů řady BR 218, ale pochybuji, že by se dokonce roku stihla nějaká “bohemizace” a schválení k provozu u nás.

Josef Pešek

A vy myslíte, že 223 od Alex mají nějakou bohemizaci? Jezdí se na Sifu s omezením na 100 km/h.

Bakiy

Na trati, kde je traťová rychlost 90 km/h…
Vím, kousek stovky tam je…

Josef Pešek

A od nehody u Milavčí jsme se nepohnuli ani o krok. Ze Stodu do Plzně se dá jet na barvičkovač a v uzlu Plzeň na ETCS. Ať žije zabezpečení na pedál bdělosti. Ať žijí výjimky od Ouřadu na hlaváku.

Martin Klimeš

Je otázka, zda to zpochybnění nemůže být na místě. On to totiž prakticky zajištěné mít nemusí.

Leinad

A musí to mít zajištěné předem? Čekal bych, že má v kalkulaci cosi jako obvyklou cenu s rezervou (a dal si bacha na inflační doložku).
Pokud se nepletu, tak personál zaměstnaný na dobu určitou (aspoň trvání kontraktu) nemá žádný účastník, i účastníci kurzu ČD můžou zdrhnout dřív než za 15 let.

J.K.

No autobus, kromě roku 2028 (možná ) tam budou výluky prakticky nonstop. Viz ČD, jenom se kopne něco u Nýřan tak jede autobus Plzeň – Domažlice.

Honnzok

A v Německu? Úsek z Furthu do Schwandorfu podle mych informaci rovněž nemá dráty? Tam taky autobus?

a8n

Tam ale jezdit nemusí, jak se píše v článku.

Kubrt

Jak už tu níže zaznělo, Alex/Länderbahn má smlouvu do 2028 a nevidím důvod, proč by na zbývající čas ty lokomotivy nějakou formou neposkytoval dál.
Jen pro příklad, jak se situace s lokomotivami mění – aktuálně nastupují na RE6 Lipsko-Chemnitz (fuj, kombinace českého a německého názvu, sytdím se) BEMU od Alstomu a uvolňuje se tam 5 ER20.

Výpravčí

Ty ER20 z této linky už jsou rozebrané.

Výpravčí

Rozebrané mezi nákladní dopravce.

Johny

Tak teoreticky pronájem Vectronu Dual od ELL pro úsek Mnichov – Plzeň

Ares

SNCF prodává BB 75000

Josef Pešek

Nemají německé schválení, natož české.

Josef Pešek

Dají se sehnat 218 s motorem MTU. Nebo bude do té doby schválená 248 s Mirelem a ZMS.

M152

A neřeší problém vlakového topení Talgo, které má svůj generátor?

Juraj

Tak ty herkuly jsou dostupné jak v Německu, tak u ÖBB, kde jim teď skončily nějaké výkony. Maďaři nedávno odkoupili vyřazené mašiny ME od DSB, nějaké rezervy pořád jsou.

Avlaky

Jsou různé POOLy s Herculesama nebo TraxxDE (ale nevím zda ten není moc těžký)

RJ taky sehnal herculese

Honnzok

Děkuji za info, já měl za to, že Hercul je téměř nesehnatelný. Protože není žádný volný, že jej mají i POOLy jsem nevěděl.

TominoLopez

„V soutěži je jediným kritériem cena.“

Víc k tomu netřeba…

zyx

A jaká kritéria by se měly soutěžit? Pokud je vše ostatní v podmínkách, a nějaký inovativní prvek v zajištění provozu, který by se měl hodnotit tam nevidím.

Bdmtee

On celý tenhle koncept výběrek, kdy se podmínky stanoví dopředu od stolu, a nějaká možnost vyjednávání s dopravci není možná, je blbě. A třeba tady měla být velká penalizace za ten porenciální přestup v FiW.

zyx

Nezobecňujte ty argumenty: Zrovna tady se navazuje na zkušenosti z předešlých zakázek i výběrových řízení. A nikdo netvrdí, že nemůže být předsoutěžní dialog s potenciálními zákazníky, když ten dialog není přímo součást soutěže. To vše je legální. Jen to musi být otevřené, nediskriminační a dokumentované.

