Odklad: Miliardový obchvat Lišova se začne stavět až příští rok, ŘSD zkoumá reálnost ceny

Silnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSilnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nový termín pro zahájení jedné z největších tuzemských staveb na silnicích I. třídy je přelom ledna a února.

Obchvat Lišova a Štěpánovic na silnici I/34 na Českobudějovicku se letos stavět nezačne, ač to mělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v plánu. Nový termín pro zahájení jedné z největších tuzemských staveb na silnicích I. třídy je přelom ledna a února.

Důvodem je skutečnost, že se ŘSD pustilo do přezkoumávání ceny, se kterou v srpnu přišel do tendru nejlevnější uchazeč. Nejnižší nabídku podala z osmi uchazečů společnost M-Silnice, která je ochotna téměř desetikilometrový úsek postavit za 963,9 milionu korun, což je na úrovni 76,5 procenta předpokladu ŘSD (1,259 mld.).

„S ohledem na současnou situaci na trhu se stavebními materiály, na trhu s energiemi, ale i nepříznivou inflační situaci byla společnost M–Silnice u vybraných položek požádána o doložení potřebných dokumentů a kalkulací, které prokážou reálnost provedení stavby za výše uvedenou cenu. V současné chvíli tak v souladu se zákonnými postupy nadále probíhá proces prověřování nabídek jednotlivých uchazečů výběrového řízení,“ uvedl mluvčí ŘSD Adam Koloušek.

Stavba se na Lišovském prahu napojí na čtyřpruhovou přeložku silnice I/34 u Českých Budějovic, díky které přestal tranzit v roce 1999 zatěžovat východní část Českých Budějovic a město Rudolfov. V místě napojení vznikne mimoúrovňová křižovatka Klauda.

I/34, obchvat Lišova. Pramen: ŘSD

I/34, obchvat Lišova. Pramen: ŘSD

Dál kolem Lišova a Štěpánovic bude silnice dvoupruhová. Na trase vznikne i přes 70 metrů dlouhý most přes Miletínský potok, ekodukt s lesní cestou a zhruba uprostřed i druhá mimoúrovňová křižovatka, která napojí Lišov a Štěpánovice.

Přeložka silnice, která slouží také jako přivaděč k dálnici D3, výrazně uleví městu Lišov i řidičům. Podle posledního sčítání dopravy z roku 2020 městem denně projede 14 tisíc aut. Silnice přitom už dávno nevyhovuje současným nárokům. Mezi Štěpánovicemi a Lišovem je příliš úzká a nebezpečně se klikatí, což vede k častým dopravním nehodám.

Nový obchvat by měl být hotov v roce 2024.

Tagy I/34 obchvat Lišova ŘSD
18 komentářů