Soukromí půjde stranou. Strojvedoucí budou na Slovensku po sérii nehod sledovat kamery
Mladý strojvedoucí. Foto: ZSSK

Strojvedoucí nebudou nadšení, ale musíme vědět, zda si nehrají s mobilem, zdůvodnil opatření ministr.

Strojvedoucí nebudou nadšení, ale musíme vědět, zda si nehrají s mobilem, zdůvodnil opatření ministr.
stačí si s sebou nosit do práce gafu a kameru zalepit. to je toho
Ad soukromí: jedna kolegyne u nejmenovaného dopravce si byla odskočit na malou.
Protože ze stran chybĕlo soukromí tak šla před mašinu. Pointa? Druhý den se na tom bavilo pár blbů, kteří se nĕjak dostali k zrovna staženým záznamům z předních kamer. Paní kolegynē byla sice otrlejší, ale o kamerách kdekoliv si prostĕ myslím své. Dejte mi kameru na stanovištĕ, a mĕním zamĕstnavatele…
Strojvedoucího to nezachrání, ale rodina bude mít poslední momenty jeho života ve 4k….. ach jo, proč…
Třeba proto, aby na něm jednou provždy nezůstala nálepka „viníka nehody“ a jeho jméno zůstalo čisté. Takových nehod je celá řada.
No, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. A tady nejde o hůl, ale o ocelovou trubku. Tak děkujeme pane Ráž, že i do Česka chcete posílat potřebné lidi pro rozvoj země. To jsou fakt tragédi 😀.
Existuje presne nula indícií že by ktorýkoľvek z týchto dvoch incidentov súvisel s okolnosťami aké by tieto kamery riešili. Obzvlášť v tom Pezinku považujem nepozornosť rušnovodiča za extrémne nepravdepodobnú keďže sa to stalo pri odchode zo stanice – takmer určite išlo o pomýlenie si návestidla.
Toto je čisté vykazovanie aktivity a tvárenie sa že niečo robíme, aby sme nemuseli v realite robiť nič.
Ak by som vás mohol poprosiť.
Definujte v manažmente rizík situácie, ktoré podľa vás vedú k prehliadnutiu signálu stoj rušňovodičom.
Kľudne ich zoraďte podľa vami definovanej pravdepodobnosti.
Ak budete v tomto férový a pravdivý, tak vám nevenovanie pozornosti rušňovodičom musí vyskočit veľmi vysoko.
Napriek tomu, že nemáme žiadne dôkazy, že rušňovodiči držia mobily v rukach, samotná existencia tohto rizika, je všeobecne veľmi vysoká.
Majú toto riziko ignorovať?
Ako by ste vy vyriešili odstránenie tohto rizika pri jeho manažovaní?
Tak třeba. Nevhodné umístění návěstidel za překážky (zejména prvky trakčního vedení), naprostá ignorace možnosti záměny návěstidla, můžu vám poslat video ze stanice Bzenec-Přívoz, kde se pozice návěstidla pro moji kolej změní od prvního spatření do jeho projetí pětkrát!!! A takových stanic jsou desítky, neodstraňování vegetace, absence hodnocení rizik při umisťování nových návěstidel. Když už je nutno návěstidlo umístit do nepřehledné situace, chybí jakákoliv snaha zprostředkovat strojvedoucímu jeho návěst (to je zrovna ten Pezinok, ale i další desítky stanic). A jak bych to řešil? Zřízením funkce inspektora rizik a vytvořením manuálu bezpečného návěštění. Je to docela běžné jinde v Evropě i… Číst vice »
Takže v manažmente rizík máte na prvom mieste jednotlivé lokacie 🙂
Gratulujem, už vieme prečo manažment rizík nerobíte. 😉
Avšak vegetácia je je veľmi dobrý point. To ide za správcom infraštruktúry.
Vaše presvedčenie, ze 100% rušňovodičov dodržuje pravidlá, je tiež obdivuhodné.
Navzdory všeobecnému povedomiu z iných profesií, ako často býva mobilný telefón pri obsluhe zariadení dôvodom nehody…
Proste rušňovodiči su všetci do jedného poctivci.
Běžte si raději odpočinout a pak si některý z dobře zpracovaných manuálů přečtěte (např. britskou normu RIS-0737-CCS), ať pochopíte, co bylo řečeno.
Tiež ste sa vyhli odpovedi, ci 100% rušňovodičov su poctivci 😉
Nedělám si iluze, že je 100% strojvedoucích naprosto poctivých. Ani nedělám management rizik. Jsem pouhým uživatelem infrastruktury, která je nedokonalá, přičemž spoustu věcí, které tu infrastrukturu dělají nekomfortní a mnohdy i nebezpečnou pro uživatele lze poměrně snadno upravit a kritické body odstranit, případně nové nevytvářet. A velmi, velmi často se tak neděje ani přesto, že je to finančně i technicky jednoduché, jenom se prostě nechce. Jako příklad uvedu ŽST Židlochovice, kde jsem napsal hlášení na odstranění křoví, neboť z dvouvozových jednotek, které tam zajíždějí celý víkend, není vidět na odjezdové návěstidlo. Vlaky začínají jízdu v módu SR. A víte jaká… Číst vice »
Martin, ja predsa nevravím, že jediným nápravným opatrením má byť kamera v kabíne. Čo tvrdím, že s touto premennou sa proste musí pracovať. Si predstavte, že miniete desiatky milionov € na úpravy po celej sieti o ktorých píšete a tú najlacnejšiu, že čo robí strojvodca keď nedáva pozor, na to sa vykašlete. Ako som písal nižšie, najprv overovanie na 20-30 rušňoch a následne po niekoľkých mesiacoch report, či takýto problém vôbec existuje. Ak sa zistí, že áno, plošná montáž kamier do všetkých rušňov. Ak nie, ďalej nepokračovať. Ale je to jedno z opatrení. Paradoxne, zlé vyhľadové pomery na návestidlo by… Číst vice »
Podobný námět jsem nezávazně konzultoval s chlapci starajícími se o bezpečnostní kulturu ve firmě DB Regio. Postoj byl jednoznačně odmítavý – zájem nahrávat něco, co by se snad mohlo stát je podstatně slabší než zájem na ochranu soukromí.
Kamerový systém môže zamestnávateľ použiť, ak nedôjde k zásahu do ochrany súkromia zamestnanca a ak účel, ktorý tým zamestnávateľ sleduje, nemôže dosiahnuť inak. Účelom takejto formy monitorovania môže byť napr. zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia na pracovisku, kontrola dodržiavania pravidiel a podobne.
Je dôležité aby zastupcovia zamestnancov vyžadovali, aby kamera snimala len stanovište rušňovodiča a nie celú kabínu. Tým sa zachová možnosť kontroly a tiež súkromie zamestnanca mimo výkonu, ktorý bude môcť spod dohľadu kamery odísť.
Myslím, že i průměrný právník Vám tohle strhá.
Myslíte, že poznáte lepšie slovenský zákonník práce?
Pokud již kamery na stanovišti, tak celé stanoviště a hlavně nahrávat jen za jízdy (například při rychlosti nad 3 km/h se kamera zapne a minutu po dosažení nulové rychlosti se vypne) a to, že kamera nahrává musí být signalizováno.
Pokud lokomotiva stojí, není důvod nahrávat.
V Polsku zaznamenávají už roky PKP IC, KD, KŚ, KMŁ, KM, KW, Polregio, SKM W, SKM T, PKP Cargo, Arriva. Nahrává se celá kabina, trať vpřed a bok včetně zvuku.
Osobne by som začal s povedzme 20 rušňami. Následne pol roka nič, aby sa zvyklo na prítomnosť kamery a potom by som začal vyhodnocovať záznam. Z toho urobiť report, ako často sa rušňovodiči nevenujú riadeniu. Následne uvidíme aky veľký je to problém. Pripusťme, ze 1% rušňovodičov nedodržuje všetko ako by mali. (Som podľa mňa zhovievavý) Pri 1273 rušňovodičoch ZSSK to je 13 rušňovodičov. Je to malo, veľa? Všetci to poznáme, držíme telefón v ruke viac ako sa patrí… V práci, častokrát zavolantom,… Je to súbor opatrení, ktoré majú predstaviť, je lákavé (a demagogické) sa venovať len jednému z nich a… Číst vice »
S tím by neměl být problém, proč ne…
To jsme zvědaví, jak kamera vyřeší např. velmi četný problém záměny sousedních návěstidel v oblouku. Nebo přehlédnutí návěstidla vlivem jeho špatného směrování a nízké svítivosti (dobrá třetina návěstidel dle našich šetření svítí jinam). Nebo světelné fantomy vlivem nízkého slunce (u návěstidel s Fresnelovými čočkami též nikoli vzácné). A raději vůbec nemluvím o tom, že značná část návěstidel je zarostlá v houští.
