ŘSD zahajuje přípravné práce na třech chybějících úsecích D7 ve středních Čechách

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Slánsko patří k nejexponovanějším oblastem z hlediska pravěkého, protohistorického a historického osídlení.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra

Menší offtopic, ale dovolím si jej napsat sem: Nemáte prosím informace, kdy ne sousední D6 mělo dojít k výběru zhotovitele a zahájení stavby úseku „Petrohrad-Lubenec“?

Jan z Rokycan

Aktuálně dvakrát posunutý termín ze strany zadavatele, na 12. 2.
https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?t=6951&start=150

Nicméně tam poměrně váznou výkupy, není ještě ZAV a bude úspěchem, pokud se začne stavět v 2. pololetí.

Jinak Knínice-Bošov posunuty na rok 2025 (jak se ostatně dalo čekat, rok 2024 byla celkem utopie).

PetrN

Posuny termínů všech staveb ŘSD můžete sledovat zde: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026 zrovna Petrohrad-Lubenec se hodně táhne.. ostatní napsal již Jan z Rokycan. Ad Knínice-Bošov je to i logické, rozhodně by měly dostat přednost chybějící středočeské úseky D7, což se vlastně i děje

V. F.

Tak já už vážně nevím. Pan Šindelář konečně správně uvede, že běží tendry na dva ze tří úseků, jak sem mu já řekl, jelikož psal nepravdy. Ale zase napíše, že úsek u Postoloprt se má stavět v letech 2025-2028. Přitom to již bylo oficiálně odsunuto o rok (2026-2029). Proč to pan Šindelář dělá? Proč píše o D7, když o ní vůbec nic neví? Baví vás vůbec být reduktorem tohoto webu?

Vladimír

Jsme rád, že se konečně začne stavět.
Vrice 1993 jsem tam byl na vojně a už tehdy kinčila D7 u Knovíze.

Tomáš Flaška

Perfekt. Jen houšť. Já nevěřím žádné stavbě, že se uskuteční, dokud na tu louku nepřijede bagr. A tady teda už je. Sláva.

thebearspook

Například D49, tam taky přijel před „pár“ lety bagr a není dodnes hotová.

Honza

Co nejvíc chybí je dostavba pražského okruhu. Ovšem ta nebude hotová zřejmě ani do konce století. Světový unikát.

Dalnice

Aktuálně probíhá projednávání severu D0 s dotčenými obcemi. Při současném nasazení je zahájení výstavby do konce dekády velmi pravděpodobné. Světový unikát budete spíše vy.

PetrN

no když jsem viděl v jakém duchu probíhalo projednání úseků 518 a 519 v Suchdole, zejména kvůli jejich systematickému odporu a kladení dalších podmínek, si myslím že bude hodně úspěch tuto stavbu zahájit do konce dekády, bohužel…

Fandík

Docela mě zarazilo tak dlouhý archeologický výzkum…. 9 měsíců je dlouhá doba.

Elvis

Oprašoval jste někdy štětečkem kostru zakopanýho mamuta? 😀

V. F.

Mě také, ale spíše ten 13ti měsíční ZAV. Jestli stavba začne až potom, tak to si ještě počkáme.. až do příštího roku 🙁

BND 30

Nač ten pesimismus. ZAV se dohodne tak, že se první dokončí v exponovaných místech. Tj. základy pro pilíře mostů, které se staví cca dvě sezóny.

PetrN

a není navíc těch 13 měsíců celá doba na realizaci ZAV, tzn. že terénní část je kratší? V případě Slaný-Kutrovice je zmíněna doslovně terénní část za 9 měsíců, v případě 13 měsíců Kutrovice-Pan.Týnec to zmíněno není

Dony

Tak severozápad Čech se konečně dočká. Po vybudování průmyslových zón mezi Louny a Žatcem zde provoz opravdu narostl a stará sedmička to přestává zvládat především v případě mimořádností. Severozápad se stane tak dostupnějším a dnes možná ještě trochu opomíjený kousek nasi země tak může dostat nové příležitosti díky modernímu a rychlému spojení.

Frantisek

Rychlému snad, ale modernímu, no… Tak před 50 lety možná. Vnitřní periferie to kolem nové silnice může být pořád, ne-li více.

Dony

Ano , můžeme říct i modernímu, protože když půjdeme fakt do detailu tak ta dálnice tu pomalu už 50 let plánovaná je.

Jiří Kocurek

Kdyby tam třeba od Prahy začali stavět dvojkolejnou elektrickou železnici, alespoň do Kladna…

Twix

Já tam vidím výhodu hlavně v bezpečnosti, protože ta současná I/7 je celkem kritická – v minulosti přeložena mimo obce, dá se tam jet rychle ale jsou tam různé nebezpečné horizonty a křižovatky, kvůli průmyslovým zónám je zatížena dopravou zboží i zaměstnanců včetně různých dodávek a autobusů, lidi pak neopatrně předjíždějí… Je to nefér, protože tady se v minulosti investovalo do přeložek, ale žádá si to kvůli bezpečnosti další úpravy více než jiné jedničky, do kterých se neinvestovalo a vedou třeba mnohdy dlouze obcemi.

kix

ono to bylo všude posazeno do polovičního profilu ne? Ale jinak souhlas, díky tomu se tam jezdí mnohem rychleji

Dony

Všude ne, Sulec je úplně nová stopáž, Lotous to samé, teď zprovozněné Chlumčany též. Ono to je krásně vidět při jízdě po staré silnici , kde byla anebo ne ta nová přeložka.

kubisek

No ale Lotouš a Sulec zase neměli žádnou přeložku

Pampeliška

To je špatné, protože úsek přes Ohři se začíná pomalu ale docela jistě vlnit. Dvě úrovňové křižovatky, jedna nepřehledná a zpomalení na 60km/h.
Nicméně ten provoz není tak intenzivní jako u Lotouše

V. F.

Naopak, je to úplně jedno. Ten necelých 5 km je nejméně podstatných, navíc se tam jede celkem dobře. Hlavní je, aby se dostavěl zbytek dálnice a tohle se pak dodělá. Žádný problém. Děkujeme panu ministrovi Kupkovi a řediteli Mátlovi, že bude D7 brzy hotová.

Jan z Rokycan

Ty průsečné křižovatky jsou nepěkné.

Postoloprty je jeden z typických nekonečných případů na české dálniční síti, které nemají úplně velký důvod průtahu (žádní ekologové ani odpor místních), jen problematické či zfušované procesy při podání ÚR/SP.

Podobně třeba Nový Jičín-východ nebo Úlibice.