Další vlak vyjel bez strojvedoucího. Regionova ujela pět kilometrů, pak vykolejila
Vykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽ
Jednotka bez strojvedoucího projela čtyři železniční přejezdy zabezpečené pouze výstražným křížem.
Trochu mimo téma… Jak mnoho píše, že hurá Regionova na šrot, super další zničená Regionova atd.. Uvědomují si, že posledních 10 let za ně nebyla v podstatě žádná náhrada? Tedy pokud by nebyly, tam kde jezdí by nejezdilo nic? Každé Regionovy je dost škoda, jednoduchá a relativně levná vozidla, které vyhoví na krátké vzdalenosti a není 2x problém, že za den ujede 150km po 5 km lokálce. Tam kam Regionovy nepatří a byly tam z nouze (nic jiného nebylo) se pomalu nahrazují, bohužel kasa není bezedná!
Už v roce 2010 začala jezdit Desira západně od Liberce. Mimochodem za slušnou nákladovou cenu + bez dotací na pořízení vozidel.
O pár let později, zčásti též bez dotací (i když převážně s nimi) nové RS1 či Sharky.
„Bezednost (krajské) kasy“ ani nebyla ověřena možností poptat dopravu po jiném dopravci než ČD – tzn. i zde dostaly „nabagrováno“ ČD s nepříliš výkonnými Regionovami bez srovnání napříč dopravci a/nebo jinými jednotkami.
P. S. Z toho megaprůšvihu se neraduji ani trochu, a to ani ve věci té zničené Regionovy.
Hlavně že se nikomu nic nestalo. Teď už jenom odvézt odpadky z lesa…
Za tu nelegální skládku by někdo měl dostat pokutu!
Když si uvědomím, jak v různých Obzorech/jiných „diskusích“ bývalo při jakémkoliv menším problému Regiojetu, Arrivy atd. psáno o tom, že „to by se u státního dopravce nestalo“ či „měla by se jim sebrat licence“.
No a do toho tento neuvěřitelný průšvih + nad rámec toho mě i napadá situace s lanovkami, kdy ČSD kdysi měly daleko víc lanovek, ty byly postupně privatizovány (a žádná se neutrhla) až na jednu – a ta se utrhla.
Soudruh Berounský jistě už brousí tužku:-)
Nepamatuju se, že bych něco takového četl někde v nějakém periodiku, můžete hodit nějaký odkaz?
Máte krátkou paměť. Pokud vím, tak na stránkách OSŽ existuje archiv časopisu Obzor, tak si tam ty články dohledejte. Zejména ty čísla časopisu, která jsou stará deset let a více, mají těchto článků v každém vydání dostatek. I články pana Berounského tam najdete. Velice zajímavé (či spíše komické) jsou i postřehy syna stejnojmenného slavného cestovatele, který v Obzoru často publikoval :-).
Tento cestovatel se tu opakovane snaží šířit svá moudra též, vzhledem k šíření bludů je zablokován
Pravda, není to Obzor (kde se to objevovalo spíše v komentářové rubrice): https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/631336/arriva-bude-za-vlaky-solit-hrozi-ji-i-odebrani-licence-reditel-pujde-za-kremlikem.html
Mmch. vida, nakonec rychlíky Arrivy jezdí vcelku obstojně.
Mě jen překvapuje, že ve 21. století existuje v pravidelné osobní dopravě kolejové vozidlo bez střadačové brzdy. Hlavní potrubí prázdné, z brzdových válců to taky uteče. Takže pokud neutáhnu z nějakého ruční brzdy, odjíždí se autonomně pryč.
Z tohoto důvodu existuje v předpise termín přímá ochrana jízdní cesty. V případě, že na koleji není odvrat nebo výkolejka je nutné soupravu kromě ručních brzd zajistit i uzamykatelnými zarážkami nebo podložkami. Tady se zřejmě nestalo ani jedno a to je mega průser, který bude mít mega důsledky, o tom nepochybujte.
Že by je ještě od zkrácení obratů nenafasovali?
A to musíte pokaždé, nebo při předpokládaném odstavení delším než X minut?
(A jinak teda ostuda KKStB, že postavili nádraží ve sklonu a bez odvratu. 😀 )
Pokud strojvedoucí opustí HV na max 30 minut nemusí to brzdit na ruku ani podkládat, ale musí zabrzdit vzduchem tak aby byly doplňovány ztráty v brzdových válcích (tj. na 3,5 baru v hp) a zajistit doplňování vzduchojemů, tedy nechat nastartovaný spalovací motor. V případě, že od toho jde pryč musí odstavit dle předpisů D1 a D2, tedy ruční brzdy, případně i klíny (dle sklonových poměrů), a uzamykatelné prostředky (zarážky, podložky).
Takže teoreticky pokud od toho šel strojvedoucí na 30 minut pryč a pak třeba došlo ke kombinaci dvou závad, kdo by za to ujeti mohl, kdyz predpis ČD V2 toto umožňuje? U toho vzdaleni na 30 minut neni definivano, jak daleko od toho může strojvedouci jit. Třeba se stopne motor a zároveň praskne nějaká vzduchová hadice. U regionovy by stačilo i jen to stopnuti SM. Kdyby se měla v rámci UZBHV dělat zkouška těsnosti, tak málokterá by prošla. Za 20 minut jsou klidně komplet bez vzduchu.
Tahle odpověď je ale zcela mimo místu. Vy vyjmenováváte nějaká sekundární techniká opatření, ale otázka proč se při modernizaci vozidla neostadila střadačová brzda, opravdu žádný přebratný vynález a značně zjednodušující použití parkovací brzdy, je legitimní.
Na tu při modernizaci toho technického skvostu nezbylo. 🙂
Nikdo lístky neprohlíží, s brzdou je to zrovna tak
S pavučinou místo kouře jede nocí mrtvej vlak
Mrtvej vlak, mrtvej vlak nedrží jízdní řád
dálku máš přece rád, tak nasedat
Neměj strach, ve skalách zaduní mrtvej vlak
Chceš mít klid, máš ho mít, už jede vlak
https://youtu.be/Gj6lKJaBfBs?si=hT4J8yasCOMpDWI7
autonomní vlaky co chcete pořád
Jste ubožaci diskutující o záležitosti která vám aspoň většině nic neříká ale vše přesně umíte pojmenovat. Tedy dovolte abych vás také přesně pojmenoval. Sory
Smrdutý oposume!