A to by jste chtěl, aby se soutěžilo podle barvy a pak se teprve ladily podmínky kontraktu? To by bylo podle Vás korektní?

Bdmtee

Ne. Já bych si to výběrové řízení představoval tak, že zadavatel si pozve uchazeče ke společnému jednání (všichni najednou). Jednání by bylo na několik kol a každý uchazeč by zadavatele chtěl přesvědčit, proč by to měl dostat zrovna on. A ta jednání by klidně mohla být i veřejná.

Karl vB.

„…každý uchazeč by zadavatele chtěl přesvědčit, proč by to měl dostat zrovna on.“ 🙂
Za situace, kdy se přihlásili jen dva zájemci ze čtyřech, z toho ten jeden jen pro formu, protože by musel spolupracovat s „velice spolehlivým“ dodavatelem v Německu, se kterým má bohaté zkušenosti.

Miky

Ovšem mnohem zajímavější by ve Vašem modelu zadání veřejné zakázky byla ta neveřejná část…

Alan

Že by kvalita?

Jerry

Třeba kvalitu? Ale Česko je specifický trh, ten kvalitu nechce.

Petr *****

Zadani je jasne, plneni taktez, pokuty jakbysmet. Pocity nezvazis a zustava jenom cena. Co je na tom spatne ?

Adam Ř

Druhá možnost je nastavit soutěž tak, aby dopravcům bylo dovoleno snížit kvalitu výměnou za nižší dotaci (to je faktický popis situace, kdy část váhy má cena a část kvalita), to chcete?

watslaw

Právě naopak, dovolit mu vyšší kvalitu za vyšší dotaci, ale nikoli za jakoukoli cenu.

Leinad

To se stejně prakticky děje (smluvní sankce).

Martin S.

Ne, LE si to nemůže v Bavorsku provozovat sám, protože do 12/2028 platí smlouva s DLB, takže by si to s nimi buď musel domluvit, nebo bude přestup ve Furthu (smlouva toto umožňuje). 😉

Martin S.

Ty mínusy za co?

Svojšín

To tady tak chodí: napíšete fakta a dostanete mínusy:-)

Kubrt

A říká se tomu doba postfaktická 🙂
Tady je to sranda, ale děsí mě současné tendence části politického spektra dávat rovnítko mezi lež a právo na názor, to je fakt nebezpečné.

watslaw

Tady je problém v tom, že když bude lež zakázána, tak ten, kdo bude posuzovat, co je a není lež, má ohromnou moc, a není neomylný a mnoho těch, co si na to ověřování dnes i v minulosti hrají, jsou i zaujatí. Takže právo na svobodu projevu, včetně lži, je nutné i k tomu, aby nebyli postihováni i lidé, říkající pravdu, nebo třeba podrobující kritickému zkoumání převažující pohled na věc.

Miky

Zlatá slova! Obzvlášť dnes, kdy rozdíl mezi „dezinformací“ a „pravdou“ je jen několik málo týdnů či měsíců.

Caracas

Myslím si, že ty mínusy vyvolalo to, že smlouva umožňuje přestup ve Furtu. Je neuvěřitelné, že to zadavatel může myslet vážně. Vy přesně uvádíte fakta, nic víc, nic méně.

Igelkott

To vůbec neřešte, podle toho nelze hodnotit Váš komentář.

Miky

„Za pravdu je různá sazba,
jednou pomník, jindy vazba.“
K.H.B.

hbf

Jste si jist, že LE je vázán smlouvou mezi DLB a BEG?

55p

BEG mu ten výkon nezadotuje, když má smlouvu s DLB

Martin S.

Tak jelikož smlouva je do Gr., tak samozřejmě ano. Navíc je na to mezistátní smlouva mezi Bavorskem a Českem, že druhá strana respektuje výběr první.

Martin S.

