Zprávy

RegioJet získal garance od Pesy, ústečtí radní s ním už schválili smlouvu

Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

Po několika obratech ve vývoji poptávkového řízení v Ústeckém kraji získá společnost RegioJet nakonec desetiletou smlouvu na provoz části elektrických vlaků v Ústeckém kraji. Smlouvu včera schválili radní Ústeckého kraje, k podpisu by mělo dojít během několika dní.

„Rada Ústeckého kraje po porovnání předložených nabídek rozhodla o uzavření smlouvy se společností RegioJet za nabídkovou cenu cca 148,60 Kč/km s tím, že nejpozději do dvou let budou nasazeny nové elektrické jednotky  výrobce Pesa,“ potvrdila mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.

Jednání o smlouvě se před několika dny zadrhla na tom, že RegioJet neměl dostatečné garance od polského výrobce Pesa, že skutečně zvládne vozy dodat. Nakonec ale došlo k dohodě.  „Výrobce Pesa nám potvrdil, že garantuje dodání jednotek v požadovaném termínu a další parametry nabídky vozidel a zaslal nám k tomu příslušné dokumenty. V návaznosti na to jsme Ústeckému kraji mohli závazně potvrdit naši nabídku zajištění provozu novými elektrickými jednotkami v souladu s podmínkami poptávkového řízení a společně s Ústeckým krajem si ji odsouhlasit,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Pro RegioJet půjde o první smlouvu na dopravu v závazku veřejné služby v Česku. Firma nejprve jednala o levnější nabídce na přestavěné vlaky Stadler GTW, o ně ale přišla. Ústecký kraj proto začal řešit jeho druhou nabídku na elektrické vlaky s dvouletým dočasným provozem motorovými jednotkami řady 628. Ta byla i druhá v pořadí v porovnání s nabídkami jiných dopravců. Do hry se ještě v minulých týdnech vrátily České dráhy, které výrazně zlevnily, nakonec ale neúspěšně.

RegioJet si už kvůli smlouvě založil novou firmu RegioJet ÚK. „Klademe důraz na maximální transparentnost a striktní oddělení fungování objednávaných a komerčních aktivit RegioJetu na železnici. Proto upravujeme naší firemní strukturu a založili jsme tuto firmu,“ dodal Ondrůj.

Smlouva je na zhruba milion kilometrů na tratích, které jsou sice elektrizované, ale dosud zde jezdí motorové Regionovy Českých drah. Jde o smlouvu na provoz z Děčína po pravobřežní trati do Ústí nad Labem-Střekova (U7), z Ústí nad Labem do Bíliny (přes Úpořiny, dosud linka U5) a z Mostu do Žatce (linka U13), k tomu získá také část provozu na tratích Most – Žatec, Most – Bílina, z Ústí nad Labem západ do Štětí (jeden pár spojů denně) a Teplice – Litvínov.

122 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zaosai

Pokud se o jednotky bude RJ starat po technické stránce jako o stávající vozový a lokomotivní park,tak radši jezdit autem a nebo autobusem.

VN

Vy o stavu techniky regiojetu něco výte?Prosím podělte se o příklady.

VN

Zdravím Vás zde . Mě spíše překvapuje ta rychlost z jakou to schválí ,Ústecké vedení kraje,když přinesl ty garance?Dle mého by to mělo býti zveřejněno komplet na stránkách kraje.Což jsem procházel i usnesení a o dopravě, jsou tam jen strohé informace,když to porovnám s ostatními odbory.Tak na mě padá, v důsledku chování těchto vedoucích pracovníků ,fakt že čd pro jinou zakázku byly vyřazeni v předkole,určité pochybnosti o korektnosti výběru.Viz přístup v autobusové dopravě a že se mluvilo o vítězi ještě před tím než dal garance.Ponechávám stranou kdo to vyhrál.Dále ten članek jest poloviční informací,není tam zveřejněna cena pokud,ten závazek splní… Číst vice »

VN

To jsem zvědav.A i to rychlé schválení radou je podezřelé,jako by si, ta rada neověřila dokumenty i dalšími kanály,nemohli to stihnou,co dotaz přímo u Pesy v Polsku? Vzhledem k předchozím faktum které padly, protože to byly jen sliby.Jako by si někdo přal aby to vyhrál!Tato nedůvěra pramení z kroků Ústeckého uřadu,viz např.cena autobosový kilometr cca 41kč za km pro bývalý podnik,za versus cca 66kč za km a cena pro podnik Ústeský autobusový podnik.Vždyt o to rozhodují stejní lidé,měly by si v případě dalších výběrových řízení zjistit všechný informace ,protože mnozí dopravci, již jezdí pro veřejné zakázky i třeba u sousedních… Číst vice »

To

Garance od Pesy, tzn. od Poláka jsou asi jako „lizaky malinowe“)))

Martin K.

