Policie odstavila linkový autobus Retrobusu bez platné prohlídky a se závadou na brzdách. Vezl cestující

Odstavený autobus Policií České republiky kvůli propadlé prohlídce a stavu brzd. Foto: PČROdstavený autobus Policií České republiky kvůli propadlé prohlídce a stavu brzd. Foto: PČR

Dopravci hrozí pokuta 50 000 korun. Podle majitele řidič vyjel s autobusem bez vědomí firmy.

123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ikarus280

Je zvláštní, že díky Seznamu autobusu vyjel dne 11.9. také autobus SOR C 10.5 s RZ 4C1 0232 na linku 542005; spoj 5, i když dle kontroly tachometru je vozidlo z června 2023 vedeno jako nezpůsobilé provozu (nefunkční brzdyú. Tak řidiči Retrobusu bacha, ať si ho zase omylem nevezmete na linku 😀

PeDazOl

Iniciativní řidič, já umřu smíchy, všichni jsou hlupáci, jenom sám majitel je autobus. .-)

Jura

Tím, že to Studený smazal, jen potvrdil svoji chybu a provinění. Si asi myslí, že si toho že tu dobu nikdy nevšiml 😂 .

Modré zábradlí

To je ten dopravce kterému pravidelně prvních několik zastávek (ve městě) nefunguje tiskárna jízdenek a začne fungovat až cestou na malých vesnicích a při jízdě po D46/D1 poskytuje adrenalinový zážitek jízdy v 5 m odstupu za předchozím vozidlem?

Ilmary

Provozoval vrakoidních autobusů jako vždy samozřejmě za nic nemůže a policie vůbec neví o čem mluví, ono jako se stačí podívat co na linku Hradec – Brno tento dopravce nasazuje za totální vraky a autobusy které vůbec nemají na takové lince jezdit (posledně jsem jel rozpadajícím se příměstským autobusem Irisbus Crossway). Naštěstí se mi stane že tímto dopravcem jsem nucen jet maximálně jednou dvakrát do roka. Nejlepší jsou pak vyjádření majitele na google recenzích – Já vůbec neprovozuji llinkovou dopravu.

Lambert

Přijde řídící SMS:
– Ráno si vemeš Axera a otočíš Hradec. „Šéfe, ale vdyt ten bus je bez technický“
– O tohle se nestarej, klíče budou v bufíku
„No mě se to nějak nezdá, nemáte tam jinej bus? Vdyt z toho bude průser“
– Jestli se ti něco nelíbí, tak za vratama čeká dalších 10 řidičů a garantuju ti, že ti dám takový reference že už nikdy neseženes práci.
„Hm, tak co mi zbejva“
– Tahat!

Lambert

„ale jaký reference máte na mysli? Vdyt tu jsem tři měsíce“ – tak co to odrbany zrcátko? „To jsem vám ale už zaplatil!“ – koho bude to bude zajímat když já řeknu že nezaplatil a ani ses k tomu nepřihlásil a ještě zapíral? „Vy víte že to není pravda“ – a co ta nafta? „Jaká zas nafta proboha“ – máš nadapotrebu a kolega tě viděl s kanystrem „Co? Jakým zas kanystrem?“ – před týdnem večer na place, mám fotky „Šéfe, nevím na čem jedete, ale já určitě ne, když jsem byl na dovolený v Jesenikach“ – to nikoho zajímat nebude,… Číst vice »

xyz

Šlo-li by o telefonický hovor, tak (z pohledu zaměstnance + při tomto přístupu zaměstnavatele) nahrát. I bez souhlasu protistrany.

P. S. To tvrzení s „10 řidiči čekajícími před vraty na práci“ by nebylo pravdivé.

Pavel

Kde ceka za vratama deset ridicu? 😆 a kde plati soferi urazeny zrcatka a pak kradou naftu? Nejaka divna pohadka 🤷

joox01

uražená zrcátka stejně jako další poškození řidiči platí například v DPmB, pochopitelně jen spoluúčast, díky pojištění

Ruda

Ono je to ještě zajímavější. Dle webu seznam-autobusu ten autobus vyjel v srpnu nejméně třikrát. Určitě se tedy nejednalo o nahodile vzatý záložní vůz, ale jezdil bez STK nejméně dva měsíce.
https://seznam-autobusu.cz/vuz/23998

Tomáš Kowalski

Ono je to ještě zajímavější, jelikož to není jediný Retrobusí autobus bez platné TK. SORka #4C1 0232 jezdící pravidelně jejich linku do Zlína, má taky několik měsíců propadlou TK.

kix

zajímavé jak to z webu najednou zmizelo, ještě dopoledne tam ty srpnové nasazení byly

Ruda

Já je tam tedy vidím. I fotka tam snad je.

