ŘSD začíná projektovat středočeskou D3, zakázky mají hodnotu 525 milionů

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

Středočeská část dálnice D3 bude po svém dokončení měřit 58,5 kilometru. Dálnice se napojí na Pražský okruh u Jesenice.

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Neschopnost, Neschopnost….

oklahoman

Já tedy doufám že to bude co nejdříve. Podle mapy se mi jen zdá škoda to ještě neprotáhnout jako dvě dálnice vedle sebe až k vestecký spojce, která končí natupo Tčkem. Protože zrovna tenhle úsek D0 je hodně ostrá zatáčka.

cawez

V podstatě to tak bude. Oba exity budou propojeny kolektory.

test

původně mělo být hotovo asi v roce 2010 🙂

Jarda

Už aby to stálo

Vít

Ten obloukový most s tou lávkou pod ním, to bude pecka, turistická atrakce. A stavbu radost sledovat. Těším se👍

David

Jel byste tam lokálkou, abyste se kolem toho mohl projet na kole?

Atom

Chtělo by to ně něj pořádnou architektonickou soutěž a ne obyčejný oblouk, jak stále navrhují. Bude to dominanta, měl by to být kvalitní návrh.

Kodl

Toto bych rád četl v roce 2010, né až nyní v roce 2024…

Michal M

No spíš 1985…

Mirek

No, tak se konečně dočkáme zničení krásné krajiny na Neveklovsku a Posázaví. To to trvalo….., naše děti nás odsoudí….

kix

by mě zajímalo v čem většina lidí vidí bonus to vést tudy, mě se to také nelíbí a preferoval bych severnější trasu či rovnou v koridoru současné I/3 a rozšíření D1 do Mirošovic na osmipruh (4+4)

Dusanh

Problém hledejte u Bati. Kdyby utlumil svoje vášně a přenechal projektování dálnice odborníkům, tak by D1 vedla na Kolín, Čáslav a H. Brod. V té chvíli by potom trasa hypotetické D3 skutečně měla smysl v trase cca dnešní I/3. Osmipruh na D1 do Mirošovic a D3 přes ně považuju za produkt nezdravého myšlení, a to ne proto, že tam bydlím, ale proto, že to dopravně nedává smysl. Jedna nehoda a zablokujete dvě dálnice? Jo, to taková SŽ si skutečně naplánuje, že do Chocně přivede 2 koleje od P-ic a VOChoc k tomu, zatímco na druhou stranu vycházejí jen dvě koleje…… Číst vice »

Ladislav M.

U Bati, jako vážně?

Dusanh

A kdo podle vás prosadil nejkratší trasu Praha-Brno? Dálnici, co se vyhýbala všem sídlům na cestě (ale Zlínu tak nějak ne). A komunisti potom rozhodli, že trasování zanechají (bodejť by ne, třetina zemních prací byla hotová)…

Jiří Kocurek
mimochodem

A jak by se ta D19 hodila!

Akorat ta rozestavena cast pres Chriby zustane jen takovou kuriozitou. Co uz.

MichalS

S trasou dálnice minimálně v úseku Praha – Brno – neměl Baťa nic společného.

Jméno

Baťova trasa dálnice Aš-Chust se vyhýbala Praze

Michal M

Ne, jen žvaní. Trasa přes Vysočinu je pomnichovská a s Baťou toho moc společného nemá (viz vedení u HB, Jihlavy).
https://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/historie-dalnic/

Vojtěch

D1 na Kolin/Kutna Hora existuje a má Označení D12/I12. Na trase Běchovice – Úvaly o tom vědí svoje.
D3 už vyprojektována za Hitlera u Benešova odbočila směrem k současné D4.

Michal M

Najděte si mapu Baťovy naprosté fantasmagorie a skutečnou (a souhlasím, že ne ideální, protože pustinou a ne přes Polabí) trasu, která se koncem 30. let začala stavět.

Michal M

O tom tu Mlho asi 20 let hovoříme a neznalost odpovědi na tyto otázky znamená, že jsi je prožil v kómatu, nebo jsi mentálně zabedněn. Oba scénáře mě velmi mrzí.

Dusanh

I/3, D1, I/38, I/34 a I/19 nevedou přes Posázaví? Nebo znáte nějaké různé druhy Posázaví?

