Jízdní řád ČD: Více mezinárodních vlaků a návrat skupinové slevy
ComfortJet ČD a Siemens Vectron v Kodani. Foto: České dráhy

Zajímavostí je zavedení večerního přímého spoje z Prahy do Lince přes Vídeň.

Zajímavostí je zavedení večerního přímého spoje z Prahy do Lince přes Vídeň.
Dobrý deň bude i letos knižní Jízdní rád?
Bude:-)
Fandím ČD v rozvoji mezinárodních spojení – ALE bylo by už na čase také vyměnit domácí dálkové vlaky – minulý týdnem jsem jel na trase Praha-Čáslav něčím, co se ani nedalo nazvat vlak, ALE TOTÁLNÍ ŠROT!!!
Možná byste si napřed měl zjistit fakta, než spustíte křik. R9 už je vysoutěžena, za rok tam vyjede Regiojet novými soupravami.
„za rok tam vyjede Regiojet novými soupravami“ … z té věty je pravda to „Regiojet“, zbytek je trochu nejistý.
Ještě jedna zajímavá změna se chystá – zvýšení částky na žebračence (kompenzace) za neplnění standardů z 35 na 70 Kč. Je to info přímo od GŘ Krapince. Otázka je, jaké další podmínky to bude mít. Že by zůstaly stejné jako dosud, se mi nějak nezdá.
Oni budou délat vše proto aby nic nemuseli kompenzovat
Všechno, co jsem z nich právem dostat mohl, jsem z nich právem dostal.
.. máte nějaký konkrétní případ, který se Vám přihodil ? Nebo jenom plivete špínu ?
Nový jízdní řád bych nechválil, jízdní doby se prodlužují, časy na přestup zkracují a někde je v tom už bordel. Např. vlaky Vysočina R9, jeden zvládne Praha – Žďár za 2:32 hod, jiný za 2:41 na stejné trati, stejný název vlaku. Pak chytit přípoj a nedejbože se spolehnout na přípojný autobus. To je příklad z spojení venkova (Vysočina). Spojení Ex3 Brno – Praha posunoto o 8 minut, tj. doba na přestup na Západní expresy opět kratší. Bývaly doby, kdy vlak z Brna přijel do Prahy v 10.minutě a Západní expres odjížděl ve 43.minutě, od nového JŘ příjezd ve 23.minutě, odjezd… Číst vice »
Odměny pro vedení SŽ jsou přednější než nějáké přípoje
Není to u R9 kvůli tomu, že se bude kopat i trať Sázava – Přibyslav, tudíž se někde musí ty rychlíky prokřižovat, z čehož pramení prodloužení jízdní doby u vybraných spojů? Ale ono je to jedno, když kraj i přes urgenci od Žďáru samotného trvá na tom, že páteřní autobusová linka na Jihlavu jede dvě nebo tři minuty před příjezdem rychlíku a přijíždí analogicky po odjezdu těch vlaků, tak to celé VDV zabíjí. Přitom by se hezky dal udělat taktový uzel na všechny směry okolo x:30, kdy se do ZR sjíždí vlaky ze všech směrů, ale na to, že buď… Číst vice »
VDV je typickou ukazkou toho, ze kazda dobra myslenka musi byt znehodnocena, protoze v jejich pripade to neni nahoda, ale pravidlo 🥵! Kdysi nekde vyslio vyjadreni vedeni kraje, ze je nezajima verejna doprava, ze ty penize misto toho budou davat do opravy silnic. No, nevim, tam, kde jezdim ja, jsem si toho nevsiml! Ale aspon maji nadherne a hlavne zcela pravdive oznacovace svych zastavek, ktere jejich system zcela presne vystihuji, 2 mijejici se sipky 🤪!
Fajn….ČD se chlubí, kolik spojů bude mezi Prahou a Brnem + vlaky RJ…a nákladní doprava bude přes den čumákovat, protože CDP to prostě nevyjezdí, traťovka a Stavební správa SŽ naseká výluky a noční zastavené provozy. Fakt dneska žádného zákazníka nechce zajímat, že z Břeclavi do Děčína to pojede 24 hodin, náklady na střídání strojvedoucích /ovšem kde je brát/ a v případě odklonů 2 Vectrony nebo Vectrona + něco na pk taky nikdo nezaplatí….
Ale vždyť VRT (na 300+, čili výlučně pro osobní expresy) to vyřeší, pak se na stávajících tratích uvolní místo pro náklady, a to vše již brzy!