Z Dotazů k Veřejné zakázce: Dotaz č. 2: (Příloha č. 1 Návrhu smlouvy – Provozní koncepce) „5. Objednatel na základě informací disponibilních v době zahájení Nabídkového řízení předpokládá, že vlaky, které jsou v rámci této smlouvy objednány do hraničního bodu Česká Kubice st.hr., budou pokračovat v rámci objednávky zahraničního objednatele do stanice München Hbf. Obdobně se předpokládá provoz vlaků v opačném směru.“ Splní uchazeč podmínky nabídkového řízení, když po přidělení zakázky, popř. po podpisu smlouvy o veřejných službách, odmítne vedení přímých vozů Praha – Mnichov, např. z důvodu, že se nedohodl se současným dopravcem provozujícím linku na území SRN na… Číst vice »

watslaw

To, že objednatel neurčuje počet kmenových souprav, je velká chyba. Dopravci se tak vyplatí naplánovat ostré obraty, a již při malých zpožděních bude docházet k rozvratu (jako teď).

Johny

To by byl krásný hřebíček do rakve této hrůzo linky (ten přestup ve Furthu)

55p

A nečekání na přípoje ani třeba 5 minut, ujet prostě před nosem. A jízdenka + místenka propadla, kup si novou kaštane.

Zbyšek

Konkurence na železnici u nás byla dobrá v době, kdy ČD do vozidel moc neinvestovaly a pomohlo jim si to uvědomit, že zkrátka nejde pořád žít jen z minulosti. Za to vlastně můžeme děkovat Jančurovi a RJ. Ovšem v dnešní době, kdy park vozidel ČD se výrazně proměnil a vlastně ani na většině regionálních drah už nepotkáte příliš stará vozidla nedává konkurence už moc smysl. Například RJ z Bohumína do Brna je naprostá ostuda, Arriva vlaky ve Zlínském kraji už taky nevypadají jak v roce 2019 a při porovnání s vlaky ČD má cestující pocit, že jsou zkrátka lepší a… Číst vice »

Avlaky

ČD nenabízí ojeté vozy z Rakouska a ojeté jednotky z Německa?

Příkladové RS1 a Stadler GWT minimální spolehlivost, to přehlížíme?

Navíc RJ do 5 let bude vlastnit 92 nových jednotek to je málo?

Každý tady nava že kupuje ojetiny, zkuste si zajít do banky jestli vám půjčí na 50 novych vagonu za 75 milionu kus

Kdo pochodí úspěšně tak se ozvete😁

RadekR

Zrovna Arriva ve Zlínském kraji je teda lepší volba, než Sp na trase Staré Město u Uherského Hradiště -Brno, myslím, že kdo mohl, tak přesedl na Moravany přes Břeclav

Jan

Mám na Vás dva dotazy:
1. Myslíte, že ČD se do této soutěže hlásí s novýma jednotkama?
2. Dle Vašeho názoru soukromník má v každém státě rozjet business, investovatnoho milionů a až se to rozjezdí, tak se stáhne a vyklidí pole? A státní firma bude nadále investovat do vozidel?

Kubrt

Je potřeba rozlišovat dvě situace:
1. Konkurence mezi dopravci směrem k cestujícím – komerční linky (Ex1, RJ Ostrava/Brno atd), počátky RJ.
2. Konkurence mezi dopravci směrem k objednavatelům – závazková doprava, drtivá vétšina osobní železniční dopravy v ČR, včetně R8 RJ. Tam standard definuje a (měl by) vymáhat objednavatel a dopravci – včetně ČD – nasazují takové vlaky, které právě vyhoví objednavateli, včetně ojetin. Tam, kde objednavatel poptává a platí nové vozy, tak je dopravci – všichni, ne jen ČD – koupí.

Adam Ř

Velmi dobře napsáno, akorát doplním, že objednatel musí nové vozy nejen poptávat a platit, ale také vymáhat.

