Rozšíření D5 na šestipruh mezi Berounem a Prahou má začít až po roce 2028, řekl Kupka
Dálnice D5, most přes Berounku. Pramen: ŘSD dokumentace EIA/EKOLA group
Když ŘSD poslalo v květnu 2021 plán do procesu posouzení vlivů na okolí, uváděla dokumentace termín zahájení prací v roce 2023.
Drobnost – D1 není U Brna nýbrž V Brně (a to mezi km. 189 až po 202, s vyjímkou „vykousnutých“ cca. 100m v jednom místě) tedy nějakých 13 kilometrů… a je to právě část těchto 13km (ani ne celé) které se nyní (dost pozdě, nedávno se dokončila „modernizace“ celého úseku BEZ rozšíření tehdy, achjo) na kterých dopravu zhušťuje vnitroměstský provoz a které se logicky rozšiřují aby nevznikal (moc velký) „špunt“.
Beroun- Praha jsem dojížděl 10 let a v různých časových polohách. Pokud nebyl po trase nějaký problém, jelo to jako fík a problém byl vždy pravidelně při sjezdu na okruh a pak na vlastním okruhu směr D1. Pokud se toto nevyřeší, může být z Berouna třeba deset pruhů a situace se nezlepší. Na samotném mostě v Berouně zácpy nebyly.
No, jestli se to dělá tak, jak se dělá Pražský okruh, tak je docela slušná šance, že to nikdy nevyjde v realitu.
Rozšíření samotného dálničního mostu v Berouně je technický nesmysl. Most se nedá rozšířit, jeho statistické řešení neumožňuje další vykonzolování mostovky. Nabízejí se tak dvě řešení. Buď most zbourat a postavit nový, ekonomický a společenský nesmysl, protože by muselo dojít i k další demolici domů na berounském Závodí. Druhá možnost je pak snížení rychlosti na mostě na 80 km/h a rozšířit dálniční most směrem dovnitř mezi dvě mostovky, kdy by vznikly úzké 2×3 jízdní pruhy.
Lekce, jak vyhazovat peníze. Rozšíření přinesou jen komplikace a přínos bude spíš záporný i po postavení. Ach jo, proč se pořád dotuje IAD.
protoze ji pouziva nejvic danovych poplatniku??
Rozhodně méně, než kolik používá MHD, nebo chůzi. IAD se dotuje, protože se vytvořil mýtus, že auto je dobré. Není. Není to ani dobrý sluha, protože se chce stát pánem.
Mnohem lepší investicí by byla dálnice spojující Plzeň s D4, D3 a D1, případně i D11… Ta by propojila západní a jižní Čechy s Moravou bez nutnosti zasmrdět Prahu.
nejsme schopni za 80 let postavit co bylo naplanovano. toto nebude nikdy
To neprojde, to je návrh od Bati. My držíme návrh dodaný Němci za Protektorátu.
To není žádná nová myšlenka, to chtěl už Baťa.
Myšlenka je to sice hezká, ale problém přetížené D5 u Prahy tím patrně stejně nevyřešíte. Kolik si myslíte, že z těch více než 50 tisíc vozidel na D5 těsně před Prahou je tranzit, notabene takový, který míří od Plzně někam na východ? Přiznám se že to nevím, ale divil bych se, kdyby to bylo výrazně více než 10 %. Hypotetická dálnice (řekněme Plzeň – Tábor – Pelhřimov – Humpolec) Vám z D5 před Prahou stáhne max těchto 5 %. Zbude tam pořád přes 45 tisíc vozidel denně a to je stejně pořád na 4 pruh moc. Podobná dálnice, či spíš… Číst vice »
No jestli se to bude dělat v roce 2028 , tak by to měli dělat rovnou jako A9 u Mnichova, tedy zavést možnost jezdit odstavným v době nejvyšší špičky…
4 pruhy? Vzdyt se tam ty tety prizabiji
Bohužel bude ŘSD muset silně prioritizovat stavby, které bude realizovat. Výhledy rozpočtu státního fondu infrastruktury na další roky bohužel nepokryjí všechny projekty. Bohužel Česko naprosto promrhalo minulou dekádu, kdy evropské fondy financovaly výstavbu dálnic. Teď už budeme muset vše stavit za své peníze, které jsou navíc ještě výrazně dražší, než byly dříve. Velká škoda
Pokud podávali žádost o EIA v roce 2021, těžko mohl být plán zahájit v roce 2023. To musel být překlep, protože to není možné ani teoreticky. Samotné vydání EIA trvá rok, pak ještě územní řízení, výkupy pozemků, stavební řízení, archeologie, soutěž na zhotovitele… A k tomu je potřeba připočítat všechny rozklady, žaloby a kasační stížnosti, které přijdou v případě jakékoliv větší stavby a zejména ještě pokud to je v blízkosti Prahy. I ten rok 2028 je dost optimistická varianta.
