Automatické kontroly dálničních známek? Šikana lidí s hendikepem, vysvětluje Krása
Elektronické viněty kontroluje mobilní automat. Pramen: MDČR

Řešením má být evropský parkovací průkaz, míní Krása.

Řešením má být evropský parkovací průkaz, míní Krása.
Kdyby existovala mezinárodní soutěž s názvem „Proč to nejde udělat“, byla by Česká republika na prvním místě..
.. pokud by se ovšem nenašel kverulant (český), jenž by našel důvod proč nemůžeme zvítězit 😛
Pro ty co si chtějí prostudovat informace od Rady Evropy o Evropském průkazu osoby se zdravotním postižením a Evropském parkovacím průkazu osoby se zdravotním postižením. Ehttps://www.consilium.europa.eu/cs/policies/european-disability-card/
A pri tom by stacilo jen zavest neco jako prenosnou dalnicni znamku a lidem se ZTP ji poskytnout zdarma.
Jakože se při každé jízdě bude ta známka zadávat do systému společněa RZ auta? To p. Krása odmítá…
No a co že to odmítá, je snad tvůrcem zákonů?
Počet aut které postižený za rok vystřídá je pár. Minuta na zadání aktuální SPZ – třeba z předvyplněného seznamu – je celkem nízká cena za možnost jet zdarma na dálnici, ne?
To byla jedna z diskutovaných možností, ale NRZP se to nelíbí, protože by se před každou cestou dělala nová registrace, a SFDI se to nelíbí, protože tam je teoreticky prostor na podvody a kšeftování.
ZTP by měli mít možnost koupit si denní dálniční známku, opakovaně, registrovanou na SPZ a číslo průkazu ZTP. V systému, kde se známka kupuje je přihlášení přes bankovní identitu a dostupný i z mobilu.
Pan Krása si neustále zvyšuje požadavky, opravdu by bylo dobré zrušit všechny výjimky a nastolit rovné prostředí pro všechny .Chceš jezdit, musíš na to mít. Na benzín také nedostane žádnou slevu ZTP
Když nevím, nekomentuju. Při ZTP je příspěvek na mobilitu na benzín 900Kč/měsíc.
Jo. A zvýšit ho o cenu 1/12 roční dálniční známky by bylo daleko smysluplnější a ve výsledku nejspíš levnější, než vymýšlet rovnák na vohejbák v podobě spousty složitých výjimek, které znesnadňují kontrolu.
Tak spíš by bylo rozumější, zavést platbu mýta. Kamion platí v průměru 5,5Kč za km. Opotřebení osobákem je cca 1:10000. Takže ať než… platba za km 5,5/500 = 0,011Kč. Kdo najezdí ročně po dálnicích víc jak 200 tisíc km, ať si klidně platí ten zlodějský paušál.
Kde berete přesvědčení, že to mýtné placené kamiony je odpovídající, že ho berete jako daný základ? Natož k takovému odsouzení toho (v celkových nákladech na provoz auta spíše zanedbatelného) paušálu?
Co když jsou podhodnocené i ty dálniční známky pro osobáky (a to mýto pro kamiony třeba taky a ještě víc)?
No však jsem z 1:10000 uděl 1:500. Vypočtěte si sám kolik by pak platil kamion.
Super, tak ten příspěvek zvyšme o cenu měsíční dálniční známky, a zrušme tuto výjimku.
Chcete rovné prostředí? Vyberete si amputaci, nebo přerušení míchy? Odpovězte, jenom pokud si vyberete, jinak vaše kecy nemají cenu.
Bohatě by stačilo dát mu bicykl a zavázat oči. Jak daleko dojede? Snad se mu rozsvítilo.
A pak tu máte držitele ZTP, kteří chodí do normální práce či podnikaji. Dle mých zkušeností je jich možná dokonce vetsina a poskytovat jim ekonomické výhody v dopravě pak nemá logiku. Ten systém průkazu ZTP považuji notně za zastaralý .
Nemocný má jen jedno přání, být zdraví. Modlím se aby Vás Pán Bůh ušetřil zkoušek, kdy by jste měl nárok na ZTP.
Obecne jsem pro zruseni vsech techto vyjimek. Radsi zvysit podporu lidem s postizenim a nechat na nich, jestli to utrati za dalnicni znamku nebo neco jineho. Stejne tenhle system neni fer k lidem s postizenim, ktere jejich blizci vozi auty, pro ktera potrebuji rocni DZ z jinych duvodu.
Já bych tyhle nesmyslné výjimky zrušil a bylo by. Každé takové opatření je přímým direktem na systém, který může zcela automaticky a bezúdržbově fungovat. A než mi začnete dávat mínusy, sám mám průkaz ZTP/P a na autě, kterým občas jsem přepravován, tak dálniční známku platím přímo já. Takže asi tak….
Moje manželka je držitelka průkazu ZTP. Po dálnici občas jezdíme a ještě se nestalo,že by nás někdo zastavil. Ale slyšel jsem (nevím,jestli je to pravda),že na Slovensku stačí do 24.hodin po jízdě,nahlásit RZ auta a číslo průkazu na nějaké Webové stránky.
A to nejde zaregistrovat SPZ s číslem ZTP karty na stejných stránkách kde se kupují dálniční známky?
Vždyť ty průkazy jsou vázané na SPZ tak v čem je problém?
