Předseda ÚOHS uvolnil Jihočechům ruce k uzavření velkých autobusových smluv

Autobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářAutobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vítězové mají vyjet příští rok v prosinci. Finanční objem zakázek se odhaduje na deset miliard.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tadeáš Koranda

Jsou zveřejněny nějaké požadavky na vozy (nízkopodlažnost, stáří,…), nebo třeba ČSAD autobusy Plzeň dotáhne staré Sorky a bude to?

Tomariero

Mám dojem že max 12 let a průměr max 8 let takže přesunutí vozů z jiných krajů případně tak strašně nebude (minimálně recrea se do toho nevejdou) . Busem ale část vozu určitě přesune z Prachaticka a případně z Pisecka do Jindřichohradecka.

PetrB

Kraj upustil od plánů na nové vozy jako v některých regionech a stačí mu průměrné stáří vozového parku 9 let, nejstarší může mít 12 let. Nepožaduje po nich ani přemalování do barev kraje, stačí pouze logo IDS JK. Třicet procent výkonů mohou zajistit subdodavateli. Smlouvy jsou brutto, riziko tržeb ponese kraj.

Zdroj:
https://zdopravy.cz/jihocesky-kraj-vypsal-miliardovou-zakazku-na-dopravce-staci-mu-starsi-vozy-30942/

svojsin

PetrB: 12let už nesplňují i některé Crosswaye, takže vraků se netřeba toliko bát.
Spíš toho že se nepohlídá, aby se v byť novým busu dalo dobře sedět alespoň na cca polovině sedadel.

Např. nový Mercedesy Icomu na Brno – Jihlava, tj. neskutečnej otřes i pro lidi pod 180cm.
Přitom by v tom 13m (bez místa „na kočárek“) stačilo nechat 54 míst k sezení, míst 62, nebo kolik to má….

Cestující, teď ale doma

Pokud opravdu vyhraje na Táborsku CSAD Plzeň, bude to hodně zajímavé. Comett má velké garáže, provozuje autobusove nádraží, minulý rok nakoupil nové autobusy ve standardu PID pro provoz z Jihočeského kraje do Středočeského.

švarc

Ono je možné, že Comettu ty přeshraniční linky v PID zatím zůstanou.

noerf

Písek zřejmě vyhrál také ČSAD autobusy Plzeň. Jinak se jeddná o množství výkonů v km a ne v KČ.
Jihočechy čeká kromě dvou regionů (ČB, ČK) změna. Otázka také bude řešení mhd v Táboře, Písku, Strakonicích, když zejména Táboře a Strakonicích mají ve stávajících dopravcích podíly spolky obcí.

PetrB

Ony se soutěžily MHD v Písku, Táboře a, Strakonicích? Prostě to zůstane tak jako dnes, beze změn dopravce MHD

Cestující, teď ale doma

MHD v Táboře se soutezilo rok, dva zpátky a má ho na několik let Comett, tam se nic nemění.