Takže se bude zároveň dělat dálnice i 171 a tunel? Nějak se ty termíny posouvají do sebe. Možná by pomohlo dát jit na MD kalendář.
Posunutí z 2023 na (resp. za) rok 2028. Tohle by se u Jirky nemohlo stát!
Přijde mi to nekoncepční. Co namísto toho jak řešit jak zkapacitnit silnice pro ještě více osobních aut (pro nákladní dopravu 4 pruhová dálnice stačí) se raději zaměřit na to aby lidé měli k autu nějakou lepší alternativu? Chápu dálnice do odlehlých koutů republiky, kde můžeme očekávat s dálnicí i nějaký ekonomický rozvoj. Rozšíření D5 nebo D10 na šest pruhů ale žádný ekonomický rozvoj nepřinese, spojení to nijak nezrychlí a kapacitně se to stejně zasekne v Praze která prostě už o moc víc aut nepojme.
Je nekoncepční v zemi kde všichni jezdí jen ve dvou levých pruzích stavět pruhy tři, když se to na těch třipruhových neosvědčilo.
Tak to je samozřejmě hloupost. 2 pruhy jsou málo. Například když se předjíždí kamiony, tak třetí pruh chybí. A to že existuje někdo, kdo jede maximální povolenou rychlostí v prostředním pruhu také není problém. V pravém jsou beztak kamiony a šetřílci a řeší se tam vjíždění a vyjíždění z dálnice.
Projeďte se několika zde zmiňovanými úseky v rozumbrado. 🙂
jet maximalni povolenou rychlosti neznamena pravo jezdit v prostrednim pruhu. Povinnost je jezdit vpravo. Tyhle ucitele a mentori druhych jsou nepoucitelni. Rozpolcene osobnosti a pripady pro psychiatra
To snad proboha záleží na tom zda je pravý pruh volný nebo není, ne?? Chcete VÁŽNĚ učit lidi aby uhnuli na 100m doprava a umožnili volný a neomezený průjezd „letcům“??
A právě díky názoru „existuje někdo, kdo jede maximální povolenou rychlostí v prostředním pruhu také není problém“ je zbytečné stavět šedtipruhy 😉 Nebo jinak: i toto by měla policie sledovat a pokutovat. Maximální povolená rychlost je 130 km/h, ale pojedu-li dle GPS 130, tak budu mít v tempomatu zapíchnutých 137 km/h (protože mne rychloměr proměřuje), jiný bude mít pro jistotu na tempomatu 127 km/h, třetí tempomat nemá a proto se jeho rychlost pohybuje v rozmezí 115 – 130 km/h. A všichni z nich jedou dle svého názoru na horní hranici rychlostního limitu (a přes to paradoxně každý jinak). Mebo pak… Číst vice »
Nekoncepční to není, pravý je pak prázdný a cesta v něm nejrychlejší, na D1 ani jinak nejezdim.
Pozor na soudruhy příslušníky a jejich drony… .-)
To je jedno jestli ho dostanou za rychlou jízdu nebo špatný pruh…
To toho na té D1 ale fakt moc nenajezdíte, když jezdíte jen v tom šestipruhu, který končí u Mirošovic.
