Diesel netáhne. Prodeje elektromobilů potřetí za sebou překonaly auta na naftu

Sériová výroba modelu Enyaq iV. Foto: Škoda AutoSériová výroba modelu Enyaq iV. Foto: Škoda Auto

Vývoj v Česku je zcela jiný, elektromobily mají výrazně nižší podíl na registracích nových aut.

Z dieselových motorů se na evropském trhu s novými auty stává pohon minulosti. Podíl vznětových motorů na celkových registracích nových vozidel v září klesl na nejnižší úroveň v historii: 12,7 %. Na naftu tak jezdí zhruba každé osmé nové auto, které bylo v září zaregistrováno v některé z evropských zemí.

Vyplývá to z dat, které zveřejnila Asociace evropských výrobců automobilů. Potřetí za sebou se prodalo na evropském trhu více elektromobilů než dieselů. Ty v září dosáhly rekordního podílu 14,8 % celého trhu. Pád obliby naftových motorů nejlépe dokladuje vývoj v čase: ještě v roce 2018 měly podíl 35 % celého trhu a elektromobily necelá dvě procenta. Jedním z hlavních trhů, kde diesel ještě zaznamenal v září růst, bylo Německo.

Registrace nových aut rostou již přes rok, především díky částečnému oslabení problémů s nedostatkem dílů na jejich výrobu. Neoblíbenějším pohonem zůstává nadále benzin, i jeho podíl ale klesl: na 34,1 %. K růstu prodejů elektromobilů v Evropě došlo i přes prudký pokles nových registrací v Německu, kde došlo k ukončení dotací na pořízení pro fyzické osoby. Výrazně rostou také prodeje hybridů, registrace plug-in hybridů stagnují.

Český trh s novými auty je ve značném kontrastu proti celé Evropě. Podíl nových registrací za zaří u naftových motorů přesahuje 23 %, elektromobily mají zhruba 3 % trhu.

Tagy ACEA registrace nových vozidel
187 komentářů