Nevyřeší, ale dá do ruky lidem zodpovědným za bídný stav infrastruktury a vozidel klacek na případné stěžovatele.
Záznam se strojvedoucím načapaným při pojídání svačiny/telefonování/šťourání se v nose za jízdy perfektně poslouží na vytvoření informační mlhy pro širokou veřejnost.
Tristní stav zabezpečení slovenské železnice to sice nevyřeší, ale aspoň budeme mít záběry z posledních okamžiku před srážkou.🫤
Ale ta kamera nebude namířená z mašiny, ale na fíru.
To je nadělání a povyku…rušnovodičům Zálešovi, Vojtušovi, Sačurymu a jejich kuričovi Jírošovi to nevadilo, že je filmovali. Naopak byli hrdí!!
Dizpečeeer! Chceme vedieť ako ide súdruh s ťažkotonážnym!
Súdruh věděl o každém navěstidle a proklínal ho až do konce, aby sa zdvíhlo. Tomu by se nějaké projetí nestalo, ani kdyby si na rušni hrál s mobilem anebo s Jírošem.
A u nás se všichni mohli podělat, když se o tom diskutovalo a co to mohlo dodneška ušetřit za obrovské škody na majetku i životech. Asi to chce razantní Vládu a ne Vládu poserů.
Jak konkrétně kamera na stanovišti zastavi vlak když projede návěst zakazující jízdu?
Preventivní součást výbavy kabiny strojvedoucího tak, že to pana strojvedoucího bude motivovat k plnému se soustředění na trať.
Nijak, nehody budou stejné, ale bude se pohodlněji vyšetřovat.
To je trochu nesmysl, protože kamera nejspíš nebude snímat okolí lokomotivy
Já bych předpokládal, že když se budou dělat kamery na stanoviště, takže se dají i pro pohled před vlak a na sběrače.
To by bylo logické, jenomže to by byl bič na ŽSR. Protože taková kamera může dokázat že příčinou MU je mizerný stav železniční infrastruktury. Takže tomu moc nevěřím.
Věřte nevěřte, někde to tak mají 🙂
To není nesmysl, kdybychom např. měli takový záznam z nehody Radonice (srážka vlaků 4.8.2021), tak bychom věděli, zda strojvedoucí byl naživu či nebyl (a zda rychlobrzdu aktivoval on nebo PZB, takhle to zůstává navždy tajemstvím). Navíc viz Petr Šimral níže.
Razantní vládu? Myslíte nějakou poloextremistickou?
Kamera na stanovišti jaksi ovlivní komfort výkonu služby a to dost negativně. Jsou bohužel mezi námi strojvedoucí co odjedou na zvedlou lopatku na uhlí. Jak prohlásil kdysi jeden výpravčí a jsou strojvedoucí co stíhají během směny jakoukoliv činnost bez problému.
Měla by být jasně stanovena pravidla, kdy a za jakých podmínek bude záznam vyhodnocován.
Pokud by kamera byla na stanovišti jednoho z vlaků v červenci 2020 v Českém Brodě, tak by to vyšetřování jednoznačně ulehčilo.
Ale chápu, že strojvedoucím se novinka líbit určitě nebude.
Čo sa týka zaznamov (teda zatiaľ nie rusnovodičov, ale zaznamu trate) , zodpovedajuci clovek mi vravel, že to podlieha prisnym pravidlám. So zaznamom sa manipuluje len V prípade vzniku nehodovej udalosti, a aj to je k dispozicii len jeden relevantný časový segment vztahujúci sa k nehode, resp. určitý čas pred jej vznikom.
No shlédnutí záznamu v rámci vyšetřování nehody by mělo být naprosto automatické. Debaty jsou přijatelné jenom ohledně možnosti shlédnout záběr „kdykoliv“…
Pokiaľ je cieľom vyšetrovanie nehôd, tak by kamera mala snímať trať pred vlakom, nie fíru.
Nejen pravidla, ale bude třeba i archiv, bude to obrovský nápor na správu dat. Ale zase to zvýší zaměstnanost.
Archív zrovna u takových dat mít ani nesmíš. My máme povoleno 8 dní záznamu. Záznamy jsou na lokomotivách. Pokud se něco děje, stahujeme jen krátkou část, kterou potřebujeme k objasnění průběhu incidentu. Jak to pak vypadá, je k vidění třeba zde: https://youtu.be/yOQ2ClT15sE?si=gXUNkyM-hWE7-OfM
Je vlastně fakt, že bude-li to zamýšlená krátká smyčka a zůstane to na lokomotivě, tak to situaci s daty zjednodušuje.
Z evropských peněz. A najednou je jim tá zlá únia dobrá, když je potřeba ji podojit.
európske = naše, alebo tie peniaze v EÚ vznikli len tak? A áno zatiaľ sice nie sme čistymi platcami, ale ani čistymi prijemcami. Odvadzame aj my do EÚ nemalý peniaz.
A mate penziony kde nikdo cudzi nie je hosťom. Preliezačky za cenu titanu. A vily v Chorvatsku .
Ono na Slovensku oproti nám,se některé věci vůbec nepoužívaly.co přivezli kamarádi 810,tak neměly ani,dříve u nás zaváděné,blokování hydrauliky dveřmi !
810 na Slovensku neprevádzkuju koľko? 10 rokov? 15?
Od roku 1993 sa na slovenskych zelezniciach iba systematicky kradne Najprv rodinkarstvo, korupcia a absolutna nekompetentnost. Ked studna vysycha, tak sa spravia skrty v rozpocte aj tak uz slusne okresanom a z jednej spolocnosti sa spravia najprv dve a v preibehu piatich rokov tri. Vsak povodnym ZSR ostali dlhy a my sme zacali s cistym stitom vsak? Ono keby nebolo takeho nebezpecneho ohybania prava, tak by to bolo mozno na par zalob, lenze to by nesmeli byt podplateni sudcovia policajti a prokuratori. A prve zaloby by padli za bacovania Rezesovcov a ich prisluhovacov, potom likvidatorov zeleznic Dzurindovcov, ktori maskovali rozkradanie… Číst vice »
Lidem to tak vyhovuje. Jinak by si u svobodných voleb nevolili pořád tu stejnou sebranku. Mají, co chtějí. A platí to, bohužel, i pro ČR. To je holt demokracie. Fňukání a poloha „bezmocné oběti“ nic neřeší a nikomu nepomůže.
Pokud by mě tohle zavedly na lokomotivě okamžitě byh si našel jiné zaměstnání.Další opatření z jiné planety a zbytečné.
Plně s Vámi souzním, toto by asi otravovalo každého. Nicméně asi by šlo o krátkou nekonečnou smyčku, která by se přemazávala, takže by to s tím sledováním reálně nebylo tak horké.
A tím by se z kamer na stanovištích stal pouze nástroj represe sloužící pouze a jen při vyšetřování již vzniklých MU…
a jste si jist, že pouze při vyšetřování MÚ? – neberte to osobně, ale naprostá většina vedoucích pracovníků jsou sadističtí psychopati vyžívajících se v utrpení druhých, v dělání naschválů, jen aby si dokázali, že mají moc nad druhými
To mi řekněte, proč byly nehody v době, když žádné mobily neexistovaly. Je to prosté. Člověk je tvor omylný, občas chybuje, proto je nadmíru důležité zabezpečit jak trať, tak lokomotivu. Na lokomotivě kvalitní vlakový zabezpečovač. Pro řízení provozu zas takové zabezpečovací zařízení, které nedovolí výpravčímu poslat vlaky proti sobě (za běžných podmínek). Myslím, že se stále posouváme dál, postupně se zavádí ETCS, řízení provozu je na tom lépe už delší dobu. Bohužel díky komoušům jsme hrozně zaostali, vývoj úplně zamrzl, ti si také mysleli, že nehodám zabrání represe, strašení atd. Zatímco Němci budovali bodový zabezpečovač, my jsme se na to… Číst vice »
Když už o Němcích,ti byli mnohem dál,než my,ale i ti východní,jak je možné že už za páry jezdili sunute?zatímco u nás jsme se tomu až do nedávná úspěšně bránili?
