Soukromí půjde stranou. Strojvedoucí budou na Slovensku po sérii nehod sledovat kamery
Mladý strojvedoucí. Foto: ZSSK

Strojvedoucí nebudou nadšení, ale musíme vědět, zda si nehrají s mobilem, zdůvodnil opatření ministr.

Strojvedoucí nebudou nadšení, ale musíme vědět, zda si nehrají s mobilem, zdůvodnil opatření ministr.
Naistalujme programy a kamery úředníkům na GŘ, SŽ a MD. Pokud jejích očí uhnou na víc jak minutu od monitoru nebo nebudou dělat v daném programu, začne běžet přerušení směny.
Místo aby řešili příčinu( zabezpečení tratí), tak řeší až jenom důsledek. On to projel a my vám ukážeme co ten strojvedoucí dělal. Absurdní!!! Kefalín absurdní
Strojvedoucí si musí uvědomit, že stanoviště strojvedoucího je pracoviště, ne jejich osobní zašívárna. V mnoha zemích je standardem, že je celá kabina prosklená a je do ní vidět po celou dobu jízdy. A v jiných profesích je dohled kamerou naprosto běžný a nikdo se nad tím ani nepozastaví.
Řekli si o to svým počínáním, tak to mají. Až příjde černá série nehod na železnici k nám, ať se potom nikdo nediví.
V příštím díle uvidíte:
– tender na kamerové systémy pre rušne vyhrala fírma s pražského paneláku
– kritický nedostatok rušnovodičov na Slovensku
– opäť tragická nehoda
A oni si Ti strojvedoucí z těch 2 mimořádných událostí hráli s mobilem? 🤔
to mělo být už dávno i v ČR 😉
A co na to milenky a pejsci? Otec psa tahá běžně, s 242 tenkrát na trati KV-SO-CH jezdil kde kdo, včetně mne s bratrem. Průšvih je očekáván… Někteří vysílají již dnes na YouTube – je vidět, co dělají, proč to dělají – komentují to.
Takže miesto toho, aby sa predišlo katastrofám a úmrtiam, sa idú inštalovať kamery, aby mohli vinu za obete zo seba striasť a hodiť na rušňovodiča. Aby sa náhodou neminul cash na ich kšefty.
Viem si živo predstaviť, že ľudia typu Eštók by tie videá púšťali na tlačovkách a popri tom vymýšľali kreatívne dôvody, prečo za to môžu progresívci a prečo bol rušňovodič určite liberál.
Akých expertov si tam (aj rušňovodiči) navolili, také riešenia dostali.
Neházejme všechny Slováky (včetně slovenských strojvedoucích) do jednoho pytle, ne všichni volili Fica a jeho kámoše.
Kdyby všichni nevolili Fica, tak to vypadá trochu jinak.
Zjevně jsou šmírácké kamery levnější, než zabezpečovačka. Přitom by stačilo “vážení spoluobčané, pro zvýšení bezpečnosti na železnici potřebujeme nemalé finance a proto dočasně přerušujeme dotování zvýhodněného jízdného. Až bude modernizace zabezpečovacích systémů hotova, rádi vám opět umožníme levnější cestovné.”
Toto nemá nič spoločné s tým, kto koho volil. Keď je rušňovodič ko*ot a hrá sa s mobilom za jazdy, tak je to preto, že je nezodpovedný ko*ot a nie preto, koho volil. To platí globálne odkedy mobily existujú.
Pokiaľ používa mobil / tablet na služobné účely, tak musí byť každé použitie zaznamenané a dohľadateľné (ideálne je mobil / tablet majetkom dopravcu a použitie súkromného zariadenia je zakázané).
A co třeba řešit zabezpečovač?
Bude sa riešiť aj to, ale treba na TEN-T a HKV na nich asi 3 mld. €.
Kamery sú „za facku“.
Serus Joži, viem že sa vám jebu vlaky ale nejde biznis s kamerami… Nenájde sa niečo?
Troufám si říci, že zavedení elektronické karty strojvedoucího bude mít na nehodovost stejný význam, jako u nás slavný monitoring licencí strojvedoucího, tedy nulový. Ale chápu, že je potřebné zavést co nejvíce opatření, co nejméně nákladných, aby se koza, znáte to. Ještě bych doporučil několikrát za směnu testy na alkohol a jiné toxikománie.
Konečně manažeři uvidí, jak se se.e do igelitky…
Pardon, ale národní síla vymýšlet naprosto cokoliv možné, jen účinně neřešit hlavní problém je u těchto dvou států zakořeněná fakt silně.