Nejsou vázané na SPZ a NRZP argumentuje, že to využívá nemálo lidí, které např. příbuzní vozí na dialýzu nebo jiné pravidelné zákroky. Ne vždy je veze ta samá osoba, a tedy jedno auto. Píše se to i v článku – byl tu návrh upravit pravidlo, aby takto šlo registrovat jedno až dvě auta, ale neprošlo to přes organizace postižených, které to vnímají jako zhoršení oproti dnešnímu stavu.
A není jednodušší zvýšit hendikepovaným lidem dávku v nemohoucnosti či co pobírají, a tuto výjimku zrušit?
Přijde mi úchylné, že kvůli tak marginálnímu „use case“ máme na dálnici neplatiče, co nedokážeme systematicky odhalit.
Pritom se to mohlo udelat v ramci realizace superdavky od pristiho roku.
LIdé, kteří mají průkaz ZTP nebo ZTP/P v současné době nemusejí pobírat žádnou dávku. Musela by se zavést nová dávka – jak je napsané ve vyjádření v článku.
Nemusejí pobírat žádnou, ale mohou (pokud potřebují) žádat příspěvek na mobilitu. Stačilo by tedy ten mírně navýšit.
Lidé s postižením jsou na tom ekonomicky velmi různě, ti bohatí dálniční známku zdarma nepotřebují (a nejspíš to ani nepoznají, když ji nově budou muset platit) a ti, lidé s postižením, kteří jsou na tom ekonomicky špatně, mohou žádat o dávky, které by jim měly rozumně pokrýt potřeby, samozřejmě včetně cestování k lékaři jakýmkoli potřebným způsobem.
Pokud nepobírají dávku, tak basi nepotřebují takové peníze od státu kvůli své invaliditě. A jsou tedy schopni si těch pár korun dálniční známky zaplatit, stejně jako si platí za benzin, ne?
Vážně chcete tvrdit, že za neplatiče na dálnici můžou osoby se ZTP … a po jejich oznámkování neplatiči zmizí? Policejní auta dálniční poplatky také neplatí.
Tak průkazu ZTP a ZTP/P je vydáno skoro 400.000. Není to úplně malá skupinka
SPZ policejních aut stačí jednou nahrát do systému jako zaplacená, a hotovo.
Ano, tvrdím, že kvůli této výjimce nelze efektivně hledat ony neplatiče, kterých jsou 4 procenta.
Už vím, kde se vzalo rčení „No ty Kráso!“
Teď ještě nevíte, jaký Bláha je v druhé variaci?
Bohužel ani evropský průkaz ZTP a parkovací průkaz, nesjednotí přiznávání těchto průkazů. Takže občan cizího státu, bude mít při shodném postižení jiné zvýhodnění, než obřan ČR. Konkrétně se jedná o diagnozu DM1 kde všechny okolní země uznávají jako dostatečnou pro přiznání průkazu ZTP a pouze Česká republika jí uznává jako TP.
Tohle je zase něco co je daleko nad rámec mandátů evropské unie. Micromanagement suverénních států. Ani v Americe na o v Kanadě nebo jinde kde je federalizace nejsou takové věci. Podle mě ztp průkaz je na
Jako, že normy harmonizujeme a posudkové lékařství nemůžeme?
Strukturu slev v jízdném veřejné dopravy taky máte v každém state jinou. Někde například senioři nemají žádné slevy, děti jen částečně.
Důsledky milionu vyjímek – lepší by bylo lidem v té nouzi ty peníze asi dát, ne? Beztak ne každý má po cestě za pomocí placenou dálnici…
Úplně stejně špatně napsaný je ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, aby člověk neměl nastartováný stojící auto…nesmí zbytečně obtěžovat. V okolních státech je třeba minuta běžícího motoru u stojícího… žádný subjektivně věci. Snadno měřitelný. Iplbe stejně by ZTP mohl mit vyšší odpočet z daně příjmů na platce a hotovo. Nula výjimek.
Osobně bych zrušil i výjimku pro sanitni a hasičský vozy (zase jen vyjimka, ze pokud plní ukoly) . .
Ano, odpočet daně z příjmu, po 47 letech u dráhy, by mého devadesátiletého otce opravdu potěšil. Mohl by například jezdit ve vozíku po nástupišti a upozorňovat cestující o berlích, že se do nízkopodlažního vlaku stejně nedostanou, protože nízkopodlažní je i nástupiště. 😀
Bohužel jsem neviděl oficální statistiku, ale u osob starších cca 70 let mi přijde, že je držitelů průkazu výrazně méně než u osob aktivního věku. Vysvětluji si to tím, že různe ekonomické výhody tyto osoby mají dost na základě svého věku a průkaz je už poněkud navíc. Nechtějí ho, mí rodiče a prarodiče jej odmítali si pořídit, i když by patrně na něj nárok měli.
No nám byl prakticky „vnucen“, když se řešilo pečování 365/24, ale parkovací průkaz opravdu nemusíte mít i když máte ZTP.
Přesně tak – kdo potřebuje, tomu se známka zaplatí nebo se uplatní sleva na dani. Ono těch chudáků co nemají na dálniční známku a potřebují ji zase tolik není. Problém vyřešen. Ale co chudáci děti s hemoblastosou…..prostě populismus a zneužívání emocí u nemocných dětí.