Na D1 od Lipnika po Belotin taky beru strece zapomenute ve 100 v prostrednim zprava. Nebudu tam ve 140 tacho delat zadnou ctverylku pres dva pruhy tam a zpet, jen protoze nekdo se rozhodl, ze mu to v prostrednim min zere.
ale tam jsou normalnejsi soferi. Okolo Lipnika se neda srovnavat s D1 od Mirosovice. na D1 jezdi bezohledni a psychicky naruseni soferi . Sleduji jen jejich zajem. Ostatni jsou jim u prdele
Toto bohužel nemohu potvrdit. „Středopruhařů“ je kolem Lipníka (vzhledem k obvykle menší hustotě provozu než za Prahou) neomluvitelně mnoho. A to nepočítám ty, co si to uvědomí a při předjetí „přes 2“ se zařadí vpravo – tam to beru, že se opravdu zapomněli, což se může stát.
Divím se, že píšete, jakobyste neznal tunel Beroun-Praha.
Jinak teda na D5 najdete i provoz právě z těch odlehlých koutů, ze kterých se vozí do Prahy například dřevěný nábytek nebo třeba pivo z Plzně do odlehlých regionů za Prahou.
Na jednu stranu ano, na druhou stranu jsou situace, kdy to auto nenahradíte.
Netvrdím, že takové situace nejsou, ani nejsem odpůrcem dálnice jako takové. Ale myslím si, že pokud už někam máme dálnici tak bychom se měli soustředit na jiné módy dopravy než ji začneme rozšiřovat. Jsem si 100% jist, že třeba na D10 by počet aut výrazně poklesl kdyby existovala alternativa v podobě železnice ve směru Boleslav – Liberec / Jablonec.
I zde u D5 by podle mě výrazně poklesl počet aut, kdyby existovala spolehlivá a rychlá trať z Prahy na Západ.
Železnice není prioritou a ještě dlouho nebude. Pokud vůbec…
Než začnete šířit tyto nesmysly, sedněte ráno v Berouně do auta a vyražte směr Praha. A toto dávejte každý pracovní den. Dost často se Vám stane že rychleji by jste byl v Chebu, který je více jak 100 km dál. A hlavně bez nervů. Ono je fajn, že skončí uzavírka, ale situace se vrátí tam kde logicky je, nyní to bylo ráno parkoviště před uzavírkou, teď to bude parkoviště od Rudné, kvůli přetíženému okruhu a obyčejnému odbočovacímu pruhu z D5 na něj. Inženýři na ŘSD jaksi stále nevstřebali, že páteřní tranzit D1-D5 je jaksi obousměrný. Na D1 je rozplet 2… Číst vice »
Tady jde vidět, jak Poláci jsou prozíraví když si nejen na dálnicích nechávají rezervu pro třetí pruh. Škoda že to nejde i u nás. Zas tak o moc by to dražší nebylo.
tak zrovna na D11 ta rezerva je, ale to už tam nechali komunisti, kteří budovali infrastrukturu koncepčně.
Jo, vrcholem tý koncepce byl třeba začátek D6 u Kamennejch Žehrovic.
Tvl 😂
Šest pruhů z Prahy na Mladou Boleslav I na Beroun je potřeba jako sůl. Stejně tak by se hodily i na celém venkovním Pražském okruhu a moc dobře si pamatuji když jsem byl na prohlídce tunelu na jižní části okruhu nez ho otevreli a jak jsem byl překvapený že tam jsou pouze dva pruhy a ptal se jak to v budoucnu rozšíří na tři a bylo mi řečeno že tunely nejdou. Doufám že severní obchvat bude v šesti pruzích obzvlášť pokud má vést tedy tunely se kterými moc nesouhlasím
Šest je málo. Ideální by bylo 8- 12. Teprve potom bude doprava plynulá a idylická.
Já bych republiku vyasfaltoval plošně, ať každej může jet, kudy chce…
A František by zemědělcům rozdal kombajny v měřítku 1:24, aby nepotřebobali okresky ani polní cesty.
