Policie odstavila linkový autobus Retrobusu bez platné prohlídky a se závadou na brzdách. Vezl cestující

Odstavený autobus Policií České republiky kvůli propadlé prohlídce a stavu brzd. Foto: PČROdstavený autobus Policií České republiky kvůli propadlé prohlídce a stavu brzd. Foto: PČR

Dopravci hrozí pokuta 50 000 korun. Podle majitele řidič vyjel s autobusem bez vědomí firmy.

(aktualizace 10:35 o vyjádření Retrobusu) Pardubičtí policisté řeší případ soukromého autobusového dopravce, který se vydal na pravidelnou linku mezi Hradcem Králové a Brnem. Kontrolou zjistili, že na trasu poslal autobus s prošlou technickou prohlídkou, navíc ve špatném stavu. Majitel firmy slibuje od úterý vyjádření.

O výsledku kontroly informovala policie v tiskové zprávě. Hlídka policie si na silnici I/35 v obci Jaroslav všimla linkového autobusu, jehož technický stav byl už na první pohled pochybný. „Jeho řidiče se proto rozhodli zastavit a zkontrolovat. Provedenou lustrací vozidla se policisté dozvěděli, že autobus nemá platnou technickou prohlídku od konce července letošního roku. Navíc se jednalo o závady na brzdách typu „C“, které jsou natolik závažné, že by mohly ohrozit bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu,“ uvedla mluvčí policie Iveta Kopecká.

Šlo o autobus Irisbus Axer společnosti Retrobus Line na lince z Brna do Hradce Králové. Dopravce ho má i na svých stránkách. Vyjádření majitele firmy Tomáše Studeného přinášíme kompletně níže.

Policisté u jednatřicetiletého řidiče na místě provedli dechovou zkoušku na alkohol, která byla negativní. Dále mu zakázali další jízdu. „Tři cestující dálkové linky Brno – Hradec Králové museli dále pokračovat přivolanou taxi službou, nebo po vlastní ose,“ dodala Kopecká.

Řidiči u správního orgánu hrozí pokuta až 10 000 korun a až jeden rok zákaz činnosti. Provozovateli ve správním řízení hrozí pokuta 50 000 korun.

Vyjádření Tomáše Studeného, majitele Retrobus Line

Pokud jde o autobus, máme jej od roku 2016, v roce 2017 absolvoval kompletní opravu karoserie a na podzim 2019 byl na zimu odstaven, stál celé covidové období. Letos se začal uvádět do provozu proto, že máme stále zakázky, kde za něj se svou výškou 3,1 m nemáme náhradu a víceméně na trhu ani neexistuje. Investice do zprovoznění několikanásobně převýšila současnou tabulkovou hodnotu vozu. STK byla absolvována s tím, že se dozvíme, co je ještě nutné vyřešit a co na dílně nezjistíme. Během následujícího měsíce byly závažné nedostatky odstraněny včetně například dalších objevených netěsností, vzniklých během dlouhodobé odstávky, čekalo se jen na absolvování další prohlídky, už „na jisto“. V tento den vyjel autobus jako náhrada bez našeho vědomí z iniciativy řidiče, který nemohl vyjet z přeplněného parkoviště se svým vozidlem, na trasu vyjel kvůli tomu s více než hodinovým zpožděním a víceméně jen poprázdnu doháněl zpoždění. Zastaven byl namátkovou kontrolou kvůli nesvítícímu světlu. K samotné prohlídce a následné tiskové zprávě není co dodat, dle našich informací byli na místě jen řadoví policisté, které jsme naváděli, kde vůbec najít na autobusu identifikační znaky a ani náhodou nemají kompetence se vyjadřovat ke stavu vozidla, obzvláště k něčemu, co nemají pohledem šanci zjistit a ještě z toho udělat senzaci. Lživá je také informace o tom, že lidé museli po svých, ještě během kontroly jsme zajistili odvoz tak, aby byli v cílové destinaci s co nejmenším zdržením.

Tagy PČR Policie ČR Retrobus Line
123 komentářů