Chybí k tomu už jen ty praporky před mašinou.
To jsem zvědavý, jestli bude stávka (nebo stávková pohotovost) železničářů vyhlášená ještě dnes, nebo až zítra. Ani ne tak kvůli kamerám, ale kvůli pracovním podmínkám, nekoncepci, nebo podfinancovaní rezortu. Ale tohle by mohla být poslední kapka.
Lepšie ako stávka je dať vývpoveď. Nech hlasujú nohami a odídu robiť niečo iné. Nemyslím to ani v najmenšom negatívne.
Nehodám to nezabrání, ale bude to skvělé represivní opatření. Když se stane nehoda, tak do posledního milimetru prozkoumáme kamerový záznam a by se to mohlo za každou cenu celé hodit strojvedoucímu na hlavu a manažment mohl dále tvrdit, že je to jen chyba jednotlivce, vše je v pořádku a můžou zase v klidu brát svoje miliony zatím co se železnice bude rozpadat… Je to úplně opačně jak se řěší třeba letecké nehody, kde se už dávno přislo nato, že lidi proste chyby dělají a pořád je budou dělat i když jsou jakkoliv trénovaní. Místo milionu kamer po celém kokpitu radši… Číst vice »
Tak minimálne v letectve už roky rokúce existuje niečo čomu vravia cockpit voice recorder, aby bolo jasne zaznamenané, o čom sa piloti bavili.
Ale kamera je pořád něco jiného. Nehledě na to, že by to mělo mít hodně dobře ošetřený rámec, kdy se na to kdo podívá. Už vidím šílené manažery náhodně prohlížející záznamy a hledající, kde se kdo kdy podíval na sekundu jinam. To budou osobní ohodnocení lítat. A to stopro někdo přijde se systémem, že každý „manažer“, co někoho chytne dostane bonus.
Ryanair ma kamery na pilotov v kokpite
Zamestnanec má v pracovnom čase nárok na súkromie iba na záchode.
Pak se nedivte že to nikdo nebude chtít dělat. Hlavně s vědomím toho, že pro bezpečí jak cestujících, tak strojvůdce samotného se nic neudělalo.
Hlasový záznamník nezabráni rušňovodičovi čumieť na nepracovné sprostosti v mobile.
V letectví hlavně lidskou chybu berou jako symptom, nikoliv jako příčinu systémového problému. Postih bývá disciplinární řízení v rámci dané firmy. Snaha je totiž nastavit prostředí tak, aby chyba člověka nevedla k neštěstí, ne aby se každý pilot bál že když něco opomene, tak má kriminál jistý.
Být strojvedoucím, tak po nehodě záznam smažu. Přitížit mi to už nemůže. Stejně jako když pilot „zapomene“ po incidentu vytáhnout jistič černé skříňky. Vyhazov ano, ale nikdy jsem neslyšel že by za to byl někdo stíhán a odsouzen.
To by k tomu musel mít přístup.
A on se záznam zachovává ve vozidle?
A kde jinde? Myslíte že to jako budou v reálném čase streamovat někam na servery?
Těmto věcem vůbec nerozumím, proto se ptám.
Vznikne zamknutá čierna skrinka na nedostupnom mieste. Po incidente je už všetko zaznamenané.
To ale nebude řešení za pár EUR, jak je napsané v článku. Já to vidím na nějaké obyčejné dashboard kamery, které budou zapisovat na kapacitní SD kartu do smyčky. Přece chtějí levné řešení aby se neřeklo, ne nápravu systémového problému.
Mimochodom, práve na internete koľuje nahráva z kabíny vodiča tramvaje v San Franciscu, ako zaspáva za panelom, vletí do oblúku, ľudia padajú (je aj kamerový pohľad do salónu), nestihne ani dobrzdiť do zastávky… Je plno videí aj z autobusov a kamiónov, kde sa vodič hraje s mobilom alebo zaspáva a následne havaruje. Dva roky som tiež pracoval v zamestnaní, kde ma permanente snímala kamera a nemal som s tým problém. A to by moje prípadné zaspatie zďaleka nemalo také potenciálne fatálne následky.
Je rozdíl pracovat pod dohledem třeba v bance, kde je relativně bezpečno a na železnici, kde nefunguje ani základní zabezpečovač, máte zodpovědnost za stovky lidí a nezastavíte na místě. Prostě kde všechno stojí a padá na jedné lidské chybě, nepozornosti.