Vy jste se vážně ptal, jak rozšíří tunel na šest pruhů a ještě se tu tím chlubit? :))
https://letmegooglethat.com/?q=tunnel+enlargement+system
Nefunguje… čekám už tři vteřiny a nic se neděje… 🙂
Tak samozřejmě tunel lze rozšířit i na 3 pruhy, draze, dlouho to trvá, ale jde to. Celkově se to nevyplatí.
V severní části je to 3+3.
3+3 potřebujete nejen D5 minimálně od 0 km po ex. 18 (Beroun u Zabitého), ale i na D0 v úseku od D5 po Barrandov. Při vší ústě D10 a D11 jsou komunikace v podstatě regionálního charakteru, neboť ty dnešní 4 pruhy vedou nikam (pro tranzit) a končí na obyčejné silnici. D5 je ohledně tranzitu někde úplně jinde.
Šest pruhů z Prahy na Mladou Boleslav I na Beroun je potřeba jako sůl. Stejně tak Bmby se hodily i na celém venkovním Pražském okruhu a moc dobře si pamatuji když jsem byl na prohlídce tunelu na jižní části okruhu jak jsem byl překvapený že tam jsou pouze dva pruhy a ptal se jak to v budoucnu rozšíří na tři a bylo mi řečeno že ne. Doufám že severní obchvat bude v šesti pruzích
Proč jenom v šesti?
A není to málo? Víc pruhů, víc Adidas. Kdyby radši ministr víc prosazoval tunel pro VRT a pak pořádnou opravu staré trati. Další pruh = více aut.
Příprava tunelu běží (myslím, že zrovna minulej tejden tu místní mozkovej výkvět hejkal, jak je zbytečný řešit systém požárního zabezpečení), na 171 je víceméně hotovo do Radotína a ted se dělá úsek Karlštejn – Beroun. Na zbytek trati se finišuje DUR.
Tak byste nám třeba mohl nastínit, co víc by měl v té věci ministr dělat…
Běží, běží… dá se tak vůbec nazvat proces který už trvá cca. 20 let?
Vyhozené peníze. Aby nějaký systém fungoval, musí jeho uživatelé pochopit jeho princip a chovat se dle toho. Což se obávám, že je u nás nesplnitelná ambice. Neumíme jezdit ani po „normálních“ dálnicích, levo/středoproudaří jakékoli potenciální výhody vícepruhových dálnic vždy spolehlivě eliminují. Žijeme prostě v zemi, kde významná část řidičů není schopna pochopit tak jednoduché principy, jako je zip, způsob připojování na dálnici, jízda po vícepruhových kruhových objezdech atd. Je to marný.
Jsme v tom velmi kreativní a dokážeme to dotahovat do fakt absurdních podob. Včera jsem za Prahou na D1 v rychlosti 130 km/h dojel do situace, kdy pravý pruh byl volný, ve středním jelo auto odhadem 100 km/h a v levém ho předjíždělo další rychlostí tak 110 km/h. Tvrdím, že to je prostě marný:-)
Když jedu odněkud z ciziny, tak to většinou vypadá tak, že na české hranice víceméně pohoda a pak z hranic do Prahy zažiju tak minimálně 5 pokusů o neúmyslné zabití (pokud ne přímo o vraždu). Půlka Čížků ani neví, že má na autě blinkry, natož to, k čemu se používaj. Bílá čára není zeď a dvojitá tuplem. A někteří lidé asi zázračně viděj přes horizont nebo za zatáčku…
Ano, ten kontrast, když člověk dojede k nám z nějaké civilizované země, je obrovský.
Což jsou všechny sousední vyjma Slovenska…
Je pravda, že přejetím hranice se dost věcí mění, ale zrovna blinkrama se dost šetří i v Německu a dokonce bych řekl, že se tahle perverzní móda rozšířila tam odtud (nemaje pro to jiný než subjektivní dojem, vypěstovaný pravidelným používáním A6 za posledních 23 let). Problém je ten, že v Německu (a obecně na Západě) dbají nesrovnatelně více na bezpečné odstupy a tudíž ani to nehození blinkru pak není tak nebezpečné.