Ruda

Tak fotka opeavdu zmizela.

sorák

Jestli to není tím, že se o evidenci dopravce stará „Study“ samotný

Gale

Ještě o trochu déle. Podle veřejné evidence MD naposledy prošel technickou v dubnu 2019, řádný termín tak vypršel v dubnu 2020 a termín prodloužený covidovým programem Omnibus I v listopadu 2020. Od té doby byl nezpůsobilý, což ta letošní červencová TK jen potvrdila..

Martin

Pan majitel ( Tomáš Studený) měl už tolik průšvihů na této i jiných licencovaných linkách , že v normální zemi by mu už dávno odebrali ne licenci na linku ( kterou mu už OL Kraj odebral, ale Liberecký zase přidělil ), ale dávno by mu už sebrali koncesi na podnikání ve veřejné silniční dopravě! Co se ještě musí stát , aby o ni přišel ???!!! Nějaký smrťák? Nedávno havaroval řidič teto společnosti v Brně ( porušené doby jízdy a odpočinku ) a teď toto. A zbaběle to háže na řidiče ! I když je řidič taky magor, že jel s… Číst vice »

Šofér z povolání

Já když tohle čtu, tak se mi obnovují vzpomínky na Hotlinera. Tam ty autobusy, to byla taky hitparáda…

Průvodce původní Aleš

Horký nebo Studený, autobusy obou v bordelu 🙂

Vašek bus

JJ měl jsem tu čest u Hotlinera nějaký čas brigádničit. Ráno na výjezdu tady máš noty mašina stojí támhle a než pojedeš zastav tady seřídím hodiny na označovačích. Tehdy jsme jezdili v Dejvicích NAD za Tram při výstavbě Blanky. Tak jsem to nadráždil nafoukal sehnal mechoše aby dolil asi 60 l vody do chlazení zastavil na seřízení hodin a tradá do světa. Při nájezdu na “ Kulaťák “ při průjedzu Letenským tunelem ztráta výkonu a zdechnutí motoru, telefon bez signálu asi tak 04.15 hod a já stojím v tunelu s netočícím se motorem který na povel klíče nereagoval tak poslední… Číst vice »

Petr Frýdlant

Úplně stejně si policie v neděli podala bílou Karosu jistého dopravce, oplechovanou se znaky Tourbusu, která přivezla zájezd do Pece pod Sněžkou. Technicky stav byl fakt tristní, řidič se mohl rozčilovat jak mohl. Nikam neodjel…

Igor Mauricio

Tourbus uz zadne Karosy nema – jen jednu, tu nevypravuje. O jaky vuz slo? Napada mne jeden dopravce z Vyskova, ktery od nich ma tusim dve Karosy…?

Petr Frýdlant

Bus nebyl 100% Tourbusu, ta Karosa jen měla na sobě plechy z nějaké kanibalizace a zůstaly polepy Tourbusu. Byla každopádně v hrozném stavu a divil jsem se že to přivezlo zájezd lidí.

Václav

Měl bych tajný tip: BZM 68-60 😀

noerf

Nějak nechápu, jak se dostane řidič autobusu ke klíčům jiného autobusu, bez vědomí majitele či dispečera dopravce.
Jinak mne spíše zaujalo, že nepožadal provozovatel policii o prověření stavu na STK, tím by se zjistil přesný stav autobusu.

