Ostrava vypsala soutěž na až 25 nových velkokapacitních tramvají za 2,25 miliardy korun

Tramvaj DPO typu KT8D5 na ostravském hlavním nádraží. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czTramvaj DPO typu KT8D5 na ostravském hlavním nádraží. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Cena bude mít v hodnocení nabídek jen 30 %.

Ostrava se rozhodla pro další modernizaci své flotily tramvají. Dopravní podnik Ostrava (DPO) dnes vypsal soutěž na dodávku a servis 16 velkokapacitních tramvají s opcí na dodávku dalších devíti kusů. Odhadovaná cena zakázky je 2,25 miliardy korun.

Zadávací řízení bylo zveřejněno zatím ve věstníku veřejných zakázek, na profilu zadavatele by se detailnější informace měly objevit během dneška. Vypsání soutěže navazuje na loni vyhlášené předběžné tržní konzultace. „Záměrem je modernizovat vozový park tak, aby odpovídal současné dopravní situaci a potřebám ve Statutárním městě Ostrava,“ uvádí DPO ve formuláři k zakázce. Přesné technické parametry se objeví v zadávací dokumentaci.

Součástí zakázky bude i zajištění tzv. těžké údržby, má jít o pravidelnou střední a velkou prohlídku každého vozidla po stanoveném počtu najetých kilometrů.

O vítězi nebude rozhodovat zdaleka jen cena za novou tramvaj, ta bude mít v celkovém hodnocení váhu jen 30 %. Dalších 30 % připadá na úroveň technických podmínek, 40 % pak na náklady na údržbu.

Loni v létě DPO vypsal předběžné tržní konzultace, které měly ukázat vhodnost zvažovaných technických parametrů a dalších zadávacích podmínek připravované veřejné zakázky. Nové tramvaje by měly nahradit zejména vozy KT8D5R.N1, kterých má Ostrava ve vozovém parku 16. Všechny vozy byly do Ostravy dodány v roce 1989 a zařazeny postupně na počátku roku 1990.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO velkokapacitní tramvaje velkokapacitní tramvaje pro Ostravu
68 komentářů