Často se tu objevuje názor, že soukromníci v dotované dopravě nemají co dělat, když to můžou dělat ČD. ČD je státní firma a peníze by tak zůstaly doma, je to i v obecném zájmu řádného hospodáře, kterým by stát měl být. OK, to chápu a souhlasím s tím. Bohužel nežijeme v dokonalém světě, proto nahazuju otázku do placu: Chovají se ČD jako řádný hospodář, tak že jsou efektivnější než soukromník a mohou si dovolit nižší cenu než soukromník, jehož primárním zájmem je zisk? Bavíme se o konkrétním balíku tratí v ÚK, nezatahujme tady tedy to, že se ČD musí starat… Číst vice »

petr.r

nechci předvídat, ale ty služby čd se můžou zpětně auditovat jak to udělal hejtman proti Zemkovi v Plzenském kraji.

Petr

Jednotky PESA = garance interiéru, který není přesvícený.
Bohužel cokoliv bylo v poslední době vyrobenou konsorciem Škoda má jednu základní vlastnost: absolutní světelnou nepohodu v interiéru (City Elephant, Regio Panter, Inter Panter…).

Indian

Doplnil bych absolutní nepohodu od klimatizace. Ať už zima v létě, nebo smrad z hajzlíků (u Regio Pantera, u Inter Pantera tu zkušenost naštěstí nemám). A také hluk, ale v tom není Regio Shark lepší.

W.

To není pravda, LINK II je úplně stejně přesvícený, jako většina jiných nových moderních vozidel.

petr.r

jančura si to ohlídá, aby nebyl odlesk v monitorech.

xyz

Líbí se mi, že i stav, kdy Regiojet (zřejmě) dostane provozování osobní dopravy na méně významných tratích v Ústeckém kraji, je některými diskutujícími označován jako „vyzobávání rozinek“ atd., přičemž stejným výrazem byla označována dosavadní hlavní činnost Regiojetu – tzn. provozování komerčních vlaků na tahu Praha – Ostrava (- Slovensko), eventuálně Praha – Brno (- Slovensko/Rakousko). 🙂

Pibik

Důkaz toho, že pokud je šance soutěžit, tak státní moloch „monopol“ neuhájí i kdyby si půjčil 100 mld., tak nevykoupí nikdy takovou kapacitu vlaků ve světě, aby jej konkurence nepředběhla. Holt kvalita a nižší cena si cestu v delším horizontu vždycky najde. No aspoň zákazníci ČD dostanou ty ojetiny od DB někde jinde, když už se ČD rozhodlo místo rozšíření podnikání mimo hranice ČR, hlavně na západ, kde státní dopravci jsou daleko méně konkurence schopní, pokračovat v cestě blokování liberalizace za každou dluhovou cenu. No co už, od státního molochu nejde více čekat než babrání se na svém písečku, ač… Číst vice »

Indian

V rámci ZDO se na železnici výrazněji zapsal akorát GW Train na Šumavě a z toho co jsem o stavu na tamějších tratích četl, tak kvalita je přímo úměrná vysoutěžené ceně 🙂

xyz

V rámci ZDO se (co se vysoutěžených výkonů týče) slušně zapsal i GW Train Regio na trati č. 149, jakož i Die Länderbahn (Trilex) na trati č. 089.

noerf

Indian: Stav na tratich na Šumavě za CD: Strakonice – Vimperk 810, Cicenice – Prachatice – Volary (Nové Údolí) regionova, České Budejovice – Volary/Nové Údolí v zimě tuším 842 s vagonem, v létě brejlovec nebo bardotka s pěti vagony nebo dva patrove vagony a jeden klasický. Takže Regiosprinter je minimálně na dvou tratich posun kupředu.

jan

No uvídíme, jakou kvalitku to přiveze. Já jen vím, že na B – Komárnu se stále jezdí ve špičce ve stoje, což je odporné, i kdyby jezdil rolls roise. A na fotce jsem viděl interiér pesy a.. nevím no.

asdfr

Takze ked k Vam pride zamestnavatel, ze neodhadol som mnozstvo prace a potrebujem aby ste denne robili 9 hodin namiesto 8h ale tu hodinu denne Vam nezaplatim tak ochotne budete x mesiacov takto pracovat. Ak ano mate moju uctu, ale vetsina ludi by sa na toho zamestnavatela velmi zle pozrela a vykaslala sa mu robit denne hodinu zadarmo. Pokial patrite k tej vetsine, tak preco chcete aby na trase B-Komarno robil niekto nieco zadarmo. Pokial to co odrobi zodpoveda kvazi tym objednanym 8 hodinam, tak preco by mal robit hodinu navyse. Ked chce objednavatel, v tomto pripade MD nieco navyse… Číst vice »

MartinS.

Na některých pražských linkách S se ve špičce také jezdí ve stoje. A dokonce se jezdí ve stoje i v metru a v tramvajích. A jsou lidé, kteří ráno jedou ve stoje klidně hodinu, to je podobné, jako Dunajská Streda – Bratislava. I do Londýna jezdí každý den tisíce lidi ve stoje. Žádný dopravce nemůže mít tolik vozidel, aby ve špičkách převezl všechny cestující v sedě. Resp. může je mít, ale v sedlech (tedy většinu dne a týdne) budou ta vozidla stát a fixní náklady se budou muset rozpočítat do ceny služby a ta vzroste. A to musí někdo zaplatit.… Číst vice »

petr.r

jane, podívej se kolik lidí jezdilo na té lince před RJ. On natáhl lidi do vlaku a hejtman o tym neměl ani tušení, že se zvýší o 46% nárust cestujících.

