Infrastruktura Silnice

Půlmiliardová stavba obchvatu Církvice omezila provoz na železnici, ustoupí mu i ropovod Družba

Stavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSD
Stavba obchvatu Církvice. Foto: ŘSD
Řidiči by po nové přeložce měli jezdit na podzim příštího roku.

U Kutné Hory se plně rozjela stavba nového obchvatu obce Církvice na vytížené silnici I/38. Stavba se dotkla i železniční trati z Kolína do Havlíčkovu Brodu, v jejíž těsné blízkosti nová přeložka povede.

Stavba oficiálně začala na konci října loňského roku, zakázku za 444,8 milionů korun bez DPH získala společnost Strabag. Úsek má být zprovozněn do konce října příštího roku, kompletně mají být práce ukončeny na jaře 2023.

Od listopadu loňského roku do konce ledna 2021 se prováděly hlavně přípravné práce jako vytyčení a zaměření stávajících sítí, skrývky ornice a práce na realizačních dokumentacích stavby,“ popsal mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martin Buček.

Od února 2021 probíhalo zakládání mostu přes potoky Křenovka a Klejnarka. Součástí prací je také označení archeologicky hodnotných lokalit, na kterých bude následně prováděn archeologický výzkum.

Nové trakční sloupy na trati i přeložka ropovodu a plynovodu

Podle Bučka se aktuálně provádí práce na přeložkách a úpravě trakčního vedení. To přináší částečné výluky na trati Kolín – Havlíčkův Brod. Na trati dochází k výstavbě nových trakčních sloupů. „Po provedení přeložek drážních kabelů bude přistoupeno k zakládání budoucího nadjezdu na silnici III/03321 vedoucího z Kutné Hory do Církvice, který bude navazovat na mimoúrovňovou křižovatku,“ dodal Buček.

Práce podél trati přichází v době, kdy se na ni má přesunout od 6. dubna většina dálkové dopravy mezi Prahou a Brnem kvůli výlukám na koridoru z Prahy do České Třebové. „To samozřejmě povede k výraznému navýšení vlakové dopravy a bude klást mnohem vyšší nároky na koordinací výluk potřebných pro realizaci stavby. Nicméně zatím i přes tyto drobné komplikace běží stavba podle plánovaného harmonogramu. Neregistrujeme žádná významná rizika, která by ohrožovala průběh výstavby nebo termín zprovoznění,“ tvrdí Buček.

Nejnáročnější budou podle Bučka přeložky inženýrských sítí. „Bude třeba přeložit ropovod Družba, kdy je plánována krátkodobá odstávka na listopad letošního roku, a také vysokotlaké vedení plynu, které kříží hlavní trasu budoucí silnice I/38,“ dodal.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

No hlavně celá 38 měla být už dávno regulérní čtyřpruh. Stačilo by něco jako „Hanácká dálnice“.

KarelF

Nebo aspoň Německý 3 pruh. 2-4 km 2+1 další 2-4km 1+2 a pak zase naopak. Prostě víte, že budete moci předjíždět.

Démon

Rekonstrukce traťového úseku Čáslav (mimo) – Kutná Hora (mimo) by se mělo začít stavět v roce 2025. Tedy i s přeložkou trati. Tak snad jsou ty stavby koordinovány.

Petr Šimral

Je škoda, že se se stavbou obchatu nesvezla i stavba přeložky směrově nevyhovujícího úseku okolo Kalabousku.

Cestovatel z Vysočiny

To není jen škoda, to je naprosto trestuhodné selhání státní správy.

Tomáš

U Kalabousku se nový obchvat napojuje na již realizovaný obchvat Čáslavi, takže tam problém není. Zřejmě jste měl na mysli navazující stavu Malín — Kuchyňka https://mapy.cz/s/kofavopamo . Podle plánů ŘSD by se tam mělo začít hned v příštím roce, tak doufám, že to dodrží!
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/290/infoletak_s38-malin-kuchynka.pdf

Petr Šimral

Ne, neměl jsem na mysli prostor u Kutné Hory, opravdu jsem myslel Kalabousek…

Mirek

Mám pocit, že uživatel Tomáš mluví o silnici a Vy patrně o železnici.

Jiří Kocurek

Je škoda, že to nestihli před výlukou v Bezpráví, rekonstrukcí Pardubic, Třebové a tunelů u Brna. Dělat to teď, to už je nesmysl. Nezbývá než doufat, že to udělají hned potom.

Rekonstrukce traťového úseku Čáslav (mimo) – Kutná Hora (mimo)
Trať: 230 – (Praha -) Kolín – Havlíčkův Brod
Stav: Příprava
Zahájení realizace: 2025
Konec realizace: 2028
https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631500691.pdf

Neřidiči

Takže každou chvíli bude auto majitelů řidičských průkazů na kolejích, jak vidno.

Vojta

Touhle vesnicí jsem projížděl před 20 lety a pamatuji si to dodnes… Dopravní situace naprosto příšerná… Dlouhá vesnice- na rozdíl třeba od Olbramovic desítky RD přímo u hlavní silnice…

Ferda Vomáčka

To samé Horky u Čáslavi…

MP12

Co na tom chtěj dělat 3 roky proboha…

Jiří Kocurek

Družba není nic, co by se dalo vyřešit cedulí „Dne ixstého entý od 13:00 do 14:30 nepoteče voda“. Ten plynovod vedle hádám taky dálkový VTL/VVTL, takže žádná sranda a čas na odstávku určí provozovatel, nikoliv stavba.
Chtělo by to vidět harmonogram prací, na kolik etap to mají rozdělené a co všechno se tam řeší. Mějte na paměti, že se to bdue dělat za provozu, max. s vyloučením 1 pruhu a řízení průjezdu světly. To pak všecko trvá 2x tak dlouho.

Démon

Nemluvě o mostu přes 25kV 🙂

Jiří Kocurek

Srandisto.

Docela by mě i zajímal postup prací, jak se napojuje nové potrubí na současné, když se jedná o ropovod. Vím, jak se to dělá u vodovodu, ale voda se dá vyčerpat na pole nebo do kanálu a nikdo nic neřekne.

KarelF

Souběžně s tím jde hromada chrániček optických kabelů pokud to nebudou 4 vlákna, ale aspoň 98 x ? (počet trubek) x 2 (konec A+B) tak to je taky dobrá zábava. Ani ne tak položit to jako přesměrovat provoz a hlavně to vyvařit. Pro 4 lidi práce tak na 2 dny v kuse za teplého a pěkného počasí.