Tuplovany oposume
Lidi z DI museli být s rozumem v koncích, jestli zkoušeli dát firovi dejchnout s on v tom vlaku vůbec nebyl.
A není to náhodou povinnost při MÚ?
Kromě toho mi to připadá celkem relevantní, podle toho jestli byl/nebyl ovlivněn v okamžiku kdy BYL přítomen ve vozidle a dával/nedával před opuštěním brzdu…
Pokud si myslel, že mu směna skončila v pohodě, mohl klidně chlastat legálně 😀 nebo naopak, věděl že má průser se zbytkáčem, tak se zbytkáče rychle zbavoval.
Proč by ho měli přivézt před městský úřad a při městském úřadu mu dát dýchnout?
Jj, na tom MU je to takové víc úřednické.
Vzhledem k tomu, že špatné zajištění soupravy je jedna z pravděpodobnějších příčin, tak je logické, že zkontrolovali zda byl schopen soupravu zajistit.
S rozumem v koncích jste prokazatelně vy – právě alkohol by mohl být jedním z „logických“ důvodů, proč soupravu řádně nezajistil.
Nehledě na to, že ta dechová zkouška se samozřejmě dělá povinně automaticky.
Nemáte zač a příště svůj „rozum“ raději takto neprezentujte.
To by bylo to poslední, co bych jim vyčítal.
Hned jsem si vzpomněl na scénu s Koudelkou a máňou v rybníce… jak říkal že ji zabrzdil…
Příští rok doručíme našim cestujícím rychlost 200 km/h, říká šéf ČD Michal Krapinec
No ještě to chce trochu vyladit.
Už, už to skoro bylo!
Tahle regína evidentně naklápěcí nebyla.
Zase ale byla autonomní a to bez rekonstrukce za několik desítek mega.
Nebude to rychlostní rekord pro Regionovu?100km/h?
To je ekvivalent rychlostního rekordu u Avie (plachtové verze). S motorem 80km/h, volnoběh z kopce 110 km/h.
Aspoň o jeden historický vůz méně na kolejích 😀 . Je obrovské štěstí, že ve vlaku nikdo nebyl či nejel další naproti, protože to by dopadlo dost špatně 🙁 . V případě pochybení strojvůdce bych nechtěl být v jeho kůži, protože ten si za stanoviště vlaku už nikdy nesedne + na krku trestní stíhání.
Tohle není pokus o omluvu, ale připomenutí, že se podobné věci stávají i v „lepších rodinách“: před cca 17 lety si takhle z kopce do lesa zajel neobsazený rakouský Taurus, který se vydal z přechodové stanice Tarvisio zpět do domoviny. Tehdy o tom psal jeden nejmenovaný fanouškovský server – viz odkaz.
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001853-Jak-se-Taurus-projel-lesem/
Jak tak koukám na ty fotky, regionovy se ještě mají co učit!
No ale tam se nevydal tak úplně sám, ale byl tam pošťouchnut jinou lokomotivou, tak jako se to tam dělá nejspíš stále, pokud dojede něco jednosystémového. Blbé je, že nějak zapomněli, že spolu s lokomotivou by bylo vhodné mít i strojvedoucího…
To je ťuknutí, to se vyklepe….
spíš do šrotu…
V Áčkách bude s nájezdem 120k bez nehody😂
Na to, aby to třeba někde tahali po kolejích a jezdili na dotace to stačí.
„Nikdo nebyl při incidentu ohrožen“ – no to asi těžko. Nikdo nebyl **bezprostředně** ohrožen, protože naštěstí na těch čtyřech kilometrech u tratě asi nikdo nebyl, ani na přejezdech. Ale ohrožení to samozřejmě bylo – kdyby bylo bezpečné, aby tam Regionovy jezdily stovkou, tak tam asi stovkou normálně jezdí. Regionova, která doskočí deset metrů od kolejí, teda rozhodně ohrožením je.
Jen mala technicka – regionova by tam stovkou nejezdila, i kdyby tam sirokodaleko zadny prejezd nebyl a ta trat byla rovna, jako pravitko.
A to zejmena proto, ze maximalka regionov je 80.
Podle článku se to jeví, že se vlak rozjel samospádem. Čili jako byste jel s autem z kopce na neutrál. Kdyby byl kopec dostatečně dlouhej, dostanete se přes max. taky, pokud tedy nedostanete strach, abyste začal brzdit. Že by zrovna Regionovy měly zařízení, který by je začlo brzdit, když dosáhnou max., to nevím. Zvlášť odstavený. Chtělo to spíš založit kola….
Prosím, kontext 🙂 podívejte se ještě jednou, na co odpovídám.
Je jím konstatování předřečníka „kdyby bylo bezpečné, aby tam Regionovy jezdily stovkou, tak tam asi stovkou normálně jezdí“. Nic o jízdě na volnoběh z kopce.
Maximálka Regionov 80 znamená, že jezdit s nimi rychleji není bezpečné, bylo by to ohrožení pro lidi uvnitř i pro okolí.
Kolik že je tam povolená rychlost v těchto místech? Svršek se zdá být dobrý. Ale je fakt, že jednoosé podvozky v kombinaci s vyšším těžistěm a jízdou řidičákem vpřed udělají své.
Jedná se jednotku 814.2 takže třídílnou, takže motorový díl na obou koncích.
Ano. Zapomněl jsem, že tento zázrak nemá řidičák, ale ješte jeden hnací díl.
Od kdy má možnost třívozová regionova jezdit řídícím vozem vpřed?!? Traťová rychlost je tam 50 km/h.
si nevšiml…
Ano spletl jsem se.
Obávám se, že kdyby ta možnost nebyla, budou se třívozové Regionovy v Dobříši hromadit.
Obávám se, že Filip Jirsák si neuvědomuje rozdíl mezi dvouvozovou a třívozovou regionovou.
Akorát jsem předpokládal, že když píšete „třívozová s řídícím vozem“, myslíte třívozovou s řídícím vozem. Moje chyba.
Nikoliv, akorát jako obvykle jste zase nic nepochopil. Byla to pouze narážka na to, že třívozová Regionova žádný řídící vůz nemá.
Ano, a když žádný řídící vůz nemá, tak může jezdit s řídícím vozem na konci vlaku, to dá rozum.
