Nepašujte, zaplatíte zpoždění. RegioJet se ve vlacích z Čopu potýká s celními kontrolami
Vlak RegioJetu dorazil poprvné do ukrajinského Čopu. Foto: Ukrzaliznytsia
Železniční hraniční přechod v Čierné nad Tisou se ukázal jako úzké hrdlo úspěšné ukrajinské linky. Pašeráky má odradit pokuta až 125 tisíc korun.
Moje osobní poutavá zkušenost od 16. dubna na lince Chop – Praha je přesným odrazem toho, co jsem četl v tom článku. Vlak z Mukačevo do Košic, který jel před námi, narazil na problémy kvůli nalezeným potravinám. To znamenalo, že jsme uvízli uprostřed pole a museli čekat, až slovenská celní správa tohle vyřídí, což trvalo asi hodinu a půl. Když ten vlak konečně odjel, začala kontrola i u nás a situace se opakovala. Jednomu pasažérovi z našeho vlaku našli potraviny. Viděl jsem to z okna, jak celník nesl igelitový sáček, ve kterém byla klobása a sýr, možná půlkila. Tato zdržení… Číst vice »
Chyba není pouze u toho „delikventa“, který si dovolil „pašovat“ klobásu. Když už jsou tak nepřiměřená pravidla, tak by systém měl zajistit efektivní zpracování případu. Zabavit klobásu a sepsat záznam by v 21. století nemělo trvat hodiny. Pro slovenské celníky nemám pochopení, jezdím tam často a je to síla, ono je snad baví lidi buzerovat.
Ne “snad”. Prostě východní mentalita.
Minulý týždeň prechod Terespoľ – Brest čakacia doba v autobuse dvanásť hodín kôli problémom na Bieloruskej strane, miestna KGB tam lustrovala každéhu Ukrajinca idúceho do RF z Poľska, cesta späť v sobotu problémy na poľskej strane, čakanie šesť hodín.
Kôli jednému „pašerákovi liquidu“ do el.cigarety, presiahol limit 10 ml na osobu…
Kým ho Poliaci „odbavili“ , tak sme čakali ďalšie 3 hodiny. „Pašerák“ si vzal čimadan a utiekol na iný autobus….
Evidentne tá buzerácia baví aj Bielorusov a Poliakov.
Alebo len dodžujú platnú legislatívu krajiny.
To aby si RJ dal své SPP a vše kolem toho opravdu do pořádku. Tohle jednou bude u soudu.
Nevim no, ale s rizikem pokuty 150k za prevoz syra bych volil jineho dopravce.
Pokud si dají do obchodních podmínek přistižen při pašování = vyloučen z přepravy, tak můžou odjíždět včas…
To nemuzou. Vyloucen z prepravy muze byt cestuici na nejblizsi zeleznicni stanici. Tou hranicni prechod neni. K vylouceni z prepravy tedy muze doit az na uzemi EU, a pro vstup na nej je nutno absolvovat celni prohlidku. Ja vidim problem na strane politiky a v tom, ze misto skutecnych problemu se resi peechoviny typu kdo veze pres hranice syr.
když s to ukrajistům nelíbí,tak ať tam nejezdí.já bych je zpět nevozil vůbec.muži jsou potřební na frontě,ne na pašování.
Pasovat muzou i zeny, deti a seniori.
A já bych tě poslal dodělat základku 😀
Od té doby, co občas citují zpravodajské weby jako třeba novinky, aktualne nebo čt, začali se tu objevovat dezoláti podobného ražení…
Mluvilo se o tom ještě před spuštěním téhle linky že s tímhle budou problémy
Proto spoj z Košic minulé pondělí 10.09 z Brna jel skoro prázdný, bez obsluhy,klimatizace a ani teplý čaj nebyl k mání v té strašné zimě. Přednost mají občané jiné národnosti před naší…
Vlak RJ z Košic jel přes Brno? Vždyť je to jiná linka…
Jasně, ono je to o národnosti. Tak jistě…
Marie, Váš příspěvek je úplným prototypem diskuze určité části našeho obyvatelstva, která při zeměpisu nedávala pozor nebo různé školní předměty vůbec nepochopila.
Naprosto nesmyselný a zlý komentář, který nemá žádnou logiku.
Učebnicový příklad dezoláta.
Přemýšlím, jak je možné takhle rychle rozeznat domácího českého nebo slovenského dezolata od placeného trolla z ruské farmy?
Mařeno, za tyhle nesmysly co píšete, bych Vás vždycky a na všechno nechal jako poslední. 🙂
Marie,, vy už to nepijte ani ředěný ! Koukněte, co to s vámi dělá.
Může to Jančura zkusit, myslím že až někomu takovou pokutu vyměří, tak že to soud velmi rychle smete ze stolu jako nepřiměřené a odporující dobrým mravům.
Jako že dodržování přepravních pravidel odporuje dobrým mravům?
I přepravní podmínky jsou podřízeny zákonu. Proto například za jízdu na černo nelze uložit pokutu vyšší než 1500 korun, protože to je zákonný strop.
Mohou ale chtít náhradu škody.
To je za prvé něco zcela jiného než pokuta za porušení přepravních podmínek a za druhé, ani to nebude vymahatelné. Zpoždění jsou dennodení realitou, včetně masivních zpoždění, a čast z nich je způsobená z důvodů závažné nedbalosti (to jsou tisíce lidí každým rokem). Nikdo po nich nevymáhá škodu za samotné zpoždění.
Jizda nacerno neni fyzickou prekazkou pro dalsi jizdu vlaku, kdyz vsak celnik zakaze dalsi jizdu vlaku az do ukonceni celniho rizeni, tak to uz je jiny problem.