(ironie)
„Skupinová sleva se do tarifu ČD vrací po několika letech.“
————-
To není pravda. Skupinová sleva nikdy zrušena nebyla. Akorát se počítá ze základního jízdného, takže v konkurenci včasných jízdenek není tak atraktivní, nicméně existuje.
Přesně. Skupinová sleva se nevrací. Celou dobu tu je, aktuálně se počítá jako
1. Člověk 100%, 2. člověk 25% (sleva), 3.-19. cca 40% sleva.
Pro skupinu do 3 lidí se vyplatí nová ČD Dny. Pro skupinu 4 lidí a víc se vyplatí původní skupinová.
Neznám přesné parametry, ale v článku je uvedeno, že slevu lze kombinovat. Tedy předpokládám, že i třeba s IN25 a zákonnou slevou pro vybrané skupiny. V tom případě by nová sleva mohla být výhodná i pro více než 3 cestující.
Proč nenasadit Pendolino častěji denně na trase čb pha
Protože má málo míst k sezení.
Protože dokud tam nebude jezdit na všech expresech, bude dělat bordel v taktu.
Cestování Praha – Zlínský kraj se zhorší, takže si ty mezinárodní spoje strčte do řiti.
Zhorší jak? Tím, že na R18 nebudou v kmenové soupravě Bdpee?
Myslíte jako, že do krajské vesnice, do které se nedá dostat solidně vlakem ani z většiny kraje, kterému vesnice dává označení? Jinak, jak to tak sleduju, zhoršilo se cestování vlakem skoro všude, pokud spoje nejsou na mezinárodní trase.
Teď jak si to čtu, tak mě napadlo, že Zlín není na mezinárodní trase a to dokonce ani silniční……, prostě skvěle poskládaný kraj, se skvělým krajským městem.
„ČD DNY“ – to muselo dát práci vymyslet takovou blbost. Tipuji to minimálně na týdenní práci 4 systémových a dvou oborových specialistů a nakonec se ještě najala agentura za nemalé peníze.
Alza Dny, Dny Marianne… za mě v pohodě.
Akce na časově omezené období.
Ano, skupinová sleva nazvaná „Dny“ je zcela „logická“ a všem jasná. :facepalm:
No, a co?
To je tak těžké pochopit, že i České dráhy mají své dny?
V4 sa mení na 4V (štyria vyšinutý / mentálne retardovaní) diktátori: Bureš, Hranol, Viktor Veľkouhorský a Vučić. To bude synerdžia, ak nie federácia … 🤮🤮🤮 Vlaky EC „Metropolitan“ budú premenované na „Diktátor“ a budú jazdiť na trase Praha – Bratislava – Budapešť – Belehrad. Keď z EÚ a Schengenu vyhodia nekompatibilné krajiny (HU + SK + CZ), tak bude znova železná opona, víza, colníci lezúci (doslova) až do zadku a budú cez západnú hranicu jazdiť len 3 x denne Bagety a RegioNovy ako za Husáka (vtedy MV 810) a hodinu (podľa potreby i viac) trvajúca colná a pasová kontrola za… Číst vice »
Co si volič zvolil to má…
Jinak se cítíte dobře?
🤣 👌
Necítí, a já naprosto chápu proč.
Tohle je web o železnici, nebo dopravě.
Vaše politologická cvičení se naprosto míjejí s tématem článku, tak je prosím uplatňujte někde jinde.
„Diktátor“ se neujme. Spíš bych sáhl do osvědčené pokladnice velkých osobností národních dějin. Co třeba „Tiso“, „Miloševič“, „Arpád“, „Szálasi“, „Béla Kun“, …
Krom vlaků do Villachu nic pozitivního. Degradace SC, nesmyslné povinné rezervace v Ex1…
A EC Prather a EN Carpatia.
Hele já nad těma povinejma rezervacema taky nejásám, ale uvidíme co to přinese. Třeba to nakonec bude fungovat dobře, nebo to za rok zase zruší.
Faktem je, že ty nepovinný rezervace u ČD jsou docela cirkus. Místa ve vlaku často nejsou označený vůbec, nebo jen vágním papírkem „Expresní rezervace“, který samozřejmě neříká odkud a kam. Lidi dostanou zdarma místenku k jízdence koupený online, ale pak si stejně sednou jinam, atd.
