Jízdní řád ČD: Více mezinárodních vlaků a návrat skupinové slevy
ComfortJet ČD a Siemens Vectron v Kodani. Foto: České dráhy

Zajímavostí je zavedení večerního přímého spoje z Prahy do Lince přes Vídeň.

Zajímavostí je zavedení večerního přímého spoje z Prahy do Lince přes Vídeň.
Sleva pro skupiny nikdy existovat nepřestala.
K tomu novému spojení do Linz (A) :
Stávající spoj Ex3/rj375 Praha hl.n. 18,42 – Wien Hbf 22,49 přestup A3/IC846 Wien Hbf 22,55 – Linz 0,28 za 5:46, 671,8km.
Takže co je vlastně nového ? Pro pasanta z Břeclavi vlastně nic 😀
Možná jen to, že se nemusí spoléhat na přestup za 6 minut 🙂
Jednou jsem to takhle risknul a přestup mi nevyšel. Za mě 👍.
Svět se mění, ale u nás na R12 je stále ještě v pořádku 😛 😀
Tam teď probíhá soutěž na balíček linek, který končí smlouvou v roce 2027.
„Nová smlouva začne platit v prosinci 2027, relativně krátká doba na přípravu i kvalitativní požadavky na vozidla zvýhodňují stávající hráče a prakticky vylučuje nasazení nových vozidel. Výjimkou z šesti let budou vlaky linky R12 v úseku Zábřeh na Moravě – Jeseník, kde bude provoz zajišťován až od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2029/2030. — https://zdopravy.cz/ministerstvo-soutezi-moravske-rychliky-stavajici-tri-kontrakty-dvou-dopravcu-spoji-do-jednoho-250641/ “ // Nene, u nás je svět ještě v pořádku 😛 😀
Jeee, pardon, toto jsem poslat nechtěl … Správně jsem chtěl poslat toto 🙂 „Podle podmínek soutěže nelze čekat velké změny v kvalitě vozidel. Zatímco některé soutěže ministerstva jsou až na 15 let, v tomto případě jen na šest let.“
Zdá se, že skupinová sleva zatím nejde koupit. Na 7. 1. stále dostávám pouze 2x Vázaná jednosměrná, 2. třída, 1 osoba.
Vyčkejte do 14.12., kdy začne platit nový tarif.
Jedna novinka tam není zmíněná, a to je Praha-Přerov-Bratislava, sic 1x týdně, ovšem v P v identickém čase jako LE
Takže večerní spoje na trase Ostrava-Praha opět nic.
To je bohužel důsledek toho, že se mezi Prahou a Ostravou jezdí na komerční riziko. Kdyby se zrušil open access režim, a MD by tu linku objednalo – klidně se zápornou dotací pro vítězného dopravce – tak by se zlepšila kapacita trati i kvalita spojení, která je např. mezi Ostravou a Olomoucí katastrofální i mimo okrajové časy
A kdyby MD chtělo, může ty okrajové spoje vysoutěžit/objednat tak jako jiné (celé) linky?
Jenže nechtějí, aby měli pocit, že to tam celé „funguje“ komerčně.
Vyjde letos opět knižní jízdní řád na rok 2026? Omlouvám se za mírné OT.
Je dobre, ze bude skupinova sleva. Doufam, ze vydrzi dele nez 3 mesice.
Koukám řazení R9 stále stejná tragédie. Holt musíme ještě rok vydržet.
Za zmínku by také stálo, že na vlaky EC 460/461 Baltic express se celoročně vrací lůžkový vůz. Přičemž tyto vlaky pojedou mezi Bydhoští a Gdaňskem nově přes Toruň, díky čemuž bude mírně pozdější příjezd do Trojměstí (analogicky pak i dřívější odjezd večer směr Praha).
Tak ten pozdější příjezd je pozitivní zpráva. Jeden čas se snad uvažovalo i o tom, jestli by tento noční vlak nemohl jet přes Varšavu.
Už se těším na diskuzi, že z Prahy do Lince takhle přes Vídeň nikdo nepojede a že to bude vzduchovozič a že za ty prachy by to bylo rychlejší letadlem nebo autem. 🍿
Tak ale to je v podstatě propojení dvou linek a z Vídně do Lince určitě lidi pojedou.
Rakušaci využijí náš Comfortjet i na trati Wien – Linz a Comfortjet tak místo ve Vídni může nocovat v Linci.
Jen tak dál. Comfortjetů by to chtělo 3 x tolik a konečně by se zvedla úroveň
Na IC/EC jsou super, ale na všech R bych raději viděl nízkopodlažní jednotky.
Já bych se těch jednotek nebál ani na EC/IC. Při vhodném uspořádání prostoru pro cestující budou fajn a navíc mají distribuovaný pohon.
A kam by jich tolik jezdilo? Všech těch*Jetů budou ČD brzy mít 37 souprav a na vnitru přicházejí o jednu linku za druhou, přičemž v mezinárodní dopravě bude Berlín, Vídeň, Bratislava i Budapešť plně pokrytá. Takže zbývá už jenom Varšava a Linec, protože Mnichov je krajině nejistý a do Žiliny to snad ani není potřeba, tam to můžou i nadále obsluhovat moderní vozy ČD/ZSSK.
Trošinku nám vozy ZSSK budou chybět, neb se nám malinko pocuchali u Pezinku.
Navíc je tu ještě otázka jak dlouho bude objednavatel tolerovat vysokopodlažní vlaky na dotovaných linkách. U nových comfortjetů je to už téměř jistota že dojezdí právě na morální zastaralost ve chvíli kdy nikdo nebude chtít objednat vlak který není bezbariérový.
No hlavně…podívejte se právě na nízkopodlažní ICE-L. Jakýmkoli další CJ bez NEPŘÍMÉHO osvětlení je výrazné zhoršení kvality cestování.
Jen to ne, proboha. Podívejte se na ICE-L. Jakýmkoli další CJ bez NEPŘÍMÉHO osvětlení je výrazné zhoršení kvality cestování.
Na trati z Hradce do Letohradu už foxy dominují, zbývá jediný turnusový den obsazovaný hydrografem 854-Btn-954.
Ještě že to začne jezdit Hradec Rychnov do Letohradu jede jen pár lidí.
V sezóně bude jeden Fox v okolí Potštejna naprosto nedostačující.
A kolik bude stát in 100, zůstane cena stejna jak teď
Co přímé lůžko Praha-Zürich spodem přes Linz, vrátí se, jak se slibovalo?
Ne.
Slíbili ale nedodrželi.
Máte, pánové, samozřejmě oba pravdu, ale na trati, kde jsou pravidelné mnohaměsíční výluky prostě noční vlak nemá smysl. Nikdo si nebude v pyžámku přesedat s kufrem do autobusu a zpátky do vlaku.
Ano, chybu s trasou přes Zurych jsem udělal jen jednou. A dokud to nebude lůžko v celé trase tak nepojedu.
A o které trati je řeč? V Rakousku vesele jezdí noční vlaky skoro po každé jednokolejce, kterou tam mají. Výluky se obvykle řeší odklonem jinudy, nebo to nejede vůbec, málokdy se v někde přesedá do busu. U přímého vozu do Curychu se jako důvod dočasného zrušení uváděla modernizace stanice v Linci.
Akorát že to jezdilo pravidelně vyprodané a výluková opatření se dělala taková aby to pro lidi z lůžka bylo co nejméně nepříjemné…
Na R17 je nově taky první spoj z Prahy už cca v 4:40 a naopak je zrušen první vlak do Prahy ve 4:10.
Tak to je zásadní změna celostátního významu.