Řešení tramvajové tratě do Bosonoh na západě Brna navrhne VUT

Brněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMBBrněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMB

Město považuje ukončení tratě ve Starém Lískovci za "z dlouhodobého hlediska nedostačující".

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Skládaný

Pořád jen jakési vize a šotomasturbace, ale opravit EXISTUJÍCÍ trať Stránská Skála – Líšeň (kde je v depozitáří přes sto vozidel, která nemohou vyjet), dostavět akutně chybějící prodloužení na Haškovu či pár set metrů z Technologického parku do Medlánek jsou pořád jen sliby desítky a desítky let. V Brně bohužel zdechl pes.

Ondra K.

Stížnosti ohledně tratí na Lesnou a do Staré Líšně je třeba adresovat místním obyvatelům a vedení místních MČ, kteří obě stavby vytrvale blokují.

Pave69

Možná by tu tramvaj místo do Bosonoh mohli protáhnout spíš do Kohoutovic, tam už na rozdíl od Bosonoh sídliště je, takže by měli cestující jisté.

mgr.pavel

A víte, jak prudký je tam kopec..?

M19

Byla by tam hezká horská dráha pro šaliny, nebo jak mají třeba lodě, „šalinovýtah“. 😉😁

mgr.pavel

Jezdí někde po světě zubačková tramvaj? To by byl brněnský unikát, možná 🙂

Teda tady v Brně bychom měli dvojnásobný unikát, protože zubačkovou šalinu, tu nemají určitě nikde jinde 🙂

Nose Peak

Jezdí. V partnerském městě Brna, Stuttgartu…

Jiří Kocurek

To je pouze záležitost definice tramvaje a železnice. A rovnou rozhicuju kamna: RT8 vs TEŽ 420. Jedno nemá nárok na označení „vlak“, přestože je to +- stejně dlouhé a o dost rychlejší. Na uzavřené síti jezdí obojí.

Luboš Beneš

Proč objevovat objevené? V Terstu jezdí tram-lanovka.

Jiří Kocurek

Že by se _trolejbus_ nahradil tramvají a ušetřila se nafta? Do města by to bylo navíc ještě oklikou, narozdíl od přímé linky do Pisárek a na Mendlák.

Ojin

Kdysi byly dokonce úvahy pokračovat z Bosonoh do Žebětína s propojením s Bystrckou tratí: https://www.onemanbrnoblog.cz/vyvoj-dopravy-v-brne-1980-2000-plany-a-skutecnost/

Gunduľ neubiješ

Coz dava smysl, podobne jako tramvajove propojeni Pisárek a Univerzitního Kampusu a proto to v Brně nikdy nebude.

mgr.pavel

Njn, proč mít přímé spojení stejného modu dopravy mezi Pisárkami a Kampusem, když místní politická galerka si usmyslí, že přestup z tramvaje, kus pěšky, pak málokapacitní lanovkou a kus pěšky je přece LEPŠI..

(sarkasmus, pro jistotu)

ekonom

Má-li někdy stát mezi Lískovcem a Bosonohy další sídlištní výstavba, pak to prodloužení asi (minimálně výhledově) smysl má – ale pokud třeba chtějí jen někde u Bosonoh vybudovat parkoviště „P+R“, tak to tedy „potěš koště“ (a chudáci místní vesničtí obyvatelé i ti ze sídlišť dále u TT).

PN-001

Pokud je mi známo, tak v Bosonohách se plánuje nová tramvajová vozovna. Už jen díky tomu bude tedy využití trati více, než nadprůměrné. Jen si nejsem jist, jestli v Bohunicích ocení budíček vyjíždějícími tramvajemi LOL Navíc, jediná výjezdná trasa z vozovny může být problém, jak se už v minulosti potvrdilo jak u Pisárek, tak u Medlánek. Proto se taky v Medlánkách budoval výjezd k Technoparku.

Ondra K.