Jestli se kontroly delaji v Solomonovu (UA), tak tam definice dobrych mravu EU zatim neplati.
Mno, biblicka zasada Oko za oko, zub za zub prelozena do srozumitelstiny znamena primerenost trestu dle skutku odsouzeneho….
Ne, ale musím potvrdit, že takovou pokutu Regiojet (snad‘ nikdy neuloží a pokud ano, bude soudem určitě rychle smetena ze stolu. Je to spíš výstraha, než reálně uložitelná pokuta. Pašerák (ikdyž v tomhle případě jsou „pašeráci“ tety, co možná ani neví, že nesmí brát klobásky) mohou být trestně stíhaní nebo po nich může zkusit Regiojet vymáhat jakousi náhradu škody v občasnkoprávním řízení (to bude taky neúspěšné – zpoždení způsobují různí lidé z různých důvodů, nikdo ještě neplatil náhradu škod za samotné zpoždění jako viník zpoždění), ale pokuta 125 tisíc jen jako pokuta za porušení přepravních podmínek opravdu neprojde a důvodem… Číst vice »
Chápem, že sa a jedná o vonkajšiu hranicu schengenského priestoru, ale príde mi žiaľ pre Slovensko príznačné, aká neflexibilná je štátna správa. Snáď príliš nezjednodušujem zložitý problém, ale nechápem, prečo na exponovaných hraničných priechodoch personálne neposilnia colníkov. Tiež by ma zaujímalo, či tam nemajú nejakú bezpečnostnú kontrolu ako na letisku.
(v Slemencoch som ju nevidel)
Proste aby sa to čo najviac zautomatizovalo.
A vy si myslíte že zájemci o tuhle lukrativní práci čekají ve frontě? Nebo kým by asi tak měli ty kontroly posílit, vždyť to je vylidněný chudý region odkud se každý schopný člověk odstěhuje.
Vsude se najde nejaka cast obyvatelstva, ktera je li’na‘ nebo jinak svazana s regionem a neodstehuje se odtud „ani kdyby je tahali pa’rem volu“.
Nevyhodou je i fakt, ze ty vlaky ZSSK a RJ jdou tak natesno za sebou.
Možná by bylo nejlepší to v Čopu organizovat tak, jako to bývalo v Žitavě: odbavení už před nástupem do vlaku. A koho zdrží celníci nebo policie, ten nejede.
Do vlaku by pak nastupovali už zkontrolovaní cestující.
Vždyť pro přeshraniční spoje končící/začínající v Čopu to tak běžně fungovalo. Ve vlaku pak kontrolují jen Slováci.
Což je špatně. Při jízdě na Slovensko by měli Slováci kontrolovat už v Čopu před nastoupením do vlaku.
Přesně tak. V Žitavě taky kontrolovaly obě strany v boudičce na vyhrazeném nástupišti.
Mě by třeba zajímalo, zda by se dalo použít řešení pro uvažovaný nový přechod v Maťovcích.
Vlak (širokorozchodný přijede z Užgorodu k hranici, kde bude nástupiště. lidi vystoupí, na hranicích proběhne kontrola a za hranicemi na ně bude čekat vlak na normálním rozchodu, který pak následně odjede.
Podmínka je samozřejmě vybudování potřebné infrastruktury a obsazení potřebnýma úředníkama.
Bývalo to tak v dřívějších dobách na Francouzsko – Španělské hranici v Port Bou….
Problemem je, ze i mezi zeleznicari UA i SK jsou paseraci kteri ledacos schovaji / primontuji k souprave, tudiz musi byt i ta zkontrolovana pred odjezdem do EU.
Poburujuce sa mi na tom zda, ze nejaky slovensky uradnik si bude urcovat, kolko ludi je ochotny skontrolovat (a ako pomaly to bude) Preco to nemoze fungovat naopak? Aha, Slovensko. Jaaaj.
Celkovo prevádzka tej linky cez Slovensko je úplne šialenstvo, to čo predvádza polícia a finančná správa na hraničných prechodoch s UA je hlboký socík. Smerom na Ukrajinu sa to ešte dá, naspäť chodím zásadne vždy len cez Poľsko alebo Maďarsko. Pravidlá sú tie isté, ale profesionalita a efektivita na úplne inej úrovni.
Z mých zkušeností je nejhorší cesta přes Polsko, tam není profesionalita, ale pohrdání člověkem. Celníci lidem tykají, chtějí zabavit i sendvič ke snídani nebo pár jablek, které jste si před tím koupili ve Lvově z polského dovozu. Ti z toho mají powertrip a radují se když můžou udělit mastnou pokutu za jednu flašku vodky navíc (tedy dvě celkem), což je evidentně pro vlastní spotřebu a ne pro přeprodej. Místo aby jí prostě zabavili. Celní prohlídka v Čopu byla za mě fajn a rychlá, i přes to Maďarsko to šlo bez problémů. Ale jezdil jsem jen před rokem 2022.
Já mám nejlepší zkušenosti přes Maďarsko, pokud přes Slovensko, snažím se volit Slemence…
Slemence jsou nejlepsi, protoze jsou pouze pěší. Nicméně tašku se spodnim pradlem vam prohrabou taky
No aktivní nepřihlášeni nadlimitu alkoholu je celní delikt s oprávněným flastrem… Normální zákonný a běžný postup. Nevím čemu se divíte, každý stát si tohle zboží podléhající spotřební dani hlídá
V Čopu je silnicni prechod pouze s HU
On nepsal o zadne silnici.
