Zprávy

RegioJet získal garance od Pesy, ústečtí radní s ním už schválili smlouvu

Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

Po několika obratech ve vývoji poptávkového řízení v Ústeckém kraji získá společnost RegioJet nakonec desetiletou smlouvu na provoz části elektrických vlaků v Ústeckém kraji. Smlouvu včera schválili radní Ústeckého kraje, k podpisu by mělo dojít během několika dní.

„Rada Ústeckého kraje po porovnání předložených nabídek rozhodla o uzavření smlouvy se společností RegioJet za nabídkovou cenu cca 148,60 Kč/km s tím, že nejpozději do dvou let budou nasazeny nové elektrické jednotky  výrobce Pesa,“ potvrdila mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.

Jednání o smlouvě se před několika dny zadrhla na tom, že RegioJet neměl dostatečné garance od polského výrobce Pesa, že skutečně zvládne vozy dodat. Nakonec ale došlo k dohodě.  „Výrobce Pesa nám potvrdil, že garantuje dodání jednotek v požadovaném termínu a další parametry nabídky vozidel a zaslal nám k tomu příslušné dokumenty. V návaznosti na to jsme Ústeckému kraji mohli závazně potvrdit naši nabídku zajištění provozu novými elektrickými jednotkami v souladu s podmínkami poptávkového řízení a společně s Ústeckým krajem si ji odsouhlasit,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Pro RegioJet půjde o první smlouvu na dopravu v závazku veřejné služby v Česku. Firma nejprve jednala o levnější nabídce na přestavěné vlaky Stadler GTW, o ně ale přišla. Ústecký kraj proto začal řešit jeho druhou nabídku na elektrické vlaky s dvouletým dočasným provozem motorovými jednotkami řady 628. Ta byla i druhá v pořadí v porovnání s nabídkami jiných dopravců. Do hry se ještě v minulých týdnech vrátily České dráhy, které výrazně zlevnily, nakonec ale neúspěšně.

RegioJet si už kvůli smlouvě založil novou firmu RegioJet ÚK. „Klademe důraz na maximální transparentnost a striktní oddělení fungování objednávaných a komerčních aktivit RegioJetu na železnici. Proto upravujeme naší firemní strukturu a založili jsme tuto firmu,“ dodal Ondrůj.

Smlouva je na zhruba milion kilometrů na tratích, které jsou sice elektrizované, ale dosud zde jezdí motorové Regionovy Českých drah. Jde o smlouvu na provoz z Děčína po pravobřežní trati do Ústí nad Labem-Střekova (U7), z Ústí nad Labem do Bíliny (přes Úpořiny, dosud linka U5) a z Mostu do Žatce (linka U13), k tomu získá také část provozu na tratích Most – Žatec, Most – Bílina, z Ústí nad Labem západ do Štětí (jeden pár spojů denně) a Teplice – Litvínov.

122
Diskuze

avatar
15 Komentáře
107 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
40 Autoři komentářů
VNzaosaiJan SůraMoza14AAA Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
zaosai
Host
zaosai

Pokud se o jednotky bude RJ starat po technické stránce jako o stávající vozový a lokomotivní park,tak radši jezdit autem a nebo autobusem.

VN
Host
VN

Vy o stavu techniky regiojetu něco výte?Prosím podělte se o příklady.

VN
Host
VN

Zdravím Vás zde . Mě spíše překvapuje ta rychlost z jakou to schválí ,Ústecké vedení kraje,když přinesl ty garance?Dle mého by to mělo býti zveřejněno komplet na stránkách kraje.Což jsem procházel i usnesení a o dopravě, jsou tam jen strohé informace,když to porovnám s ostatními odbory.Tak na mě padá, v důsledku chování těchto vedoucích pracovníků ,fakt že čd pro jinou zakázku byly vyřazeni v předkole,určité pochybnosti o korektnosti výběru.Viz přístup v autobusové dopravě a že se mluvilo o vítězi ještě před tím než dal garance.Ponechávám stranou kdo to vyhrál.Dále ten članek jest poloviční informací,není tam zveřejněna cena pokud,ten závazek splní… Číst vice »

To
Host
To

Garance od Pesy, tzn. od Poláka jsou asi jako „lizaky malinowe“)))

Martin K.
Host
Martin K.

