Dopravci Železnice

Bratislava a Berlín. Leo Express chce od prosince nasadit čínské jednotky na nové linky

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express chce od prosince s novým jízdním řádem spustit tři nové linky. Počítá na nich podle údajů, které zaslala Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI), s nasazením nových jednotek od čínského výrobce CRRC.

Vyplývá to z informací zveřejněných na úřední desce ÚPDI. Podle plánu, který ale není nijak závazný, chce Leo Express začít jezdit na trase Praha – Berlín, Praha – Bratislava a Ostrava – Bratislava. Plán jezdit tyto dvě linky oznámila firma už loni, teď jen změnila časy odjezdů, frekvenci i odhadovaný počet míst.

U všech tří linek počítá dopravce s jinými soupravami, než dosud: jednotky Stadler Flirt v barvách Leo Express pojmou 237 lidí, firma u každé žádosti mluví o kapacitě nejméně 310 cestujících. Firma oficiálně plány nekomentovala, je ale patrné, že počítá s nasazením nových jednotek od čínského výrobce CRRC.

Leo Express má objednané zatím tři tyto soupravy, nikdy neřekl přesně počet míst, kolik jich budou mít, mluvili pouze o zhruba třech stovkách. Jejich testování a schvalování v Česku má začít letos v létě.

V případě spojení z Prahy do Berlína počítá Leo Express se soupravami dokonce pro 600 lidí, chce jezdit dvakrát denně se zastávkami v Lovosicích, Ústí nad Labem, Děčíně, Bad Schandau a Drážďanech. Plán počítá s časy odjezdů v 9:32 a 15:32 z Prahy, v 9:59 a 13:59 z Berlína. V materiálu uvádí, že půjde o vozy klasické stavby tažené elektrickou lokomotivou, nabízí se tak nasazení souprav, které používá v Německu pro provoz vlaků Flixtrain.

Častěji chce jezdit z Prahy do Bratislavy, kde si firma vybrala netradiční trasování přes Olomouc. Z Prahy mají vlaky jezdit v 7:09, 9:09, 11:09, 13:09, 15:09 a 19:09, v Bratislavě jsou po 4 hodinách a 21 minutách. Trasa je tak o zhruba půl hodiny pomalejší než tradiční vedení vlaků přes Brno. Linkou vznikne přímé spojení řady moravských měst se slovenským hlavním městem, které dosud neexistuje. Z Bratislavy mají jet vlaky v 6:01, 8:01, 10:01, 14:01, 16:01 a 18:01,

Leo Express chce více proniknout na slovenský trh i s jinou trasou: spojením Ostrava – Bratislava přes Žilinu. V tomto případě chce jezdit pouze jednou denně v 19:53 z Bratislavy a příjezdem do Ostravy ve 23:42, z Ostravy ráno ve 4:02 (příjezd do Bratislavy 7:52). Z jízdních řádů vyplývá, že chce na tuto trasu použít jednotku, která pojede nejprve z Prahy do Bratislavy.

Leo Express plní úřední desku ÚPDI s plány na nové linky mimo závazek zatím nejčastěji. Už dříve oznámil plány na nové linky na Ukrajinu či do Běloruska, stejně jako nové vnitrostátní linky v Česku.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Slosor
Host
Slosor

Bratislava – Ostrava přes Žilinu, super, konečně!!!

Pako
Host
Pako

Zbytečnej článek, stejně nikam nevyjede…

Jva
Host
Jva

Na co je mi spojení Pha-Blava přes Ol, když prvním vlakem tam přijedu v poledne…

jan
Host
jan

Je to tak, je to problém. Jediné spojení je z Brna. Jinak hotel nebo auto.

Radek Janata
Host
Radek Janata

První vlak ČD z Prahy je v Bratislavě v 9:50. To snad stačí. Zvát někoho ze 400 km vzdáleného města na dřívější čas by mi přišlo neslušné.

Standa
Host
Standa

No jo, když ale tam si to kafe bude muset koupit….

David
Host
David

A vy žijete v bludu, že v LE je kafe zdarma?

Standa
Host
Standa

Já narážel na pana Žlutého,poloboha a spasitele železniční dopravy v tomto vesmíru a přilehlých galaxiích
Se soukromými dopravci nejezdím z principu, ale kafe zdarma a neomezený internet je koukám největší problém české železnice a ten přece soukromníci všech barev řeší….

David
Host
David

Tak to jsme rádi, že to víme. A Žlutého sem nepleťte, ten článek není ani o žlutém, ani modrém, ani zeleném, ba ani o oranžovo-zeleném.

Zelenay
Host
Zelenay

Podnikání přísluší soukromému sektoru, je potřeba zatleskat každému nadšenci, který se do hororu jménem doprava, pouští a neotřelým způsobem dvakrát. Rád se svezu novými a moderními vlaky a Leo je prostě nasadí, možná to nebude prosinec, možná kapku později, ale stane se to! Stejně jako mají nejlepší wi-fi na kolejích i v busech, nejlepší služby, máme rádi jejich unikátní open-space!
Nicméně rozumím i konzervativcům, pro ně tady jsou ČD, každý ať si vybere podle gusta.

Standa
Host
Standa

Tramvají z Prahy do Berlína, děkuji nechci

petr.r
Host
petr.r

tak jsem trochu proklikal youtube a na videu crrrc je mapka v jakých zemí jsou jejich výrobky a česko, rakousko tam jsou, tak už asi zaplaceno.

jan
Host
jan

Spíš po vzoru Alibaba naslibuji..

Lektor
Host
Lektor

Další díl Leopohádek

Panelák
Host
Panelák

Takzvaní „Národní dopravci“ si prolobovali POVINNOST nahlašovat dlouho dopředu předpokládané relace komerční dopravy a dělat jakési testy vyváženosti pro zabránění jejich realizaci (= konkurenci), tak co se teď divíte, že to LEO dělá přesně podle zákona?