Vojtěch

To je jednoduché, jsou někde na kole, u odpojovače baterií nebo na jiném dohodnutém místě. Takhle se to v devadesátkách běžně dělalo 😉

To víš, Retro 😀

Marek Janík

to se dělá doteď, normálně klíče do elektrárny….
na kolo nedoporučuju, to si taky někdo vezme druhé klíče a ty první následně přejede

Martin

Úplně normálně. U nás jsou klíče od autobusů v zamčené místnosti a vsichni řidiči od ní mají klíč. Nejede ti autobus, koukneš do rozpisu, který vůz je volný, na rozpisu ho škrtneš, jako že už volný není – a jedeš.

Leinad

Fyzicky jo, ale co následuje?
Pokud to řidič s nikým nedomluvil, tak dispečer vidí na MPV nebo něčem podobném, že mu jede něco jiného než má. Na ten „v rozpise volný bus“ přijdou díly a mechanik se bude divit, že nepasují do toho, co tam zůstalo fyzicky.

Radim

mě na tom nepřijde nic divného, až na tu propadlou stk. Na to bych si dal s autobusem pozor.
Možná kdyby viděli autobusy (ty žluté,hojně na našich cestách viditelné-nechci jmenovat) zespodu, tak by se nestačili divit. Jim záleží jen na tom, aby vypadaly z venku a zevnitř úžasně-FAN-RELAX, každý škrábanec, či čmouha se opravuje bezodkladně, ale podvozek bežně ve vážném stavu, zažil jsem i nebezpečné závady se kterými jezdili normálně v provozu. Tady holt platí… Práce zkurvená, dobře natřená…. a nikdo si toho nevšímá…

***** Petr

To jim řekni ve Švédsku a dnes i v Německu že vyrábí stroje , co jsou za pět let vraky . Stroje retrobusu jsou tedy jiná liga. A vyjet bez vědomí majitele není ani vtipné. Hlavně že se tu šéf permanentně připomíná s fakturama. Toto je hlavně podraz na řidiče .

Honnzok

Nevím jestli existuje firma, kde by autobusy jezdily na pokyn šéfa… Nedělá to spíše nějaký zaměstnanec (výpravčí/dispečer) a situaci, že přilítne řidič 5 minut před odjezdem, že autobus nemůže vyjet, jestli je nějaký jiný si představit dovedu. I to jak pak vytížený zamestnanec řešící 3 další věci kouká, kde stojí jaký další auto a vydává bez čehokoliv klíče od náhradního dostupného vozu. Stalo se mě něco podobného ve 4 ráno, když jsem se potřeboval dostat do práce a před garáží cizí auto a nešlo vyjet… Také jsem vběhl domů prohodil klíče a odjel druhým….Pokud byl bus v pořádku a chyběla… Číst vice »

M19

Máte firmu, dva tři zamestnance a budete ještě platit dispečera? Ale prosím vás…

Honza V.

Tím dispečerem může být klidně jeden ze tří řidičů, anebo sám majitel či jednatel.

M19

A když je to sám majitel, tak autobusy jedou na pokyn šéfa, ne?

MartinS.

To není o tom, že by chyběla technická. Ten autobus byl na STK 31. 7. 2023 a neprošel.
Druh technické způsobilosti: nezpůsobilé.
Tudíž nemá na silnici co dělat do doby, kdy budou závady odstraněny a projde STK znovu.

***** Petr

Firem kde je majitel dispečerem, fakturantem a pohunkem pro všechno je hodně. O licenci atd jsi mimo mísu/vlákno. Radim tu nejspíš napadá Fun a Relax RJ co je za mě naopak top co tu vůbec máme.

Radim

Ve Švédsku? Tam už nevyrábí nic!!! Autobusy Irizar Scania Španělsko a Čína. Podle toho to taky tak vypadá…

***** Petr

Píše podvozek tzn Belgie. Nástavba je Španěl. Proč Čína ?

Jiří Kocurek

A proč jste nekontaktoval policii, máte-li důkazy? Svědecká výpověď má taky právní váhu.

Pan průvodčí

RegioJet má autobusy proti garážovým dopravcům s ojetinama ze čtvrté ruky v dobrém stavu s pravidelným servisem. V rámci záruky bývá už pár let také dobrým zvykem asistenční servis 24/7.

JanO

Bez debat je to průser, ale zase doufám, že článek je trochu honba za senzací.

Frantík

Tuto diskuzi jsem viděl už pár dní zpátky na K-Reportu, takže předpokládám, že informace už jsou nějak „odleželé“ a není to teda „my o tom píšeme první“.