Často se tu objevuje názor, že soukromníci v dotované dopravě nemají co dělat, když to můžou dělat ČD. ČD je státní firma a peníze by tak zůstaly doma, je to i v obecném zájmu řádného hospodáře, kterým by stát měl být. OK, to chápu a souhlasím s tím. Bohužel nežijeme v dokonalém světě, proto nahazuju otázku do placu: Chovají se ČD jako řádný hospodář, tak že jsou efektivnější než soukromník a mohou si dovolit nižší cenu než soukromník, jehož primárním zájmem je zisk? Bavíme se o konkrétním balíku tratí v ÚK, nezatahujme tady tedy to, že se ČD musí starat… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

nechci předvídat, ale ty služby čd se můžou zpětně auditovat jak to udělal hejtman proti Zemkovi v Plzenském kraji.

Petr
Host
Petr

Jednotky PESA = garance interiéru, který není přesvícený.
Bohužel cokoliv bylo v poslední době vyrobenou konsorciem Škoda má jednu základní vlastnost: absolutní světelnou nepohodu v interiéru (City Elephant, Regio Panter, Inter Panter…).

Indian
Host
Indian

Doplnil bych absolutní nepohodu od klimatizace. Ať už zima v létě, nebo smrad z hajzlíků (u Regio Pantera, u Inter Pantera tu zkušenost naštěstí nemám). A také hluk, ale v tom není Regio Shark lepší.

W.
Host
W.

To není pravda, LINK II je úplně stejně přesvícený, jako většina jiných nových moderních vozidel.

petr.r
Host
petr.r

jančura si to ohlídá, aby nebyl odlesk v monitorech.

xyz
Host
xyz

Líbí se mi, že i stav, kdy Regiojet (zřejmě) dostane provozování osobní dopravy na méně významných tratích v Ústeckém kraji, je některými diskutujícími označován jako „vyzobávání rozinek“ atd., přičemž stejným výrazem byla označována dosavadní hlavní činnost Regiojetu – tzn. provozování komerčních vlaků na tahu Praha – Ostrava (- Slovensko), eventuálně Praha – Brno (- Slovensko/Rakousko). 🙂

Pibik
Host
Pibik

Důkaz toho, že pokud je šance soutěžit, tak státní moloch „monopol“ neuhájí i kdyby si půjčil 100 mld., tak nevykoupí nikdy takovou kapacitu vlaků ve světě, aby jej konkurence nepředběhla. Holt kvalita a nižší cena si cestu v delším horizontu vždycky najde. No aspoň zákazníci ČD dostanou ty ojetiny od DB někde jinde, když už se ČD rozhodlo místo rozšíření podnikání mimo hranice ČR, hlavně na západ, kde státní dopravci jsou daleko méně konkurence schopní, pokračovat v cestě blokování liberalizace za každou dluhovou cenu. No co už, od státního molochu nejde více čekat než babrání se na svém písečku, ač… Číst vice »

Indian
Host
Indian

V rámci ZDO se na železnici výrazněji zapsal akorát GW Train na Šumavě a z toho co jsem o stavu na tamějších tratích četl, tak kvalita je přímo úměrná vysoutěžené ceně 🙂

xyz
Host
xyz

V rámci ZDO se (co se vysoutěžených výkonů týče) slušně zapsal i GW Train Regio na trati č. 149, jakož i Die Länderbahn (Trilex) na trati č. 089.

