Odklad: Miliardový obchvat Lišova se začne stavět až příští rok, ŘSD zkoumá reálnost ceny

Silnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSilnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nový termín pro zahájení jedné z největších tuzemských staveb na silnicích I. třídy je přelom ledna a února.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Kde je Vtvt s obvyklým kolovrátkem o drahých penězích? 🙂

Karl vB.

Šetrná Anežka skákala pro pírko přes plot a asi si při tom vyvrkla haxnu. Jinak by tady už byla.

Vojta_7

Zvláštní, že všechny stavby mají najednou údajné problémy a odsouvají se na neurčito.. Třeba kvůli archeologickému průzkumu o rok atd…. Stavby, které měly začít letos, začnou 2023/24 nebo vůbec. Na D35 nezačala žádná stavba, ačkoliv se zde mnohokrát psalo, jak je připraveno pět úseků…
Nový Bárta přitom u x dálnic slibuje dokončení 2028…

Kebab

Pochvala za podobu bez kruháků, ale není pro 14 000 aut denně dvoupruh málo? Neznám to tam, čistě podle čísel.

_jan91

To víte, že je… Podle normy to dvoupruh papírově ale zvládne, tak je tam dvoupruh. Původně se plánoval čtyřpruh až do Třeboně, ale bohužel 🙁 Každopádně jsou tam MÚK a směrové a výškové řešení hodné silnice I. třídy, takže by to mělo být i tak výrazné zlepšení. Navíc část dopravy zůstane na staré silnici (dojíždějící apod.). Naštěstí na navazující stavbě Vranín – Třeboň budou alespoň vystřídané třetí pruhy pro předjíždění.

Karl vB.

Zajímavé srovnání nabízí zdejší článek z 1.11.2022: „Karlovarský kraj chce přeložku z Ostrova do Klášterce jen jako čtyřpruhovou“. Podle posledních výsledků sčítání dopravy projede zmíněným úsekem silnice I/13 přibližně 7 – 10 tis. aut denně.
Lišovem podle sčítání v roce 2020 projel skoro dvojnásobek, asi 14 tis. aut denně a bude se stavět pouze dvojpruh.
Možná ale, že je lepší dvojpruhový vrabec v hrsti – tedy bude se stavět, než čtyřpruhový holub na střeše (velkorysý požadavek propadne do zásobníku akcí na lepší léta, až na to budou chechtáky.

medvěd

Reálná cena je tak možná v nějaký konkrétní časový úsek = pořád se to v závislosti na čase mění . Tak dlouho čekali, že to bude stát dvojnásobek.

Jan z Rokycan

Sice budou různí chlastenci prskat, ale tento krok má racio: * ceny se běžně podsekávají z různých důvodů, někdy je to rozhodnutí stavební firmy, co chce postavit nějakou výjimečnou stavbu na promo či reference (kupř. nízké ceny lávek Čelákovice, Lužec) a počítá, že za to „zaplatí“ * jindy je to kalkulace na vícepráce, kdy se bude claimovat a claimovat * někdy firmě teče do bot a radši získá zakázku za špatnou cenu než žádnou (nedávno Metrostav, kolem roku 2012 všechny firmy, když na stavebním trhu nebylo do čeho píchnout) * vždycky se dá ušetřit na kvalitě (když je stavební firma… Číst vice »

Martin Peterka

Kontroly se dělají systémově – vždy v případě, že nejvýhodnější nabídka klesne pod 80 % předpokladu.

Démon

Namísto toho, aby se začalo stavět s vírou, že mám 300 mio na vícepráce se bude zkoumat 🙁

Jarda Š.

300 mil. za vícepráce, pokud by se neobjevil opravdu nečekaný vážný problém, by bylo jednoznačně na kriminál.

Jiří Kocurek

Vícepráce ve výši 1/3 ceny zakázky!?

Vojtechh

Jojo, je potřeba najít důvod, proč nestavět…

Martin Peterka

Ne, je potřeba dodržovat zákon o zadávání veřejných zakázek, což se v tomto případě děje.

Joker

Zkoumají reálnost ceny, která může být po roce již úplně jiná. Logika, jak vidle..

Jarda Š.

To je postup podle zákona o zadávání veřejných zakázek, že pokud hodnotící komise zadavatele považuje nabídkovou cenu za podezřele nízkou, zadavatel vyzve zájemce, aby doložil, že nejde o chybnou kalkulaci, o úspory na úkor kvality anebo o dumping.

Joker

Děkuji.

noerf

Záleží na místě techniky, pokud posbírate okolní firmy, které mají auta, bagry, válce, tak Vám odpadnou náklady na ubytování, převoz techniky z větší vzdálenosti, což jsou v součtu významné položky v řádu procent celé stavby.