Martin

Arriva vlaky ve Zlínském kraji už taky nevypadají jak v roce 2019 a při porovnání s vlaky ČD má cestující pocit, že jsou zkrátka lepší a novější – jezdíte vůbec vlakem, to co jezdí na Vláře je o 100% lepší, než co tam jezdilo za ČD. Konkurence je právě od toho, aby jsme opět neusnuly a nespokojili se s tím co máme.

hbf

Pokud se ty soutěže zruší, vrátí se to během pár let do stavu před soutěžením. Že jsou jednotky Arrivy na Moravě o 6 let starší než na začátku kontraktu snad není překvapení. Úplně stejně by zestárly jednotky jakéhokoliv jiného dopravce, ČD nevyjímaje. Soutěž do Bavor byla vypsána na pár let na ojeté vozy. Takže ani od ČD byste se nových vozů nedočkal. Stran nových a ojetých vozidel – naprostá většina motoristů si kupuje výhradně ojetá auta, takže je ojeté vlaky nijak neuráží. Ta nižší cena umožňuje ty vlaky objednávat a platit v takovém rozsahu. Kdybychom měli jezdit všude v novém,… Číst vice »

NightmareFreddy

No, až nebude na R12 jezdit šrot, tak si o tom můžeme popovídat. Každopádně – když už ta konkurence pak nebude, co bude ČD i nadále nutit se zlepšovat? Když ta konkurence nebude, vrátíme se před rok 2010

Franta P.

zase jeden věrný fanoušek ČD?
já jsem si nevšiml, že by se ČD zlepšily jinde než na komerčních linkách (např. Railjety) na „normálních linkách“ (objednatel stát) jezdí hrůzovlaky… které dle jejich stížnostního oddělení „odpovídají standartu ČD“
tak potom nechápu, proč lidi z kanclu (co jezdí do Brna) sedí v první třídě, když ty vlaky odpovídají jejich standartu???

a zase mě smažte, ať se máme o čem bavit na obědě 😀

Miky

Smazat a hned! Za tu „standartu“ : )

František

Tak od vlaku k vlajce to není až tak daleko.

jinds

Čekal jsem, že když ostatní soutěže na delší dobu podělají, že tohle bude jistota, ale tak nějak se začínám utvrzovat v názoru, že ČD proti konkurenci obstojí jen velmi těžko.

Dodo

Vypadá to, že jim LE vypálil rybník… Smlouva začne platit ani ne za rok, na pět let, staré vozy. To byla doteď parketa ČD.

Avlaky

Jeden s majitelů LE ma několik desítek vagonů volných

Lumír Končelík

Nebude to pro ČD vlastně vysvobozením? Jim ta přeshraniční linka stejně kazí pověst (je-li co kazit), dobře, ten úsek Pha-PM možná zamrzí. Když si vzpomenu, že při cestě na Zéland (11+15+2h letu) byl největší adrenalin dostat se vlakem do Mnichova na letiště (jeden dojel sotva do Domažlic, další na čáru a místo v 21h dojel do cíle ve 2 ráno), tak cokoliv může být lepší než ČD + Alex, i když za to ČD často nemohou. Na druhou stranu o přeshraničních problémech ví a neřeší to, těch příběhů už bylo tolik. Budou-li pak ČD považovat relaci PM-Pha za vhodnou, mohu… Číst vice »

J.K.

Vzhledem k výlukám se česká dieslová sekce bude jezdit, během této smlouvy, max v roce 2028, kdy by měla začít 3. stavba ale určitě bude mít zpoždění. Vzhledem k záchraně plánu na jednokolejné úseky (slavným vyhozením dálnice d5 z dopravního modelu) to nepůjde postavit bez masivních výluk.

Kubrt

Mezi Prahou a Plzní bude velmi košatá nabídka závazkových produktů, nevím zda tam ještě bude prostor (fyzický a tržní) pro komerční vlaky.

Lumír Končelík

No docela mi překvapil návrat rychlíků na Písek a ČB pod Karlštejn. Zřejmě zkrácení jízdní doby po rekonstrukci? Jinak úplně nevidím důvod, proč nemůže zabírat kapacitu dál na Hrbaté, časy byly stejné a stejně to nikde nestavilo.