Protože mají historicky řádově větší počet hlavových nádraží. U nás se ta jedna Masaryčka, Těšnov, Opava východ (a určitě jsem ně něco zapomněl) bezproblémově snesla, když tam navíc bylo depo a většina vlaků tam končila/začínala.
No vcelku rychle řešení…proč vybavovat lokomotivy ETCS z několik milionů, včetně traťové části…dám na stanoviště kameru “ za pár korun“…no podle mě to dopadne tak, že zájemců o práci strojvedoucího moc nebude, takže budou přesčasy….a k MU dojde stejně…achjo…a nezlobte se na mě…na koridoru z Bratislavy do Žiliny, který je vytížený a jezdí se zde velkou traťovou rychlosti má být úroveň ETCS L2.
Bohužel ETCS L2 nebude, bude jen ETCS L1, protože při optimalizaci tratě Žilina- Bratislava byl vybrán dodavatel, který autoblok nemá ve své nabídce, proto je tam všude jen automatické hradlo. Takže se jede ve stejném stylu jako u nás, modernizujeme ale musíme plnit plán šetření finančních prostředků,. U nás se sice na ETCS při optimalizaci tratě nešetří, ale šetří se jinak, redukují se kolejiště, staví se krátká nástupiště atd.
Což vůbec nevadí. Je ok i L1, než nic. Mít ho dunihlav, tak ten stůj neprojede.
No tys ale splácal hrušky s jabkama.
Opět a znovu: L2 by byl lepší z pohledu kapacity dráhy, ale na tom koridoru jsou stejně jen automatická hradla, tak to nic moc nevykouzlí. Jinak je to mlácení prázdné slámy.
L1 se běžně používá třeba na švýcarských tratích, v kombinaci s původním zabezpečovačem, a žádný bezpečnostní problém z toho nevyplývá. Stejně tak jinde v Evropě.
Daleko podstatnější je, aby byla vybavena vozidla, protože bez výhradního provozu není žádná úroveň ETCS nic platná.
stačilo by možná vrátit výpravčí jako to měli naši předkové ,ale je nová doba…
Protože takový výpravčí to ve Stéblové zachránil, na co nějaké zabezpečení…
Jeden takový loni pustil Metropolitan na vyloučenou kolej do otevřeného přejezdu. Předci museli být hrdí.
Přesně. Ale nikoho nenapadne vybavit všechny dopravní kanceláře kameorou, protože výpravčí je člen sekty Infrastruktura, na kterou se nesahá. A že tam bylo několik mrtvých – to není podstatné.
Ne.
No jdou na to chytře, kluci slovenský. ETCS, který dokáže aktivně zasáhnout, aby zabránil nehodě nebo aspoň zmírnil její následky, se musí při zavádění všelijak nastavovat,dolaďovat, do každý mašiny to stojí nehorázný prachy (aspoň tady). Tak levnější a technologicky rychlejší bude namontovat pár kamer a máme vyřešeno…
Smajlík vám tam chybí, ale přesto doufám že je to ironie..
Nebude vyřešeno. Nehody se stávaly dávno předtím, než vůbec byly mobily.
A že se za projetí stůj nosila flaška, to tady bylo několikrát napsáno ve stesku po lepších dobách, kdy ZZ nemělo záznam.
Na Slovensku je tohle legální? Jestli ne, nebude to dlouho trvat a přijde nějaká žaloba…
„Z karty má být jasné, jestli strojvedoucí odpočinek dodržel.“
Když už by byly jízdy evidované přes kartu, terminál by si po načtení karty mohl zjistit, jak je na tom s přestávkama. A kdyby došlo k nedodržení, prostě by mu znemožnil (další) jízdu.
Ale tady by to asi bylo „vyšší dívčí“. Jestliže jedete vlakem z Pardubic na Prahu a na displeji vidíte, že přijíždíte do stanice Olomouc, tak takovou automatiku bych si snad ani netroufal předpokládat.
Tachografy v kamionech taky dělají jenom záznamy. Legislativa není úplně striktní, řidič po překročení hodin může jet pokud.. a udělá si výtisk a napíše výmluvu. Mělo by to zařízení umět vyhodnocovat zdůvodnění a nutné dojezdy?
V prípade železnice predsalen možno tie objektívne dôvody vyhodnotiť, keďže jazda čohokoľvek je zaznamenáva. Teda ak chceme umožniť ďalšiu jazdu po prekročení hodín, tak by to zariadenie jednoducho mohlo odosielať záznam na nejakú kontrolnú autoritu a tá by vyhodnotila či to bolo oprávnené alebo nie.
Toto ale vůbec není na železnici potřeba. Dopravce zadává do systému provozovatele dráhy údaje o vlaku, jehož součástí je i licence strojvedoucího. Tedy vždy se ví, kdo daný vlak veze a jak ho veze dlouho, tedy i jakou má přestávku a pro jaké dopravce jezdí. Je to funkční jak na Slovensku, tak v Čechách, takže tento požadavek ze strany MD SK vůbec nechápu.
Tohle nic nevyřeší. Tonda bude mít noční, v 10 dopoledne z toho sleze, půjde si na 2 hodiny lehnout a pak bude bráchovi pomáhat na baráku a večer na další noční. Pokud nebude odpočinek dodržovat sám strojvedoucí tak tomu žádný systém nezabrání.
Přesně tak, z té evidence půjde jen vidět, jestli byl u kniplu, a to snad je vidět i teď, možná ne online, možná ne automaticky, ale někde se přece ty výkazy soustřeďujou a tam se to jednoduše dohledá (když se bude hledat, kde všude strojvedoucí jezdil, půjdou po všech jeho zaměstnavatelích, ne jen po tom, u kterého ztroskotal). Spíš mě překvapuje, že to na Slovensku ještě nemaji, v čechách to snad je. Předcházela tomu kampaň o tom, jak strojvedoucí teoreticky může jezdit nepřetržitě pro různé dopravce. Ostatně něco takového (případně spojené se zahazováním koleček z tachografů – divím se že… Číst vice »
Jsem zvědav, jaké zavedou opatření, až zjistí z kamer, že strojvedoucí nad ránem usínají a spí za jízdy.
Stejně tak jako řidiči kamionů, autobusů, piloti, vrátný no prostě každý kdo pracuje přes noc. Přes den si člověk pivo dát nesmí, ale po odpracované noci je ve stavu jako by měl 4. A to nikomu nevadí. Nebo vadí, ale nic se s tím nedá dělat.
Mě by spíš zajímalo, jak se bude řešit kamerové sledování strojvedoucího ZSSK, který bude řídit zahraniční lokomotivu nebo jednotku.
V úsporném režimu bude se strojvedoucím chodit kameraman, jinak celý filmový štáb včetně rejži.
Zajímavá představa:
Kamera! Klapka! Olomouc-Ostrava po patnácté! Akce!
… STOP !!! Kur…., já to snad NENATOČÍM…!!!
Mám takový pocit, že cokoli je schválené na provoz v Rakousku tak nesmí mít kameru, jak v kabině tak vepředu.
Onlytrains.
Naistalujme programy a kamery úředníkům na GŘ, SŽ a MD. Pokud jejích očí uhnou na víc jak minutu od monitoru nebo nebudou dělat v daném programu, začne běžet přerušení směny.
A pár potrefených hus už zakejhalo….
Místo aby řešili příčinu( zabezpečení tratí), tak řeší až jenom důsledek. On to projel a my vám ukážeme co ten strojvedoucí dělal. Absurdní!!! Kefalín absurdní
Strojvedoucí si musí uvědomit, že stanoviště strojvedoucího je pracoviště, ne jejich osobní zašívárna. V mnoha zemích je standardem, že je celá kabina prosklená a je do ní vidět po celou dobu jízdy. A v jiných profesích je dohled kamerou naprosto běžný a nikdo se nad tím ani nepozastaví.
To slyším prvně, že se chodím na stanoviště zašívat. Já měl za to, že tam jdu proto, abych odvezl bezpečně a včas vlak z bodu A do bodu B. Ještě máte nějaké podobně zásadní sdělení ohledně práce strojvedoucího?
V kterých zemích je to standart ?
Jako nevím , jestli nazvat “ osobní zašívárnou“ kabinu kosmokorábu, plnou svítících displejů a otravných zvuků, řítící se po koridoru 160 km/h
Ale zřejmě nějaký Václav ( že by výpravčí SŽ?) si to myslí.
