Přijde Alstom s náhradou 810? Ptejte se Daniela Kurucze
Daniel Kurucz. Pramen: Alstom
Někdejší šéf Český drah vede zastoupení Alstomu v Česku včetně závodu v České Lípě.
Někdejší šéf Český drah vede zastoupení Alstomu v Česku včetně závodu v České Lípě.
Mohl byste vysvětlit důvod proč Coradia Stream HC má
– koncové vagony dvoupodlažní a
– vložené vagony jednopodlažní?
Např. ve srovnání se Siemens Desiro HC, které to má naopak?
Připomínám, že šéf ČD na letošním Innotrasu považoval za důležité prozkoumat Desiro HC
https://www.rynek-kolejowy.pl/img/202209201621329.jpg_900-528.jpg
Vy tady řádíte jak černá ruka…
Tak na Inntransu byl taky Alstom Stream HC (pro CFL) = byl či nebyl předmětem zájmu delegace z ČD ?
https://twitter.com/Simply_Railway/status/1572266019594321924
Jednopodlažní Stram si rumunský CFR koupil prý i pro dálkové linky.
Záleží na gustu každého. Mě nevyhovuje, když dopravce a výrobce se nesnaží předsvědčit o výhodnosti dopravní služby/železniční dopravní techniky, která je velice drahá ve srovnání s automobilovou/autobusou dopravou
viz rozhovor s člověkem ze Škody Transportation, který mi připadá dost povrchní. Takže bych rád, kdyby člověk z Alstomu byl mnohem konkrétnější. Zvlášť když zastupuje tržní jedničku, který na českém trhu nemá proporčně odpovídající dodávky, o to míň na slovenském.
https://zdopravy.cz/rozhovor-pozadavky-na-vlak-pro-bavorsko-byly-na-same-hrane-soucasne-techniky-rika-viceprezident-skody-66235/
On zřejmě celý web brzy totálně rozloží.
A brání Vám něco položit dotaz na hosta?
Alstom má spoustu zajímavostí.
Třeba konvenční (fáze 1 a 2a) a nekonvenční (fáze 2b) vysokorychlostní vlaky pro britskou HS2. Já se na to neptal, neboť to postrádá praktický smysl v našich podmínkách.
Taky by bylo zajímavé se ptát proč Alstom/Bombardier nešli do panaromatických štědře prosklených dvoupatrových vagonů pro Rocky Mountaineer? Kvůli problematické možnosti tlačit?
Nebo inženýrský oříšek s řešením podvozků pro GoldenPass Express.
Ani zde není praktické využití pro naše podmínky.
Domníváte se, že gumokolová tramvajová linka Translohr z produkce Alstomu by našla uplatnění v kopcovitých českých městech jako např. v Praze či v Brně?
Až by dosloužily gumokolové tramvaje od Alstomu, tak existuje nějaký jiný dodavatel gumokolových tramvají?
https://www.alstom.com/fr/press-releases-news/2022/9/alstom-fournira-26-nouveaux-tramways-sur-pneus-translohr-lagglomeration
Rozšíří Alstom počet typů vlaků vyráběných v Číně – viz vlaky X80 do Švédska:
– tlakotěsná skříň z Číny
– montáž v Německu ?
https://zdopravy.cz/bombardier-vyrobil-prvni-jednotku-zefiro-pro-provoz-ve-svedsku-testovat-se-bude-i-v-cesku-69175/
Nešlo by nějak selektivně seskupit či skrýt příspěvky od jistých uživatelů? Rád si čtu názory různých diskutujících, ale opravdu mě nebaví je hledat mezi 45 příspěvky uživatele vtvt.
Souhlasím, je to únavné a volný čas, který k tomuto mám omezen. Stává se mi, že když vidím jak si se sebou diskutuje tak radši přeskočím na jiný příspěvek, který ještě nestačil zaplevelit. No zároveň tím přicházím třeba o něčí příspěvek, který by mne něčím zaujal. Bohužel- pro mne.