Gwann
Host
Gwann

A jak se asi má jinak „plánovat“ kapacita na koridoru?

Další vlaky navíc na úsek Praha – MnU jsou katastrofa…to ty náklady asi pojedou přes Hanušovice, Letohrad a Týniště…

Tronda
Host
Tronda

Tak ať jde ČD příkladem a své dceřiné spol. ČDC uvolní místo od svých komerčních vlaků. Zapomínáte, že nákladní vlaky jsou taky komerční a nejvíc komerčních slotů okupuje v kritických úsecích právě skupina ČD.

traveler
Host
traveler

ČD zveřejňují předem též.
Někteří soukromí dopravci si však zažádají o přidělení kapacity na trati, ačkoli jejich vlaky vyjedou až v půlce navrhnutého grafikonu => zabírají tak kapacitu neexistujícím spojem.
Pokud takto operují i ČD, rád budu poučen. Děkuji

traveler
Host
traveler

ČD zveřejňují předem též.
Někteří soukromí dopravci si však zažádají o přidělení kapacity na trati , ačkoli jejich vlaky vyjedou až v polovině navrhnuteho grafikonu => zabírají tak kapacitu neexistujícím spojem.
Pokud takto operují i ČD, rád budu poučen.
Děkuji

Samo
Host
Samo

Aky ma byt celkovy pocet tych jednotiek? Skoda ze posledny vlak z Prahy do Bratislavy nema LE vedeny neskor, s ich tendenciou zmykat jednotky na maximum som cakal lepsi cas posledneho vlaku. Trasa cez Olomouc je zaujimava, sice pridu o potencial Brna, ale zas budu jasnou volbou na trasach kde nie je ziadna priama konkurencia + sa vyhnu problemom v useku Brno – Blansko ked sa to zacne rekonstruovat. Velky potencial vidim aj v tych Malackach kde je dopyt na Cesko pomerne silny (aj ked znacna cast tohto dopytu smeruje do Brna, co LE nevyuzije). Akurat nerozumiem na co to… Číst vice »

Ic540
Host
Ic540

Samo: Ta Ostrava Bratislava mi taková magořina nepříjde. Jde o okrajové spojení Ostravska se Slovenskem, které jsme tu celá léta měli a teď není. Takže pokud to pojede tak pro nás plus co by okrajové spojení. Co souhlasím je nezastavování v Trenčíně, ale i třeba Piešťanech, NMnV. Že zastaví se svojí poměrně akční jednotkou v Bytči(dálkového tam nestaví nic) je dobrý tah co se úseku Žilina Blava týká. Pokud jde o Ostrava Žilina. Tak kdysi bývaly i přímé osobáky. Takže zastavení v KnM či KnK je rozhodně ok. Na naší straně by se to promiňte mi no neposralo kdyby to… Číst vice »

Permonik
Host
Permonik

Ostrava – Žilina (pokračuje až do baňské) jezdí i ted přímak. 2 ráno a zpět 2 večer a plné (osobní zkušenost podzim 2018). R340, R340 Beskyd.

Tak na slovesnku LE jezdí Ostrava – Žilina – Košice. A jestli LE chce jezdít delší trasy, tak pak Břeclav – Bratislava, Nebo Žilina – Bratislava, příčemž mají navaznost na spoje v čr. a pak dal už není nic, jen Bratislava – Šturovo.

Ic540
Host
Ic540

Zdá se že jste mě vůbec nepochopil. Píši či diskutuji o okrajovém ryze spojení. Vámi zmiňované vlaky jsou mi v ve většině případů použití k ničemu a o ničem. Zatím se diskuze mezi vámi a mnou odehrává stylem, že jeden o koze a druhý o voze. Buď pochopíte nebo taky ne. Nemyslím nic ve zlém, aby to tak pro bůh nevyznělo…

Permonik
Host
Permonik

Pardon. Já jsem přetím četl článek o nakladní dopravě a osobní jsem u vás pochopil jako vlak pro cestují a nikoliv jako osobák, který stojí v každe stanici.
Tím padem s vámi souhlasim…

Jouda
Host
Jouda

Je mi jasné, že teď dostanu mínusů, jen co se do mě vejde, ale že sem míří nějaké vlaky z Číny je pro budoucnost velice špatně. Ne náhodou tady zatím po Evropě od nich, jako od největšího světového výrobce nic nejezdí. Smutné je, že tento výrobce léta marně hledá způsob, jak alespoň něco malého dostat do Evropy, až to nakonec dostane přes ČR. Jde o pomyslné prolomení ledů. Protože byť i jen přes tyto tři jednotky se mu pak začnou nabízet daleko lepší možnosti, jak proniknout do Evropy ve velkém. To nám všichni ty ostatní státy a výrobci poděkují. Samozřejmě… Číst vice »

Jarda V.
Host
Jarda V.

Předpokládám že cena jednotky bude složená z toho co platí Leoš a toho čím přispěje CRRC aby se dostala na evropský trh (pomer vidím tak na 15 ku 85) takže bych to přirovnal k ponorkam pro Turecko,Finsko či Španělsko stavěné v Německu mezi válkami nebo nákupem za evropské peníze.

Vbb
Host
Vbb

„Ne náhodou tady zatím po Evropě od nich, jako od největšího světového výrobce nic nejezdí.“
Pokud na vašem glóbusu Evropy chybí Bělorusko a Makedonie, tak je nejvyšší čas si koupit glóbus nový, nejlépe čínský :-).