xyz

Objednatelem osobní dopravy na trati Bratislava – Komárno (jakož i regionálních/příměstských vlaků na kterékoliv jiné slovenské trati) není příslušný kraj, ale slovenské ministerstvo dopravy. Na Slovensku totiž dosud jsou i regionální vlakové spoje objednávány „centrálně“ – možná ukázka pro ty, kteří níže argumentovali stylem „vznik krajů byl chybou; i regionální vlakové spoje by se měly objednávat centrálně“. 🙂

JAN

A kde ty nové jednotky bude deponovat? Dobírat vodu, odsávat WC, provádět BP, nulky, apod? Vypadá to na jediné depo, které je takto vybavené, i pod dráty – Děčín? Nebo bude kvůli tomu jezdit sv do Prahy?

Michal

Myslím, že to je zatím vaše zbytečná starost.

JAN

Michale, nevím, proč starost. Já vznesl pouze dotaz. Z provozního hlediska je mi Jančura u zadnice! Tak se laskavě kroťte ve výrazech.

To

Michal jen neví, ale chtěl něco napsat, tak to proboha pochopte!

Michal

Přesně tak, co jiného na takový dotaz napsat. Prostě si nějaké prostory bude muset obstarat.Na blbej dotaz blbá odpověď.

jan

Do starostí toho pána Vám nic není. Minimálně to opět může být starost objednavatele:-)

Pavel

Bude využívat zázemí ČD a SŽDC které jinak soustavně pomlouvá a kritizuje.
Ale jejich depa, myčky a ostatní servis jsou mu dobré.
To se to hraje na velkého podnikatele , když nemám žádné zázemí, depa, dílny, veškerou potřebnou infrastrukturu, které jsem musel vybudovat a udržovat, vlaky mám půjčené od leasingovky a , vlakuskam dávám minimální mzdu a strojvůdce místo abych si je vychoval přetáhnu od modrých.A když jsem ještě velky kámoš premiéra, ktery mi zařídí jistý prijem s cinknutymi kompenzacemi za státní slevy…
Jančura ZDO potřebuje, bo bez jištění příjmu od krajů do pár let zkrachuje

To

Lépe bych to nenapsal. Snad jen si myslím, že Jančura přežije s vlaky i bez ZDO, protože to dotuje z autobusů. Nyní hodně nakupuje (byť často ojetiny), pak budou náklady na nákupy postupně klesat a bude vydělávat víc. Nj, to máte jako autobusoví dopravci – vyhrají s nízkou cenou a stát jim pak doplácí na mzdy jejich řidičů, aby neměli minimálku… český podnikatel: zisky a podnikatelský prostředí chci mít jako na západě, ale chci toho dosáhnout východním stylem.

Bratt

Hlavně aby nezapomínal platit,to on docela nerad….

Brumla

No to mají jednoduché přeci. Depa která vybudoval stát z rozkazu nadřízených musí být zpřístupněna všem. Tak pohoda, písknu si a všichni se posadí na prdel. Pozor jedu uhněte.

xyz

Jestli je vybudoval stát (tedy státní organizace SŽDC), tak (za příslušnou úhradu) skutečně musejí být přístupná všem. To je logické, obdobně to funguje i u dopravní cesty („kolejí“).

Dominik

Většina dep, byla vybudována za ČSD a po rozdělení připadla ČD, akorát se z toho a zbrojení, atd.. udělalo na pokyn EU zařízení služeb, tak aby tam musel být puštěn i soukromník, sic za peníze. Takže jsou ČD většinou a neměla by být povinnost je tam pouštět, ale co kdyby se nedejbože soukromník urazil.

xyz

O. K., nutno dodat, že zařízení ke zbrojení spíše připomíná infrastrukturu, u níž je logické, aby k ní měl přístup kterýkoliv dopravce, zaplatí-li příslušný poplatek.

Také nutno dodat, že této zakázky (jejímž předmětem jsou vozidla ZÁVISLÉ trakce) se žádné zbrojení týkat nebude.

B2

Jestli byla vybudována za ČSD, tak je vybudoval stát, to je snadné (byl to státní a státem financovaný podnik). A pak je správné, že tam smí mít přístup kdokoliv, kdo provozovateli zaplatí. ČD si na tom ještě přivydělají, nechápu co je na tom špatně.

Dominik

Když zato dotyčný platí, tak natom není nic špatné, jen se mi nelíbí, že se vytvořilo zařízení služeb, aby ČD byly nuceny je tam pustit.
Soukromníci přece stále tvrdí, jak od státu nic nechtějí, tak co to tak udělat, nikdo si jich nežádal, na železnici vstoupili dobrovolně.

xyz

„Soukromníci přece stále tvrdí, jak od státu nic nechtějí“
Poprosím o odkaz na nedávné vyjádření v tomto smyslu od vedení LEO-Expressu, GWTR, Regiojetu, Die Laenderbahn. Děkuji.

Michal

Tak hlavně z toho mají ČD peníze, takže jim to naopak vyhovuje.

petr.r

jane- jančura o tym psal, že si vybuduje zázemí a bude používat i ty rozumné dílny, co nemyslí komunisticky, neby si myslíte, že všichni od čd jsou gumiodní?