Výpravčí

Není důvodem návratu “Švejků” k Berounce jen dočasným řešením, kvůli výluce na Smíchově, kde nelze momentálně jet z Prahy hl.n. bez úvrati směr Rudná?

platamond

Úvrať si asi pletete se Semeringem. Ale jsou etapy kdy Hrbatá končí na provizorní zastávce Zlíchov. Tyto R se k Berounce vejdou díky dokončení Karlštejn-Beroun, resp. do doby zavedení Sp do Berouna a ty nebudou dokud nebude celá trať po rekonstrukci. Navíc to svojí nepravidelností na Hrbaté neprzní plnění jízdního řádu.

2101

Vejdou se tam ve velkých uvozovkách… 😀

Flatt 1

Já teda ano. Rychlíky Arrivy vždy spolehlivě rozvrátili S6 na Hrbaté. Nicméně ještě bude dost výluk u řeky, aby opět jezdily přes dva kopce.

Flatt 1

Rozvrátily… Sorry

Twix

Časy jsou teď stejné zřejmě kvůli nějaké vatě (dříve to jelo později když to jezdilo spodem), ale vrátilo se to tam díky dokončení výluky do Karlštejna, kde už není jednokolejný provoz a vejde se to tam. Na hrbaté to způsobovalo nežádoucí přenosy zpoždění – švejk vyjede později ze Smíchova, na křižování v Prokopském údolí zdrží S6, ta při obratu na Smíchově zpoždění nezkrátí, do Řeporyj přijede pozdě i protisměrná S6 kterou zpožděný švejk zdržel v Rudné, a i po jejím odjezdu z Řeporyj tam ta S6 směr nahoru pořád čeká, protože už se tam hrne i švejk směr Praha…

hbf

Šetří to energii (nemusíte dvakrát na kopec) a kapacitu na jednokolejce.
Čas zůstal stejný jen z Prahy (jede se za osobákem), do Prahy se čas zkrátil.

Ares

Němci nečekají a chceš aby to řešilo MD a nebo Poved? A jinak je ti dobře? Ona ta domluva není moc dobrá. Větší smysl dává spojení přes Cheb, než Rudu.

Lumír Končelík

Vzhledem k tomu, že rychlíky objednává MD, Os POVED; nádraží v Alžbětíně, jehož středem prochází státní hranice, bylo 40 let odříznuté, v 89 skoro zbouráno a v 91 se to celé pracně obnovovalo za velké slávy jako symbol znovusjednocení Evropy, kde nemá být nic snazšího než cestování mezi dvěma státy, tak ne, není mi dobře, možná je mi z toho na blití. Z obou stran existují různě výhodné přeshraniční krajské jízdenky (IDPK, Bayerwald-Ticket, Guti – tu dostanete dokonce zdarma k ubytování) a není nic lepšího, než když během 4 dnů čekáte 3x po sobě hodinu na další spoj. Přitom celou… Číst vice »

J.K.

Bude tedy zajímavé sledovat jestli bude muset dopravce mít techniku na výlukový provoz (který za Plzeň bude)…

Nebo jestli bude muset mít techniku na reálný provoz který ale nebude, takže se to někde odstaví jako něco „co by jezdit mohlo, kdyby bylo kudy“.:)

Avlaky

Zajímavé soutěže teprve budou přibývat

Balíček R15, R20, R23 od 2029
Ex3 od 2029
EX od 2029
EX2 + R18 od 2029
A tuším že i EX5

Bdmtee

Mám za to že linky kde byly nasazeny ComfortJety byly drahám prodlouženy až do roku 2034.

Avlaky

Nemusí být ale do 2033 vše vysoutezene? To nevím jak by MD obešlo

Stráťa

ex3 proboha proč? To je linka kterou nemá smysl dotovat.

Martin S.

Protože nemáme koncese. Takže by provoz vypadal jako z/na Ostravu. To chcete? Poslední vlak z Brna do Prahy v 7?