Jinak nevím jaký zázraky byste si na tý naší strašidelný dráze představoval. Na mizerný infrstruktuře těžko dělat kvalitní JŘ.
No, když si rezervuji místo, tak bych pak měl jet v tom odpovídajícím typu vagónu. Což ČD často porušuje.
Oni si dřepnou i tam, kde je rezervace vyznačená jasně, tak pak podle obsazenosti buď sednu na jiné místo bez konkrétní rezervace, nebo požádám o uvolnění, případně zůstanu stát v chodbě či na představku, s jistou pachutí ze současné společnosti.
Ta zmínka v posledním odstavci článku, že sleva pro malé skupiny je vázaná na digitální způsob pořízení jízdního dokladu, ve mne vyvolává obavy z dalšího postupu „digitálního nátlaku“ či blížící se „digitální totality“.
Otázkou je, zda takový přístup není diskriminační vůči části (nejspíš postupně se zmenšující) obyvatelstva, která nemůže nebo nechce všude používat digitální prostředky.
Když to srovnám s tou automobilovou dopravou, vůči které má avizovaná sleva zlepšit konkurenceschopnost železniční dopravy, tak nevím, jestli pro jízdu autem je výrazně výhodnější vyřizovat potřebné náležitosti digitální cestou, resp. „papírové“ způsoby vyřizování jsou o tolik nákladnější, složitější či dokonce vyloučené?
Tak třeba dálniční známka neelektronicky je docela opruz. Platí i pro okolní státy.
Pro některé ano, pro Maďarsko a Rumunsko bych naopak doporučil nákup osobně na hranicích.
Proč? Maďarskou jsem letos kupoval a je to stejně jednoduché jako u české či rakouské známky
V Maďarsku jsem zažil oboje a ke známce kupované na hranici bych se velmi nerad vracel.
A to proč?
Diskriminace by byla, kdybyste tím vlakem nemohl jet vůbec. Že na určité prodejní kanály má dopravce nižší náklady a že se o tuto úsporu podělí i s cestujícím, to diskriminace není… A ono by se na to dalo dívat ještě jedním pohledem. Chcete větší slevu? Pořiďte si to online. Nemáte mobil a ani počítač? A brání Vám někdo si mobil/počítač a internetové připojení pořídit? Teoreticky ani to mobilní připojení platit nemusíte, můžete někde využít nějakou zadarmo WiFi… Stejně jako se neobjevují soudní žaloby na to, že by se někdo cítil diskriminován, že lepší cenu v Tescu, Albertu, dm etc. dostane… Číst vice »
> Pořiďte si to online. Nemáte mobil a ani počítač? A brání Vám někdo si mobil/počítač a internetové připojení pořídit? Technicky vzato zadna banka nema povinnost vam vystavit platebni kartu, kterou tuto sluzbu zaplatite. Vetsina lidi na to zrejme nikdy nenarazi, ale jsem si celkem jisty, ze v nekterych okrajovych pripadech to skutecne muze nastat (napriklad mam kamarada z Iranu kteremu snad vsechny ceske banky odmitaly zalozit ucet kvuli jeho statni prislusnosti), pricemz jsou i vyjimky, kdy vam banka neda ani zakladni platebni ucet, na ktery ze zakona mate narok (primarne kvuli AML). PS. jeste donedavna karetni spolecnosti ve svych… Číst vice »
Ten zákaz přeúčtování poplatku je na úrovni Evropské unie a platí pro spotřebitelské karty, které mají (interchange) poplatky regulované.
Určitý druh diskriminace – větší či menší – existuje vždy a u všeho.
Každá sleva má nějaké parametry a podmínky. Není ničí povinností slevu využít.
Copak PC, mně mnohem víc vadí budování závislosti na telefonech. Je jedno co máte za výrobce, vždy tam budete mít uzavřený OS od jednoho ze dvou oligopolních dodavatelů (Google nebo Apple), a jste systémem nuceni dnes alespoň jednomu z nich zaprodat svoji duši.
Tak čistě teoreticky můžete mít rootlý telefon a místo apky použít www rozhraní 😀
Mnohem lepší je zadat prohlížeči, aby se webovému rozhraní hlásil jako desktop. Rootnutí je bezpečnostní díra.
Android je open-source systém. Můžete si ho upravit dle libosti a pokusit se ho zprovoznit sami.