noerf
Host
noerf

Indian: Stav na tratich na Šumavě za CD: Strakonice – Vimperk 810, Cicenice – Prachatice – Volary (Nové Údolí) regionova, České Budejovice – Volary/Nové Údolí v zimě tuším 842 s vagonem, v létě brejlovec nebo bardotka s pěti vagony nebo dva patrove vagony a jeden klasický. Takže Regiosprinter je minimálně na dvou tratich posun kupředu.

jan
Host
jan

No uvídíme, jakou kvalitku to přiveze. Já jen vím, že na B – Komárnu se stále jezdí ve špičce ve stoje, což je odporné, i kdyby jezdil rolls roise. A na fotce jsem viděl interiér pesy a.. nevím no.

asdfr
Host
asdfr

Takze ked k Vam pride zamestnavatel, ze neodhadol som mnozstvo prace a potrebujem aby ste denne robili 9 hodin namiesto 8h ale tu hodinu denne Vam nezaplatim tak ochotne budete x mesiacov takto pracovat. Ak ano mate moju uctu, ale vetsina ludi by sa na toho zamestnavatela velmi zle pozrela a vykaslala sa mu robit denne hodinu zadarmo. Pokial patrite k tej vetsine, tak preco chcete aby na trase B-Komarno robil niekto nieco zadarmo. Pokial to co odrobi zodpoveda kvazi tym objednanym 8 hodinam, tak preco by mal robit hodinu navyse. Ked chce objednavatel, v tomto pripade MD nieco navyse… Číst vice »

MartinS.
Host
MartinS.

Na některých pražských linkách S se ve špičce také jezdí ve stoje. A dokonce se jezdí ve stoje i v metru a v tramvajích. A jsou lidé, kteří ráno jedou ve stoje klidně hodinu, to je podobné, jako Dunajská Streda – Bratislava. I do Londýna jezdí každý den tisíce lidi ve stoje. Žádný dopravce nemůže mít tolik vozidel, aby ve špičkách převezl všechny cestující v sedě. Resp. může je mít, ale v sedlech (tedy většinu dne a týdne) budou ta vozidla stát a fixní náklady se budou muset rozpočítat do ceny služby a ta vzroste. A to musí někdo zaplatit.… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

jane, podívej se kolik lidí jezdilo na té lince před RJ. On natáhl lidi do vlaku a hejtman o tym neměl ani tušení, že se zvýší o 46% nárust cestujících.

xyz
Host
xyz

Objednatelem osobní dopravy na trati Bratislava – Komárno (jakož i regionálních/příměstských vlaků na kterékoliv jiné slovenské trati) není příslušný kraj, ale slovenské ministerstvo dopravy. Na Slovensku totiž dosud jsou i regionální vlakové spoje objednávány „centrálně“ – možná ukázka pro ty, kteří níže argumentovali stylem „vznik krajů byl chybou; i regionální vlakové spoje by se měly objednávat centrálně“. 🙂

JAN
Host
JAN

A kde ty nové jednotky bude deponovat? Dobírat vodu, odsávat WC, provádět BP, nulky, apod? Vypadá to na jediné depo, které je takto vybavené, i pod dráty – Děčín? Nebo bude kvůli tomu jezdit sv do Prahy?

Michal
Host
Michal

Myslím, že to je zatím vaše zbytečná starost.

JAN
Host
JAN

Michale, nevím, proč starost. Já vznesl pouze dotaz. Z provozního hlediska je mi Jančura u zadnice! Tak se laskavě kroťte ve výrazech.

To
Host
To

Michal jen neví, ale chtěl něco napsat, tak to proboha pochopte!