Jouda
Host
Jouda

Holooo, pane natvrdlo….. Píšu o bariéře EU. Bělorusko a Makedonie tam co??? Tam nejsou! Takže si otevři dalšího lahváče, roztoč glóbus a napiš příště třeba o Albánii 😂

Vbb
Host
Vbb

Pane naměklo, ve větě „Ne náhodou tady zatím po Evropě od nich, jako od největšího světového výrobce nic nejezdí.“ se o bariéře EU píše kde?
Příště raději jednoho lahváče uber a napiš to tak, aby si ostatní nemuseli půlku domýšlet.

MartinS.
Host
MartinS.

Přečtěte si, u koho si objednal jednotky rakouský Westbahn… a zdaleka nemá objednané jen 3 kousky…

jan
Host
jan

Pokud by to spojení z Ostravy do Bratislavy takto bylo zajimavé, protože do Bratislavy je problém se dostat ráno. + Taky bylo by spojení do Tater na jeden den.

Standa
Host
Standa

Ono se dnes nedá dostat z Ostravy do Tater na jeden den?
Košičan znáte?
Eventuálně noční vlak co odjíždí z Prahy 2215 a zpět z Popradu někdy kolem půlnoci jestli se dobře pamatuju?

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Ty jo – jesště tady neměl příspěvek železničář v důchodu? To je jako kdyby u Krause nebyl pan Vodvárka 😂😂😂😂

X 1
Host
X 1

No tož hlavně, že ty tady seš.
Namaž si chleba s paštikou a čekej.
Treba sa ten důchodce ozve.
Zatím papej a nedrob. 😉

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

To si papejte na Moravě paštiky – doporučuji Hamé 😂😂😂

BoH
Host
BoH

Ne, že bych LE nepřál úspěch (i když jejich zastavovací i cenou politiku rád nemám). Na druhou stranu všichni víme, co se stalo, když měli problém s některou jednotkou. Vzhledem k tomu, že mají mít nějaký ten vlak v závazku veřejné služby a vzhledem k tomu, že je pomalu třetina roku pryč, myslím, že nejdůležitější informací je „který ale není nijak závazný“.

Ludvík
Host
Ludvík

Každému kdo má o železnici trochu páru, a nemusí to býl žádný profesionál, je jasné, že když proces testování a schvalování začne v létě, těžko bude ukončen do prosince.

V jízdním řádu zamýšlené linky Ostrava-Bratislava je zajímavé, že vlaky nemají zastavovat v Trenčíně, zato mají zastávky ve stanicích Púchov, Považská Bystrica a dokonce Bytča.

Permonik
Host
Permonik

Mě by zajímalo podle čeho to sestavují, protože když vezmu trasu Ostrava – Žilina – Půchov – Trenči -(Trnava) je pro mě zajimavá, ale na české straně v uvedou dobu nejsou žadné přípoje. Do ostravy první ranní vlaky (nepočitám noc) dorazi kolem 5. A poslední vetšinou kolem 23:00. A leo vyjiždí ve 4 dorazí před půlnoci (hodinu po „rozjezdech“ a hodinu a půl před nočnimi vlaky). A v těšině je to obdobné ….

Radek Janata
Host
Radek Janata

Zpravidla to sestavují tak, aby jim vyšel oběh. Na prodloužení do Košic i Krakova to bylo jasně vidět. Přípoje se neřeší, resp. za přípoj se předpokládá MHD nebo auto (někdo vás hodí na nádraží). Pochybuju, že by významná část zákazníků byla ochotna přestupovat mezi dopravci, když ztráta přípoje znamená ztrátu jízdenky.

Samo
Host
Samo

V case ked tieto vlaky budu realne jazdit uz rejme budu aspon zarodky SJT, takze posledny argument neplati.

Beata Zemkova
Host
Beata Zemkova

SJT bude tak drahy ze si ho nikto normalny nekupi

Permonik
Host
Permonik

Aby vyšly oběh je samozřejmě, mě spíše zajimalo zda se bere v potaz nějaké statistiky o cestujících, potenciálních cestujících atd.
Rešít připoj, tu už je jedno jestli pojedu Busem, dalším vlakem, MHD, přestoupim tak i tak, a třeba počitát že pro nás 3-4 na nadráží přijde někdo autem když mame kola (v letě – jeden z příkladu). Mě jako cestujícího zajimam ať se dostanu z bodu A do bodu B (případně jeho okolí).
Co to znaména ztráta jízdenky?

Radek Janata
Host
Radek Janata

Pokud mi ujede LE, jízdenka propadá. Mohu-ji sice těsně před odjezdem přes mobil zrušit, stihnul-li to, nicméně náhradní jízdenka na další spoj bude dražší, někdy i výrazně. Zatímco pokud je celá cesta kryta jednou přepravní smlouvou, o peníze nepřijdu a dokonce lze čekat, že přípoj pár minut počká.

Permonik
Host
Permonik

Jo takhle je to myšleno. To jo s tím souhlasím.
Já myslel ovšem připoj bus, vlak z Ostravy (Bohumín, Tešín, Třinec) do okolí co je pak jede 30-45min. Tam potom mám jízdenku zpateční, z ranního přípoje v případě vlaku (což hold, když nevyjde přípoj přijdu o třeba 40kč), v případě busu platím u řidiče.
Nevim zda na ten vlak bude pasovat nějaky přípoj LE busu.
Pokud se nestihne připoj tak beru jako ojedinelou situaci, ovšem pokud připoj nestihnu opakovaně tak vinik (nemusí být ovšem vina na jeho straně atřeba třetí straně) zdržení přijde o zákazníka.

Ic540
Host
Ic540

Permonik:
V Těšíně bude chybět cca v jednom směru 25 minut a v druhém jen 15 minut.
K zastavování na Ostrava Žilina chybí jen Jablunkovsko(Návsí). To že to stojí i KnK i KnM je OK.
Za to Žilina Bratislava na okrajový spoj zastavení v Bytči kvituji a chválím. No že projede Trenčín, Piešťany, Nové mesto nad Váhom nechápu. Leda že by v tom něco prazvláštního bylo…

Beata Zemkova
Host
Beata Zemkova

Od Puchova je 160tka, tak preco ju nevyuzit, kazde zastavenie +5 min. Je ovela lepsie naplnit vlak cestujucimi na Hornom Povazi a viezt ich celu trasu vlaku, ako ked v polovici cesty niekto pristupi a blokuje sedadlo niekomu, kto chcel ist zo Ziliny.