Promiňte, ale toto není tématická diskuze. Neboť zatím není k čemu – rozhovor teprve bude.
Tudíž je to prostor pro položení dotazů na hosta – cituji:
„Své otázky pište Danielu Kuruczovi i vy v diskusi k tomu článku až do pondělního podvečera.“
Vy pokládate dotazy na které si hned reagujete. Proč nepočkát na reakci p. Kurucze. Vy ho přeci nepotřebujete. Příští podcast rovnou s vámi.
Jestliže chci, aby Škodovka měla důstojnou konkurenci, tak uvidíme jestli zástupce tržní jedničky na šťouravé dotazy zareaguje k věci tj. nikoliv „klouzáním po povrchu“.
Diskutovat o teoretickém masovém nákupu vodíkových vlaků, na který česká ekonomika není dost bohatá, jaksi postrádá praktické využití.
To samé o hypotetickém nástupci 40 sedačkového vlaku 810 = copak Alstom v tomto podniknul hmatatelné kroky? Draisy vyvíjí z dotací fa Lohr. Kdyby Alstom měl zájem, tak se asi mohl podílat na vývoji. A i kdyby Astom něco takového nabízel, tak kdo v ČR by nástupce 810 chtěl dotovat? Smyslem účetně odepsaných 810 je sloužit v zálohách, až doslouží stářím.
No co povídám, vy si tady vystačíte sám. Já končím, ta moje mi už bere klávesnici. A co vy? Máte taky babu? Přeji hodnotný večer- noc u ní. Ve vašem případě zřejme klávesnice.
ROFL
To si jen vede svůj monolog. Bohužel.
A co brání, aby kdokoliv položil dotaz na hosta? Co brání třeba Vám?
Uznává Alstom podmínky uzavřené smlouvy v 2018 firmami Bombardier-ČD Cargo na 50 TRAXXů MS3 (nakoupeno 10, možnost nakoupit dalších 40 )? Nebo neuznává?
Je zvláštní, že ČD Cargo si koupilo v 2021 dalších 10 TRAXXů MS3 dle samostatné soutěže, přestože má sjednáno právo nakoupit dle smlouvy z 2018.
Konkrétně ČD Cargo tvrdí:
„„Mimo nové soutěže dále jednáme o pořízení lokomotiv ze smlouvy uzavřené se společností Bombardier (nově Alstom), v rámci které lze uplatnit opční právo na dodávku dalších lokomotiv Traxx s packetem Česko, Slovensko, Německo, Rakousko, Polsko a Maďarsko. Tedy země, kde dnes již aktivně působíme,““
https://zdopravy.cz/cd-cargo-nakoupi-dalsi-lokomotivy-cast-porizuje-s-rakouskou-dotaci-112228/
Pokud by Alstom uspěl s dodávkou automatického metra pro pražskou linku D, tak vyráběl by v ČR?
Např. v Krnovských opravnách a strojírnách nebo v České Lípě nebo v Lounech? Tak jako metro Alstom Metropolis pro Varšavu?
A bude nabízet automatické řízení podobné budapešťskému před 10 lety? Nebo podobné budoucí automatické lince v Paříži? https://zdopravy.cz/alstom-doda-nove-automaticke-metro-pro-dalsi-linku-v-parizi-94483/
Mohl byste popsat principiální rozdíly mezi oběma retrofity starších vlaků pro automatické řízení?
Ten ve Franciii (Omneo/Regio 2N)
https://www.alstom.com/press-releases-news/2021/5/new-step-forward-autonomous-train-france
I ten v Německu (Lint)?
https://www.alstom.com/press-releases-news/2022/6/alstoms-pilot-project-autonomous-driving-germany-enters-next-phase
Zdravím. V kterém roce se Škoda Group přejmenuje na Alstom Group? 🙂
A prošlo by to přes anti-monopolní legislativu, pokud jde o metro, tramvaje a vlaky.