Nevim o železničním spoji mimo RJ přes Čop
ZSSK (směr Čierna) i MÁV (směr Záhony).
Slovenští celníi se taky nepředřou, jejich pomalost a otrávenost z nich občas jen křičí. Stejně jako dost hnusné chování k lidem překračujícím hranici ve smyslu „sprostý podezřelý“. Důstojný přechod do EU.
No a cizinecká policie není o nic lepší
„Pri mojej poslednej skúsenosti s touto inštitúciou som videl policajta kričať na jedného indického pána, že je na Slovensku a má sa riadiť frázou ‚na Slovensku po slovensky“
https://www.aktuality.sk/clanok/SvWXFq0/slovenski-vietnamci-byrokraticke-peklo-ostalo-iba-spomienkou-ale-to-co-sa-nezmenilo-je-cudzinecka-policia/
Asi by prospelo natocit priebeh takejto „inteligentnej koverzacie“ a zavesit ho na YouTube.
Opet se zeptam a opet ocekavam ze me to nekdo smaze.Kdo tim vlakem jezdi?Duchodci a zeny a deti?Protoze ze zakona nikdo dalsi nemuze.Dekuji
Zaprvé, odvody se netýkají všech mužů, je tam několik výjimek (věková, počet dětí, například).
Zadruhé: proč se vlastně ptáte? Není vám jedno kdo takovým vlakem jede? Ptáte se s ohledem na nějaké specifické potřeby cestujících (hodně pochybuji)? Nebo se snažíte hledat problém kde zřejmě není?
Media jsou plna diskuzi o tom,ze ukrajinci prchaji.Nesnasim valku ani ji nechci.Proto me zajimal,kdo vlak naplnuje,ze tam jezdi kazdy den.Pripada me ta kapacita na ne uprimne moc super lokalita(zeme kde je valka)predimenzovana.
Ukrajina má něco přes 40 mil. obyvatel. 1.000 lidí denně je 1 člověk ze Znojma.
Nebo chcete-li 30 lidí z Prahy. To je objem jako 1x 810 a nebude plná.
Ukrajina už dávno nemá 40 mil., ale méně než 30…
Ještě bych dodal že spousta lidí z Ukrajiny má již jiné občanství, takže mohou na rozdíl od ostatních jiných krajanů svobodně cestovat.
Zajima vas to dopravne nebo se snazite jen lidsky prizivit na retorice SPD? Dekuji.
nejsem ani žena a ani důchodce. Jaký zákon mi zakazuje tím vlakem jet?
Co třeba mimo jiné Češi? Sám tam často jezdím a hraniční kontroly považuju za nesmírně špatně organizované, kradou lidem čas, ubírají na důstojnosti a šikanují za drobnosti. Nestalo se mi na jiných šengen hranicich, aby se celníci hrabali i v kabelce
Som 30-ročný muž a danú linku môžem použiť bez porušenia akéhokoľvek zákona.
Mohou tím jezdit i mladí muži v plné síle, bez ukrajinského občansví.
Ukrajinci též mohou pokud mají více dětí. Ještě před únorem 22 jsem tím několikrát jezdil já a letos zase pojedu.
těmi ženami s dětmi jste si odpověděl sám
Dobrovolnníci z okolních států, studenti. Je sice neobvyklé, že by někdo z Košic jezdil studovat do Lvova, ale není to nezákonné.
A vy budete ručkovat kdy do Rudé armády?
Nojo každý si představí dělníky s kartony cigaret a a alkohol přelitý do pet o Coly. Ale problém jsou hlavně starší ženy které prostě musí svým příbuzným a známým přivézt domácí sýry, tvaroh, klobásy…Ty takhle nepřemýšlí že to zkomplikují ostatním i sobě.
a když jedou zpět, tak dají pod sukně nějaké zbraně a zase problém…
Komplikují to nesmyslná pravidla, nevím proč si nemuze vzit kazdy syr, kefir atd v mnozstvi pro osobni potrebu. Asi nikdo nestehuje kamion syra vlakem.
Asi to má nějaký účely zkuste přemýšlet.
Zkuste nám je podat. Nějak nechápu, proč by 100g balení sýra/šunky mělo ohrozit ekonomiku státu/EU.
Krácení spotřební daně u potravin to nebude, co tedy?
Obvykle to bývá z důvodu zamezení přenosu patogenů. Do USA je zákaz dovozu jakýchkoliv potravin, do EU snad jen těch živočišného původu.
O Austrálii nebo Novém Zélandu nemluvě.
V USA jsou mimochodem podobné restrikce i při vývozu ovoce z Havaje do pevninské části USA (tedy v roce 2012 byly).
Zrovna s tím USA je to blbost. Konzervovane potraviny pro svoji potrebu vklidu dovezete., dokonce i sýry. Vozim si je sebou.Jde se hlavně po ovoci zelenině a masu.
Ano, ta pravidla jsou příliš přísná. Polští celníci vám bez váhání zabaví sendviče a jablka k snídani. Tedy pokud se přiznáte, což jsme bohužel udělali. V kupé s námi jela jedna tetka, ta nic nepřiznala a mohla si za hranicemi v klidu jíst.
aby se tato pravidla zrušila tak musíte navštívit kancelář europoslance
Na SRB-řecké hranici jsem ani nevystoupil z auta a Řecko je také v schengenu
Srbsko-jakej hranici?
Preco to nenapises do prekladaca, ak to nevies ?
Protože EU. Tuny obilí a jiných zemědělských komodit nevadí, ale nedej bože že by do Unie pronikla nějaká domácí klobása či sýr. To by jistě místní evropští zemědělci nepřežili….