Zastavenie v Trnave ma zasa logiku, nakolko pojde o priame spojenie bez prestupu do Prahy. Trencin do Prahy je lepsie riesit smerom na Puchov.

Beata Zemkova
Host
Beata Zemkova

Ak teda mate paru o tom ako to na zeleznici chodi, ak chcete v polovici roka 2020 mat istotu, ze cerstvo schvalene jednotky mozete zacat vyuzivat v medzinarodnej preprave, musite podat objednavku uz teraz. Az budete cakat na ich schvalenie a napriklad vam ich schvalia v 3 mesiaci 2020 a vtedy zacnete riesit trasy, moze sa stat, ze ziadnu nedostanete. Nechate milionove jednotky stat 8 mesiacov pri plote???? A ja som zabudla, Ceske drahy doviezli Pendolina a este dlho po schvaleni s nimi neboli schopni jazdit….

tomas
Host
tomas

Spojení do Bratislavy přes Olomouc je super, to nikdo nejezdí. Nicméně si myslím, že tady jde o pouhé plácnutí do vody ze strany Leo Expresu. Tato firma je podle mě jen nafouknutá bublina, která v dohledné době praskne. Plno plánů a kde nic tu nic, firma permanentně ve ztrátě, kterou neumazává, a neustálé plány na expanzi… Lituju investory, kteří to platí.

svojsin
Host
svojsin

Já bych prozatím nepodceňoval spojení s Flixbusem, no, uvidíme, řekl slepý….

X 1
Host
X 1

Já už to nemůžu poslouchat.
Řekl hluchý. 😉

TPal.
Host
TPal.

Na ty vlaky z Číny už se těším. Ale na rychlíky Praha – Berlín ne, tedy pokud se nestane zázrak a LEO Express tam nenasadí francouzské vagóny.

jan
Host
jan

A já se zase na Praha Berlín těším…

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

Já bych moc nedal za to, že je v tom někdo z VUZ tak zaháčkovaný, že se to prostě musí schválit … ta jistota musí z něčeho pramenit 🙂 Každopádně v takovém případě bezpečnost pláče 🙁

Radek Janata
Host
Radek Janata

Já tam žádnou jistotu nevidím. Za tuhle registraci trasy se myslím nic neplatí, tak proč tam nenapsat všechno možné.

X 1
Host
X 1

Radek Janata
On ten Martin Nosek má patrně na mysli proces schvalování. Nikoliv registraci samotnou.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

A k tomu všemu x párů vlaků Praha-Wroclaw-Warszawa-Belorusko a trasa Olomouc-Lichkov, Ostrava-Vsetin atd. Nemají u LE v odboru plánování jeden volný flek? Hned mě napadá trasa Praha-Graz-Maribor-Ljubljana-Koper. To by byl hit!

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Berlín bude na hundert Prozent Flix, Praha-Bratislava asi taky. Klasika s Vectronem. Čínské soupravy jsou mimo realitu. Zatím.
Takže další plevel na Korridor.
Asi by si měli nákladní dopravci pořídit na lokomotivy místo kamery kulomet a koridorem se prostřílet. :-))))
Inu zase bude víc kšeftů v Rakousku a zase nám zvednou platy.

K.S.
Host
K.S.

Tak soukromé vlaky bych plevelem nenazval, to možná v kritickém úseku zastávkové vlaky, nicméně jestli má přijít další dopravce, tak by se mělo vážně začít uvažovat o vypakování Brněnských expresů na vysočinu. Za kolik by to dávalo takové EC se zastávkou v Brodě a Kolíně či Kutné Hoře?

D.S.
Host
D.S.

Brzy se tomu tak skutečně stane. Tuším, že asi za 2 roky, kdy má začit rekonstrukce úseku Blansko – Brno.

bkp
Host
bkp

I po rekonstrukci (místy ještě ani neprojektované) to přes Brod bude o cca 15 minut pomalejší.

K.S.
Host
K.S.

A nedal by se fakt že to není všude naprojektované využít k zásahu do koncepce a zvolit větší rekonstrukci s přeložkami a vyšší rychlostí?

Jinak 15 minut je sice víc, ale nemyslím si že by to bylo tolik aby to představovalo zásadní problém.

Gwann
Host
Gwann

Teď je to o hodinu víc….

jan
Host
jan

Tak vzhledem k tomu, že některé úseky u Kolína jsou taky zralé podle mě na rozpad, trať kličkuje jak zajíc asi podle tomu, komu patřilo které pole a pak se táhne za golčovým jeníkovem 70 a vlak v úseku Kolín Havlíčku Brod jede 1:10 74 km, což je průměr 63 za hodinu, tak je to téměř nepoužitelné. Vždy odsud utečou všichni cestující. Pak už je trať na vysočině dobrá. Ale tohle jedině pořádně narovnat.

K.S.
Host
K.S.

Tak nějaké rovnání se už u Čáslavi snad i děje či je ve stádiu značné připravenosti. Zrovna Golčův Jeníkov-Vlkaneč se rovnat asi nedá pokud má trať zůstat i pro náklady (leda velká přeložka), protože sklony, ale Vlkaneč-Světlá by snad jít mohlo.

Gwann
Host
Gwann

Jste normální????? Praha – Brno přes Vysočinu: cca 3:30. O hodinu víc!!!!!! A na to chcete poslat moderní drahé soupravy do Rakouska / EC do Blavy a Budapešti.

