Autobusy Zprávy

Předseda ÚOHS uvolnil Jihočechům ruce k uzavření velkých autobusových smluv

Autobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Autobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vítězové mají vyjet příští rok v prosinci. Finanční objem zakázek se odhaduje na deset miliard.

Jihočechům se po měsících čekání otevřela cesta k úspěšnému uzavření velkého autobusového tendru, v jehož rámci kraj zadá dopravní obslužnost v sedmi oblastech.

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil rozhodnutí svých podřízených z první instance a odmítl rozklad společnosti Autobusová Doprava Louny. Ta si stěžovala na zadávací podmínky, přičemž od července měl kraj kvůli jejímu podání zákaz podepsat smlouvy s vítězi. Zákaz měl formu předběžného opatření. Autobusová Doprava Louny byla zapsána do obchodního rejstříku v dubnu 2019 se základním kapitálem 1 Kč.

„Žádné další řízení v té věci nevedeme. Předběžné opatření tedy zaniklo s právní mocí rozhodnutí,“ sdělil mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda. Kraj ale zatím žádné podrobnosti k tendru nezveřejnil a ani nesdělil, zda a kdy přistoupí k podpisu smluv. „Do doby skončení výběrového řízení nebudeme podávat o této věci informace,“ uvedl mluvčí kraje Radek Šíma. Není ani jasné, zda s celou soutěží nezamíchá covidová nákaza. Dosluhující hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD) uvedla, že podpis smlouvy nechá na nové garnituře. Novým hejtmanem bude Martin Kuba (ODS).

Vítězové mají vyjet příští rok v prosinci. Celkový roční nájezd podle zadání je 20,87 milionu kilometrů. Finanční objem zakázek se odhaduje na deset miliard. Kraj je rozdělen na sedm autobusových oblastí, které fakticky kopírují okresy. Deník Zdopravy.cz přinesl díky svým zdrojům už v polovině června přehled dopravců, kteří v jednotlivých oblastech (kromě Písecka) přišli s nejnižšími nabídkami. Hodnotící komise k tendru zasedala 18. srpna. Kraj ale k tendru nic sdělovat nechce, mluví o režimu utajení.

Jednotlivé provozní oblasti, roční objem výkonů v km a účastníci s nejnižší cenou

Provozní oblast České Budějovice – 3 840 009 Kč – GW Bus

Provozní oblast Český Krumlov – 2 626 381 Kč – ČSAD Autobusy České Budějovice (busem)

Provozní oblast Jindřichův Hradec – 3 650 654 Kč – ČSAD Autobusy České Budějovice (busem)

Provozní oblast Písek – 2 432 577 Kč – ?

Provozní oblast Prachatice – 2 606 546 Kč – ČSAD Autobusy Plzeň

Provozní oblast Strakonice – 2 633 424 Kč – ČSAD Autobusy Plzeň

Provozní oblast Tábor – 3 083 954 Kč – ČSAD Autobusy Plzeň

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tadeáš Koranda

Jsou zveřejněny nějaké požadavky na vozy (nízkopodlažnost, stáří,…), nebo třeba ČSAD autobusy Plzeň dotáhne staré Sorky a bude to?

Tomariero

Mám dojem že max 12 let a průměr max 8 let takže přesunutí vozů z jiných krajů případně tak strašně nebude (minimálně recrea se do toho nevejdou) . Busem ale část vozu určitě přesune z Prachaticka a případně z Pisecka do Jindřichohradecka.

PetrB

Kraj upustil od plánů na nové vozy jako v některých regionech a stačí mu průměrné stáří vozového parku 9 let, nejstarší může mít 12 let. Nepožaduje po nich ani přemalování do barev kraje, stačí pouze logo IDS JK. Třicet procent výkonů mohou zajistit subdodavateli. Smlouvy jsou brutto, riziko tržeb ponese kraj.

Zdroj:
https://zdopravy.cz/jihocesky-kraj-vypsal-miliardovou-zakazku-na-dopravce-staci-mu-starsi-vozy-30942/

svojsin

PetrB: 12let už nesplňují i některé Crosswaye, takže vraků se netřeba toliko bát.
Spíš toho že se nepohlídá, aby se v byť novým busu dalo dobře sedět alespoň na cca polovině sedadel.

Např. nový Mercedesy Icomu na Brno – Jihlava, tj. neskutečnej otřes i pro lidi pod 180cm.
Přitom by v tom 13m (bez místa „na kočárek“) stačilo nechat 54 míst k sezení, míst 62, nebo kolik to má….

Cestující, teď ale doma

Pokud opravdu vyhraje na Táborsku CSAD Plzeň, bude to hodně zajímavé. Comett má velké garáže, provozuje autobusove nádraží, minulý rok nakoupil nové autobusy ve standardu PID pro provoz z Jihočeského kraje do Středočeského.

švarc

Ono je možné, že Comettu ty přeshraniční linky v PID zatím zůstanou.

noerf

Písek zřejmě vyhrál také ČSAD autobusy Plzeň. Jinak se jeddná o množství výkonů v km a ne v KČ.
Jihočechy čeká kromě dvou regionů (ČB, ČK) změna. Otázka také bude řešení mhd v Táboře, Písku, Strakonicích, když zejména Táboře a Strakonicích mají ve stávajících dopravcích podíly spolky obcí.

PetrB

Ony se soutěžily MHD v Písku, Táboře a, Strakonicích? Prostě to zůstane tak jako dnes, beze změn dopravce MHD

Cestující, teď ale doma

MHD v Táboře se soutezilo rok, dva zpátky a má ho na několik let Comett, tam se nic nemění.