Nějaký typ „right do disconnect“ je určitě opodstatněný, ale že by nějaká výhodnější nabídka musela být nutně přístupná i tak, nemá smysl. Zvýhodněnou tu jízdenku máte i protože s ní má dopravce méně nákladů se zpracováním (stejně jako místenky zdarma v aplikaci). Mimo to, píšete tento komentář do digitálního média, nikoliv do novin xd
„sleva za nákup online“ zní lépe než „poplatek za využití poklady a ruční zpracování požadavku pracovníkem“
Problém by byl, kdyby neexistovala možnost si jízdenku koupit jinak, než on-line. Cenotvorba je pak věcí prodejce, který nemá povinnost slevu poskytnout a její poskytnutí je na jeho uvážení…
Ve školách se prosadila inkluze, ale ve skutečném životě to směřuje opačně.
První spoj od Veselí nad Lužnicí , Soběslavi přijíždí do Tábora 5:30.Tak to je na koridorové trati brutál.
Proč? Časy se mění, kdo dnes jezdí do práce PŘED šestou? V Rakousku první ranní spoje většinou vyrážejí kolem páté.
Mnoho lidí pracuje od 6:00.Kdo chodí na devátou pracuje většinou v kanceláři a jezdí autem.Až to tady bude jako v Rakousku ať jede první spoj třeba v 7:00.
Z Pelhřimova jede první spoj už 3:40 !
Já tedy ve vlaku vídám tak nějak stejně pracujících lidí jedoucích na šestou i na devátou. Nejvíc bych řekl že jede tak na osmou. Samozřejmě záleží kde to je.
A když někdo pracuje od 6:00, tak příjezd vlaku v 5:30 nestačí? Pokud kvůli velké vzdálenosti mezi nádražím a pracovištěm ne, tak takový člověk těžko bude jezdit vlakem. Spíš autem. Zvlášť před šestou ráno.
Stěžujte si na kraji. Pelhřimov je v jiném než Tábor.
Je znám úplný konec 810, 809? Na Bečovce a na trati do Kralup ze Slaného jsou k vidění dosud.
A ještě na horním Pacifiku (212) jsou k vidění také a i s přípojnymi vozy ale jenom v práci. dny.
Také poslední pár pražských osobáků pracovního týdne. A pražská S65
Úplný konec zatím jasný není, protože na některých tratích mají zůstat do konce nynější smlouvy a co tam bude jezdit dál, jaksi nemůže nikdo vědět, leda by věděl výsledky souteže ještě před jejím zahájením xd
Konkrétně ve Vámi zmiňovaných případech 12/2026 s dodáním Foxů
Detailnější info samozřejmě tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_linek_v_z%C3%A1vazku_ve%C5%99ejn%C3%A9_slu%C5%BEby_v_%C4%8Cesku
Pravidelně udržované
Krabice jsou nesmrtelné!
Dodatek tématu modernizace vozby, jak to bude u linky R12? Je tam v dohlednu nějaká modernizace, případně soutěž či rok konce smlouvy? Ptám se proto, jelikož tam stále nevidím změnu k lepším vozům.
Dneska jsem viděl komplet retro soupravu složenou z AB a B+Bd.
Probiha soutez na provoz od 12/2027
Buďte rád za R12, R8 je vyrazně horší.
Zrovna absence klimatizace, TB0 a wifi na rok 2025 je mnohem horší než zvadlá orchidej na wc….
Něco takového momentálně jezdí i na Svitavě. Předpokládám, ze jedna souprava.
Sleva pro skupiny nikdy existovat nepřestala.
Pokud jsem to z článku dobře pochopil, tak by nově měla skupinová sleva platit i na akční jízdenky, nikoliv jen na kilometrické jízdné, jako je tomu doteď.
K tomu novému spojení do Linz (A) :
Stávající spoj Ex3/rj375 Praha hl.n. 18,42 – Wien Hbf 22,49 přestup A3/IC846 Wien Hbf 22,55 – Linz 0,28 za 5:46, 671,8km.
Takže co je vlastně nového ? Pro pasanta z Břeclavi vlastně nic 😀
Možná jen to, že se nemusí spoléhat na přestup za 6 minut 🙂
Jednou jsem to takhle risknul a přestup mi nevyšel. Za mě 👍.
Když si sundáš těžké boty, kocóre, tak by jsi to stihnul 😀
Tenhle přestup dost často nevycházel. Někdy se stávalo i to, že rj od Prahy otevřel dveře a vlak na Salzburg se dal do pohybu. Za mě jednoznačně změna k lepšímu.