A busy/trolejbusy v Alstomu, po osudu Aptisu, asi už nechtějí.
Jak jste zareagovali na názor uživatele TRAXXů MS3 – fy Regiojet:
„Traxxy jsou jako puberťačky, pořád něco zkouší“
https://zdopravy.cz/podcast-traxxy-jsou-jako-pubertacky-porad-neco-zkousi-rika-jiri-schmidt-z-regiojetu-112555/
Máte podobnou zpětnou vazbu od ostatních uživatelů MS3:
CFL Cargo
ČD Cargo
PCCI – PCC Intermodal
TXL – TX Logistik ?
A bude možné současné Traxxy MS3 u ČDC a u RGJ zpětně upravit i pro službu v Beneluxu?
Pane s nickem „Vtvt“, dovolím si Vás požádat, jestli byste mohl používat jiný nick, neboť „vtvt“ jsem začal používat dříve. Díky.
To je dobře ,že je vás víc. Chce to ale rozlišit. Takto to vypadá, že si ten stejný i odpovídá a drží celá vlákna 😂😂😂
Bude závod Alstomu v České Lípě, kde se vyrábějí části železničních vozidel, někdy v budoucnu napojen zpátky na železniční síť? A nebo se i do budoucna počítá s odvozem výrobků kamiony?
Pane s nickem „Vtvt“, dovolím si Vás požádat, jestli byste mohl používat jiný nick, neboť „vtvt“ jsem začal používat dříve. Díky.
„Vtvt“ je něco jiného, než „vtvt“. Ale chápu. Taky tady chodí druhý „Radim“ (vy máte aspoň rozdíl ve velikosti písmen, my ne) a nežádal mne o změnu nicku
Chápu. Ale asi sám uznáte, že jméno Radim je mnohem frekventovanější než nick „vtvt“. Je to zvláštní. Když pokládám šťouravé otázky na vlakovou jedničku, tak zrovna v té diskuzi, zčista jasna se objeví téměř shodný nick. Uvidíme jak vážně Alstom to myslí na českém/slovenském trhu. Ani Alstom a ani Bombardier (s jednou výjimkou) nedali nabídku na 4 poslední velké zakázky u osobních dopravců, přestože měli vhodné produkty – dvouvagonové EMU pro ČD (vyhrála Škoda) – třívagonové EMU pro ČD (vyhrála Škoda) – dvouvagonové DMU pro ČD (vyhrála PESA) – dvou- a čtyřvagonové EMU pro JMK (vyhrála Škoda) Vzhledem ke gigantické… Číst vice »
Domnívám se, že mýlíte. Ale přesto – budete mít něco proti, když začnu používat jiný „nick“?
Mohl byste rámcově srovnat spotřebu energie na jednu sedačku:
– šestivagonový Stream HC (verze pro lucemburského CFL),
– pětivagonový M7 ve verzi bez lokomotivy
– pětivagonový dvoupatrový Twindexx push-pull s TRAXX3 AC – v nejnovější verzi Intercity2 pro DB,
– čtyřvagonový dvoupatrový Twindexx Express
– pětivagonový dvoupatrový Twindexx Vario (verze pro VBB)
– šestivagonový Omneo s interierem Premium?
Uvažujme trať profilu Ex1 Ostravsko-Praha v ranní špičce, se 4 zastávkami (Ostrava-Olomouc-Pardubice-Praha). Tj. pro vlaky v uvažované variantě koncese „Sprinter“.
Pustí se Alstom do vlakobazarování? Např. opravit a půjčovat vagony Corail od SNCF?
