RegioJet získal garance od Pesy, ústečtí radní s ním už schválili smlouvu

Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJetJednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

Po několika obratech ve vývoji poptávkového řízení v Ústeckém kraji získá společnost RegioJet nakonec desetiletou smlouvu na provoz části elektrických

Po několika obratech ve vývoji poptávkového řízení v Ústeckém kraji získá společnost RegioJet nakonec desetiletou smlouvu na provoz části elektrických vlaků v Ústeckém kraji. Smlouvu včera schválili radní Ústeckého kraje, k podpisu by mělo dojít během několika dní.

„Rada Ústeckého kraje po porovnání předložených nabídek rozhodla o uzavření smlouvy se společností RegioJet za nabídkovou cenu cca 148,60 Kč/km s tím, že nejpozději do dvou let budou nasazeny nové elektrické jednotky  výrobce Pesa,“ potvrdila mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.

Jednání o smlouvě se před několika dny zadrhla na tom, že RegioJet neměl dostatečné garance od polského výrobce Pesa, že skutečně zvládne vozy dodat. Nakonec ale došlo k dohodě.  „Výrobce Pesa nám potvrdil, že garantuje dodání jednotek v požadovaném termínu a další parametry nabídky vozidel a zaslal nám k tomu příslušné dokumenty. V návaznosti na to jsme Ústeckému kraji mohli závazně potvrdit naši nabídku zajištění provozu novými elektrickými jednotkami v souladu s podmínkami poptávkového řízení a společně s Ústeckým krajem si ji odsouhlasit,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Pro RegioJet půjde o první smlouvu na dopravu v závazku veřejné služby v Česku. Firma nejprve jednala o levnější nabídce na přestavěné vlaky Stadler GTW, o ně ale přišla. Ústecký kraj proto začal řešit jeho druhou nabídku na elektrické vlaky s dvouletým dočasným provozem motorovými jednotkami řady 628. Ta byla i druhá v pořadí v porovnání s nabídkami jiných dopravců. Do hry se ještě v minulých týdnech vrátily České dráhy, které výrazně zlevnily, nakonec ale neúspěšně.

RegioJet si už kvůli smlouvě založil novou firmu RegioJet ÚK. „Klademe důraz na maximální transparentnost a striktní oddělení fungování objednávaných a komerčních aktivit RegioJetu na železnici. Proto upravujeme naší firemní strukturu a založili jsme tuto firmu,“ dodal Ondrůj.

Smlouva je na zhruba milion kilometrů na tratích, které jsou sice elektrizované, ale dosud zde jezdí motorové Regionovy Českých drah. Jde o smlouvu na provoz z Děčína po pravobřežní trati do Ústí nad Labem-Střekova (U7), z Ústí nad Labem do Bíliny (přes Úpořiny, dosud linka U5) a z Mostu do Žatce (linka U13), k tomu získá také část provozu na tratích Most – Žatec, Most – Bílina, z Ústí nad Labem západ do Štětí (jeden pár spojů denně) a Teplice – Litvínov.

Tagy poptávkové řízení RegioJet Ústecký kraj zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
122 komentářů