Stráťa

Proč ne? Když v noci není poptávka na vlak tak pořád jezdí autobusy.

Adam Ř

Vy jste tedy plošně proti dotování dálkových spojů?

Výpravčí

Proč by měl stát dotovat dálkové spoje? Všichni chtějí na “západ” tak to tak udělejme, nikde na západě se dálkové spoje nedotují, všechno jezdí na komerční riziko 😉

Kubrt

Vidím ten smajlík, ale docela by mě zajímal seriózní přehled o situaci v jiných evropských zemích. Německo jasně – v závazku je to po RE. Ale co takové B a NL, kde IC jezdí odevšad všude pořád, to zjevně nebude komerční záležitost. A svrchované království SNCF?? Itálie?

Bdmtee

Nemusel by vypadat jak na Ostravu. Já si myslím, že stát by měl objednávat pouze zastávkové rychlíky jako základ (i do té Ostravy), ale nejrychlejší expresní vrstvu nechat komerci, všude.

Petr

Jo, ale MD neni schopno a ochotno to za 10 let udelat. Raději, at to dotuji, nez at ty spoje konci, jako na Ostravu

Adam Ř

Očekáváme, že tedy dotace bude velmi nízká, když se to zcela nebo téměř uživí z jízdného. Dokonce je možné, že se to někomu vyplatí jezdit závazkově za nulovou kompenzaci, jen za to, že jako závazkový dopravce bude mít přednost, až se v Libni vyhlásí přetížená dráha

jkk

Ano, ta soutěž se dá chápat následovně: Ty nám slíbíš, že budeš jezdit i v ne tak zajímavé časy a s nějakými pár dalšími detaily a mi ti dáme jistotu (nebo přednost) při přidělování kapacity. To, že je ještě k tomu pár korun může být irelevantní (zaokrouhlovací chyba z pohledu dané linky).

František Plášek

Pokud by někdo (nejspíš tedy přídělce kapacity) sliboval někomu (dopravci) přednost při přidělování kapacity tak je to jednak v rozporu se zákonem a taky by mě zajímalo, jak objednavatel hodlá přídělci nařídit takový protizákonný blábol (i kdyby byl majitel přidělce)…

Adam Ř

Nejde o nějaký bonus ke smlouvě, je to normální mechanismus při vyhlášení přetížené dráhy: nejdříve se ruší doprava tržní, pak až závazková

Avlaky

Nebo ji od 2029 přestat dotovat, jen vím ze má do 2029 ČD smlouvu

Daniel

85 korun na kilometr? Na mezinárodní lince do Mnichova?

Takhle linka byla vždy naší největší ostudou a evidentně se v příštích letech nic nezmění.

J.K.

Tak autobusy NAD budou levné, nebo co myslíte že teď z Plzně na čáru pojede?

55p

Dva patrové autobusy už z Prahy na hranice :))

MartinS.

Tak za 85 Kč/km pořídíte za každý vlak tak 3 autobusy. Ona to zase taková sláva nebude. Ale 3 autobusy čtyřvozový vlak nepřevezou.

watslaw

Nebudou to náhodou 85 Kč/km (kompenzace) + tržby? To by stačit mělo, bus je provozovatelný v zásadě za ty tržby, a kdyby tržeb (a tím i cestujících) bylo fakt málo, tak zas ty 3 busy budou stačit.

Michal

Už se ví kam tedy půjdou pak Interjety? Hodily by se na Praha – České Budějovice pokud tam tedy nepůjdou Pendolina a nebo na Praha – Děčín

Pán jeskyně

InterJet nejezdí na trase Praha
-Mnichov. Tři soupravy jsou v turnusu na trase Praha-Plzeň-Cheb, kterou přebere Arriva později.

Výpravčí

Opravdu pouze tři soupravy v turnuse při 2h taktu a jízdní době cca 3 hodiny? Trošku mi to nevychází.