Exot

Dovolte mi taky trochou přispět. Ústecký kraj se asi opravdu zbláznil. Já nemám nic proti soukromému podnikání, ale. Kdyby byl Regiojet v současnosti zdravý subjekt, proč ne. Ale on není. Radní za dopravu vybírají jen na základě veřejných recenzí, které si umí Regiojet sakra dobře zařídit. Bohužel Regiojetu v současné době dochází dech. Píši bohužel, protože je to škoda. Kdyby byl někdo z radních alespoň trochu odborník na dopravu, nelze si nevšimnout že je něco u RJ špatně a frčí z kopce dolů….. Vozy buď netopí, nebo nechladí. Údržba 0. Vozy už mají tak závažné závady, že lepší ani nedomyslet.… Číst vice »

Pavel

Ať si soukrome podnikají, o tom žádná. Ale ZDO má dělat a garantovat skrze svoji firmu stát. Tečka.Od toho ty ČD stat má.
Tim že do regionu pustí stat soukromníka ubíra zisky vlastní firmě , kterou následně musí více dotovat . A peníze vydávané na ZDO přes soukromníka odtecou za hranice (RegioJet už dávno není česká firma, není český daňový rezident)
Na svoje vlastní podnikatelské riziko ať si jezdí tudy chce a s čím chce…

noerf

Pavel: Kraj zajímá cena a možná kvalita a se státem nemá nic společného.

Pavel

Kraj, stát, obec jedno jest.
Tyhle tanečky o oddělených rozpočtech a různých subjektech nehraji
Furt jsou to jedny státní penize- ty které se vyberou na daních.
Zbytek je jen zástěrka pro snazší odklanení těhlech peněz a aby lůza ( pro pana Suru, nejedná se o vulgarismus viz výkladový slovník ) že si rozhoduje sama , když máme bohužel tu“demokracii“

noerf

Pavel: Otázka je, zda-li potřebujeme státního dopravce, který v osobní dopravě končí pravidelně ve ztrátě. Já si myslím, že nikoliv. Je zde několik dopravců, kteří jej zastoupí. Ale samozřejmě najdou se i dopravci, s kterými budou problémy, ale to se časem vytříbí. Vzájemné uznávaní jízdenek mezi některými dopravci již funguje, takže je to spíše o jejich vzájemné dohodě, protože především oni musí mít zájem, aby železnicí cestovalo co nejvíce lidí. Druhou otázkou je, zda-li musí MD dotovat rychlíky a mezinárodní vlaky, které nestátní dopravci jezdí za tržní ceny a bez dotací na základě poptávky klientů, nikoliv jakéhosi úředníka a co… Číst vice »

Dominik

Ano, jelikož rychlíky v ZDO jezdí i v časech, kdy by se to soukromníkovi nevyplatilo. ZDO by mělo být všech kategorií od Os po EC.

noerf

Dominik: ZDO by měli být pouze osobní a spěšné vlaky.

Dominik

Ne, ZDO má zajišťovat vše, nelze všechnu dálkovinu nechat volnou, ZDO je jakousi zárukou že mi pojede i nějaký rychlejší vlak třeba z Pardubic do Liberce, ne jen Os

xyz

„Kraj, stát, obec jedno jest.“
Není.

ČD patří (coby a. s.) státu. Ne krajům, obcím.

Vaše teze by platila pouze tehdy, pokud by si Ústecký kraj založil svoji železniční společnost, která by regionální vlaky v tomto kraji provozovala.

To

Máte pravdu – zde se krásně ukazuje, že kraje neměly vůbec vzniknout! ČR = 14 pidi krajů, úplně zbytečných, armády dalších úředníků, kde to jsme? Každých 50 km jiný separátní dopravní systém, jiný dopravce, jiné ceny, jiné preference, nenávaznosti spojů apod. Na jedné straně se volá po tom, že stát plýtvá a není dobrý hospodář, na druhé straně má stát vlastní firmy, a ty by měl jako řádný hospodář přednostně podporovat a ne cpát státní peníze do soukromých rukou kdoví kam. Pokud by se stát řádně staral o své firmy, nejezdily my výdobytky jako 810 nebo regionovy – pak by… Číst vice »

xyz

„Každých 50 km jiný separátní dopravní systém, jiný dopravce, jiné ceny, jiné preference, nenávaznosti spojů apod. “
– Nutno dodat, že než vznikly kraje, tak regionální autobusová doprava byla objednávána okresními úřady, takže bylo cca 77 různých „dopravních systémů“, nenávazností na hranicích okresů atd.

– V případě železniční dopravy: nebýt krajů, tak by i na regionálních tratích docházelo k objednávce „z Prahy“, tzn. o to vzdáleněji znalostem místních přepravních potřeb atd.

Navíc, z principu není možné, aby návaznosti (ve smyslu „přiměřeně krátké přestupní doby“) fungovaly vždy a všude.