Už podle té dikce “ strojvedoucí si musí uvědomit“ tipují menší mindráček .
To mi řekněte, proč byly nehody v době, když žádné mobily neexistovaly. Je to prosté. Člověk je tvor omylný, občas chybuje, proto je nadmíru důležité zabezpečit jak trať, tak lokomotivu. Na lokomotivě kvalitní vlakový zabezpečovač. Pro řízení provozu zas takové zabezpečovací zařízení, které nedovolí výpravčímu poslat vlaky proti sobě (za běžných podmínek). Myslím, že se stále posouváme dál, postupně se zavádí ETCS, řízení provozu je na tom lépe už delší dobu. Bohužel díky komoušům jsme hrozně zaostali, vývoj úplně zamrzl, ti si také mysleli, že nehodám zabrání represe, strašení atd. Zatímco Němci budovali bodový zabezpečovač, my jsme se na to… Číst vice »
Běžný rozhodně není. Naopak, umístění kamer na pracovištích, obzvláště pokud se má pořizovat záznam, má extra přísné podmínky a rozhodně se jen tak na nějakém pracovišti nenajdou. A speciálně ne takové, které by cíleně a detailně zblízka sledovali veškerou činnost konkrétního zaměstnance. Jedna věc je, že někde v kanceláři nebo ve výrobní hale je v rohu kamera, které sleduje širokoúhlým záběrem prostor, kde se pohybují i zaměstnanci, ale úplně jiná věc je, když má po celou dobu pracovního výkonu detailně zabírat každý jeho pohyb. Tohle v pořádku určitě není a takové pracoviště nejspíš nikde neexistuje.
Basa
Kazdá pokladní v lepším supermarketu je pod přímým dohledem kamery. 🙂
A co potom každá pornohérečka.
To nemyslíte vážně…!?
Máte pravdu, že jsou povolání, kde jsou kamery..ale tam zaměstnanci se mohou zvednout a jít se poškrábat na prdeli do vedlejší místnosti..což fíra nemůže…
A mimochodem..nikde v Evropě nejsou kamery na stanovišti.
Někdo musí být první, aby světu ukázal, že „Takto sa to robí do psej matere.“
Tady chybí už jen Antonín Zápotocký a jeho slavný výrok, „Řidič autobusu je placený turista“.
Zrovna nedávno jsem vzpomínal; když jsme byli malí, mívali 810 okno, občas jsme tam koukali, pak tam dali závěs a pak to „zazdili.“ To samé, když začínaly regíny, chodil jsem si právě kvůli tomu sedat dopředu. Teď spidery. Neni tam moc vidět, protože je ve vyšší úrovni, v té regíně to bylo vidět ze sedačky, ve spideru by si člověk musel stoupnout, aby něco viděl. A právě je otázkou, jak dlouho to tak bude než tam dají závěs nebo stěnu z neprůhledného materiálu. V zahraničí jsem ničím takovým nejel, tak nevím. Když jsem naposledy jel v Itálii nějakým motoráčkem, vypadalo… Číst vice »
Řekli si o to svým počínáním, tak to mají. Až příjde černá série nehod na železnici k nám, ať se potom nikdo nediví.
Ano pane neomylný. Těšíš se, až se kamery plošně nainstalují i do všech osobních aut, včetně tvojeho? 😀 Takovou pitomost fakt může napsat jen úplný trouba. Jak si o to řekli? Tím že dva z nich shodou okolností v jednom měsíci bohužel něco přehlédli, přičemž v desetitisících dalších jízd jejich kolegové nepřehlédli nic a bezpečně dojeli do cíle? Dokážeš spočítat kolik je to procent? A vážně si myslíš, že když ti bude viset nad hlavou kamera, tak ti to pomůže neprojet návěstidlo, když jsi totálně rozbitý po blbé noční a nemáš žádnou pomůcku alespoň ve formě přenosu kódu? Osobně věřím,… Číst vice »
Aha. Tak jestli jsem vás správně pochopil, zasluhují si pomstu syčáci, dostanou kamery. Je to tak? Tak tomu říkám systémové řešení vedoucí k poklesu počtu projetých návěstidel..
Vy jste přesně případ sadistického psychopata, který ve vedoucí funkci nemá co pohledávat
V příštím díle uvidíte:
– tender na kamerové systémy pre rušne vyhrala fírma s pražského paneláku
– kritický nedostatok rušnovodičov na Slovensku
– opäť tragická nehoda
A těch neschopných lokomotiv z důvodu nefunkční kamery…
Každá doba má svoje. Za komunistů byla lokomotiva neschopná, když měla poškozenou rudou hvězdu (jsem sice vtipálek s vážnou tváří, ale tohle vtip není).
Možná by mohlo jedno z opatření být třeba to, že by někdo výrobcům vozidel vysvětlil, že 18 x nasvícené hlášení řídícího systému za hodinu o poruše Can komunikace s WC, která odezní během pár vteřin a je červeně podbarvená (nebo bambilion podobných „důležitých“ hlášení), které nemají na aktuální průběh jízdy žádný vliv, ale bezpečně odvádí pozornost strojvedoucího tam prostě nemá co dělat. Stejně tak, a to je problém i u nás, přestat omílat infrastrukturní mantru, že když je něco podle normy, je to v pořádku. Zejména dohlednost návěstidel je mnohdy velmi sporná a kromě přenosu návěstí na stanoviště strojvedoucího existují… Číst vice »
S těmi nadbytečnými hlášeními máte pravdu, zbytečně to rozptyluje.
ano, jsou hlášení, která jsou nadbytečná (či spadají do úrovně informativní, třeba to WC, interiérový dveře, či „nefunkční internet pro cestující“….), ale pak jsou hlášení důležitá, která jsou neúplná
př.: “ na voze ABC rozepnutá bezpečnostní smyčka kontejneru XYZ“ – to Vám toho moc neřekne – jaksi tam chybí proč došlo k zaúčinkování ochran (přepětí, podpětí, nadproud, přehřátí, zemní svod…..) – ty musíte hledat v dalších obrazovkách, a nesmíte přitom hejbat s HJP (jinak si to vynulujete)
….alebo volanie o pomoc z WC 🙂
Co je to návěstní napodobovač? Nějaká varianta předvěstí?
Mrkněte do nové D1. Černý štít a na něm symbol mechanického návěstidla, rameno šikmo nahoru – hlavní návěstidlo dovoluje jízdu, rameno vodorovně – hlavní návěstidlo zakazuje jízdu, rameno vodorovně+ bliká bílé světlo – hlavní návěstidlo dovoluje jízdu podle rozhledu. Hlavní rozdíl a výhoda proti opakovací předvěsti je, že ukazuje co je před vlakem a může jich být i několik za sebou…
Kromě níže uvedeného vysvětlení od Martina Vám mohu doporučit též článek „Návěstní napodobovače – užitečný návěstní doplněk“ v časopise Zájmy strojvůdce, číslo 23-24/2024. Snadno dostupné na webu Federace strojvůdců (www.fscr.cz). Zde jsou i obrázky ze zahraničí a animace námětů na instalaci v ČR.
Trochu ano s tím rozdílem, že opakovací předvěst opakuje znak předvěsti, kterou jsme před chvílí minuli. Návěstní napodobovač zobrazuje s předstihem znak hlavního návěstidla, ke kterému se teprve blížíme (tj. je to trochu jako „dopravní zrcadlo“ pro prodloužení viditelnosti).
Slovíčkaření jen zdánlivě. Pokud za následujícím návěstidlem následuje tzv. nedostatečná zábrzdná vzdálenost, tak znak následujícího návěstidla nelze zjistit z předvěsti a nebyl by zjistitelný ani z opakovací předvěsti (neb předvěst zobrazuje stav návěstidla až následujícího „ob jedno“ a my netušíme, co ukazuje návěstidlo nejbližší a zbytečně brzdíme). Zatímco návěstní napodobovač elegantně zobrazí (s předstihem ukáže) co je na návěstidle nejbližším. Kdyby tohle bylo např. před návěstidlem 1KS v Brně-Maloměřicích, tak by to odstranilo několik desítek zbytečných brzdění vlaků denně a ušetřilo milióny korun za zbytečně spálenou elektriku.