Co vypakovat Ostravu přes Wroclaw, Walbrzych, Meziměstí, Jaroměř a Hradec? Taky blbost, že?

MartinS.
Host
MartinS.

Tak se podívejte, jak ty současné vlaky zastavují. Rychlíky Vysočina stráví jen stáním ve stanicích mezi Kolínem a Brnem 16 minut. Plus rozjezdy a brzdění. Takže při jediné zastávce v Havlíčkově Brodu můžete odečíst od jízdní doby Kolín – Brno 2:41 minimálně 20 minut. O dalších 5-10 minut by se to určitě dalo zrychlit úpravou trati a zvýšením rychlosti. Takže jste ideálně na 2:11. Z Prahy do Kolína je to 36 minut, celkem tedy 2:47. Což je proti současným 2:32 pomalejší opravdu jen o 15 minut. A pokud se začne opravovat trať kolem Blanska, tak na čas 2:32 můžou stejně… Číst vice »

Gwann
Host
Gwann

Tak současný čas Praha – Brno Královo Pole je 3:25. Z Králova Pole na hlavní to je minimálně 10 minut. Takže pokud odečtu 20 minut, co tam máte, jste na hezkých 3:15. Váš příspěvek je demagogie par excellence: – nepočítáte hlavní nádraží ale Královo Pole (+10 minut) – nepočítáte pobyt ve stanici Kolín (+ 3 minuty) – nepočítáte se zastavováním kdekoliv po cestě mezi Kolínem a Brnem, ale mnohé vlaky přes Třebovou mají 2 zastávky (+ 5-6 minut) a zde by asi zastávka někde po cestě měla být (Kutná Hora?, Havlíčkův Brod) – počítáte nejrychlejší spojení Praha – Kolín, kterého… Číst vice »

Radek Janata
Host
Radek Janata

Zrovna u Praha-Berlín další spoje nevadí – ten 2h takt na takto významné trase je ostuda. Navíc by tyto spoje měly v Dresden Hbf přípoj ICE směr Frankfurt. Narozdíl od spojů ČD/DB.

Neuwelt
Host
Neuwelt

Ještě prosím tu o Červené karkulce….
Není třeba vést bouřlivé diskuse, projděte si historii této firmy a vzpomeňte kolik pohádek již zaznělo.

Martin Nosek
Host
Martin Nosek

V týdnu se psalo, že DÚ pojede dozorovat proces svařování a od prosince už budou jezdit? Tak to hodně štěstí 😀

petr.r
Host
petr.r

martine, přečti si diskuzi pod článkem, já tam píši, že ty tři první jednotky už jsou vyrobený, oni jeli dozorovat svářecí proces ve fabrice, přípravky, šablony atd.

jan
Host
jan

By mě zajímalo, co leošova linka v německu, zda plánuje to nějak natáhnout, jezdit častěji, zda je v +.

petr.r
Host
petr.r

na youtube je o tym video a lidi to schvalují, jsou tam i porovnání ceny.

X 1
Host
X 1

Leo Express má v létě obdržet 3 soupravy z Číny a od prosince chce jezdit? To asi na okruhu budou makat na tři směny a bez oběda. Ne.? 😉 Ještě že mají u Leoša trochu soudnosti a do Berlína chce nasadit normální vlak. Protože schválit cokoliv u EBA, je celkem nadlidský úkol. Výrobci se jménem a tradicí bouchají šampáňo, když se vlak schválí za rok. Většinou jsou to však dva roky, nebo i více. Ad. Nová linie do Berlína. To taky nebude žádnej zázrak. Vzhledem k plánovanejm stavbám a tím pádem dlouhodobým výlukám, bude docházet k odklonům. Jižně od Berlína,… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

vždyt tam souprava není více jak týden a už se psalo o tych prohnilích čdáků článků, že nic nedělají za ty peníze co tam dostávají.

petr.r
Host
petr.r

oni jim tam dováží nebo vaří ty obědy? mají stravenky?

petr.r
Host
petr.r

X1 pracovníci VUZ nedělají jen na okruhu a nikdo neví, jestli nepracují v číně, sice jeden článek něco napověděl, ale taky jsou určitá pracovní utajení.

Martin Nosek
Host
Martin Nosek

Ví někdo co to ten petr.r zase mele? Neplete on náhodou hrušky a banány? Ale co taky od někoho s papíry na hlavu čekat 🙂

petr.r
Host
petr.r

Martine, když nechcete diskutovat, tak nevolejte okolí, tohle dělají jen tvrdí komunisti co vy. A jestli tohle se dělá u čd, tak jste si spletl server.

Zapa
Host
Zapa

Ale já jsem taky nepochopil o čem to píšete. Asi budu komunista.😂

petr.r
Host
petr.r

Já jsem se slušně ptal, jestli jim tam obědy dováží nebo vaří popřípadě jestli dostávají stravenky a chodí do dědiny na oběd, vy máte stravenky? Jste v odborech?

Poudy
Host
Poudy

Ty se eště ožralé ze včíra né?

LKB
Host
LKB

Je fajn videt, jak se komercni zeleznice zahustuje. Postupne by to mohlo vest k redukci nakladu na zavazky dopravni obsluznosti na hlavnich tratich a tim padem k zajisteni ZDO na dosud mene frekventovanych tratich. A tim se zvysi kvalita infrastruktury v CR.

jan
Host
jan

Tak já myslím, že stát má taky právo říct někde, sorry není místo..

svojsin
Host
svojsin

A co kdyby se to řeklo takhle alespoň někde ČD, že pro ně není místo?
To už by pan Jan tak vesele nebral, že…..

Martin
Host
Martin

Je hlavně potřebovat rozlišovat na vlaky v závazku veřejné služby a vlaky na komerční riziko (což tyto budou) A u vlaků na komerční riziko je už dávno na čase říct, že opravdu ten náš slavný koridor nepobírá.

petr.r
Host
petr.r

a ještě si ujasnit, proč máme tolik vlaků v závazku, když komerční je nahradí a stát ušetří, dokáže to někdo tu usporu spočítat.