Naprosto stejná situace za Brnem směr Vyškov, nebo za Lipníkem směr Olomouc. 😀
Jo, stejná situace? To mi vysvětlete kde jste tam zažil někoho jet PROSTŘEDNÍM pruhem…!
S tím, že Češi jsou prachmizerní řidiči, máte pravdu. Nicméně si nemyslím, že by řešením byly komunikace s jedním pruhem v každém směru.
Spíš by to chtělo zpřísnit kritéria pro vydávání ŘP a postihy za prasecké chování za volantem. Řidičák sk. B. dostane fakt každej, kdo přijde do autoškoly, což je absurdní.
Ano, to je pravda. Pokud by řidičák dostávali pouze lidé mentálně zralí, nebylo by třeba stavět ani rozšiřovat žádné další dálnice, protože by intenzita provozu klesla na polovinu.
Kdo je to mentálně zralý člověk. Kdo a jak ho stanoví a jak se bude vymáhat byste taky věděl? Třeba něco jako dojděte si na úřad tam vás prohlédne starosta nebo tajemník a prohlásí vás za mentálně zralého?
Slyšel jste někdy o zbrojních průkazech? Tak úplně stejně.
Děkuji za radu, proč několik policistů v nedávné době vystřílelo svoje rodiny a pak odpráskli sebe? Měli psychotesty? Měli? Dokonce byli pod stálou kontrolou zdravotního stavu u zaměstnavatele resp. odborných lékařů. Jak toto odstraníte? A nejen policisté legálně držící zbraně spáchali trestné činy se zbraní, je řada jiných kteří měli legálně drženou zbraň a použili ji v rozporu se zákonem. Co s tím uděláte.
No, nevím jak Vy, ale mám mezi známými několik držitelů zbrojáku a nejméně u půlky z nich se dost divím, že ho mohli obdržet. Ale nejsem psychiatr, samozřejmě. A rovněžtak je mi jasné, že o spoustě dalších, kteří jsou naopak v pohodě, to nevím, protože se s tím prvoplánově nechlubí.
Tak ono naučit se ovládat auto a i nějaké předpisy vlastně není problém. Problémem je, že získáním řidičáku většina lidí ty předpisy zapomene, nebo začne úmyslně porušovat.
Zkuste to vámi vymyšlené pravidlo aplikovat do právního předpisu…😀
Psychotesty by měly být povinný.
Jak to souvisí s neschopností užívat pravidlo zipu a pravého jízdního pruhu? .-) To jako psychotestem odhalíte?
Jako myslíte přísnější kritéria pro vydávání, drakonické postihy autoškol a komisařů, co s řidičákama kšeftujou, případně rozšíření počtu přestupků, za něž následuje automatické odebrání vůdčího listu? V čem by jako měl být problém? Tluče se to nějak s něčím?
Zatím to u nás vypadá tak, že zkušební komisař odsouzenej za kšeftování se řidičákama (https://www.idnes.cz/brno/zpravy/komplicove-vydelavali-na-ridicskych-prukazech-ted-dostali-tresty.A080710_145147_brno_atk) si po odpykání trestu v pohodě otevře autoškolu (https://autoskola-spinos.webnode.cz/).
A pak tvl to divení, že půlka lidí jezdí jako prasata bez mozku. Ale jasně, budem si to zdůvodňovat tim, že nejde nastavit nějaký předpisy….
Rozvíjíte svoje nesmyly směrem o němž jsem nepsal, ani vaše úvahy nehodnotil, takže laskavě vynechte domýšlení a hodnocení vy. Mě zajímá jak ten váš návrh napíšete do obecně závazného a vymahatelného právního předpisu, to je oč tu běží. Klidně si tvrďte, že blbci nemají dostávat řidičák. Mě zajímá jak to napíšete do zákona. Kdo je blbec, jak se to stanoví, kdo to stanoví jakým postupem, jak se proti tomu odvolat, kdo to bude přezkušovat. To mě zajímá nikoliv jednoduché řešení. Blábolit tisíce laciných řešení umí každý, mě zajímá znění právního předpisu.