Igor Mauricio

A není to tím, že p. Sůra čekal na vyjádření dopravce a nechtěl sem dávat „nehotový článek“? To, že ho sem nakonec stejně dal, je věc druhá, a předpokládám, že právě to dontilo majitele firmy reagovat.

Frantík

Přesně tak to vidím.

weselan

Diskusi na Krepu jsem četl taky,ale vyjádření pana Studeného jsem tam nenašel.Takže v něčem je to opravdu „my to píšeme první“.

asdasdfsdfasd

Pan majitel by se mohl zaměstnat jako mluvčí SŽ. Tam je schopnost bagatelizovat jakýkoliv problém a prohlašovat, že je vše v pořádku, nutný předpoklad.

Jana

Zkusila jsem dvakrát jet s touto společností na trase PV-OL kvůli tomu, že mi vyhovoval čas, ani v jednom případě autobus nepřijel, zákaznická linka byla hluchá, pan majitel asi řešil něco důležitějšího na diskuzích na fb, jak bývalo jeho zvykem. Největší absurditou je to, že na IDOSu jsou tyto linky stále vypsány, takže si člověk musí ověřovat, s kým jede, aby zase nevystál na nástupišti důlek 🙂

X 1

Na stejné trase jsem zmíněnou společnost byl nucen také využít. Ale už nikdy více. Prostě adrenalin. Retrobus dostál svému jménu.

Vojtěch

Já myslím, že největší chudák je tady řidič. Osobně si neumím představit, že vyjedu z firmy z jiným vozidlem bez souhlasu majitele. Nevím přece, co s ním má majitel za plány a kam může jet. Takže osobně řidiče lituji, teď bude rok bez papírů i proto, že na něj majitel hodí své průsery. U takového šéfa bych teda chtěl dělat 😀 PS: Policie sice nejspíš neměla brzdovou stolici (ale mohla poslat autobus na STK), ale určitě si vyjela poslední protokol z STK, kde našli tuto závadu. Její odstranění se prokazuje novou STK, což tady učiněno nebylo = závada trvá. A… Číst vice »

Tomariero

Podle k-reportu s tím je i přímo majitel.

Igor Mauricio

Coz je jen neovereny dohad – stejne jako cela tamni diskuze na toto tema.

V oficialnim vyjadreni je snad Jasne napsano, kdo s tim jel. Ridic, ne majitel.

brzdy0
Igor Mauricio

Nevím co tam bylo, ale teď tam není nic. Bohužel do administrace fotek přístup nemám, abych se podíval, předpokládám, že tam byl vyfocen dotyčný autobus v den, který uvádíte…?

Chronosphere

A to se vylučuje,nebo co?

Vojtěch

V oficiálním vyjádření je napsáno to, že majitel je neschopný zařídit vypravení správného autobusu a řidič je idiot, který si bere autobusy, jak ho napadne, a nikomu to neřekne, a ještě je tak tupý, že si ani nezkontroluje technickou.

Podle mě to vyjádření není vůbec směroplatné a mohl to řídit klidně Goofy (což by mnoho vysvětlovalo)

Igor Mauricio

Je to oficiální vyjádření dopravce, což je pořád relevantnější, než nějaká diskuze na DF, evidence autobusů, záznam výpravy (do které mám přístup taky a můžu si tam naklikat co chci) apod.

Pražan

Ještě jsi zapomněl tu pohádku o Cebii a stránkách ministerstva dopravy, bez nichž se v KLDR žije lépe. Což jsi doslova na K-R uvedl.

Za mě se pan majitel snaží zbaběle vyvinit a pokuta je směšně nízká

Igor Mauricio

Nesmíte brát ten k-report tak vážně. Kdo mne zná, tak ví, že obdobným trollingem se čas od času bavím, protože mne fascinuje, že se pokaždé někdo chytne. Teď jsem se tam ale trochu zamotal a hned toho využil OndraS (palec nahoru), tak jsem to ukončil.

Tady si podobné věci dovolit nemohu, proto jsem se tu snažil diskutovat trochu více na úrovni.