Michal
Host
Michal

Přesně tak, co jiného na takový dotaz napsat. Prostě si nějaké prostory bude muset obstarat.Na blbej dotaz blbá odpověď.

jan
Host
jan

Do starostí toho pána Vám nic není. Minimálně to opět může být starost objednavatele:-)

Pavel
Host
Pavel

Bude využívat zázemí ČD a SŽDC které jinak soustavně pomlouvá a kritizuje.
Ale jejich depa, myčky a ostatní servis jsou mu dobré.
To se to hraje na velkého podnikatele , když nemám žádné zázemí, depa, dílny, veškerou potřebnou infrastrukturu, které jsem musel vybudovat a udržovat, vlaky mám půjčené od leasingovky a , vlakuskam dávám minimální mzdu a strojvůdce místo abych si je vychoval přetáhnu od modrých.A když jsem ještě velky kámoš premiéra, ktery mi zařídí jistý prijem s cinknutymi kompenzacemi za státní slevy…
Jančura ZDO potřebuje, bo bez jištění příjmu od krajů do pár let zkrachuje

To
Host
To

Lépe bych to nenapsal. Snad jen si myslím, že Jančura přežije s vlaky i bez ZDO, protože to dotuje z autobusů. Nyní hodně nakupuje (byť často ojetiny), pak budou náklady na nákupy postupně klesat a bude vydělávat víc. Nj, to máte jako autobusoví dopravci – vyhrají s nízkou cenou a stát jim pak doplácí na mzdy jejich řidičů, aby neměli minimálku… český podnikatel: zisky a podnikatelský prostředí chci mít jako na západě, ale chci toho dosáhnout východním stylem.

Bratt
Host
Bratt

Hlavně aby nezapomínal platit,to on docela nerad….

Brumla
Host
Brumla

No to mají jednoduché přeci. Depa která vybudoval stát z rozkazu nadřízených musí být zpřístupněna všem. Tak pohoda, písknu si a všichni se posadí na prdel. Pozor jedu uhněte.

xyz
Host
xyz

Jestli je vybudoval stát (tedy státní organizace SŽDC), tak (za příslušnou úhradu) skutečně musejí být přístupná všem. To je logické, obdobně to funguje i u dopravní cesty („kolejí“).

Dominik
Host
Dominik

Většina dep, byla vybudována za ČSD a po rozdělení připadla ČD, akorát se z toho a zbrojení, atd.. udělalo na pokyn EU zařízení služeb, tak aby tam musel být puštěn i soukromník, sic za peníze. Takže jsou ČD většinou a neměla by být povinnost je tam pouštět, ale co kdyby se nedejbože soukromník urazil.

xyz
Host
xyz

O. K., nutno dodat, že zařízení ke zbrojení spíše připomíná infrastrukturu, u níž je logické, aby k ní měl přístup kterýkoliv dopravce, zaplatí-li příslušný poplatek.

Také nutno dodat, že této zakázky (jejímž předmětem jsou vozidla ZÁVISLÉ trakce) se žádné zbrojení týkat nebude.

B2
Host
B2

Jestli byla vybudována za ČSD, tak je vybudoval stát, to je snadné (byl to státní a státem financovaný podnik). A pak je správné, že tam smí mít přístup kdokoliv, kdo provozovateli zaplatí. ČD si na tom ještě přivydělají, nechápu co je na tom špatně.

Dominik
Host
Dominik

Když zato dotyčný platí, tak natom není nic špatné, jen se mi nelíbí, že se vytvořilo zařízení služeb, aby ČD byly nuceny je tam pustit.
Soukromníci přece stále tvrdí, jak od státu nic nechtějí, tak co to tak udělat, nikdo si jich nežádal, na železnici vstoupili dobrovolně.

xyz
Host
xyz

„Soukromníci přece stále tvrdí, jak od státu nic nechtějí“
Poprosím o odkaz na nedávné vyjádření v tomto smyslu od vedení LEO-Expressu, GWTR, Regiojetu, Die Laenderbahn. Děkuji.

Michal
Host
Michal

Tak hlavně z toho mají ČD peníze, takže jim to naopak vyhovuje.

petr.r
Host
petr.r

jane- jančura o tym psal, že si vybuduje zázemí a bude používat i ty rozumné dílny, co nemyslí komunisticky, neby si myslíte, že všichni od čd jsou gumiodní?