No dyk vám to říkám – podstatně zpřísnit tresty za kšeftování s řidičáky a podstatně zpřísnit podmínky pro získání řidičáku jako takového.
Což lze udělat levou zadní, pokud by byla vůle, parlament a ministerstvo dopravy snad jmáme.
Jinak, když tu tak trváte na tom, že „buď přesné znění paragrafu, nebo drž hubu“ tak doufám, že stejně přísný budete v diskusi i na sebe.
Jak to napíšete do zákona mě zajímá opakuji. Jak? Jak ten zákon bude znít? “Poslanecká sněmovna se usnesla, že na základě příspěvku toho uživatele s nickem Facepalm v diskuzi na webu zdopravy se zpřísňují podmínky pro získání ŘP?” Tak to má být? 🙂 A kde berete přesvědčení, že takový předpis bude někdo dodržovat? Pravidlo zipu nebo užívání pruhů na silnici v zákoně je. Vysvětlíte mi proč ho 70% řidičů ignoruje? Vysvětlíte mi proč 50% řidičů ignoruje zákonem stanovené limity pro jízdu na komunikacích?
Prostě a jednoduše to tlačíte do známého a osvědčeného: Nedělat s tím nic.
Opakuji ukažte mi to ve znění platného právního předpisu, který je vymahatelný. Zbytek jsou vaše nesmyslné řeči. Stejně tak mi vysvětlete proč řidiči nedodržují to co už v zákoně je, tedy zip nebo limity rychlosti? Proč a co s tím uděláte mě zajímá. Vy navrhujete, vy předveďte jak to má vypadat. Bláboly typu mělo by se a je třeba evidentně nic nezmění. Předveďte mi to ve znění právního předpisu.
Na jaké škole jste vystudoval obor „Odvádění pozornosti, trolling a jiné vysírání v debatách na internetu“? Musíte mít hodně tmavě červený diplom.
Opakuji i vám převeďte vaše návrhy do znění právního předpisu, který jediný lze účinně vymáhat a jeho nedodržování stihnout sankcí. Stále jsem ho nečetl.
Ano, diskuse na internetu je přesně ta platforma, kde lze očekávat od diskutujících paragrafované znění nějakého zákona.
Pokud vám stačí nesmyslná debata stylem je třeba a mělo by se. Tak v ní můžete bez efektu pokračovat do nekonečna… 🙂
Zřejmě zařadí do učebního plánu autoškol aspoň 10 jízdních hodin strávených na dálnici… brr, to teda sorry při té představě se mi dělá z mnoha různých důvodů zle.
Na místě je otázka, co dělají všelijaké ty platformy s tzv. experty, kteří se vytáhnou vždy, když je potřeba se k něčemu vyjádřit, ale aby sami od sebe vytvářeli a pouštěli do světa nějakou tu osvětu, to moc vidět není. Daleko záslužnější práci v tomto dělají někteří nezávislí novináři nebo youtubeři. Osvěta je pro mnohé naše držitele řidičského oprávnění bohužel nutná a potřebná, neboť jde o dost nebezpečné projevy chování na dálnici (tzn. nesprávné připojování, levoproudaření…). No, v sobotu jsem si dovolil na třípruhové D1 vybliknout paní v Audině v prostředním, cca 115 km/h, pravý úplně volný, žádné kamiony –… Číst vice »
Založte si vlastní platformu a pusťte se do toho, evidentně je díra na trhu, buďte smělý a využijte ji!
Koní není nikdy dost, zato volů vždycky nadbytek.
A tím by nebyly potřeba žádné další obchvaty a dálnice. Problem solved:-)
Vjíždění z připojovacího pruhu, kruháky, středolevopruhismus, blinkry a zejména bezpečný odstup. Naopak zipování se, řekl bych, podstatně zlepšilo a už dlouho jsem nezažil třeba blokování. Třeba mám kliku…
Zcela okrajový problém…
Dovolím si rozporovat smysluplnost rozšiřování radikálních dálnic u Prahy. Město a asi i stát chtějí omezit automobilovou dopravu ve městě a totottomu nepomůže. Směr od Berouna má kvalitní primestskou dopravu, než by se postavil třípruh bude už i VRT tunel a možnosti osobní dopravy z tohoto směru tak budou luxusní. Zkapacitnení odbočení na okruh je určitě potřeba. A pro úplnost D1 u Brna jr defacto obchvat Brna, tam to dává také smysl.