A to video reálně pomůže čemu? Se někdo bude v nějakém velíně koukat a zmáčkne generální stop až něco uvidí?
To video zrejme nebude živo prenášané do nejakého velínu, kde by to niekto sledoval.
Bude se na to dívat ještě Rakesh v indii a kdyz tak posle tu stopku…
V tom prípade by to chcelo snímať aj Rakesha, či pri sledovaní videa nespí.
Rakesh nespí, kromě sledování fíry dunihlava z Nitry do Leopoldova jezdí ještě s Waymo taxíkem a posunuje Tesly po fabrice ve Fremontu. Všechno zároveň…
Když uz jim budou dávat něco do kabiny s kamerou a GSM modulem, tak by to mohlo vyhodnocování návěsti, a real-time hlásit polohu a rychlost.
Na to nie je prenosová kapacita siete.
Ak sa na to príde po jazde alebo nehode, tak rušňovodič príde o preukaz a dostane (bez nehody) žltú alebo (s nehodou) červenú kartu a basu.
Kdyby se radši zaměřili na dosažení pořádného vlakového zabezpečovače. Takhle si natočí unaveného borce, co si po třetím vstávání v jednu ráno dovolil udělat chybu. Nebo mít osobní či rodinné problémy. Hrozná země… omezií rychlost na chodniku, teď tohle.
Jo, ale pak se jim tam možná přestanou ty vlaky srážet. Chodci se tam nesráží určitě už teď. 🙂
Bude sa riešiť aj to, ale treba na TEN-T a HKV na nich asi 3 mld. €.
Kamery sú „za facku“.
Únava je jedna vec, ale iná je keď je rušňovodič ko*ot a hrá sa s mobilom za jazdy.
Pokiaľ používa mobil / tablet na služobné účely, tak musí byť každé použitie zaznamenané a dohľadateľné (ideálne je mobil / tablet majetkom dopravcu a použitie súkromného zariadenia je zakázané).
Ak sa bude robiť audiovizuálny záznam, tak by som predpisom nariadil, aby fíra ukázal prsom na všetky návesti, ktoré sú pre neho relevantné a nahlas povedal, aby to bolo v zázname počuť, čo vidí. Napr. „voľno“, „obmezenie rýchlosti na 40 km/h“ a pod. Aby v prípade nehody bolo jasné, či fíra vôbec mal všetky informácie jednoznačne a dobre komunikované, či boli dobre vidieť. Lebo stalo sa, že napr. rýchlostné obmedzenie nebolo osadené a bol prúser. Ak ho fíra vo videu neuvidí a nepotvrdí, že ho vidí, tak by sa to dalo brať ako dôkazový materiál, že to nebolo vhodne umiestnené,… Číst vice »
*prstom
ach tie preklepy
Kdyby fíryně ukazovaly na návěstidla prsem na videu, tak by jeho prodej na internetu možná vydělal na ETCS na celé síti během jednoho roku…
Ano, a nejlépe ještě aby u každého návěstidla zapsal do deníku, jakou návěst návěstilo, v kolik hodin, minut a vteřin kolem něj projel a jakou rychlostí. Plus by ještě mohl během jízdy předříkávat články z předpisu, aby bylo poznat, že ho ovládá. S každou geniální myšlenkou přijde většinou někdo, kdo jí pak nemusí vykonávat. Dosáhne se akorát toho, že většina na to bude dlabat, část dá výpověď a část půjde marodit z psychických důvodů, že to u nich rozvíjí schizofrenii… A na zázračnou odpověď, že to tak dělají v Japonsku přijde kontraodpověď, v Japonsku dělají spoustu jiných věcí, které se… Číst vice »
Gratulujem k roztrhaniu slameného panáka.
A mimochodem ověřovací pokus metody „řekni co svítilo na návěstidle a co to pro tebe znamená“ skončil předčasně s negativním výsledkem na odbočce Balabenka…
Tam si to řekli až 100 m před zadkem elefanta.
A potom si ten vlak budete moct riadit sam, pretoze na taku pakaren sa vam kazdy vydlabe a pojde robit inam.
Pokud je zájem věci řešit, mělo by těch opatření být více. Lidově: nejen „bič“ ale také „cukr“. Tedy hledat způsoby zlepšení pracovních podmínek.
Přesně, stejně jako vyřešili na Slovensku problémy se zdravotnictvím a nebo ve školství!
Prachy na cukor sa rozkradli.
Kdyby kamery zabíraly Ráže, Fica a celou tu slovenskou squadru azzurru, tak by to bylo mnohem užitečnější než nějaké strojvedoucí.
