Alstom prodal v Německu první bateriové vlaky, budou jezdit v Podkrušnohoří

Jednotka Coradia Continental s doplňkovým bateriovým pohonem, vizualizace. Pramen: AlstomJednotka Coradia Continental s doplňkovým bateriovým pohonem, vizualizace. Pramen: Alstom

Společnost Alstom podepsala první smlouvu na dodávku bateriových vlaků pro Německo. Půjde o jedenáct jednotek Coradia Continental (BEMU), které budou

Společnost Alstom podepsala první smlouvu na dodávku bateriových vlaků pro Německo. Půjde o jedenáct jednotek Coradia Continental (BEMU), které budou moci jezdit pod trolejemi i na baterie. Objednal je dopravní spolek VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen), který chce bateriový pohon využít na trati z Lipska do Saské Kamenice (Chemnitz).

Smlouva má hodnotu zhruba 100 milionů eur (cca 2,5 miliardy Kč), uvedl Alstom na svých stránkách. Jednotky vyrobí německá továrna Alstomu v Salzgitteru v Dolním Sasku. „Jsme velmi hrdí na to, že můžeme objednatelům poskytnout udržitelné a efektivní řešení,“ uvedl Gian Luca Erbacci, senior viceprezident společnosti Alstom Europe.

Vlaky Coradia Continental BEMU budou podobné těm, které již na saských tratích jezdí a obsluhují například Drážďany, Riesu nebo Cvikov. Na základě smlouvy z roku 2014 dodal Alstom do Saska 29 elektrických jednotek (EMU).

Hlavní rozdíl bude v tom, že nové vlaky budou mít na střeše výkonné baterie. Třívozové Coradia Continental BEMU budou mít 150 sedaček, jejich dojezd na baterie bude až 120 kilometrů. Při jízdě na baterie budou mít nejvyšší rychlost 160 kilometrů za hodinu. Osmdesátikilometrovou trať mezi Lipskem a Saskou Kamenicí zvládnou podle Alstomu bez ztráty výkonu.

Tagy alstom Coradia Continental Sasko vlaky na baterie
38 komentářů