S tím „nakrátko“ jste to pochopil správně, zde nám opakovací předvěst nepomůže, ale napodobovač ano. To byl původně hlavní důvod naší propagandy a snahy to do ČR dostat, neb podobných návěstních prasečinek je v ČR hodně a komplikují provoz (viz též zmíněný článek v čísle 23-24/2024 Zájmů strojvůdce). Návěstní napodobovače jsou obecně myšleny hlavně jako pomůcka pro prodloužení viditelnosti hlavního návěstidla. V Rakousku či Velké Británii se užívají nejméně 50 let, s ETCS nemají nic moc společného. Ideální jsou mj. pro odjezdy z osobních nádraží se zhlavími v oblouku, kde strojvedoucí z místa odjezdu nevidí na návěstidlo. Návěstní napodobovač mu… Číst vice »
Je to tak, např. na čerstvě modernizované Pottendorfer Linie (druhá trať Vídeň – Vídeňské Nové Město) jsou před vjezdovými návěstidly i dva, někdy dokonce tři napodobovače za sebou (oblouk velkého poloměru, rychlost 160 km/h, kolísající úhel pozorování návěstidla).
Jinak děkujeme za podporu, to nám vlévá do žil novou mízu :-). Řada lokalit je již navržená, přinejmenším animovaná (Sc101 Praha-Libeň, S3 Židlochovice, 1KS Brno-Židenice, snaha je o obloukové peróny Brno hl.n., kde jsou cestová návěstidla „za rohem“).
Ano, tohle je také dobrý příklad. Chuťovka je i opačný směr jízdy, kdy vjezdové návěstidlo 2L na Vyšehrad (pod mostem Klementa Gottwalda) je v oblouku, zamíchané do stožárů TV a následující daleko po téměř 1400 metrech za pidipředvěstí v tunelu. Byť zde by byla alternativou i opakovací předvěst klasického návěstidlového provedení. V každém případě doporučujeme něco dělat i zde, neb story s opakovanými projetími zde už řadu let stále pokračuje.
A oni si Ti strojvedoucí z těch 2 mimořádných událostí hráli s mobilem? 🤔
To nikdo netuší, ale Slovenské republice zlikvidovali 3 lokomotivy, jeden motorák a několik osobních vozů. Odveta je tu.
Já bych to uznal jako sabotáž říšského hospodářství, preventivně z každého depa jednoho strojvedoucího zastřelit, nebo rovnou rozčtvrtit staničními zálohami!
Snad se jednou dočkáme i odvety proti blbcům, protože ti škodí ze všech stran a nepotřebují k tomu ani tu lokomotivu…
Tohle je typický bolševický přístup z padesátých let. Dokonce jsi až tak hloupý, že na plnou hubu napíšeš, že se jedná o odvetu. Jako vážně si myslíš, že bezpečnost na železnici se zajistí odvetou??? Ty fakt nejsi normální… Ale ono to podobné fungovalo kdysi dávno v letectví. To ale bylo mrtvol… Naštěstí letectví už je dávno někde jinde před tímto bolševickým systémem trestů, ale funguje to ke štestí všech cestujících jinak. Tj. piloti se netrestají za to, že udělají nějakou neúmyslnou chybu, ale naopak se s nimi v klidu řeší, co by jim pomohlo k tomu, aby takovou chybu už… Číst vice »
to mělo být už dávno i v ČR 😉
A důvod?
Můžete prosím ozřejmit, jak zabrání kamera na stanovišti strojvedoucího nedovolené jízdě vlaku? Já vám to sdělím. Přímo nijak, narozdíl od existujících technických prostředků, které této jízdě zabránit dokáží, ale nejsou instalovány. Proč se proboha v diskuzích vyjadřují lidé k tématům, kterým vůbec nerozumí…
A ve vašem bytě.
Kolik kamer na stanovišti by pomohlo u Velvět? Zkoušeli mu volat na mobil…
A co na to milenky a pejsci? Otec psa tahá běžně, s 242 tenkrát na trati KV-SO-CH jezdil kde kdo, včetně mne s bratrem. Průšvih je očekáván… Někteří vysílají již dnes na YouTube – je vidět, co dělají, proč to dělají – komentují to.
To dělá na temné straně internetu i spousta žen, mužů a jiných alternativních individuí(teď dokonce i poslanci) ale rozhodně to není pravidlem pro většinu populace…
Asi vás tatínek hodně bil (nebo moc málo) když máte pořád potřebu veřejně pranýřovat co dělal na lokomotivě…
Takže miesto toho, aby sa predišlo katastrofám a úmrtiam, sa idú inštalovať kamery, aby mohli vinu za obete zo seba striasť a hodiť na rušňovodiča. Aby sa náhodou neminul cash na ich kšefty.
Viem si živo predstaviť, že ľudia typu Eštók by tie videá púšťali na tlačovkách a popri tom vymýšľali kreatívne dôvody, prečo za to môžu progresívci a prečo bol rušňovodič určite liberál.
Pokud naznačuejte, že to může být použito k politické likvidaci jednotlivce, popřípadě k osobní mstě a nebo jenom k zábavě morální hyeny … tak ano.
Akých expertov si tam (aj rušňovodiči) navolili, také riešenia dostali.
Neházejme všechny Slováky (včetně slovenských strojvedoucích) do jednoho pytle, ne všichni volili Fica a jeho kámoše.
Kdyby všichni nevolili Fica, tak to vypadá trochu jinak.
Zjevně jsou šmírácké kamery levnější, než zabezpečovačka. Přitom by stačilo “vážení spoluobčané, pro zvýšení bezpečnosti na železnici potřebujeme nemalé finance a proto dočasně přerušujeme dotování zvýhodněného jízdného. Až bude modernizace zabezpečovacích systémů hotova, rádi vám opět umožníme levnější cestovné.”
No to ne, ale podle mých zkušeností byla mezi slovenskými nádražáky ještě donedávna podpora Fica vyšší, než ve zbytku společnosti.
I u nás nádražáci volí většinově levičáky.
Toto nemá nič spoločné s tým, kto koho volil. Keď je rušňovodič ko*ot a hrá sa s mobilom za jazdy, tak je to preto, že je nezodpovedný ko*ot a nie preto, koho volil. To platí globálne odkedy mobily existujú.
Pokiaľ používa mobil / tablet na služobné účely, tak musí byť každé použitie zaznamenané a dohľadateľné (ideálne je mobil / tablet majetkom dopravcu a použitie súkromného zariadenia je zakázané).
A odkiaľ si nabral že sa pri týchto nehodách niekto „hral s mobilom“?
Já jsem nevolil Fica, Huliaka, Danka, Šúchaje ani Babiše, Turka a Okamůru a musím si je protrpět.
A co třeba řešit zabezpečovač?
Bude sa riešiť aj to, ale treba na TEN-T a HKV na nich asi 3 mld. €.
Kamery sú „za facku“.
Slušne prestrelená suma…
Serus Joži, viem že sa vám jebu vlaky ale nejde biznis s kamerami… Nenájde sa niečo?
Troufám si říci, že zavedení elektronické karty strojvedoucího bude mít na nehodovost stejný význam, jako u nás slavný monitoring licencí strojvedoucího, tedy nulový. Ale chápu, že je potřebné zavést co nejvíce opatření, co nejméně nákladných, aby se koza, znáte to. Ještě bych doporučil několikrát za směnu testy na alkohol a jiné toxikománie.
Přesně tak .. když budu dělat ve volnu na baráku, zahradě apod. … tak13-ti hodinou šichtu ……………..
Vždyť to říkám pořád: „Chlapi, nelezte na ty mašiny po šichtě nebo před šichtou, proč nejdete dělat skladníky do Kauflandu nebo kopáče? To je každému ukradené…
Zavedení něčeho takového, co popisují je prakticky nemožné. To mohou udělat u lokomotiv, které se pohybují pouze na území SK a to ještě možná jen u ZSSK. Český systém MLS mohou zavést okamžitě a taky okamžitě dostanou výsledky, tedy skoro čistou „nulu“. Kdepak jsou v CZ oslavné prezentace, kolik nachytali strojvedoucích a jak zabránili brigádničení u soukromníků? No, nejsou.
Konečně manažeři uvidí, jak se se.e do igelitky…
😀 😀 😀
Tam už nie je medzistena ako na laminátke 😀
Pardon, ale národní síla vymýšlet naprosto cokoliv možné, jen účinně neřešit hlavní problém je u těchto dvou států zakořeněná fakt silně.
Chybí k tomu už jen ty praporky před mašinou.