Ti by si naopak po 30 letech marnosti a chaosu zasloužili slušnou infrastrukturu a zabezpečovač, místo barvičkovače nebo jízdy 120 nablind.
https://www.stvr.sk/televizia/live-nr-sr
Priamy prenos z národnej (z)rady. Momentálne nevysielajú, lebo nemajú čo.
Není náhodou relevantnější ten záznam z polovnickej chaty?
To by vsak museli mať kameru v oku ako Terminátori všetci ministri a manageri štátnych firiem (neviem, či to je možné spojiť aj s mikrofónom).
Dodnes nikoho neodsúdili za značne medializovane‘ stretnutia vládnych činiteľov s mafiou v byte na Vazovovej v BA.
A kdo bude ty hodiny záběrů sledovat?
Nikdo. Ale když se něco stane, tak se ten záznam bude zkoumat. Tedy – to je moje představa, možná pan ministr Ráž má jinou 🙂
Přesně tak nikdo, a taky nikdo nebude kontrolovat zda je to stále funkční. Nakoupí se kamery z Aliexpressu, přivede se napájení a hotovo. Přece do toho nechcete investovat moc peněz.
Strojvedoucí během jiné jízdy. Na vedlejšák. Kdo jiný by to dokázal kvalifikovaně zkontrolovat.
Asi brácha toho týpka, co v práci poslouchá záznamy z CVR. 😀
Zpoplatní live stream jako obdobu OnlyFans pro šotouše – OnlyTrains. Kindermafie bude dálkově dohlížet na návěstidla a státní rozpočet konsoliduje.
AI.
A není to málo, Antone Pavloviči?
Je to těžko soudit. Na jednu stranu se už nebude moc fíra obrazně řečeno ani poškrábat na zadku, na druhou stranu se odhalí, v jakých podmínkách musí strojvedoucí jezdit, kdy se kvůli například ostrým obratům stravují za jízdy a močí do PET lahve. Dost ponižující na rok 2025. Nicméně z důvodu bezpečnosti to bude mit podobný efekt, jako ETCS jen za pár korun. A jsem přesvědčený, že drtivá většina v dnešní době projetých návěstidel je diky obrovské nepozornosti. Telefony, hovory, tablety…..to mi nikdo nevyvrátí.
K smíchu to nebude, ale tragikomické ano, až se jednou stane, že strojvedoucí bude kvůli kameře ignorovat zvonící telefon a pak napálí do protijedoucího vlaku, protože mu naň volal výpravčí kvůli neexistujícímu základnímu radiovému spojení…
Pokiaľ používa mobil / tablet na služobné účely, tak musí byť každé použitie zaznamenané a dohľadateľné (ideálne je mobil / tablet majetkom dopravcu a použitie súkromného zariadenia je počas jazdy zakázané).
Já už jsem 40 let strojvedoucím a projetá návěstidla byla i před tím, než byly mobily,tablety atd… Tak jednoduché (namontováním kamery) se to opravdu nevyřeší.
Kde máte takovehle obraty? A proč to děláte za jízdy? Za zpoždění kvůli tomu, že jste si došel na záchod i za cenu zastavení na trati vás nikdo popotahovat nebude. Teda v normálním depu. Kdo ví, jak je to v Bohumíně, ten už je lízlý Slovenskem.
Bohumín. To je to depo, kde misto opravení posuvu sedačky raději mění tlačítka bdelosti, za které se strojvedoucí chytaji,. když se s nimi sedacka pri rozjezdu dozadu. Ale zase by se korková tlačítka bdělosti na záznamové kameře dobře vyjímala.
Celkem amaterské rozhodnutí někoho kdo nemá o dané profesi ani páru … už vidím jak se daný strojvedoucí hraje s mobilem při rozjezdu vlaku … spíše byl lehce zmaten tím že vidí zelenou která v oblouku neplatila pro jeho vlak.
Místo jakéhokoliv zlepšení zabezpečení vymyslíme nějakou represivní s….u a zachráníme svět… Vlastně ne, ale aspoň budeme mít pěkná videa…
Když se na vysoké posty dostanou idioti, nemůže to jinak dopadnout. Myšlení „máme málo peněz, musíme vymyslet něco levného, i když je to pitomost“ nikdy fungovat nebude.
