Řešení tramvajové tratě do Bosonoh na západě Brna navrhne VUT

Brněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMBBrněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMB

Město považuje ukončení tratě ve Starém Lískovci za "z dlouhodobého hlediska nedostačující".

Brněnští radní udělali tento týden další krok k prodloužení tramvajové tratě ze smyčky Starý Lískovec do části Bosonohy na západě města, když zadali zakázku na zpracování technické studie k záměru. Dokument zpracuje Fakulta stavební VUT.

Město považuje ukončení tratě ve Starém Lískovci za „z dlouhodobého hlediska nedostačující“. Kancelář architekta města Brna proto v roce 2022 vypracovala územní studii, v níž je definováno prodloužení tratě. Ve smyčce Starý Lískovec dnes končí tramvajové linky 6 a 7.

„Jak přesně by mohla trať vypadat a kudy ji ideálně vést, se dozvíme z technické studie. Objasní nám také celkové řešení pro všechny uživatele veřejného prostoru. Zároveň musí zhotovitel vycházet ze strategických záměrů města,“ doplnil radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Náklady na technickou studii jsou 449 tisíc korun, hotova má být do tří měsíců od podpisu smlouvy. Trať by měla měřit necelé tři kilometry. O Bosonohách se také dlouhodobě uvažuje jako o lokalitě pro tramvajovou vozovnu, o té se ale nyní městská rada nezmiňuje.

Tagy brno tramvajová trať Starý Lískovec - Bosonohy
47 komentářů