Rozjeté ÖBB. Poprvé svezly přes čtvrt miliardy cestujících, míří na dvojnásobek. I v cizině

Railjet na nádraží ve Vídni. Foto: ÖBB / Harald EisenbergerRailjet na nádraží ve Vídni. Foto: ÖBB / Harald Eisenberger

Nejvíce cestujících ve své historii zaznamenaly loni Rakouské spolkové dráhy (ÖBB). Státní dopravce na prezentaci výsledků za loňský rok oznámil,

Nejvíce cestujících ve své historii zaznamenaly loni Rakouské spolkové dráhy (ÖBB). Státní dopravce na prezentaci výsledků za loňský rok oznámil, že poprvé překonal hranici čtvrt miliardy cestujících za kalendářní rok.

Počet cestujících v Rakousku loni stoupl o více než šest procent na 261 milionů. Od roku 2008 počty pasažérů stouply o více než 25 %. Postbusy, které patří pod ÖBB, loni svezly dalších 213 milionů cestujících. ÖBB v osobní dopravě dosáhly zisku 91 milionů eur. Podle výroční zprávy celá skupina dosáhla zisku před zdaněním (EBT) 151 milionů eur.

„Čísla jsou jasným důkazem toho, že plníme úkol udržet si stávající zákazníky a získat důvěru nových. Základem je vysoká kvalita služeb především díky velkým investicím do infrastruktury a nových vlaků,“ řekl předseda představenstva ÖBB Andreas Matthä. Jen loni firma investovala do nových vlaků 400 milionů eur. Firma za poslední rok oznámila nákupy nových lokomotiv nebo stovek vagónů. Pokračují také dodávky už dříve objednaných jednotek, například Talent 3.

Velké využití železnice v Rakousku je patrné například ve srovnání s Českem. V Česku žije zhruba o dva miliony lidí více, loni dopravci zaznamenali celkem 189,7 milionu cestujících.

Šéf ÖBB ve výroční zprávě naznačuje, že chce více expandovat do zahraničí. „Chceme být nejlepšími drahami v Evropě s nejspokojenějšími zákazníky. Chceme se dostat až na 500 milionů cestujících za rok. Abychom této hranice dosáhli, je jasné, že musíme růst v osobní dopravě i v zahraničí,“ uvedl Matthä.

V nákladní dopravě divize Rail Cargo Group loni skupina zaznamenala nárůst tržeb o více než 100 milionů eur, firmě se ale snížil zisk. Dopravce to vysvětluje silným konkurenčním prostředím a kurzovými ztrátami vůči forintu. I přesto je nákladní doprava ÖBB stále v zisku. Objemem přeprav je RCG druhou největší firmou v oboru.

ÖBB loni pokračovala ve velkých investicích do infrastruktury, prostavěla téměř dvě miliardy eur. Největší objem investic míří aktuálně na zrychlení spojení mezi Vídní a Štýrským Hradcem včetně nového tunelu pod Semmeringem.

Mapa investičních projektů ÖBB. Foto: výroční zpráva ÖBB

Mapa investičních projektů ÖBB. Foto: výroční zpráva ÖBB

Tagy ÖBB rakouská železnice Top
80 komentářů