OndraS

Rádo se stalo; snažil jsem se původně v debatě na K-R dospět k tomu, zda policie měla právo odstavit vůz a odebrat ORV na základě toho, že věděla „pouze“ o neplatné TK, s tím že neměla na místě jak zjistit tu závadu brzd. Pro připomenutí; dospělo se k tomu, že při absenci TK je možno (dokonce povinno) odstavit vůz například při závadě na světlech na straně přilehlé ke středu vozovky, či pokud by se policista ohnul, při zjevném úniku provozních kapalin. I toto, stejně jako jiné definované závady, by postačovalo na odebraní ORV na místě, neboť takové vozidlo splňuje definici… Číst vice »

Vojtěch

To záleží na okolnostech, v tomto případě vyjádření dopravce zcela určitě relevantnější není, než třeba fotka, dokazující, že ten autobus jezdil bez TK delší dobu.

Vzhledem k tomu, že jsem tu kravinu o KLDR na Káčku taky četl, tak bych to uzavřel tím, že vyjádření dopravce je stejně relevantní, jako když Kim Čong-un tvrdí, že v KLDR není hladomor.

švarc

fotka už je pro jistotu ze seznamu autobusů vymazána, aby se zničil důkaz 🙂

MartinS.

Oficiální vyjádření dopravce je jen marná obhajoba chyby, která se stala.
Záznam výpravy a fotografie vozu z 2. 8. 2023 nahraná na seznam 5. 8. 2023, tedy dlouho před zásahem Policie ČR, jasně říkají, že vozidlo, které 31. 7. 2023 neprošlo STK bylo 2. 8. 2023 na veřejné komunikaci a dokonce v provozu s cestujícími. Myslím, že to, že ta fotka ze seznamu po několika hodinách zmizela a majitel firmy má náhodou přístup k editaci, je dostatečně vypovídající.

Jiří Kocurek

Tak snad policajti vědí, koho za volantem chytili.

Viki

I majitel může být řidič 😉

Pavel B.

Vzhledem k neustálému hledání nových řidičů skončí po této reklamě firma na tom, že už další nenajde. Na Bazoši vídám jejich inzerát dost často.

Martin

Na seznamu autobusů jsou u vypravenosti tohoto vozidla i data 1., 2. a 22.8.2023 na lince 542005 spoje 3 a 10. Jestliže mělo technickou platnou do konce července, tak i v tyto dny nemělo vozidlo na silnici co dělat !

Jiří Kocurek

Seznamm autobusů ale není auditovatelná databáze, to je jenom hobby projekt nemající právní váhu.

V téhle zemi, kdy někdo uprosí souseda, jestli by si u něj na dvoře nemohl složit dřevo, aby ho pak udal za krádež…

Vojtěch

To ovšem nic nemění na tom, že někdo ten vůz viděl na lince.

A to už je podnět, který stačí k tomu, aby policie začala prověřovat, jestli se informace z hobby projektu zakládají na pravdě.

MartinS.

Na seznamu autobusů je fotka toho busu z 2. 8. 2023 z brněnského Dolního nádraží když se tam na spoji 10 potkává kolem 14:45 s Crosswayem na spoji 5. Fotka je zveřejněna 5. 8. a do vypravenosti to zapsal ten, kdo to fotil.
Myslím, že s tou fotkou je to důvěryhodná informace.

Jiří Kocurek

Dobře, takže máte fotku. A tím pádem by bylo vhodné, aby se dostala policii do spisu, no ni?

švarc

fotka už je vymazána

MartinS.

Koukám. Ale byla tam a předpokládám, že Adam Kaštil, který ten vůz v Brně fotil a zapsal do vypravenosti tu fotku i s metadaty mít bude.

Kleist

Odkaz mám z diskuze výš od Brzdy0. https://foto.bmhd.cz/f/370/3692/369131.jpg

Tuaer

Zajímalo by mě, jestli náhodou fotka není smazaná, protože jedním z správců evidence Retrobusu na seznamu-autobusu je pan Studený…

kix

je to vše pryč, foto i vypravenost..poslední záznamy 2019..