Vlastimil Kocurek

To jste trefil do černého, ale takto se mělo uvažovat před 15 lety.

Nedbal

Na tento „web“ nemá smysl psát pravdu….

Jan Sůra

Povídejte.

Michal M

Nebuďte slušnej, řekněte pravdu.

Petr

Taky to nechápu proč to vedou tudy….

Greyfin

Nebuďte línej a vygoglujte si historii D3, pak možná pochopíte

Vojtěch

No pravé, vymyslíme hranaté kolo. D3 má u Benešova uhnout k D4 ( plány z 2 světová) a osobaky nechat na Mirosovice. To kapacitně vydrží na 50 let

Michal M

Protože je to delší, ale zato horší cestou.
Píšete sem z nějakého blázince?

Michal M

Čo si Kefalín predstavujete pod takým pojmom Posázaví?
Že dálnice překlene mostem Sázavu „zničí krásnou krajinu Posázavíˇ?
Spíš bych vypráskal ty chatičky, co tam zaplevelujou krajinu a pomalu se předělávají, bez jakékoliv opory v územním plánování, na objekty k trvalému bydlení.

Zdeněk

Proč se má k projektu D3 vyjadřovat vedle pražského magistrátu i Liberecký kraj?

libor

pokud vím, tak to dali do Liberce, aby to řešil někdo jiný, kdo třeba nemůže v daném kraji politicky tahat za nitky….

Martas

chyba, do Liberce šla první část (3 úseky 0301-0303) na Pražském magistrátu řeší úseky 0304 a 0305 jako 2 řízení. Důvodem byla podjatost Stř. kraje a dříve nekompetentnost a podjatost ORP Beneš

milan

On se nemá vyjadřovat, ale má naopak rozhodovat jako tzv. systémově nepodjatý úřad, který nespadá pod poitiky – volené zástupce lidu, jehož se vedení dané komunikace týká v pozitivním i negativním smyslu!

Dony

Ono asi nemá extra cenu přisuzovat tomu či onu ministrovi zásluhy za to že se něco někde rozhybalo či ne. Nejsem tolik obeznámen s tím jaké páky ministerstvo k jednotlivým věcem má. Ale jako laik vidím že na ŘSD byl konečně po letech dosazen šéf pod jehož vedením se věci skutečně začali hýbat a to i ty věci problémové ne jen ty kde byl průběh tak nějak hladký.

krva

Nelze nesouhlasit. Nejdůležitější D3, D35, D6 a D7 se konečně hýbou… i když právě po absolvování cesty do práce, která trvala namísto patnácti minut téměř dvě hodiny jsou pocity rozpolcené. Mám na mysli zanedbanou údržbu ústecké protipovodňové vany, neřešení okamžité opravy po opadnutí první vlny a následný dnešní totální kolaps dopravy v Ústí nad Labem.

Greyfin

Na druhou stranu, ŘSD přiznalo pochybení, odpovědný člověk byl vyhozen a davají to nyní do pořádku.

James

Už aby se začlo stavět.

Petr

Doufám, že se to u tohoto úseku odloží na neurčito…

test

za 2 roky bude hotová komplet až k hranicím , takže těžko bude na druhé straně k Praze navždy končit u Mezna v poli, už je to tak definitní a mělo to být hotovo už dávno, doufáme že i nám v rezavém kruhu Prahy to přinese pozitivní změnu k lepšímu.

P_V

Nedávno se psalo, že se bude stavět jako PPP. To už to rovnou mohli zadat jako design & build.

Vlastimil Kocurek

To by bylo zřejmě rozumné řešení. Bylo by to o něco dražší.