Avlaky

Jezdi 3 je tam turnus na 4 soupravy

Rano a vecer jede jeden obrat Pendolino z Ostravy a jeden obrat uprostřed dne jede comfortjet z Ostravy

ČD to chytře vymysleli jak jezdit 4 denní turnus jen s 3 soupravami

Hoermalmeister

Ale to uživatel s nickem Michal vůbec neříkal…

F. K.

Zatím nevíte ani to, že na této lince nejezdí.

Josef

Prý by měli jít do oběhu na Ex2

F. K.

A ten velký cenový rozdíl vůbec není nikomu divný… 👎👎👎💩

Popelník

A na Německé straně? Tam výběrko není, nebo akceptují toho kdo se vybere u nás? A ta kompenzace 3 €/km platí i pro Německo? To tam nepokryje ani poplatek za DC. U téhle smlouvy jsem myslel že bude fakticky nutnost spolupracovat s dopravcem na druhé straně co má svoji smlouvu s Bavorskem, tak jako na jiných mezinárodních linkách.

Libor j.

To je blbé. Režijkáři budou jezdit do Plzně kudy? Přes Budějovice? To jim nebude líbit, hlavně kvalita linky R11 😉😁

Středohor

2.2 jste psal že podmínkou je hybridní lokomotiva a nové vozy. Teď píšete že pro LE nebude problém sehnat problém ojeté vozy.

Štěpán S.

Tohle je krátká přechodní smlouva na 5 let, do 2031 (dle článku). Od toho prosince je vypsána smlouva, kterou by zmiňujete, kde jsou již vyžadovány nové vozy.

Náhodný

Znamená to tedy, že normálním rychlíkem se do čtvrtého největšího města v republice už nedostanu. Tedy jen od nás z jižní Moravy přes Brno a ČB. Není prozíravé, že se zde omezí ty různé In 50 či let ní síťové jízdenky.

Pan průvodčí

Proč by jste se nedostal ? Jen bude jiný dopravce. Nebo co je to ,,normální rychlík“ ?

XXXD

Patrně normální rychlík = rychlík ČD.

Twix

A podíval jste se kolik stojí ten normální rychlík z Prahy do Zdic v porovnání s Arrivou?

qěcy

PID jízdné v tom R je naprosto v pohodě.

platamond

A kdo by to řekl, je stejné i Ar R, a dokonce i v Os s přestupem…

Honza S.

I RegioJeta Leo Express provozují „normální rychlíky“.

55p

kde má LE „normální rychlík“? Tedy žádné povinně místenkové IC ani vymetací osobák.

Avlaky

Normální rychlík asi máte na mysli ten kde platí režijka, že?

Bohužel to vypadá že budíte muset chodit pěšky a zkusit stopovat po trati nějaké Sv jestli by vás

Každopádně hodně štěstí , držím palce

Jaroslav

To bude „nádhera“

Martin

Tááák…

Štěpán S.

Absolutně šílená zpráva, opravdu jsem nečekal, že Leo bude levnější.
Nejvíce mě zajímá, jak se jim bude dařit v dálkové dopravě pod objednávkou, a pokud do toho jdou s takto nízkou cenou, jestli budou osekávat rohy, kdekoliv to půjde.

Ondra

Větší konkurence, to je super. Těším se, co nasadí

Olin

Safra, safra… To je jako kuponovy nekritický idealismus ze zlatých devadesátek.

noerf

LE nějaké vagóny má, předpokládám, že do z Prahy do Plzně to potáhne pronajatý Vectron a z Plzně dieslová lokomotiva. Alternativou by bylo využití netrakčních jednotek Talgo na části spojů.

Ares

Je celkem jedno co zrovna teď má, nebo nemá.

Mirekl

To by v Německu určitě byli rádi za dieslovy agregat pod dráty.

Ares

Jojo, přitom nejsou schopní elektrifikovat tratě od Chebu a od Domažlic, tak ať si to tam čuchaj tu spálenou naftu. Si na ekologii jen hrajou.