Např. polský PKP IC na příští letní období shání další vagony.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-chce-miec-wiecej-wagonow-na-nastepne-wakacje-110147.html
„Dla nas każdy wagon się liczy, zainteresowanie pasażerów jest tak duże, że zagospodarujemy dowolną ilość“
Proč Alstom nenabízel pro ŽSSK své Linty, když ŽSSK v 2021 shánělo 9+až 6 dieslových vlaků? Nemám pocit, že by v německé fabrice Salzgitter měli příliš moc zakázek.
Vyhrál typ 861 od ŽOS Vrútky
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/427161
Pro jaké tratě v ČR by se hodily elektrobaterkové trojvagonové Continental?
https://zdopravy.cz/alstom-prodal-v-nemecku-prvni-bateriove-vlaky-budou-jezdit-v-podkrusnohori-41707/
Např. z Brna do Trenčína? Nebo je potřeba počkat na pokračování elektrifikace na této trati, aby vystačila kapacita baterek?
Sedačka v elektrobaterkovém Alstom Continental vyšla na cca 1,5 milionu. Sedačka v elektrickém dvouvagonovém RegioPanteru při objednávce 50 kusů vyšla na 0,85 milionu Kč.
Nabízí Alstom dodávky nevyužitých elektrovlaků Talent3 českým či slovenským dopravcům dopravcům? Ty Talent3, které si objednaly ÖBB a které měly jezdit i od Č.Budějovic.
A pak ÖBB objednávku zrušili: https://zdopravy.cz/misto-talentu-desira-obb-vypovedely-smlouvu-s-alstomem-21-novych-jednotek-doda-siemens-89402/
Hotové Talenty3 odstavené v Mukranu
https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~bahnhoefe-l—q~mukran/1292008/mehrere-oesterreichische-triebwagender-baureihe-4758stehen-momentan.html
Ty vlaky Talent 3 (21 kusů) by měly jezdit v západním Rakousku u hranic s Německem. Potom by došlo k produkci dalších jednotek, tedy vlaky pro linku ČB-Linec.
Takže to neměl být jedna univerzální verze pro celé Rakousko? Předpokládal jsem, že jednosystémová verze Talentu3 byla nachystána pro modifikaci na vícesystémovou.
Talenty3 z objednávky ÖBB měly jezdit i v italském Jižním Tyrolsku, kde je jiná soustava než v Rakousku
https://www.railjournal.com/rolling-stock/bb-orders-talent-3-emus-for-tyrol/
Proč se nepodařilo zrealizovat plány z 2018 na zaměstnávání až 1500 pracovníků ve Vaší fabrice České Lípě? Dnes uvádíte 1300.
https://zdopravy.cz/bombardier-chce-rozsirit-zavod-v-ceske-lipe-planuje-i-vyrobu-tramvaji-12189/
Je možné z pohledu Alsomu vyrobit malou vlakovou jednotku např. podobné konstrukce, jako vlakotramvaj Citadis Dualis, aby už dokázala limitně splnit požadavky pro provoz na železniční síti (předpokládejme hlavně na naší síti mimo hlavní tratě), podobně jako to třeba dokázal lehký Regiosprinter? Mohla by být cenově výhodnější, než běžné EMU(/DMU/BMU/HEMU)120 nebo je to finančně spíš cesta do pekel? Jak se osobně díváte na možnosti výroby a provozování vlakotramvají či vozidel jim podobným na železniční síti? Vyvíjet kapacitní ekvivalent 810 za současné legislativní náročnosti považuju sám za nereálné, zato plnokrevná xMU120 už je asi zbytečně moc velký overkill. Nic moc mezi… Číst vice »
Train Léger innovant / innovation light train pro SNCF
https://rollingstockworld.com/passenger-cars/sncf-working-on-battery-powered-light-rail-projects/
Dobrý den, zajímalo by mě zda se začínají polovodiče využívat i na další části vozu než jen na trakční výzbroj a řízení . Zda se třeba polovodiče využívají i na zapnutí zářivek (dnes led osvětlení) místo relé a podobně. Děkuji.