No Možná si před zahájením linky měl p. Jančura udělat soukromej výlet na tu Ukrajinu a zjistil by že tam to funguje s kontrolama trochu jinak než kdy za stříhání pásek s p. ministryní cestovního ruchu Chorvatska začal jezdit Split a ohledně kontrol bylo vše dopředu domluvené
Kdyby ta vlaková spojení byla jistého dlouhodobého charakteru, řešení by bylo prostě zavedením kontrol přes nástupem v terminálu. Podobně jako jsou kontroly u rychlovlaků, třeba u Eurostaru nebo TGV.
Tohle už taky funguje, když jede vlak přímo z většího nádraží přes hranici. Třeba vlak z Kyjeva do Varšavy jede bez zastavení až do Polska a veškeré celní i pasové odbavení probíhá už na nádraží v Kyjevě.
To je právě spíš cesta do pekel. Ano, vlak pak jede včas, ale z pohledu cestujícího se cestovní doba prodlužuje a navíc nikdy nemá jistotu, že si dal rezervu dost velkou a všechno je jeho odpovědnost, v případě zdržení neodjede a lístek mu propadne.
Když už ty prohlídky musí být, tak prostě je cesta zaprvé je dělat v jedoucím vlaku (zdravíme do UK i UA 🙂 ) a zadruhé přizpůsobit počet kontrolorů počtu cestujících (a akceptovanému zdržení, vyjádřenému dobou pobytu v PPS) a ne naopak.
Odbavit jeden A320/B737 na let mimo schengen trvá na ruzyni cca dvacet, třicet minut. Nevidím důvod, proč bychom se, pokud by byla vůle z ukrajinské i slovenské (!!!) strany, nebyli schopni dostat na stejná čísla.
Oni tie kontroly na stanici nie su ziadna vyhra: namiesto sedenia/lezania vo vlaku clovek stoji v sore alebo na nastupisti, cas na kontrolu neni zaratany v cestovnom poriadku a ak sa cloveku nepodari prejst kontrolou vcas, necestuje. Skutocnym riesenim je nasadit viacej ludi, zrychlit byrokraciu a idealne aspon cast kontrol robit za jazdy. Lenze to by niekto musel chciet vyriesit.
Milý pane Jančuro, vlak zpozdí Slovenští celníci, nikoli cestující. Už zase zkoušíte ohýbat zákony podle sebe.
Cetl jste vubec ten clanek?
Ano, zpozdí ho celníci protože u pašeráků najdou kontraband a pak to holt musí sepsat. Nejsou pašéráci, není zpoždění.
Obávam sa, že to p. Jančura výnimočne v tomto prípade nerobí. Existujú isté predpisy, ktoré je skrátka potrebné dodržať. Ospravedlňuje Vás ale neznalosť spôsobená (zjavne) trvalým pobytom v krajine, ktorá nie je na okraji Schengenskeho priestoru. 🙂
Zjevně by asi korektním postupem bylo udělat před kontrolou celní kontrolu vlastní (jako na letišti), ale to by holt stálo peníze. Tak to hodíme na cestující, z nichž někteří jsou často i zmatení…
Bezpečnostní kontrola na letišti, na to je Zákon o civilním letectví. Regiojet si opravdu nemůže zřizovat nějakou fyzickou kontrolu zákazníků a zavazadel.
Opravdu nemuze? Je to byznys jako kazdy jiny, jezdi na vlastni naklady, proc by dopravce nemohl podminit nastup do vlaku tim, ze cestujici projde bezpecnostni kontrolou?
Samozrejme nerikam, ze by se to cestujicim muselo libit a ze by nezacali tzv. hlasovat penezenkou a volit jine dopravce bez teto podminky (coz zrovna na teto trase moc nehrozi, nebot konkurenci tu delaji tak leda preplnene autobusy)
Vážně může soukromá firma podmínit poskytnutí své služby kontrolou osobních věcí všech svých zákazníků?
Byť v tomto konkrétním případě by to mohlo dávat smysl, ale obecně firmy takové právo nemají. Právo plošně prohledávat osobní věci člověka má leda tak policie, celníci či jiné represivní složky státu. Ne soukromník.
Když to jde na stadionech, tak proč ne ve vlaku?
Má to oporu v zákoně?
Na stadionu delaji bezpecnostni kontrolu SBS-kari, kterim to zakon UMOZNUJE.
Muzou take zamezit vstupu nezadouci osobe (na „BlackListu“, kdyz uz v minulosti se chovala nezadoucim spusobem – vandal).
Jde ovsem o vstup na soukromy pozemek.
Vstup na uzemi zeme muze omezit pouze zakonodarce zeme prostrednictvim jejiho opravneneho zamestnance.
… stejne i omezit vyvoz a dovoz jakehokoli zbozi ze / do zeme.
Ale tady se neomezuje vstup do zeme, nybrz cesta vlakem, ktery provozuje soukroma spolecnost na vlastni naklady a sama si muze urcit, koho do toho vlaku (ne)pusti.
Stejne tak pri navratu z mimo-EU zahranici zpet do EU ciste teoreticky ze zakona staci obcanka (obcanum EU nemuze byt az na vyjimky odepren vstup do EU) ale do letadla/vlaku vas bez pasu zkratka nepusti.
Proc by nemohla? Nikdo vas nenuti tim vlakem jet, soukrome auto je take moznost, tam nikdo kufry pri nastupu neprohledava. Samozrejme prohledavani muzete odmitnout ale stejne tak ten soukromnik pak nema povinnost vas prepravit (hospodsky vas taky neobslouzi pokud v jeho hospode zacnete popijet vlastni pivo), nebot porusujete jeho prepravni podminky (ktere si urcuje sam a muzou byt jakekoli, dokud nejsou v rozporu se zakonem, a pokud vim, tak veta „ukazte co mate v kufrech“ v rozporu se zakonem neni). V rozporu se zakonem by rozhodne bylo, kdyby ten soukromnik prohledaval kufry aniz by cestujici (zakaznici) s tim souhlasili/o tom… Číst vice »
Myslíte že sekuritaci na Ruzyni jsou represivni složka státu?
Vážně? A jaktože třeba na fesťákách to jde?
Jaka letecka spolecnost provozuje vlastni celni kontrolu?
Nepletete si bezpecnostni kontrolu s celni?
Jistě, klasický český švejkovský přístup – místo odsouzení trestné činnosti hledáme viníka problémů u zastánců pořádku…
Na druhou stranu tady u tech „viniku“ nejde o zly umysl, ale casto o nevedomost (ze se nesmi vozit nektere druhy jidla…). A ikdyz je to zakazane, spolecenska skodlivost takoveho jednani je v takovem mnozstvi nulova.
Asi tak, společenské nebezpečnost nula prd. Jenom zastánci krátkých procesů a dělání omezení pro omezení pro vznik krátkého procesu, ti s tím mají problém.
Vždyť je větší ekonomicky dopad, jestli někdo přes hranici veze plnou nebo práznou nádrž na své Jawě 250!!!
Zrovna na slovensko-ukrajinské hranici bych nemluvil o zastáncích pořádku, tam je to opravdu o „dej blbci funkci“. A minimálně na ukrajinské straně i o příjmech z úplatků. Ani na Balkáně nejsou většinou hraniční kontroly takhle otravné, vyzkoušeno osobně.
Co to s prominutím blábolíte? Každej přestupce to dělá naschvál a se zlým úmyslem, všichni jsou kriminálníci a patří je seřezat? Nebo co je tohle za reakci, paní Müllerová?
Byla jste tam vůbec? Drtivá většina těch přestupců žádnou trestnou činnost nepáchá – buď pravidla detailně nezná, nebo se zapomene. Nejde o kartony cigaret a hektolitry chlastu, ale spíš zapomenuté jabko nebo pár domácích klobásek.
Komisnost, buzerace a otrávená nadutost zdejších celníků je vyhlášená. Takovejhle pořádek si strčte za klobouk.
Jaký je ceník úplatků slovenských celníků? Chápu, že buzerují kvůli šišce salámu a flašce chlastu, ale z toho svoje haciendy za čiarou nepostaví.
Na čáře ve vlaku se s nima nedohodnete. 😉
Flašku chľastu si doviesť môžeš, to je v rámci povoleného limitu. Pred rokmi sa slovenskí colníci snažili pochopiť prečo vlečiem z Ukrajiny niekoľko fliaš piva keď tam nie je lacnejšie (koncept remeselného piva do ich viesky a mysle nedorazil), ale keď som ich konečne presvedčil že to naozaj pivo je, tak nebol problém.
Ale jestli jsou zakázané masné výrobky…..To máme kliku, že se civilizace posunula a zvedla EU až poté co zrušila koněspřežku. Být to obráceně, nevím nevím 🙂
Tak ne že by se to nedalo udělat jako na letišti. Do vlaku by cestující už na UA straně nastupovali celně a pasově odbavení pro vstup do EU. Časové limity jsou pro nakládku auta na autovlak, tak můžou být časové limity i tady. Podobně jako to bývalo kdysi dávno např. v Žitavě. Tam byli celní a pasová v budkách na nástupišti…..Okolo nástupiště plot. Přijel vlak odbavení cestující nastoupili, když udeřila „hodina“, celníci prostě vstup na nástupiště zamkli, vlak odjel….
Akorát že tady to slovenské odbavení probíhá až na „pohraniční zastávce“ mezi Čopem a Čiernou. Inu Regiojet zas překvapila všeobecně známá věc, že tam odbavení trvá dlouho, ach jo
A nebo za jízdy, to tu taky bylo a přes Schengenskou hranici jako třeba v EC Praha-Vídeň. Je to vlak ne letadlo.
Tam nejde o pasovou kontrolu, to je s biometrickým dokladem otázka chvilky. Jde o celní kontrolu zavazadel a to prostě zabere čas.
Ta celní kontrola doposud probíhala na přeshraničních vlacích namátkově. Těch pár celníků nemá šanci projít všech pár set kufrů, batohů a tašek a zkoumat jestli tam náhodou nevezou salám navíc. Co jsem měl zkušenost, tak celníci chápou, že vlak má jízdní řád, doba na prohlídku je nějaká stanovená a prakticky vždy se to dařilo dodržet.
Ale děcka mají hlad, zatímco zedníci vydělávaj a neplatí daně!
Aby šel celník dělat zedníka a vydělal si taky? Nemožné!
Na letisti vas “dopredu” nikde nikdo celne ani pasove neodbavuje. Celne i pasova kontrola probiha vzdy az po priletu (vyjimkou je nekolik malo letist, kde je predsunuta americka imigracni)
Ani ta předsunutá imigrační kontrola u odletů do USA nenahrazuje příletové celní odbavení. Jsou to 2 odlišné věci.
vsak nikde netvrdim, ze je to “celni” odbaveni 🙂
Ani do embargovanych zemi (Rusko, Belorusko, Sev.Korea, Iran, …)
Vás někdy na letišti celně odbavovali při odletu? Celní odbavení probíhá vždy při příletu. V Žitavě to bylo německé celní odbavení na německém území.
V Žitavě to bylo pasové a celní odbavení obou států. Do vlaku už nastupovali cestující kompletně odbavení – když v Žitavě začaly zastavovat i peážní vlaky, tak by to ani jinak nešlo.
Ano, stalo se mi to v Torontu, při letu do Chicaga. Všechny jak celní, tak pasové formality proběhly na kanadském územi, vykonávány americkou stranou.
V Chicagu jsme dosedli na vnitrostátní terminál.
Už aby byla Ukrajina v EU a Schengenu. Tyhle problémy pak odpadnou.
To je přání z oblasti divoké fantazie.
Ani ne. Buď vezmeme do EU Ukrajinu, nebo Ukrajince bez Ukrajiny. To si rovnou můžem přimalovat Tryzub do modrýho klína na vlajce….
Fandím Ukrajině a přeji jí úspěšnou budoucnost. Ale i když odmyslíme agresi a okupaci části území i problémy s korupcí, tak vstup Ukrajiny do EU je záležitost na minimálně na 10 – 20 let když vše dobře půjde. Kvůli tak velké a ‚chudé‘ zemi se bude napřed muset změnit fungování v rámci EU, protože například společná zemědělská politika by naprosto zkolabovala, vyčerpala všechny zdroje a pro zemědělce a venkovský život v soušasné EU by to mohla být ta poslední rána.
I kdyby nekontrolovali nic, propašovalo by se v tom vlaku míň jak v těch zbylých 30 autobusech. Protože v tom vlaku to nikdo neschová do jeho konstrukce, jako se to děje u autobusů.
ale schová a celkem snadno
To se velmi, ale velmi mýlíte.
A neni ta pokuta malo?
Jelikož znám pracovní výkon slovenských celníků na UA-SK hranici tak se nedivím vůbec ničemu. Není schengenská hranice jako schengenská hranice, např. SRB-GR má propustnost nesrovnatelnou.
Myslíte Srbsko-Chorvatsko? Tam bych souhlasil, hlavně je to ohromný kontrast proti sousednímu Maďarsku – cestou do ČR se časově velice vyplatí jet zajížďkou přes Záhřeb než kratší cestou přes Maďarsko.
Tak tam se prakticky nekoná celní kontrola nebo maximálně pár sekundový pohled do kufru.
Policajt si naskenuje občanku a hotovo.
Myslim presne to co pisu, GR=Řecko
Teda otevřel jsem si i mapu, protože jste mě znejistěl, ale hranici mezi Srbskem a Řeckem tam nevidím.
Kontrola pasu vs dodrzeni vsech pravidel platnych pro Shengen… to je jako by jste zrovnaval vykon ekonomiky USA a Moldavska… Co je na tom spatne, ze SK colnici pravidla dodrzi a jinde ne?
Ať je dodrží, ale ať jich tam tedy je větší počet (tzn. průběh je rychlejší) anebo ať provinilce zkrátka expedují z vlaku a ten nechají odjet dál. S provinilcem pak můžou věc sepisovat klidně pět hodin na služebně. Divím se, že něco takového není v zemi Evropské unie standard.
Špatně je to, že vam zrejme neprijde divne nízká propustnost hranic napr. Vysne Nemecke. Tam Slovaci odbavi asi 20 aut za hodinu a to jim jeste fandim.
To, že schengenská hranice není propustná je klad. Státy na hranici schengenského prostoru se zavázaly, že neprostupnost hranice zajistí.
Patrne si nerozumime nebo vtipkujete k vazne veci. Myslena je legální propustnost na přechodu, což je ostatně tématem článku
No, čekal jsem, že tohle budou mít nějak ošetřený, když vlak končí v první stanici za hranicí. Viz zhruba takhle: https://zdopravy.cz/nepasujte-zaplatite-zpozdeni-regiojet-se-ve-vlacich-z-copu-potyka-s-celnimi-kontrolami-203669/#comment-1313504
A to samé očekávám až prodlouží normální kolej z Maťovců až do Užgorodu.
“ Před spojem RegioJetu jím totiž projíždí i slovenská linka Mukačevo – Čop – Košice státního dopravce ZSSK. Pokud má zpoždění nebo problém s kontrolami nastane na ní, vlak RJ musí čekat, až na něj budou mít celníci čas.“
Otevřel si dopravu na mimoschengenské hranici, ale chodili mu tam celníci…
Nebylo by lepší s tím prostě počítat, vyjet z Čopu dřív a na slovenské (příp. i české) straně přidat ve stanicích trochu vaty na eliminaci zpoždění? Dochází k němu velmi často, i z jiných důvodů.
Ne nebylo, doba jízdy je podstatný parametr, jestli jet autem, busem nebo vlakem
Pro cestující z Čopu to zase tak zásadní argument nebude a ty ostatní (Košice a dál na západ) může jistější jízdní řád naopak přesvědčit k cestě vlakem.
A proč by měl? Tu trasu mu přidělili správci infrastruktury na obou stranách a je v ní kalkulován prostoj na pobyt v PPS. To že neschopné Slovensko neumí operativně přesunout celníky z cargo přechodu na osobní je Ficův bordel.
Nejspíš budou mít podstav, jako mají policajti, armáda a vlastně všichni. To je pak těžké.
Na východním Slovensku? Tam dělá pro stát skoro každý a zbylých 20% je na úřadu práce.
VSŽ Košice neznárodnili, že ne?
(Zatim) ne, ale co bude zitra, nevi nikdo …
K čemu bude vyjet dříve, když před ním jede jiný vlak, který stejně celníci odbaví napřed a teprve poté se začnou věnovat tomu od RJ?
To že „jiný vlak“ jede dřív není fyzikální zákon. Je tam dřív o hodinu, takže když RJ posune odjezd o víc, může tam být první…
A když vyjede o dvě hodiny dřív a nebo o tři… Viďte… 😁 A cestující pojedou raději busem.
Jet busem nad 15 km a pak rovnou k psychiatrovi.
Otázka možná je, zda tam víc chodí nebo provádí exhibice a masírku ega…
Jsou to východoevropští celníci… nesmíte si je idealizovat 😀
Však já vím, „Ve znamení Merkura“ jsem taky ještě vidět stihl (a to byla samozřejmě ještě hlavně propaganda, o realitě si vůbec iluze nedělám). 🙂
Nicméně si tak říkám, podle čeho se asi stanovuje ta plánovaná doba pobytu tam. Že by to dopravce nějak fláknul bez konzultace s celníky…?
Jsou na to tabulky. 😉
Ty tabulky neschvalovaly jeste za Gottwalda? (jsou hodne mimo potreb soucasnosti)
Tak něco podobného je pochopitelně zcela nevymahatelné. Pěkné bububu, ale jak by se to asi u soudu prokazovalo…
Škoda, že se nedá udělat terminál pro slovenskou a maďarskou pasovou a celní kontrolu rovnou v Čopu.
Nejaky konkretni duvod, proc je to zcela nevymahatelne?
To je pak podle tebe nevymahatelna napr. o pokuta za pouziti zachranne brzdy, ci obecna pokuta za zpozdeni vlaku, ktere ma v prepravnich podminkach treba CD…
asi to s tou nevymahtelnosti nebude tak zhave.
Kolik takových škod ČD reálně vymáhaly soudu? Tipuju nula.
Ono sa to neposúva rovno exekútorovi po nejakom čase, keď to už pekne narastie?
V případě, že v tomto případě dojedu do cíle o 6 hodin později, dostanu nějakou kompenzaci?
Ten zabavený sýr 😀
Nebylo by jednodušší toho, kdo způsobuje zdržení prostě vyloučit z přepravy bez náhrady? Říct prostě celníkům: vyveďte si ho ven na služebnu a dělejte si s ním co chcete, odjíždíme bez něj.
To by si ho museli celníci nechat v tom hraničním domku. To je otázka, zda chtějí
Bohuzel tenhle pristup neni mozny s ohledem na smuvni zavazky jednotlivych statu EU specialne statu kde je hranice EU.
Neslo, bylo by to prilis jednoduche a logicke pro hranicni byrokracii. Ty celnici jsou vsude stejny, staci si vzpomenout na ty kazdodenni dvouhodinovy zpozdeni na madarsko-chorvatske hranici u vlaku z prahy do rijeky. Pritom tam akorat ve dve rano vzbudili cely vlak jen proto, aby zkontrolovali, jestli jsme si vzali obcanky. Jezdilo jim to tam kazdou noc cele leto a oni nikdy nebyli schopny prijit vcas.
Žádný celník tě tam nebudil. Celník je od slova clo.
Celník je od slova Zlo 🙂
V sobotu buzerovali Němečtí celníci na přechodu Pomezí nad Ohří/Schirding a vůbec tam neměli co dělat, když jsou na vnitřních hranicích EHS/Schengenu a nějaký celník mě nemá co obtěžovat, kde žádná cla neplatí, takže tolik asi.
No jo, tahle náhodná buzerace mě taky nebaví. Mně zase měsíc zpátky prohlíželi auto v Náchodě… Říkali mi, že hledají cigára a chlast.
To bohužel není pravda. Dokonce Vás mohou otravovat i ve vnitrozemí ČR. (Samozřejmě, čeští celníci).
Pri vstupe do EU to nejde tak lehce… Prostredek kde k prestupku doslo MUSI na kazde hranici do doreseni stat kolik je zapotrebi.Tohle pravidlo plati na vsech hranicich s EU a kazdy hranicni stat je nim vazan. Batozinu prohledat pred prichodem na hranici ze strany dopravce bohuzel mozne neni a pak kvuli jednemu blbcovi to schyta nekolik stovek lidi.
Tak tohle asi myslel někdo na auta, kdy se pašované zboží nachází v ledasčem. To není magnézium na té pneumatice.
Ale docela mě udivuje zákaz uzenin a sýrů v libovolném množství. Neřeknu, kdyby někdo vezl kamion, ale ani 5 kilo sýra nemůže ekonomiku EU rozhodit.
Ne, mastné, mléčné výrobky nelze kvůli potravináským předpisům (pro bezpečnost spotřebitelů) dovážet do EU, do ČR lze mastné či mléčné výrobky dovést jen na výjimku Státního veterinárního ústavu. Je to reakce na epidemii nemoci šilených krav v 90.let. Ono to má něco do sebe.
Nc proti, ale ze svačiny ty krávy nezešílí. Modus operandi: Jak se bageta nebo sýr dostane od cestujícícho do krmiva kravám?
Mějte navíc na paměti, že pro vznik onemocnnění je nutná účinná dávka, což tehdy znamenalo dlouhodobé zkrmování masokostní moučky… namleté z již nakažených a poražených krav.
