Propojení tramvajových tratí na severu Brna se přiblížilo, stavba má začít v roce 2024

Merhautova ulice v Brně. Pramen: Město BrnoMerhautova ulice v Brně. Pramen: Město Brno

Před stavbou samotné trati by měl být v roce 2023 zrekonstruován most přes železniční trať na Seifertově ulici.

Brno pokročilo v přípravě propojení dvou radiálních tratí na severu města, konkrétně od stávající tramvajové smyčky Štefánikova čtvrť směrem k trati na Lesnou na třídě Generála Píky. Městští radní dnes v roli valné hromady Dopravního podniku města Brna (DPMB) dali pokyn představenstvu podniku k vyhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení. Stavba by měla začít v roce 2024 a hotovo by mělo být v roce 2026.

Před stavbou samotné trati by měl být v roce 2023 zrekonstruován most přes železniční trať na Seifertově ulici, který je v havarijním stavu. Propojení radiály Merhautova (stávající linka 5) s třídou Generála Píky (stávající linky 9 a 11) bude měřit 1,25 kilometru. „Tímto propojením se mimo jiné odstraní stav, kdy v současné době jsou obě tratě ukončeny svou vlastní smyčkou a nelze je např. pro potřebu výluk nebo oprav variantně propojit. Obsluha území pak stojí na náhradní autobusové dopravě,“ píše se v dokumentaci EIA.

Propojení tramvajových tratí na severu Brna. Pramen: DPMB/dokumentace EIA

Propojení tramvajových tratí na severu Brna. Pramen: DPMB/dokumentace EIA

V rámci stavby bude zrušena tramvajová smyčka Štefánikova čtvrť, která už je podle DPMB dopravně zastaralá. Při výstavbě tramvajové trati bude provedena i rekonstrukce dotčených úseků ulic. Nově vznikne zastávka Provazníkova, která zajistí pohodlný přestup z trolejbusových linek 25 a 26.

Náklady na projekt jsou nyní předběžně vyčísleny na 800 milionů korun, město chce požádat o spolufinancování z unijních fondů.

Tagy brno DPMB tramvajová trať
56 komentářů