Takže jste si neuvědomil rozdíl mezi nepřítomností řídícího vozu a jeho přítomností na nějakém konci vlaku. No, stane se.
Opět jste ukázkové mimo mísu, ale to je u vás naprosto normální. Vy si prostě nejste schopen připustit, že zmínka o řídícím vozu u třívozové regionovy byla právě proto, protože tam žádný není. Ale klidně si to hnědé mazlavé, do kterého jste tak hezky šlápl, rozmazávjete dál, bude to už ale jen víc a víc smrdět :-).
Jenže to nebyla zmínka o řídícím vozu – vy jste řešil, zda řídící vůz může nebo nemůže být vpředu.
Když tam řídící vůz vůbec není, nedává smysl řešit, jestli je vpředu nebo vzadu. Jinak řídící vůz, který nemůže jet vpředu, by byl tak trochu k ničemu.A vlak, který může jezdit jenom jedním směrem, by v české železniční síti také neměl moc velké uplatnění.
Zapomněl jsem. Člověk stárne a paměť slábne. Spíš jsem si vzpomněl na krizovou jízdu 843 po zubačce dolů. Ta jela nějakých 75km/h, ale udržela se. Spíš tedy zhruba jaké překrocení rychlosti musí nastat, aby vozidlo vykolejilo. Těch vlivů je tam samozřejmě celá řada…
Na zubačce mají oblouky nejmenší poloměr kupodivu větší než na trati mezi Čisovicemi a Měchenicemi.
ale mám pocit s nulovým převýšením, ale tak 843 vydrží asi o něco více než 814
Buď tam opravdu není žádné, nebo je tak malé, že je nepostřehnutelné. Jak tomu ve skutečnosti je, fakt netuším.
92 km/h
to je stejné jako když vlítnete autem do zatáčky 200,a dopadnete stejně.max konstrukční rychlost reginy byla překročena tak jako tak
Ještě, že to neprásklo do toho Mn, co odjel cca 10 minut před tím z Čisovice směr Skochovice.
Má to cenu z toho lesa tahat?
Jasně, udělá se z toho krmelec, když to udělalo kotrmelec 😁
Tramspká bouda jak vyšitá.
A to je tam ještě místo pro celou osadu 🙂
Regíííno, má osado… svým krajem kouzelným …říčko moje, Sázavo, jen u vás je dobře, to já vím.
Navíc osada vybavená vakuovým WC.
Ta koupě těchto strojů byla tak předimenzovaná, že kupní cena musela zahrnovat i doživotní vyprošťovací servis.
Musí, je tam třeba hafo ropných látek.
Odčerpat nádrže snad lze i bez tahání celé kastle.
Jo, a zbylé materiály necháte pohozené v lese, nebo rovnou na trati, což? Odpadky nejspíše též volně pohazujete…
Bude na to výběrko.
Šukafon na steroidech spáchal sebevraždu. Smutné…
Po tolika letech na kolejích se ani nedivím.
RIP.
U nás kdysi ujel vlak 17 km- z Rokytnice v Orlických horách, až do Vamberka.
Jednalo se o vůz Clm 4-6341, a stalo se dne 11.listopadu 1950,díky chybě při posunu v Rokytnici,vůz ujel i s průvodčím uvnitř,bohužel ruční brzda téměř neúčinkovala, pokusy o zastavení ve Slatině a Vamberku selhaly,pouze byl vůz zpomalen a nakonec zastaven v Doudlebách nad Orlicí. Dvacetikilometrovou trať projel za cca 20minut..
Průvodčák fírou, ale asi si to neužil.
Jo však ho taky borci zkusili v Rokytnici dojet a přivěsit jen ale do něj strčili. Chudák ten člověk, protože se bál v Rokytnici vyskočit a pak už to nabiralo rychlost.
Pamatuješ si na to Miši?
Někde jsem zaslechla, že jel až 100 km/h
🤔 neříkal pan Krapinec, že se máme těšit na 200? 🤣
Samozřejmě je dobře, že se nikomu nic nestalo.
Ale když je to hned pod článkem s tím nadpis, tak prostě nešlo odolat 😄
V případě, kdy se nikomu nic nestalo, je myslim si v pořádku dělat si z toho trochu srandu 🙂
nojo,ale další souprava v háji
Je trochu těžké litovat regionohy, kterých už při samotné výrobě bylo dvakrát víc, než bylo slušno.
Hurá do 2.pol.minuleho století (200km/h viz. Francie apod.)
P. S.: ze skály to bude padat možná i 200(+), stačí pár *pokusů na správných místech..
Jaká druhá polovina? 1938, parní lokomotiva 203 km/h.
https://cs.wikipedia.org/wiki/LNER_%C5%99ada_A4
Naštěstí bez zranění, tak alespoň víme, jak rychle to projet nejde.
Dle zdroje Idnes 103 km/h
jo ale na hlavním tahu,ne na lokálce
No, na Hlaváku bych dvoustovku viděl nerad, i když je na hlavním tahu…
Někde i to je hlavně pro parádu, za cenu jiných omezení, bohužel.
Video + ověřené další info
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-u-mnisku-pod-brdy-vykolejil-vlak-a-prevratil-se-40470158
Stejně už potřebovala nový lak v barvách PIDu…
teď už to nebude ptřebovat
Tak motorák a možná i vložák se budou hodit, tohle je bohužel dneska docela spotřební zboží.
Při nehodách v posledních letech se podařilo zásadně poškodit větší množství vozů 914 – řidičáků k duo verzi (naposledy jeden včera na Chebsku). Jsou tím nadbytečné některé 814. S tím si motorákem a vložákem z této nehody nepomůžete.
Nelze z nich udělat jednu trojdílnou verzi?
Vy jste nikdy neudělal žádnou chybu? Ne, samozřejmě, že to viníka nijak neomlouvá, jen si nemyslím, že to nutně musí být blb. Blb je daleko pravděpodobněji ten, kdo se takto vyjadřuje…
Světě div se, neudělal jsem nikdy škodu za miliony.
Tak to záleží na tom, s jak drahým zařízením člověk pracuje.
Ona ta lopata ani nemusí být zařízením, ale nářadím.
