Odklad: Miliardový obchvat Lišova se začne stavět až příští rok, ŘSD zkoumá reálnost ceny
Silnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nový termín pro zahájení jedné z největších tuzemských staveb na silnicích I. třídy je přelom ledna a února.
Kde je Vtvt s obvyklým kolovrátkem o drahých penězích? 🙂
Šetrná Anežka skákala pro pírko přes plot a asi si při tom vyvrkla haxnu. Jinak by tady už byla.
Zvláštní, že všechny stavby mají najednou údajné problémy a odsouvají se na neurčito.. Třeba kvůli archeologickému průzkumu o rok atd…. Stavby, které měly začít letos, začnou 2023/24 nebo vůbec. Na D35 nezačala žádná stavba, ačkoliv se zde mnohokrát psalo, jak je připraveno pět úseků…
Nový Bárta přitom u x dálnic slibuje dokončení 2028…
Pochvala za podobu bez kruháků, ale není pro 14 000 aut denně dvoupruh málo? Neznám to tam, čistě podle čísel.
To víte, že je… Podle normy to dvoupruh papírově ale zvládne, tak je tam dvoupruh. Původně se plánoval čtyřpruh až do Třeboně, ale bohužel 🙁 Každopádně jsou tam MÚK a směrové a výškové řešení hodné silnice I. třídy, takže by to mělo být i tak výrazné zlepšení. Navíc část dopravy zůstane na staré silnici (dojíždějící apod.). Naštěstí na navazující stavbě Vranín – Třeboň budou alespoň vystřídané třetí pruhy pro předjíždění.
Zajímavé srovnání nabízí zdejší článek z 1.11.2022: „Karlovarský kraj chce přeložku z Ostrova do Klášterce jen jako čtyřpruhovou“. Podle posledních výsledků sčítání dopravy projede zmíněným úsekem silnice I/13 přibližně 7 – 10 tis. aut denně.
Lišovem podle sčítání v roce 2020 projel skoro dvojnásobek, asi 14 tis. aut denně a bude se stavět pouze dvojpruh.
Možná ale, že je lepší dvojpruhový vrabec v hrsti – tedy bude se stavět, než čtyřpruhový holub na střeše (velkorysý požadavek propadne do zásobníku akcí na lepší léta, až na to budou chechtáky.
Reálná cena je tak možná v nějaký konkrétní časový úsek = pořád se to v závislosti na čase mění . Tak dlouho čekali, že to bude stát dvojnásobek.
Sice budou různí chlastenci prskat, ale tento krok má racio: * ceny se běžně podsekávají z různých důvodů, někdy je to rozhodnutí stavební firmy, co chce postavit nějakou výjimečnou stavbu na promo či reference (kupř. nízké ceny lávek Čelákovice, Lužec) a počítá, že za to „zaplatí“ * jindy je to kalkulace na vícepráce, kdy se bude claimovat a claimovat * někdy firmě teče do bot a radši získá zakázku za špatnou cenu než žádnou (nedávno Metrostav, kolem roku 2012 všechny firmy, když na stavebním trhu nebylo do čeho píchnout) * vždycky se dá ušetřit na kvalitě (když je stavební firma… Číst vice »
Kontroly se dělají systémově – vždy v případě, že nejvýhodnější nabídka klesne pod 80 % předpokladu.
Namísto toho, aby se začalo stavět s vírou, že mám 300 mio na vícepráce se bude zkoumat 🙁
300 mil. za vícepráce, pokud by se neobjevil opravdu nečekaný vážný problém, by bylo jednoznačně na kriminál.
Vícepráce ve výši 1/3 ceny zakázky!?
Jojo, je potřeba najít důvod, proč nestavět…
Ne, je potřeba dodržovat zákon o zadávání veřejných zakázek, což se v tomto případě děje.
Zkoumají reálnost ceny, která může být po roce již úplně jiná. Logika, jak vidle..
To je postup podle zákona o zadávání veřejných zakázek, že pokud hodnotící komise zadavatele považuje nabídkovou cenu za podezřele nízkou, zadavatel vyzve zájemce, aby doložil, že nejde o chybnou kalkulaci, o úspory na úkor kvality anebo o dumping.
Děkuji.
Záleží na místě techniky, pokud posbírate okolní firmy, které mají auta, bagry, válce, tak Vám odpadnou náklady na ubytování, převoz techniky z větší vzdálenosti, což jsou v součtu významné položky v řádu procent celé stavby.