Podzimní novinky v menu 2023: Čajová krize a chybějící lívanečky u RegioJetu

Pohled do palubního menu RegioJet podzim 2023. Foto: Aleš PetrovskýPohled do palubního menu RegioJet podzim 2023. Foto: Aleš Petrovský

Recenze aktuálních palubních menu českých železničních dopravců vyzkoušených na vlastní kůži.

Představení sezonních novinek v palubním menu trojice dopravců (RegioJet, LEO Express a České dráhy) se na serveru Zdopravy.cz objevuje s jistou pravidelností. Nejinak tomu bude i letošní podzim, kdy Aleš Petrovský vyrazil otestovat, co se v nabídce cateringu na českých kolejích objevilo nového.

RegioJet přišel s podzimními novinkami v druhé polovině září. Jedná se o tradiční částečnou obměnu palubního menu při zachování jeho dlouhodobého konceptu. Například novinky na sociální síti Facebook představuje k dnešnímu víkendu pouze jeden příspěvek 21. 9., a to je vše. Z toho lze usuzovat, že změny nebyly velké.

Občerstvení jsem testoval ve dvou spojích, a to na spoji z Prahy hlavního nádraží, aby dopravce RegioJet dostal šanci mít řádně nazbrojený vlak, a na spoji z České Třebové, abych viděl, jak vypadá nabídka takříkajíc na půli cesty.

Souprava z uhelného dolu

Nedá mně to, abych nezmínil opět velmi zanedbaný vzhled celé soupravy, která vypadala, že přijela přímo z uhelného dolu. A to nemluvím jen o soupravě z Prahy, ale i o soupravě z Třebové. Pokud by takhle špinavé vozy byly nasazeny například u nás v kraji na regionální objednávaný výkon, tak by to více než jistě znamenalo sankci od objednatele.

Navíc se na některých vozech trhají i žluté polepy, což na důvěře moc nepřidá. Chápu, že se to netýká podzimní gastronomie a omlouvám se za to, ale je to do očí bijící stav, který mě fascinuje i s přihlédnutím k mým zkušenostem, že to zjevně nikomu nevadí. V hlavě mně totiž běží rovnice: když ten vlak vypadá takto zvenku, jak to pak může vypadat uvnitř v zázemí? Je to stejné jako s restaurací a žlutý vlak je přece celý restaurace.

Stav vozu Regiojet. Foto: Aleš PetrovskýŠpinavé nástupní prostory u vozu RegioJet. Foto: Aleš Petrovský

Z Prahy jsem cestoval ve třídě Relax a i vzhledem k obsazenosti vlaku byl servis bleskurychlý, včetně nabídky vody a denního tisku. Úklid byl na standardní úrovni, ale bylo vidět, že nikdo již neodstraňuje drobné závady, jako nefunkční navíjení roletek a podobně.

Naštěstí obsluha byla příjemná a zanedlouho se přišla věnovat cestujícím do naší části vozu. Stevardku jsem požádal o čaj z čerstvé máty, ale bohužel. Čaj z čerstvé máty má prý dlouhodobý výpadek. Pak ale nechápu, proč je v novém menu zmiňovaný.

Vybral jsem si tedy cafè latté a následně lívanečky s nutellou a tvarohovým krémem. Stevardka se opět omluvila, že lívanečky nebyly bohužel naskladněny z neznámého důvodu. Objednal jsem si tedy ke snídani netradičně nový sushi set „Hako“, cheesecake (který ale není novinkou, jen jsem měl chuť na sladké místo lívanečků) a Semtex Street water magnesium.

Vše jsem zaplatil kartou, což proběhlo bez problému. Celá objednávka byla na místo donesena během několika málo minut, stejně tak probíhal pravidelný odnos odpadků.

Vyprodaný čaj a neteplá polévka

Ve spoji opačným směrem ze Zábřehu na Moravě jsem si pro svoji cestu vybral business třídu. Při nástupu do vlaku jsem se chtěl chytit madla u nástupních dveří, ale to jsem si okamžitě rozmyslel, jelikož bych pak musel hned vyhledat mýdlo a vodu. Opět špinavá a nehezká souprava.

V business třídě je servis přednostní, a tak okamžitě po vyjetí ze stanice přišla stevardka přijmout objednávky. Požádal jsem opět o mátový čaj, který, jak už víme, není. Nevadí, požádal jsem o jakýkoliv jiný čaj z menu. Na což jsem dostal šokující odpověď – čaj je vyprodán. Všechny čaje ve vlaku, které jsou na prodej, jsou vyprodány. Jak se toto může stát? Nechápu.

Naštěstí si slečna uvědomila, že ve třídě business mám vlastně nárok i na čaje Ahmad zdarma a „ty tam ještě asi budou“. Vybral jsem si tedy jednu z ovocných variant a nezáviděl jsem to všem z ostatních tříd, pro které byl tento spoj nejen nekuřácký, ale i čajeprostý.

Dále jsem si objednal i dvě teplá jídla, a to dýňový krém s kokosovým mlékem a noky z bazalkovým pestem. I v tomto vlaku dělala stevardka maximum, a proto byla po celou dobu jízdy neustále k dispozici.

Celkově je bohužel vidět, že logistika u RegioJetu má mezery nejen na sezonních spojích. Otázkou zůstává, nakolik je to způsobeno rušením zázemí na Smíchově. Ale aby došel čaj na prodej, to si budu pamatovat ještě dlouho.