To

Já teda nevim, dříve možná objednávaly okresy, ale jezdily osobní vlaky Pha – Turnov, Pha – Plzeň, Pha – Pardubice, Pha – UL, mnohdy i Pha – ČT a dále… chci jen naznačit, že zatímco dnes jsou tyto trasy zpravidla poloviční, dříve jste i blbým osobákem bez problémů projel i 2 až 3 kraje. Neříkám, že osobní vlak Pha – Bohumín dával smysl, ale i takto se jezdilo, zatímco dnes vás zpravidla vykopnou na hranici kraje

xyz

„osobní vlaky Pha – Turnov, Pha – Plzeň, Pha – Pardubice, Pha – UL, mnohdy i Pha – ČT a dále“ … což bylo povětšinou nevhodné řešení (a o to méně vhodné by bylo nyní, když mezitím výrazně vzrostl význam příměstské dopravy okolo Prahy). P. S. přímé Os vlaky Praha – Ústí jezdí dodnes, přestože existují krajská zřízení. To samé Os vlaky Most – Cheb, Děčín – Liberec atd.

Pavel

Vyzobávač rozinek opět v akci.
Když už chcete dát regionálku soukromníkům, tak proč opět jen určité vybrané tratě?
Buď si vem balík VŠECH tratí v daném regionu nebo máš smůlu, nazdar, odchod.
Že přitom zachovas návaznosti, a budeš uznávat In100, traťovky a ostatní jízdenky, co už dnes existují je přitom samozřejmost..

xyz

“ Když už chcete dát regionálku soukromníkům, tak proč opět jen určité vybrané tratě?“
Protože se tak objednatel rozhodl mj. s ohledem na vhodnou skladbu vozidel.

“ Buď si vem balík VŠECH tratí v daném regionu nebo máš smůlu, nazdar, odchod.“
Rozumné zdůvodnění tohoto názoru – ?

“ Že přitom zachovas návaznosti, a budeš uznávat In100, traťovky a ostatní jízdenky, co už dnes existují je přitom samozřejmost.“
S národním tarifem (viz jiný článek mj. na tomto webu) samozřejmě. Plus primárně samozřejmě integrace v rámci Dopravy Ústeckého kraje (tamní IDS).

Pavel

Jo to bude super mít v jednom kraji deset dopravců, každý s pár tratěmi. Určitě budou vzájemně čekat na zpožděné vlaky jiných (konkurenčních ) dopravců, určitě budou řešit že vlak dopravce XXX mimořádně zastaví ve stanici aby nabral cestující spoje Yyyy protože poslední večerní vlak soukromník zrušil, bo mu klekla mašina a nemá náhradní…. Systém, který se budoval 80 let ( od znárodnění drah ve dvacátých letech 20. století), půjde k čertu, ale hlavně že máme tu liberalizaci, že… Celý balík tratí v regionu právě proto, aby se mohla přihlásit jen velka dopravní společnost , u které je jistota, že… Číst vice »

Svojsin

Pavel: Vzájemné čekání si má zajistit ten kdo obědnává.
V JMK je nejmíň 15 dopravců a čekání funguje.

malejjarda

Nefunguje. Vlastní zkušenost.
MHD v Břeclavi na vlak zásadně nečeké, ani 2 minuty. Bohužel.
Navíc když CDP pošle vlak na nejvzdálenější nástupiště a ne na to přímo u autobusového nádraží, které bylo právě pro regionální dopravu a její návaznost vybudováno.

xyz

„MHD v Břeclavi na vlak zásadně nečeké, ani 2 minuty. Bohužel.“
MHD je samostatný provoz, který nečeká skoro nikde (snad vyjma Moravského Krumlova či Adamova, ale tam vlastně jde o licenční číslo regionální autobusové linky).

Pokud by tu MHD v Břeclavi případně provozovaly ČD, tak by ty spoje MHD čekaly? 🙂

malejjarda

To jen Svojsin přede mnou psal, že v JMK dopravci na sebe čekají. Bohužel to není tak docela pravda, i když podle logiky Integrovaného systému by měli.

xyz

Systémy MHD jsou i v IDS specifické, protože jejich objednatelem je jiná organizace (městské úřady) než krajský úřad či krajem zřízený koordinátor.

xyz

„protože poslední večerní vlak soukromník zrušil, bo mu klekla mašina a nemá náhradní….“
Chybně přenášíte zkušenost z nedotované dopravy (kde dopravce „žije“ výhradně ze svých tržeb, takže mj. „osekává“ zálohy) na situaci v dotované dopravě.

P. S. Všem dopravcům se občas stane, že jim náhle „klekne mašina“ a musí se to řešit např. operativním zavedením náhradní autobusové dopravy.

B2

Pavle, vy jste příšerně zaujatý. RJ má své mouchy, ale vy vidíte totálně černobíle. Za prvé oni v komerčním provozu musí osekat co jde aby to nějak vydělalo, což je opak dotované dopravy (kterou mimochodem provozují na Slovensku) a tam platí co si objednatel zaplatí, protože třeba zálohy jsou obrovské náklady navíc. Pro cestující to může být „že čekali více“, ale dno železniční dopravy u nás je jinde. S tím technickým stavem dost ujíždíte, protože ani ČD na tom nejsou moc dobře, vyjma několika top vlaků typu Railjet atp. Poruchy hnacích vozidel a odřeknutí vlaku též na denním pořádku, nasazování… Číst vice »

Pavel

In100 je možná komerční produkt ČD, ale především je to celosíťová jízdenka.
Ze je to produkt ČD je možná tím, že vznikl v době, kdy ještě Jančura nerozeznal vlak od tramvaje

Martin K.