Pane s nickem „Vtvt“, dovolím si Vás požádat, jestli byste mohl používat jiný nick, neboť „vtvt“ jsem začal používat dříve. Díky.
Prosím o komentář někoho kdo tomu rozumí. Polovodič je třeba tyristor, tranzistor atd…
Otázka je podána z důvodu, že vámi zmíněné relé a stykače mají docela poruchovost díky prachu, oxidaci, nebo se „vypálí“. Řeším to každý den na vozech T3R.P. a 15T. Proto by mě zajímalo zda jiný výrobci začínají řešit tyto problémy využitím právě polovodičovými prvky.
Existují oba, oba české výroby, oba už jsem na tramvajích viděl fungovat k plné spokojenosti. Jejich nasazení má ale určitá pravidla. A taky nevím, zda mají aktuální nehořlavé atesty dle EN 45545.
Zajímá mne trakční charakteristika jednotek, a to srovnání EMU, DMU a HEMU, např. prostým vyjádřením jízdní (cestovní) doby na konkrétní relaci. Při prezentaci jel strojvedoucí, naprosto logicky, řekněme velice opatrně.
Předpokládám, že srovnání s dieslovými Lint 41 či 54 už je známo.
A bylo by fajn udělat testy porovnávající iLint s trojvagonovými Stream a Continental. Plus porovnat s elektrobaterkovými AGC (BGC/BiBi)
Mně docela taky. Modelový příklad – čekání na zpožděný přípoj (topení nebo klima běží), poté snaha strojvedoucího krátit jízdní dobu ostřejší akcelerací a pozdějším brzděním prakticky bez výběhu.
Doufejme, že nepřeváží ani vodík ani baterky, ale normální elektrizace (kromě úplných lokálek nebo vleček apod).
Při současných cenách elektřiny, které nikdo neřeší systémově a nejistotě na trhu? Těžko…. I v té Jihlavě, kde nyní postavili po snad padesáti letech novou několik km dlouhou trolejbusovou linku uvažují, že až to bude hotové, budou tam ještě stejně jezdit autobusy 😂😂😂 Kocourkov…. Za 40 let se nepovedlo ani elektrifikovat „hlavní“ trať Jihlava – Brno…a vy myslíte, že v dohledné době bude někdo elektrifikovat skoro-lokálky? 😂…. To už je reálnější ta 810 rekonstruována na tentokrát šlapací pohon 😂
To jsou dočasné problémy, tady se bavíme o strategii na desítky let.
Hmmm…. A vy věříte, že s tím přístupem k obnovitelným zdrojům, obchodování přes burzu, likvidované jaderné energetice, násilným prosazováním elektromobilů (tudíž další masivní potřebě elektřiny), plynu atd. se něco změní? Obávám se, že dost těžko….to právě vede k tomu, že „dočasné“ jsou právě ty desítky let…. Potom se z dočasných problémů stane standart…. Proč si myslíte, že banky poslaly do háje třeba Bohemia energy a nedaly jim úvěr na to „dočasné překlenutí“?? Protože to prostě někdo ví, že v dohledné době elektřina levnější nebude. Ano, možná časem se to trochu ustalí, mírně zlevní, ale bude to trvat hodně, hodně dlouho.… Číst vice »
To je ale na téma, zda vůbec přecházet z nafty na elektřinu. Já ale psal, že v rámci té elektrizace vidím jako nejrozumnější dráty.
Bylo by technicky možné (proveditelné) vyvinout a vyrobit jednovozovou elektrickou jednotku velikosti Regiospidera (řady 841)?
Innovative Light TRAIN pro SNCF.
Jedním z partnerů je i Alstom, ale více toho zatím prezentoval CAF.
Bude zajímavé sledovat jestli se Alstom prosadí do plánovaných vlakotramvají Ostrava-Karviná. A co konkrétně Alstom nabídne.