Twix

Mě by zajímalo spíš jaké lokomotivy chtějí použít z Mnichova do Regensburgu. Ale hádám že DLB jim ty stávající Taurusy asi rád prodá nebo pronajme.

​🇦​​🇳​​🇴​​🇳​​🇾​​🇲​​🇳​í ​🇦​​🇱​​🇰​​🇴​​🇭​​🇴​​🇱​​🇮​​🇰​

DLB už taury nevlastní. Prodali je do Švýcarska společnosti Widmer Rail Services. Vozbu Bavorských expresů zajišťují pronajaté lokomotivy od Beacon Rail (ex. MRCE). 🙂

Aha, díky za update. Takže pronájem nejspíš bude moct klidně pokračovat 🙂

Bdmtee

Jak můžou ty ČD úplně všechno podělat. Tohle měly vyhrát, je to pokračování stávajícího provozu na vytížené lince, absolutně to nedává smysl.

Petr Klimeš

Jak víš, že to podělali? Jak víš, že konkurence nedala nesmyslně nízkou cenu, kterou bude chtít časem dorovnat? Jak víš, že konkurence má vše zajištěné? Jak víš, že konkurence nebude těžký lowcost?

Bdmtee

Je jasné že to bude těžký lowcost. Ale to stát nezajímá, stát zajímá jen a pouze aby to v absolutních číslech stálo co nejméně. O cestující mu reálně nejde.

Bdmtee

A ČD by na tuhle hru taky měly přistoupit, vykašlat se na svoje standardy a nabídnout na kost osekaný produkt za nejmenší možnou cenu. Protože to je to po čem je poptávka.

Zahn

Standardem ČD jsou přečalouněná béčka. Vše lepší je následkem tlaku objednatelů a veřejnosti.

Twix

A jak se dá víc osekat to, co tam jezdí dneska? Vozy Bdmpee jsou celkem fajn a klimatizují, ale nějaký super luxus to taky není. Lokomotiva je na 140 a jak moc pravidelně tam jezdí minibar?

Bdmtee

Nemít minibar. Mít pouze jednočlennou četu. Nedržet pro linku zálohu v Plzni.

Jiří Dvořáček

Je to pokračování současného stavu o dalších 5 let. Jak tedy zdůvodníte nárůst ceny u ČD téměř o 50% ze 118 na 151,- Kč/km? Rozdíl v ceně u vlaků mezi Prahou a Brnem byl v soutěži skoro miliardu, takže nám ty soutěže opravdu nejdou a už je to k zamyšlení. 🤔

Bdmtee

Těch 118 korun je cena podle původní smlouvy před aplikací inflační doložky, nebo cena aktuální na rok 2026? Ona byla dost velká inflace.

Gydas

Nárůst ze 118 na 151 určite není o 50% jak píšete. Pokud správně počítám tak je to o nějakých 28%, tedy o méně než třetinu.

Jiří Dvořáček

Ano, máte pravdu, nechtělo se mi to počítat. Hodně jsem to zaokrouhlil. To nic nemění na tom, že ten nárůst ceny je neodůvodněný 🙂 Ano, vím, jaká byla inflace 😁

Avlaky

Tak určitě mohli nechat stejnou cenu jako mají doteď

Jak je možné ze u soutěže ex 6 chtěli vice jak teď s to stejně i u ex 36

Patrik

Včera na jednom spoji co z Vysočan odjížděl kolem 13:20 byly Béčka a ani žádný Alex. To asi mluví za vše.

Aleš Petrovský

Ano, zpravidla můžete vidět starší vozy na Ex36 když z Německa má vlak +60 jako včera, tak se vypraví z Plzně náhradní souprava „co depo dalo“ a jede do Prahy, aby nevznikla díra v JŘ. A ta souprava se zase z té Prahy musí do Plzně vrátit. Jakkoliv jsem na dopravce jako pes, tak zde látají dráhy průšvihy DLB velmi často, vč. chybějících vozů ku prospěchu zákazníka.

Bdmtee

Na což se LE zvysoka vykašle a mj. proto bude levnější.