Není to celosíťová jízdenka, nefunguje na tramvaje, trolejbusy, metro, letadla, 99,99% autobusů… Vy neznáte jiný způsob dopravy než je vlak? Při příjezdu do cílové stanice vlaku jdete pěšky nebo taxíkem. Potom OK. Doporučuji se projet vlakem třeba do Klokočova u Vítkova, na kraj obce je to 2,1km do kopce, do centra 3,1 (také do kopce 😉 ). Vlak nebyl, není a nikdy nebude 100% řešením dopravy ať už osobní nebo nákladní. Jsou lidi, kteří při návrhu čehokoliv mají námitky. Tentokráte jde o celostátní jízdenku nebo dopravu v ÚK (bydlíte tam vůbec?). Ty lidi lze rozdělit na 2 kategorie: 1) Ti,… Číst vice »

Dominik

Liberalizace za každou cenu, kraje přišli nato, že jediným dopravcem, který je schopen zajistit dopravu na území celého kraje jsou pouze ČD, tak abychom správně proevropsky liberalizovat, tak to rozdělíme, viz. Pardubický kraj, nejdříve se mluvilo o celém kraji a najednou z toho udělali jen trať do Štítů. Fajn volat po soutěžení, ale nebýt to schopen vozidlově zajistit, tak alespoň jednu (dvě) tratě získat, abych se mohl přisát na státní zdroj.
Ale je logické, že dopravu v ZDO by měl zajišťovat podnik ve vlastnictví státu.
Co mají soukromí dopravci, krom vlaku? Nic, žádná depa, myčky…

Dominik

Jenže MD by zas jako správný hospodář vůči ČD nemělo podporovat liberalizaci. A kraj je furt část státu, takže sice řeči o tom, že kraji je prd po státním podniku jsou sice krásné, ale částečné vazby zde jsou.
Holt Ústecký kraj a ostatní se z průseru s busy nepoučil. Soutěžila se Šumava a žádná sláva, ne ony by kraje rády hodně muziky za málo peněz, viz. Wifi, zábavní portál,.. i v osobních vlacích, jak jeden kraj požadoval, a když přišli nato, že by to něco stálo, tak raději ustoupili.

Dominik

To vím, nesmyslný železniční balíček, nevím, kde EU bere to právo v tomto zasahovat do státu. V tom případě vždy budeme v rozporu, buď s EU nebo se nebude MD chovat jako řádný hospodář a řekl bych, že to je závažnější.

To

Evropská legislativa ať si řeší svoje rUMY, žárovky (tepelné zdroje), vysavače, velikost h*ovínka a nenařizuje, za co máme utrácet naše peníze. Zvlášť v situaci, kdy se ukazuje, že EU je totálně neschopný hospodář – viz podpora staveb rozhleden v údolí, cyklostezek odnikud nikam, podpora Řecka, které zfalšovalo co se dalo a nikomu to nepřišlo divné, Čapího hnízda atd. K poslední jmenované akcičce – jsem vysmátej z toho, jak „X“ úředníků makalo na tom, že dalo dotaci někomu, kdo chvíli předtím převedl firmu na někoho jiného, zfalšoval co se dalo (kdyby se úředník podíval na blbý výpis z obch. rejstříku, zjistil… Číst vice »

AAA

A klíčema jste cinkal? A jak jste hlasoval v referendu?

To

Klíčema jsem necinkal, neb jsem žádné neměl. Co to má společného s tématem? Pokud si dobře vzpomínam, když bylo referendum, EU byla jaksi úplně jiná než dnes… dnes právě ti cinkači budou řvát, že Vláda ČR jen buzeruje a šikanuje, ale že to stejné (a ještě horší) dělá EU, to jim nevadí, protože to přišlo ze západu a tak je to správné.

ApolloXI.

Přesně jste to vystihl. Úřednický šiml zařehtal jako už mnohokrát předtím, někdo toho využil/zneužil jako už mnohokrát předtím a opozice se může pos.at jako už mnohokrát předtím, ale proč jdou jen po premiérovi a nikoli po těch, co mu to přes ty údajné všechny kontrolní body dali, to mi nějak nikdo doposud neobjasnil. Commedia finita jak vyšitá 😀

To

Já to bohužel vidím takto (a nikdo mi to zatím nedokázal vysvětlit jinak): někdo se pokusil okrást stát/EU, ten člověk to jen zkusil poměrně jednoduchou a ubohou fintou (stejně tak to zkouší denně další davy lidí, FO, podnikatelů…) a ejhle ono to vyšlo… a nyní je špatný ten, co to zkusil a úředníci, který na to skočili i s navijákem jsou vysmátí a mezitím mohli v klidu dál schválit desítky dalších pochybných projektů…. přesvědčete mě někdo o opaku, že to chápu špatně?