Lsv

Pokud vím, tak správce evidence fotky mazat nemůže; spíš to pravděpodobně po dohodě smazal autor

(V diskuzi uváděný odkaz na fotku na foto.bmhd.cz bude mimochodem fungovat jenom asi měsíc po jejím smazání z SA)

WHN

Webové archivační služby fungují dobře. 🙂

Arnošt

Pry náhrada a vyjel vyjimecne.. ten autobus byl spatřen behem mesice několikrát na lince…

Jiří Kocurek

Tak mají „kolečka“ z tachografu a z mýtných bran by se taky dalo vytáhnout, zda jezdil tento kus. Ponevadž tohle je vážné obvinění.

Miroslav

Přesně tak, Mýto a stav Tachg.jsou směrodatné

švarc

Pan Studený už neví, co by si vymyslel za výmluvu.

Eda Dřevěný

No tak samozřejmě za to můžou policisté.

Opravdu neuvěřitelné.

provokatér

Jak znám ty „šotouše“, kteří u těchto „retro soukromníků“ často působí, tak mě po přečtení toho textu okamžitě napadla provokační myšlenka: „mladej“ (řidič) si chtěl zafrajeřit a svézt se tím autobusem, který už vlastně několik roků regulérně nejezdil, tak jej bez vědomí majitele firmy vytáhl místo vozu, se kterým měl správně vyjet, v domnění, že se to neprovalí – ale podcenil situaci a neodhadl, co tím může způsobit sobě i šéfovi.
Možná se mýlím, ale vůbec bych se nedivil, kdyby se nakonec prokázalo, že to tak skutečně bylo – jen se to samozřejmě nedovíme.

Michal

A já bych se nedivil, kdyby ten autobus řídil sám pan majitel. Věk tak nějak odpovídá.

Leinad

Pokud se to bude pořádně vyšetřovat, tak se na to přijde. Podezíral bych řidiče i firmu.

DAQV6

Jelikož pan majitel nemá celkem žádný bus v odpovídajícím stavu tak pochybuji že měl zaměstnanec nějakou jinou možnost než jet tímto busem a tak bych to uzavřel

MRC

No, zastaven autobus kvůli nesvítícímu světlu, který měl dát STK na jisto… Myslím že todle mluví za vše 😉

Fliczek

A vám se nikdy u žádného vozidla nestalo, že po výměně prasklé žárovky přestala během chvíle svítit jiná, respektive druhá? Mně několikrát. Na druhou stranu jsem nikdy neviděl policajty zastavit bus kvůli světlu. 😀

Jiří Kocurek

Žárovka může prasknout kdykoliv.
Co je ale jasné: Běžná hlídka na motorce nevozí měřící stolici na kontrolu účinnosti brzd.
Šofér to zachraňovat neměl a že nemohl vyjet se „svým“, to také vypodvídá o (ne)organizaci.

jva

„Není nic na trhu“ – co třeba SOR ICN – Axer výška 3165, SOR 3120mm…
Majitel si možná myslí, že „policie nemá kompetence“ – právě kvůli tomu jsou STK a ta mluví jasně…

Michal

A vy byste si koupil úplně nový SOR ICN, když pro něj nemáte na každý den práci?

Vojtěch

Pokud je alternativou vůz bez STK, jako v tomto případě, tak buď nový bus, nebo prostě nejezdit.

Jo, já vím, aletrantivou byla ta fungl nová Bova, co stála zaházená tak, že s ní nešlo vyjet 😀 A proto musel vyjet autobus se závadou na brzdách…alespoň se lépe dohánělo to zpoždění, že 😀

Jiří Kocurek

Akorát ČR není Bonnevillská solná pláň.

dujka.robert

Tato trapná smyšlená výmluva pana majitele jen zapadá do celkového konceptu pojetí jeho podnikání. Dřívější základna, na nádraží v Prostějově vypadala jako skládka s hromadami vykuchaných dílů, sedadel a kol, proložená autobusy. Vše na očích veřejnosti. Další „zakladna“ u Lutína obklopená hromadami suti, ve dvoře opět zabordelená o něčem vypovídá. Parkovaní vetránů na dešti pod stromem. Láska pana majitele k autobusům se projevuje dlouhodobě velmi zvláštním způsobem.

DOPRAVAK01

50K za ohrožení ostatních řidičů a především cestujících je skutečný výsměch.