Tronda
Host
Tronda

Třeba zrovna z Prahy na hranici v Dolním Žlebu nebo do Břeclavi není vůbec třeba dotovat Expresní vrstvu, když je tam dostatečná nabídka rychlíků v ZDO, které navíc obslouží i ty místa po cestě, kde EC nestaví. A v mezinárodní dopravě je nabídka nedotovaných spojů (ať už vlaků, nebo v případě Drážďan autobusů) dostatečné a pro cestující levnější než vlak ČD, který kromě dražšího jízdného potřebuje ještě dotaci.

Gwann
Host
Gwann

Některé časy jsou v zisku, některé zákonitě ve ztrátě. Můžeme se bavit o výpočtu úhrady.

Pokud to chci jezdit na svoje riziko, musím potlačovat nevyužitou kapacitu. Takže se zákonitě cestující na poslední chvíli nevejdou nebo jen za šilené prachy. Což je špatně, protože dotujeme bus do Horní Dolní a zároveň bychom zhoršovali dopravu z velkých center. Ti lidi tam bydlící budou naštvaní a vznikne politická objednávka kuchnout ZDO do Horní Dolní, kde se zase naštvou pak ti z Horní Dolní….

Prostě pokud chceme cokoliv dotovat, tak musíme všude.

Tronda
Host
Tronda

Na to jste přišel kde? V obzoru? Vlak ZDO do Horní Dolní nemá nic společného s dotováním nějakého EC mezi dvěma největšími městy, který by jel i jako komerční, protože ho dotuje úplně někdo jiný.

jan
Host
jan

Protože třeba chceme?

jan
Host
jan

Protože bychom platili jízdné jako v polsku 3 kč/km. (bez dotací). Cestující by zdrhli do aut. A spoje by silně prořídly. V Anglii 12 -16Kč/km.

Tronda
Host
Tronda

Tak v námi dotovaném spoji do Drážďan ČD aktuálně nabízejí cenu 726 Kč, tedy skoro 4 Kč na kilometr s dotacemi, máte pravdu toto skutečně nechceme a proto chceme konkurenci, která jízdné zlevní jako se to stalo u linky do Ostravy.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Těžko můžete cenu do Drážďan takto přepočítávat na km a dávat to do kontrastu s dotacemi, když hlavní složka té ceny je ten NĚMECKÝ úsek, kde žádné dotace nejsou. Dotace jsou určeny na to, abyste mohl tím samým vlakem, co je v Německu za 4-5 Kč/km, jet po ČR za 1.25 Kč/km, a tento účel plní.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Navíc, 726 Kč je plná cena. Většina cestujících platí méně (ať už proto, že mají in-kartu, nebo si koupí včasnou jízdenku, která, zejména při cestě dále, než do Drážďan, je velmi výhodná).

-TR-
Host
-TR-

Cena 726 Kč je podle tarifu NRT.

Při nákupu jízdenky na poslední chvíli lze ušetřit rozlomením jízdenky v Děčíně. 191 Kč za úsek Praha – Děčín (e-shop ČD) + 18 € (cca 460 Kč) za úsek Děčín – Dresden (e-shop DB).

V součtu 651 Kč, pořád levnější než jedna jízdenka NRT.

-TR-
Host
-TR-

Samozřejmě, že lze jet na poslední chvíli levněji, ale ne vlakem EC.

Standa
Host
Standa

To si ovšem musíte vybrat, jestli chcete jet co nejlevněji , nebo ECčkem o něco dráž

Tronda
Host
Tronda

Při cesty s jiným dopravcem tyhle opičárny s dělením jízdenek a studiem desítek tarifních nabídek odpadnou.

Standa
Host
Standa

Pokud se vám tedy povede jet pouze s jedním dopravcem pouze v rámci jednoho kraje.
A to ještě tehdy pokud vůbec pojedete a náhodou vám oj nezruší

Tronda
Host
Tronda

A? Jako že když to přestaneme dotovat z daní, tak ČD napálej jízdné na 6 Kč/km nbo kolik a seženou kunčafty? A myslíte si, že na takový vlak přijdou nějací cestující? Když do Drážďan je slušná nabídka busů za poloviční ceny, bez nutnosti dokupovat si jakési slevové karty pod heslem nechci slevu zadarmo. A primárně jsem reagoval na Jendu, který se pohoršoval nad cenou 3 Kč/km.

jan
Host
jan

Ale já nezpochybňuji pozitivní roli soukromých dopravců v mezinárodním provozu.. Já se bavil především o vnitrozemním na Olomouc.

Tronda
Host
Tronda

Do Olomouce už ale nedotovaná doprava je několik let a bez dotací tam světe div se ČD zlevnili.

jan
Host
jan

Tak ano, ty 4 kč/km je právě to nedotované jízdné. Ale dnes je tam jiná cena přes eshop.. Samozřejmě dopředu. Ala letecké linky..

Tronda
Host
Tronda

Tu cenu ukázal právě eshop, je mi líto.

Gwann
Host
Gwann

Většina lidí v expresech jezdí stejně po ČR. Je to rychlejší alternativa k R. Proč bych měl jet před 3 hdoiny rychlíkem z Brna, když Ex to dá za 2:30? Nebo to je naschvál jak nabagrovat kaštany Jančurovi?

Tronda
Host
Tronda

Nikdo nikomu nic nebagruje, stát má dotovat zdo, tedy především spojení okresních měst po cestě mezi Prahou a Brnem a expresní cestující (kteří případně mohou také jet tím R) ať se dopravci utkají v soutěži a nevnucujme někoho za naše daně, dají se využít lépe.