To

Ano, pokud by se stát choval jako řádný hospodář, nikdy by nepustil na tratě, kde jezdí jím vlastněný státní dopravce, žádného soukromníka, neboť ten mu odebírá cestující a také tržby… pokud chcete, aby se kraje chovaly jako řádný hospodář, chtějte také, aby se jako řádný hospodář choval stát! To je jako byste měl svoji autobusovou společnost a na zastávku by těsně před odjezdem přijela cizí dodávka a odvezla vám cestující za polovic – asi by se vám to taky nelíbilo… ikdyž vám možná ano.

xyz

“ To je jako byste měl svoji autobusovou společnost a na zastávku by těsně před odjezdem přijela cizí dodávka a odvezla vám cestující za polovic“ Scestné přirovnání. „Za polovic“ platí možná tak vůči objednateli (což by bylo výborné, kdyby soukromý dopravce uměl jezdit za polovinu oproti dopravci státnímu; realita však taková stejně není), ne vůči tarifu směrem k cestujícím (kde Ústecký kraj primárně sází na jednotný krajský tarif). A stejně tak u vlaků neplatí žádné „těsně před odjezdem“ – vlaky ČD budou NAHRAZENY jiným dopravcem; ne že by vlaky ČD nadále jezdily, zato nový dopravce by „pár minut předtím“ přijel… Číst vice »

AAA

A já myslel že ČD, a.s. jsou obchodní společnost jako každá jiná … alespoň občas to jejich modrofans vehementně tvrdí 🙂

AAA

jo taky ještě pamatujeme to řádně hospodaření když tady stát 40 let vlastnil v podstatě vše….

To

No rozhodně to bylo řádnější hospodaření než dnes bych řekl… a to nejsem zastáncem hospodaření před 40 lety… bordel jako dnes tu byl možná tak za války.

AAA

Ano, zvlášť železnice byla přímo výkladní skříní

To

Mluvili jsme o hospodařené, ne o železnici. Kdyby stát v posledních 30 letech, tzn. v době zářných zítřků, řádně investoval do své firmy ČD, nebyl by vozový park ČD dnes založen na socialistických vozech + loko. Každý kritizuje socialismus, ale už mu nedochází, že ze socialismu i 30 let po revoluci stále žijeme… vagony, lokomotivy, paneláky, dálnice. To jsme to dopracovali…

AAA

Železnici měl hlavně stát liberalizovat už v devadesátých letech, škoda že tenkrát Klaus vyměkl.

Eskimo Joe

Ha ha, garance od Pesy. Kolik takových garancí asi dostaly DB 😀

petr.r

spíše bych se bál nějaké podpásovky od určité provozovny čd.

Kirschner

Už jsem se lekl, že byste nevytáhl oblíbenou kopačku do ČD. Nezklamal jste.

petr.r

Tak je to tutovka? VUZ Velim dá rj stopku? Ale čd udělaly dobře, že zařídily aby stadlery se nedostaly k RJ, teď se snimy udáví, protože kraje se spolčí a ty stadlery nebudou nikde chtít.

Pavel

CD prostě zaplatili za nabízené Stadlery víc.
Sami je potřebují pokud se má pozvednout úroveň lokálek.
Že je Jančura xxxx a obchodní nabídku na ZDO staví na PŘÍSLIBU vlaků, které nemá a ani nemá v tu chvíli garancí, že je mít bude není problém ČD.
Že jsou radní Ústeckého kraje xxxxx a kyvnou na nabídku ZDO od firmy, která tu ZDO nemá s čím jezdit a nabízí jen pár omalovánek, obrázků a tuny keců opět není problém CD.
Příspěvek upraven kvůli vulgárním slovům

Pavel

Copak je vulgárního na slovu „blb“ a „idiot“, kteréžto je i regulérním medicínským výrazem pro jistotu mentální retardaci, pane Sura?

JAN

Petr.r. A kde jste na to přišel? Dopravce ČD, žádný Jančurův překaženy nákup těchto vozidel nezařídil!!!! Jasně bylo napsáno, že je Jančura nekoupí ( asi kvůli té předělávce na 3kv) a proto je DB nabídla ČD. ČD teprve o této nabídce uvažuji na Olomoucko.

železničář v důchodu

A jaké konkrétně, prosím?

To

Aha, takže tam dost možná žádné 3 nesmysly nejsou.

Ondra

petr.r:

Vaše nadšení pro RJ všichni určitě nesdílí. A opravdu by mne zajímalo, kam na ty Vaše rozumy chodíte. ČD „přebrali“ RJ stadlery, nyní podpásovka provozovny čd na Velimi, co bude dál ?
Jinak Vaše kopance do ČD už jsou pověstné a směšné.

Budete konečně štasten, pokud RJ vyhraje něco na Moravě? Ve Zlínském kraji ?

petr.r

Vy jste zase nadšen pro ty dopravce co chcou nervomoci dostat lidi do aut, nejsem žádný příznivec jak vy píšete, já jsem příznivec novátorskýho řešení v dopravě, zkoušel jste dostat do 810 kočárek? A neříkejte, že tu 810 si vymyslel kraj, už to tady bylo.
Mně radost udělá to, když nový dopravce nasadí vlaky místo 810 a zvýší počet cestujících. To pak soudruzi z čd nepřežijí. Bude to stejné jak třeba na švestkové dráze, čd to chtěly zrušit a ejhle, bude se jezdit a vám to není divný, že čd neměly cestujících? Probudte se konečně.