Martin Hroch

Jo touhle linkou občas jezdím 🙂
Kdyby je kontrolovali pravidelně tak nemají čím jezdit. To retro v názvu je totiž naprosto trefné.
To co nasazují na dálkové trasy je katastrofa většinou 🙂
Mají i světlé chvilky, ale většinou se divím, že ten bus dojede do cíle 🙂

Pan průvodčí

To je ten chlapík, co chtěl okrást RegioJet umělým navýšením kilometráže za NAD ?

JanO

Tenkrát snad šlo o to, že buď nechat cestující na nádraží nebo vypravit ještě jeden spoj. A RegioJet by je tam nejraději nechal.

MHD

RegioJet taky dost zneužíval kapacity paralelní NAD ČD.

Leinad

Štíplístek ČD to uznával ale nebylo to zaplaceno?

Jiří Kocurek

Co mohl dělat s tiketem od ČD jiného, než ho uznat?
… jsem vrátil lístek RJ a koupil si „modrý“, peníze mi u RJ vrátili celé. A za to jsem se vezl až do Nezamyslic archviní hrbatou SORkou.

PS: Začít výluku v poledne před prodlouženým víkendem, to umí jenom SŽ.

Leinad

V tom případě to nevidím jako zneužití kapacity.

Pan průvodčí

Nikoliv. Hlavní rozepře byla účtovaná a skutečná vzdálenost s rozdíly stovek metrů na jeden spoj. Korunka ke korunce a je na nový autobus. Studený se pokusil okrást někoho, kdo zná hodnotu peněz a okrádat se nenechá.

Leinad

U ČD by to prošlo, protože velkou část nákladů na NAD stejně vyžadují od Spržele. Kdyby Regiojet neřešil a fungoval jako průtokáč, taky by nemusel moc ztratit.

Pan průvodčí

Tohle by prošlo i u jiných, soukromých firem si myslim. U Regiojetu, tedy spíše o samotném majiteli je známo, že bez jeho podpisu neodejde z firmy ani koruna a chce prostě vědět, za co platí.

Leinad

Jo, laťka nechtít o moc víc než proplatí Spržel, ta je hodně vysoko.

Jeňýk

Pan majitel název firmy vymyslel skutečně příhodně.

Radim

Jenom 50 tisíc? To má být tak 10x vyšší aspoň ať na to dopravci nekašlou…

MHD

Nejsem příznivcem lynče.

Radim

Dobře, tak 5x

Peeetr

Já jim věřím, že nejspíš využívají parkoviště, které není jejich, a tak na státní svátek ho přeplnili turisti, čili nemohli vyjet se schváleným autobusem. I že existují trasy s nízkým mostem, kam z velkých autobusů můžou jen takto staré nízké.
Ale zároveň je jasné, že pan majitel sotva zvládá platit řidiče, a na dostatek automechaniků pro firmu s tímto údržbově náročným konceptem peníze už nemá.

praktik

Vždyť těch 50 tisíc Kč je pouze pokuta = „správní akt“ – další náklady pro provozovatele související s nemožností provozovat to vozidlo + s jeho uvedením do řádného technického stavu mohou být mnohem vyšší než ta pokuta.

Jiří Kocurek

Pokud se prokáže tvrzení nahoře, že ten bus byl na lince pravidelně a k opravám nedošlo… nechci předjímat, ale šofér to má za dobrotu na žebrotu.

Frantík

Tak když odvolá spoje a autobus sešrotuje, moc na tom neprodělá.

Igelkotten

Pokuta nemá bát likvidační (viďte Aleno Šilerová), ale odpovídající přestupku. Pokud jel autobus bez tech. prohlídky se závadou na brzdách na lince, domnívám se, že by měla být vysoká (třeba 100 až 200 tis.)

Jiří Kocurek

Nebál bych se jít až na podmínečný zákaz činnosti, jestli tohle provozoval pravidelně. Ty peníze ať dá raději do oprav, ale jakmile ještě jednou nabere lidi do busu bez platné technické… tohle není hobby provoz youngtimera přes léto, občas sbalit kočku.

Pan průvodčí

On to klidně může být hobby provoz s youngtimerem. Jen je prostě potřeba, aby byla řádně plněny náležitosti legislativy a to v tomto případě nebylo.