A máte tu možnost? Pokud ano, přeji vám hodně štěstí, aby se vám nepřihodilo něco podobného. Pokud jste toho názoru, že chybu může udělat pouze blb, jste na dobré cestě 🙂
Jenže tady asi nešlo o chybu, ale nejspíš o lemplárnu.
nebo možná technickou závadu
Spíš ne, ale na to nám dá jednoznačnou odpověď až závěrečná zpráva z vyšetřování Drážní inspekce.
Tak sestřelit na přejezdu něco jako pendolino nebo railjet, takovou možnost má kdekdo.
Asi vám nikdo takové hodnoty nikdy nesvěřil. 😎
… protože Vám nikdo tak drahé zařízení nesvěřil… 😉
Mimořádná událost… Ještě, že se nikdy mu nic nestalo.
Já vím, že se jich ČD chce zbavit, ale nebylo lepší to rovnou odvézt do Tlumačova než vymýšlet takové okaté akce?
jojo…pomalu ale jistě se vyřazují…
Na idnes například psali něco o „zatáčce“.
Tak tam bych to čekal.
A taky dostali pěkný kartáč od čtenářů v diskusi.
Tak to se vůbec nedivím 😀 třeba si to už zapamatují
jojo..zatáčky a semafory…a vůz si lehl na záda…
První věta článku je hodně vtipná … nebylo to takovéto běžné vykolejení lokálky … 😀
To, ze to dokaze na trati, kde vlastne srovnani se silnici neni nic moc sklon, stovku mi prijde dost.
A to má ta Regionova vcelku velký jízdní odpor. On je ten nízký jízdní odpor normální vlastností kolejových vozidel. Jednou jsem byl svědkem nežádoucího pohybu plně naloženého vozu na vlečce, stačilo doslova pár metrů a dva běžící chlapi, co se ho snažili zastavit zůstali pozadu, naštěstí byl na cestě mírný protikopeček, který vůz zpomalil natolik, že chlapci stihli utáhnout ruční brzdu a vůz zastavit 5 metrů před výkolejkou…
Pokud vím, tak právnická fakulte v Plzni se nezabývá výcvikem strojvedoucích a tak je tentokrát z obliga. Ale ten „rychlofíra“ asi zrovna si dodělával pilotní kurz a tak chyběl, když se probíralo co musí strojvedoucí udělat, když opustí lokomotivu (mororový vůz je na stejné úrovni).
Ten „rychlofíra“ měl odježděno čtyřicet let a měl být dávno v důchodu. Ale ukecali ho, že nejsou lidi.
i vykolejení lokálky je mimořádná událost – viz. předpisy
Odstředivá síla v obluku je prevít. Klika že jel bez cestujících.
Kdyby vevnitř někdo byl, tak by ho snad napadlo použít záchrannou brzdu.
No, to bych se asi hadal….
Jestli to bylo bez vzduchu tak by nefungovala leda ruční nevím jestli není jenom na stanovišti strojvůdce.
U jednotky 814.2 je ruční brzda veřejně přístupná na vloženém voze.
to nevím jestli by to tím vložákem šlo pořádně ubrzdit
Určitě by to za sucha šlo ubrzdit vloženým vozem, jen by to trvalo déle, než by se souprava zastavila. I za mokra by to šlo, jen by se muselo brzdit citlivě a trvalo by hodně dlouho, než by se souprava zastavila, pokud by byla už se rozjela na 50 km/h.
každé drážní vozidlo má ruční brzdu
Ne, to tedy nemá. Např. malé uhláky, ale třeba i spousta moderních nákladních vozů (kontejnery apod.)
a opravdu by pomohla, nebyla ta rgionova treba bez vzduchu? Jak jdou na tom regionovy s těsnosti, kompresor nejspíš nebezel.
regíny ztrácejí vzduch poměrně rychle
Nebo to aspoň v obloucích mohli vyvažovat…
když to bylo bez vzduchu??
U jednotky bez vzduchu by mu to bylo úplně k ničemu.
Nepřispěl k tomu dnešní silný vítr?
Takže brzdit a zaklínovat jen když fouká? .-)
Odfoukl klínek.
Klínec.
Dříve bylo na boku HV nápis při odstavení zajistit klínem.
Do Klínce jsme jezdili tábořit se skautským oddílem, tenkrát zásadně bardotka plus dvoupatra. Pokud neunikla nafta do Bojovského potoka, tak je to zajímavý způsob jak snížit počty Regionov na našich tratích…
Šotoakce roku: Regionovou stovkou…. 🙂 Ještě že v tom nikdo neseděl….
Tady je jasně dáno pokračování filmu Mimořádná událost, tentokrát v novém dějství to ale postava fíry (V.Kopta) nedoběhne.
Všechno zabezpečení zafungovalo protože provoz byl přerušen těsně předtím, než vlak vykolejil…. no to už bylo vlastně po všem! Nebezpečí hrozilo hlavně předtím, než vykolejil, v lese už škodit nebude. Bezpečnost bych si spíš představoval tak, že provoz na trati bude přerušen už v době, kdy ten vlak ujede (což by také neměl) a pokud je na trati vlak jiný, tak dostane rychle příslušnou informaci – třeba zařaď zpátečku a jeď a nebo zastav a zdrhněte. Reakce je na dnešní dobu řekl bych nedostatečná.
Ten vlak to celé profičel za méně než 5 minut. To je moc krátká doba na koordinaci reakce mezi více lidmi, ještě když se vezme do úvahy, že ten protijedoucí by asi nebyl zrovna na těch posledních 50 metrech, ale někde blíž. Jediná šance by byla automatika – kdyby byla.
Automatika, která to po ujetí pošle rovnou do odvratu, když je to na kopci. Resp. po ostavení z té koleje postavit do odvratu rovnou. Je to na kopci.
a nebo se čeká ve kterém oblouku to vylítne
To je fakt klika že nebyl druhý Pernink. Je to tam pěkně v údolí v lese bez přístupu.
tak myšleno generální stop
Čisovice? A vyletělo to u Klínce? Uf tak to ujelo pořádnou vzdálenost. Ještě že tam nic nejelo.
Přibližně 5.400 m
Čisovice km 19,1 a místo vykolejení v km 24,6.
