Rozšíření D5 na šestipruh mezi Berounem a Prahou má začít až po roce 2028, řekl Kupka

Dálnice D5, most přes Berounku. Pramen: ŘSD dokumentace EIA/EKOLA groupDálnice D5, most přes Berounku. Pramen: ŘSD dokumentace EIA/EKOLA group

Když ŘSD poslalo v květnu 2021 plán do procesu posouzení vlivů na okolí, uváděla dokumentace termín zahájení prací v roce 2023.

Rozšíření dálnice D5 na frekventovaném úseku mezi Berounem a Prahou ze dvou na tři pruhy v každém směru se plánuje po roce 2028. Novinářům to v pátek řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) u Loděnice na Berounsku, kde stavbaři dokončili rekonstrukci dálnice do Rudné. V roce 2025 má začít úprava mimoúrovňové křižovatky na křížení s D5 na Pražském okruhu.

„Se stavbou by se mohlo začít už v roce 2025 a 2026 zkapacitněním mimoúrovňové křižovatky na Pražském okruhu na křížení s D5 a po roce 2028 je plánováno rozšíření dálnice v úseku mezi Berounem a Prahou,“ uvedl Kupka. Náklady na tuto stavbu podle něj určitě přesáhnou miliardu korun.

Oproti původním plánům jde přitom o výrazný odklad. Když Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) poslalo v květnu 2021 plán do procesu posouzení vlivů na okolí (EIA), uváděla dokumentace termín zahájení prací v roce 2023.

První etapa se měla týkat počátečních 11 kilometrů dálnice, kde mělo být hotovo v roce 2025. Následovat měly další tři etapy, jako poslední pak měl přijít na řadu úsek mezi kilometry 17,9 a 22,6. Dokončen měl být do roku 2030.

Dálnice D5 mezi Prahou a Berounem patří mezi nejvytíženější úseky dálniční sítě v zemi. Její úprava na šestipruh se plánuje už řadu let.

Kupka připomněl, že podobně nyní stavbaři rozšiřují D1 u Brna mezi mimoúrovňovými křižovatkami Brno-centrum, kde se sjíždí na silnici I/52 na Vídeň, a Brno-jih u D2 na Bratislavu. „Je to klíčová stavba, kde řada prací probíhá i v noci,“ dodal.

Na D5 je nyní u konce rekonstrukce D5 na pátém až desátém kilometru mezi sjezdy na Rudnou a Loděnici. Práce začaly v květnu a vyžádaly si zhruba 450 milionů bez DPH, stavbařům se je podařilo o týden uspíšit.

S postupným rozšiřováním dálnic na šest pruhů se počítá i jinde, vesměs jde o úseky kolem Prahy. Jde například o D8 (Praha – Nová Ves), D10 (Praha – Mladá Boleslav) či D11 (Praha – Poděbrady) v úsecích s největší intenzitou.

s využitím ČTK

Tagy D5 ŘSD šestiproudá dálnice
107 komentářů