Podzimní novinky v menu 2023: Čajová krize a chybějící lívanečky u RegioJetu

Pohled do palubního menu RegioJet podzim 2023. Foto: Aleš PetrovskýPohled do palubního menu RegioJet podzim 2023. Foto: Aleš Petrovský

Recenze aktuálních palubních menu českých železničních dopravců vyzkoušených na vlastní kůži.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Ja stále čakám kedy mi niekto uspokojivo vysvetlí prečo cestujúci v biznise a relaxe nemôžu využívať online objednávky, ale musia čakať na stewarda. Akože WTF, platím viac peňazí a dostávam za to horší servis?

none

Tak to bych ti přál zkoušet hodinu online objednávku s tím, že to jde jen takhle 😁

Samo

Však ja nehovorím že v tých triedach chcem zrušiť obsluhu stewardom 🙂 Len že by mala byť povolená objednávka aj cez aplikáciu (musím povedať že tá mi v nižších triedach vždy išla bez problémov).

Funny

Protože by v tom byl chaos. Nedokážete si představit to množství objednávek jen z jednoho vozu Astra. Každý chce všechno a ideálně hned. Nejprve se tak či onak odbavení objednávky z Business třídy a pak to pokračuje postupně směrem dolů. Takhle mají alespoň tak nějak posádky všechno pod kontrolou a stíhají více méně vše. Vzhledem k tomu, že vím, jak to na takové běžné směně vypadá (a to nemluvím o víkendech, to je už jen kafe pro silné povahy), tak Vás ubezpečím, že pokud by byl On-line Catering povolen ve všech třídách, nebo u kdyby jen v Business třídě, tak… Číst vice »

Petr

Z nabídky vyřadili cider 🤬

J.K.

Není u RGJ škoda že už nemají ten rozvoz s vozíkem na začátku? Podle mě to snížilo zátěž dalších objednávek a když člověku stačilo filtrované kafe tak ho měl hned.

Funny

Nene, lide si dali i to i to. 🙂

Jedlík

Výpadek máty RJ bych jako personál vyřešil nejbližších obchodem, vzal si účtenku a nechal firmou proplatit.🤔

PeDazOl

🙂 myslím, že by vyřešili brzo oni vás. .-)

Tomáš

Takhle jsme to řešili za sociku, jen bez ty účtenky.. 😂

Laborec425

Za sociku? To jsou zase kecy. Řešilo se to ještě nedávno takto selským rozumem. Najednou to nejde.

Laborec425

Bohužel takhle jednoduše věci dělat prostě už nejdou.

Jan

Asi ty stesky na běžnou údržbu vozů RJ nebudou náhodné. Kromě dočasné ztráty zázemí bych to přičítal i téměř trvalé 100% obsazenosti, o níž si jiní dopravci mohou nechat akorát tak zdát, ale i tak je to zbytečná ostuda…

Twix

Z velké části se tu řeší špína zvenku – jak ta souvisí s obsazeností?

jal

Rovnou napište, že i špína je o třídu lepší.

Gajda

V noci ty vlaky ve většině stojí, prostor by byl. Ta vysoká obsazenost je plus, že by právě na tu očistnou kůru mělo být dost peněz. Na začátku provozu projížděl vlak, co zářil široko daleko a co se poctivě uvnitř uklízel. V neděli jsem viděl přijíždět jeden v Brně a jeden v Praze z ulice přes viadukt a byl to šedej šmudla, pod kterým bylo vidět, že byl snad kdysi žlutej. Hlavně tam, kde to někdo přejel prstem to bylo i na tu dálku šíleně vidět. Interier se defakto už neuklízí ani v autobusech, natož vlacích. A přitom kdyby se… Číst vice »

Marana_CZE

V expresech RGJ/ČD strávím za týden cca 1200 kilometrů, ale obecně stav/kvalita souprav obou dopravců je tristní. U RGJ je špína kam se člověk podívá, avšak voda na záchodě teče vždy. To se většinou týká i RailJetu, který má soupravy zvenku špinavé jak z uhelného dolů taktéž, zevnitř je to lehce lepší, avšak na záchodě vám teče voda. Za to zase Bpee/Bdpee je skoro vždy krásně čisté zvenku i zevnitř, avšak vodu na záchodě člověk najde po 2 minutách mačkání na tlačítka a modlení se k zababovi…

