Půlmiliardová stavba obchvatu Církvice omezila provoz na železnici, ustoupí mu i ropovod Družba

Stavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSDStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSD

Řidiči by po nové přeložce měli jezdit na podzim příštího roku.

U Kutné Hory se plně rozjela stavba nového obchvatu obce Církvice na vytížené silnici I/38. Stavba se dotkla i železniční trati z Kolína do Havlíčkovu Brodu, v jejíž těsné blízkosti nová přeložka povede.

Stavba oficiálně začala na konci října loňského roku, zakázku za 444,8 milionů korun bez DPH získala společnost Strabag. Úsek má být zprovozněn do konce října příštího roku, kompletně mají být práce ukončeny na jaře 2023.

Od listopadu loňského roku do konce ledna 2021 se prováděly hlavně přípravné práce jako vytyčení a zaměření stávajících sítí, skrývky ornice a práce na realizačních dokumentacích stavby,“ popsal mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martin Buček.

Od února 2021 probíhalo zakládání mostu přes potoky Křenovka a Klejnarka. Součástí prací je také označení archeologicky hodnotných lokalit, na kterých bude následně prováděn archeologický výzkum.

Nové trakční sloupy na trati i přeložka ropovodu a plynovodu

Podle Bučka se aktuálně provádí práce na přeložkách a úpravě trakčního vedení. To přináší částečné výluky na trati Kolín – Havlíčkův Brod. Na trati dochází k výstavbě nových trakčních sloupů. „Po provedení přeložek drážních kabelů bude přistoupeno k zakládání budoucího nadjezdu na silnici III/03321 vedoucího z Kutné Hory do Církvice, který bude navazovat na mimoúrovňovou křižovatku,“ dodal Buček.

Práce podél trati přichází v době, kdy se na ni má přesunout od 6. dubna většina dálkové dopravy mezi Prahou a Brnem kvůli výlukám na koridoru z Prahy do České Třebové. „To samozřejmě povede k výraznému navýšení vlakové dopravy a bude klást mnohem vyšší nároky na koordinací výluk potřebných pro realizaci stavby. Nicméně zatím i přes tyto drobné komplikace běží stavba podle plánovaného harmonogramu. Neregistrujeme žádná významná rizika, která by ohrožovala průběh výstavby nebo termín zprovoznění,“ tvrdí Buček.

Nejnáročnější budou podle Bučka přeložky inženýrských sítí. „Bude třeba přeložit ropovod Družba, kdy je plánována krátkodobá odstávka na listopad letošního roku, a také vysokotlaké vedení plynu, které kříží hlavní trasu budoucí silnice I/38,“ dodal.

Stavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSDStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSDStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSDStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSDStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSDStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSDStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSDStavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSD
Tagy I/38 obchvat Církvice Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Strabag Top
17 komentářů