To jsem zvědavý, jestli bude stávka (nebo stávková pohotovost) železničářů vyhlášená ještě dnes, nebo až zítra. Ani ne tak kvůli kamerám, ale kvůli pracovním podmínkám, nekoncepci, nebo podfinancovaní rezortu. Ale tohle by mohla být poslední kapka.
Lepšie ako stávka je dať vývpoveď. Nech hlasujú nohami a odídu robiť niečo iné. Nemyslím to ani v najmenšom negatívne.
Nehodám to nezabrání, ale bude to skvělé represivní opatření. Když se stane nehoda, tak do posledního milimetru prozkoumáme kamerový záznam a by se to mohlo za každou cenu celé hodit strojvedoucímu na hlavu a manažment mohl dále tvrdit, že je to jen chyba jednotlivce, vše je v pořádku a můžou zase v klidu brát svoje miliony zatím co se železnice bude rozpadat… Je to úplně opačně jak se řěší třeba letecké nehody, kde se už dávno přislo nato, že lidi proste chyby dělají a pořád je budou dělat i když jsou jakkoliv trénovaní. Místo milionu kamer po celém kokpitu radši… Číst vice »
Tak minimálne v letectve už roky rokúce existuje niečo čomu vravia cockpit voice recorder, aby bolo jasne zaznamenané, o čom sa piloti bavili.
Ale kamera je pořád něco jiného. Nehledě na to, že by to mělo mít hodně dobře ošetřený rámec, kdy se na to kdo podívá. Už vidím šílené manažery náhodně prohlížející záznamy a hledající, kde se kdo kdy podíval na sekundu jinam. To budou osobní ohodnocení lítat. A to stopro někdo přijde se systémem, že každý „manažer“, co někoho chytne dostane bonus.
Ryanair ma kamery na pilotov v kokpite
Zdroj?
Nemá.
Zamestnanec má v pracovnom čase nárok na súkromie iba na záchode.
Jsem si docela jistý, že soud by na tohle měl jiný názor.
My sme to pred 19 rokmi napadli a neuspeli sme, mame kamery v prevadzkovej miestnosti centra riadenia provozu plus na kazdom “sektore” zaznam zvuku, samozrejme zaznam nezabrani vznikom udalosti v doprave
Pak se nedivte že to nikdo nebude chtít dělat. Hlavně s vědomím toho, že pro bezpečí jak cestujících, tak strojvůdce samotného se nic neudělalo.
Hlasový záznamník nezabráni rušňovodičovi čumieť na nepracovné sprostosti v mobile.
Bude koukat na mobil a jeste na tu kameru, jestli ho vidi třeba v rukavu -)
V letectví hlavně lidskou chybu berou jako symptom, nikoliv jako příčinu systémového problému. Postih bývá disciplinární řízení v rámci dané firmy. Snaha je totiž nastavit prostředí tak, aby chyba člověka nevedla k neštěstí, ne aby se každý pilot bál že když něco opomene, tak má kriminál jistý.
nesuhlas, v letectve sa relativne uspesne uz roky etabloval koncept “just culture” a vyslovene sa netresta toboz disciplinarne rizeni…Tvrde postihy su, ak zucastneny na udalosti konal umyselne nedbanlivo, tam kultura netrestania konci. Vzdy je kazdopadne snaha sa ponaucit, dokonca sa ani netresta “preskusanim” vo vacsine pripadov.
Voice recorder máme na stanovišti už teraz.
Áno, ale CVR slúži pre vyšetrovanie nehôd, nie na „prevenciu“. Tu je idea že kamera bude natáčať fíru, niekto to bude šmírovať a podľa potreby fíru trestať aby sa „predišlo“ nehodám. Čo je presný opak safety culture.
CVR v lietadle sa automaticky premazáva po 30 minútovej slučke (nieke to majú tušim o kúsok predĺžené) a nikdy sa nekontroluje len tak „preventívne“, len v prípade ak došlo k incidentu.
Být strojvedoucím, tak po nehodě záznam smažu. Přitížit mi to už nemůže. Stejně jako když pilot „zapomene“ po incidentu vytáhnout jistič černé skříňky. Vyhazov ano, ale nikdy jsem neslyšel že by za to byl někdo stíhán a odsouzen.
To by k tomu musel mít přístup.
Tak k ističom určite prístup musí mať. Otázka je aký dlhý bude ten záznam. Napr. v letectve je to spravidla okolo 30 minút – tam nastupuje to čo píše Punkz, kde pri menších incidentoch piloti niekedy proste nechajú záznamník bežať a po polhodine je záznam prepísaný…
A on se záznam zachovává ve vozidle?
A kde jinde? Myslíte že to jako budou v reálném čase streamovat někam na servery?
Těmto věcem vůbec nerozumím, proto se ptám.
Vznikne zamknutá čierna skrinka na nedostupnom mieste. Po incidente je už všetko zaznamenané.
To ale nebude řešení za pár EUR, jak je napsané v článku. Já to vidím na nějaké obyčejné dashboard kamery, které budou zapisovat na kapacitní SD kartu do smyčky. Přece chtějí levné řešení aby se neřeklo, ne nápravu systémového problému.
A toto zařízení bude mít 99% poruchovost, o to se již strojvedoucí postarají. A přijde se na to kdy? Až poté, co ten záznam bude potřeba…
Já to vidím na vhodně pověšenou bundu.
Lihový fix nebo přestřihnutý napájecí kabel…
To je blbý, to se dá dohledat, kdo to byl (= kdy to naposledy ještě fungovalo).
třeba, když byla mašina odstavená, nebo byla v dílně – to jistě víte, kterej člověk to udělal…..
A tak po internetu chodí hlášky, že na návěstidle svítilo hento, že tam byl schovaný sabotér (a na předzvěsti druhý) … a záznam? Nově bude ze zvyku či v panice promazaný.
Nedostupné místo?
Skrinka môže byť kde chce (aj tie v lietadlách sú na „nedostupnom mieste“). Ale k ističom predsa fíra vždy prístup mať musí.
Mimochodom, práve na internete koľuje nahráva z kabíny vodiča tramvaje v San Franciscu, ako zaspáva za panelom, vletí do oblúku, ľudia padajú (je aj kamerový pohľad do salónu), nestihne ani dobrzdiť do zastávky… Je plno videí aj z autobusov a kamiónov, kde sa vodič hraje s mobilom alebo zaspáva a následne havaruje. Dva roky som tiež pracoval v zamestnaní, kde ma permanente snímala kamera a nemal som s tým problém. A to by moje prípadné zaspatie zďaleka nemalo také potenciálne fatálne následky.
Je rozdíl pracovat pod dohledem třeba v bance, kde je relativně bezpečno a na železnici, kde nefunguje ani základní zabezpečovač, máte zodpovědnost za stovky lidí a nezastavíte na místě. Prostě kde všechno stojí a padá na jedné lidské chybě, nepozornosti.
Čímž vlastně jen potvrzujete, že kamera nehodám nezabrání.
Ani som nikde netvrdil, že kamera nehodám zabrání.
A to video reálně pomůže čemu? Se někdo bude v nějakém velíně koukat a zmáčkne generální stop až něco uvidí?
To video zrejme nebude živo prenášané do nejakého velínu, kde by to niekto sledoval.
Bude se na to dívat ještě Rakesh v indii a kdyz tak posle tu stopku…
V tom prípade by to chcelo snímať aj Rakesha, či pri sledovaní videa nespí.
Rakesh nespí, kromě sledování fíry dunihlava z Nitry do Leopoldova jezdí ještě s Waymo taxíkem a posunuje Tesly po fabrice ve Fremontu. Všechno zároveň…
Když uz jim budou dávat něco do kabiny s kamerou a GSM modulem, tak by to mohlo vyhodnocování návěsti, a real-time hlásit polohu a rychlost.
Myslíte toto?
https://mapa.zsr.sk/index.aspx
Na to nie je prenosová kapacita siete.
Ak sa na to príde po jazde alebo nehode, tak rušňovodič príde o preukaz a dostane (bez nehody) žltú alebo (s nehodou) červenú kartu a basu.
Coz takhle ze by cilem mohla byt prevence, t.j. odradit firu od toho, aby do mobilu cumel, protoze az priste projede navestidlo v poloze stuj, tak bude k dispozici dukaz, ze do mobilu cumel. A ze ta kamera pojede ve smycce a bude instalovana tak, ze pristup bude mit jen opravnena osoba a jen v pripade mimoradne udalosti…
Ale ne.. je to prece na Slovensku a tam je ted a priori proste vsechno blbost…ze?
