Obrazem: Kolona náklaďáků otestovala Barrandovský most. Čeká ho poslední uzavírka
Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.
Každá souprava vážila 48 tun, opravované jízdní pruhy se zprovozní v neděli.
Takze oprava Barrandaku bude letos kompletní a pristi rok se jiz opravovat nebude?
Kompletně je opravena jižní část mostu. Následující 2 roky se bude opravovat severní část.
Ok, rikal jsem si, ze to meli naplanovane na mnoho let, tohle by byla moc rychlovka:/
A ten dopravní šílenec MUDr. Hřib ležel pod mostem a tím prokazoval svojí odvahu.
me fascinuje, ze se na silnicich porad vyskytuji ty fosilie zvane Avia. nic nedokaze odporneji zamorit vzduch.
Avie je nejrychlejší vozidlo českých silnic. Je vždy v cele pelotonu 😀
Jako pracovní vozidlo s plošinou pro montáž, které celý rok spíš prostojí to ještě jde.
Taky jsem to nechápal, ptal jsem se na to člověka, který dělá jejich GO, proč do toho lidi cpou peníze, proč si radši nekoupí něco novýho. Bylo mi řečeno, že třeba co se týče rozvozu uhlí, jsou nový obdobný auta široký a třeba DAF se nevejde do vjezdu starýho stavení, jako právě Avia. Stejně tak ty pracovní plošiny mají mít lepší vlastnosti ve stísněných místech.
Přesně tak, auta téhle rozměrově kategorie se snad už nedělají. Například DAF LF je o dost větší a valníkové dodávky typu Iveco, nebo i Mitsubishi Fuso jsou zase moc malé. Škoda, že se ta nová Avia z Pelhřimova nechytila a ukončili výrobu…
Nechci kecat, ale nebyla náhodou z Přelouče?
ale zajímavé
„Díky tomu víme, že ultra-vysokohodnotný beton na mostě je odolný a pevný jako skála,“
Je jen mediálně vděčná větička. K tomu zatěžovací zkouška opravdu neslouží. Navíc ten UHPC je tam jako vyrovnávka, nikoliv jako zásadní nosná část. Od toho se most dodatečně předepínal.
Pokud by ta vyrovnávka nevydržela velmi vysokou zátěž, která na barrandovském mostě je, muselo by se to brzy předělávat. Proto je velmi důležité, že i ten uhpc beton je vysoce kvalitní.
Jinak otázka není příliš překvapivá, od někoho z Rokycan. Je to již poněkolikáté, co ti musím vysvětlovat věci, na které ostatním lidem stačí jejich vlastní logické myšlení.
Rameno vnitřních sil – na jedné straně tažená výztuž na opačné straně tlačený beton. Pokud se na tlačené straně betonu přidá, tak se rameno vnitřních sil prodlouží a síly vyvolané vlastní hmotností mírně poklesnou. Důležitá je pevnost betonu co nejdále od výztuže, zatížení roste směrem k okraji.