Exot
Host
Exot

Dovolte mi taky trochou přispět. Ústecký kraj se asi opravdu zbláznil. Já nemám nic proti soukromému podnikání, ale. Kdyby byl Regiojet v současnosti zdravý subjekt, proč ne. Ale on není. Radní za dopravu vybírají jen na základě veřejných recenzí, které si umí Regiojet sakra dobře zařídit. Bohužel Regiojetu v současné době dochází dech. Píši bohužel, protože je to škoda. Kdyby byl někdo z radních alespoň trochu odborník na dopravu, nelze si nevšimnout že je něco u RJ špatně a frčí z kopce dolů….. Vozy buď netopí, nebo nechladí. Údržba 0. Vozy už mají tak závažné závady, že lepší ani nedomyslet.… Číst vice »

Pavel
Host
Pavel

Ať si soukrome podnikají, o tom žádná. Ale ZDO má dělat a garantovat skrze svoji firmu stát. Tečka.Od toho ty ČD stat má.
Tim že do regionu pustí stat soukromníka ubíra zisky vlastní firmě , kterou následně musí více dotovat . A peníze vydávané na ZDO přes soukromníka odtecou za hranice (RegioJet už dávno není česká firma, není český daňový rezident)
Na svoje vlastní podnikatelské riziko ať si jezdí tudy chce a s čím chce…

noerf
Host
noerf

Pavel: Kraj zajímá cena a možná kvalita a se státem nemá nic společného.

Pavel
Host
Pavel

Kraj, stát, obec jedno jest.
Tyhle tanečky o oddělených rozpočtech a různých subjektech nehraji
Furt jsou to jedny státní penize- ty které se vyberou na daních.
Zbytek je jen zástěrka pro snazší odklanení těhlech peněz a aby lůza ( pro pana Suru, nejedná se o vulgarismus viz výkladový slovník ) že si rozhoduje sama , když máme bohužel tu“demokracii“

noerf
Host
noerf

Pavel: Otázka je, zda-li potřebujeme státního dopravce, který v osobní dopravě končí pravidelně ve ztrátě. Já si myslím, že nikoliv. Je zde několik dopravců, kteří jej zastoupí. Ale samozřejmě najdou se i dopravci, s kterými budou problémy, ale to se časem vytříbí. Vzájemné uznávaní jízdenek mezi některými dopravci již funguje, takže je to spíše o jejich vzájemné dohodě, protože především oni musí mít zájem, aby železnicí cestovalo co nejvíce lidí. Druhou otázkou je, zda-li musí MD dotovat rychlíky a mezinárodní vlaky, které nestátní dopravci jezdí za tržní ceny a bez dotací na základě poptávky klientů, nikoliv jakéhosi úředníka a co… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Ano, jelikož rychlíky v ZDO jezdí i v časech, kdy by se to soukromníkovi nevyplatilo. ZDO by mělo být všech kategorií od Os po EC.

noerf
Host
noerf

Dominik: ZDO by měli být pouze osobní a spěšné vlaky.

Dominik
Host
Dominik

Ne, ZDO má zajišťovat vše, nelze všechnu dálkovinu nechat volnou, ZDO je jakousi zárukou že mi pojede i nějaký rychlejší vlak třeba z Pardubic do Liberce, ne jen Os

xyz
Host
xyz

„Kraj, stát, obec jedno jest.“
Není.

ČD patří (coby a. s.) státu. Ne krajům, obcím.

Vaše teze by platila pouze tehdy, pokud by si Ústecký kraj založil svoji železniční společnost, která by regionální vlaky v tomto kraji provozovala.