Nicméně pokud to shrnu, tak je velmi dobrá volba, že RegioJet menu obměňuje pravidelně, ale zachovává si standard podoby žlutého menu.

Vyzkoušené občerstvení z palubního menu

Pro větší přehlednost uvádím testované občerstvení během obou cest i s hodnocením pohromadě.

Dýňový krém s kokosovým mlékem, chilli a zázvorem (39 Kč/1,60 eura)
Dýňový krém se podával minulý podzim u Leo Expressu, letos jej můžete jako novinku ochutnat u RegioJetu. S tím rozdílem, že u Lea byl servírován s dýňovými semínky extra a byl řádně ohřátý a tekutý. U RegioJetu byl krém servírován bez semínek, ale zato byl teplý tak napůl a konzistencí připomínal spíše pudink. Chuťově se mu rozhodně nic vytknout nedalo, ale o gastronomickém zážitku se vzhledem ke konzistenci pokrmu moc mluvit nedá. Polévka je servírována v plastovém kelímku v brandu dodavatele Cibule a s kovovou lžící.

Pudinkový dýňový krém. Foto: Aleš Petrovský

Pudinkový dýňový krém. Foto: Aleš Petrovský

Noky s bazalkovým pestem, s černými olivami a sýrem Gran Moravia (69 Kč/2,80 eur)
Dalším teplým jídlem byly noky. Jídlo hodící se jako lehký oběd nebo chutná večeře s výraznou chutí bazalky, které sekundují olivy, sušená rajčata a dýňová semínka. Chuť sýra jsem téměř nepostřehl. To vše zabalené v brandovaném obalu od UGO Salaterie, se kterou RegioJet také dlouhodobě spolupracuje. Vše bylo servírováno s kovovou vidličkou. Pro ty, kteří nepotřebují v každém jídle maso, určitě doporučuji.

Detail na noky a polévku. Foto: Aleš Petrovský

Detail na noky a polévku. Foto: Aleš Petrovský

Sushi set Hako (90 Kč/3,60 eur)
Nový sushi set opět dodává firma YAM YAM. Set obsahuje 1 × nigiri s lososem, 1 × nigiri s krabí tyčinkou, 2 × California rolku s lososem, 2 × maki s tuňákem, 2 × s lososem, 2 × s avokádem a 2 × se žlutou ředkví. Součástí setu je samozřejmě wasabi, sojová omáčka a nakládaný zázvor. Jinak v palubních průvodcích je skladba setu uvedena chybně (1 × California rolka s lososem a 2 × „sýr Philadelphia“), na obalu je již správně. Sushi působilo čerstvě, bylo chutné, ale co mně moc není po chuti, je zavedení krabí tyčinky do sushi setu. To není můj šálek kávy, jelikož krabí tyčinky standardně nepovažuji za něco příliš kvalitního, a působí to na mě tak, že bylo potřeba udělat sushi set více ekonomický, aby se mohla zachovat stejná cena.

Detail sushi setu Hako. Foto: Aleš Petrovský

Detail sushi setu Hako. Foto: Aleš Petrovský

Semtex Street Water Focus – nesycený nealkoholický nápoj s příchutí grepu s přídavkem „horčíku“ a niacinu (10 Kč/0,40 eura)
Když pominu překlep v popisu tohoto produktu, tak vás jistě zaujme cena. Za desetikačku dostanete 0,75 l nápoje. RegioJet vzhledem ke spolupráci s Kofolou do menu vkládá tyto promo novinky za symbolickou cenu, aby se dostaly do povědomí zákazníků. Pamatuji si, jak byla kdysi v nabídce limonáda Targa, kterou jsem si oblíbil, a tak akce splnila svůj účel. To se rozhodně nestane s touto limonádou pod brandem Semtexu. Když pominu chuť, tak nechápu, jak v dnešní době může takto „cool“ vypadající produkt obsahovat barvivo E129, což je azobarvivo „červeň allura AC“ a je zpravidla označována jako nebezpečná přísada. Navíc musí výrobce na obalu uvádět, že produkt může ovlivňovat činnost a pozornost dětí.

Upozornění kvůli barvivu E129. Foto: Aleš Petrovský

Upozornění kvůli barvivu E129. Foto: Aleš Petrovský

Lívanečky s Nutellou a tvarohovým krémem – lahodná kombinace lívanců, Nutelly, tvarohového krému a ovoce (59 Kč/2,40 eur)

Produkt nebyl z výchozí stanice nazbrojen – bez hodnocení.

Kompletní přehled menu najdete na webu RegioJet.

Pohled do palubního menu RegioJet podzim 2023. Foto: Aleš PetrovskýDýňový krém a noky s pestem. Foto: Aleš PetrovskýDetail sushi setu Hako. Foto: Aleš PetrovskýDetail na noky a polévku. Foto: Aleš PetrovskýPudinkový dýňový krém. Foto: Aleš PetrovskýSemtex voda a sushi set Hako. Foto: Aleš PetrovskýStav vozu Regiojet. Foto: Aleš PetrovskýŠpinavé nástupní prostory u vozu RegioJet. Foto: Aleš PetrovskýUpozornění kvůli barvivu E129. Foto: Aleš Petrovský
Tagy gastronomie na kolejích Na vlastní kůži palubní menu RegioJet
54 komentářů