Véčko

Vy si stěžujete, že v Bdpee neteče na záchodě voda. V RJ může být člověk rád, když ten záchod vůbec funguje jako třeba na dobrodružné lince Bohumín – Brno… Slováckým expresem jezdím docela často a ještě se mi nestalo, že by tam v Bdpee netekla voda, a to stejné Ostravan nebo Cracovia. To jde vidět, že v těchto vagónech trávíte málo času 😉

Marana_CZE

Trávím v nich víc jak 3 hodiny denně mezi Prahou a Pardubicemi, takže bych řekl, že to dokážu posoudit sám :). U RGJ záchody fungují v normální míře, stejně jako u ČD, jen je tady ten rozdíl, že ČD prostě nemá vodu na záchodě :).

Tomáš

Ale taak.. 😂

Véčko

Dobrá tedy, když vám zde pošlu mail, tak mi budete každý den zasílat, jak voda na záchodech neteče? Popravdě bych to rád viděl. Děkuji za odpověď .

Radek

Když vidím stav jejich souprav,. docela by mě zajímalo, zda dodržují ECM.

svoboda

Ono je to celé takové nedotažené, člověk by si rád dal ve vlaku třeba svíci nebo řízek s čepovaným pivem (to aspoň u ČD může), ale argentinský steak nebo pečený koleno jsem v jídelním voze ještě neviděl, je toho dost co pilovat.

JiVe

A kaviárové tousty, viď?

JGR

Když si je zaplatí

Desura

a ideálně humra přímo z akvárka ve voze

ydš

Vlastnoručně ulovenýho jak pstruha na Luční boudě.

Tomáš

tvl))

LeBoeuf

z nedavnych jizd Leo tramvaji jsem si odnesl postreh, ze tak odhadem 50 % stolku je rozbitych a padaji. vse jiz bylo vymysleno v letecke doprave a stolkum by stacilo pridat otocnou pojistku. ale ne, proc by se s tim vyrobci souprav mazali, ze? a jeste me zarazilo, jak se soupravy chvilema trepou. zeby kvalitni koridor? 😀 jinak jizda celkem podle radu a servis i cistota ok.

MHD

Za to nemůže výrobce souprav, ale Borcad, jehož řešení si Leoš vybral. Oni těch kiksů měli víc. Třeba svažující se opěrky rukou s ostrými hranami, protože ze svažující opěrky ruka padá. To bylo ale na jiném typu sedaček.

-mm

Regiojetem jsem jel v poslední době jen párkrát (hlavně R8), ale ještě se nestalo, že by se hned nevyprodal černý čaj. Nevím, co s ním dělají. Vydrží, přece by stačilo koupit ho víc. A kdyžtak třeba míň ostatních.
(Na druhou stranu, aspoň je tam něco. Na srovnatelných rychlících ČD si člověk nekoupí ani bagetu a v takovém R11 klidně stráví 5 hodin a k jídlu max croissant…)

Jiří Kocurek

Ale zato jedete v Bdtee. Se vážně divím, že tam ČD nenasazují lepší sourpavu, aby se lidem chtělo jet do Přerova s přestupem v Nezamyslicích. Takový Interjet a Regiopanter musí přece vyhrát… ?

eber

Neúdržba a nedodržení řazení u RegioJetu je dlouhodobě do očí bijící. Občas jedu na R8 a fakt mě vytáčí, když si zaplatím za „Business“, abych seděl na pohodlnějších sedačkách (protože jinou výhodu ta třída nemá, když nepočítám přednostní odbavení) a jsou prohozené vozy, takže Xmz jede jako Standard nebo LowCost..