Pro cestující větší pohodlí a garance, že jim přípoj neujede, pro dopravce nejspíš úspora nákladů spojením dvou navazujících vlaků.
Ve Vídni nebylo místo pro nocování a tak se musí jet jinam a to do Lince.
A kde bude nocovat ta souprava, kterou ten prodloužený railjet na tom spoji nahradí?
Svět se mění, ale u nás na R12 je stále ještě v pořádku 😛 😀
Tam teď probíhá soutěž na balíček linek, který končí smlouvou v roce 2027.
„Nová smlouva začne platit v prosinci 2027, relativně krátká doba na přípravu i kvalitativní požadavky na vozidla zvýhodňují stávající hráče a prakticky vylučuje nasazení nových vozidel. Výjimkou z šesti let budou vlaky linky R12 v úseku Zábřeh na Moravě – Jeseník, kde bude provoz zajišťován až od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2029/2030. — https://zdopravy.cz/ministerstvo-soutezi-moravske-rychliky-stavajici-tri-kontrakty-dvou-dopravcu-spoji-do-jednoho-250641/ “ // Nene, u nás je svět ještě v pořádku 😛 😀
Jeee, pardon, toto jsem poslat nechtěl … Správně jsem chtěl poslat toto 🙂 „Podle podmínek soutěže nelze čekat velké změny v kvalitě vozidel. Zatímco některé soutěže ministerstva jsou až na 15 let, v tomto případě jen na šest let.“
Pokud si ale dobře vybavuju požadavky na soupravy, tak sice nejsou požadovány nové vozy, ale byl tam požadavek na celou soupravu klimatizovanou a snad i 160 km/h. Což by mělo spolehlivě vyselektovat ten stávající kovošrot v podobě vozů B, AB, Bdtee a podobných současně provozovaných skvostů.
Děkuju, snad máte pravdu. Stačilo by mi i staré Bpee 😀
Mimochodem ještě teď si vzpomínám, jak před mnoha (cca 3-4) lety nazpět poměrně velký odborník na dopravu a inside informace Orky psal, že jakmile dorazí ComfortJety (tedy v roce 2026), tak už by béčka měla zmizet úplně z železnice. No, v tomto se netrefil 😀
A to v té době jsem byl zklamaný, že to ještě tak dlouho potrvá 😀
Tak je tam nově ex32, a o nic velkého ČD nepřišli zatím.
Jaká prosím ex32?
To jsou Baltiky existující od letoška. Ale zase to není tolik vozů aby to mělo vliv na datum konce béček.
Jo takhle, díky 🙂 No, ČD postupně o linky přecházejí, ale přijde mi, že s těmi linkami postupně někam mizí i jejich lepší vozy 😀 Na druhou stranu je fakt, že když jsem viděl, co teď jezdí na R9, tak vlastně ta R12 tak strašná není 😀
Zdá se, že skupinová sleva zatím nejde koupit. Na 7. 1. stále dostávám pouze 2x Vázaná jednosměrná, 2. třída, 1 osoba.
Vyčkejte do 14.12., kdy začne platit nový tarif.
Jedna novinka tam není zmíněná, a to je Praha-Přerov-Bratislava, sic 1x týdně, ovšem v P v identickém čase jako LE
Zajímavé, že jízdní doba jen o 10 min delší, než přes Brno. Mohlo bych jich jezdit více. Olomouc snad po 40 letech přímý spojení s Bratislavou.
Doslova vzato ne, protože než úplně skončil noční kurz Praha – Thessaloniki, jezdilo to asi rok přes Přerov – a to na osobáku, takže přímé spojení s Bratislavou měla nejen Olomouc, ale třeba i Říkovice 🙂 Samozřejmě jet takto do Bratislavy nedávalo smysl, to je jen pro zajímavost.
Určite nie. Pár rokov jazdil nočný R (? Ex) Istropolitan: Bratislava-Nove Mesto – Břeclav – Přerov – Praha – Leipzig.