To
Host
To

Máte pravdu – zde se krásně ukazuje, že kraje neměly vůbec vzniknout! ČR = 14 pidi krajů, úplně zbytečných, armády dalších úředníků, kde to jsme? Každých 50 km jiný separátní dopravní systém, jiný dopravce, jiné ceny, jiné preference, nenávaznosti spojů apod. Na jedné straně se volá po tom, že stát plýtvá a není dobrý hospodář, na druhé straně má stát vlastní firmy, a ty by měl jako řádný hospodář přednostně podporovat a ne cpát státní peníze do soukromých rukou kdoví kam. Pokud by se stát řádně staral o své firmy, nejezdily my výdobytky jako 810 nebo regionovy – pak by… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Každých 50 km jiný separátní dopravní systém, jiný dopravce, jiné ceny, jiné preference, nenávaznosti spojů apod. “
– Nutno dodat, že než vznikly kraje, tak regionální autobusová doprava byla objednávána okresními úřady, takže bylo cca 77 různých „dopravních systémů“, nenávazností na hranicích okresů atd.

– V případě železniční dopravy: nebýt krajů, tak by i na regionálních tratích docházelo k objednávce „z Prahy“, tzn. o to vzdáleněji znalostem místních přepravních potřeb atd.

Navíc, z principu není možné, aby návaznosti (ve smyslu „přiměřeně krátké přestupní doby“) fungovaly vždy a všude.

To
Host
To

Já teda nevim, dříve možná objednávaly okresy, ale jezdily osobní vlaky Pha – Turnov, Pha – Plzeň, Pha – Pardubice, Pha – UL, mnohdy i Pha – ČT a dále… chci jen naznačit, že zatímco dnes jsou tyto trasy zpravidla poloviční, dříve jste i blbým osobákem bez problémů projel i 2 až 3 kraje. Neříkám, že osobní vlak Pha – Bohumín dával smysl, ale i takto se jezdilo, zatímco dnes vás zpravidla vykopnou na hranici kraje

xyz
Host
xyz

„osobní vlaky Pha – Turnov, Pha – Plzeň, Pha – Pardubice, Pha – UL, mnohdy i Pha – ČT a dále“ … což bylo povětšinou nevhodné řešení (a o to méně vhodné by bylo nyní, když mezitím výrazně vzrostl význam příměstské dopravy okolo Prahy). P. S. přímé Os vlaky Praha – Ústí jezdí dodnes, přestože existují krajská zřízení. To samé Os vlaky Most – Cheb, Děčín – Liberec atd.

Pavel
Host
Pavel

Vyzobávač rozinek opět v akci.
Když už chcete dát regionálku soukromníkům, tak proč opět jen určité vybrané tratě?
Buď si vem balík VŠECH tratí v daném regionu nebo máš smůlu, nazdar, odchod.
Že přitom zachovas návaznosti, a budeš uznávat In100, traťovky a ostatní jízdenky, co už dnes existují je přitom samozřejmost..

xyz
Host
xyz

“ Když už chcete dát regionálku soukromníkům, tak proč opět jen určité vybrané tratě?“
Protože se tak objednatel rozhodl mj. s ohledem na vhodnou skladbu vozidel.

“ Buď si vem balík VŠECH tratí v daném regionu nebo máš smůlu, nazdar, odchod.“
Rozumné zdůvodnění tohoto názoru – ?

“ Že přitom zachovas návaznosti, a budeš uznávat In100, traťovky a ostatní jízdenky, co už dnes existují je přitom samozřejmost.“
S národním tarifem (viz jiný článek mj. na tomto webu) samozřejmě. Plus primárně samozřejmě integrace v rámci Dopravy Ústeckého kraje (tamní IDS).

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Ha ha, garance od Pesy. Kolik takových garancí asi dostaly DB 😀

petr.r
Host
petr.r

spíše bych se bál nějaké podpásovky od určité provozovny čd.

Kirschner
Host
Kirschner

Už jsem se lekl, že byste nevytáhl oblíbenou kopačku do ČD. Nezklamal jste.

petr.r
Host
petr.r

Tak je to tutovka? VUZ Velim dá rj stopku? Ale čd udělaly dobře, že zařídily aby stadlery se nedostaly k RJ, teď se snimy udáví, protože kraje se spolčí a ty stadlery nebudou nikde chtít.