Gryf

Ta zatáčka u Benešova mi přijde takhle na té mapě pokaždé taková zvláštní.. asi bych preferoval rovnější vedení směrem na jih..

libor

jako přes Neveklov přes náves? a hlavně Benešov je dost velké město, je vhodné se přiblížit a vzít to poblíž…

milan

Spíše snad to chce rovnější vedení D3 od Benešova/Týnce nad Sázavou na sever – ku Prauze/velkému Pražskému okruhi D0, od nějž do/z vlastní Prahy – k/od malého Městského okruhu neexistuje a ani není plánována (resp. je proti n odpor) žádná spojka/radiála od Jesenice/Vestece + ne každý od jihu chce do/z Prahy = spousta aut bude směřovat okolo ní východně po D0 k/od D8. D10, D11 a D! A z obou těchot důvodů samo ŘSD počítá s nutností rozšířit na dvojnásobek – nejširší dálnici ČR o 4 průběžných pruzích v jednom směru poměrně nový úsek D0 mezi její MUK na 76.km… Číst vice »

Dusanh

D0 potřebuje rozšířit tak jako tak a časem k tomu stejně dojde.

milan

D0 nepotřebuje rozšířit, ale potřebuje dokončit – uzavžít v okruh ve východní a severní části, aby mezi D1 a D7 (a potenciálně i D6) nebylo nutné jezdit jižní čístí okruhu, která dnes tu severovýchodní logicky značně supluje!

PetrN

uvedl jste zrovna špatný případ, D1D7 rozhodně ne, protože jihem to je 37km, severem to bude 45km.
Co ale pojede v budoucnu severem místo jihu je cokoliv mezi západem D5/D6/D7 a východem D10/D11. Pro variantu D5-D11 je to 45km jihem, 37km severem, ostatní kombinace severem ještě kratší

Air Traveller

Snad celý proces bude trvat kratší dobu, než okruh z D1 na D11.

VTT

Jako obyvatel Benešova se na to těším.
Bude konečně možné přejít od města do konopišťského parku hlavním vchodem, údolí okolo Čerčan se zbaví kraválu z aut, hned za domy na okraji Votic, Bystřice, Mrače, Poříčí, Vysoké Lhoty a Čtyřkol přestanou jezdit kolony aut a zmizí protivný přejezd přes Mezivrata, kde to v zim bývá o ústa.

David

Zase tak růžově bych si to nemaloval, větší část těch aut jsou tam dojížděči z okolních satelitů a ne ti, co jedou z Tábora či Budějovic.

Dusanh

Intenzity asi poklesnou, ale ne nějak zásadně. Na staré I/3 zůstanou všichni místní, kdo jedou směr Říčany a východ Prahy a dále všichni tranzitující, kteří jedou tamtéž.
Umím si samozřejmě představit, že značení a navigace bude nutit kamiony, aby jeli jen po D3/D0, ale asi to taky nebude hned.

adamgolias

a kravál se přestěhuje do kraje relativně čistého , nezničeného . to je výhra.

Jiří Kocurek

Bráník a Staropramen musí Praze stačit, Budvar a Gambrinus se tam zakáže vozit.

Určitě by se toho mohlo pozakazovat mnohem víc, třeboňské kapry nevyjímaje, protože vždycky se najde někdo, pro koho to bude zbytné. Bojlery z Dražic? Ty taky. A zavést nevolnictví, aby vesničani nekradli pražanům práci.

Vojtěch

Praze by pomohla eliminace těch 600 tis denních dojížděču Středočech

Napojení do centra

Dočkáme se konečně rozšíření Vídeňské od sjezdu z okruhu a D3 po Jižní spojku na čtyři pruhy a nebo alespoň čtyrpruhové Vestecké spojky po D1?

Michal M

Čtyřpruhová Vídeňská by byla dost zrůdnost a to asi nemá šanci projít.

milan

A proto je nesmysl aktuální napojení D3 na D0 u Jesenice dle původního plánu, kdy D0 měla vést severně od Vestce, a nikoliv jižně od Jesenice, při čemž západně od Vestce částečně využila koridor původně plánovaný právě pro D3! Právě že od okruhu D0 u Jesenice do/z vlastní Prahy – k/od malému Městskému okruhu neexistuje a ani není plánována (resp. je proti ní odpor) žádná spojka/radiála od Jesenice/Vestce + ne každý od jihu chce do/z Prahy = spousta aut bude směřovat okolo ní východně po D0 k/od D8. D10, D11 a D1, a z obou těchot důvodů samo ŘSD počítá… Číst vice »

Michal M

Skvělý fantasmagorie. Třicet let na to téma běží veřejná debata a přijde nějakej Milan – a všechno je jinak!