A to myslím i pro řízení provozu na nové metropolitní trati, neboť AŽD v tomto případě asi nebude mít náskok: „národní specifika“
Vlakotramvaj Ostrava – Karviná je politický výkřik do tmy, fyzická realizace je zcela nereálná.
Neumím posoudit tamní poptávku, ani technickou, majetko-právní situaci.
Ale je zde významná výhoda = Protože v tomto projektu nerozhoduje SŽDC, ale konkrétní města v MSK, tak investiční i provozní náklady by mohly být přijatné.
Převládající charakteristikou SŽDC totiž jsou investice do nepotřebnosti/předdimenzovanosti. Viz každoročních cca 1,5 miliardy Kč do oprav nádraží, když výnos z nájemného je třetinový (a tipuji z té půlmiliardy celorepublikového nájemného, asi tak 150 až 200 milionů je nájemné na pražském hlavním nádraží).
Zatímco nádraží v MSK opravuje Moravskoslezský kraj skromně = 4 nádražíčka za celkem 30 milionů Kč. https://zdopravy.cz/na-osoblazske-uzkokolejce-zacala-oprava-ctyr-nadrazi-kazde-bude-mit-spravce-87997/
Proč se Alstom prakticky nezajíma o CZ/SK tramvajový trh? Více konkurence by jen prospělo.
Já si osobně nevybavuju, že by Alstom vyráběl něco s otočnými podvozky, což je častá podmínka místních VŘ, ač to není ve všech provozech úplně nutné. Asi by neměli pro danou produkci dostatečný odbyt, aby to pokrylo vývoj pro ně něčeho dost „nového“. Když se podíváme na tramvajové provozy, na kterých Alstom spolupracuje nebo se obecně staví ve francouzské sféře vlivu, tak ty tratě jsou víceméně počítány dopředu na provoz neotočných podvozků alá Citadis. (Náhoda? 🙂 )
Ale jestli je za tím i něco dalšího, netuším.
To mě přesně napadlo, ale budu rád když to uslyším od zdroje.
Další CZ atypičnost je šířka skříně 2500mm, ve „Westu“ jsou obvyklé hodnoty kolem 2400mm (dáno historicky) a pak až 2650mm (rychlodráhy, novostavby).
Dneska se tramvaje konstruují modulárně na šířku 2300-2650 mm, takže v šířce 2500 mm by rozhodně neměl být problém
Asi je, protože Alstom, Bombardier ani Siemens se na tuzemském trhu nijak neangažují.
Když spočítám níže ty příspěvky: že by výluka v Koryčanech?
Šéf ČD i ČD Cargo i RGJ uvádí, že perspektivu vidí v mezistátní dopravě.
Není tedy překážkou Alstomu, že ČR/SR patří pod jinou divizi Alstomu než Německo/Rakousko? viz zájem RGJ+ČD Cargo o lokomotivy TRAXX z Německa nebo zájem ČD o lokomotivy Vectron z Německa a 230 vagonů od Siemens/Škoda z Rakouska/ČR.
Zatímco, pan Müslüm Yakisan z Alstom D-A-CH mluví o hybridních vlacích, tak Váš nadřízený, pan Antonio Moreno z Alstom Central/East Europe, spíše nemluví o vlacích, ale zato mluví o dodávkách signalling.
https://www.youtube.com/watch?v=cAyInoynB6E
axel ze st 1 v korycanech opet radi jak cerna ruka.. 😀
Mě by zajímalo, jak pan ředitel vidí budoucí udržitelný rozvoj vodíkové technologie v dopravě? Proč se na to ptám: Vodík je extrémně náročné médium (malé molekuly) Špatně se přepravuje (je příliš lehký) Palivový článek nemá rád výrazné změny výkonu Výroba vodíku elektrolýzou má nízkou účinnost Palivový článek má nízkou účinnost Jak jsme letos v létě zjistili, nemáme dostatek elektřiny ani pro běžný chod, natož pro elektrolýzu Sice na druhou stranu se dá říci, že technologie je bezemisní asi stejně jako technologie FVE + baterie, ale není náhodou vodíková technologie až příliš nákladná? A v dopravě obzvlášť? Co ještě dokážeme „udotovat“… Číst vice »
Já tedy doufám, že v nejbližších letech v ČR bude jezdit tak max. 1 až 2 zkušební kousky vodíkových vlaků.