JAN

Petr.r. Tak teď jste si pěkně nadělal do vlastní kapsy. Píšete, že jste, cituji : příznivec novátorského řešení v dopravě. A uvádíte jako příklad přepravu kočárku v MV ř. 810. Pořád se tu oháníte Jančurou. Můžete mi prosím říct, kolik má teda Jančura „novátorských“, nízkopodlažních vozidel? ČD mají třeba Regionovy, Elefanty, Regiopantery, Interpantery, Žraloky atd. Je zajímavé, že o nich nepíšete. Tak buďte prosím objektivní a spravedlivý ke všem dopravcům a zkuste vidět i jinou barvu než žlutou.

David

Je logické že RJ nemá žádné vozidlo pro regionální dopravu… Proč by je také měl? Když nemá pro koho jezdit…
Ale pokud chcete porovnávat % nízkopodlažní vozidel v regionální dopravě tak RJ na SK má tuším 70% vozidel nízkopodalžních. Mají to ČD?

Dominik

Jenže ZDI na Švestkové dráze prosadilo AŽD.

Ondra

petr.r:

hezky jste se do mě pustil, ale odpověď ani jedna na mé otázky.. no nic. co jsem mohl čekat

petr.r

Prominte, nedělám u čd abych mohl za peníze daňových poplatníků diskutovat proti RJ. Ale já vám řeknu to, že do RJ se kočárek vleze, low-costu přepravuje a teď pozor na vaše zdraví-kola zdarma a teď si promyslete jak půjdete si stěžovat, proč mají kola zdarma a čd na dálkových tratí ne.

To

Nekopete do ČD, ale hned je nazíváte soudruhy… co když je soudruh taky Jančura? Ano, nám jde taky o vyšší kvalitu, více cestujících, ale to by vše bylo, pokud by se stát řádně staral o svoji firmu, investoval tak, aby nemusely jezdit 810 a regionovy…

To

pardon „nazýváte“ samozřejmě

petr.r

a proč se cpete do vídně, když to stačí odvozit zdarma RJ? Za ty ušetřený peníze jste už dávno mohli koupit něco nízkopodlažního místo té 810. U ČD je něco zhnilýho a vy si říkáte, ať jiní nemají co jíst, hlavně až RJ má problémy.

petr.r

jestli nevíte, tak čd je největší podnik s nejvíce rozšířenou odborářskou partií a je snad nepsaný pravidlo, že odboráři si říkají soudruhu a soudružko.

Moza14

Mohl byste mi, laskavě objasnit, na kterých z nabízených tratí jezdí ČD s 810? Kdybyste mě probudil, nevzpomenu si, kdy jsem tam jel naposledy s 810.

Anebo si jen potřebujete kopnout do ČD (já se nedivím, články od jistého autora jsou jedna velká stoka s vyjádřením autorovy nenávisti vůči ČD)?

Pawajoro

No jo… měla spolěcnosti Koleje Slaskie dodát 19 jednotek do konce tohoto srpna. Stav k listopadu 2018: 13 nebo 14 jednotek (nepamatuji, zda už 22WEd-007 už přijelo). Takže jsme v . Akorat pro DB to děla přednostně. Ale pro RJ… myslím, že moc spěchat nebude. 😀

Jíná věc je, jaké Pesa ma dluhy, a že vlastníkem většiny je už v podstatě stát.

Indian

To je jak pohádkový příběh… Bylo, nebylo… 🙂

petr.r

a rozplače to aji tvrďáky, ustečani mohou slavit a vidět budoucnost v nových pesách.

Kirschner

Ústečani budou jistě plakat, ale u brány v Bydhošti 🙂

petr.r

za dva roky uvidíme a myslím, že ta smlouva bude nějak formulovaná a bylo by dobré říci jestli nějaký výrobce vyrobil něco včas.

noerf

Nevite někdo, zda budou nové jednotky dvousystémové (AC 25 kV/DC 3 kV) nebo jenom DC 3 kV?

Vít Jůza

Snad to nedopadne, jako když si ČSAD Česká Lípa pro maximální transparentnost založila Dopravní podnik ÚK … .

noerf

Vít Juza: Spíš to bude mit souvislost s lepšími podminkami u úvěrů či dluhopisů. A případným rozuctovanim z ceny jizdenek, pokud by začal Regiojet jezdit do Usti nad Labem a nabidl jednu jizdenku např. z Ostravy do Děčína či Biliny.
Navic byla založena o par dni později i společnost Regiojet pool.

MichalT

A je nějak specifikováno co (nebo kdo 😉 tam bude jezdit do dodání nových vlaků?

Jan Semela

Ano, je .

MichalT

Jo. Díky za vyčerpávající odpověď.

Tom

Podle původních informací má do doby dodání Elfů jezdit řada 628.

David

4. odstavec

Jan Semela

Druhý a čtvrtý odstavec článku. Musíte i to přečíst celé, ne jen nadpis a hned se ptát.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO