Obrazem: Kolona náklaďáků otestovala Barrandovský most. Čeká ho poslední uzavírka

Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.

Každá souprava vážila 48 tun, opravované jízdní pruhy se zprovozní v neděli.

Barrandovský most prošel po rekonstrukci zatěžovací zkouškou. Během středečního a čtvrtečního večera na most postupně najelo šest plně naložených náklaďáků o celkové hmotnosti kolem 300 tun.

Vozidla se během testů rozmisťovala v různých sestavách, aby mohli technici prověřit odolnost jednotlivých úseků. „Díky tomu víme, že ultra-vysokohodnotný beton na mostě je odolný a pevný jako skála,“ uvedl na sociálních sítích náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Data z testů se nyní budou zpracovávat pro celkové vyhodnocení opravy mostu.

Nákladní vozy na provedení zkoušky dodala demoliční firma Švestka. Každá souprava měla 48 tun. Na mostě se také instalovalo nové portálové dopravní značení.

Mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková uvedla, že silničáři opravované jízdní pruhy zprovozní v neděli 3. září.

Opravy předpolí mostu

Zároveň však u mostu začne další, tentokrát již poslední dopravní omezení. Dělníci budou v následujících dvou týdnech upravovat povrch vozovky v místě jeho napojení na Jižní spojku a Dobříšskou ulici.

Dokončovací práce na předpolích na modřanské a smíchovské straně navážou na otevření mostu a rampy z ulice K Barrandovu. Skončit by měly nejpozději do 15. září.

Zahrnovat budou úpravu povrchu v místě napojení silnice z ulice K Barrandovu na most, stavební úpravu místa, kde se odděluje od mostu sjezd do Modřanské ulice a napojení předpolí na most.

U sjezdu z Barrandova budou uzavřeny zpevněná krajnice, vyhrazený jízdní pruh a část pravého jízdního pruhu. Omezen bude provoz u sjezdu na Modřanskou, kde bude v délce asi 150 metrů uzavřen pravý jízdní pruh od sjezdu a levý jízdní pruh na samotném sjezdu.

Doprava na mostě bude na Smíchovské straně v místě uzavírky ve dvou jízdních pruzích. Na Modřanském předpolí pojedou řidiči ve třech provizorních jízdních pruzích. Od Jižní spojky směrem na Smíchov pojedou auta ve třech jízdní pruzích.

Letošní část oprav mostu zahájili silničáři 15. května. Zahrnovaly práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Instalace portálového dopravního značení na Barrandovském mostě. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Instalace portálového dopravního značení na Barrandovském mostě. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.
Tagy Barrandovský most dopravní omezení Pavel Švestka praha rekonstrukce Technická správa komunikací hl. m. Prahy Zdeněk Hřib
14 komentářů