„Moja“ 1. mŕtvola: asi o 01.20 h. ráno tesne za Hulinom prešiel tento vlak nejakého miestneho opilca. ☹👎💀☠⚰
Na tom není nic moc zajímavého, neboť trať Břeclav – Přerov patří k nejrychlejším s minimálními propady rychlosti, zatímco především trať Brno – Česká Třebová jedete z Maloměřic do tunelu 70 km/h, do Bílovic 70-85 km/h, o cca 5-10 km/h rychleji do Adamova a do Blanska se Vám podaří dokonce v jednom místě 105 km/h, což je mezi Brnem a Blanskem rychlostní rekord, jinak před Blanskem opět oblouk jen na 70 km/h, z Blanska do Skalice to celkem jde kromě krátkého úseku s 90 km/h, jedete 100-130 km/h, dále pak mezi 90-105 km/h ze Skalice až do Březové nad Svitavou,… Číst vice »
Takže večerní spoje na trase Ostrava-Praha opět nic.
To je bohužel důsledek toho, že se mezi Prahou a Ostravou jezdí na komerční riziko. Kdyby se zrušil open access režim, a MD by tu linku objednalo – klidně se zápornou dotací pro vítězného dopravce – tak by se zlepšila kapacita trati i kvalita spojení, která je např. mezi Ostravou a Olomoucí katastrofální i mimo okrajové časy
A kdyby MD chtělo, může ty okrajové spoje vysoutěžit/objednat tak jako jiné (celé) linky?
Jenže nechtějí, aby měli pocit, že to tam celé „funguje“ komerčně.
Tam bude silný lobing jistých hráčů aby k ničemu takovému nedošlo
Jakých?
Vysoutěžit dotované spoje v okrajových časech by vadilo komu? Při otevřené soutěži?
Minimalně tem kteri soutěž prohrají
To jste si teď vymyslel, protože se vám to líbí, že?
Určitě ano..
Privatizace zisků, socializace ztrát. Děkuji, nechci.
Nákladově by to pro ministerstvo vyšlo asi tak stejně jako objednávat to přes celý den a výsledek by byl asi taky stejný
Tak to by stálo za rozvedení. Myslíte, že by denní spoje mohly být pro MD i ziskové?
Taky by se mi to zdálo rozumné, byl bych dost zvědavý kolik by to MD stálo – zrovna tady bych si dokázal představit i nulovou kompenzaci – dopravce výměnou za jeden mírně ztrátový pár denně získává status závazkové dopravy a jistu že nebude škrtnut jako první až zase dojde kapacita Libně
Vyjde letos opět knižní jízdní řád na rok 2026? Omlouvám se za mírné OT.
Snad se pánové nebudou zlobit když prozradím, že data už jsou v tiskárně.
Díky za skvělou zprávu.
Takže se těšíme na přelepky. SŽ se na poslední chvíli rozhodlo překreslit 120 z Dejvic na Masarykův, aby se tam vešlo více spojů.
Coto znamena? je k tomu detail?
ŽSR síce pre GVD 24/25 vydali KCP, ale ani neviem, či vyšli nejaké opravy na prelepovanie. Doteraz vyšlo snáď 30 zmien v PDF, tak neviem, ako by to stíhali vydávať a distribuovať v papierovej forme.
Asi ČD i ŽSR smerujú ku koncu KCP / KJR ako DB …
Je dobre, ze bude skupinova sleva. Doufam, ze vydrzi dele nez 3 mesice.
Pokud jde o slevy, stálo by za úvahu rozšířit platnost jízdenky na léto i na červen a září. Nebo tuhle možnost (neomezené cestování 2.třídou vlaků ČD po dobu 14 dní za 1990 korun) v nějaké formě nabízet celý rok. Jistě by ji dost lidí, kteří nechtějí kupovat předražený One Ticket využilo, i za cenu, že by nemohli využívat spoje jiných dopravců.
Nějakou promo jízdenku ekvivalentní jízdence na léto by hlavně měl nabízet OneTicket.
Je docela dost tratí, kde ČD prostě nejezdí. Co se mě týká, tak právě těch výletních.
Ona stojí 1990 czk? Já s ní jezdil za polovinu, slušně podražila
Koukám řazení R9 stále stejná tragédie. Holt musíme ještě rok vydržet.
..to se dalo čekat..