Snaha aplikovat čerstvě vyvinutý železniční produkt už tu byla – loko 380.
Proč se Alstomu nedařilo ve výrobě autobusů (Aptis), zatímco Škoda Transportation se prosazuje i s elektrobusy či trolejbusy a nabízí i vodíkové či dieslové autobusy? A jako svého šéfa si najala bývalého manažera Alstomu z autobusové divize? Podobně CAF se svojí autobusovou divizí Solaris.
https://www.urban-transport-magazine.com/en/alstom-to-sell-its-fully-accessible-low-floor-bus-concept-aptis/
Jaký máte názor na eventuelní zavedení mýta za vjezd osobním autem do (krajských) měst a z vybraných prostředků financovat provoz veřejné osobní dopravy do těchto měst/v těchto městech?
Viz Kolín n. Rýnem
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinland/finanzierungsplaene-fuer-verkehrswende-100.html
Nepovede to spíše k automobilové spolujízdě do těchto měst ?
I ta sníží počet aut a bude ku prospěchu.
Proč nebyl Twindexx push-pull vagon nabídnut dopravci ČD, který v 2019 sháněl 5x 3 dvoupatrové vagony pro Moravskoslezský kraj?
Dnes fabrika Alstomu v Görlitzu na dvoupatrové vagony prý čelí hrozbě masivního propouštění, prý skoro polovic ze zaměstnanců, patrně kvůli nedostatku zakázek
https://www.wochenkurier.info/goerlitz/artikel/die-stimmung-im-werk-ist-bescheiden
Nemůže za tím být jiný zvětšený průřez pro patrové vozy u DB? Pro UIC profil by se musela kreslit nová skříň – takhle jsem to slyšel. Což neznamená, že je to pravda.
Twindexxy push pull jezdí tuším v Polsku, Dánsku a v Izraeli.
Co si myslíte o zájmu ČD o nákup 120x EMU400 na rychlost minimálně 160 km/h? https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zacaly-hledat-nahradu-za-elefanty-zvazuji-nakup-az-120-jednotek-58257/
Neboť v takovém případě by Alstom asi nemohl nabídnout nově vyvíjené dvoupatrové EMU na rychlost 120 resp. 140 km/h.
– MI-20/MI NG resp.
– X’Trapolis Cityduplex/RER NG a
– Z 2N-NG
A mohl byste uvést co by se nejvíc hodilo pro Prahu+Středočeský kraj ze starších dvoupatrových vlaků od Alstomu na rychlost 160 km/h a víc?
– Twindexx Vario
– M7
– Omneo/Regio 2N
Mohl byste vysvětlit proč upgrade ETCS pro 19 Pendolin švýcarského dopravce SBB stálo stejně také zhruba 400 milionů jako ETCS pro 7 Pendolin dopravce ČD? Přece ETCS do podobných Pendolin ETR 470 už proběhlo v minulosti.
https://www.railpage.com.au/news/s/alstom-etcs-for-sbb-pendolinos
Tipnul bych si „národní specifika“.
Nevyplatilo by se rovnou toto vozidlo vyvíjet jako autopilotní? Přece jen by odstraněním kabin vznikl ještě velký prostor pro cestující a v případě tak malého vozu se jistě počítá každý centimetr.