Ale zkoušel jsem tam z nové nabídky to hovězí burrito a překvapivě to nebylo vůbec špatný 😎

pdolak

Jeli jsme jejich byznys třídou do budapešti jako pokus nejet autem. Byl z toho zážitek na celý život – tak otřesně špinavý vagón jsem snad ještě neviděl, uvítací smrad z wc a potlučené, olámané vybavení kupéčka. Nikdy více, radši zpět do auta. To už ten welcome drink nezachrání, spíš to působí směšně jako když se ti ve 4 cenové snaží připravit romantickou večeři pro dva. Proč je to jídlo tak zbytečně levné? I vic než bageta z benzinky. Když si zaplatím byznys, tak nehoním cenu, ale chci kvalitu. Jsem jediný kdo si myslí, že čistota je základ a jinak to… Číst vice »

Michal M

Myslíte si to dobře a ultralevné jídlo, které ale neustále není k dispozici, opravdu smysl nedává…

Jan

To jídlo je pouze marketingový prostředek pro dosahování 100% obsazenosti a této roli funguje velmi dobře. No a jelikož příčední lidé se rozhodují cestovat s jednotlivými dopravci dobrovolně tak úplně nechápu nad čím se tady pohoršujete…

Marana_CZE

Mám takový pocit, že jídlo je levné, jelikož business klientela není primární cíl. Vzhledem k tomu, že dvě zbylé třídy jsou pod cenovou úrovní TR10 a relax je o cca 10/20% dražší, tak jedou na cenu i v tom menu, jelikož kvalitní jídlo s obří cenou by si koupila maximálně ta klientela business třídy…

Faraon

Jezdím často vlakem Praha–Brno a kvůli té špíně, smradu a často robité klimatizaci jsem prakticky přestal RegioJetem jezdit. Nejlepší je podle mě asi railjet od ČD.

Tomáš

Aneb, všechno u nás stojí za hovno, jenom to burito není vůbec špatný.. 😂😂

Traveller

V RegioJetu chybí lívanečky. U ČD bezpečnostní vybavení

Václav

Dokázal byste nám osvětlit které “bezpečnostní vybavení” máte na mysli…?

Traveller

Hasící přístroje, zablokování dveří za jízdy,…

Michal²

U vozů Bdt a BDs⁴⁵⁰ blokování není, to máte pravdu, jenže tam nejsou od dob ČSD

Honza Gajdoš

Na R12, jezdí převážně B249 a Bd264, velmi často i čtyři vozy z pěti a jedno AB

V. K.

Těch neuvěřitelně špinavých vozů je ve flotile regiojetu celá řada. To nemají myčku? Nebo ty vozy jezdí tak na krev, že není čas je umýt?

jal

Myčku nemají a mýt vozy hadicí a saponáty s tím, že se vše vsákne do země, už po zrušení Smíchova nejde.
Mýt jinde, v myčce, znamená mít sloty na mytí a nutnost platit.
Podobně to má leoexpres, ten myje ve stanici při pobytu jen čela.

Ale ty na vnitrostátních linkách jsou ještě docela čisté, to, co jezdí z Přemyšle, je asi bezkonkurenční i ve srovnání s Leošem.

Uuu

Leoš čas od času používá i myčku v Bohumíně.

jal

U jedné soupravy jednou ročně.

Joe

Copak že jsou zaprášené, ale kolikrát stačí aby vlak RJ projel kolem nástupiště a je to jak kdyby projel hovnocuc. To má pak člověk vážně chuť do toho vlaku nastoupit.

Panoramix

Pan autor použil nějaký zajímavý barevný filtr, že na fotografii nástupního prostoru jsou modro-bílé dveře, nebo RegioJet začal používat i nějaké náhradní vozy od jiného dopravce?

Joe

Asi by to chtělo nakalibrovat monitor, nebo kde tam vidíte modrobílé dveře? Jediné co tam je modrobílé je ledkové světlo na schodech.

MHD

Mám k tomu pár poznámek. Ten dýňový krém si dávám relativně často. A cena ( nejen jej) se liší podle toho v jaké jste třídě. Takže se paradoxně vyplatí koupit si dražší třídu, pokud víte, že budete jíst.
A zkušenost se studenou polévkou? Také se mi v poslední době párkrát stalo, že přinesli „horkou“ čokoládu a polévku, obě studené. Jindy naopak v pořádku, horké. Naučil jsem se ozvat a požadovat ohřátí.

V. K.

Cena se liší mezi low costem a ostatními třídami pokud se nepletu. Taky mě to jednou překvapilo.

Jerzy Buzek

Přesně tak. Někdy je potřeba vysvětlit, že „horká“ v češtině znamená „horuciá“.