Ale ta příměstská doprava stojí s ostatními v koloně na dálnici a nebo v průtahu Rudné u Prahy. To je opravdu kvalití příměstská doprava a ještě čuchat v koloně nemytý a ještě něco chytnout 😂😂😂
Smysluplnost? Najdete v západní Evropě dálnici, která s takovými intenzitami provozu nemá třípruhové uspořádání? Nevidíte ta obrovská zpoždění, která si ráno přivážejí autobusové linky PID? To lze označit za kvalitní dopravu? Vy nevíte, jaká dobrodružství čekají v následujících letech uživatele linky S7 – to bude mít do kvalitní dopravy hodně daleko. Železniční VRTtunel? Hudba druhé poloviny tohoto století. (Už teď klávesnice místních úřadů, jichž se geoprůzkum a stavba bude nějak dotýkat, píšou protestní nóty s dlouhými seznamy námitek.) Druhá věc bezpečnost. Fakt to tam kapacitně nestačí, a to v obou směrech. (Připouštím, že nebezpečné situace způsobují tři vrstvy, které se… Číst vice »
Naivní představa o dálnicích v západní Evropě 🙂 obzvlášť v Německu najdete právě spoustu takových, jezdit tam po pretizenych dálnicích rozhodně není žádný terno
S tou kvalitní příměstskou dopravou směr Beroun bych byl opatrnej, zas taková hitparáda to není, zejména co se spolehlivosti týče. Což je dáno hodně stavem infrastruktury. Zjednodušeně řečeno, v oblasti se za posledních 30 let zdvoj- až ztrojnásobil počet obyvatel, ale nepřibyl metr nové silnice, železnice, ničeho.
Slovo „radiální“ jste už někdy slyšel?
Každopádně tu skvěle suplujete Axela, jen co je pravda.
To je úplně jedno, kolik má ta dálnice pruhů. Až jí rozšiří na 6, stejně všichni pojedou v levých dvou..
Tři pruhy umožní předjíždění kamionů. Osobní auta ať se klidně tísní v levém pruhu, když je to tak baví…
Mě to nebaví, já chci čtvrtý pruh, abych mohl předjet ty v levém pruhu, kteří v něm jedou, protože se ve dvou pravých se předjíždí kamiony!
Jasně, dyť vono to tam je vlastně skoro v pohodě…
Až do rudný to stojí kvůli napojení na okruh… Jestli tam nebou 2 odbočovací pruhy a okruh s třemi, tak tam i na konci desetiletí ty auta budou stát. Jen teda ve 3 pruzích a ne ve dvou.
Spíš by měla být větší podpora home office – ti lidi v těch autem pak nestojí nekde u pasu, ale spíše si jen přeposílaji maily a jsou na na teams schůzkách.
A co s lidma, který si homeoffice vzít z principu nemohou? Né každej je zaměstnán jako přeposílač e-mailů a svolavač meetingů.
Spíš by měla bejt v lokalitě větší podpora železnice a šiklo by se i pár nových úseků silnic…
Jakýkoli mi ministr dopravy z roku 2023 se bude po roce 2028 vyhřívat někde ve správní radě, takže si může o tomto období vyprávět úplně co chce…
Aha, takže žádný ministr ve funkci by neměl plánovat a říkat vůbec nic, chápu správně hloubku vašeho toku myšlenek?
Pouze to že sliby přesahující rámec jeho volebního období jsou méně než nezávazné…
Pokud má stát fungovat a rozvíjet se, musí mít politici vize DALECE přesahující jejich volební období.
A zrovna ČR je krásnou ukázkou toho, jak to „funguje“, když se země řídí s výhledem maximálně na jedno volební období.
Bohužel i to je na politiky dlouhá doba.