ŘSD zahajuje přípravné práce na třech chybějících úsecích D7 ve středních Čechách

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Slánsko patří k nejexponovanějším oblastem z hlediska pravěkého, protohistorického a historického osídlení.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) během ledna rozjede přípravné práce na celé délce chybějící části dálnice D7 ve středních Čechách. Celkem jde o téměř 17 kilometrů ve třech úsecích mezi mimoúrovňovou křižovatkou Knovíz a Panenským Týncem.

„Jde o kácení lesní a mimolesní zeleně, skrývky ornice pro archeologický výzkum a samotný archeologický výzkum,“ uvedl středočeský mluvčí ŘSD Jiří Veselý.

V polovině ledna byla uzavřena poslední smlouva na přípravné práce, a to pro úsek MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ, jinak též obchvat Slaného. Skrývku ornice pro záchranný archeologický výzkum na úseku dlouhém 6,5 kilometru obstará společnost Ekostavby Brno za 26,4 milionu korun. O zakázku, jejíž součástí je také odstranění dřevin, se ucházelo pět zájemců. Práce budou zahájeny dnes, stejně jako samotný archeologický výzkum, jehož terénní část potrvá devět měsíců.

Na 3,4 kilometru dlouhém navazujícím úseku MÚK Slaný-západ – Kutrovice, jehož součástí je obchvat Lotouše, je již od loňského roku vykácena zeleň. Skrývku ornice provádí společnost MI Roads od konce listopadu (cena 8,2 mil. Kč), kdy také začal záchranný archeologický výzkumu. Jeho terénní část potrvá devět měsíců.

Společnost MI Roads provede zemní práce včetně kácení mimolesní zeleně také na navazujícím 6,8 kilometru dlouhém úseku Kutrovice – Panenský Týnec. Práce budou zahájeny 29. ledna, smluvní cena je 42,3 milionu korun. Záchranný archeologický výzkum zde bude zahájen ve stejný den a potrvá 13 měsíců.

Rozsah záchranného archeologického výzkumu (ZAV) vychází zejména z výsledků provedeného geomagnetického průzkumu a předstihové studie archeologických rizik. „Následný celoplošný ZAV bude prováděn na předem vytipovaných lokalitách, kde lze předpokládat bohaté nálezy vzhledem ke skutečnosti, že Slánsko patří k nejexponovanějším oblastem z hlediska pravěkého, protohistorického a historického osídlení,“ doplnil Veselý.

Kolik stojí záchranný archeologický výzkum

Záchranný archeologický výzkum pro úsek D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ provede S-A-L_ sdružení pro ZAV pod vedením vedoucího účastníka sdružení společností Samson Praha. ŘSD se sdružením uzavřelo smlouvu za nabídkovou cenu 94,25 mil. Kč.

Záchranný archeologický výzkum pro úsek D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice provádí Archeologický ústav AV ČR, Praha, se kterým ŘSD uzavřelo smlouvu za nabídkovou cenu 80,19 mil. Kč.

Záchranný archeologický výzkum pro úsek D7 Kutrovice – Panenský Týnec provede S-A-L_ sdružení pro ZAV pod vedením vedoucího účastníka společností Samson Praha. ŘSD se sdružením uzavřelo smlouvu za nabídkovou cenu 107,4 mil. Kč.

Celá středočeská část D7 by měla být hotova v roce 2027. V té době už by měl chybět k dokončení celé dálnice jen obchvat Postoloprt (Ústecký kraj), který se má stavět v letech 2025 až 2028, a úpravy D7 na okraji Prahy, které si vyžádá výstavba velkého pražského okruhu.

Na úseky Slaný-západ – Kutrovice a Kutrovice – Panenský Týnec už běží tendry na stavební firmu.

Tagy D7 ŘSD
27 komentářů