Obrazem: 25 aut, 52 lidí ve čtyřhodinových směnách. Strabag betonoval most na novém obchvatu Církvice

Betonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagBetonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: Strabag

Strabag na stavbě u Kutné Hory použil nejdelší mobilní betonářské čerpadlo v ČR.

Půlmiliardová stavba nového obchvatu silnice I/38 kolem Církvice na Kutnohorsku dostává po dlouhém archeologickém průzkumu konkrétní podobu.

Společnost Strabag na sobotu naplánovala velké betonování nosné konstrukce mostu přes polní cestu a potok Klejknarka. Jedná se o železobetonový dodatečně předpínaný dvoutrám délky 120 m a šířky 14,5 m o čtyřech polích. Pro jeho vybudování je nutné na uložit v jednom betonážním taktu zhruba 1130 m³ betonu a provést finální povrch na více než 1710 m².

„Jedná se o logisticky i technicky náročnou akci, která vyžaduje dokonalou souhru lidí a techniky, a to nejen přímo na stavbě, ale také na betonárnách, které dodávají potřebný beton. Transport betonu zajišťuje flotila 25 autodomíchávačů. Na betonáži se přímo na stavbě aktivně podílí 52 osob ve čtyřhodinových směnách,“ popsala mluvčí Strabagu Edita Novotná. Betonáž byla naplánována na 20 hodin v kuse.

Beton je dodáván ze tří betonáren, které připravují směs podle identické receptury. K vlastní ukládce jsou používána tři mobilní betonářská čerpadla, z toho jedno největší v Česku: délka ramene je 58 metrů.

Nový obchvat bude hotový za rok

Strabag záměrně betonuje v sobotu kvůli menšímu provozu na I/38. Při plánování rozhodovala i příznivá předpověď počasí. Po betonáži bude následovat vnesení předpětí a ještě v letošním roce bude provedena izolace nosné konstrukce v oblasti říms, výstavba říms a osazení dvou mostních dilatačních závěrů. V první polovině příštího roku pak dojde ke kompletaci mostu. Na první polovinu roku 2022 je plánována rovněž stavba mostu přes železniční trať, pro nějž jsou již připraveny základy a do konce letošního roku se plánuje provést většina spodní stavby.

Archeologický průzkum na stavbě obchvatu odhalil doklady osídlení od pravěku přes ranou dobu dějinnou až po středověk.

Stavba obchvatu začala loni na podzim, hotovo má být příští rok v září. Nový, více než 4 kilometry dlouhý úsek, má odvést tranzitní dopravu z obce a zajistit větší bezpečnost po trase velmi vytížené silnice.

Betonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagBetonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagBetonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagBetonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagBetonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagBetonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagBetonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagBetonáž mostu na obchvatu Církvice na silnici I/38. Foto: StrabagStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSD
Tagy I/38 obchvat Církvice Strabag
2 komentáře