Pavel
Host
Pavel

CD prostě zaplatili za nabízené Stadlery víc.
Sami je potřebují pokud se má pozvednout úroveň lokálek.
Že je Jančura xxxx a obchodní nabídku na ZDO staví na PŘÍSLIBU vlaků, které nemá a ani nemá v tu chvíli garancí, že je mít bude není problém ČD.
Že jsou radní Ústeckého kraje xxxxx a kyvnou na nabídku ZDO od firmy, která tu ZDO nemá s čím jezdit a nabízí jen pár omalovánek, obrázků a tuny keců opět není problém CD.
Příspěvek upraven kvůli vulgárním slovům

Pavel
Host
Pavel

Copak je vulgárního na slovu „blb“ a „idiot“, kteréžto je i regulérním medicínským výrazem pro jistotu mentální retardaci, pane Sura?

JAN
Host
JAN

Petr.r. A kde jste na to přišel? Dopravce ČD, žádný Jančurův překaženy nákup těchto vozidel nezařídil!!!! Jasně bylo napsáno, že je Jančura nekoupí ( asi kvůli té předělávce na 3kv) a proto je DB nabídla ČD. ČD teprve o této nabídce uvažuji na Olomoucko.

Ondra
Host
Ondra

petr.r:

Vaše nadšení pro RJ všichni určitě nesdílí. A opravdu by mne zajímalo, kam na ty Vaše rozumy chodíte. ČD „přebrali“ RJ stadlery, nyní podpásovka provozovny čd na Velimi, co bude dál ?
Jinak Vaše kopance do ČD už jsou pověstné a směšné.

Budete konečně štasten, pokud RJ vyhraje něco na Moravě? Ve Zlínském kraji ?

petr.r
Host
petr.r

Vy jste zase nadšen pro ty dopravce co chcou nervomoci dostat lidi do aut, nejsem žádný příznivec jak vy píšete, já jsem příznivec novátorskýho řešení v dopravě, zkoušel jste dostat do 810 kočárek? A neříkejte, že tu 810 si vymyslel kraj, už to tady bylo.
Mně radost udělá to, když nový dopravce nasadí vlaky místo 810 a zvýší počet cestujících. To pak soudruzi z čd nepřežijí. Bude to stejné jak třeba na švestkové dráze, čd to chtěly zrušit a ejhle, bude se jezdit a vám to není divný, že čd neměly cestujících? Probudte se konečně.

JAN
Host
JAN

Petr.r. Tak teď jste si pěkně nadělal do vlastní kapsy. Píšete, že jste, cituji : příznivec novátorského řešení v dopravě. A uvádíte jako příklad přepravu kočárku v MV ř. 810. Pořád se tu oháníte Jančurou. Můžete mi prosím říct, kolik má teda Jančura „novátorských“, nízkopodlažních vozidel? ČD mají třeba Regionovy, Elefanty, Regiopantery, Interpantery, Žraloky atd. Je zajímavé, že o nich nepíšete. Tak buďte prosím objektivní a spravedlivý ke všem dopravcům a zkuste vidět i jinou barvu než žlutou.

David
Host
David

Je logické že RJ nemá žádné vozidlo pro regionální dopravu… Proč by je také měl? Když nemá pro koho jezdit…
Ale pokud chcete porovnávat % nízkopodlažní vozidel v regionální dopravě tak RJ na SK má tuším 70% vozidel nízkopodalžních. Mají to ČD?

Dominik
Host
Dominik

Jenže ZDI na Švestkové dráze prosadilo AŽD.

Ondra
Host
Ondra

petr.r:

hezky jste se do mě pustil, ale odpověď ani jedna na mé otázky.. no nic. co jsem mohl čekat

petr.r
Host
petr.r

Prominte, nedělám u čd abych mohl za peníze daňových poplatníků diskutovat proti RJ. Ale já vám řeknu to, že do RJ se kočárek vleze, low-costu přepravuje a teď pozor na vaše zdraví-kola zdarma a teď si promyslete jak půjdete si stěžovat, proč mají kola zdarma a čd na dálkových tratí ne.