Vozovna v Bosonohách dává vcelku smysl s ohledem na dlouhou výjezdovou trasu z obou stávajících vozoven.
Jedna výjezdová trasa bude víceméně vlastnost jakékoliv nové vozovny, neboť vhodná lokalita s napojením na dvě tratě současně prostě k dispozici není.

praktik

Vozovna na úplném „konci světa“ (z pohledu sítě) rozhodně velký smysl nedává, protože ráno tam nejdřív musíte dostat jízdní personál, který většinou nebydlí těsně vedle, a v noci jej zase musíte dostat domů, přičemž najezdíte i mnoho „jalových“ kilometrů tím, jak vyjíždíte a zatahujete do a z jiných hodně vzdálených konců sítě – něco takového už ostatně (nejen) v Brně existuje i nyní, a to vozovny nejdou na úplných koncích větví. Nelze přitom ani spoléhat na to, že současně s vozovnou bude postaven dostatek „podnikových“ bytů pro personál – i kdyby byl, dlouho to stejně nevydrží a skladba nájemníků se… Číst vice »

Nose Peak

Logičtější by bylo postavit vozovnu v Líšni nebo třeba v Modřicích. V té Líšni by na to byl i prima brownfield…

M19

Jo? A kde?

M19

Spíš se jim uleví, ne, když nebudou rušeni přijíždějícími prázdnými šalinami na smyčku.

Gouda

V připravovaném novém územním plánu se očekává výrazný růst Bosonoh, a to hustější zástavbou s větší dopravní aktivitou. Je na místě mít už DOPŘEDU rozumný projekt na MHD.

PvvS

K tomu navýšení vozokm na obsluhu nesmyslně ODSunutého nádraží..

Michal

Je pravděpodobné, že k této trati budou přivedeny návazné linky ze směru Popůvky, Rosice a možná i z Kohoutovic a N. Lískovce.

Pave69

Jo, z Kohoutovic a N.L. pojedou nejdřív kus z města, aby pak mohli sednout na šalinu, když už teď můžou nasednout třeba u kampusu :-/, pokud jim teda extra nestačí trolejbusy a autobusy.

M19

Ne. Pro výjezd z města.

Ojin

Část Nového Lískovce má být tou tratí obsloužena taky a počítá se s prodloužením trolejbusu z Kamenného vrchu do Bosonoh.

Hoermalmeister

Nikde není napsáno, kdy se bude stavět, takže pravděpodobně až se bude stavět i nová čtvrť, a to už bude poptávka dostatečná, toho bych se nebál.

md-in

Jak je možné, že takto významnou stavbu navrhuje nekomerční neodborný subjekt typu veřejné vysoké školy? Jak je možné, že je takový subjekt vůbec připuštěn do výběrového řízení? Má fakulta k dispozici potřebné licence software ke KOMERČNÍMU využití, nikoliv pouze ke vzdělávacím účelům?

Jiří Kocurek

Pokud VŠ FAST není odborný subjekt, tak kdo potom je?
PS: Samotné razítko ČKAIT ještě odborníka nedělá, Bögl a Krysl ho měli.

Permonik

Nekomerční, neodborný 😀 :D.

Víte že jeden z přijmu Univerzit jsou zákazky pro externí zákazníky.

A proč by něměla mít sw ke Komerčnímu užiti?

Gunduľ neubiješ

Jak je možné, že subjekt jako Vy se k tomu vůbec vyjadřuje?

mgr.pavel

On ten uživatel je určitě nekomerční a neodborný subjekt co nemá být ani připuštěn do diskuzního řízení 🙂

Gregyros

„Tak a tu ťa zastavím!“

Fakulta dělá plno komerčních činností např. diagnostiku, a lidi z kolejí dělali i na rekonstrukci TT do Komárova, tudíž na to sw mít budou.

Tu vaši neodbornost si strčte kam chcete, bo i na banální předmět „Konstrukce a dopravní stavby“ jsem měl na dopravní čast Ing. z Egisu který se podílí na VRT Jižní Morava aj.

Končím, tvá máňa

Gouda

Řekl bych právě naopak – české veřejné instituce krimálně málo používají kvalitní české univerzity. U obřího množství projektů y veřejných peněz najdete komentáře typu „student čtvrtého ročníku XY fakulty by to navrhnul lépe a zadarmo v rámci diplomové práce“, a tyto jsou často opodstatněné. Samozřejmě, přidruženým vysokoškolským institutům a doktorským studentům je už třeba za práci platit, ale to jsou peníze, které se mnohokrát vrátí, na rozdíl od těch vyplacených soukromým projektantům.

kuna

Nevím proč, ale hned jsme si vzpoměl na monopol SUDOPu

Rejpal

Buď jste ukřivděným zaměstnancem jedné velkých projekčních firem nebo nevíte co vše VŠ dělají.

M19

Je to prostě troll. Tak ho zbytečně nekrmte. I mínus ho bude krmit. Nulová odezva je to, co ho záhubí.

md-in

Tak to zkusím říct trochu jinak. Za mě je účast veřejného subjektu, jehož zřizovatelem je stát a tento subjekt se nemusí dívat na svůj ekonomický výsledek rozhodně až tak jako soukromá osoba/firma a nákup jeho veškerého vybavení (HW, SW, kanceláře, teplo, administrativní podpora atd.) je hrazen v konečném důsledku z kapes daňových poplatníků ohýbáním volného trhu a hospodářské soutěže. Jinými slovy na veškeré tyto věci si VŠ nemusí vydělat svojí předchozí činností a ještě na tom v ideálním případě vykázat zisk.

Jiří Kocurek

Takže navrhujete zrušit laboratoře pro výzkum, vč. té akreditované pro certifikaci měřidel. Vpodstatě požadujete odřezání VŠ od zbytku světa. Víte, jaké pak budete mít odborníky? .. zahraniční.

gwann

Jeste vetsi … nez jsme doufali.

mgr.pavel

Takže pokud stát může ušetřit na projektu tím, že nezadá zakázku komerční firmě co by na tom rejžovala prachy, aby zaplatila těžce koupený SW, ale zadá to své dceřince, vysoké škole co má ten SW už amortizovaný,..

.. tak takové chování státu je pro vás špatné, ano?

Miluju když největší křiklouni o svobodném trhu navrhují řešení, co pouští státu nejvíc žilou 😀

md-in

Výborně! Tleskám Vám a Vašim nápadům! Jestli tomu dobře rozumím, tak navrhujete v konečném důsledku zestátnit soukromé podnikání v zájmu úspor státu? Proč nemít z každé projekční kanceláře takovou svou malou „dceřinku“??? Tak kvůli tomu a Vám podobným jsme tedy v 89 klíči opravdu necinkali… Nejvíc mě děsí, že u dnešních mladých se tento názor objevuje čím dál tím častěji, levicový extremismu je dnes zřejmě opět in.

mgr.pavel

Hele, strčte si své vylhané slaměné panáky do své soukromé firmy, a přestaňte zde plácat nesmysly. Víte velké kulové kdo jsem a jaké pravolevé názory mám, a hdonotíte mne na základě jednoho příspěvku.

Pro vás je levicový extremismus cokoliv, co dělá stát, zřejmě.

V tom případě všichni jsme levicoví extremisti, jen vy jste pravicové letadlo!

Nose Peak

Hlavně si tržní zéloti, zdá se, ze školních hodin ekonomie odnesli jediný tržní model – dokonalou konkurenci. Na ty ostatní asi chyběli…

mgr.pavel

Njn, asi bych se měl pána zeptat co říká trhu mobilních operátorů nebo třeba trhu zabezpečovacích zařízení pro železnici u nás (tam je SOUKROMÁ monopolní firma AŽD, takže to MUSÍ být v pořádku, přece!).

Ale bojím se, že by mne chtěl pověsit jako extrémního levičáka 🙂

gwann

Opravdu…ynteligent. O odbornosti teto instituce vim dost a proto byste si zaslouzil po hube. (Pro poradek – zaslouzil neni byzva k nasili)