Falešné dilema. V praxi Alstom Lint27 často jezdí zdvojený
https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~strecken~kbs-625-lahntalbahn/1280713/die-am-7112020-als-re25-nach.html
Nebo jezdí zdvojený Lint 27 + Lint 41
https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~bahnhoefe-f—k~giesen/1280339/am-22102020-stand-in-giessen-hbf.html
Jojo, na českých lokálkách, kde má nahradit solo 810 bude taková jednotka jezdit zdvojená. Když už musíte za každou cenu něco napsat, tak ať to má aspoň logiku.
Já psal o 70sedačkovém Lintu 27, jehož hypotetické obnovení výroby nelze vyloučit.
Neboť nějaká nově vyráběná vlaková náhrada málokapacitního vlaku 810 pro 40 pasažérů, s dvojnásobně vysokými provozními náklady, je utopická šotofantazie.
Budou busy (popř. maršrutky) a automobilová spolujízda, tak jako jinde v Evropě, jako např. v bohatém Německu.
viz názor jednoho dotačního úřadu:
„„Nevyplácí se provozovat železniční vozidla, která mají menší kapacitu než 120–140 cestujících.
Nemá smysl držet tratě tam, kde jezdí pár jednotlivců,“
říká (…) Petr Borecký s tím, že škrty na málo využitých železničních tratích jsou zkrátka nevyhnutelné“
https://zdopravy.cz/podcast-zeleznici-musime-vyrazne-prorezat-rika-stredocesky-radni-petr-borecky-127720/
Jaký máte názor na nákup Interjetů za 3 mlliardy a jejich využití na ploužení se do Chebu s ohledem na jejich maximálku 200 km/h? Je to podobný názor jako Váš názor na Railjety? E15, Jan Šindelář: Jste rád, že budou mít dráhy railjety, nebo je vnímáte spíše jako kouli na noze? Šéf ČD, Ing. Kurucz: „Na to nemám jednoznačnou odpověď. Z hlediska kvality a přepravního komfortu to bude jistě pro cestující zajímavé, ale pokud jde o finance, vidím je skutečně jako kouli na noze. Bude to stát dvě miliardy a přitom jde v podstatě jen o netrakční jednotky. Za tyto… Číst vice »
Mohl byste vysvětlit pro jaké tratě v ČR by se hodilo řešení Alstomu: SIG4LFDT? Jak konkrétně se podaří snížit provozní náklady na řízení traťového provozu na 1/3?
https://www.railjournal.com/fleet/french-light-train-projects-receive-government-funding/
Proč si myslíte, že momentálně nevyráběný Alstom Lint 27 je cenově konkurenceschopný ojetým dieslovým vlakům z Německa? 47 vyrobených Lintů 27, z toho většina před 10 až 15 lety, svědčí, že zájem je spíše o větší jako např. ve stovkách vyráběný Lint 41.
Zvažujete i možnost zástavby již vyvinuté technologie bateriového pohonu autobusu do železničního vozidla lehké konstrukce?
a vážněji míněná část dotazu: … i pro úzkorozchodná vozidla v pravidelné osobní dopravě?
Jsou TRAXXY 3MS schváleny pro provoz v Rakousku? Pokud zatím nejsou, tak kdy odhadujete?
Rakousko je s omezeními povolené. Sousvby mne zajímalo, jak to vypadá u těchto lokomotiv se schválením ve Slovinsku, Chorvatsku a dalších státech.
Regiojet poptával 100 nových vagónů. Byl Alstom poptán, popřípadě v jakém stádiu je tato poptávka.
Jsou použitelné v ČR ty zkušenosti ze zkoušek elektro-baterkového Talent3 BEMU, který Alstom a DB testují v Bavorsku? Jak Alstom vyřeší selhání baterií po 2 měsících provozu? https://www.railvolution.net/news/talent-bemu-temporary-out-of-service
Bude Talent3 BEMU testován i v ČR, před jeho prodejem španělskému CAFu?
Proč měli technici Alstomu takové zpoždění při zářijové prohlídce havarovaného Pendolina v červnu?
Jeli vlakem? 😀
Chlape 😆😆😆👏👏👏👍