ŘSD začíná projektovat středočeskou D3, zakázky mají hodnotu 525 milionů

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

Středočeská část dálnice D3 bude po svém dokončení měřit 58,5 kilometru. Dálnice se napojí na Pražský okruh u Jesenice.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další krok v letité přípravě středočeské části dálnice D3. Aktuálně rozdělilo čtyři zakázky na projektování všech pěti úseků od hranic Jihočeského a Středočeského kraje ku Praze. Konkrétně jde o dokumentace pro stavební povolení v celkové hodnotě 525 milionů korun bez DPH. Uvedl to šéf ŘSD Radek Mátl. Podle něj budou všechny smlouvy podepsány do konce příštího týdne.

„Hned poté se zahájí práce, letos chceme mít hotové koncepty dokumentací,“ řekl Mátl deníku Zdopravy.cz. Žádosti o stavební povolení podle něj ŘSD podá nejdříve příští rok. Aktuálně stále čeká na územní rozhodnutí, která mají na starost úřady pražského magistrátu a Libereckého kraje.

Územní rozhodnutí mají být dle předpokladů ŘSD vydána v nejbližších měsících, dá se přitom očekávat jejich následné napadení odpůrci dálnice. Pravomocná by tak mohla být podle Mátla na jaře příštího roku. „Pak zahájíme výkupy pozemků,“ doplnil Mátl.

Středočeská část dálnice D3 bude po svém dokončení měřit 58,5 kilometru. Dálnice se napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka. Součástí stavby bude mimo jiné deset mimoúrovňových křižovatek, sedm tunelů o celkové délce sedm kilometrů či most přes řeku Sázavu.

Vedení středočeské D3. Pramen: ŘSD

Vedení středočeské D3. Pramen: ŘSD

Je rozdělená do pěti úseků: Praha – Jílové, Jílové – Hostěradice, Hostěradice – Václavice, Václavice – Voračice a Voračice – Nová Hospoda. Zároveň se má stavět jižní obchvat Jílového. Ředitelství silnic a dálnic vypsalo zakázku na zpracování studie, která má posoudit možnost financování středočeské D3 soukromým kapitálem v rámci projektu PPP. Tímto způsobem se staví dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem.

ŘSD už má za sebou letitý spor o vedení dálnice v Zásadách územního rozvoje (ZÚR) Středočeského kraje. První aktualizace ZÚR v roce 2015 zakotvila takzvanou západní variantu přes Posázaví. Stížnosti proti této aktualizaci postupně zamítly Krajský soud v Praze, Nejvyšší správní soud a Ústavní soud.

Vývoj přípravy dálnice D3 ve středních Čechách naleznete pod tagem středočeská část D3.

Tagy D3 ŘSD středočeská část D3
81 komentářů