MrMarkus

Nebude to fungovat, úzké hrdlo je křížení Vídeňské s Jižní spojkou a chybějící jízdní pruh na Jižní spojce po D1. Včera jsem měl tu čest v buse linky 139 před osmou ráno, mezi Novodvorskou a Kačerovem jsme nabrali zpoždění 18 minut.

Jan

Začíná projektovat???

PetrN

Ano, „projektovat“ znamená finální dokumentaci pro stavební povolení, tzn. kompletní výkresová a textová dokumentace všech jednotlivých stavebních objektů, kterých jsou stovky. Relativně podrobný situační výkres včetně např. podélných profilů, které slouží jako podklad pro vydání uzemniho rozhodnutí na zaklade kterého lze mj. vykupovat pozemky se může lajkovi zdát jako hotový projekt, ale tak to fakt není. A teprve se očekává vydání ÚR viz. článek…

Jan

Takže už je jisté že povede kolem Jílového?

libor

je to tak…

Dusanh

To je definitivně jisté od r. 2015, viz předposlední odstavec

Hurá, konečně!

Snad vyhraje zdravý rozum a jak píšete se to povede

Frantisek

Zdravý rozum? Spíše závislost na autech, centralizace, další růst spotřeby. To už se ani nemusí stavět dálková trať mezi Prahou a Benešovem, beztak byla ‚zazděna‘ přesunem VRT okolo Kolína (kde je těch kapacitních cest patrně ještě málo). Co s dalšími auty v Praze, to asi neporadíte. Ještě obludnější parkoviště?

BND30

A co teprve, až začnou rozebírat kolejnice na sloupky pro dopravní značky a pro svodidla !!!!
Neplánujete se někde třeba přivázat nebo přilepit ?

adamgolias

mínusáři , v čem přesně ,,František nemá pravdu? že již teď v praze nevi kam s auty? že se podpoří závislost na individuální dopravě navzdory proklamacím každého zvoleného obejdy? že do 10 km severně a 10km jižně od Kolína je dohromady šest tratí a hlavních silnic které vedou stejným , tedy východním směrem a vrt je tedy jen další zahušteni prostoru ?

Dusanh

Co je špatného na dostavbě naprosto základní dálniční sítě?
Skutečnost, že naše železniční síť je na dvě věci, nemá s dálnicemi nic společného. Problém je v hlavách těch, kdo to projektují. Kdyby měl v průměru zaměstnanec SŽ odpovědný za plánování elán shodný s elánem obdobného odpovědného zaměstnance ŘSD, tak jsme i na železnici někde jinde.

BND30

Třeba v tom, že hodně lidí a ještě více nákladních aut se chce při cestování po/skrz ČR Praze vyhnout….

KarelI

Nemá pravdu v tom, že by to bylo nějak nerozumné.

Pavel Kopečný

Co s dalšimi auty v Praze ? Jednoduché – konečně zakázat v Praze stavby dalšich obytných domu a nafukování již tak přeplněné Prahy o další naplaveniny a jejich další 2 auta v každé rodině tak jako to vidím u nás na Ph 10 – náš dum má 18 bytu a z toho k 9 bytum o 2-3 lidech patří 2 auta + ke 2 bytum dokonce 3 protože zde parkují i služební – kapacita parkoviště je na 18 aut tak si každý asi představí jak to zde vypadá – po 15 hod. nelze na parkovišti najít jediné volné místo ale… Číst vice »

Ladislav M.

V Praze se staví minimálně, přírůstek aut kvůli novostavbám je naprosto zanedbatelný.

Jiří Kocurek

To znamená změnit ústavu a pošlapat LZPS https://www.psp.cz/docs/laws/listina.html

protože některým seberete právo svobodně si vybrat místo k bydlení. Jak Hitler.

Hasler

Musíte? A co auto prodat? Taky máte dvě že?

Vlastimil Kocurek

Jaké naplaveniny? Vždyť obyvatelé Prahy jsou dnes ze Slovenska, Ukrajiny, Ostravy, Pardubic, a do nekonečna. Tak to funguje v celém světě. Vy byste chtěl kombinovat výhody Prahy (dvojnásobné či trojnásobné platy) s výhodami lesní samoty, ale tak to bohužel nefunguje. To bylo v některých čtvrtích Prahy za socialismu, ale svět se od té doby hodně změnil.