Karty tachograf – dle standardu EU určené pro silnici – lze použít i na železnici. Vždycky se o tom začne uvažovat po nehodě, ale nikdy se to nezavedlo. Protože je tam celá řada velkých obtíží a také je to drahé.. Na postupné zavádění se nikomu nechce. Tachograf vyřeší povinné pauzy, může hlídat alkohol při startu vozidla. Nevyřeší ale pozornost fíry na stanovišti. Tady by pomohly kamery na únavu – něco jako v autě – sleduje oči, pokud nevidí íoči, houká, bliká.. záznam se ukládá jen ten, kdy není detekován obličej a oči.. tj. žádné soukromí není narušeno. Tablet s polohou… Číst vice »
Při posunu se nejezdí moc velkou rychlostí a pokud by mělo hnací vozidlo projet mimo zabezpečenou cestu, tak asi projede nejmíň jednu návěst stůj než si řízne výhybku jinému vlaku do cesty. A tam by ho měl ETCS zastavit taky, ne?
Nie, ETCS posun nijako nekryje, ak nepočítam sledovanie rýchlosti 40km/h a obvod stanice (označníky). V režime posun je možná jazda aj proti návesti stoj
Koľajové obvody niečo vedia o posune?!? Prípady, keď koľajové obvody stratia vlak sa stávajú – piesok, prípadne kašička z lístia, či hrdzavé jazdné plochy vlak celkom spoľahlivo odizolujú a koľajový obvod vidí voľno na obsadenej koľaji.
Nevidím žádný problém nejsou doma ale v práci, kde mají zodpovědnost klidně i za stovky životů.
Přesně tak. Není to žádné šmírování, ale standardní kontrola na pracovišti, jakou zažívají statisíce lidí ve výrobě, obchodě, logistice…, leckde.
Problém tady je ve zjevném předpokladu, že to bude stačit.
A ono nebude.
Máme doloženo (a krví napsáno), že lidi dělají chyby, a že je třeba jim pomoct, aby je nedělali. Doplňková kontrola (ani jakákoli buzerace, ani nejdrsnější tresty) prostě nestačí. A mrtvým či zraněným je kulové platné, že víte, kdo je vinen.
Souhlasím minimálně v tom smyslu, že krom toho „biče“ by to chtělo aspoň trochu přidat toho „cukru“.
Pokiaľ sa zistí, že je rušňovodič ko*ot a hrá sa s mobilom za jazdy, tak príde o preukaz možno ešte pred nehodou, ktorú by mohol spôsobiť.
Pokiaľ používa mobil / tablet na služobné účely, tak musí byť každé použitie zaznamenané a dohľadateľné (ideálne je mobil / tablet majetkom dopravcu a použitie súkromného zariadenia je počas jazdy zakázané).
Je nějaká evropská země, kde se něco takového dělá?
Pokud ne, tak není pravděpodobné, že by to prošlo na Slovensku.
Ano, v Polsku například PKP Intercity postupně rozšiřuje kamery monitorující práci strojvedoucích, včetně záznamu zvuku.
Strojvedoucí jsou samozřejmě proti.
Bielorusko v prípade tramvají. Pred pár rokmi som videl video ako sa obsluha hraje s mobilom, dvihne hlavu, v panike brzdí a mačká tlačidlá na pulte. Skončilo to nárazom.
Sú stovky (najmä neželezničných) firiem aj na Slovensku, ktoré sledujú kamerami každý pohyb zamestnanca v pracovnom čase (Zamestnanec má v pracovnom čase nárok na súkromie iba na záchode)
Já teda problém vidím, a to že i 15 let po osazení ETCS na koridor není výhradní provoz, a za těch patnáct let se kromě dvou tratí neudělalo nic, ani implementační plán.
Takže reálná bezpečnost bude i nadále na úrovni 19. století, ale nově pod kamerami. Taky bude sranda používat ten tablet, když zároveň fíra musí ve 120 vizuálně hlídat návěstidla, bez opakovače.
a co tak situace, že tablet zamrzne.. bude ikona, která mu řekne, že je zamrzlý – neaktualizovaný XY sec.???? no asi ne.. takže bude čumět do něčeho, hamtne na rychlobrzdu.. a ono se pak ukáže, že viděl stará data.. Nebo se bude věnovat jízdě, tablet na chvíli ponechá stranou a ejhle.. stejně se tomuto nevyhne.. A navíc.. celé je to blbost – jelikož to spoléhá na to, že všechna hnací vozidla mají GPS – ví se kde jsou.. = nesmí dojít k výpadku odesílání jejich polohy… Co se jako má stát, ztratí-li systém na 1 minutu přehled o GPS poloze… Číst vice »