A co takhle řešit jak omezit lidskou chybu? My ji místo toho budeme natáčet. Pokrok?
Kdyby se radši zaměřili na dosažení pořádného vlakového zabezpečovače. Takhle si natočí unaveného borce, co si po třetím vstávání v jednu ráno dovolil udělat chybu. Nebo mít osobní či rodinné problémy. Hrozná země… omezií rychlost na chodniku, teď tohle.
Jo, ale pak se jim tam možná přestanou ty vlaky srážet. Chodci se tam nesráží určitě už teď. 🙂
Bude sa riešiť aj to, ale treba na TEN-T a HKV na nich asi 3 mld. €.
Kamery sú „za facku“.
To nedokazes pochopit ze ta kamera nijak nezabrani chybe rusnovodica? Myslis ze ked bude rusnovodic v base mrtvoly oziju?
Únava je jedna vec, ale iná je keď je rušňovodič ko*ot a hrá sa s mobilom za jazdy.
Pokiaľ používa mobil / tablet na služobné účely, tak musí byť každé použitie zaznamenané a dohľadateľné (ideálne je mobil / tablet majetkom dopravcu a použitie súkromného zariadenia je zakázané).
A jak se na kameře pozná, že ten a ten mobil je služební? Vypadají všecky podobně.
Ak sa bude robiť audiovizuálny záznam, tak by som predpisom nariadil, aby fíra ukázal prsom na všetky návesti, ktoré sú pre neho relevantné a nahlas povedal, aby to bolo v zázname počuť, čo vidí. Napr. „voľno“, „obmezenie rýchlosti na 40 km/h“ a pod. Aby v prípade nehody bolo jasné, či fíra vôbec mal všetky informácie jednoznačne a dobre komunikované, či boli dobre vidieť. Lebo stalo sa, že napr. rýchlostné obmedzenie nebolo osadené a bol prúser. Ak ho fíra vo videu neuvidí a nepotvrdí, že ho vidí, tak by sa to dalo brať ako dôkazový materiál, že to nebolo vhodne umiestnené,… Číst vice »
*prstom
ach tie preklepy
Kdyby fíryně ukazovaly na návěstidla prsem na videu, tak by jeho prodej na internetu možná vydělal na ETCS na celé síti během jednoho roku…
Ano, a nejlépe ještě aby u každého návěstidla zapsal do deníku, jakou návěst návěstilo, v kolik hodin, minut a vteřin kolem něj projel a jakou rychlostí. Plus by ještě mohl během jízdy předříkávat články z předpisu, aby bylo poznat, že ho ovládá. S každou geniální myšlenkou přijde většinou někdo, kdo jí pak nemusí vykonávat. Dosáhne se akorát toho, že většina na to bude dlabat, část dá výpověď a část půjde marodit z psychických důvodů, že to u nich rozvíjí schizofrenii… A na zázračnou odpověď, že to tak dělají v Japonsku přijde kontraodpověď, v Japonsku dělají spoustu jiných věcí, které se… Číst vice »
Gratulujem k roztrhaniu slameného panáka.
A mimochodem ověřovací pokus metody „řekni co svítilo na návěstidle a co to pro tebe znamená“ skončil předčasně s negativním výsledkem na odbočce Balabenka…
Tam si to řekli až 100 m před zadkem elefanta.
A potom si ten vlak budete moct riadit sam, pretoze na taku pakaren sa vam kazdy vydlabe a pojde robit inam.
V poriadku, nech inam robiť idú. Práce je dosť, nezamestnanosť rekordne nízka a určite sú dosť šikovní nájsť si niečo lepšie. Píšem to bez irónie. I
Dobrý nápad.
Potom železnicu zrušíme, infraštruktúru predáme do šrotu a počet nehôd znížime na 0.
Šach mat.
Píšem s iróniou.
Pokud je zájem věci řešit, mělo by těch opatření být více. Lidově: nejen „bič“ ale také „cukr“. Tedy hledat způsoby zlepšení pracovních podmínek.
Přesně, stejně jako vyřešili na Slovensku problémy se zdravotnictvím a nebo ve školství!
Prachy na cukor sa rozkradli.
Jednodušší je opatření „bič -> hůl -> důtky.“
Kdyby kamery zabíraly Ráže, Fica a celou tu slovenskou squadru azzurru, tak by to bylo mnohem užitečnější než nějaké strojvedoucí.
Ti by si naopak po 30 letech marnosti a chaosu zasloužili slušnou infrastrukturu a zabezpečovač, místo barvičkovače nebo jízdy 120 nablind.
https://www.stvr.sk/televizia/live-nr-sr
Priamy prenos z národnej (z)rady. Momentálne nevysielajú, lebo nemajú čo.
Není náhodou relevantnější ten záznam z polovnickej chaty?
To by vsak museli mať kameru v oku ako Terminátori všetci ministri a manageri štátnych firiem (neviem, či to je možné spojiť aj s mikrofónom).
Dodnes nikoho neodsúdili za značne medializovane‘ stretnutia vládnych činiteľov s mafiou v byte na Vazovovej v BA.
A kdo bude ty hodiny záběrů sledovat?
Nikdo. Ale když se něco stane, tak se ten záznam bude zkoumat. Tedy – to je moje představa, možná pan ministr Ráž má jinou 🙂
Přesně tak nikdo, a taky nikdo nebude kontrolovat zda je to stále funkční. Nakoupí se kamery z Aliexpressu, přivede se napájení a hotovo. Přece do toho nechcete investovat moc peněz.
Strojvedoucí během jiné jízdy. Na vedlejšák. Kdo jiný by to dokázal kvalifikovaně zkontrolovat.
Asi brácha toho týpka, co v práci poslouchá záznamy z CVR. 😀
Zpoplatní live stream jako obdobu OnlyFans pro šotouše – OnlyTrains. Kindermafie bude dálkově dohlížet na návěstidla a státní rozpočet konsoliduje.
AI.
A není to málo, Antone Pavloviči?
Je to těžko soudit. Na jednu stranu se už nebude moc fíra obrazně řečeno ani poškrábat na zadku, na druhou stranu se odhalí, v jakých podmínkách musí strojvedoucí jezdit, kdy se kvůli například ostrým obratům stravují za jízdy a močí do PET lahve. Dost ponižující na rok 2025. Nicméně z důvodu bezpečnosti to bude mit podobný efekt, jako ETCS jen za pár korun. A jsem přesvědčený, že drtivá většina v dnešní době projetých návěstidel je diky obrovské nepozornosti. Telefony, hovory, tablety…..to mi nikdo nevyvrátí.
K smíchu to nebude, ale tragikomické ano, až se jednou stane, že strojvedoucí bude kvůli kameře ignorovat zvonící telefon a pak napálí do protijedoucího vlaku, protože mu naň volal výpravčí kvůli neexistujícímu základnímu radiovému spojení…
Pokiaľ používa mobil / tablet na služobné účely, tak musí byť každé použitie zaznamenané a dohľadateľné (ideálne je mobil / tablet majetkom dopravcu a použitie súkromného zariadenia je počas jazdy zakázané).
Je rozdil hovory přijímat s odpovědět případně nezlobte se, ted nemohu a je rozdil hovory soukromě sám vytáčet….notabene, 99 procent hovoru snad víme kdo volá ne ?? A zbytek cizího čísla ve směně, kterých je minimum asi tak jako předpokládám, že jsou služební. A u předvolby 972 snad jisté ne ? Tak tady nepište nesmysly.
Já už jsem 40 let strojvedoucím a projetá návěstidla byla i před tím, než byly mobily,tablety atd… Tak jednoduché (namontováním kamery) se to opravdu nevyřeší.
Kde máte takovehle obraty? A proč to děláte za jízdy? Za zpoždění kvůli tomu, že jste si došel na záchod i za cenu zastavení na trati vás nikdo popotahovat nebude. Teda v normálním depu. Kdo ví, jak je to v Bohumíně, ten už je lízlý Slovenskem.
Bohumín. To je to depo, kde misto opravení posuvu sedačky raději mění tlačítka bdelosti, za které se strojvedoucí chytaji,. když se s nimi sedacka pri rozjezdu dozadu. Ale zase by se korková tlačítka bdělosti na záznamové kameře dobře vyjímala.