Ta tragédie je už nejméně od roku 1977 😀
Někdy od roku 2005 jezdily na Vysočinu zpravidla vozy Bee(r) s plyšovými sedačkami, což byl tehdy v kategorii R těžký nadstandard 🙂
Kolem přelomu tisíciletí jsem R9 jezdil z a do školy. Bee272 co se tam objevovaly nebyly na svoji dobu úplně špatný ve srovnání s koženkovejma bečkama. O čtvrt století později jsou tam ty samý Bee272 jen místo oranžový plyše prdíme do modrý:)
Dva tři roky zpátky dokonce jezdily i Bpee, což bylo fajn svezení. Ale já se tomu přístupu ČD nedivím. Vysoutěženo je, jezdit to nebudou, tak není důvod tam posílat vyšší vozbu, pokud ta základní nějak splňuje požadavky MD 🙂
Za zmínku by také stálo, že na vlaky EC 460/461 Baltic express se celoročně vrací lůžkový vůz. Přičemž tyto vlaky pojedou mezi Bydhoští a Gdaňskem nově přes Toruň, díky čemuž bude mírně pozdější příjezd do Trojměstí (analogicky pak i dřívější odjezd večer směr Praha).
Tak ten pozdější příjezd je pozitivní zpráva. Jeden čas se snad uvažovalo i o tom, jestli by tento noční vlak nemohl jet přes Varšavu.
Pozdější příjezd je pěkný, ale pořád je to strašně brzy
To je relativní. Pro Poláka co byl na dovolené v Česku je brzký příjezd super – hybaj domů a dospat to.
Bohužel antipřípoj od Brna/Olomouce zůstal zachován
Už se těším na diskuzi, že z Prahy do Lince takhle přes Vídeň nikdo nepojede a že to bude vzduchovozič a že za ty prachy by to bylo rychlejší letadlem nebo autem. 🍿
Tak ale to je v podstatě propojení dvou linek a z Vídně do Lince určitě lidi pojedou.
Jenže to zavilí autíčkáři nebo letadýlkáři nikdy nepochopí.
Rakušaci využijí náš Comfortjet i na trati Wien – Linz a Comfortjet tak místo ve Vídni může nocovat v Linci.
Měli tam po ránu jeden z posledních vlaků kategorie D, slepený z různých zbytků. Tak jim to možná těmito prohozy souprav vyjde lépe.
Ty „zbytky“ se teď objevují dost často na REX 8 Wien – Marchegg – Bratislava, kde občas jezdí vážně velmi pestré soupravy. Myslím, že cestující z Westbahnstrecke tuto výměnu souprav výrazně ocení.
To je kvůli tomu, že Rakušani tam odmítli pustit slovenské vozy kvůli nějakým technickým nedostatkům a ZSSK to asi nezvládá urýchleně vyřešit.
Třeba to nocovani v Linci je levnější než ve Vídni.
Tak misto comfortjetu ve Vidni bude nocovat souprava, ktera ten par Wien – Linz – Wien zajistovala dosud.
Asi to je kvuli vyrovnavce vykonu, kdyz misto 7 railjetu do Grazu pojedou nove jen 3 do Villachu, nebo to ÖBB umozni lepe zobehovat jejich soupravy, nebo tak neco.
Ne může, ale musí. Ve Vídni nebyla volná kolej pro jeho nocování.
A kde bude nocovat jednotka, která dosud zajišťuje IC846 / IC823? Anebo se do Vídně vejde, protože je kratší?
Jen tak dál. Comfortjetů by to chtělo 3 x tolik a konečně by se zvedla úroveň
Na IC/EC jsou super, ale na všech R bych raději viděl nízkopodlažní jednotky.
Já bych se těch jednotek nebál ani na EC/IC. Při vhodném uspořádání prostoru pro cestující budou fajn a navíc mají distribuovaný pohon.
A kam by jich tolik jezdilo? Všech těch*Jetů budou ČD brzy mít 37 souprav a na vnitru přicházejí o jednu linku za druhou, přičemž v mezinárodní dopravě bude Berlín, Vídeň, Bratislava i Budapešť plně pokrytá. Takže zbývá už jenom Varšava a Linec, protože Mnichov je krajině nejistý a do Žiliny to snad ani není potřeba, tam to můžou i nadále obsluhovat moderní vozy ČD/ZSSK.
„“přičemž v mezinárodní dopravě bude Berlín, Vídeň, Bratislava i Budapešť plně pokrytá.““ – nie je to tak. 3 Metropolitany ComfortJety nebudú.
Trošinku nám vozy ZSSK budou chybět, neb se nám malinko pocuchali u Pezinku.
..pocuchaly..s tvrdým y ..to jste určitě ve škole probírali..
Mne sa zdá, že tam pokrčili iba 1 ks A.