To
Host
To

Nekopete do ČD, ale hned je nazíváte soudruhy… co když je soudruh taky Jančura? Ano, nám jde taky o vyšší kvalitu, více cestujících, ale to by vše bylo, pokud by se stát řádně staral o svoji firmu, investoval tak, aby nemusely jezdit 810 a regionovy…

To
Host
To

pardon „nazýváte“ samozřejmě

petr.r
Host
petr.r

a proč se cpete do vídně, když to stačí odvozit zdarma RJ? Za ty ušetřený peníze jste už dávno mohli koupit něco nízkopodlažního místo té 810. U ČD je něco zhnilýho a vy si říkáte, ať jiní nemají co jíst, hlavně až RJ má problémy.

petr.r
Host
petr.r

jestli nevíte, tak čd je největší podnik s nejvíce rozšířenou odborářskou partií a je snad nepsaný pravidlo, že odboráři si říkají soudruhu a soudružko.

Moza14
Host
Moza14

Mohl byste mi, laskavě objasnit, na kterých z nabízených tratí jezdí ČD s 810? Kdybyste mě probudil, nevzpomenu si, kdy jsem tam jel naposledy s 810.

Anebo si jen potřebujete kopnout do ČD (já se nedivím, články od jistého autora jsou jedna velká stoka s vyjádřením autorovy nenávisti vůči ČD)?

Pawajoro
Host
Pawajoro

No jo… měla spolěcnosti Koleje Slaskie dodát 19 jednotek do konce tohoto srpna. Stav k listopadu 2018: 13 nebo 14 jednotek (nepamatuji, zda už 22WEd-007 už přijelo). Takže jsme v . Akorat pro DB to děla přednostně. Ale pro RJ… myslím, že moc spěchat nebude. 😀

Jíná věc je, jaké Pesa ma dluhy, a že vlastníkem většiny je už v podstatě stát.

Indian
Host
Indian

To je jak pohádkový příběh… Bylo, nebylo… 🙂

petr.r
Host
petr.r

a rozplače to aji tvrďáky, ustečani mohou slavit a vidět budoucnost v nových pesách.

Kirschner
Host
Kirschner

Ústečani budou jistě plakat, ale u brány v Bydhošti 🙂

petr.r
Host
petr.r

za dva roky uvidíme a myslím, že ta smlouva bude nějak formulovaná a bylo by dobré říci jestli nějaký výrobce vyrobil něco včas.

noerf
Host
noerf

Nevite někdo, zda budou nové jednotky dvousystémové (AC 25 kV/DC 3 kV) nebo jenom DC 3 kV?

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Snad to nedopadne, jako když si ČSAD Česká Lípa pro maximální transparentnost založila Dopravní podnik ÚK … .

noerf
Host
noerf

Vít Juza: Spíš to bude mit souvislost s lepšími podminkami u úvěrů či dluhopisů. A případným rozuctovanim z ceny jizdenek, pokud by začal Regiojet jezdit do Usti nad Labem a nabidl jednu jizdenku např. z Ostravy do Děčína či Biliny.
Navic byla založena o par dni později i společnost Regiojet pool.

MichalT
Host
MichalT

A je nějak specifikováno co (nebo kdo 😉 tam bude jezdit do dodání nových vlaků?

Jan Semela
Host
Jan Semela

Ano, je .

MichalT
Host
MichalT

Jo. Díky za vyčerpávající odpověď.

Tom
Host
Tom

Podle původních informací má do doby dodání Elfů jezdit řada 628.

David
Host
David

4. odstavec

Jan Semela
Host
Jan Semela

Druhý a čtvrtý odstavec článku. Musíte i to přečíst celé, ne jen nadpis a hned se ptát.

Newsletter

Výběr editora