Takže to máme slušných 5,5 km…
Jako není to úplně šťstný způsob, ale o další vrak na kolejích méně 😀
Možná když by tam byl někdo napadlo by ho utáhnout kliku to jsem věděl i já jako malý každopádně hlavně že se nikomu nic nestalo, každý může a udělal někdy chybu zvlášt na železnici kde se ořezávají doby na odstavení atd pak člověk pospíchá ,… Strojvedoucího mi je líto je to jen člověk a kdo nikdy nic neposral ,… není železničář
jo kliku ale za nízké rychlosti,jinak se to smekne a jede to jak sáňky
Koukám, že jste toho při technicko bezpečnostních zkouškách najezdil hodně. Tam se zkouší funkčnost ruční brzdy z 50kmh skoro do zastavení a nikdy ani za mokra se nic nesmeklo…
Na ruční brzdu?????
Která má tak desetinový účinek oproti tlakové?
Stanice Čísovice je vybavena sítí SRD, 61.k . Pokud vlak měl na stanovišti zapnutu radiostanici a naladěnu správnou kanálovou skupinu, tak bych předpokládal použití povelu generálního Stop ze strany dispečera. Vlak by měl při aktivaci a vyslání povelu STOP automaticky zastavit. Jestliže dispečer reagoval a vyslal povel generální STOP, tak vozidlová radiostanice měla soupravu zastavit. Možná ale strojvedoucí vypnul baterky, tím i TRSku a vlak je po tom nezastavitelný. Je otázkou, jak strojvedoucí zabezpečil soupravu proti možnému ujetí ze stanice na trať. Každopádně pořádný malér, hlavně že nedošlo k žádnému usmrcení.
A pokud by souprava byla bez vzduchu, tak i se zaplou vysílačkou to bylo k ničemu.
… ano, pokud by souprava byla bez vzduchu, tak by to bylo k ničemu i se zaplou radiostanicí. Já ale nevím, zda souprava byla bez vzduchu, spekuluji, že nějaký vzduch v potrubí zůstal. A nevím, zda radiostanice byla zapnutá … a naladěna na příslušnou stuhu. Nicméně by mne zajímalo, zda ve Vraném vyslaly povel STOP, pokud měly nějaké info o ujeté soupravě.
Ve Vraném včera sloužily výhradně ženy? 😉
A jak zastaví přes gen.stop, když je úplně bez vzduchu?
no to je jiná věc.generální stop to zastaví když je souprava živá ,v činnosti
… čili pokud Regina měla zapnuté baterky, aktivovanou radiostanici a naladěnou na 61 k. i nějaký vzduch v potrubí, tak by se ujetá souprava teoreticky dala zastavit povelem STOP. vyslaným od dispečera.
nezastaví … vzduch je nutný. Čistě spekuluji, že vzduch v potrubí byl. Ale rdst. mohla být vypnutá … stejně jako baterky Reginy. Takže by aktivace povelu STOP soupravu asi nezastavil. Ale zajímalo by mne, zda byl povel ze strany dispečera aktivován. Uvidíme, co na témaTRS do závěrečné zprávy uvede DI.
Tyjo, to by mohla být taky pěkná past… Pokud byla bez vzduchu, tak by nezastavila, zato by to zastavilo vlak, co by jel případně proti ní a mohl by případně odfičet z cesty. To by nemuselo dopadnout úplně optimálně.
Naprosto správně. V podstatě jakákoliv případná automatická činnost by měla za následek pouze zastavení jedoucích vozidel, kromě ujetých, což by mohlo být při nešťastném souběhu událostí i kontraproduktivní.
… ona se podobná událost stala před nškolika lety na Ústecku, kdy do zastaveného nákladního vlaku narazil jiný a jeho strojvedoucí nehodu nepřežil. Tam byl hlavní problém v tom, že se výpravčí a dispečer snažili zastavit nákladní vlak. Jenže jeho strojvedoucí, který zřejmě spal, v UNL nepřeladil svoji radiostanici na předepsanou kanálovou skupinu a vlak byl tím pádem nezastavitelný. TRSka zastavila v okolí UNL kde co … i nákladní vlak, do kterého najel. Zastavila vše … jen ne to, co bylo potřeba. Chyba strojvedoucího, který nereagoval na návěst radiovníku.
Obávám se že tam už TRS není, je tam nějaké SRV a to brzdu aktivovat neumí. A i kdyby tak by to zřejmě bylo k ničemu
Síť SRD / 450 MHz | 61k. dle mapy by tam být měla … odkaz : https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=2104272
Jasně, fíra jde do p*dele, ale před odchodem naladí radiostanici…
Regionova a 100 km/hod? To už musela letět,ne? Místo vykolejení to muselo být zřícení.
Těsně po vzletu 🙂
Jojo, okamžitě jak zapnula přídavné spalování.
Naskočil bufík 🙂
Chtěl bych vidět záznam z rychloměru. Jestli to nebude náhodou rychlostní rekord Regionovy.
asi žádný nebude museli by být nahozené baterie
Tam je převýšení cca 150 metrů. Takže 100km/h žádný problém.Asi už trochu levitovala😂 Naštěstí to nikoho nezabilo, protože to by byl strašnej masakr.
Kam se hrabou Japonci. U nás vlaky levitují i bez magnetu.
Pokud mě paměť neklame, pak regíny měly mít devadesátku. A protože se při technicko-bezpečnostní zkoušce jezdí i o něco víc, pak ta stovka není, vzhledem k okolnostem, až tak moc.
V režimu ruční regulace rychlosti umí Regionova jet i 90 km/h. V režimu automatické regulace rychlosti je omezení na 80km/h max. Ano, nejvyšší dovolená rychlost je 80 km/h. A s vyřazenou nápravovou převodovkou ji lze táhnout až 90km/h. max.
Ten motorák je úplně vejpůl, to musela být rána! Jasně na odpis. Fakt štěstí, že to dopadlo „jen“ takto. Kdyby naopak do kopce jel motoráček a v něm lidi, tak to dopadne jako u Krouny v 90tých letech…
Nic tan vejpůl nevidím.
U dvou ze tří v podstatě jen pomačkané plechy. První má má podle fotek jen propadlou střechu. Brzdilo se do měkkého…
Máte můj obdiv, takhle jenom z fotek poznat, že tomu dohromady nic není …
V pondělí v Áčkách ? 🙂
Tý jo, některé stupidní vtipy prostě ne a ne umřít.
Podle fotek se odtrhly jednotlivé články od sebe (je to 814.2, takže třídílná), ale každý z nich dopadl relativně v pohodě.
Jezdit to už nebude, ale motorák vejpůl by vypadal jinak.
Poslední dva články budou po vyklepání plechu pravděpodobně sloužit dál…
Plus to rovnou přelakují do modré.
Snad šedo-červené, když to jezdilo v rámci PID, ne?
To jsou strašné kecy…
Spíš tu někdo nechápe ironii.
myslím že ne
přesně tak,v současnosti stačí málo aby to dojezdilo
Škoda, že u SprŽele jsou odvraty sprosté slovo, a vše má vyřešit ETCS, které by tady s největší pravděpodobností nepomohlo.
Jako sorry, ale tady dle všeho vykolejila souprava vlaku, kterou strojvedoucí nezajistil a vesele se z ní odešel. Pokud soupravu opouštím, tak jednak utáhnu ruční brzdy, podložím jí a pokud možno jí odstavuji tam, kde je výkolejka, tedy na manipulační kolej. Pak si mohu v klidu odejít třeba na výlet :-).
A pokud bychom si hráli na odvraty, tak proč odvrat, když mnohem lepší zařízení je výkolejka?!? Je jednodušší, neojíždějí se jednostranně jazyky, opornice a srdcovky jako u odvratné výhybky, přičemž se dá instalovat prakticky kamkoliv. A i dopravní kolej může mít výkolejku, to jen pro informaci.
Tak dobrá, klidně výkolejka v dopravní koleji, hlavně aby to něco bylo. Ujetí vozů to není první, ani poslední, naopak. A u takovýchto rizik je dobré, pokud je ještě nějaká záchrana, pokud primární prevence (ruční brzda a podložení) selže (ať už opomenutím, technickou závadou nebo třeba indispozicí).
Stačí, aby se instalovala výkolejka tam, kde je předpoklad, že se bude něco odstavovat. Třeba i na dopravní koleji, to ničemu nevadí. Nemá smysl instalovat výkolejky tam, kde je jasné, že k ničemu takovému docházet nebude. Jinak s tím ujetím vozů to moc nepřehánějte, skoro se to neděje, nežijeme v dobách Železného dědka. Krom toho zde jde patrně o selhání jednotlivce, který se na věc vykašlal, přičemž na to měl hodně času, nikdo ho nikam určitě nehonil.
No tak s tou výkolejkou rozhodně pravdu nemáte. Odvrat je mnohem bezpečnější a daleko méně násilně řešení. Výkolejka obzvlášť ve vyšší rychlosti dokáže napáchat víc škody než užitku …
A jakou to rychlostí obvykle ujíždí nezajištěné vozidlo ze stanice?!? Obvykle docela nízkou, třeba jen deset či dvacet kilometrů za hodinu. Takže se nebavíme vůbec o vyšší rychlosti, tu obvkle nabere až někde dál na trati. Krom toho navrhuji výkolejku instalovat pouze tam, kde je předpoklad, že se bude něco odstavovat. Odvrat je sice mnohem méně násilnější zařízení, ale také zase dražší zařízení, proto se ho používá v jiných případech.
Do této diskuze to nepatří, tak už se v tom nebudu hrabat, jen není náhoda, že se výkolejky používají jen někde…
Ty Vk na dopravních kolejích budou (možná mimo D3?) ale spočitatelné na prstech jedné ruky dlouholetého dřevorubce, že. A domnívám se, že z dobrého důvodu. A hlavně že těch manipulačních kolejí všude bývá… Odvraty tam, kde hrozí nějaké odstavování, nejsou rozhodně blbost. Uznávám, že ne vždy se dá rozumně předvídat, kde všude bude kdo co chtít odstavovat.
Za mě celé tohle má do budoucna řešení spíš v podobě střadačových brzd, ideálně aktivovaných vypuštěním HP automaticky (s nějakou možností ruční deaktivace), úplně ideálně i na vozech včetně nákladních (já vím, cena).
A paradoxně to RS 1 u Velkého Meziříčí i Panter z Prunéřova do Kadaně mají střadačovou brzdu, přesto ujely. 🙂
To ale, pokud správně chápu zprávy DI, byly případy buď ručního odstřádání nebo nevypuštění tlaku HP. Nic, co by „hrozilo“ při klasickém odstavování.
Odvraty jsou ale velice drahá záležitost. Krom toho by jistě šlo výkolejku držet ve sklopené podobě, kdyby k návěstidlu před výkolejkou byla postavena vlaková cesta. A výkolejka by se naklopila zpět na kolejnici, až by vlaková cesta byla buď využita, nebo zrušena. Tedy aby výkolejka zabraňovala ujetí vozidel, ale nesloužila zároveň pro vykolejení vlaku, který návěstidlo projede.
To by samozřejmě něco řešilo, ale i tak – nechtěl bych potkat omylem nesklopenou výkolejku při jízdě na barvu, a už vůbec fajn by nebyla povinnost toto hlídat na PN. Ještě k tomu „zezadu“ tj. od zhlaví. Při tom posunu se obecně jede opatrně, takže to tak moc nehrozí. Spíš si říkám, jestli by spousta kolejí nestačila řešit jako manipulační, pokud by se: a) Dovolil vjezd do stanice jako posun aniž by šlo o PMD („bílá na vjezdu“) b) Systematicky se zřizovala cestová návěstidla před první výhybkou. Alespoň pro ETCS. To by jednak řešilo i předpisovou debilitu zvanou zákaz najetí… Číst vice »
Nedokážu si představit, jak by mohlo ETCS v tomto případě pomoct…
Představte si, že vakcína proti Covidu vás taky neochrání před kapavkou. A prezervativ zase před Covidem.
Úplně stejný případ. ETCS je lék na něco úplně jiného.
Tak čekám na pobuřující příspěvky šotoušů, kteří se před nedávnem pohoršovali nad nezabržděným Land Roverem sjetým do kolejiště v Měcholupech…
Kolik gumokolů kvůli dnešní nehodě bylo omezeno?
Nula, ale příčina a nebezpečnost obou událostí je totožná. Zatímco řidička byla podle šotoušů kráva, fíra bude tutově omlouván jako oběť..
Ne. Naopak. Tohle je mnohem závažnější událost, ale nějak jsem si nevšimnul, že by byl viník omlouván jako oběť. Nehledě na to, že zatím neproběhlo vyšetřování, takže není vyloučena ani technická závada, byť to asi není moc pravděpodobné…
to nevíte, třeba nějaký chudáček musel zastavit a dát přednost tomuto raketoplánu na jednom ze čtyřech železničních přejezdů zabezpečených kříži.
