Automobilový průmysl Automobily

Prodeje nových aut v Evropě klesají třetí měsíc v řadě, Škoda dál roste

Výroba modelu Karoq v závodě Škoda Auto v Kvasinách. Foto: Škoda Auto
Výroba modelu Karoq v závodě Škoda Auto v Kvasinách. Foto: Škoda Auto

Poptávka evropských zákazníků po nových autech dosáhla zřejmě svého vrcholu. Třetí měsíc po sobě registrace nových vozidel klesají, v listopadu o osm procent.

Vyplývá to z dat o nových registracích, která dnes zveřejnila Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA). Podle nich ještě celý trh za rok nepatrně roste: o 0,8 %.

V listopadu prodeje nových aut v rámci Evropské unie klesly na 1,1 milionu vozidel. I když je za poklesem v předchozích třech měsících především nová metodika měření emisí a spotřeby automobilů WLTP, kterou ještě všechny modely neprošly, i další data z trhu ukazují celkově nižší poptávku.

„V čase vliv WLTP klesá a je zřejmé, že příčiny poklesu jsou i jinde. Čísla za jedenáct měsíců letošního roku jsou varovným signálem. Slabý růst je především v západní Evropě, kde se již prakticky nedá hovořit o růstu. Kromě Velké Británie ovlivněné strašákem Brexitu klesá rovněž Itálie postižená ekonomickými problémy. Slabý růst v Německu situaci nezachrání, od celkového poklesu tak evropský trh zachraňují Francie a Španělsko, které stále spíše dohání ztráty z minulých let,“ říká Jan Linhart, partner KPMG Česká republika.

Podle něj v příštím roce můžou na automobilový trh plně dopadnout negativní vlivy Brexitu a celkově příští rok očekává pokles. „Pro spotřebitele to nemusí být špatná zpráva. Dojde ke zkrácení dodacích lhůt a možná i ke snížení cen nových aut. Výrobci aut však budou mít o starost víc. Kromě přípravy na nové emisní limity a souvisejících investic do elektromobilů budou opět po několika letech čelit slábnoucí poptávce,“ dodal Linhart.

Pozici evropské jedničky dál drží Volkswagen s podílem na trhu 23.7 %. Škoda je jednou z mála značek, která letos roste: od počátku roku na trzích EU o 4,5 %, její podíl na trhu už přesáhl pět procent.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Mára
Host
Mára

Tak samozřejmě že roste když se rozrůstá v číně a v rusku ale kdyby se vzala evropa jako taková tak bych řekl že se jí moc nedaří už jen z toho důvodu že je pozadu s inovacema

Filda
Host
Filda

Tak zas moc horký bych to neviděl ne ? Jakože bych spíš řekl, že moc v Evropě neroste ne ? Nebo proč by prchala do Číny kdyby tu byl tak značný úspěch ?

Michal K.
Host
Michal K.

hele s tou škodouvkou to tak slavný nebude jelikož si na úspěšné jen hrají, prodávají tisíce aut samy sobě a registrují je pouze proto, aby plnila statistiky…

Fany
Host
Fany

Ono se tak něják nedá čemu divit ne ? Ono furt jejich vize a dělat stále víc a víc aut jen aby se prodávali jde pak znát na kvalitě aut ne?

Partneři