J.J.to kdysi zkusil a byl přeložen z rychlíku na triangl stalo se na Masaryčce
Ahoj Joudo. Začínat diskuzi slovy „….to mi nikdo nevyvrátí“ není úplně nejšťastnější. Kamery na stanovištích: ty mohou fungovat v jediném případě. Že někdo bude nepřetržitě dozírat na strojvedoucího a jakmile uvidí honiprst nebo tablet, svačinu, noviny v ruce strojvedoucího, tak ho okamžitě upozorní. Jinak jsou pro zvýšení bezpečnosti zcela k ničemu, budou sloužit pouze jako nástroj represe po události a ještě se bude hledat, zda ty zobrazené údaje byly služební nebo soukromé. A kamerové systémy připojené opravdu on-line s plným přenosem videa ve vysokém rozlišení nemáme ani my. Nějaká kamera s bezpečnostní smyčkou třeba klidně 1 den je k smíchu.… Číst vice »
Přičemž celý případný on-line systém bude znamenat i servery na back-endu, jejich správu … a v neposlední řadě: Garantovaný datový tok v GSM síti je pekelně drahý, GSM-R to nezvládne, výpadky veřejného signálu kolem trati bych čekal podobně jako v ČR – i v úplné rovině.
Něco takového by navíc odtáhlo finance pryč od ETCS mobilek, které mají docela vysokou šanci nehodě skutečně zabránit.
Petře, o přenosu on line zde nikdo nehovoří. Kdo by na to tak proboha asi koukal??? Je to o tom, ze by kontrolní orgán mohl namátkou záznam zkontrolovat a pak v případě nějaké MÚ. A bič by to jednoznačně byl, to si zase oba dva jako fírové snad přiznat můžeme ne ? Koneckonců kdo kdy dnes chodí namátkou na kontrolu strojvedoucího? Léta už nikdo. A tak jaká diky tomu asi tak je v dnešní době disciplina některých strojvedoucíh ? No ne moc valná.
možná hlídal hodinky,aby odjel na čas a už se nepodíval na návěstidlo
Celkem amaterské rozhodnutí někoho kdo nemá o dané profesi ani páru … už vidím jak se daný strojvedoucí hraje s mobilem při rozjezdu vlaku … spíše byl lehce zmaten tím že vidí zelenou která v oblouku neplatila pro jeho vlak.
Místo jakéhokoliv zlepšení zabezpečení vymyslíme nějakou represivní s….u a zachráníme svět… Vlastně ne, ale aspoň budeme mít pěkná videa…
Když se na vysoké posty dostanou idioti, nemůže to jinak dopadnout. Myšlení „máme málo peněz, musíme vymyslet něco levného, i když je to pitomost“ nikdy fungovat nebude.
Karty tachograf – dle standardu EU určené pro silnici – lze použít i na železnici. Vždycky se o tom začne uvažovat po nehodě, ale nikdy se to nezavedlo. Protože je tam celá řada velkých obtíží a také je to drahé.. Na postupné zavádění se nikomu nechce. Tachograf vyřeší povinné pauzy, může hlídat alkohol při startu vozidla. Nevyřeší ale pozornost fíry na stanovišti. Tady by pomohly kamery na únavu – něco jako v autě – sleduje oči, pokud nevidí íoči, houká, bliká.. záznam se ukládá jen ten, kdy není detekován obličej a oči.. tj. žádné soukromí není narušeno. Tablet s polohou… Číst vice »
Pokud vlaku s ETCS vjede něco do cesty, mělo by zmizet MA a nastat Trip, ne? (Ostatně tady to prý nastalo.)
Při posunu se nejezdí moc velkou rychlostí a pokud by mělo hnací vozidlo projet mimo zabezpečenou cestu, tak asi projede nejmíň jednu návěst stůj než si řízne výhybku jinému vlaku do cesty. A tam by ho měl ETCS zastavit taky, ne?
Nie, ETCS posun nijako nekryje, ak nepočítam sledovanie rýchlosti 40km/h a obvod stanice (označníky). V režime posun je možná jazda aj proti návesti stoj
Koľajové obvody niečo vedia o posune?!? Prípady, keď koľajové obvody stratia vlak sa stávajú – piesok, prípadne kašička z lístia, či hrdzavé jazdné plochy vlak celkom spoľahlivo odizolujú a koľajový obvod vidí voľno na obsadenej koľaji.
Moravany. Úplná bezpečností podmínka: Pokud vlak (posun, odstavená souprava) neobsadil sousední úsek, tak se kolej neuvolnila, ač se kolejový obvod tváří jak chce.
ETCS není zabezpečovací zařízení, jak si pořád někteří myslí, ale zabezpečovač.
Když zabezpečovací zařízení zjistí, že něco obsadilo postavenou vlakovou cestu (posun, rozpad obvodů, atp.) tak padá na stůj a ruší i oprávnění k jízdě v ETCS.
V Břeclavi takto dvakrát zastavilo ETCS vlak když mu do postavené vlakové cesty vjel posunový díl bez ETCS.
Takže ano, ETCS posun (u nás) neřeší ale když dojde při posunu k vjetí do vlakové cesty tak vše zastaví .
Nevidím žádný problém nejsou doma ale v práci, kde mají zodpovědnost klidně i za stovky životů.
Přesně tak. Není to žádné šmírování, ale standardní kontrola na pracovišti, jakou zažívají statisíce lidí ve výrobě, obchodě, logistice…, leckde.
Problém tady je ve zjevném předpokladu, že to bude stačit.
A ono nebude.
Máme doloženo (a krví napsáno), že lidi dělají chyby, a že je třeba jim pomoct, aby je nedělali. Doplňková kontrola (ani jakákoli buzerace, ani nejdrsnější tresty) prostě nestačí. A mrtvým či zraněným je kulové platné, že víte, kdo je vinen.
Souhlasím minimálně v tom smyslu, že krom toho „biče“ by to chtělo aspoň trochu přidat toho „cukru“.
Pokiaľ sa zistí, že je rušňovodič ko*ot a hrá sa s mobilom za jazdy, tak príde o preukaz možno ešte pred nehodou, ktorú by mohol spôsobiť.
Pokiaľ používa mobil / tablet na služobné účely, tak musí byť každé použitie zaznamenané a dohľadateľné (ideálne je mobil / tablet majetkom dopravcu a použitie súkromného zariadenia je počas jazdy zakázané).
Je nějaká evropská země, kde se něco takového dělá?
Pokud ne, tak není pravděpodobné, že by to prošlo na Slovensku.
Ano, v Polsku například PKP Intercity postupně rozšiřuje kamery monitorující práci strojvedoucích, včetně záznamu zvuku.
Strojvedoucí jsou samozřejmě proti.
Bielorusko v prípade tramvají. Pred pár rokmi som videl video ako sa obsluha hraje s mobilom, dvihne hlavu, v panike brzdí a mačká tlačidlá na pulte. Skončilo to nárazom.
Takže to nehodě nezabránilo, přesně jak jsme čekali.
Ale rozhodne to pomoholo pri vyšetrovaní nehody.
Sú stovky (najmä neželezničných) firiem aj na Slovensku, ktoré sledujú kamerami každý pohyb zamestnanca v pracovnom čase (Zamestnanec má v pracovnom čase nárok na súkromie iba na záchode)
Já teda problém vidím, a to že i 15 let po osazení ETCS na koridor není výhradní provoz, a za těch patnáct let se kromě dvou tratí neudělalo nic, ani implementační plán.
Takže reálná bezpečnost bude i nadále na úrovni 19. století, ale nově pod kamerami. Taky bude sranda používat ten tablet, když zároveň fíra musí ve 120 vizuálně hlídat návěstidla, bez opakovače.
a co tak situace, že tablet zamrzne.. bude ikona, která mu řekne, že je zamrzlý – neaktualizovaný XY sec.???? no asi ne.. takže bude čumět do něčeho, hamtne na rychlobrzdu.. a ono se pak ukáže, že viděl stará data.. Nebo se bude věnovat jízdě, tablet na chvíli ponechá stranou a ejhle.. stejně se tomuto nevyhne.. A navíc.. celé je to blbost – jelikož to spoléhá na to, že všechna hnací vozidla mají GPS – ví se kde jsou.. = nesmí dojít k výpadku odesílání jejich polohy… Co se jako má stát, ztratí-li systém na 1 minutu přehled o GPS poloze… Číst vice »
1 minutu? Rychlík jede 120 km/h, ujede 2 km. Náklad se sune 60 km/h, ujede 1 km. Pokud to bude na téže koleji a doprotívky…
Proč nepoužívat ETCS, když je trať vybavená? Proč znova vymýšlet bezdrátové LZB?