Gwann
Host
Gwann

Já třeba protestuju proti užití mých daní na slevy ve veřejné dopravě vč. komerční. Co je na tom za tržní? Demagogie z vaší strany.

Tronda
Host
Tronda

Takhle se elitní modrá guma stará o práva babiček na levnou přepravu? Vždyť se těma babičkama s horní dolní pořád zašťiťujete, ale musí napřed vysolit celý důchod.

Gwann
Host
Gwann

A proč ne? To si jako představujete, že soukromník se ziskem vyžere „dobré“ časy a ZDO zajistí se zvýšenou ztrátou sedla? Nebo jak si to představujete?

Standa
Host
Standa

Kdeže ty komerční vlaky nahradí dopravu v závazku?
Třeba na trase Meziměstí – HK- Chlumec nad Cidlinou – Kolín tedy hlavní tah z Prahy na severovýchod?
Nebo na lince Brno – NnO- Třebíč – Jihlava – JH- Tábor – České Budějovice?
Uvědomte si už konečně, že železniční doprava není jen Ostrava-Praha….

Tronda
Host
Tronda

To jistě, tak s redukcí můžeme začít u třívozových komerčních vlaků dopravce ČD na koridoru, které jezdí jen proto, že si jejich ztrátu ČD křížově dorovnají z jiných aktivit.

jan
Host
jan

A které jsou ty 3 vozové?

bkp
Host
bkp

Ústí – Mělník – Kolín. Není to koridor, ale dost vytížená trať ano.

Tronda
Host
Tronda

Nebo třeba ve vedlejším článku diskutovaný Ex 204/205 jezdí u nás po koridoru a je dokonce dvouvozový. Ale má toho správného dopravce, tak se na něj prstem neukazuje.

Ondřej
Host
Ondřej

Ale to nejsou komerční vlaky.

Gwann
Host
Gwann

A když se víc vagónu nevyplatí, tak to tam jezdit nesmí? Nebo mají jezdit ještě další tři prázdné?

Karel
Host
Karel

I já si myslím, že pokud je tolik vlaků, že ani nestačí propustnost trati, první, co by měl stát udělat je redukovat závazek veřejné služby. V případě, že komerční nabídka bohatě pokryje poptávku, není důvod, aby stát ještě platil z daní další a další vlaky.

K.S.
Host
K.S.

Spíš hledat alternativní trasu pro některý ze směrů, ale pokud se jede „Všechny vlaky jedou do Prahy“, tak je to k zamyšlení, jestli opravdu nestojí za to závazek předělat a eventuálně redukovat.

Gwann
Host
Gwann

A proč redukovat závazek? To jako kvůli soukromníkům na komerční riziko do Ostravy zrušíme přímé vlaky na Valašsko? Nebo zastávkové Os? Příměsto kolem Prahy?

Spíš stanovme sloty pro komerční vlaky a ty jednou za pět let soutěžme. Aukce, kdo nejvíc nasype za použití trati….

MartinS.
Host
MartinS.

Vzhledem k tomu, že přímé vlaky na Valašsko jedou z Prahy až do Hranic na Moravě v souběhu s komerčními vlaky na Ostravu, tak si umím představit, že by se Hranicích přestupovalo. Pokud by byl v Hranicích přestup hrana-hrana, tak by to pro cestující z/do Valašského Meziříčí a Vsetína nemusel být takový problém. Napadají mne minimálně 3 větší (krajská) města v ČR, kam z Prahy přímé rychlíky nejezdí (nebo skoro nejezdí) a lidé tam přesto žijí…

Gwann
Host
Gwann

A vlak bude sdružovat tři následně rozdělené vlaky, nebo ještě lépe čtyři….na Brno, Ostravu, Valašsko, Slovácko a třeba dokonce pět (na Opavu). Sice ho potáhnou 2 vectrony, takže to neutáhne síť a vagónů bude tolik, že na to nejsou peróny, ale proč ne. Protože jinak nedovezete dost lidí do těch Hranic. Kde navíc bude muset čekat další loko nebo se bude objíždět. Samozřejmě, můžete mít dvě jednotky s automatickým spřáhlem, to je nejlepší nápad, jen je problém, že je nikdo nemá a nikdo hned tak nekoupí. Nebo pojede 20 vagónů na Ostravu (zbytečně, budou prázdné) a kaštana čeká opět –… Číst vice »

Gwann
Host
Gwann

Myslíte…Liberec, Jihlavu a Zlín? Do LIberce nevede použitelná trať (ty 2:30 jsou fakt síla), do Zlína nevedou dráty a v Otrokovicích se musí buď vlak dělit a přepřahat nebo se přestoupí. A Jihlava – s tím jízdním časem, to taky není úplně konkurenceschopné. Ale když někdo chce, tak je už teď přestup hrana podchod hrana v Havlíčkově Brodě. že by se tam ale táhly davy, to teda moc ne.

Takže opět argumentační faul – a falešné dilema a nesmyslné reálie.

Na Valašsko se jinak rozumně dostat nedá. Do Liberce ano.

Gwann
Host
Gwann

Přesně tak, osobně bych po ZDO dal pár garantovaných slotů pro náklady a až pak komerce osobka a ostatní náklady

petr.r
Host
petr.r

hlavně zastavit ty prodělečný rychlíky co jezdí s třema vagonama a když pustí na koleje nějaký ROH vlak pro režijkáře, tak asi na kolejích je místa dost.

D.S.
Host
D.S.

Můžete ty rychlíky se třema vagónama na koridoru konkrétně uvést?

Richard P.
Host
Richard P.

Rychlik o 4vagonech praha-Decin jezdi, ale rychlik o 3vagonech jsem jeste nezazil

petr.r
Host
petr.r

o čtyrech vagonách jezdí ze slovenska, bylo to tady v dikuzi a o třech ve svátky a křížek a jelikož na slovensku a u nás nejsou všechny svátky stejné, tak ten jeden vagon chyběl, nechce se mně to hledat, ale ze tří vagonůl je jedna 1.