Navíc je tu ještě otázka jak dlouho bude objednavatel tolerovat vysokopodlažní vlaky na dotovaných linkách. U nových comfortjetů je to už téměř jistota že dojezdí právě na morální zastaralost ve chvíli kdy nikdo nebude chtít objednat vlak který není bezbariérový.
No hlavně…podívejte se právě na nízkopodlažní ICE-L. Jakýmkoli další CJ bez NEPŘÍMÉHO osvětlení je výrazné zhoršení kvality cestování.
Nízkopodlažnost je v dálkové dopravě zcela zbytečná
Tak schválně, jak se na to budeme dívat za 20 let.
Pokud se dá do soupravy vložit vůz z RailJetu druhé generace, tak je to jen otázka zaplacení výroby.
Jen pockej az nejaky svaz invalidu napise stiznost do Bruselu a vsechny *Jety pujdou akorat na Posazavsky Pacifik.
Bezbarierove CJ jsou a ty 2 schudky nikoho nezabijou. Dnešní člověk je neuvěřitelně lenivý…
Dva schůdky nikoho nezabijou, jenom znemožní cestovat vlakem čím dál větší části populace.
Samozřejmě. Podobný nesmysl, jako nahrazovat v oknech olejový papír sklem. Kdo by takovou zbytečnost vůbec chtěl? Leda někdo nakažený rakouským virem!
A nebyl to náhodou právě český objednavatel, kdo vyžadoval u IC/EC plnou vysokopodlažnost pro průjezd minibaru?
Jen to ne, proboha. Podívejte se na ICE-L. Jakýmkoli další CJ bez NEPŘÍMÉHO osvětlení je výrazné zhoršení kvality cestování.
Zatím je ale na ComfortJet v zahraničí chvála, na ICE-L jsem zaznamenal kritiku.
Maji zvedaci plosinu pro invalidni voziky ?
Na trati z Hradce do Letohradu už foxy dominují, zbývá jediný turnusový den obsazovaný hydrografem 854-Btn-954.
Ještě že to začne jezdit Hradec Rychnov do Letohradu jede jen pár lidí.
Řekl bych že největší počet cestujících na této trati je až do Kostelce, pak minimum
V sezóně bude jeden Fox v okolí Potštejna naprosto nedostačující.
Jaký je tedy plán? Že z Hradce vyjede dvojice a ta se v Častolovicích rozdělí?
Co jsem pochopil, v první fázi pojedou Foxy do Rychnova a bude nějaké to dělení v Častolovicích, ale až se Rychnov konečně zadrátuje, povede tam elektrická zastávková linka, a pak bude rychlejší Foxí linka, co se v Doudlebech bude dělit na Letohrad a Rokytnici.
A kolik bude stát in 100, zůstane cena stejna jak teď
Co přímé lůžko Praha-Zürich spodem přes Linz, vrátí se, jak se slibovalo?
Tohle by mě taky zajímalo. Ví někdo?
Ne.
Slíbili ale nedodrželi.
Máte, pánové, samozřejmě oba pravdu, ale na trati, kde jsou pravidelné mnohaměsíční výluky prostě noční vlak nemá smysl. Nikdo si nebude v pyžámku přesedat s kufrem do autobusu a zpátky do vlaku.
Ano, chybu s trasou přes Zurych jsem udělal jen jednou. A dokud to nebude lůžko v celé trase tak nepojedu.
A o které trati je řeč? V Rakousku vesele jezdí noční vlaky skoro po každé jednokolejce, kterou tam mají. Výluky se obvykle řeší odklonem jinudy, nebo to nejede vůbec, málokdy se v někde přesedá do busu. U přímého vozu do Curychu se jako důvod dočasného zrušení uváděla modernizace stanice v Linci.
Akorát že to jezdilo pravidelně vyprodané a výluková opatření se dělala taková aby to pro lidi z lůžka bylo co nejméně nepříjemné…
.. opatření se dělají dle výluk, s tím se nehne, SŽ se nebude přizpůsobovat dopravci ..nikdo nedělá naschvály .. dělal jste někdy výluková opatření ?
Nepovídejte, to bych nevěděl… Takže jinak… Opatření dopravce byla taková aby to bylo pro lidi z WLABmz s co nejmenšími nepříjemnostmi
Na R17 je nově taky první spoj z Prahy už cca v 4:40 a naopak je zrušen první vlak do Prahy ve 4:10.
Tak to je zásadní změna celostátního významu.
Zbytečný rejp…