Docela by mě zajímal poměr rezijkaru a ostatních, ať si můžeme udělat názor, co je názor většiny dle liků 🤷😅
Jsem strojvedoucí a modrý, ale nemám režijku, like jsem ještě nedával. Prosím vás do které skupiny patřím, ať to nezvrtám ?…
Vy se ještě vybarvíte, my si počkáme. 🙂 🙂 🙂
Těžko. Aktuálně jsem již plně vybarven a aktuálně změnu nechystám…😉
Spíš by mě zajímalo, kteří mají dát + a kteří –
Tak psal jsem režijkářů, to je vcelku jasné jako když na klacku vidím stůj nebo volno, ne? 😉
A píší to z toho důvodu, že většinou jsou tady nejvíce likované věci v korelaci s pozitivním hodnocení modrého hráče. Tak mě zajímá, zda si to dělají „vlastenci“ nebo tady v národů máme opravdu takové zastání ČD, já ho tedy moc nevidím v bublině lidí, kteří si za vlak platí 🤷😅
taky ještě režijku mám ale k čemu mi vlastně je?….
Jste bl..c
A in100 smím vidět? 😅
Když mi zaměstnavatel platí Klimaticket, patřím mezi režijkáře nebo ne?
To se načekáte. 😄
a kolik ji takhle skončilo v rybníku
Hmm, v rozhovoru generál slíbil 200 km/h již brzy… Se divím, že se nepochlubil autonomními vlaky a Regionovou, schopnou rychlosti 100 km/h 😀
Tohle bylo opravdu expresní doručení.
Bohužel adresátů neustále ubývá…
Jeste par takovych a bude to stejne spolehlive jako Tesla FSD. Holt, zatim je to beta, no.
Spíš omega.
Jedině tak ze budou ničit každý den jednu tak se asi dožijeme moderních souprav
Takhle rychle nestačej lišáky dodávat.
Celou cestu z kopce. Je štěstí, že se to nevyklopilo v zástavbě nebo, že nejel nikdo naproti.
A to jsem si dnes ráno vzpomněl na tragédii u Krouny v červnu 1995 a říkal si, jaká to tehdy byla smůla, že ty ujeté nákladní vozy (kdy se taktéž tradovalo, že dosáhly rychlosti 100 km/h) v některém z oblouků bohužel nevykolejily a muselo to skončit čelním střetem s 810 a devatenácti nebožtíky… Událost tehdy urychlila zavádění TRS, kterou dnes na řadě tratí demontujeme a dostáváme se na „přechodnou“ dobu na stejnou úroveň zabezpečení.
U těch ložených vozů dejme tomu, ale ten lehoučký hytlák musel mít hodně na mále.
Kde se demontuje TRS, aniž by se instalovalo GSM-R?
Tak obvykle se TRS vypíná tehdy, kdy se přejde na GSM-R. Krom toho spoléhat na generální stop je dost ošidné, obvykle nezafunguje tehdy, kdy by zafungovat měl…
U Krouny nešlo o generální stop, ale vůbec možnost zatelefonovat strojvedoucímu, že se proti němu řítí z kopce ujeté vozy, aby zastavil, vyházel cestující na louku a všichni utekli co nejdál.
Docela by mě zajímalo, jaký by byl typ příspěvků, kdyby se toto (i vykolejení) stalo u RJ. Naposledy, když dojel jejich samořídí vlak do Vysočan, všude jen bylo, se to může stát jen tam 🙂
Možná nějaké takové reakce byly, ale je to samozřejmě hloupost. Tohle je černá můra (nejen) strojvedoucích. Na barvě dresu přitom nijak nezáleží…
Ano, jen těm ultras to moc nejde vysvětlit, že se to děje díky clověku, který to může udělat i v duhové firmě a ne kvůli pánovi s nosem klauna… 🙂 jinak jestli nějaké, stačí si dohledat článek k této události… 🙂
Prostě pokusy se samořiditelnými vlaky konají všichni.
Automatizace železnice je ještě daleko, co se dá dělat.
Dvě dobré zprávy. Ta první že se naštěstí nikomu nic nestalo, ta druhá že máme o jednu regionovu méně.
souhlas – a navic (pokud se info o rychlosti potvrdi z kolecka) byl ustaven novy rychlostni rekord rady 814…:-)
neradoval bych se předčasně. Kdo ví jestli kanibalizace dílů nějakou nezprovozní. Navíc ten motorový vůz, co zůstal na kolech, bude opravitelný.
Škoda že to nebyla závada která by donutila zakázat provoz všech Regionov navždy
V PIDu už regionovám lučenka moc nepokvete.
No zrovna na pacifiku ještě minimálně pár let nic lepšího nebude.
První vůz bude kanibalizován, tak je na odpis skříň a to už nikdo neopraví. Druhý vůz mimo pár oděrek vypadá v pohodě, poslední nejspíš bude schopen po nakolejení odjet…
Tam nebylo nic o co by se ten vlak rozbil.
Tak znovu 😆😆😆
A třetí, že teď víme, Regiokrap umí i 100kmh, problém je stav kolejí…
Takže chyba dobré správy, chyběl označník se 100.
100 umí, ale s brzděním do štěrku. 🙂
Když už, pak raději bych viděl zničenou dvouvozovou než třívozovou.
Třetí je ta, že na Modřance lze úplně v pohodě zvýšit traťovou rychlost
Tady bude zajímavá rovina šetření v systému toho, jak fírové odstavují vozidla v Čisovicích, zdali jedou dle předpisů nebo co se tam stalo. Pokud to nebyla technická závada nebo třeba zdravotní nevolnost atp., pak je na místě odnětí svobody, tohle mohla být Krouna 2. Bez prdele. Kdyby jelo něco proti, nepřežije nikdo (za předpokladu, že jsou kuloární info o 100 km/h správné – to nevíme). .
Zase na druhou stranu, dneska je mnohem jednodušší se spojit strojvedoucím a varovat ho, že se blíží nebezpečí.
Ano, ale pochybuju, že by se cokoli stihlo. Rychlost dle sklonových poměrů musel nabrat „rychle“, křižovat se tam dá – tahle nehoda je potenciálně největší průser za poslední roky. Kdyby jelo něco proti, bude mrtvých většina ve vlaku.
On každý bezpečnostní systém, který je založen na tom, že (v nejhorším případě) JEDEN ČLOVĚK NEUDĚLÁ CHYBU je odsouzen k zákonitému selhání.
Otázka je jen kdy a jak často selhává.
Je třeba 1-2 selhání ročně tolerovatelné?
Vyplatí se kvůli tomu instalovat dražší automatické systémy, nebo občas mimosoudně vyplatit pozůstalé?
To je určitě už dávno spočítané.
Když už jste to téma načal, jaký byl trest pro strojvedoucího od Velkého Meziříčí, jemuž RS 1 ujela i s lidmi?
Potrestán byl. Ona vždycky vyvstane otázka jestli je ta vina jen na tom člověku, který v dané situaci udělal chybu, nebo jestli k tomu někdo vytvořil podmínky. U té vámi zmíněné MU dost umetl cestičku výrobce vozidla. Jenže ono je vždycky tak nějak jednodušší potrestat jednoho nešťastníka, než nadnárodní firmu. Jedinou výjimkou v oblasti dopravy je asi letectví, kde se skutečně důsledně pátrá po VŠECH příčinách, nejen po tom na koho to hodit…
Titulek jak z bulváru 😞
Vy ten bulvár hrozně podceňujete. Není tu žádné: „Další rozmašírovaný vlak! Kde je strojvedoucí?“
Co konkrétně je něm bulvárního?
Další vlak …..zní to jako by se to stávalo každý týden.
Nevím jestli je to bulvární, ale zavádějící určitě, když to nebyl vlak, ale odstavená motorová jednotka : „Další vlak vyjel bez strojvedoucího.“
Je to vlak.
Vlak to není.
Vlak je „technicko-organizační jednotka, sestávající z alespoň jednoho hnacího vozidla a případně vozidel tažených, je opatřena příslušnými návěstmi, má přiděleno číslo a jede podle jízdního řádu“.
🙂
Ale houby. Odstavené železniční vozidlo nebo souprava vozidel (mezi jednotlivými výkony – vlaky) není vlak. Chápete ten rozdíl? Viz vbb.
Chápete, že nejsme skripta pro studenty fakulty dopravní, ale server pro širokou veřejnost?
Však to po Vás ani nikdo nežádá, aby Vaše články byly pouze pro dopravní vysokoškoláky.
Rozdíl mezi pojmem vlak a železniční vozidlo řada lidí nerozlišuje.
Ovšem, když se nad tím i dopravně nevzdělaný člověk trochu zamyslí, tak ten rozdíl tam je. Např. železniční vozidlo u výrobce, na výstavě nebo v depu není vlak, odstavený železniční vůz není vlak a vlakem se nestává, ani když nedopatřením ujede na trať. Vlak je nějak řízený, vypravený, má svou určenou trasu…
Tak toto je hodne drsny. Jak se toto vubec muze stat? Jednoznacne odpovednost strojvedouciho. Za toto bych nekompromisne nekdo mel jit si sednout.
Drazni inspekce tam pomalu jeste nedojela, ale na internetu uz mame jasno?
Takze jednotka ujela z depa jen tak sama? hadam, ze ne…
Nekdo musel vozidlo prevzit a odstavit. Ze by vlacky jen tak ujeli z dep? pochybuji….
Na konci žádné depo není.
Pojem “technicka zavada” jste nejspis doted neslysel …?
Prosím, jaká technická závada sama o sobě způsobí, že se řádně zajištěný vlak samovolně rozjede?
Blbost se to jmenuje…
To je zcela irelevantni
Smysl je v tom, ze zavirat strojvedoucího v dobe, kdy tam sotva dojela DI, je proste hloupe a svedci to o myslenkovych pochodech autora takove myslenky.
To je samozřejmě pravda, nicméně z hlediska příčiny nehody technická závada sama o sobě soupravu nerozjede, pokud je zajištěná jak má být. Takže nejde o irelevantní protiargument.
Vy jste se proste chytil slovíčka závada, ale smysl jste nepochopil.
Pak je každá diskuse ale marná.
Praskne článek řetězu RB a motorák se vydá dolů kopcem.
Že vám to nic neříká a nevíte kde se tohle stalo?
Prachatice – Husinec.
Takže technická závada.
Tak pokud by byla – hypoteticky – utažená – ruční, tak si v nějakém hodně divokém snu umím představit kovové křupnutí a pozvolný rozjezd gravitací. Možná. Ale počkám si raději na závěry šetření DI
Raději se věnujte studiu češtiny, pane kolego. Jo a narážky na depo si nechte. Já s tím nic nemám. :op
Přesně tak. Nejlepší by bylo, kdyby toho strojvedoucího ještě dneska odpoledne před halou libeňského depa rovnou čtvrtili.
Však on se přizná…
/s
To je stejné jako u nehod na přejezdech…někteří soudruzi od dráhy by taky hned posílali celou rodinu řidiče na Sibiř.
Tady naštěstí k žádné nedošlo, jinak by to ještě svedli na řidiče, že měl na vedlejší trati předvídat motorák bez strojvůdce ve stokilometrové rychlosti.
Na tom je nejsmutnější, že to je pravda. Tam by to skončilo u soudu a řešilo by se, jestli se řidič málo rozhlédl anebo byla větší vina na straně dráhy, protože vlak jel rychleji než měl a nehoukal.
Tak to je drážní inspekce málo operativní, když tam nedojela.
Děkujeme. No a tím bych šetření uzavřel. Šotouši na webu mají opět jasno během pěti minut.
Nebojte ještě dnes bude předhozen lvům.
Slyšel jsem, že jsou už pěkně hladoví.
Buďme rádi, že nejsou zranění ani mrtví. Mohlo to dopadnout podstatně hůře.
Když jsem viděl fotku zhrozil jsem se. Je obrovské štěstí že v tom nikdo nebyl nebo že něco nejelo proti.
Jojo, rozházený jak Nkový vagónky 🙁
Co to bylo za jízdu/spoj?
Žádný. Prostoj mezi obraty.
Dík.
Regíně se už asi nechtělo čekat.
Asi jo Tak se rozjela rovnou stovkou a proletěla se se A nakonec se zabila.
Mezi 19011 a 19014 https://sledovani.55p.cz/praha_833_2024/
Zkrátka Bezpečná Železnice. I když se něco stane, tak se vlastně nikomu nic nestane.