D.S.
Host
D.S.

Ty vlaky ze Slovenska mají řazení proměnlivé podle špiček, ale 3 vozy jak jste napsal rozhodně nejsou běžnou záležitostí. Co potom vlaky Regiojetu Praha – Brno, které jezdí běžně i v pátek odpoledne s 5 vozy, z nichž je 2,5 jednička a některá kupé jsou ještě k tomu předělána na sklad občerstvení, takže reálná kapacita je asi jako 4 vozového běžného vlaku. Ty místo nezabírají?

petr.r
Host
petr.r

U RJ není jednička a jezdí komerčně, tak vlastně přispívá na provoz čd.

Gwann
Host
Gwann

Jsou to jedničkové vagóny se 4 místy v kupé, které je navíc daleko širší. Cca 35-40 míst na vagón

Gwann
Host
Gwann

A s tímhle zabírá místo jiným….delším valkům co chcete rušit. Vy jste ale případ!

Standa
Host
Standa

U RJ není jednička aby mohl Jančurák vykázat, že s ním jel student v Relaxu za 400 a že chce tudíž doplatit 300 ze státního.

asdfrb
Host
asdfrb

ex 120 skutocne radenie 8.4
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZSSK&kategorie=Ex&cislo=120&nazev=Vala%C5%A1sk%C3%BD%20expres&rok=2019

1 x ARpeer, 1x Bbdgmee, 1 x Bmz225, 1 x Bdpee231
Takze kolko to mame voznov bezneho vlaku 1/2 jednicky a tak 2 1/2 dvojky

Treba si pozriet aj skutocne radenie 2.4, 6.4 a na Slovensku urcite neboli ziadne sviatky

Lukáš
Host
Lukáš

Často Západní Expres na Mnichov 😉

Tronda
Host
Tronda

Dále třeba rychlíky Praha – České Budějovice mezi Prahou a Zdicemi mají dokonce jen dva vozy.

Gwann
Host
Gwann

Myslíte jako ten motorový rychlík? Přes Hrabatou? Ten nedělá problém s kapacitou. To chcete tvrdit, že rychlík musí být vždy dlouhý?

Musí být dlouhý jen tam kde není kapacita.

Lukáš
Host
Lukáš

Vlak který nedělá problém s kapacitou a proto jede místo po 171 kolem vody, kde pro něj není místo po 173 po Hrbaté. Byste to těm grafikonistům asi měla vysvětlit.

Gwann
Host
Gwann

Nedělá problém protože tama nejde.

Gwann
Host
Gwann

Ale za to může úžasný soukromě-italsko veřejný Alex….co nedodá vozy a pak ČD hledají v kopřivách

petr.r
Host
petr.r

R903, R919,R907,R909,R911,R913

D.S.
Host
D.S.

Kde vidíte, že tyto vlaky mají pouze 3 vozy. Já jich tam vidím minimálně 5.

petr.r
Host
petr.r

řazení vozů čd ve stanicích- asi jste se díval na co nechcete.

D.S.
Host
D.S.

V úseku Brno – Zábřeh n. M. je řazeno minimálně 5 vozů. Snad jste neuvažoval koncový úsek, kdy se vlak rozdělí na 2 části, kdy část jede do Šumperka a část do Jeseníku.

petr.r
Host
petr.r

diskuze jasně zněla, viděl někdo třívozový R na koridoru.

D.S.
Host
D.S.

Tak proč uvádíte R903, R919,R907,R909,R911,R913, když na koridoru se 3 vozy nejezdí?

petr.r
Host
petr.r

já jsem myslel, že zábřeh je na koridoru….Nebo ten bouzov staví na náměstí?

D.S.
Host
D.S.

Však jsem již psal, že v úseku Brno – Olomouc – Zábřeh jezdí tyto rychlíky minimálně s 5 vozy.

MartinS.
Host
MartinS.

Ta otázka byla položena chybně, protože některé rychlíky jedou po koridoru jen částečně. Ale pokud je úsek Děčín – Ústí nad Labem na koridoru, což myslím je, tak po něm jezdí R1177 Ploučnice se řazením 1x 843. Kratší rychlík už u nás myslím nejezdí 🙂

Gwann
Host
Gwann

Řazení je 843 + Btn753. Fake news.

Ano, je krátký.

jan
Host
jan

Jenže neví, jako aby do Bratislavy jezdili 3 dopravci.. Myslím, že se neuživí, pokud nedokáží rozvinout dále služby do návazných spojení. A bohužel hlavní koridor je opravdu dost plný. Kdyby se ty vlaky spojily a rozdělily v Přerově..

Pavel P.
Host
Pavel P.

Já bych raději, kdyby SŽDC ty sloty kdy „není místo“ vydražilo. Prostě pojede ten, kdo dá nejvíc.

Gwann
Host
Gwann

Přesně, chce to dražbu komerčních slotů. Ať se ukážou, panáčci.

pppqqq
Host
pppqqq

Můžete vaši myšlenku více rozvést? Soukromníci nejsou charita, tudíž vám budou jezdit jen v ziskových časech. Zbytek, co zůstane v závazku, se buď proškrtá nebo si daňový poplatník připlatí, případně se zhorší zajištění ZDO na dosud méně frekventovaných tratích. Jinak se tomu taky říká kapitalizace zisků a socializace ztrát.

Gwann
Host
Gwann

Tohle taky píšu, přesně!

Standa
Host
Standa

Vždyť jo.
O tom kolega právě píše.
Tyhle sloty hodit do dražby, uvidime nakolk jsou ty časy pro soukromnika atraktivní a kolik nabídne.

Partneři



CSCARGO