Je to myslene na jakykoliv prostredek ne jen na auto. Prislusni smluvni dokumenty danych statu a EU , nebudu je vsechny vypisovat + smernice Brusel 1 az 3. Take v CZ pravu mate pravomoc policie zadrzet prostredek prestupku/tr. cinu do momentu doreseni. Neda se to porovnavat se Shengenem ale princip je stejny. Je zapotrebi si uvedomit take, ak by kazdy stat na hranici EU mel sve pravidla byl by to neskutecny bordel.
Neříkám, že by každý stát měl dělat vlastní pravidla. Jen že když to někdo vymýšlel, tak možná zapomněl na vlak.
Možná by se mohla revidovat pravidla, zadržovat vlak, jen když se kontraband najde zašitý v konstrukci vagonu. Ne při zapomenuté svačině v batohu, kdy jde zjevně o opomenutí. Narozdíl od 200 kartonů cigaret pod tapecírungem, to nemohl být omyl.
Ještě lepší by bylo, kdyby byla na na nádraží nějaká zóna, do které by už cestující vstupovaly po celním a pasovém odbavení obou stran a kde by pak nastoupili následně do vlaku (a maximálně za nějaké ostrahy dojely na hranici).
To by bylo méně přestupků, méně chycených a méně „na přilepšenou“. Celníka … napravoval už Ježíš.
Hlavně, že zrušili vlaky do Chorvatska kvůli zpožděním. S tímhle počítat museli, pokud mají alespoň trochu páru, jak to na téhle hranici funguje. P.S.: Nákladní dopravci děkují.
To je akorát výmluva. Vlaky na Ukrajinu jsou lukrativnější a Ukrajinci na rozdíl od Čechů nebudou brblat na mizernou kvalitu a stav vozů.
Je to tak, kvalita služeb Regiojetu plně odpovídá ukrajinským standardům.
U reg. mozna.. u dalkovych v UA je kvalita RJ nizsi. Spis si RJ obyvatel UA vybere kvuli lepsi prujezdnosti Shengenske hranice jak kvuli kvalite. Reg. linky v UA jsou vetsinou des. Dalkove pokud to neni tzv. platzkartny vagon jsou casto o dost kvalitnejsi. Osobni zkusenost.
To nemate pravdu, ukrajinske standardy nocnich vlaku jsou na mile daleko pred regiojetem.
Tak kupejnyj je slušný, ale je to velká loterie. Jo a UZ neumí single, takže nezbude nic jiného než se družit.
Umí, ale ne “systémově”…
Btw; donedávna ve smluvních přepravních podmínkách regiojetu byly jiný podmínky na vracení peněz za nefunkční topení za spoje do Přemyšle než za jiný spoje RJ
S tím, se asi mohlo dopředu počítat, pašeráci fungují od nepaměti.
Od té doby, co někdo vymyslel cla, aby se na obchodu taky obohatil. Za dob ČSSR se pašovaly i kalkulačky.
To jsem zvědav jak to budou prokazovat a vymáhat.
Myslíte, že když to s vámi budou řešit celníci, že odepřou dopravci pomoc s řešením? Na to bych si nevsadil.
Jako že by Regiojet podal žalobu s tím, ať si soud vyžádá formou mezinárodní spolupráce podklady od slovenské celní správy?
Existuje GDPR a další věci. Opravdu se nedají informace z celního spisu dávat třetí straně
Jel jste někdy přes hranici mimo EU, nebo před vstupem do Schengenu? Nebo myslíte, že dopravce na místě nezjistí, kvůli komu je zdržení? Došlo k porušení celních předpisů prostřednictví prostředků dopravce. Cestujícím, kterého dopravce přepravuje, dopravce má právní důvod vědět, jaký bude následný postup a zda má pokračovat v jízdě, nebo čekat.
A věřte, že GDPR je o něčem jiném, než se domníváte. Opravdu netušíte o čem mluvíte. 😉
To si pleteš hodně ty. Hodně bizarní konstrukce, že celní správa může předávat osobní údaje kontrolovaných osob třetí straně – nějaké libovolné právnické osobě 🤣
Á, dochází argumenty, dochází na tykání. Tak jste se přiznal, že máte bizarní konstrukce. Děkuji. 😉 😁
Citlivko, jen mi odcituj příslušnou pasáž zákona a nechám tě.
🤣🤣🤣
Díky za přiznání, že jen trollíš. 😉
Nebudou celníci předávat info, koho řeší?
No a kreativnost exekutorů nezná mezí.
Exekutor má v zákoně jednoznačně vyjmenované a judikované pravomoci.
Ne, slovenský ani jiný celník nemůže jen tak volně předávat osobní údaje třetím subjektům.
A? Vždyť se nejedná o předání bez právního důvodu. 😉
A jaký zákon to celní správě umožňuje? Pouč mě
Hele demagogu. Ty jsi tu začal ze sebe dělat experta, i když zjevně o tim buc nevíš. Tak nám pověz na základě čeho, někdo jemuž vznikla škoda v důsledku jednání někoho s kým uzavřel přepravní smlouvu, nemá nárok hájit svá práva.
Jak tu “škodu” budeš panáčku u soudu prokazovat?
Místo odpovědi otázka. Typický trolling. Ale když na víc nemáš… 😉
Jakou skodu bys mel prokazovat?
Pokud je postih za zdrzeni vlaku porusenim celnich predpisu soucasti prepravnich podminek, tak zadnou “skodu” opravdu neprokazujes.
Jako že Regiojet se bude žalobou domáhat náhrady takové “škody” a soud mu to automaticky přiklepne bez dokazování? Jako fakt? 🤣🤣🤣🤣
Nerad to kazim radost, ale tady nejde o zadnou skodu, natoz o nejakou nahradu skody.
I kdyby jen přesčasy personálu…